Sangen hauska lueskella, miten moni jännittää uuden Potterin ilmestymistä. Suomennoksista liikkuu huhuja yms. Foorumeissa käydään juttuja PP elokuvasta (sitten kun se nyt on tulemakseen) ja kirjasta puhutaan vaikka ja mitä.
Aiotko sinä itse juhlistaa tätä 'tapahtumaa' mitenkään? Kenties jonottamalla yöllä kirjakaupan edessä vai jotenkin muuten?
Oletko kenties ostamatta kirjaa ja luet sen kaverilta tai kirjastosta?
Kerrohan sinäkin omat juonesi tätä kirjaa kohtaan...
Puoliverinen Prinssi täällä jo huomenna
161
22230
Vastaukset
- Salazar90
MOI!
TILAAN SEN ENNAKONA JA LUEN SITÄ KUN TOISET KYHJÖTTÄÄ HAKEMAAN SITÄ KIRJAKAUPASTA =)- ???
Eihän sitä voi lukee ennen ku vasta huomenna jos tuuri käy... Ja sit ku sanoit tilaavas sen ennakkoon, ni eikös olis kannattanu olla hiukan aikaisemmin... Eka painos on jo varmaan hiljalleen menny jos nyt tilaat... =D
HYIJYI
En todellakaan aio mennä sinne kirjakauppaan yöllä!
Nukun yöllä ja ehkä saan sen kirjan 30.3.2006 kun se tulee postilaatikkooni!
REPIKÄÄ SIITÄ- fani!!
noviisori kirjoitti:
HYIJYI
REPIKÄÄ SIITÄkyl määkin ootan sitä mut menee jo yli!!!!
en tajuu!!!
voi olla harry fani mut et yöllä!!!eiei!!!
koko päivämn jotku oottanu kirjaa!!! - Nimetön
Mun juoni on melko samanlainen ku salazarin mun mummo tilas sen ennakkoon ja ku muut jonottaa sitä mä luen sen heti läpi!
- atki
Täytyyhän kirja silti hakea. Minun ainakin täytyy.
Nii, ellei tilaa sitä postimyynnistä. Se onkin eri juttu. Mutta silti ei sitä ehdi, jos vasta nyt tilaa. - sirde
fani!! kirjoitti:
kyl määkin ootan sitä mut menee jo yli!!!!
en tajuu!!!
koko päivämn jotku oottanu kirjaa!!!voi kuule, aika moni on odottanut enemmän kuin "koko päivän" :D
itse olen odottanut monia kuukausia.
Viimeistä Harry Potteria joutuu odottamaan vielä kauemmin. ääh. en tiedä kestänkö. :P - Professor Slughorn
fani!! kirjoitti:
kyl määkin ootan sitä mut menee jo yli!!!!
en tajuu!!!
koko päivämn jotku oottanu kirjaa!!!Miks jonotatte jotain kirjaa ku sen voi lukea enkuks!. Oon lukenu uusimman Potterin jo kaks kertaa. Okei, jos ei osaa enkkua voi olla vähän vaikeempaa, mut eikö suomalaiset oo kielitaitosta porukkaa?
- elf87
Professor Slughorn kirjoitti:
Miks jonotatte jotain kirjaa ku sen voi lukea enkuks!. Oon lukenu uusimman Potterin jo kaks kertaa. Okei, jos ei osaa enkkua voi olla vähän vaikeempaa, mut eikö suomalaiset oo kielitaitosta porukkaa?
Mä henkilökohtaisesti osan enkkua mutta en tykkää lukea HP:tä enkuksi ku tulee vastaan semmoisii sanoi mitä ei ymmärrä... Ja mä täs mietin et onko pakko ostaa sitä kirjaa nyt ku on olemassa kirjasto jossa voi sen kirjan lainata ja ostaa se myöhemmin ku kaikki on rauhoittuneet....
- Nike
elf87 kirjoitti:
Mä henkilökohtaisesti osan enkkua mutta en tykkää lukea HP:tä enkuksi ku tulee vastaan semmoisii sanoi mitä ei ymmärrä... Ja mä täs mietin et onko pakko ostaa sitä kirjaa nyt ku on olemassa kirjasto jossa voi sen kirjan lainata ja ostaa se myöhemmin ku kaikki on rauhoittuneet....
venasin koko yän sitä kirjaa ja lopulta sain sen =) nyt olen fiilareissa lukemassa sitä... on muuten todella hyvä kirja!!!!! *****!
- FFanii..
OOOKOOOO
- kukkuuuuuu
noviisori kirjoitti:
HYIJYI
REPIKÄÄ SIITÄkyllä niitä viellä siellä kirjakaupassa oli vaikka kuinka paljon sai oikein valita et ottaako suomalaisen vai saksalaisen painoksen... eikä ollut edes ruuhkaa...
- Samahan se
Kyllä tulen lukemaan myös sen suomenkielisen painoksen, vaikka kyllä sitä on jo tuskailtu englanninkielisen painoksen kanssa :D
- juupa
kiva juttu ku luin viestin tästä keskustelusta nii jonku sitte piti mennä sanomaa et dumbledore kuolee ARVATKAA olisinko halunnu tietää???? EN!!!!! ny ärsyttäää :(
- nonick
juupa kirjoitti:
kiva juttu ku luin viestin tästä keskustelusta nii jonku sitte piti mennä sanomaa et dumbledore kuolee ARVATKAA olisinko halunnu tietää???? EN!!!!! ny ärsyttäää :(
eipäs kuole :D siinä kuolee se hagrid LoL
- lukia
nonick kirjoitti:
eipäs kuole :D siinä kuolee se hagrid LoL
ei oo muute kumpikaan noista..
- XD XD XD XD XD
lukia kirjoitti:
ei oo muute kumpikaan noista..
TOIVOTTAVASTI MALFOIGGELI KOIPELIINI KUOLEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Tosimies
juupa kirjoitti:
...ku ootte älyttömiä. Yhtään Putterii en oo lukenu enkä lue, saatikka et oisin kattonu. Herätkää pahvit!
- Wiipukka
Tosimies kirjoitti:
...ku ootte älyttömiä. Yhtään Putterii en oo lukenu enkä lue, saatikka et oisin kattonu. Herätkää pahvit!
Onko sitä pakko tulla tänne valittamaan jos ei itsellä ole mielikuvitusta senkään vertaa että voisi muutaman kirjan lukea, ja jos ei yksinkertaisesti kiinnosta niin ää siitä tule ainakaan tänne valittamaan.
- Turkoosipostia
juupa kirjoitti:
Eks ole aika tyhmää valittaa juonipaljastuksesta ja samalla paljastaa se uudestaan?
Itse tiesin sen jo, koska siskoni on lukenut enkun kielisen, ja pyysin sitä kertomaan.
Alotin vähän sitä enkun kieleistä ja yhteen lauseeseen jouduin käyttää noin 10 kertaa sanakirjaa... Et jeesh... :D
Pitäkää hauskaa kirjan parissa, koska en usko että meille ostetaan se.... - Shadow
Wiipukka kirjoitti:
Onko sitä pakko tulla tänne valittamaan jos ei itsellä ole mielikuvitusta senkään vertaa että voisi muutaman kirjan lukea, ja jos ei yksinkertaisesti kiinnosta niin ää siitä tule ainakaan tänne valittamaan.
No joo...
Mielikuvitusta kertyy muualtaki jo jonkun verran, mutta itse pelaan mielummi World of Warcraftii.
