denalla edelleen laskutuksen kanssa ongelmia
tässä lainaus 14.3 kirjoitetusta tekstistä matkapuhelinfoorumilta ja jatkona linkki koko keskusteluun
tekstin lainaamiseen toisen jutusta on tietysti kysystty lupa kuten pitääkin kun lainaa toisen keskustelua
lupa tarvii aina kysyä nettilainaus asioissakin alkuperäiseltä kirjoittajalta jollei halua oikeudellisen vastuuseen
tämänkin palstan kirjoittajia on laittomasta lainauksesta ollut edesvastuussa ja eilen sai tuomion vantaalla eräs kunnialoukkauksesta ja perättömästä lausumasta kun oli palstalla haukkunut toisia sairaiksi,rangaistus sakkoja mojova määrä ja rahallinen korvaus tuhansia euroja
Lähetetty: 14.3.06 19:08 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Kickeri kirjoitti:
Omalla kohdalla DNA:lta tullut loppulasku oli hiukkasen suurempi.
Irtisanoin puhelimitse liittymät (2kpl) dna:n asiakaspalvelun kautta 2002 vuoden lopulla. Asian piti olla sillä selvä.
Kuinka ollakkaan lähes vuoden päästä tästä vuoden 2003 lopulla minulle tulee dna:lta käsittämättömän suuri lasku (n.800e) sekä karhukirje perintätoimistolta. Ottaessani yhteyttä asiakaspalveluun, sieltä kerrotaan, että liittymästäni on soitettu laskun määrän mukaisesti puheluita.. OKEI, aattelin, että tää o joku härö, koska eihän suljetusta liittymästä "voi soittaa".
Lukuisten puheluiden ja liikkeessä käyntien jälkeen saamme hoidettua asian pois päiväjärjestyksestä. Asiakaspalvelijat pahoittelee tapahtunutta sekaannusta. Itse en kyllä saa tietoon mistä moiset puhelut johtuivat. Asia oli kuitenkin saatu pois päiväjärjestyksestä, joten en sitä sen enemmän jäänyt pohtimaan.
Kuinka ollakkaan nyt vuosi edellisistä tapahtumista minulle tuli jälleen lasku & karhukirje.. Tässä jäädään odottelemaan mitä se dna keksii.. itse kun en ole puheluita soittanut... enkä kyllä suostu maksamaan mitään, koska olin irtisanonut liittymäni jo lähes vuotta aikaisemmin ennen kyseisiä puheluita.
Kysyisinkin nyt, että onko muilla samankaltaisia kokemuksia dna:n laskutuksen kanssa. Eli tuleeko ylimääräisiä selittämättömiä laskuja??
Laillinen lainaus alla
Kahden vuoden jälkeen tuli tänään perintätoimistolta kirje ja viikko maksuaikaa DNA:n laskulle. DNA:n aspasta eivät osanneet sanoa asiasta mitään. Täytyy huomenna soittaa perintätoimistoon ja selvitellä asiaa. Jotenkin tuntuu käsittämättömältä että kahden vuoden odottelun jälkeen muistetaan 80 euron laskulla joka on vielä mennyt perintään!!! Kun maksoin viimeisen laskun DNA:lle tarkistin vielä, että se varmasti on viimeinen maksu. Ei sitten ilmeisesti ollutkaan... Laskussa muistettiin vielä 20 euron perintätoimiston lisällä. Valitettavasti ei ole parin vuoden takaisia kuitteja tallella maksetuista laskuista. En tiedä millaiset mahdollisuudet kuluttajalla on varmistua usemamman vuoden jälkeen siitä, että lasku on maksettu jos palveluntarjoaja väittää ettei nin ole? Itse en tällaista mahdollisuutta keksi - paitsi säilyttämällä kuitti jokaisesta maksusta jonka maksat.
