Haluan avautua. Tunnen suurta tuskaa tyttöystäväni puolesta ja suurta vihaa kaikkia raiskaajia kohtaan.
Tyttöystäväni raiskattiin viime syksynä. Hän oli tuolloin 16-vuotias ja neitsyt. Emme seurustelleet tuolloin. Kenelle tahansa tämä olisi traumaattinen kokemus mutta tyttöystävälläni oli ongelmia jo tätä ennen. Hän oli koulukiusattu, sairasti anorektiaa ja oli yrittänyt itsemurhaa 4 kertaa. Ehti kulua melkein vuosi raiskauksesta ennenkuin hän pystyi kertomaan asiasta kenellekään(minulle) ja silloinkin hän vannotti etten kerro kenellekään. Hän ei pysty puhumaan asiasta. Hän ei muista muuta kuin kivun. 2 viikkoa kului ennenkuin hän kykeni ajamaan polkupyörällä.
Hän käy terapiassa aikaisempien ongelmiensa takia mutta ei uskalla kertoa terapeutille, koska on alaikäinen joten tiedot viedään eteenpäin hänen vanhemmilleen/poliisille. Hän on joutunut kestämään kaiken yksin. Hänen aikaisemmat kokemukset osoittavat että lääkärien/terveydenhoitajien/terapeuttien vaitiolovelvollisuus ole voimassa kun potilaana on alle 18-vuotias. (Anorektiaan liittyen terveydenhoitajat ovat kuulutelleet häntä koulun keskusradiossa.)
Hän näkee painajaisia joka yö unilääkkeistä huolimatta, hän pelkää vieraita ihmisiä, hän ei uskalla matkustaa linja-autolla, hän pelkää pimeää ja pyörtyilee päivittäin. 1/2 vuotta tapahtuneen jälkeen hän alkoi saada ahdistuskohtauksia joiden takia hän oli sairaalassa. Aikaisemman taustansa ansiosta hän sai rauhoittavan lääkityksen helposti.
2 viikkoa sitten hän sanoi ensimmäisen kerran ääneen:"Minut on raiskattu." Tämän jälkeen hän sai ahdistuskohtauksen ja maksimi annoksen rauhoittavia syötyään hän nukahti.
Kun hän aina joskus yrittää kertoa tapahtuneesta, alan tuntea suurta tuskaa ja vihaa. Olen täysin varma, että jos hän joskus kertoo kuka sen teki hänelle tulen 100% varmuudella kostamaan. Haluan että raiskaaja kokee saman tuskan ennen kuolemaansa kuin tyttöystäväni on joutunut kokemaan. Tämän asian suhteen minulla ei ole lainkaan itsehillintää.
Miettikää raiskaajat tekojanne.
Raiskatun poikaystävä
24
6061
Vastaukset
- Daneon
Yrittänyt neljä kertaa itsaria. Eikä ole onnistunut. *läppä* Kerroit tyttöystäväsi ongelman, vaikka hän ilmeisimmin oli sen kieltänyt. *läppä*
Sitten; "Miettikää raiskaajat tekojanne."? Mitä luulet heidän miettivät pitkään raiskauksen jälkeenkin pimeässä huoneessa, kun eivät muita naisia saa? He ajattelevat muinoin raiskaamiaan tyttölapsia ja heidän itkuisia ilmeitään. Tässä kohtaa en tosin voi sanoa, että 'nimimerkillä kokemusta löytyy', mutta luulisin ainakin heidän olevan kyllin paatuneita saamaan siitä useaan otteeseen iloa.
Haluat, että raiskaaja kokee saman tuskan? Aiot raiskata raiskaajan?
Tyttöystäväsi elämä kuulostaa pitkälti minun vastaavalta (paitsi ilman sitä raiskausta), joten voin sanoa, että hyvin sillä menee. Ellei se ole seonnut, niin käske sen ihmeessä seota. Se helpottaa asioita huomattavasti (nimimerkillä kokemusta löytyy).
Sanoisin, että 'nopeasti siitä yli pääsee', mutta se olisi teennäinen kommentti ja todistaisi minut tyhmäksi, joten sanon jotain vielä tyhmempää, jotta se todistaisi minut vielä tyhmemmäksi: "Juttu kannattaa kertoa parille luotettavalle taholle (EI vanhemmille, niihin ei voi luottaa). Niiltä saa sitä sääliä, ja pystyy sitten taas palautumaan nopeammin kuin pelkän yksinolon jälkeen."