Ois hienoo jos siit sais tehtyy jonkun kirjan tai elokuvan :)... itse luin 2x potter kirjaa ja ei oikeen alkanu kiinnostaa pidän nimittäi enemmä kunnon rytinästä jota esiintyy esim. Taru Sormusten Herrasta -kirjassa, elokuvassa ja pelissä... Toiset tykkää toiset ei, niin se vaa menee. - tiggr
Tosimies kirjoitti:
Kyllä mä itekki mietin ennen ku ite luin, että miks niistä pottereista vauhkotaan niin paljo. Ei musta mikään "hullu" fani tullut, mutta sairaan hyviä kirjoja ne kuitenki on!!
Käyppä ny kirjastosa ja lainaa J.K. Rowling, Harry Potter ja Viisasten kivi. Ehkä oot seittemännen potterin julkasuaikaan itekki jonossa kirjakaupan oven takana.
Ihteä ei niin hirveesti kosketa tuo puoliverisen prinssin julkasu, koska oon lukenut sen jo englanniksi. Aion kyllä lukea suomenkielisenkin version..
- koivuntaika
Minun mielestäni harry potter on ihan sarja. Aion hakea oman kirjani heti yöllä, sillä haluan heti lukemaan sitä!!! Ihanaa!
- Wiipukka
Löytyihän täältä sentään joku viisas tyyppi!! Olen täysin samaa mieltä kanssasi... >.
- HermioneFanittaja
Olen odottanut uusinta Potteria vaikka kuinka kauan ja itsekkin keskutellut kavereitten kanssa siitä (Niiden jotka ovat faneja myös). En vain ole tyytyväinen siihen kun kuulin että Dumbledore kuolee, kiinnostaa nähdä millä tavalla Harry reagoi menettää kaksi lähimmäistä peräkkäin. Olen miettinyt myös onko puoliverinen prinssi Voldemort. Aion lukea sen heti kun saan luettavaksi. En itse osta vaan tätini, joka sai minut innostumaan Harry Potter kirjoista ennen elokuvia, hän ostaa aina uuden kirjan ja lainaan sen häneltä.
- NIMIERKKI PENTTILÄ
EN USKO ETTÄ DUMPLEDORE KUOLEE. EIKÄ SE OO MUUTE VOLTTI MARTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- laittakaa SPOIL!!!
oon nyt jo NIIDEN TAKIA JOTKA EIVÄT VAIVAUDU LAITTAMAAN YHTÄ SANAA OTSIKKOON LISÄÄ, kuullut vaikka kuinka monta sellaista asiaa mitä en olisi halunnut tietää ennenkö luen itse!!!
- sirde
laittakaa SPOIL!!! kirjoitti:
oon nyt jo NIIDEN TAKIA JOTKA EIVÄT VAIVAUDU LAITTAMAAN YHTÄ SANAA OTSIKKOON LISÄÄ, kuullut vaikka kuinka monta sellaista asiaa mitä en olisi halunnut tietää ennenkö luen itse!!!
Ihan vain sellainen pieni juttu, että jos te jotka olette englanninkielisen version jo lukeneet, ÄLKÄÄ spoilatko! me jotka haluamme odottaa suomenkieliseen versioon asti, EMME halua kuulla juonenkäänteitä. Olettekos ajatelleet että se vie meiltä kaiken ilon?
mutta, jos teidän on aivan pakko kertoa jotain tärkeää uudesta kirjasta, mikä mahdollisesti spoilaa, ilmoittakaa se otsikossanne. esimerkiksi sanalla "spoiler". Näin säästytään monelta harmilta.
no niin, toivottavasti viesti meni nyt ihmisille perille.
dippadai, kohta puoliin valmistaudun ja lähden ajamaan Jumboon jotta saan kirjan käsiini. Pistin sen varaukseen koska tiesin että en jaksaisi lähteä jonottamaan. :)
nauttikaa kaikki uusista Harry Pottereistanne! :) - minähh
Kalkaros on se puoliverinen prinssi...
Kiitos Suomi24, että linkititte meidät taas etusivulle. Joka kerta kun Potter-palstalle linkitetään, tänne saapuu n häirikköä peeloilemaan ja kasvattamaa e-peniksiään.
Kiitos taas oikein paljon, prkl.- anniina-
Hakisin oman kirjan jo yöllä,mutta busseja ei tuun kaupungista enään siihen aikaan takasin..joten tyydyn hakemaan sen sitten vasta päivällä :)
- -virtaheboinen-
Ei ne taida ees kunnon fantasiaa olla. Kelpaa perseen pyyhkimiseen ne sivut.. Yhtäkään en ole lukenut, mutta leffana ainakaan kummempaa vaikutusta tehnyt. Joo ja tiedetään että kirjana ne on aina parempia.. Fantasiaa luen paljon, mutta Potterit ei oikeen iske...
- Nimetön
Kirjoissa on kyllä ihan eri fiilis kuin elokuvissa. Elokuvia kommentoin sanoilla "köyhän miehen Potteri".
- vähempää kiinnostaa
Eipä voisi vähempää kiinnostaa mitkään potterit kiinnostaa! Ihme humpuukia koko potter touhu...
- Ärsyyntynyt
Jotkut taas loistavat fiksuudella ja filmaattisuudellaan (juupa, HermioneFanittaja). Vaikka joku onkin mennyt pilaamaan teidän lukunautintonne, niin miksi täytyy vielä itsekin pilata muiden lukunautintoa kertaamalla sitä, mitä teille on paljastunut.
Olen surullinen niiden puolesta, joiden lukunautinto on pilaantunut spoilauksen takia. - Mielikuvitusystävä
Itse olen lukenut teoksen jo vuosi sitten, heti kun se ilmestyi englanniksi. Tietty minullakin oli suuret odotukset, mutta tämä kirja (kuten viideskin) on ihan täyttä paskaa. Kliseistä ja muovista teini-hömppää koko kirja. Ensimmäiset neljä ovat vielä klassikoita ja aitoja, mutta kaksi viimeisintä ovat naurettavia. En todellakaan aio lukea sitä viimeistä kirjaa, mikäli kirjan laatu on tätä nykyistä luokkaa. En usko, että Rowling enää tekee ihmeparannusta itselleen.
- harry100
No jos sinua ei kiinnosta se kirja, niin painu muualle valittamaan! Tai kirja on paljon parempi kuon se, että valittelet!
