Piilolinssien hoito!

AvunTarpeessa

Kun ohjeiden mukaan piilolinssikotelo pitäisi "huuhdella" joka aamu,kun linssit on ollut siellä yön,niin kuinka hyvin se on pestävä ja miten?(En ihan mielelläni tuhlaisi liikaa hoitonestettäkään..)Paljon tulee käyttää nestettä siihen?

Kuinka usein piilolinssit on hyvä oikein putsata ja hangata?Kun nyt olen laittanut ne vaan yöksi nesteisiin.Hoitaako hoitoaine yhtähyvin tuon puhdistuksen?

Pitääkö piilarikotelon viivaan" asti laittaa sitä hoitonestettä(kun tuntuu että sitä menisi aika paljon kuitenkin ja ehkä liikaa?)?
Miten itse teette?

Onko kaikkia piilari/hoito ohjeita tarpeen noudattaa ihan "kirjaimellisesti"?

Kiitos niille jotka viitsivät vastata jokaiseen kysymykseeni tyhjentävästi :)

6

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sovella

maalaisjärjellä, niin kuin kaikki muutkin. Sitä "terveellisemmäthän" ja mukavammat piilarit on silmillesi, mitä enemmän jaksat niitä hoitaa. Mutta eiköhän tuo kotelon huuhteleminen ole jo vähän turhaa, en itse ole ainakaan kuullut, että joku näin tekisi. Muutenkin tuo hoitaminen on aika tapauskohtaista, jotkut ei jaksa aina edes vaihtaa nesteitä tai ei putsaa sormella ollenkaan, mutta kyllä sen tuntee silmissä, jos ei ole putsannut linssejä tarpeeksi hyvin. Jos et jaksa leikkiä nesteiden kanssa, niin käytä kertakäyttöpiilareita, on terveemmät silmillekin. Mutta älä nyt sen nesteen kanssa ala nuukailemaan, silmäinfektio ei ole kauhean mukavaa saada

• manna

ei sen linssinesteen kanssa kannata pihtailla. eihän se säilykään kovin pitkään, joten sitten vaan joutuisit heittämään liiat roskiin, kun käyttöaika tulee täyteen.

itse olen huuhdellut linssikotelon sellaisella pienellä tilkalla nestettä. linssien huuhtelu riippuu linssityypistä ja nesteestä. eikö optikkosi kertonut miten hoidat linssejä? jos puhdistusnesteen pakkauksessa lukee, että pelkkä nesteeseen laittaminen riittää puhdistukseen, niin sitten se riittää. ei siitä kevyestä hankaamisesta kuitenkaan haittaa ole. piilarikoteloon laita nestettä noin puolilleen, sen ainakin itse olen huomannut riittäväksi määräksi.

kyllä linssien hoidossa kannattaa noudattaa ohjeita tarkasti. eihän ehkä pari lipsahdusta haittaa, mutta suuremmista laimilyönneistä voi seurata ikäviä silmätulehduksia ja vakavampaakin.

• minäpä vain

Ei kertonut optikko,piti ite muistaa ja tajuta kysyä.Se vaan kerto että illalla ne puhdistetaan ja nesteeseen..ja piste.Millä tavalla huuhtelet piilarikotelon?(ravisteletko kun korkki kiinni vai mitä?)Vaihdoin kk-linsseihin enkä vaihda enää pysyvästi päivälinsseihin.
        Kiitos neuvoista.

• manna
        minäpä vain kirjoitti:

Ei kertonut optikko,piti ite muistaa ja tajuta kysyä.Se vaan kerto että illalla ne puhdistetaan ja nesteeseen..ja piste.Millä tavalla huuhtelet piilarikotelon?(ravisteletko kun korkki kiinni vai mitä?)Vaihdoin kk-linsseihin enkä vaihda enää pysyvästi päivälinsseihin.
        Kiitos neuvoista.

todella huonoa palvelua optikolta. piilarien puhdistuksen ja kanssa on kuitenkin oltava niin huolellinen. voisit vaikka antaa palautetta liikkeeseen?

en mitenkään kummemmin ravistele, laitan vain tilkan nestettä sinne koteloon, ja pyörittelen sitä siellä niin että se kotelo huuhtoutuu. sitten nesteet viemäriin ja kotelo aukinaisena kuivumaan.

• 7008
        manna kirjoitti:

todella huonoa palvelua optikolta. piilarien puhdistuksen ja kanssa on kuitenkin oltava niin huolellinen. voisit vaikka antaa palautetta liikkeeseen?

en mitenkään kummemmin ravistele, laitan vain tilkan nestettä sinne koteloon, ja pyörittelen sitä siellä niin että se kotelo huuhtoutuu. sitten nesteet viemäriin ja kotelo aukinaisena kuivumaan.

Minun optikkoni sanoi, että kotelo olisi JOSKUS hyvä puhdistaa vedellä. Siis oikein kunnolla hanan alla huuhdella. Ja sitten antaa kuivua ja lopuksi vielä hoitonesteellä.

Ja hoitonestepullonkin suositteli saippualla silloin tällöin pesemään. Sanoi että sormista tulee siihen yllättävän paljon bakteereita.

Ehkä optikko oli hieman ylivarovainen, mutta sai perusteellisilla neuvoillaan minusta vakiasiakkaan.

• tyytyväinen asiakas
        manna kirjoitti:

eiköhän optikko neuvo että myös hoitonestepullon mukana tulevat ohjeet luetaan... niissähän on tarkemmin linssien ja kotelon puhdistuksesta. Ohjeet vaihtelevat eri nesteillä, joten ei sitä voi lyhyen session aikana kaikkea käydä läpi. Eikä kai kukaan pysty sanomaan minkä verran nestettä huuhteluun pitäisi käyttää, huhhuh. Kun shampoo käsketään huuhtelemaan hiuksista niin tuleeko kellekään mieleen kysyä millä vesimäärällä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe