itsellä meni ihan metsään, sel´koittui barokki ja rokokoo ja jokerista tulee varmaan nollat, miten muilla?
Hissa!!!
31
3192
Vastaukset
- pöpeikkö
Kuuteen vastasin ja tuntui, että aika olisi loppunut kesken jollen olisi jättänyt luonnostelua poies 3:sta kysymyksestä.
Olipahan kuitenki melkoinen koe, mutta ei sinällään niin mahottoma. 3 kysymykseen pystyi vastaamaan helposti pelkän materiaalin pohjalta jota oli kokeessa, mutta pitihän niissä silti muutakin osata. Turha mennä sanomaan miten meni kun en ole siitä niin varma. Odotetaan muitten kommentteja ja kommentoidaan sitten lisää.- ãbi
Mulla ei ollu hajuakaan noista kuvista. Mutta tein siitä kumminkin. Olin koko viikon ajatellu, että pitääpi lukea tyylisuunnista, mutta ei vaan tullu luettua. Omaa tyhmyyttä. Aika kyllä riitti. Sen sitten kuitenkin näkee miten meni, kun opettaja on tarkastanu läpyskät. Osa kysymistä tosiaan oli, että osasi vastata aineiston pohjalta. Aina kun on tuntunu, että on menny hyvin niin koko homma onkin menny päin peffaa.
- oli.
Mielestäni valinnan varaa ei ollut paljoa käytännössä tehtävien suhteen ja 90% lukemisesta oli ihan turhaa...kyseltiin ihme asioita...h3lvett!. Itselläni historia 9 ja luin paljon, mut vastaukset jäi lyhyiksi kun juttua ei riittänyt (1-2 sivua/vastaus).
yllättävän hyvin. Ainakin oli kivoja kysymyksiä joihin oli nautinto vastata.
Eikös barokki ollu ensin, ja rokokoo se jälkimmäinen? Pelkäsin, että se rokokoo olis ollu joku jugend... Ei ollu ihan perinteistä rokokoota. Se jäi vähä tyngäks, mutta eiköhän siitä ainaki 3-4 pistettä tuu.
Idioottina aloin vastaamaan siihen 6. tehtävään, missä oli se taulukko. Se venähti tosi pitkäks, tuli about 5 sivua tekstiä. En tiiä miten siitä tulee pisteitä, ko se oli aika sekava yleisilmeeltään.
1. oli kiva tehtävä. Aluks mietein, mitä siinä tarkotettiin vanhalla ajalla. Päädyin siihen, että se tarkotti esihistoriallisen ja antiikin välistä aikaa, jolloin alkoi kaupunkikulttuurien kehittyminen. Mitä muut ajatteli siitä?
2. oli kans mukava tehtävä. Yleistiedolla pärjäs pitkälle, mutta toisaalta oli kertauksesta hyötyä jäsentelyssä.
Mikä tehtävä 3. oli?
Kuudentena vastasin siihen Japani tehtävään (8A). Siihen oli helppo vastata, kun luin sen kappaleen hyvin. Lisäks oli ylimäärästä tietoa, jota kerty Japanin matkalla. Tuntu, että siitä tulee ihan hyvät pisteet. Ainaki sain laajan ja täsmällisen vastauksen aikaseks.
Jokerit tuntu inhottavilta, enkä viittiny ees yrittää vastata. C on varma, kohtalaisen hyvät mahollisuudet M:ään.
Lisää kommentteja.- abi
se toinen kuva ei ollu rokokkoota
abi kirjoitti:
pelkäsinki. Eip voi mittään. Ei se siltä näyttänykkään, mutta en tohtinu mitään muutakaan veikata.
- menza
Eikös vanhalla ajalla tarkoiteta aikaa ennen keskiaikaa? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.
menza kirjoitti:
Eikös vanhalla ajalla tarkoiteta aikaa ennen keskiaikaa? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.
pitäny ottaa vielä antiikki huomioon. Olis kyllä tullu tosi laaja kirjotus... No jälleen, eip voi mittään.
Voi itku. Aina käy niin, että kokeen jälkeen selviää kaikki mokat ja sitte odotukset laskeeki huimasti :(- Ave
Mielestäni vanhalla ajalla tarkoitetaan aikaa ennen uutta aikaa (loogista päättelyä, eikö:)) Ja uuden ajan alottaisin alkaamaan 1500-luvulta. Tällainen tuntuma minulla.
Kokonaisuudessaan aika kiva koe, ei mitenkään mahdoton. Jopa helpohkona meidän koulussa pidettiin. Aika ufo tunne kun kynä vaan suoltaa tekstiä, eikä käsi meinaa pysyä perässä :) Aika pitkiä esseitä tuli 5-6 sivua per essee.