- paljon lukenut
,ei ole väliä lukeeko paljon vaan mitä lukee. Olen lukenut eläissäni vain kaksi kirjaa, eka oli kun ensimmäisen luokan ensimmaisen viikon prjantaina pääsin käyttämään kouluni kirjastoa,niin lainasin sellaisen virsikirjan kokoisen kirjan Hipsuvarvas Autiolla saarella ja luin sen kotiin mentyä yhteen menoon. HUIPPU SAAVUTUS. Toinen kirja oli jonka sain ahkeruuspalkinnoksi rippikoulusta ja sem nimi oli Seikkailu päättyi laukaukaseen, ja senkin luin samalla tavalla yhteen menoon.Ja kummastakaan ei jäänyt mitään päähän.Olen kiertänyt maailmaa ristiin ja rastiin,nähnyt sodan ja rauhan, ollut mukana niin hyvässä kuin pahassa.Ollut maailman suurimissa projekteissa, niin ydinvoimaloissa kuin maailman suurimmissa jaloterästehtaissa,-jäteveden puhdistamoissa kuin jopa puolentoista kilometrin syvyydessä kallioperässä.WTC torneissa en ehtinyt käymään mutta tuskimpa paljon siinäkään menetin, kaikki maailman kaupungit ovat ylhäältä katsottuna saman näköisiä niillä vain on eri nimi.Niin mitä siitä silloi jää käteen sen enempää kuin joidenkin mielikuvituskirjojen lukemisestakaan.Kaikki mitä olen menettänyt turhana lukemisen aikan olen varmasti saanut kokea kokemuksina ja elämyksina.Jopa senkin kun vaeltelin korallisaaren sinisillä laguuneilla tekemättä yhtikäs mitään mutta en silloinkaan minkäänlaista lukemista kaivannut,ei ainuttakaan kirjaa, olisikohan sittenkin kimmiski ollut että siellä ei tarvinnnut alaan kuuluvaa eeposta.Tästä edellä olevast saa jos tahtoo sen käsityksen että olen kirjojen vihaaja :-)) Mutta edelleen olen vakuuttunut että on väliä mitä lukee. Ja hyvin,jopa erin omaisesti olen pärjännnyt elämässä lukemattakin.Niin sanoi vanha rehtorinikin.Taputti olalle ja sanoi,kyllä minä tiedän että et sinä kirjoja lue mutta hyvin olet pärjännyt.Sitä en sanonut minä vaan Hän.
- minä!
Dumbledore kuolee
aion pilata yllätyksen ja kertoa mitä siinä lopussa käy, koska len lukenut sen englannnin kielisenä ... ... ... Dumbledore kuolee
p.s. laitoin sen tonne alkuunkin e kaikki varmast lukee sen Itsehän olen varannut kirjan ja haen sen heti, kun on mahdollista kirjakaupasta. Kiirettä tahtoo pitää, niin täytyy katsoa, että milloin saan aikaiseksi sen haettua... saatikka sitten luettua.
- RETTOP YRRAH
PALJONKO JOUTUU PULITTAMAAN UUSIMMASTA POTTERISTA?
ROBINHOODISSA NÄKY ILMOTTAVAN 25egee. OISKO JOSSAIN VIELÄ EDULLISEMMIN??? - hp-f
RETTOP YRRAH kirjoitti:
PALJONKO JOUTUU PULITTAMAAN UUSIMMASTA POTTERISTA?
ROBINHOODISSA NÄKY ILMOTTAVAN 25egee. OISKO JOSSAIN VIELÄ EDULLISEMMIN???riippuu mistä päin olet, mutta esim vapaa valinta myy hintaan 23,90€
- fjfjfjfjfj
(JA millonkohan harry potter ja liekehtiväpikari
tulee DVD:nä HALOOO HALOO)
kirja on ihan hyvä jooooo- Sofia
Liekehtivä pikari ilmestyy videona ja DVD:nä 29.03.2006!!!!!:)Maltan tuskin odottaa...
- hansam
Sofia kirjoitti:
Liekehtivä pikari ilmestyy videona ja DVD:nä 29.03.2006!!!!!:)Maltan tuskin odottaa...
ite latasin ton liekehtivän pikarin dc :lla mut tosin ei vaan suomitekstejä...
Minä haluan TERVETTÄ keskustelua. Ei mitään höpötyksiä näiden kirjojen pahuudesta. Eli ei vajota niin syvälle, että rupeamme sellaisesta höpöttämään. Tervettä keskustelua.
Voisikohan noita vittu- ja pilluviestejä jo poistella, kun ne voi kaiketi aika selvästi lukea häiriköinniksi.
Pat_Bateman kirjoitti:
Voisikohan noita vittu- ja pilluviestejä jo poistella, kun ne voi kaiketi aika selvästi lukea häiriköinniksi.
Kyllä vois. Nyt minä muutaman poistelin... Tosin olen niin sokea, että silmäni ei havainneet enempää. Jos huomaat, niin voithan laittaa aina linkin tai lähettää tuosta sivulta ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- McGonagall
juhlistan tätä tapahtumaa lukemalla ko. kirjan kunhan saan sen käsiini ja herkuttelen suklaalla. :)
- dliinska
Mulla on sellanen juttu tai kortti oikeestaaan että saan sen ilman maksua, ku joku toinen on jo maksanu sen mun puolesta! käyn hakee sil tuolta meidän infosta sen kirjan !
- emma162
moi oonko kiva et uus krja tuli ma oon hirveen hullu potteriin ma heti ostan taa kirjaa oon myös lukenu se enkuksi mut ei se ole samaa kuin suomeksi
- Sofia
Itse en ole menossa yöllä kirjakauppoihin jonottamaan, mutta olen ennokkotilannut sen jo viime joulukuussa:)
Saas nähdä, saanko unta seuraavana yönä ollenkaan...Myönnän olevani kyseiseen sarjaan hulluna;)
Ja mitä siihen juhlimiseen tulee, niin Fazerin sininen, sohvannurkka ja Puoliverinen prinssi siihen kuuluu varmasti!
Hyviä lukuhetkiä vaan kaikille faneille!- vili
qwe322223w4e55rgy5tfr5456tfft6rtfrrtte6frtgvffgffrffdgedgtdfffvffdfedffffgvtggbghbhbjn bbbbnhgnbbngvnbvb b v v bvbvb vbvbbvbbvnbb bbg vfbgf fgbhhhghvgbbgghfhfgf ghggvbgrhgfhhfvgfghtjhvfhthhghghghhb nbjhjhttgujt65huytyytgytu6trgfgyfbggbvyvbhggggbgbvfgxbvcg bvgvgfgb vbbhbhghbhfyghguhyyhhuyghghrtjy6uyghthyhhhhhhvnghgghjngvnbbvbbvhgggbgggggghgtgtfgfgftghftthgttrgtgggthtytrygttfgyrtyrythgyhtygtuytjgyt butugyftfytyt htytytytyhyghyygbtvhvhghgfbhghghhbhjbhghghbvjghgjgjihjhjhujhujhuyuy7yyy6ytgytytyr yfytytgfytytfytrtr yryrytrtrytryyrfuuy5ytytyr6fytyythfygtgygyryfygyrytryttftgerteyt6rtrytytyyryryb tretrfttggfgf
- Sofia
vili kirjoitti:
qwe322223w4e55rgy5tfr5456tfft6rtfrrtte6frtgvffgffrffdgedgtdfffvffdfedffffgvtggbghbhbjn bbbbnhgnbbngvnbvb b v v bvbvb vbvbbvbbvnbb bbg vfbgf fgbhhhghvgbbgghfhfgf ghggvbgrhgfhhfvgfghtjhvfhthhghghghhb nbjhjhttgujt65huytyytgytu6trgfgyfbggbvyvbhggggbgbvfgxbvcg bvgvgfgb vbbhbhghbhfyghguhyyhhuyghghrtjy6uyghthyhhhhhhvnghgghjngvnbbvbbvhgggbgggggghgtgtfgfgftghftthgttrgtgggthtytrygttfgyrtyrythgyhtygtuytjgyt butugyftfytyt htytytytyhyghyygbtvhvhghgfbhghghhbhjbhghghbvjghgjgjihjhjhujhujhuyuy7yyy6ytgytytyr yfytytgfytytfytrtr yryrytrtrytryyrfuuy5ytytyr6fytyythfygtgygyryfygyrytryttftgerteyt6rtrytytyyryryb tretrfttggfgf
.....ja lapsellista.
- -Immortelle-
Aijon tietenkin ostaa tuon kyseisen kirjan mahdollisesti jo heti huomenna.Se kyllä riippuu ihan rahatilanteesta ja isukin anteliaisuudesta ;)
Olen kyllä kuullut jo ennestään englanninkielisen version lukeneilta juuri sen että joku kuolee ja jonkun sorttista romantiikkaa on luvassa, joten innolla toivotan kaikille jo näin etukäteen rattoisia lukuhetkiä! :) - vili
juho oli tuhma
- Jo kesäl
ja kyllä Rakkautta ilmassa ja kuolemaa...olin juuri kirjan ilmestymisen aikoihin Jenkeissä ja pitihän se ostaa, maksoi vain 13 dollaria, luen varmaan myöhemmin myös Suomennoksen, kiva nähdä kuinka hyvin on käännetty...mukavia lukuhetkiä kaikille!
- noora
123 456 789
- lassi
cesceytty123456789101112131415161718192021222324252627
- Hapankarkki
...koulun jälkeen mennä hakemaan sen koska mulle tilattiin se. IHQUU!
- siscos
aijon hakea kirjan tasan klo: 00.01 yöllä siis ensi yönä. ens sen takia ettenkö kerkiäisi humenna päivällä vaan sen takia että täytyy päästä kerran elämässä päästä ostamaan suosikki kirja keskellä yötä!!! olen harry fani myös.
- Sofia
Mä olen kateellinen... Itse saan sen vasta koulun jälkeen:)
- Hard_Rock_Hallelujah
Minulla ei ole jännitystä sitten ollenkaan...eikä luojan kiitos tarvitse mennä yöstä jonottaan jotain Harry Potterii, kun on lahjakortti! Ja saankin siis ensimmäisen kappaleen..
- Jjeje
kyllähän se potter haetaan sitten torstaina kaupasta.. Mutta en ole kummiskaan menossa puolen yön jälkeen sitä jonottamaan.
- asuvatkin
pääsevät lukemaan uutta harri putteria..sehän on ilmestyny jo aikoja sitten..nyt vasta tulee suomeen?
no niin..ei muuta kun kaikki noitahörhöt liikkeelle sitten vaan ja luudilla lentämään
this is soooooo pathetic...so ridiculous...Pathetic little wankers don't even respect their native language, so they have to resort to writing in English, in the hopes of sounding cooler.
Well you don't. It's irksome and embarrassing, and it actually, factually does not make you sound like you know more than others. Considering most people in Finland can speak fluent English. Ironically enough, apparently most Finns aren't fluet in Finnish, at least when it comes to grammar.- a gay?
Pat_Bateman kirjoitti:
Pathetic little wankers don't even respect their native language, so they have to resort to writing in English, in the hopes of sounding cooler.
Well you don't. It's irksome and embarrassing, and it actually, factually does not make you sound like you know more than others. Considering most people in Finland can speak fluent English. Ironically enough, apparently most Finns aren't fluet in Finnish, at least when it comes to grammar.you sound very cool as you speak FLUET enklish
a gay? kirjoitti:
you sound very cool as you speak FLUET enklish
"A gay". No, you dolt, I'm *the* gay.
Yeah well, the difference is, I don't use English to "sound cool" (as you obviously desperately try to - and fail miserably), but just to prove a point. Also, the "fluet" typo was a simple slip of my finger, which is not the same as not knowing how something is spelled or just being too fucking lazy to spell it correctly.
Or are you honestly telling me you've never spelled anything wrong by accident?- very good tip
Pat_Bateman kirjoitti:
Pathetic little wankers don't even respect their native language, so they have to resort to writing in English, in the hopes of sounding cooler.
Well you don't. It's irksome and embarrassing, and it actually, factually does not make you sound like you know more than others. Considering most people in Finland can speak fluent English. Ironically enough, apparently most Finns aren't fluet in Finnish, at least when it comes to grammar.get laid at least once in a lifetime and get a new life.
- hahahahaaa
Pat_Bateman kirjoitti:
Well you don't. It's irksome and embarrassing, and it actually, factually does not make you sound like you know more than others. Considering most people in Finland can speak fluent English. Ironically enough, apparently most Finns aren't fluet in Finnish, at least when it comes to grammar.voi vide sentään!siinähän meillä on huumorintajuinen nuori mies..mä luulen että pat bauttiman on tässä se joka soundaa säälittävältä reppanalta joka yrittää pätee suomi24:n palstalla...ironically enough, i got a good laugh out of you...
sen verran mäkin oon opiskellu englantia että ei voi kysyä are you the gay vaan pikemminkin are you a gay jos pate sitä yhdessä viestissä tarkoitti.. very good tip kirjoitti:
get laid at least once in a lifetime and get a new life.
I really don't see how getting laid has anything to do with this. Trust me, I'm not suffering from sexual frustration, my dear.
And I have a life, but thank you very much for your concern. It just doesn't make me any less irritable towards idiots and fucktards.- Annuna
Niin, mitä tulet tänne jeesustelemaan. Lennätäppäs meidät kaikki heti sinne roviollesi, mikä napero tai jeesustelija oletkaan.
hahahahaaa kirjoitti:
voi vide sentään!siinähän meillä on huumorintajuinen nuori mies..mä luulen että pat bauttiman on tässä se joka soundaa säälittävältä reppanalta joka yrittää pätee suomi24:n palstalla...ironically enough, i got a good laugh out of you...
sen verran mäkin oon opiskellu englantia että ei voi kysyä are you the gay vaan pikemminkin are you a gay jos pate sitä yhdessä viestissä tarkoitti..Öö, enhän minä sitä kysynyt, että "are you a gay". Joten luepas viestit vähän huolellisemmin.
Ja usko pois, minulla ei ole mitään tarvetta päteä. Minua vain raivostuttaa suunnattomasti se, että ihmisillä on joku hinku sotkea suomea ja englantia ja leikkiä sitten, että se on jotenkin tosi kewliä. Kun ei se ole. Se on noloa ja ärsyttävää. Mutta se ei liity mitenkään minun pätemiseeni.
Ja huomauttaisin nyt vielä, että en edelleenkään ole mies. Ja opettelisit lukemaan ja kirjoittamaan, se on nimittäin Bateman, ei bauttiman. En tajua miten huono näkö ihmisellä on, jos hän saa Batemanista väännettyä bauttimanin. Tavallaan kuin vääntäisi leather facesta feather headin.- relaaaax
Pat_Bateman kirjoitti:
Öö, enhän minä sitä kysynyt, että "are you a gay". Joten luepas viestit vähän huolellisemmin.
Ja usko pois, minulla ei ole mitään tarvetta päteä. Minua vain raivostuttaa suunnattomasti se, että ihmisillä on joku hinku sotkea suomea ja englantia ja leikkiä sitten, että se on jotenkin tosi kewliä. Kun ei se ole. Se on noloa ja ärsyttävää. Mutta se ei liity mitenkään minun pätemiseeni.