DNA:lla ei tule olemaan sellaista tarjousta jatkossa, että suostuisin heidän liittymänsä vaihtamaan!
linkki koko keskusteluun tässä
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=35965
Dna laskutus edelleen sekaisin
7
982
Vastaukset
- dana on
Miten voivat tolleen sotkea asiat? onko mulle sitten sattunut se tuurinlaskutus kun ei ole laskut kasvaneet korkeammaksi. Pakko olla jutussa perää tuskin kukaan tollaista hatusta tempasee. Otan jutusta vaarin ja olen varuillani.
herää tosin vielä kysymys:
Pitäisi varmaan hommata jokin laskuri tai vastaava jolla voi todistaa kuinka paljon soittanut ja minne. Jokainen operaattorihan itse vastaa laskutuksesta , sinne voi miten sattuu hatusta tempailla soitettuja puheluja.
SIISPÄ MILLÄS TODISTAA :S - jo 5 vuotta
Minulla on ollut dna-liittymä jo viisi vuotta, eli alusta asti.
Ei yhtään väärin laskettua laskua, aina maksettu joko eräpäivä tai ennen sitä. Joskus 2003 syksyllä laskut myöhästyi parin kuukauden aikana ja sitten tuli pari laskua, joissa oli ylimääräistä maksuaikaa, mutta tulivat lähes yhtäaikaa, siinä ainut pieni virhe koko viidessä vuodessa.
Olen ollut erittäin tyytyväinen sekä laskutukseen, että liittymääni, joka nyt on aarre.
Laskut on välillä 9,50-15/kk, joten mikäpä noita on maksella - lasku perintätoimistolta
Minä sain perintätoimistolta laskun maksamattomista dna-laskuista, joita en ollut muka maksanut. Laskut ovat kahden vuoden takaa. Olen käynyt sähköpostikirjeenvaihtoa sekä dna'n että perintätoimiston kanssa lähes kolme kuukautta, mutta asia ei ole vieläkään selvinnyt. Dna'ssa on jotain todella hämärää.
- muuten käy noin
Minä olen maksellut laskuja jo parikymmentä vuotta, sen jälkeen, kun vanhemmat huolehti niistä ja koskaan ei ole kukaan perään kysellyt.
Minulla on dna, jolla niin pienet laskut, että makselisin mielelläni vaikka vuoden etukäteenkin. Makselen yleensä kaikki laskut joko etukäteen tai eräpäivänä, ei tarvitse netissä itkeä! - rsp
Minulla kävi myös samoin. DNA:lta tuli 2 vuoden takainen lasku perintätoimiston kautta. Olen ollut yhteydessä DNA:n, perintätoimiston ja kuluttaja-asiamiehen kanssa. DNA:lta väitetään, että ovat lähettäneet laskun ja muistutuslaskun. Epäilenpä vain. Tällä erää odottelen DNA:lta näitä laskuja nähtäväksi. Muistanpa vain kun DNA:lla oli laskutus juuri tuolloin aivan sekaisin. Eikös puhelinliittymä suljeta, jos ei maksa laskua?
- mielenkiintoista...
rsp kirjoitti:
Minulla kävi myös samoin. DNA:lta tuli 2 vuoden takainen lasku perintätoimiston kautta. Olen ollut yhteydessä DNA:n, perintätoimiston ja kuluttaja-asiamiehen kanssa. DNA:lta väitetään, että ovat lähettäneet laskun ja muistutuslaskun. Epäilenpä vain. Tällä erää odottelen DNA:lta näitä laskuja nähtäväksi. Muistanpa vain kun DNA:lla oli laskutus juuri tuolloin aivan sekaisin. Eikös puhelinliittymä suljeta, jos ei maksa laskua?
Samoin tuli tänne perintätoimistolta lasku kahden vuoden takaisista (muka?) maksamattomista laskuista (myös minulle kerrottiin, että lähetetty on sekä lasku että karhukirje). Todella mielenkiintoista on kyllä se, että kovin moni DNA:n asiakas on juuri silloin (alkuvuosi 2004) jättänyt kasat laskuja maksamatta..hmmm... Pyysin erittelyn, joka tuli ja summa on täysin eri kuin mitä perintätoimistossa tulleessa laskussa on (siis suurempi?!). Jatkanen selvittelyä pääsiäsen jälkeen...
- möksmö
mulle kävi näin
avasin dna liittymän uudelleen muutaman vuoden tauon jälkeen ja tietysti ilmoitin nykyisen osoitteeni kun avasin liittymää...
Noh, ensimmäistä laskua odottelin ja aloin vähän ihmetellä että mitä varten kestää kauan..lasku tuli vihdoinkin ja siinä oli vanha osoitteeni, missä asuin silloin muutama vuosi sitten kun viimein oli dna käytössä! lasku oli kierrellyt postissa viikon pari...no ilmoitin tästä laskun maksettua dna:lle että vaihtavat sen osoitteen ja poistavat sen vanhan osoitteen kokonaan koska sitä ei siellä tarvitse säästellä. osoite oli kuulemma vahingossa laskutuksessa mennyt, koska siellä oli vanhat tiedot...(yleensäkin MIKSI NIITÄ SIELLÄ SÄÄSTELLÄÄN??)
No, eivätpä poistaneet, koska 3 laskua meni vanhaan osoitteeseen ja tässä välissä ehdin moneen otteeseen lähetellä viestiä että vaihtakaa se osoite...piti ihan suuttua, että sain heidät vaihtamaan sen osoitteen ja sitten piti tehdä maksusopimus niistä kolmesta laskusta joiden yhteissummaksi tuli melkein sata euroa...
tänään tuli sitten tämä maksusuunnitelma ja vanhat laskut postissa ja yllätys yllätys oli maksusuunnitelmassa komeili vanha osoitteeni? sitten soitto laskutuspalveluun ja siellä sanottiin, että maksusuunnitelma menee siihen osoitteeseen minne on menneet ne laskut mitä ei ole maksettu! mitä helvetin järkeä siinä sitten on kun olen miljoona kertaa jauhanut että ei siihen osoitteeseen niitä tarvi lähetellä ja kovasti sieltä väitettiin edellisellä soittokerralla että osoite on nyt muutettu...ja paskat. kaiken huippu on se että MINÄ joudun maksamaan maksusuunnitelmasta 5e koska se nyt vain sattuu olemaan dna:n käytäntö! kysyin 3 kertaa että miksi minä joudun sen maksamaan ja se eukko linjan päässä toisti kuin paperista luettua että se kuuluu heidän käytäntöön ja että minun asiakkaana kuuluisi valvoa että jos en saa laskua 1kk välein niin täytyisi ilmoittaa!!! ja kun taas toistin että olen ilmoittanut eikä mitään muutosta asiaan tullut niin taas sama lässyti lässyti lää vastaus tuli. jos olisin maksanut tämän lähes 100e kerralla niin ei olisi 5e lisää tullut. sanoin, että ei opiskelijalla sellaisia rahoja yhtäkkiä ole laittaa ja sitten se ämmä alkoi sanoa että eihän se 5euroa ole suuri summa maksettavaksi. alkoi jo päässä kiehua ja raivosin, että ei se summa ole mikään iso mutta se ei todellakaan ole siitä kiinni vaan siitä periaatteesta että miksi minun täytyy maksaa heidän tekemästä virheestä! itse opiskelen asiakaspalvelualaa ja tämä muija ei todellakaan ole mikään asiakaspalvelija! puhui töykeästi ja vähätteli minua mikä on suurin virhe puhelinpalvelussa...
että sellaista palvelua tästä paskalafkasta saa. voitte arvata että liittymä vaihtui todella nopeaan tahtiin kun tämä hässäkkä alkoi selvitä. voisin sanoa että elämä kallis dna paska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333124Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441550Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19971Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32959- 59943
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22928Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37850Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36803Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173793- 48709