Tiivi on paras

RouvaS

Lueskelin tuossa noita kirjoituksia eri ikkunavalmistajista ja ikkunoista ja totesin, että kylläpä on monilla huonoja kokemuksia ikkunoista.
Meillä itsellä on yli 16 vuotta vanhat puiset Tiivi-ikkunat ja ainakaan minulla ikkunoiden pesijällä ei ole vielä tullut mitään moitteen sanaa ikkunoiden kestävyydestä ja veden sisään päästävyydestä... ehkä ainut asia minkä joudun nyt ensikesänä tekemään on etelänpuolen ikkunan ulkopuitteen maalaus sen kun on aurinko päässyt polttamaan...
Kyllä laatu ja ehkä se hintakin kulkee käsikädessä, kuten sanotaan hyvää ja halpaa ei saa samaan pakettiin!
Ainakin itse, jos hankkisin uudet ikkunat katsoisin sen hyvän laadun ja ulkonäön ensin ja sitten vasta hinnan,ehkä jos hinta olisi korkea voisin yrittää yrittää hinnan tiputtamista, mutta se ei olisi se pääkriteeri tuotteen hankkimiseen.
Ainakin kun olen tässä seurannut tuttuja(sori tutut)heille tämä hinnan tinkaaminen ja kuinka halvalla saa tavaraa jostain on ollut se pääasia..ja ikävä kyllä heidän talonsa onkin sen näköiset, että halvalla on rakennettu.
Näin kun ajattelen, että talon rakentaa tai remontoi vuosikymmeniksi eteenpäin, niin onko siinä järkeä tehdä se huonosti ja halvalla ja tehdä uusi remontti muutaman vuoden päästä uudelleen. Sinähän tulee silloin moninkertainen summa maksettavaksi. Kerran kun sen tekee niin tekee sen kunnolla ja hyvistä materiaaleista.

20

6057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikkunatestissä

Oli paras Alavus.Skaala ja Karvia täyttivät
      rimaa hipoen vaatimukset, joskin Karvialla vesitiiveys huono ja skaalalla ilmatiiveys epäilytti.Seuraavina Lammi, Lasivuorimaa ja Tiivi.Domus muuten samaan luokkaan mutta ongelma huono vesitiiveys.Heikoiten testissä pärjäsivät Fenestra ja Pihlava.

• väärin

Yksiselitteisesti TM rankkasi kärjen väärin.

Skaala sai ansiottomia pinnoja, kun TM ei edes pyrkinyt ostamaan ikkunoita argon-kaasulla. Niitähän saa kaikilta, jos pyytää. Vaadittu 1,4 kun alittuu ilman argoniakin.

Ja kun TM otti pääotsikokseen vedenpitävyyden, niin olisipa pitänyt linjansa loppuun saakka. Silloinhan olis jäänyt jäljelle vain Alavus ja Lammi, jotka testin mukaan kestää vielä kun metsä myrskyssä kaatuu.

• Juha

Ostin pihla ikkunat ja vertaillessani tiiviä sekä pihlaa, ovat samoista materiaaleista, samat profiilit sekä ikkunoissa ja ovissa.
      Pihlalla ehkä vähän järkevämmin kasattu.

Mutta hinnassa oli iso ero 1250 €. Että näin Ja Tiivin myyjä ei suostunut edes tinkimään, luotti ilmeisesti vain siihen että tiivi on paras.

• esa

mitähän malleja olet katsellut kun väität, että samat profiilit tiivillä ja pihlalla .katsoppa uudelleen.itse kilpailutin myös ja totesin että tiivin malli enempi minun silmään joskin vähän kalliimpi mutta ostin silti ,kun tykkäsin enempi näöstä.sekä sisäpuolesta että ulkopuolesta

• olkoon
        esa kirjoitti:

mitähän malleja olet katsellut kun väität, että samat profiilit tiivillä ja pihlalla .katsoppa uudelleen.itse kilpailutin myös ja totesin että tiivin malli enempi minun silmään joskin vähän kalliimpi mutta ostin silti ,kun tykkäsin enempi näöstä.sekä sisäpuolesta että ulkopuolesta

Ostit kai liinoja kans millä voit kuivailla sateen sattuessa...