Ja huomauttaisin nyt vielä, että en edelleenkään ole mies. Ja opettelisit lukemaan ja kirjoittamaan, se on nimittäin Bateman, ei bauttiman. En tajua miten huono näkö ihmisellä on, jos hän saa Batemanista väännettyä bauttimanin. Tavallaan kuin vääntäisi leather facesta feather headin.ei kaiken tarvi olla niin vakavaa..
en ole koskaan kuullut ihmisestä joka ottaa tommoset pultit kun joku kirjottaa viestin suomeksi ja englanniksi...
onks kaikki kirjallisuus ja noitahemmot tämmösiä tiukkapipoja ja hörhöjä? relaaaax kirjoitti:
ei kaiken tarvi olla niin vakavaa..
en ole koskaan kuullut ihmisestä joka ottaa tommoset pultit kun joku kirjottaa viestin suomeksi ja englanniksi...
onks kaikki kirjallisuus ja noitahemmot tämmösiä tiukkapipoja ja hörhöjä?En usko, että tämä koskee kaikkia, luultavasti olen poikkeus. Enkä usko, että tiukkapipoinen suhtautumiseni suomen kielen tuhoamiseen liittyy siihen, että olen kirjallisuusihminen, vaan pikemminkin siihen, että olen kovin isänmaallinen. Minua ärsyttää se, etteivät ihmiset osaa arvostaa omaa maataan ja kieltään.
- takia pitäisi
Pat_Bateman kirjoitti:
En usko, että tämä koskee kaikkia, luultavasti olen poikkeus. Enkä usko, että tiukkapipoinen suhtautumiseni suomen kielen tuhoamiseen liittyy siihen, että olen kirjallisuusihminen, vaan pikemminkin siihen, että olen kovin isänmaallinen. Minua ärsyttää se, etteivät ihmiset osaa arvostaa omaa maataan ja kieltään.
arvostaa omaa maataan eli juoppoja, kylmää pakkasta ja metsää?
Kyllä sitä on maailmalla niin paljon hienompaa että miksi kukaan järkevä haluaa asua suomessa keskellä ei mitään ja jos jotain haluaa niin sitä ei todellakaan saa suomesta vaan pitää tilata ulkomailta kaikki ja maksaa ihanan suuret verotkin siitä.
Mä en arvosta yhtään suomea ja suomalaisia. En tippaakaan. takia pitäisi kirjoitti:
arvostaa omaa maataan eli juoppoja, kylmää pakkasta ja metsää?
Kyllä sitä on maailmalla niin paljon hienompaa että miksi kukaan järkevä haluaa asua suomessa keskellä ei mitään ja jos jotain haluaa niin sitä ei todellakaan saa suomesta vaan pitää tilata ulkomailta kaikki ja maksaa ihanan suuret verotkin siitä.
Mä en arvosta yhtään suomea ja suomalaisia. En tippaakaan.Ehkä olisi parempi, että muuttaisit jonnekin Amerikan peräkylään, minne ilmeisen vähäinen ÄO:si soveltuisi paremmin. Meinaan on selvää miten typerä olet, jos tosiaan et näe Suomessa muuta kuin juoppoja, pakkasta ja metsää. Et tajua miten hyvin täällä on asiat moneen muuhun maahan verrattuna.
Idioottimaista keskittyä vain siihen, mitä kamaa ei täältä saa. Siinä sitä materialismia.- jjkl
Pat_Bateman kirjoitti:
Öö, enhän minä sitä kysynyt, että "are you a gay". Joten luepas viestit vähän huolellisemmin.
Ja huomauttaisin nyt vielä, että en edelleenkään ole mies. Ja opettelisit lukemaan ja kirjoittamaan, se on nimittäin Bateman, ei bauttiman. En tajua miten huono näkö ihmisellä on, jos hän saa Batemanista väännettyä bauttimanin. Tavallaan kuin vääntäisi leather facesta feather headin.Heh, Bauttiman haluaa olla nenäkäs :D
- namukilli
Tottakai ostan kyseisen kirjan. On ne edellisetkin olleet niin hyviä. Olen varannut sen omalla nimellä läheiseen kirjakauppaan.
- Daniela
Ite oon jo aikoja sitten varannu kirjan Suomalaisesta kirjakaupasta, ja äiti käy sen hakeen mulle huomenna ruokatunnillaan :) Rakastan Pottereita!
- riinu^^
Potterit on ihan lapsellisia!! Ihmisen täytyy olla hiukan lapsellinen tyyppi, jos/kun Potteriesta pitää. Hyvä kakarat :-D
- Daniela
riinu^^: kukakohan se täs o lapsellinen? mitä, mitä?
- Annuna
Kiitoksia paljon, en tietääkseni ole kakara, eikä kolmikymppiset siskonikaan, mutta kiitos tästä kohteliaisuudesta. x) Saan kuulla siitä joka päivä.
- kukkaloinen^^
potterit ei ole lapsellisii..musta on hienoo et ihmisistä löytyy lapsellisuutta hiukan ja lapsenmielisyyttä.mitä se sellainen elämä olisi jos kaikki ois lapsellista eikä vois mitää lukee tai tehä ku se saattas muka olla lapsellista..KUIVAA ELÄMÄÄ...harry potteri on mainio ja kirjan henkilöt on kasvanut ja varttunut niin kuin minä.vaikkei ehkä samoissa oloissa.
- Elenya
Joo-oh. Lastenkirjathan ovat tunnettuja siitä, että niissä tapetaan ihmisiä? =)
Todellakaan ole lapsellista lukea niitä, olen nyt 15-vuotias tyttö, ja olen fanittanut niitä kahdeksan vuotta! - Dean
turhaa tulla sitä tänne sanomaan se on sun mielipide ei se ketään kiinnosta.
- dark.secret
Riinu on kyllä itse todenteolla lapsellinen, kun tulee haukkumaan tänne potterista tykkääviä AIKUISIAKIN ihmisiä.
- minä vaan
sain sen jo viime viikolla kun yksi sukulainen on tammessa töissä ja lupasi myydä mulle yhden ennen julkaisupäivää.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
kuka kuolee?????????????????
- elämä on ihanaa...
Hieno taistelu kuitenkin jätkät...
- hermi.granger
Varattu ajat sitten.
Heti koulun jälkeen kauppaan.
Ja sitten lukemaan - Dragon-Queen
Potterin ostan tottakai! Huippu kirja sarja. Oikeesaan en edes lue paljoa mutta se on temmannu matkaan.. :D Varasin sen ja huomenna hakemaan.. jee
- HarryPotter4ever (teinimerk...
ÖÖh, miks mein pitäs lukee jotain tylsiä rikos/dekkari/trillereitä, missä on loppuun pureksittu juoni ja outoja pyssymiehiä yms...? Mitä ihmeen vikaa on siinä, että me ITSE käytetään mielikuvitustamme, mikä on kaikkein helpointa ja hauskinta fantasia-kirjallisuudessa? Mitä vikaa on Pottereiden lukemisessa??!! Voi H***O VIE! Muutki lukee kijoja, mut valitetaanko niistä? EI!!! Mutta, jos olet yli (tyyliin) 12 v. olet "niin lapsellinen ku luet jotain vitun POTTEREITA!". Mä oon kuullu tota koko yläasteen, ku aloitin niitten lukemisen n.11 tai 10 vuotiaana, en oo voinu lopettaa!!! Tiedän et monilla muilla on sama ongelma. Mä oon jo sopeutunu hyvin siihen, Potter lukijan rooliin, se on ihan parasta!!! Ku joku tulee mulle jotain selittään niistä, oon vaan ja rupeen paasaamaan sille jostain kirjasta, ni se häippäsee. POTTER EI OLE HARRASTUS, SE ON ELÄMÄNTAPA!!! Siinä koko totuus. POTTER FANIT KUNNIAAN!!! Pitäkää pissiksiä vastaan pintanne, te joilla on vielä mielikuvitusta!!!! (KAUAN ELÄKÖÖN VALLANKUMOUS!!! vitsi, vitsi.. ;))
- Annuna
HarryPotter4ever (teinimerk... kirjoitti:
ÖÖh, miks mein pitäs lukee jotain tylsiä rikos/dekkari/trillereitä, missä on loppuun pureksittu juoni ja outoja pyssymiehiä yms...? Mitä ihmeen vikaa on siinä, että me ITSE käytetään mielikuvitustamme, mikä on kaikkein helpointa ja hauskinta fantasia-kirjallisuudessa? Mitä vikaa on Pottereiden lukemisessa??!! Voi H***O VIE! Muutki lukee kijoja, mut valitetaanko niistä? EI!!! Mutta, jos olet yli (tyyliin) 12 v. olet "niin lapsellinen ku luet jotain vitun POTTEREITA!". Mä oon kuullu tota koko yläasteen, ku aloitin niitten lukemisen n.11 tai 10 vuotiaana, en oo voinu lopettaa!!! Tiedän et monilla muilla on sama ongelma. Mä oon jo sopeutunu hyvin siihen, Potter lukijan rooliin, se on ihan parasta!!! Ku joku tulee mulle jotain selittään niistä, oon vaan ja rupeen paasaamaan sille jostain kirjasta, ni se häippäsee. POTTER EI OLE HARRASTUS, SE ON ELÄMÄNTAPA!!! Siinä koko totuus. POTTER FANIT KUNNIAAN!!! Pitäkää pissiksiä vastaan pintanne, te joilla on vielä mielikuvitusta!!!! (KAUAN ELÄKÖÖN VALLANKUMOUS!!! vitsi, vitsi.. ;))
Juuri näin - ainakin melkein.., sinä4ever, millä nimellä pitäisi kutsua.. xD Olen myös aloittanut joskus kymmenvuotiaana, enkä lopeta vieläkään. Ja vittu kaikki vain nalkuttaa, että saatana mikä kersa, se lukee POTTEREITA. Itse on kun ei edes lue kirjoja! Kunpa joskus sais koulussa pidettyä mukana Puoliveristä Prinssiä ja hakattua niitä sillä. x'D
Kauheaa, mitä kirjoitan. :D - McGonagall
Annuna kirjoitti:
Juuri näin - ainakin melkein.., sinä4ever, millä nimellä pitäisi kutsua.. xD Olen myös aloittanut joskus kymmenvuotiaana, enkä lopeta vieläkään. Ja vittu kaikki vain nalkuttaa, että saatana mikä kersa, se lukee POTTEREITA. Itse on kun ei edes lue kirjoja! Kunpa joskus sais koulussa pidettyä mukana Puoliveristä Prinssiä ja hakattua niitä sillä. x'D
Kauheaa, mitä kirjoitan. :Dilmoittautuu yksi 27 vuotias Potteristi.
Sanokaas niille teinipissiksille, joita teidän luokissanne sattuu olemaan, että Pottereita lukee paljon vanhemmatkin immeset, kuin vain 10 - 12 vuotiaat. :)
Ja sitä paitti kirjojen lukeminen on huomattavasti terveellisempi elämätapa kuin juoksennella mini kuteissa pitkin kaupunkia ja vetää p***eet olalle joka ikinen ilta.´
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, jos joku meinaan vetää pussillisen herneitä nenukkaan. - outohiihtäjä
HarryPotter4ever (teinimerk... kirjoitti:
Onko tuo nyt oikein jos tulee puolustamaan tänne jotain kirjaa/kirjasarjaa ja sitten haukkuu muut kirja tyypit pihalle... Jaa no se moraalisesta saarnasta. Itse luen melko paljon (n. 300 sivua viikossa) fantasia tekstiä ja olen saanut huomata että osa porukasta suhtautuu asiaan juuri noin mutta ajan mittaan huomannut että mukava porista muiden kanssa samasta aiheesta mistä itekkin pitää. Olen 18 vuotias ite joten et oo ainoa yli 12 vuotias joka on lukenut pottereita (olen lukenut kaikki muut paitsi uusimman).
- anzu
McGonagall kirjoitti:
ilmoittautuu yksi 27 vuotias Potteristi.
Sanokaas niille teinipissiksille, joita teidän luokissanne sattuu olemaan, että Pottereita lukee paljon vanhemmatkin immeset, kuin vain 10 - 12 vuotiaat. :)
Ja sitä paitti kirjojen lukeminen on huomattavasti terveellisempi elämätapa kuin juoksennella mini kuteissa pitkin kaupunkia ja vetää p***eet olalle joka ikinen ilta.´
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, jos joku meinaan vetää pussillisen herneitä nenukkaan.kirjan ostin ja sain hetki sit luettua.
Suuri harry fani. Ei se ikää katso jos harrysta tykkää..
- ....
kotiinkannettuna. Tilasin ennakkoon kirjakerhosta. Tosin saa oottaa pari päivää että posti tuo sen mutta eipähän tarvi lähtee kirjakauppoihin jonottamaan.
- Elanar
Minä kävin pari päivää sitten sen jo varaamassa niin ei tarvitse jonotella tai nuolla näppejä, kun meni jo.
Jossain huomenna se sitten muiden asioiden yhteydessä haetaan.
- Calvin
...on se, että menen huomenna töiden jälkeen (onneksi on työajan lyhennys, pääsen jo kahden maissa) Sellon Prismaan ja haen oman Potterini sieltä... Sen jälkeen suuntaan karkkikauppaan ja ostan säkillisen mässyä... Sitten starttaan autoni ja suuntaan kotiin ja vietän loppupäivän sohvalla kirjan ja mässyn seurassa...=) Siinä juoneni ja juhlani...;)
- michael-80
Minä en jumatzuikka, jaksa ymmärtää, kuka ny yhren lööpin peräss YÖLLÄ, saatikka aamulla, jaksaa jonnekkin kirjakauppaan lähtee???
Minun kuullakseni se on imutettavissa netistä [email protected]/5262,6669.com- LOOOOOL
Ketkäs kaikki haki sen potterin itsellä olisi tarkoitus hakea se sitten kun koulusta pääsee..
- http://pelastamalmi.org/fi/...
- huuhuu
:D
lol, ihmiset OPETELKAA ENGLANTIA! - Liux
Mul on ollu toi kirja jo kauan englannin kielisenä :)
- on kuulemma vihree
ja liukas,kuin myös kyhmyinen,saa kuulemma hyvät vibat,tytöt tykkää,japsit tekee kuulemma niitä
- AKI
EVVVK EVVK
- Ftw_
nam... olis mulla sellainen
- EllæN
tämän kirjan jo ajoissa.
!-Must-!
(*.*)=~ - kirjan
aamusella, ei ollu jonoa. Itseasiassa koko kaupassa ei ollu ketään muita. Jään lomalle ja nautiskelen kirjasta.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
kuka kuolee????????????
- Grace
Eikai tuota suomenkielistä tartte juhlia, ku luin kirjan jo puoli vuotta sitten. Englanninkieliseenkään ei mene kuin kaksi päivää, ihan yhtä iisi lukea kuin suomenkielinenkin. Ainoa juttu on tämä Rowlingin omien sanojen käyttö, mutta niistäkin pääsee aika helposti jyvälle.
- ei...
Haitko omasi jo yöllä? En todellakaan hakenut omaani yöllä, enkä hae ollenkaan koko kirjaa.
Mitä ihmeellistä noissa kirjoissa on, että pitäisi yöllä niitä kaupasta hakea? Kyllä ovat ihmiset helposti narusta vedettävissä, kun tulee uusi Potter, niin ei nukuta, vaan lähdetään sitä kirjakauppaan ostamaan, tietämättä onko se edes lukemisen arvoinen. - ruotsiks
yks hyvä syy opiskella ruotsia: voi lukea Potterin ennen kuin suomenkielinen painos ilmestyy. Sit voi lukea vielä suomenkielisen päälle!
- saamelainen
Aika jännää että toiset(suurin osa) jännittävät, mitä kirjassa tapahtuu ja kuoleeko joku.
Itse ostin jo aikoja sitten alkuperäisen, englannin kielisen Harry Potter and half blood prince kirjan.
Kaikki tämä jännitys on kirjan lukeneen mielestä aika mituista. Jokaisen kirjalehden sivuilla hehkutetaan, kuinka aikaisin heillä kirja ilmestyy.
Lehtien sivuilla kehotetaan tilemaan kirja heiltä, että pääsee olemaan yksi "Ensimmäisistä". hah, kirja oli sitäpaitsi lyhyt ja erillainen.- Defari
Ketkä kaikki menee tai aikoo mennä huomenna ryyppäämään.?
- järkeä?
Pellet jonottaa koko yön kylmissään jotain Potterin uutta kirjaa, kävelemällä yritetään pitää itsensä lämpimänä ja kun kirjakaupan ovet avautuvat on jonottajia ihan ruuhkaksi asti.
Mitä järkeä tässä touhussa on? Ei mitään, kirjan olisi saanut ostettua seuraavanakin päivänä ihan ihmisten aikoihin sen kummempia jonottamatta :D- oijjoij
Siis mä jonotin kokoyön ja oli nii ihQuu et huh huh...ja meen vetään kännit nii olixs se nyt huomen....IHQUUUUU.....
- outohiihtäjä
Jos et oo ite fanittanut mitään nuoruudessas niin hanki elämä. Aina sitä jonku pitää olla itelle asia minkä takia elämä on vähän iloisempaa
- kyl-kyl
outohiihtäjä kirjoitti:
Jos et oo ite fanittanut mitään nuoruudessas niin hanki elämä. Aina sitä jonku pitää olla itelle asia minkä takia elämä on vähän iloisempaa
Elämässä on vähän muitakin iloisia asioita, kuin koko yön vietto ulkona pakkasessa seisten, jotta saisi "palkinnokseen" uuden Potter kirjan "vähän nopeammin" kuin muut :D
Ideana on oikeastaan viettää aikaa muiden fanien kanssa. Olen ollu parissa jonotusjuhlassa, ja usko pois, se on hauskaa puuhaa. Tosin se oli kesällä se, talvella on varmaan vähän... hiljaisempi tunnelma.
- ok...
Pat_Bateman kirjoitti:
Ideana on oikeastaan viettää aikaa muiden fanien kanssa. Olen ollu parissa jonotusjuhlassa, ja usko pois, se on hauskaa puuhaa. Tosin se oli kesällä se, talvella on varmaan vähän... hiljaisempi tunnelma.
Ok, hyvä homma jatkakaa vaan samaan malliin :)
- Nimetön
Minä olen rinssi ja minä osaan kaikki taiat ja metkut. Minä olen RINSSI. Lennän luutalla kuuhun ja pieraisen tylysti pahkan puhki. MINÄ OLEN RINSSI. LENTÄVÄ OIKEA RINSSI!!!
- Hullu mexsikaano
Ketkä kaikki täällä on hulluja.?
- Sorsa.
Huiii~ minen jaksa odottaa, että kirja jo kolahtaisi postiluukusta..! Tänään huomasin, että uusin potteri oli tullut myyntiin ja laitoin tilaukseen.. oli miten oli, tulisi jo se paketti..!!
- eipä kait.
eikös tuo tuommoinen ole jo jonkinlaista esittämistä tai selvää hätähuutoa. :D
eipä kait. kirjoitti:
eikös tuo tuommoinen ole jo jonkinlaista esittämistä tai selvää hätähuutoa. :D
Ei.
- RIHANNA<3
Minä en hakenut yöllä kirjaa!!! kuka olis niiin hullu et hakis?? harry potter on tyhmä sarja!! ei siinä ole mitään hauskaa eikä mitään jännittävää!!
terveisin: Rihanna- Hullu mexsikaano
Meettekö huomenna ryyppäämään.?
- _jari^*
Hullu mexsikaano kirjoitti:
Meettekö huomenna ryyppäämään.?
mielummin pyyhin ne paperi sivut mun perseeseen
- Mineh.. ;>
Vaikka mie Pottereista tykkäänki, ja lueskelen niitä kovasti ja kaikki leffat olen nähny, niin en mie silti tuonne kirjakauppoihin yöllä lähtis juoksemaan. Saan kirjan kun saan, ei mitään väliä saanko just sen sinä päivänä kun se ilmestyy vai vasta myöhemmin kunhan saan.
Tosiaan. Se on miunkin mielestä hauskaa lueskella ku ihmiset jännittää uuen Potterin ilmestymistä. Jos saan kysyä niin mikä teitä siinä oikein jännittää? Tai yleensäkin, että mitä jännää on jonkun uuden kirjan tai kirjasarjan osan ilmestymisessä? En siis nyt sano tätä pahalla, mutta en siltikään ymmärrä sitä. Selittäkääs miulle.
Luultavasti mie itse ootan hetken aikaa ennen kun tuon kirjan ostan, koska sillon se on halvempi. Tuota rahaa kun muutenkin on aina sen verran vähän. Paljonkas tuo kirja muuten suunnilleen maksaa? ;) kertokaas miulle sekin.- Tupsu
Kirja maksaa noin 28 euroa, riippuen myymälästä. Porvoon robinhood myy kirjaa 25.90 ainaskin tänään.
- Jos van haluut tietää
nii... että tiiän vaan mitä uusimmassa potterissa tapahtuu :p luin sen ruotsiks jo viime vuoden puolella! :D jos joku haluu niin voi mä kertoo että kalkaros tappaa dumbledoren vaikka se oli malfoyn tehtävä! että sekaista meininkiä!
- No just!
Melko Pöljiä pittää olla jos piöipali kirjan takia jonotettaan! Aikuistukaa!
- ei aikuinen
sotket vähän asioita!
potterin lukemattomuus EI ole aikuisuutta, se on mielikuvituksettomuutta ja jähmettyneisyyttä.
Potterit on ihania! Kaikilla kielillä, sitäpaitsi! Oli pakko lukea tää vimppa jo englanniksi, mutta pitää vielä herkutella ihanilla suomenkielisillä nimillä ja lukea se suomeksikin. Ja sitten pakko katsoa elokuvanakin, vielä, kunhan se tulee videolla tai telkusta.
Ainoo kurja puoli niissä kirjoissa on, että ei voi lukea heti uudelleen, kun muistaa mitä tapahtuu.
Lukunautintoja toivottaen, ei wielä wanha muttei toivottavasti ikinä aikuinen - vähän asioita
ei aikuinen kirjoitti:
sotket vähän asioita!
potterin lukemattomuus EI ole aikuisuutta, se on mielikuvituksettomuutta ja jähmettyneisyyttä.
Potterit on ihania! Kaikilla kielillä, sitäpaitsi! Oli pakko lukea tää vimppa jo englanniksi, mutta pitää vielä herkutella ihanilla suomenkielisillä nimillä ja lukea se suomeksikin. Ja sitten pakko katsoa elokuvanakin, vielä, kunhan se tulee videolla tai telkusta.