Me ei ainakaan olla käsitelty Palestiinaa koulussa millään lailla, mutta vastasin sit siihenkin, kuten myös toiseen jokeriin. Aikalailla yleistiedolla selvisi monesta kysymyksestä. Luottavaisella mielellä jään odottamaan tuloksia - meni jotenkin
että miten bysantti on vaikuttanut eurooppalaiseen kulttuuriin
Ave kirjoitti:
Mielestäni vanhalla ajalla tarkoitetaan aikaa ennen uutta aikaa (loogista päättelyä, eikö:)) Ja uuden ajan alottaisin alkaamaan 1500-luvulta. Tällainen tuntuma minulla.
Kokonaisuudessaan aika kiva koe, ei mitenkään mahdoton. Jopa helpohkona meidän koulussa pidettiin. Aika ufo tunne kun kynä vaan suoltaa tekstiä, eikä käsi meinaa pysyä perässä :) Aika pitkiä esseitä tuli 5-6 sivua per essee.
Me ei ainakaan olla käsitelty Palestiinaa koulussa millään lailla, mutta vastasin sit siihenkin, kuten myös toiseen jokeriin. Aikalailla yleistiedolla selvisi monesta kysymyksestä. Luottavaisella mielellä jään odottamaan tuloksiaNäin sanoo ystävämme wikipedia:
"Antiikki eli vanha aika on aikakausi erityisesti kreikkalaisessa ja roomalaisessa historiassa, n. 800 eaa - 500 jaa."
Eli metsään näytti menevän kaikilla tähän mennessä vastanneilla. Jos nyt wikipediaan on luottamista...
Ite kirjotan hissan ylimääräsenä kun en parempaakaan kemian rinnalle keksinyt (biologia eikä fysiikkakaan oikein innosta). Siihen nähden olen tyytyväinen, että kertaus jäi aika vähäseks.
Helpohkohan se tosiaan oli. Luulin, että ois tullu pahempi.abi kirjoitti:
Uusklassismia, eli onkos se just jugend? Ja eikös neoklassismi oo sama kuin uusklassisimi?
- Toivo Kesseli
meni jotenkin kirjoitti:
että miten bysantti on vaikuttanut eurooppalaiseen kulttuuriin
Jotain tällästä siihe ropelsin: jatko Rooman kulttuuriperintöä esim. samat lait ja sama elämäntapa tms. Säilytti antiikin kirjallisuutta ja muuta sivistystä Levitti orthodoksista uskoa itä-eurooppaa, toimi tärkeenä kauppareittinä ja tiedonvälityspaikkana idän ja lännen välissä ja oli tavallaan sotilaalline etuvartio idän uhkia erityisest Ottomaanien valtakuntaa vastaa
Toivo Kesseli kirjoitti:
Jotain tällästä siihe ropelsin: jatko Rooman kulttuuriperintöä esim. samat lait ja sama elämäntapa tms. Säilytti antiikin kirjallisuutta ja muuta sivistystä Levitti orthodoksista uskoa itä-eurooppaa, toimi tärkeenä kauppareittinä ja tiedonvälityspaikkana idän ja lännen välissä ja oli tavallaan sotilaalline etuvartio idän uhkia erityisest Ottomaanien valtakuntaa vastaa
samoja vastasin. Sitte pistin kauppayhteyksien tärkeyden eurooppalaisen kulttuurin muotoutumiselle. Esimerkiks maustekauppa ja muut ylellisyydet vaikutti paljo euroopan tottumuksiin.
- abi kans
Laurentius kirjoitti:
pelkäsinki. Eip voi mittään. Ei se siltä näyttänykkään, mutta en tohtinu mitään muutakaan veikata.
Googletin äsken sen taiteilijan nimeä, ja ainakin katsomillani sivuilla sanottiin hänen olevan rokokoo-tyylin taiteilija :)
abi kans kirjoitti:
Googletin äsken sen taiteilijan nimeä, ja ainakin katsomillani sivuilla sanottiin hänen olevan rokokoo-tyylin taiteilija :)
Ja mää taas löysin sivun, jossa sanottiin, että David on uusklassismin edustaja.
- mokasin
Laurentius kirjoitti:
Ja mää taas löysin sivun, jossa sanottiin, että David on uusklassismin edustaja.
Nt sekoilin. Tarkoitin tietenkin sitä kuvista ensimmäistä, toinen oli uusklassismia... pyydän anteeksi...
mokasin kirjoitti:
Nt sekoilin. Tarkoitin tietenkin sitä kuvista ensimmäistä, toinen oli uusklassismia... pyydän anteeksi...
Meni vähä mönkään se tehtävä. Toivottavasti nyt ees yhen pisteen saa...
Pakko oli johonki vastata :(
- pompeius
meneekö rokokoon jos sotkee barkokkiin tehtävä nollille? Pidän itseäni tosi tyhmänä kun noin tyhmän virheen tein. Jotenkin se vuosiluku jäi vähemmälle huomiolle....