Yksi juttu vielä. Jos kostat sille tyypille fyysisesti, niin pääset itse linnaan ja raiskaaja voi huonolla säkällä jäädä vapaana kuljeksimaan ja raiskaa tyttösi uudelleen. Laske rauhassa, kannattaako ottaa se riski.
Pneumaattinen osannottoni.- Teuvo
"Yrittänyt neljä kertaa itsaria. Eikä ole onnistunut. *läppä*"
Kun päässä naksahtaa, niin rationaalinen ajattelu heitetään nurkkaan. Selkeässä mielentilassahan kaikki saisivat hengen pois itseltään. Osoita paremmuutesi näytä meille kuinka se tehdään kunnolla.
"Kerroit tyttöystäväsi ongelman, vaikka hän ilmeisimmin oli sen kieltänyt. *läppä*"
Kukaan tiedä kuka minä olen. Kukaan tiedä kuka tyttöystäväni on. Turvallinen väylä purkaa sydäntä.
"Haluat, että raiskaaja kokee saman tuskan? Aiot raiskata raiskaajan?"
On pyörinyt mielessä. Tarvitsisin tosin jonkun ison homon, joka suorittaisi itse suorituksen. Tai sitten täytyy tyytyä 1,5 litran limsapulloon.
"Jos kostat sille tyypille fyysisesti, niin pääset itse linnaan..."
Todennäköisesti näin käy.
"...ja raiskaaja voi huonolla säkällä jäädä vapaana kuljeksimaan ja raiskaa tyttösi uudelleen."
Todennäköisesti raiskaaja ei jää kuljeksimaan vapaana tai ylipäänsä muutenkaan.
"Laske rauhassa, kannattaako ottaa se riski."
Ei. Mutta aion ottaa sen silti. - Mutantti
Teuvo kirjoitti:
Kun päässä naksahtaa, niin rationaalinen ajattelu heitetään nurkkaan. Selkeässä mielentilassahan kaikki saisivat hengen pois itseltään. Osoita paremmuutesi näytä meille kuinka se tehdään kunnolla.
"Kerroit tyttöystäväsi ongelman, vaikka hän ilmeisimmin oli sen kieltänyt. *läppä*"
Kukaan tiedä kuka minä olen. Kukaan tiedä kuka tyttöystäväni on. Turvallinen väylä purkaa sydäntä.
On pyörinyt mielessä. Tarvitsisin tosin jonkun ison homon, joka suorittaisi itse suorituksen. Tai sitten täytyy tyytyä 1,5 litran limsapulloon.
"...ja raiskaaja voi huonolla säkällä jäädä vapaana kuljeksimaan ja raiskaa tyttösi uudelleen."
Ei. Mutta aion ottaa sen silti.Oikein. Itse tekisin aivan samoin. Jätä ainakin pysyvä vamma tekijälle ja koita olla jäämättä kiinni.
Mutta muista olla siinä tilanteessa aivan 100% varma syyllisestä. - Argh
Toivottavasti laihdutat itsesi hengiltä. Miksi vastailet muille, kun sinulla ei ole oman itsekeskeisyytesi kanssa mitään hyvää sanottavaa toiselle?
"Teuvo" osoittaa paljon suurempaa myötätuntoa kuin sinä. Olisipa kaikilla raiskatuilla naisilla mies, joka haluaa panna asiat (ja siat) järjestykseen. Ehkä se raiskailu loppuisi!
(Itse olen nainen ja kyllä, menisin vankilaan puolustettuani itseäni tai muita.) - De Sade
Teuvo kirjoitti:
Ei. Mutta aion ottaa sen silti.Ystävättäresi on kokenut Helvetin. Hänen asiansa ovat huonosti ja loppujen lopuksi vain hän itse (muiden avustuksella) voi ryömiä Helvetistään ulos.
Koska en kunniallisena kansalaisena voi kehottaa tekemään mitään raiskaajalle (jos satut hänet tuntemaan) voin vain mainita,että minä itse odottaisin vielä jonkin aikaa ( tarpeen mukaan)ja sitten se tyyppi katoaisi iäksi!
Toisaalta,sinä et ole minä. - eiookaikkimuumitlaaksoss
HAISTA VITUN SUOMIRUNKKARI SITÄ VITTUA JA PAIBU VITTUUUN
- ymmärtävä
Lukemani perusteella olet parasta, mitä herkkä nainen voi toivoa. Toivottavasti jaksat pitää tyttöystävästäsi huolta jatkossakin, voimia teille! :)
Ehkä tytön kuitenkin kannattaisi puhua terapeutilleen. En pitäisi asian viemistä eteenpäin lainkaan pahana vaihtoehtona.
Minun vanhemmilleni ei kukaan kertonut, kun kerroin psykiatrilleni miten äitini isä käytti minua hyväkseen.- tyttö 14wee
moi mä oon 14wee likka ja oon kokenut saman kun sun tyttö-ystäväsi ja otan osaa.se tapahtu kesällä 2002. oli oltu kavereiden kanssa vähän bilettämässä ja mun ja mun kaverin piti sit mennä jo kaverini kotio kello oli jotain vähän yli keski yön.. kaverini lähti pakoon ja mut se sit raiskasi. kerroin kaverilleni mutta en oo kertonu kellekkään muulle... illalla itken itseni uneen.. jätkä kaverille kaan ei voi kertoa... mut toivottavasti voitaisiin kirjotella
- keiju
tyttö 14wee kirjoitti:
moi mä oon 14wee likka ja oon kokenut saman kun sun tyttö-ystäväsi ja otan osaa.se tapahtu kesällä 2002. oli oltu kavereiden kanssa vähän bilettämässä ja mun ja mun kaverin piti sit mennä jo kaverini kotio kello oli jotain vähän yli keski yön.. kaverini lähti pakoon ja mut se sit raiskasi. kerroin kaverilleni mutta en oo kertonu kellekkään muulle... illalla itken itseni uneen.. jätkä kaverille kaan ei voi kertoa... mut toivottavasti voitaisiin kirjotella
Mikseivät Teuvon tyttöystävä tai tyttö 14 wee ole ilmoittaneet tapahtuneesta poliislle? (Päätellen kirjoituksista) Tiedän kyllä, ettei asioista ole helppo puhua, mutta eivätkö uhrit silti halua, että raiskaaja joutuu hyvittämään tekonsa? Suomessa tosin raiskausrikoksista selvitetään vuosittain vain noin 50%, mutta aina silti kannattaa ilmoittaa.. Raiskaustapauksissa myös moni tekijä saattaa helposti uusia tekonsa huomattuaan selvinneensä ilman mitään seurauksia. Näin kävi ainakin minun tapauksessani, jossa raiskaaja uusi tekonsa pari kuukautta tapahtuneen jälkeen, eikä häntä vieläkään olla saatu kiinni. Toivottavasti vielä joskus saadaan.
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että niin vaikealta kuin se tuntuukin, niin asioista kannattaa puhua. Poliisille, terapeutille, vanhemmille, siskoille, ystäville, kenelle vain. Puhuminen oli ainakin itselleni ainut keino välttää täydellinen sekoaminen. Ei tuollaisia asioita kannata vain paisutella omassa päässään, siinä alkavat vain mielikuvitus ja turhat itsesyytökst pyörimään päässä. Teuvo, ohjaa nyt ihmeessä tyttöystäväsi terapeutin puheille tai vaikka johonkin raiskattujen naisten tukikeskukseen. Esim. tukinainen. Ei tuollaista taakkaa kenenkään tarvitse kantaa sisällään. - Teuvo
keiju kirjoitti:
Mikseivät Teuvon tyttöystävä tai tyttö 14 wee ole ilmoittaneet tapahtuneesta poliislle? (Päätellen kirjoituksista) Tiedän kyllä, ettei asioista ole helppo puhua, mutta eivätkö uhrit silti halua, että raiskaaja joutuu hyvittämään tekonsa? Suomessa tosin raiskausrikoksista selvitetään vuosittain vain noin 50%, mutta aina silti kannattaa ilmoittaa.. Raiskaustapauksissa myös moni tekijä saattaa helposti uusia tekonsa huomattuaan selvinneensä ilman mitään seurauksia. Näin kävi ainakin minun tapauksessani, jossa raiskaaja uusi tekonsa pari kuukautta tapahtuneen jälkeen, eikä häntä vieläkään olla saatu kiinni. Toivottavasti vielä joskus saadaan.