• Juha
        esa kirjoitti:

Tarkoitin runko ratkaisuja, alumiiniprofiilia, puurunkoa, tuuletusrakoja karmin ja alumiinin välissä, ja kuinka alumiinit on kiinnítetty.

Se että sisäpuitteessa on pieniä muoto eroja, ei minua vaivanut. Se ei tee ikkunaa kestävämmäksi.

Pihlassa on muuten ainoana valmistajana 25 vuoden lahoattomuustakuu.

• on meillä

Porvoossa toimivan pienen ikkunavalmistajan ikkunat ja kuvailemasi laatu on niissäkin nähtävillä. Kyllä pienikin osaa! Hyvää Heikki ja Eila!

• jinderi

Tm:än testistä sen verran, että uimahallin altaanpohjaan on myytävänä aivan eri ikkunat.

• Peruskorjaaja

Metrin syvyisen uima-altaan pohjalla vallitsee 10000 Pascalin paine, joka on yli kymmenen kertaa suurempi kuin vertailussa käytetty 750 Pa:n maksimipaine.

• käymättä
        Peruskorjaaja kirjoitti:

Metrin syvyisen uima-altaan pohjalla vallitsee 10000 Pascalin paine, joka on yli kymmenen kertaa suurempi kuin vertailussa käytetty 750 Pa:n maksimipaine.

Koulut on näköjään jäänytkäymättä sullakin,kun katselee yksiköitäsi.

• Ei olekaan

Tiivi ei ole paras, vaan kallein!
      Paras ikkunatehdas on alavus ikkunat, TM:n testin mukaan!

Kyllähän Tiivi valmistaa hyviä ikkunoita, mutta miksi maksaa turhasta, kun vastaavanlaisia ikkunoitaa saa paljon edullisemmin?

• itäsuomalainen

mie oon kuullu ja nähnytkii Tiivin toimitusongelmii ja laatuongelmii naapuril ja sit kaveril. Meillä päin Tiivil on huono maine, ei muit ikkunoit oo nii haukut ko Tiivin!!!!! Miul ol Karelia -ikkunat pari vuot ja ol tyytyväint!!!

• Jope

Käsittääkseni testasivat ikkunatehtaan yhtä tuotetta, ja valitettavasti juuri sitä tyyppiä jota lähes kukaan ei halua ostaa (vain grynderit jotka tekevät halavalla myyntiin käyttää näitä) tänä päivänä koska on jo vanhaa tekniikkaa. Eipä lähdetä yleistämään ja laittamaan tehtaita järjestykseen näin suppean testaamisen mukaan. Ite en laittaisi noita testivoittajia talooni koska en halua maalata puisia ulkopuitteita 10 vuoden välein, alumiinia sen olla pitää !

• 80 vuotiaat puuikkunat
        Jope kirjoitti:

Käsittääkseni testasivat ikkunatehtaan yhtä tuotetta, ja valitettavasti juuri sitä tyyppiä jota lähes kukaan ei halua ostaa (vain grynderit jotka tekevät halavalla myyntiin käyttää näitä) tänä päivänä koska on jo vanhaa tekniikkaa. Eipä lähdetä yleistämään ja laittamaan tehtaita järjestykseen näin suppean testaamisen mukaan. Ite en laittaisi noita testivoittajia talooni koska en halua maalata puisia ulkopuitteita 10 vuoden välein, alumiinia sen olla pitää !

Saman hintaisia ne molemmat on. Puu ja puu-alumiini. Yleensä vanhempiin aloihin laitetaan puuikkunat. Ei kaikki halua alumiinia ylleen. Eikä muoviverhousta amerikan malliin.

Valmistusteknologialla ikkunatehtailla ei ole eroa. Molemmat ulkopuitteen aihiot tulevat alihankkijoilta. Ikkunatehtaat lyövät vain kasaan pokan.

Puupuite vaatívampi saada vedenpitäväksi kuin puualumiinipoka. Joka osaa suunnitella ja tehdä puisen pokan osaa homman myös alumiinista. Näin on.