- laiska
eipä tullu muuta tehtyä ku loman alussa selattuu kirjoja, ja huonostihan tuo koe meni.. kahteen luulen osanneeni vastata ja niistä tekstiä tulikin reilu 2 sivua. loppun neljään tehtävään selitin vaan jotain sivun yleistiedolla.. hohhoijaa. ainakin on koe tehty ja vaikka ei menisi läpi niin en kyllä uusi. viel ois ruotsi,äikkä,manttu,matikka,enkku ja ranska eikä yhtään kiinnostas tehdä niitten eteen mitään Manttu on kyllä kirjoitettava läpi kun se on pakollinen =) ja kaikesta huolimatta olen iloinen kuin perhonen!!! trallallaa
- Toivo Kesseli
Vatsasin 1-3 6, 9 ja 10. Kaikkiin sain mukavasti asiaa, vaikkakin jokereiden kohdalla olin jo niin poikki etten jaksanut enää keskittyä. Mitäs luulette pisterajoista?
- laiska
mä oon ainakin siellä laskemassa pisterajoja.. mutta luulis että 12 pisteellä pääsee läpi ja et 28 irtois e.. eihän sitä koskaan tiedä. Jos porukka on osalistunut paljon vaan yhteen kokeeseen ja keskittynyt siihen niin rajat varmaan nousee. Oli muuten todella paljon soveltavia tehtäviä, tai siis eri dokumentteja etc,
- met
Melko metsään tuo tuntui menevän.. Olin lukenut ja keskittynyt ihan vääriin juttuihin, eikä noista oikein mikään onnistunut.
- ihan...
perseelleen.... Vittu ku tuli luettua melkee kaikki hissan kurssit läpi ku ei uskaltanu panostaa johonki tiettyyn aiheeseen. Vee ja ittuuu.... muutenki ihan hyvä oon hissassa ja tällane koe tuli vastaa. Hissan maikka sano et se olis pystyny lonkalta vastaa 3 kysymyksee täydellisesti. Ja kelatkaa hei sillä on historian maisterin tutkinto ja on viel hissan maikka. Oli kuulemma iha järjetöntä laittaa tollanen koe. Premilinääreissä oli kyl iha siedettäviä kysymyksiä mut tää virallinen oli iha hanurista. Se ihmee kuvakysymyski missä ne ämmät makas oli jotai kuvataidehistoriaa... WTF!!! Siis hä en oo mihinkää kuvataiteeseen omistautunu friikki... I ja II MS on mun heiniä... Ja niistä ei ollu mitään siellä. Sit jotai Japanin maailmanpolitiikkaa ja talousjuttuja... hä? ei tollasiin olla panostauduttu koulussakaan niin syvällisesti et niistä sais montaki sivua factaa ja asiaa...
- ihan,
sama juttu, oon hyvä hissassa ja floppasin täydellisesti, varsinkin ekan tehtävän, kun siinä ei suoraa puhuttu antiikin ajasta vaan jostai vanhasta ajasta(never heard), joten ajotin vastauksen v1tu1ll33n. Sit viäkun saatiin aikasemmin mallikokeet, nii ajattelin et täähä on asiallinen koe, mut sit kun lyödään tollanen p*ska nenän eteen, niin olo on et miks ees luin hissaa.
- kyllä
ei ollu ihan mahoton, mutta ei kovin helppokaan. palestiina kysymykseen ryssin joitain kohtia,mutta tein sen kiireellä viimeisenä, yleistiedolla yritin pärjätä.:p
eikö se ensimmäinen maalaus muka ollut barokkia? olihan siinä se kierrepylväs, värit eivät olleet heleät vaan voimakkaat, ja siellä olis e enkelikin kaapin päällä. rokokoosta oli huonekalut kyllä saanu vaikutteita.
ja se vanha aika oli antiikkia ennen? ainaki m ajattelin niin. antiikista kerroin vain ihan vähän.- aika
oli nimenomaan antiikki, ite ryssin sen täysin.
- met
Hmm.. Tyhmä kysymys mutta arvostellaanhan jokainen reaali-aine erikseen. Siis tarkoitan ettei aineiden pisterajat ole toisista aineista riippuvaiset, vaan pelkästään siitä kyseisen aineen kirjoittajien pisteistä. (toivottavasti joku tajus :)
- näin on
eli historian kirjottajista annetaan viidelle prossalle I, viidelle L jne...
- abi
millaisia pisteitä ootte saanu, vai ootteko viel saaneet?
itse olen laskeskellut et luultavimmin tulee 9-10 pojoa eli aika huonosti meni - Anonyymi
Hidda on HUONOIN AINE KOKO MAAPALLOSSA SIINÄ EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ ELETÄÄN NYKYHETKESSÄ EIKÄ 200 LUVULLA
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1773977Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki243108Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma252801Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne562695PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist542602Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902565Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest112320Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k862025- 1471919
Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle2021847