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että niin vaikealta kuin se tuntuukin, niin asioista kannattaa puhua. Poliisille, terapeutille, vanhemmille, siskoille, ystäville, kenelle vain. Puhuminen oli ainakin itselleni ainut keino välttää täydellinen sekoaminen. Ei tuollaisia asioita kannata vain paisutella omassa päässään, siinä alkavat vain mielikuvitus ja turhat itsesyytökst pyörimään päässä. Teuvo, ohjaa nyt ihmeessä tyttöystäväsi terapeutin puheille tai vaikka johonkin raiskattujen naisten tukikeskukseen. Esim. tukinainen. Ei tuollaista taakkaa kenenkään tarvitse kantaa sisällään.Luuletko etten ole yrittänyt suostutella häntä kertomaan jollekin muullekin kuin minulle. En halua painostaa enkä syyllistää häntä siitä ettei hän alunperin kertonut poliisille.
Tapahtumasta on yli vuosi ja hän haluaa vain unohtaa. Pelkkä asian kertominen on hänelle fyysisesti ja henkisesti lähes mahdotonta. Jos hän ylittää itsensä ja kertoo terapeutilleen niin terapeutti pistää asian eteenpäin koska hän on alle 18 vuotias. Sellainen vaitiolovelvollisuus suomessa on.
Mitenkä luulette tyttöystäväni kestävän poliisikuulusteluja ja vanhempien uteluja. Raiskauksesta on nyt yli vuosi, joten syyllistä ei varmasti saada edesvastuuseen laillisin keinoin, joten poliisin sotkeminen pahentaisi vain asioita. Hän on luvannut että kertoo terapeutilleen täytettyään 18 ja se riittää minulle. - Hiski
keiju kirjoitti:
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että niin vaikealta kuin se tuntuukin, niin asioista kannattaa puhua. Poliisille, terapeutille, vanhemmille, siskoille, ystäville, kenelle vain. Puhuminen oli ainakin itselleni ainut keino välttää täydellinen sekoaminen. Ei tuollaisia asioita kannata vain paisutella omassa päässään, siinä alkavat vain mielikuvitus ja turhat itsesyytökst pyörimään päässä. Teuvo, ohjaa nyt ihmeessä tyttöystäväsi terapeutin puheille tai vaikka johonkin raiskattujen naisten tukikeskukseen. Esim. tukinainen. Ei tuollaista taakkaa kenenkään tarvitse kantaa sisällään.Keiju kirjoittaa:
---------
Raiskaustapauksissa myös moni tekijä saattaa helposti uusia tekonsa huomattuaan selvinneensä ilman mitään seurauksia. Näin kävi ainakin minun tapauksessani, jossa raiskaaja uusi tekonsa pari kuukautta tapahtuneen jälkeen, eikä häntä vieläkään olla saatu kiinni.
---------
Siis kuinka? Jos ei ole saatu kiinni, mistä tiedät että raiskaaja oli sama mies? - keiju
Teuvo kirjoitti:
Luuletko etten ole yrittänyt suostutella häntä kertomaan jollekin muullekin kuin minulle. En halua painostaa enkä syyllistää häntä siitä ettei hän alunperin kertonut poliisille.
Tapahtumasta on yli vuosi ja hän haluaa vain unohtaa. Pelkkä asian kertominen on hänelle fyysisesti ja henkisesti lähes mahdotonta. Jos hän ylittää itsensä ja kertoo terapeutilleen niin terapeutti pistää asian eteenpäin koska hän on alle 18 vuotias. Sellainen vaitiolovelvollisuus suomessa on.
Mitenkä luulette tyttöystäväni kestävän poliisikuulusteluja ja vanhempien uteluja. Raiskauksesta on nyt yli vuosi, joten syyllistä ei varmasti saada edesvastuuseen laillisin keinoin, joten poliisin sotkeminen pahentaisi vain asioita. Hän on luvannut että kertoo terapeutilleen täytettyään 18 ja se riittää minulle.Myönnän kyllä, että kirjoitukseni meni hieman aiheen ohi. Ottaa vain päähän, kun tuollaisista rikoksista jätetään ilmoittamatta.
Ymmärrän ja kunnioitan kyllä myös tyttöystäväsi päätöstä, kai hän koki sen parhaaksi siinä tilanteessa, mutta nyt myöhemmin seuraukset sitten näkyvät. On totta, että tuossa vaiheessa poliisille ilmoittaminen on yhtä tyhjän kanssa. Poliisikuulustelujen jälkeen olo voi kuitenkin olla yllättävän helpottunut. En silti ymmärrä, mikä olisi niin pahaa siinä, että esim. tyttöystäväsi vanhemmat tietäsivät asiasta. En toki tunne heitä, joten en tiedä miten he tapahtuneeseen reagoisivat. Mielestäni kuitenkaan heille kertominen ei välttämättä olisi kovin huono ratkaisu.
Kai Suomessa nyt on jotain tukikeskuksia, joissa voi esiintyä anonyymina tai jotain puhelinlinjoja edes? Etkö ole ajatellut tyttöystääsi sellaisille ohjata?
Jos olet sitä mieltä, että tyttöystäväsi kestää siihen asti, kunnes täyttää 18, niin anna hänen sitten siihen asti pitää tuo asia salassa. Ennen synttäreitä pieni mieli voi kuitenkin kehitellä ties mitä ideoita...
Mutta voimia Teille ja hienoa, että olet tyttösi tukena :) Pärjäilkäähän. - keiju
Hiski kirjoitti:
Keiju kirjoittaa:
---------
Raiskaustapauksissa myös moni tekijä saattaa helposti uusia tekonsa huomattuaan selvinneensä ilman mitään seurauksia. Näin kävi ainakin minun tapauksessani, jossa raiskaaja uusi tekonsa pari kuukautta tapahtuneen jälkeen, eikä häntä vieläkään olla saatu kiinni.
---------
Siis kuinka? Jos ei ole saatu kiinni, mistä tiedät että raiskaaja oli sama mies?Pieni kaupunki, jossa tapahtuu 1-4 raiskausta vuodessa. Nyt tapahtunut kahden kuukauden välein 2 täysin samanlaista tapausta, joissa tekijöiden tuntomerkit ovat täysin samat. Voihan se olla toki vain hurjaa sattumaakin, mutta poliisi kuitenkin jutuista etsii samaa tekijää. Ei siitä sitten sen enempää.
- Teuvo
keiju kirjoitti:
Myönnän kyllä, että kirjoitukseni meni hieman aiheen ohi. Ottaa vain päähän, kun tuollaisista rikoksista jätetään ilmoittamatta.
Ymmärrän ja kunnioitan kyllä myös tyttöystäväsi päätöstä, kai hän koki sen parhaaksi siinä tilanteessa, mutta nyt myöhemmin seuraukset sitten näkyvät. On totta, että tuossa vaiheessa poliisille ilmoittaminen on yhtä tyhjän kanssa. Poliisikuulustelujen jälkeen olo voi kuitenkin olla yllättävän helpottunut. En silti ymmärrä, mikä olisi niin pahaa siinä, että esim. tyttöystäväsi vanhemmat tietäsivät asiasta. En toki tunne heitä, joten en tiedä miten he tapahtuneeseen reagoisivat. Mielestäni kuitenkaan heille kertominen ei välttämättä olisi kovin huono ratkaisu.
Kai Suomessa nyt on jotain tukikeskuksia, joissa voi esiintyä anonyymina tai jotain puhelinlinjoja edes? Etkö ole ajatellut tyttöystääsi sellaisille ohjata?
Jos olet sitä mieltä, että tyttöystäväsi kestää siihen asti, kunnes täyttää 18, niin anna hänen sitten siihen asti pitää tuo asia salassa. Ennen synttäreitä pieni mieli voi kuitenkin kehitellä ties mitä ideoita...
Mutta voimia Teille ja hienoa, että olet tyttösi tukena :) Pärjäilkäähän.Ymmärrän että sinun on ulkopuolisena vaikea käsittää miksi tyttöystäväni tekee asiat sillä tavalla kuin tekee.
Vielä muutama kuukausi sitten hän syytti tapahtuneesta itseään mutta uskon että olen saanut hänet ymmärtämään ettei se ollut lainkaan hänen syytään.
Tyttöystäväni vanhemmat mukavia ja hyviä ihmisiä mutta eivät ymmärrä tytärtään riittävän hyvin. Lisäksi muutamat kerrat kun he eivät ole ottaneet tytärtään riittävällä vakavuudella todella vakavalla hetkellä ovat heikentäneet heidän tytär/vanhempi suhdettaan.
Tyttöystäväni ei halua että hänen vanhempansa joutuvat enää yhtään enempää kärsimään hänen takiaan sillä hän ei todellakaan ole ollut helppo lapsi.
Tyttöystäväni haluaa unohtaa ja päästä asian yli ja elää normaalia elämää. Se ei mitenkään onnistu jos häntä kohdellaan "raiskattuna tyttönä." Hän ei halua sääliä vaan tukea.
Kun sinä sanot että täytyy puhua niin se kuulostaa niin helpolta. Korkeintaan tulisi itku silmään. Tyttöystäväni kuvaili oloaan näin kun häntä ahdistaa. Pidätä hengitystäsi niin pitkää että se tuntuu sietämättömän pahalta. Kuvittele että tuo tukehtumisen tunne jatkuisi sen pari tuntia ennen kuin rauhoittavat alkavat kunnolla vaikuttaa ja sammut. Ajattele millaiseen paniikkiin joudut kun kokoajan tuntuu ettet saa henkeä. Ajattele ettei kukaan ota sinua vakavasti kun kerrot olostasi. Tällaisia kohtauksia on hänellä 3-7 viikossa. Aina kohtaus ei mene yön aikana ohi vaan se jatkuu kun hän herää.
Pahimmillaan kohtaukset ovat niin pahoja että hän joutuu päiviksi sairaalaan tiputukseen pumpattavaksi täyteen rauhoittavia. En voi kuvitella miten poliisikuulustelun jälkeen hänellä olisi helpottunut olo.
Olen toki ehdottanut että hän soittaisi tukinaiseen tai kertoisi terapeutilleen mutten voi pakottaa häntä. Koska hän pelkää ahdistus kohtauksia niin paljon, ei hän yksin uskalla soittaa auttaville linjoille. Henkilökohtaisiin tapaamisiin hän ei uskalla mennä koska pelkää että asia viedään eteenpäin ilman hänen lupaansa. Hänellä on uskomattoman huonoja kokemuksia liittyen juuri tällaisiin anonyymeihin/vaitiolovelvollisiin tahoihin. Olen lukenut monien tällaisten tahojen ohjeistuksia miten toimia alaikäisten kohdalla ja olen tullut siihen tulokseen ettei tyttöystäväni epäilykset ole täysin tuulesta temmattuja.
Mutta kiitos kun edes yrität ymmärtää. Tyttöystäväni 18-vuotis synttäreihin ei ole enää pitkä aika. Vaikka tilanne onkin vaikea niin se ei suinkaan ole toivoton. Hän on edistynyt viimeisten muutaman kuukauden aikana edistynyt uskomattoman paljon. Teuvo kirjoitti:
Ymmärrän että sinun on ulkopuolisena vaikea käsittää miksi tyttöystäväni tekee asiat sillä tavalla kuin tekee.
Vielä muutama kuukausi sitten hän syytti tapahtuneesta itseään mutta uskon että olen saanut hänet ymmärtämään ettei se ollut lainkaan hänen syytään.
Tyttöystäväni vanhemmat mukavia ja hyviä ihmisiä mutta eivät ymmärrä tytärtään riittävän hyvin. Lisäksi muutamat kerrat kun he eivät ole ottaneet tytärtään riittävällä vakavuudella todella vakavalla hetkellä ovat heikentäneet heidän tytär/vanhempi suhdettaan.
Tyttöystäväni ei halua että hänen vanhempansa joutuvat enää yhtään enempää kärsimään hänen takiaan sillä hän ei todellakaan ole ollut helppo lapsi.
Tyttöystäväni haluaa unohtaa ja päästä asian yli ja elää normaalia elämää. Se ei mitenkään onnistu jos häntä kohdellaan "raiskattuna tyttönä." Hän ei halua sääliä vaan tukea.
Kun sinä sanot että täytyy puhua niin se kuulostaa niin helpolta. Korkeintaan tulisi itku silmään. Tyttöystäväni kuvaili oloaan näin kun häntä ahdistaa. Pidätä hengitystäsi niin pitkää että se tuntuu sietämättömän pahalta. Kuvittele että tuo tukehtumisen tunne jatkuisi sen pari tuntia ennen kuin rauhoittavat alkavat kunnolla vaikuttaa ja sammut. Ajattele millaiseen paniikkiin joudut kun kokoajan tuntuu ettet saa henkeä. Ajattele ettei kukaan ota sinua vakavasti kun kerrot olostasi. Tällaisia kohtauksia on hänellä 3-7 viikossa. Aina kohtaus ei mene yön aikana ohi vaan se jatkuu kun hän herää.
Pahimmillaan kohtaukset ovat niin pahoja että hän joutuu päiviksi sairaalaan tiputukseen pumpattavaksi täyteen rauhoittavia. En voi kuvitella miten poliisikuulustelun jälkeen hänellä olisi helpottunut olo.
Olen toki ehdottanut että hän soittaisi tukinaiseen tai kertoisi terapeutilleen mutten voi pakottaa häntä. Koska hän pelkää ahdistus kohtauksia niin paljon, ei hän yksin uskalla soittaa auttaville linjoille. Henkilökohtaisiin tapaamisiin hän ei uskalla mennä koska pelkää että asia viedään eteenpäin ilman hänen lupaansa. Hänellä on uskomattoman huonoja kokemuksia liittyen juuri tällaisiin anonyymeihin/vaitiolovelvollisiin tahoihin. Olen lukenut monien tällaisten tahojen ohjeistuksia miten toimia alaikäisten kohdalla ja olen tullut siihen tulokseen ettei tyttöystäväni epäilykset ole täysin tuulesta temmattuja.
Mutta kiitos kun edes yrität ymmärtää. Tyttöystäväni 18-vuotis synttäreihin ei ole enää pitkä aika. Vaikka tilanne onkin vaikea niin se ei suinkaan ole toivoton. Hän on edistynyt viimeisten muutaman kuukauden aikana edistynyt uskomattoman paljon.Tunnut ihan ok mieheltä. Jaksuja sinulle ja tyttöystävällesi! Kunnioitan myös tyttöystäväsi halua olla hiljaa raiskauksesta ja odottaa myöhempää ajankohtaa. Toivon kuitenkin kovasti, että jonain päivänä asiasta tietää muukin taho kuin pelkästään sinä, hänen poikaystävänsä. Jos ette asu ihan pikkuisella paikkakunnalla, (missä juoruämmät elävät katossakin), niin tyttöystäväsi voisi käydä paikallisella terveysasemalla hakemassa apua.
Mä jouduin raiskatuksi 4 vuotta sitten. Minua auttoi se, että kykenin puhumaan. Ensimmäinen taho, jolle asiasta kerroin, oli Tukinaisten kriisipuhelin. Päivystäjä oli tosi ystävällinen ja antoi tavallaan pienen apupaketin, millä lähdin viemään asiaa eteen päin. Järkytykseltäni kun en ollut ymmärtänyt marssia heti tuoreeltaan tapauksen jälkeen poliisille, jolloin olisin saanut aiemmin apua, eikä mun olisi tarvinnut joka asiaa pyytää itse.
Saan yhä vieläkin, mutta harvakseltaan ahdistuskohtauksia. Yhtäkkiä vaan romahdan ja itken hetken aikaa niin, että silmät on lähteä päästä.
Nykyään en tunne enää sellaista vihaa, että haluaisin vahingoittaa tekijää. Uskon siihen, että hän saa rangaistuksensa tavalla tai toisella ja tässä tai jossain muussa elämässä. Pärjäilkää!
- alexandra
sulla..tän keskustelun aloittajan tyttöfrendillä on ilm. aika paha tilanne.,. mutta.. mut raiskattiin vuosi sitten.. mun tilanne on ollut hyvä..koska pystyin puhumaan siitä.. ainut ongelma oli vain mun kundikaveri.. kun olin selvinnyt siitä kerroin tietty ekana hänelle.. seuraavana päivänä sain kuulla että poikaystäväni oli pidätetty pahoinpitelystä.. rakastan häntä ja hän mua.. ja ollaan vielä yhdessäkin mutta pelkään hänen vielä satuttavan jotain toistakin koska on niin omistushaluinen minun suhteeni...
- N
ymmärrän täysin miltä tyttöystävältäs tuntuu..kamalaa tommonen!! mua ei oo raiskattu mut on käytetty hyväks viis vuotta..(5vuotiaasta 10 vuotiaaseen)ihanaa et oot jaksanu olla tyttöystäväs tukena ja ole jatkossaki. tollatteet jätkät on harvassa, valitettavasti=/ mä oon itte päässy tapauksen yli, tai ainaki oon yrittäny..mut se äijä sattuu oleen mun siskon mies ja sen perhe käy meillä joka toinen vkloppu.ja aina tekis mieli hirttää se tms..ja pelottaa muuttaa opiskeleen kotoo jos se äijä vaikka ottaa mun siskolta mun osotteen selville..tollatteesta jää ikuiset arvet..sairasta!! eikä toi ollu eka kerta mulle.sama tapahtu myös 2kertaa neljä vuotiaana..koittakaa pärjäillä:)
- Mikko
Kohtelet mielestäni tyttöäsi hyvin.jatka samaan malliin ja tue häntä. ja mitä tohon kostamiseen tulee niin sen voi yleensä hoitaa niinkin jollain tapaa ettei jää kiinni.. esim mun parhaan kaverin tyttö ystävä raiskattiin tekijä tosin jäi kiinni ja sai rangaistuksensa 12kk ehdollista jos ny oikei muistan,eli siis ei yhtää mitää ja se ei piisannu kaveril. toi veli venäläinen kun tekee rahasta mitä tahansa ni kaveri puhu venäjää opiskelevana jollekin ja hups vaan seuraaval viikol raiskari sattu jäämään auton alle, ei ikäväkyllä kuollu mut kärsipähä ainaski..
- uu;)
Jos mua yritettäisiin raiskata niin mä ainakin hakkaisin niin kauan sitä miestä että se lopettaisi.
- anna mennä heti
Olisiko tenavien jo hyvä aika pysyä kotona niistä kaveriporukoista niin ei satu tuollaisia?
Miksi pitää riehua yöllä ulkona, rellestää, hirveä määrä kavereita? teillä on pelkkiä ongelmia, kasvaisitte jo aikuisiksi. Eikö vanhemmatkaan saa teitä kuriin siellä kotona?
Teuvolle neuvo:
Jos tiedät raiskaajan, niin käyt vetämässä kunnolla turpaan sitä, aloita homma heti, näin minä tekisin. ei sitä tarvitse tappaa, kunhan panet turpaan niin hyvin ettei sitä äitikään enää tunnista.
Jos tiedät tyypin niin älä odottele enää. Kättä pidempää tai ilman mukaan. Kannat seuraukset niinkun mies.
Yhteiskuntaakaan ei toisaalta tule kumarrella. Satanistin neuvo. - J78.
"Kohtelet mielestäni tyttöäsi hyvin.jatka samaan malliin ja tue häntä. ja mitä tohon kostamiseen tulee niin sen voi yleensä hoitaa niinkin jollain tapaa ettei jää kiinni.. esim mun parhaan kaverin tyttö ystävä raiskattiin tekijä tosin jäi kiinni ja sai rangaistuksensa 12kk ehdollista jos ny oikei muistan,eli siis ei yhtää mitää ja se ei piisannu kaveril. toi veli venäläinen kun tekee rahasta mitä tahansa ni kaveri puhu venäjää opiskelevana jollekin ja hups vaan seuraaval viikol raiskari sattu jäämään auton alle, ei ikäväkyllä kuollu mut kärsipähä ainaski.. "
Älä puhu paskaa. Et sinä mitään venäläistä saa palkatuksi koska sinulla ei
A: ole suhteita
B; rahaa
Pystyt hoitamaan lynkkausporukan varmasti kokoon sopivista suomijätkistä, ei ole ongelma jos laitat asian eteenpäin niin sen uskon varmasti. Minä hoitaisin tuollaisen jätkän ihan omin käsin jos tietäisin varmaksi kuka se on. Ja pidän siitä myös huolen että se pitää turpansa kiinni eli kun menet kouluttamaan niin muista leikata siltä sormi ja ota tukku paperia mukaan ja tilaa sille taksi että pääsee sairaalaan.
Enkä puhu paskaa. Jos sinussa on munaa niin ensin panet sitä turpaan ja sitten leikkaat sormen siltä moralla. Velliperseet ei tähän pysty niiltä tulee paska housuun.
Ja jos sen jälkeen sinusta vasikoi sanankaan niin sitten leikkaat siltä kielen ja loputkin sormet. Näin ne opetetaan ja sen jälkeen tiiät olevasi mies.
Tiiät kans sen ettet tollasta tee ihmisten näkösällä. Sulla pitää olla auto. seuraat tyyppiä ja haet sen autoon parin kaverin kanssa, loput hoituu mettässä. Usko pois, opetus on taattu.- ..................
"Jätä ainakin pysyvä vamma tekijälle ja koita olla jäämättä kiinni."
Sehän tässä on se ainoa ongelma että saat tekijän mukaasi sinne missä sen opetat tavoille. Loput on pelkkää lastenleikkiä jos et ole velliperse kunhan muistat jättää henkiin.
- toivo tyrä
tuo keskustelun avaushan on täysi vitsi !
hemmo on niin ulkona kuvioista kuin olla voi !
säälittävä tapaus !
' - gggf
No itse raiskattuna naisena, en toivo miesystäväni hakkaavan tekijää. Pelkäisin ensinnäkin että hän jäisi kiinni ja joutuisi vankilaan, eikä hän voisi olla tukenani. Toiseksi, en kannata väkivaltaa, eikä silmä silmästä vaan toimi, vaan lisää pahuutta. Kuuntele ja lohduta naistasi vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569