Ihmettelen muuten sitä, että kuinka kauan mahtaa häviäjäikkunavalmistajien Argon-täytteisissä lasielementeissä pysyä kaasut sisällä, kun ulkopuite ei pidä vettä ulkona eikä koko ikkunakaan tuulta pihalla. Kyllä luulen, jotta näiden ikkunoiden Argonitkin on häipyneet jo taivaan tuuliin, kun rekka kaartaa rakentajan pihaan!!!

• tietäväistä...
        80 vuotiaat puuikkunat kirjoitti:

Saman hintaisia ne molemmat on. Puu ja puu-alumiini. Yleensä vanhempiin aloihin laitetaan puuikkunat. Ei kaikki halua alumiinia ylleen. Eikä muoviverhousta amerikan malliin.

Valmistusteknologialla ikkunatehtailla ei ole eroa. Molemmat ulkopuitteen aihiot tulevat alihankkijoilta. Ikkunatehtaat lyövät vain kasaan pokan.

Puupuite vaatívampi saada vedenpitäväksi kuin puualumiinipoka. Joka osaa suunnitella ja tehdä puisen pokan osaa homman myös alumiinista. Näin on.

Ihmettelen muuten sitä, että kuinka kauan mahtaa häviäjäikkunavalmistajien Argon-täytteisissä lasielementeissä pysyä kaasut sisällä, kun ulkopuite ei pidä vettä ulkona eikä koko ikkunakaan tuulta pihalla. Kyllä luulen, jotta näiden ikkunoiden Argonitkin on häipyneet jo taivaan tuuliin, kun rekka kaartaa rakentajan pihaan!!!

Argon on eristyslasielementin välissä ja laitetaan elementtiin (jos ja kun sitä halutaan) yleensä lasitehtaalla. Ikkunatehdas asentaa tuon argon-täytteisen elementin puitteeseen. Jos argon häipyy, virhe on tapahtunut lasitehtaalla.

• epäilys
        tietäväistä... kirjoitti:

Argon on eristyslasielementin välissä ja laitetaan elementtiin (jos ja kun sitä halutaan) yleensä lasitehtaalla. Ikkunatehdas asentaa tuon argon-täytteisen elementin puitteeseen. Jos argon häipyy, virhe on tapahtunut lasitehtaalla.

Kyllä vaikuttas tuo argon vähän semmoselle myyntikikalle. Sanoin muuten ikkunaesittelijällekin tuosta argonista ja kyllä senkin mielestä tuntui aika epävarmalle, että siellä ikkunan välissä mikään argon pysyisi. No, voihan ollakin että pysyy..heh!

• joo joo
        epäilys kirjoitti:

Kyllä vaikuttas tuo argon vähän semmoselle myyntikikalle. Sanoin muuten ikkunaesittelijällekin tuosta argonista ja kyllä senkin mielestä tuntui aika epävarmalle, että siellä ikkunan välissä mikään argon pysyisi. No, voihan ollakin että pysyy..heh!

Joo, eristyslasielementtihän on ilmatiivis kokonaisuus. Kyllä siellä kaasu sisällä pysyy!

Samaa asiaa vois ajatella siitä, pysyykö ilma auton tubeles renkaan sisällä? Autollahan ajetaan kaikenlaisia teitä ja rengas vielä pyöriikin! Epäilen suuresti, että ilma renkaassa pysyy! Että silleen!!!!!!!!

• ei ole merkittävää

painoarvoa.

• kyllä nyt naurattaapi

ainakin mulle ja kahdellekymmenellekuudelletuhannelle muulle rakentajalle jokka eivät tilanneetkaat huonoja ikkunoita

kuulemma jotkut ikkunavalmistajat antavat jo talouspaperirullasäkin, vesisankoja ja silikonipatruunan kaupanpäälle

• helemi

Kilpailutimme ikkunoita ok-taloomme ja hinta haitari oli suuri..

Alavus, Lammin ja Skaala tarjosivat ikkunat taloomme 7800-8500e välillä, Tiivin tarjous oli naurettavin 17000e!! Väitän vahvasti että "neste" on noussut Tiivillä päähän (luulevat olevansa laadukkaampia kun todellisuudessa ovat), sillä TIIVI- ikkunoiden hinnoissa oli VARMASTI ilmaa ja paljon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe