Onko kokemusta tällä vuosituhannella hankituista Rosenlewin pyykkikoneista ja kuivausrummuista? Vanha pieneksi käynyt Rosenlew on kestänyt jo kymmenen vuotta ilman huoltoja, mutta nyt kun olen palstoja selaillut, lähinnä kehutaan Mieleä, Boschia, LG:tä ja tietyin varauksin Cylindaa ja haukutaan kaiken maailman Candyjä ja Indesitejä. Vanhoista ennen kotimaisista laatumerkeistä eli Rosenlewistä ja Uposta ei sen sijaan juuri ole ollut mainintoja, joten eikö kukaan osta niitä enää vai ovatko kaikki hiljaa tyytyväisiä?
Rosenlewin pyykkikoneet
29
17352
Vastaukset
- Erkki
Rosenlewillä ei ole ainuttakaan kotimaista tuotetta, joten "Sydämeltään suomalainen" on täyttä kusetusta (=antaa ymmärtää olevansa kotimainen, vaikkei sitä suoraan sanotakaan).
Cylinda ja Miele on pahaat koneet markkinoilla - ja Upon Ruotsissa tehdyt koneet. Mutta Upolla on myös paljon Italian romua joka on skeidaaa.- Erkki
Niin, piti vielä sanoa, että Rosenlew on myös Italian skeidaa.
- asia
Erkki kirjoitti:
Niin, piti vielä sanoa, että Rosenlew on myös Italian skeidaa.
niin, että edestä täytettävät Rosenlewin koneet valmistetaan Italiassa, päältätäytettävät niin monien muiden merkkien tavoin Ranskassa.
- Tyytyväinen tähän asti
asia kirjoitti:
niin, että edestä täytettävät Rosenlewin koneet valmistetaan Italiassa, päältätäytettävät niin monien muiden merkkien tavoin Ranskassa.
Se, missä kokoonpano tapahtuu, on loppujen lopuksi melko merkityksetöntä koneen toiminnan ja luotettavuuden kannalta. Tärkeintä on komponenttien laatu. Rosenlew pitää yrittää ilmeisesti hyvän maineensa takia pitää jonkinlaista kontrollia ulkomailla kootuissa koneissakin. Ainakin parin muunkin käyttäjän vuosien käyttökokemukset ovat olleet varsin positiivisia. Itselläni kokemusta vasta parin vuoden ajalta, eli ei vielä läheskään riittävästi.
- mulla
Tyytyväinen tähän asti kirjoitti:
Se, missä kokoonpano tapahtuu, on loppujen lopuksi melko merkityksetöntä koneen toiminnan ja luotettavuuden kannalta. Tärkeintä on komponenttien laatu. Rosenlew pitää yrittää ilmeisesti hyvän maineensa takia pitää jonkinlaista kontrollia ulkomailla kootuissa koneissakin. Ainakin parin muunkin käyttäjän vuosien käyttökokemukset ovat olleet varsin positiivisia. Itselläni kokemusta vasta parin vuoden ajalta, eli ei vielä läheskään riittävästi.
Mulla on ollu Rosenlew tiskikone jo 5 vuotta eikä oo mitään vikaa. Päivässä pestään koneella kerran, joskus kaksikin.
- koneen käyttäjä
Onko hyvää tuuria vai onko merkki hyvä.Hankittu Markantalosta aikoinaan astianpesukone ja pyykinpesukone .Ensimmäinen astianpesukoneeni oli Asea skandia Cylinda ja jäi entiseen asuntoon kaupanyhteydessä.Ei koskaan mitään vikaa esiintynyt minun aikanani.Lapsia monta ja käyttö sen suuruista,että ostin uuteen kotiin myös samaa merkkiä olevan astiaspesukoneen samasta kaupasta.Kone oli pysynyt koreiltaan ja käytöltään hyvin samanlaisena (Hyvät korit, tilava, pesee hyvin) pesuääni on pienempi ja lapsilukitus jos eroja haluaa 10 vuodensisällä hakea.Käytössä edelleen ja aikaa kulunut 11 vuotta EI MITÄÄN VIKAA OLE ESIINTYNYT.Olemme muuttamassa uuteen omakotitaloon ja kiertelimme liikkeissä katsastamassa mistä pyydettäisiin tarjous.(vanha kone menee mökille missä se pääsee vähemmällä ,laitetaan eläkkeelle)Tulin tulokseen,että merkkiä en vaihda niin hyvältä näytti 2000 Cylinda.Pyykin pesukone ja kuivausrumpu tulee olemaan samaa merkkiä.Nykyinen Cylinda 5 kilon pyykinpesukone on ollut 5 hengen taloudessa 15 vuotta ja letkut on vain vaihdettu uusiin.Minulla on näiden kokemusten perusteella vankka uskomus,että kun ostan nämä koneet olen vanha mummo ennenkuin ne hajoaa.Olen 45 vuotias nyt.
- P.N
kokemusta tällä vuosituhannella ostetusta pesukoneesta. Meidän Rosenlew Passeli6 on ostettu joskus viime vuosituhannella joten tällä vuosituhannella ei tarvii pesukonetta ostaa.
- Jälkimarkkinoinnin
Rosenlew hoitaa hyvin jälkimarkkinoinnin ts. huollon, asiakastyytyväisyyden. Kotimaiset maahantuoja sivut löytyy, joten palautteenkin voi antaa siellä suoraan. Kyselyihin ja palautteisiin myös vastataan. ERITTÄIN ASIAKAS YSTÄVÄLLISTÄ kaiken kaikkiaan. SUOSITTELEN ROSENLEWIÄ!!!
- Anonyymi
Huonoa palvelua rosenlew maahantuojalta tullut koneen ongelmat aina käyttäjän vika syytetään pyykin likaisuutta pyykin asentoa määrää ym. Huollossa sama juttu aina löytyy selitys , onneksi en maksanut takuu aikaa vuodeksi lisää . Harkitkaa jos aiotte ostaa rosenlew pyykkikonetta. Italian skeidaa ovat niinkun joku aiemmin mainitsi, vai onko tarjoushintaisena myydyt koneet viallisia kaikki.
- -KK-
Me ostettiin n. v.2000 Rosenlewin Passeli pesukone ja ehjänä on pysynyt ja moitteetta toiminut jos ei vaadi hyperhienouksia... On ihan ok perusvekotin,perheen pyykit pesee kyllä. Maailman nopein EI kyllä ole.
- Jaumbksk
Meillä Rosenlev pyörinyt jo 22 vuotta. Pesukertoja n. 2 /vko
Ei mitään hämminkiä. Huolehditaan !- Anonyymi
Minulla on ollut Rosenlew päältä täytettävä pesukone pitkälti yli 30 vuotta, muttä tänään ei poistanut vettä.
- Manilan Manne
Meillä Husqvarna 1250 VIP (QW 1202H). Hankittu 1992 eli yli 20v pelittänyt tosi
hyvin pesukertojen ollessa 3-4 kertaa/viikko. Eilen alkoi sisältä kuulua kovaa meteliä kun linkoaa täysillä eli ihan tuntuisi jonkun osan olevan irtoamassa. Meitin astian-
pesukone, micro, hella/liesi sekä jääkaapitmyös Husqvarnoja ja pelittävät edelleen.
Ajattelin hankkia pyykkikoneeksi ROSENLEW RTFB5620, jos ja kun tää Husse-
pyykäri totaalisesti laukeaa.
Expertillä Turussa nyt hyvä tarjous (sis. kuljetus/asennus). - Kurikkalainen
Hankimme huoltomiehen neuvosta Rosenlew-pesukoneen. sinänsä olen tyytyväinen, mutta ihmetteln miksi nykyään, kun ihmiset pesevät pyykkiä usein eikä se välttämättä ole kovin likaistakaan, pesuohjelmat ovat niin pitkiä Juuri tänään käytin urheiluvaate-erikoisohjelmaa. joka kesti melkein kaksi tuntia. Ihan älytöntä.
- karvasuo
Tänään haettiin Prismasta uusi pesukone, Rosenlew päältätäytettävä.
On niin innokas pesijä ettei lopeta laisinkaan. Kolme tuntia pesi sitten katkaistiin ja
laitettiin linkoamaan ei lopeta linkoustakaan. - Pesukone_prismasta
Me ostettiin päältätäytettävä rosenlew joka on puolassa tehty,hyvää puolalaista laatua ei ole vielä tullut vikoja tän kolmen viikon sisällä.😁
- PesukoneTerrasta
Ostin tänään Rosenlew RTT6100K pesukoneen. Ihmeteltiin myös pitkiä pesuaikoja. Mitä kokemuksia muilla?
- Pesupoika190
Mun vanhemmilla samainen kone. Pitkät on ohjelmat. Pika-toiminto lyhentää hieman, mut siltikin liian pitkiä on ohjelmat. Ite hankin omaan asuntoon ehkä Siemensin tai Boschin koneen.
- jepulisjep
En tiedä mitä odotatte kun ostatte markinoiden halvimpia koneita..
- PesukoneTerrasta
jepulisjep kirjoitti:
En tiedä mitä odotatte kun ostatte markinoiden halvimpia koneita..
Ei halvemmissakaan koneissa erikoisesti mitään vikaa ole. Tärkeintä on oppia käyttämään oikein ja tuntemaan koneen pesuohjelmat. Valitettavasti niiden toiminta selvitykset on usein puutteellisia. Yleensähän emme tarvitse esim. pyykinpesukoneessa niistä lukuisista ohjelmista kuin paria kolmea. Esim. astianpesukoneessa olemme käyttäneet aina vain yhtä ohjelmaa. Halvemmat ja yksinkertaisimmat koneet ovat toimintaprosesseiltaan vähemmämmän häiriöisiä. Kun tarkastelee kalliden ja halvempien koneiden sisäkaluja. lämmitysvastuksia. tyhjennyspumppuja, käyttömoottoreita, käyttöhihnoja, pinnankorkeusantureita ne ovat yleensä samat ellei hienostella jollain kestomagneettimoottorilla ja sitten koneen tuplahinnalla.
Kalliissa koneissa ei ole muuta eroa kuin monimutkaiset ohjelmat ja niiden toteuttajina monimutkaiset ohjelmapäät jotka voivat olla häiriöalttiimpia. Ehkä ne ovat ulkoisesti tyylikkäämpiä.
Itselläni on ollut aina kaikki kodinkoneet kohtuuhintaisia ja toimineet. Vaihtoon ne menevät tai muuttuvat "autotallikoneiksi" kun vaimo epäilee niiden olevan viidentoistavuoden käytön jälkeen vanhanaikaisia. - Anonyymi
Minulla 7kk vanha rosenlew pyykkikone rtt6120k ensin 3kk. 60 asteen pesu kesti 275min jos laitan rypistymättömän pesun kone ei pysähdy itse täytyy itse seurata koska nuoli näyttää että pesu ja huuhtelut valmiit sitten säädetään tyhjennys. Jossain vaiheessa 60 ast. Pesu alkanut kestää vaan 120min. Ohjekirjan mukaan likimääräinen pesuaika on 180 min . kuinka näin voi ohjelmien kesto muuttua huollon mielestä on normaalia riippuu pyykin likaisuudesta tai määrstä . Ei voi olla totta ohjelmien kestoajat vaihtuu 3 -4 kk. Välein . Olen enemmän kuin pettynyt (en koskaan osta rosenlewiä)
- Anonyymi
Ostin pesukoneen Rosenlev Passeli 8: n perheeseeni syntyvien kaksostyttöjen johdosta vuonna 80.
Kyseinen Passeli D0525-B on palvellut minua ja kaksosten pyykkejä ylioppilaaksi asti..
Nyt vuonna 2019 sama Passeli 8 asunnossani ja pesee pyykkini.
Ainoa vika ilmeni n, 10 v sitten, kun vesi tulvi yli pesuvaiheessa. Insinöörinä paikannin vian ja vaihdoin vedenpintaa säätävän kytkimen.
Kyseinen pesukone lienee maailman paras, ainakin luotettavin ja kestävin.
ML - Anonyymi
Onko kellään kokemuksia Rosenlev Pesumestari pyykinpesukoneen rummun laakeroinneista. Päältätäytettävä. Jompikumpi tai molemmat laakerit pitävät jurraavaa ääntä, ei vielä hajonneet. Onko kokemuksia kuinka helppo vaihtaa. Kone vasta neljävuotta vanha.
- Anonyymi
Kommentoidaan nyt yleisesti. Laakerit kohtuu helppo vaihtaa. Mutta on muovipalaan valettuja joten ei voi vaihtaa kuin alkuperäisosana. Joten ei kannata, vaatii myös erikoistyökalun käyttöä.
Itse en saanut toista irti mutta toisen vaihto riitti. Varaosa oli ehjästä vastaavasta halpamallista.
- Anonyymi
Vielä 90-luvulla saattoi laatuakin olla. Vallankin Asko-Upot olivat kestäviä. Nyt jäljellä pelkkä nimi. Ne jossakin kehitysmaassa b-luokan osista kasattua halpisroskaa.
- Anonyymi
Wikipedian mukaan Rosenlew -yritys lakkautettiin 1987. Ei ole mahdollista että se olisi 90-luvulla enää valmistanut mitään pesukoneita, vaan 90-luvun koneet voivat olla jo Kiinasta tuotuja ja merkki on pelkkää silmänlumetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedian mukaan Rosenlew -yritys lakkautettiin 1987. Ei ole mahdollista että se olisi 90-luvulla enää valmistanut mitään pesukoneita, vaan 90-luvun koneet voivat olla jo Kiinasta tuotuja ja merkki on pelkkää silmänlumetta.
Ei sitä lakkautettu vaan myytiin, pilkottiin ja myytiin uudestaan palasina eteenpäin. Moni rosenlewin yksikkö toimii tänäkin päivänä uusien omistajiensa toimesta. Kodinkoneet meni electroluxille joka myy edelleen rosenlew nimellä kodinkoneita. Tietenkin ne on electroluxin omasta tuotannosta joihin vaan laitetaan rosenlew merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä lakkautettu vaan myytiin, pilkottiin ja myytiin uudestaan palasina eteenpäin. Moni rosenlewin yksikkö toimii tänäkin päivänä uusien omistajiensa toimesta. Kodinkoneet meni electroluxille joka myy edelleen rosenlew nimellä kodinkoneita. Tietenkin ne on electroluxin omasta tuotannosta joihin vaan laitetaan rosenlew merkki.
Electroluxin (myös Rosenlewin) pesukoneet ja kuivausrummut ilmeisesti valmistetaan Thaimaassa, jääkaapit Meksikossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Electroluxin (myös Rosenlewin) pesukoneet ja kuivausrummut ilmeisesti valmistetaan Thaimaassa, jääkaapit Meksikossa.
Paljon mahdollista. Ei ole mitään erillisiä rosenlew tehtaita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136