Ainoo kurja puoli niissä kirjoissa on, että ei voi lukea heti uudelleen, kun muistaa mitä tapahtuu.
Lukunautintoja toivottaen, ei wielä wanha muttei toivottavasti ikinä aikuinensorii! Et puhunutkaan muusta kuin että jonottaminen ei ole aikuisuutta.
Et siis pottereiden lukemisesta mitään. No, joo... - McGonagall
Mitähän jos sinä aikuistuisit ja siirtyisit muualle kirjoittelemaan. En usko että olet yhtään sen vanhempi kuin muutkaan täällä kirjoittavista henkilöistä.
Täällä ei tietääkseni missään lue, että sinun olisi pakko tulla tänne näitä viestejä lukemaan tai kommentoimaan. Myöskään sinun ei ole pakko ko. kirjaa lukea.
Mutta annetaan fanien (minä mukaanluettuna) olla rauhassa ja nauttia kirjasta.
Hauskoja lukuhetkiä kaikille, ketkä kirjan jo ovat omakseen saaneet. :)
- goldenangel
ostin uusimman kirjan englannin kielisenä enkä koske suomenkieliseen enne ku se on englanninks luettu :) hullua seistä jossain jonottamassa jotain kirjaa :P järki käteen
- .........
Tässä äskön kävin hakemassa. En ollut varannu ja sai hintaan 24,90€
- Kanenite
Kakaroitten kirja. Ja kuka nyt yöllä rupee jotain yhtä kirjaa odottelemaan... Harry Potterit on P*******ä!
- -----
Tulit kuitenkin sitten pistämään tänne todella kakaramaisen kommentin. Onnea.
- Hullu mexsikaano
----- kirjoitti:
Tulit kuitenkin sitten pistämään tänne todella kakaramaisen kommentin. Onnea.
siinähän se tulikin. :D
- McGonagall
mitä sitten tänne tulet valittamaan? Tämä on tietääkseni tarkoitettu juuri niile jotka pottereita ja ym fantasiaa lukevat.
Jos sinua ei Potterin kiinnosta ja et niistä pidä, niin ole hyvä ja pysy poissa täältä sitten.
Aina joku valittamassa, pakkoko se on tänne tunkee...*Mutinaa jupinaa* - Nike
Hullu mexsikaano kirjoitti:
siinähän se tulikin. :D
minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä
minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä =)
on jo kaikki leijonat hankittu :P
- Lode
mielestäni kirjan kannattaa käydä hakemassa vähän myöhemmin, kun kirjakaupat eivät enää kuhise ihmisiä.
Kärsivällisyys on kaiken a ja o - Jaska*p
harry pieraisi tuli pierun tylypahkaan että koko linna meni maan tasalle
- ms.granger
onpas paljon vastauksia =)
en mitenkään erityisesti... kun saan sen käsiini niin leveä hymy on juhlintani. hyviä lukuhetkiä. - Tuumiva
Hetkonen.. Siis se Harry Potterhan on lastenkirjasarja eikös.. Mitä te aikuiset ihmiset ootta nuon kovaa jonku lastenkirjan perään? Ja vielä yöllä hakemaan kirjaa että saatte sen varmasti sinä päivänä kun se ilmestyy.. Voi teitä pienoisia..
- sentään
Mitä pahaa lapsellisuudessa on? Eikö ihmiskunta ala jo pikkuhiljaa oppia, ettei siinä ole mitään hävettävää.
Miksikö aikuiset lukevat lastenkirjoja? No jos ne on hyviä, tietty. Oli siinäkin kysymys. Ja miten lastenkirja määritellään? Suoraan sanottuna, enpä lukisi noita Pottereita viisivuotiaalle iltasaduksi. Voihan olla että miellät aikuisten kirjoiksi vain kirjat jotka sisältävät raakaa väkivaltaa, karkeaa kieltä ja pornografiaa.
Voi sinua niin 'aikuista'...
- Sky
Hohoo en olisi edes koko kirjan ilmestymisestä tiennyt ellei lehdessä olisi lukenut ja ellei kaveri olisi hehkuttanut ostavansa sen. Kuka nyt yhden kirjan taki värjöttelis jossain pihalla yöllä? No joo en ehkä ole niin kirjallisuuden päälle aina ymmärtävä tyyppi:D
- Täällä
,vuosia,vuosi,vuosia,sitten kun tulin Tornista mukavalta illalliselta, ihmettelin väen paljoutta Akateemisen edessä,luuli ensin etä joku viherpiipertäjien mielenosoitus jonku lahon vaahteranko puolesta,mutta sit tajusin kun ei vartijoita, kameramiehiä eikä toimittajia eikä poliiseja.että mitä hittoo tää on, ja jäin siihen olettamukseen että jonku hörhön performanssi. Ihmettelin mielessäin että mitä ne siinä maasa makaavat yöllä, eikö niillä ole kotia, jatkoin matkaa ja olin ymmälläni.No jaa, stadissahan on hulluja,juoppoja,narkkareita joka kulmalla kaikkin vuorokauden aikoina, mutta nää pussikaljanarkkarit mikä hemmetin joukko tää on.Selvishän se sit jälkeen päin että kirjaa ootettiin. Mutta miks onko ne numerojärjestyksessä että ekat arvokkaimpia, mutta en usko että Suomeen tuotais myyntii niitä ensimmäisiä,Eiköhä ne muualla kaupattais,mutta kun kyseessä on pelkkä Tyhjästä rakennettu illuusio.Onko se joku arvonmittayksikkö että on ensimmäisten joukossa paskaa oottamassa.Saako siitä CV:n lisäpisteitä kärsivällisyydestä kun päässä ei ole mitään muuta kuin Potteria.
- aina ennenki...
eli ilman mitään varauksia haen kaupasta... meilläpäin ei ilmeisesti oo kauheesti faneja,ku aina löytyy kaupan hyllystä =).
- N 20
Pyysin isääni käymään ostamassa kirjan minulle kun netistä luin että painoksen odotetaan loppuvan tällä vauhdilla. Opiskelen siis ulkomailla (yliopistossa) joten en sitä itse päässyt jonottelemaan.
En malta odottaa että kirja on muutaman päivän kuluttua täällä ja pääsen sitä lueskelemaan:)Taitaa jäädä opiskelut pariksi päiväksi kun keskityn vain kirjaan. Ja ilmestyyhän tuo HP -leffakin jo ensi maanantaina, ainakin täällä Briteissä. - MrMario
Määpäs olin siellä sen julkistamistilaisuudessa Helsingisäää....
- Dean
Mä sitä ainakin odotin vaik olinki jo lukenu sen englanniks. Mut mul on enkku 7 eli en ihan kaikkee kyl ymmmärtäny siit. Ni pitää tietty lukee suomeksi kans. :)
- Hermione
Minun ei tavinut jonotella koko yötä. Pikkukylässä kun asun on yksi kirjakauppa ja hain sen seuraavana päivänä iltapäivällä ilman jonotusta pois.Ja kaiken lisäksi jos sen varasi etukäteen niin sai alennusta eli maksoin noin 225 euroa:-)
- Hermione
Korjaus tietenkin makosin vain 25 e enkä 225e
- Samuel
Tervetuloa kylään kotisivuilleni, ja tiedätte enemmän todellisuudesta ympärillämme:
http://www.samuelsuvivirta.cjb.net
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386