Kukaan koskaan eksynyt reissuillaan Cartagenaan? Kuulisin mielellani omia mielipiteitanne kyseisesta paikasta. Ja jos Medellinista mitaan tiedatte niin siita myos.
Kiitoksia :)
cartagena
3
1320
Vastaukset
- Ensio
Hei!
Näiltä sivuilta löydät "infoa" tosin on Englanniksi mut eihän se haittaa:
http://gosouthamerica.about.com/cs/southamerica/p/ColCartagena.htm
http://gosouthamerica.about.com/cs/southamerica/p/ColMedellin.htm
Älä vain unohda, että Colombia on yksi maailman väkivaltaisimpia maita ja että Espanjaa sun täyty osata ainakin vältävästi, muuten et pärjää Etelä-Amerikassa.
Bueno, nada mas que un feliz viaje y mucha suerte.- Tapu
Ruotsalaisten backpackerien sivuilla on myös keskusteltu tästä espanjan kielen tarpeellisuudesta. Monet meinaavat että kyllä pärjää ilman kielitaitoakin, tosin joutuu usein maksamaan palveluista enemmän.
- Hepsanntuu
Cartagena on Kolumbian näyteikkuna maailmaan. Maan ykkösturistikohde, mutta silti kaupungissa on suhteellisen vähän turisteja. Lähinnä espanjalaisia, italialaisia ja amerikkalaisia. Cartagena lienee myös maan turvallisimpia kohteita.
Itse viihdyn suhteellisen hyvin Cartagenassa. Rantakohde tämä ei ole tähän aikaan vuodesta. Rannoilla käyvä tuuli on hyvin raju. Tuuli toisaalta viilentää koko rannikkoaluetta, kaupungissa asuvien mukaan etenkin kesä on kestämättömän kuuma.
Rannoiltaan kaupunki ei ole kovin kummoinen. Rannat sijaitsevat kapealla niemellä Bocagrandessa. Bocagrande on tylsä, moderni asutus- ja turistikeskus. Bocagranden ainoa hyvä puoli on se, että asunnonvuokraajille on paljon valinnanvaraa. Keittiöllisiä asuntoja vuokrataan ihan muutamaksikin päiväksi.
Cartegenan vanha kaupunki on kiistatta kaunis, paras paikka viettää aikaa ja majoittua.
Cartagena muistuttaa monin tavoin elämänrytmiltään Brasiliaa, mutta jotenkin Brasiliasta pidin enemmän.
Kolumbialaisten kauneus ei varsinaisesti tule esille Cartagenassa. Paikalliset naiset ovat vähemmän viehättäviä kuin Calissa ja miehet taviksia verattuna Bogotan komistuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391