mikähän 80-luvun kolikkopeli on tai oli kyseessä,mikä oli tehty "viivagrafiikalla"joka on fiksumpi asteroids mutta sama tyyli genre.kyseessä on avaruussimulaatio / avaruusräiskintä avaruusaluksella.on haettu hakusanoilla retropelit,namco,atari,gravity,80-luvun kolikkopelit...
avaruuspeli 80-luvulta
4
649
Vastaukset
- ikknil
Meneppäs osoitteeseen http://www.mame.net
Sieltä löytyy kolikkopeliemulaattori ja linkkien takaa aikamoinen annos pelejä. Melko isolla todennäköisyydellä kaipaamasi pelikin sieltä löytyy.- Vanhus
Itkuhan tässä melkein tulee jo vanhan silmään kun jo vain katselee noita nimiä :) 80 luvulla pelit vielä olivat jotain jota tahkota kerta toisensa jälkeen. Nyt on 3D ja laajat virtuaalimaailmat jotka sopii taskuun.
Ennen tuollainen peli vaati ison kaapin johonkin kioskin nurkkaan tai minuuttien lataamisen kasettiasemalta, lerppuasema oli pelikoneissa luksusta. Nykyään puhelimella vain tilataan kyseinen peli suoraan kännykkään ja pelitilanteet pystyy tallettamaan helposti. Ei näissä nykyajan peleissä ole puoliakaan siitä samasta tunnelmasta joka noissa peleissä oli, kun peliä ei voinut jättää kesken. Highscore nimillekin oli annettu tilaa vain kolmeen kirjaimeen. Kun jollakin oli pelitietokone, niin kavereiden kanssa tahkottiin pelejä samassa huoneessa, samasta näytöstä. Nyt kavereita ei pelitilanteessa näe ollenkaan kun välissä on netti. - ettiä
Vanhus kirjoitti:
Itkuhan tässä melkein tulee jo vanhan silmään kun jo vain katselee noita nimiä :) 80 luvulla pelit vielä olivat jotain jota tahkota kerta toisensa jälkeen. Nyt on 3D ja laajat virtuaalimaailmat jotka sopii taskuun.
Ennen tuollainen peli vaati ison kaapin johonkin kioskin nurkkaan tai minuuttien lataamisen kasettiasemalta, lerppuasema oli pelikoneissa luksusta. Nykyään puhelimella vain tilataan kyseinen peli suoraan kännykkään ja pelitilanteet pystyy tallettamaan helposti. Ei näissä nykyajan peleissä ole puoliakaan siitä samasta tunnelmasta joka noissa peleissä oli, kun peliä ei voinut jättää kesken. Highscore nimillekin oli annettu tilaa vain kolmeen kirjaimeen. Kun jollakin oli pelitietokone, niin kavereiden kanssa tahkottiin pelejä samassa huoneessa, samasta näytöstä. Nyt kavereita ei pelitilanteessa näe ollenkaan kun välissä on netti.niin mikähän se peli nyt oli,,????
- ...
Oisko joku Tempest tai Star wars?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351