Rubiikin kuution harrastajat!?

kuutiomään

Moro. Oon tässä yrittänyt löytää netistä rubikin kuutiosta kiinnostuneiden keskusteluja mutta eipä ole löytynyt. että tietääkö kukaan hyviä suomalaisia kuutio sivuja, missä olis foorumi?

toinen ongelma on kuutioiden saatavuus. täällä paikallisissa kaupoissa ei ole kuin 2x2x2 ja 3x3x3 kuutioita. mistä te olette ostaneet omat 4x4x4, 5x5x5 ja muut kuutionne?

Ps: tiiän että tää viesti ei välttämättä menny ihan oikeaan paikkaan, mutta en löytäny parempaa :)

48

9616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Darth

      3 x 3 :han se on se OIKEA kuutio.

      • kuutiomään

        jep. se on se "normaali" koko. mut ku pitäs saada hommattua ne isommat kuutiot. ja sit niitä pyramixeja ja megaminxejäkään en oo löytäny mistään.


    • Merika
      • kuutiomään

        niin toki. mut ulkomailta en kyl viitti alkaa tilaamaan ku toimituksista ei voi koskaan olla sata-varma. ja maksukin hankaloituu ku ei oo visaa millä voi maksaa netissäkin.. ootko itse tilaillu tuolta?


      • Merika
        kuutiomään kirjoitti:

        niin toki. mut ulkomailta en kyl viitti alkaa tilaamaan ku toimituksista ei voi koskaan olla sata-varma. ja maksukin hankaloituu ku ei oo visaa millä voi maksaa netissäkin.. ootko itse tilaillu tuolta?

        Eipä sulla paljon ole vaihtoehtoja, jos suurkaupunkienkaan kaupoista ei saa. En ole itse rubikinkuutioharrastaja, muuten vaan uteliaisuudesta luin viestisi ja vastasin siihen. Kiinnostaa, mut kärsivällisyyttä ei ole tarpeeksi kuutioiden kans puuhasteluun. Kysäise joltakin tyypiltä, joka tällä palstalla on kertonut ostaneensa palapelejä ulkomailta. Heillä vois olla tietoa paikoista, joista voi ostaa ilman luottokorttia. Tai sit toi Shoppailu-palsta Talous ja raha-osiossa vois auttaa. Tiedän, et Amazon on luotettava toimittaja mut heille ei tosiaan näytä kelpaavan kuin luottokortti. Se toinen mainitsemani paikka kelpuuttaa jonkun sekin tyyppisen mut postikulu oli kyllä kohtuuton. Toivottavasti saat jotain vinkkiä muualta kun mä en voinu tän enempää auttaa.


      • kuutiomään
        Merika kirjoitti:

        Eipä sulla paljon ole vaihtoehtoja, jos suurkaupunkienkaan kaupoista ei saa. En ole itse rubikinkuutioharrastaja, muuten vaan uteliaisuudesta luin viestisi ja vastasin siihen. Kiinnostaa, mut kärsivällisyyttä ei ole tarpeeksi kuutioiden kans puuhasteluun. Kysäise joltakin tyypiltä, joka tällä palstalla on kertonut ostaneensa palapelejä ulkomailta. Heillä vois olla tietoa paikoista, joista voi ostaa ilman luottokorttia. Tai sit toi Shoppailu-palsta Talous ja raha-osiossa vois auttaa. Tiedän, et Amazon on luotettava toimittaja mut heille ei tosiaan näytä kelpaavan kuin luottokortti. Se toinen mainitsemani paikka kelpuuttaa jonkun sekin tyyppisen mut postikulu oli kyllä kohtuuton. Toivottavasti saat jotain vinkkiä muualta kun mä en voinu tän enempää auttaa.

        kiitti kuitenkin. hyvän kun sanoit että tuo amazon on varma, mutta pitää miettiä. jos ei muualta löydy niin sitten varmaan pitää sieltä koittaa tilailla, vaikka sitten isän visalla ;) tietysti hänen luvalla :)

        ja ei muuta ku etsintöjä jatkamaan :)


      • pupu11
        kuutiomään kirjoitti:

        kiitti kuitenkin. hyvän kun sanoit että tuo amazon on varma, mutta pitää miettiä. jos ei muualta löydy niin sitten varmaan pitää sieltä koittaa tilailla, vaikka sitten isän visalla ;) tietysti hänen luvalla :)

        ja ei muuta ku etsintöjä jatkamaan :)

        Mulla on semmonen ongelma että saan 1 pinnan alle minuutissa koottua, mutta toista en sitten millään kun ne mitkä olen jo koonnut lähtee aina pois ja ei kun alusta niin oisko jollain vinkkejä miten saisin toisenkin pinnan koottua?


      • Rubics
        pupu11 kirjoitti:

        Mulla on semmonen ongelma että saan 1 pinnan alle minuutissa koottua, mutta toista en sitten millään kun ne mitkä olen jo koonnut lähtee aina pois ja ei kun alusta niin oisko jollain vinkkejä miten saisin toisenkin pinnan koottua?

        Miten se tehdään?

        siinä on joku systeemi olemassa, mutta en saa unta kun vääntelen ja kääntelen!!


      • palikka
        Rubics kirjoitti:

        Miten se tehdään?

        siinä on joku systeemi olemassa, mutta en saa unta kun vääntelen ja kääntelen!!

        Itselläni keskiarvo 16-18 sekuntia, reilun vuoden olen harjoitellut. Olen vissiin Suomen toiseksi nopein. Käytän Petrus-metodia, sen ja toisen helpomman metodin löydät mm. kaverini sivuilta osoitteesta http://koti.mbnet.fi/~frozcube/

        Jos kysyttävää, lähetä meiliä.


      • vähämyöhäs

        teknikmagasinetis saa 4x4 tai 2x2 tai jopa 7x7


      • Junttiesanter
        palikka kirjoitti:

        Itselläni keskiarvo 16-18 sekuntia, reilun vuoden olen harjoitellut. Olen vissiin Suomen toiseksi nopein. Käytän Petrus-metodia, sen ja toisen helpomman metodin löydät mm. kaverini sivuilta osoitteesta http://koti.mbnet.fi/~frozcube/

        Jos kysyttävää, lähetä meiliä.

        Tiedän montakin jotka saa alle 15 sekuntiin... Suomessa on monia satoja sellaisia....


      • Magnuscarlsen
        Junttiesanter kirjoitti:

        Tiedän montakin jotka saa alle 15 sekuntiin... Suomessa on monia satoja sellaisia....

        Se puhukin keskiarvosta. Ja keskiarvo voi olla monta sekkaa huonompi kuin paras aika.


      • Anonyymi
        pupu11 kirjoitti:

        Mulla on semmonen ongelma että saan 1 pinnan alle minuutissa koottua, mutta toista en sitten millään kun ne mitkä olen jo koonnut lähtee aina pois ja ei kun alusta niin oisko jollain vinkkejä miten saisin toisenkin pinnan koottua?

        Kato vaikka tubesta J perm niminen kanava niin siellä on hyviä tutoriaaleja siihen englanniksi


      • Anonyymi
        palikka kirjoitti:

        Itselläni keskiarvo 16-18 sekuntia, reilun vuoden olen harjoitellut. Olen vissiin Suomen toiseksi nopein. Käytän Petrus-metodia, sen ja toisen helpomman metodin löydät mm. kaverini sivuilta osoitteesta http://koti.mbnet.fi/~frozcube/

        Jos kysyttävää, lähetä meiliä.

        Ei petrus ku cpof mul on 10 sec 2 ja puol kuukautta ja rubik's bran kuutio


      • Anonyymi
        pupu11 kirjoitti:

        Mulla on semmonen ongelma että saan 1 pinnan alle minuutissa koottua, mutta toista en sitten millään kun ne mitkä olen jo koonnut lähtee aina pois ja ei kun alusta niin oisko jollain vinkkejä miten saisin toisenkin pinnan koottua?

        Ei sun pidä tehdä sitä Yks Pinta kerrallaan Vaan Yks rivi kerrallaan Katso vaikka YouTubesta tutoriaali.


    • rosie92

      moi. oon harrastanu rubikin kuutioo noin puol vuotta ja ajattelin nyt ostaa 2x2x2 kuution nii tiiäks jotai sivuu netis tai jotai hyvää kauppaa mist sais :D

      • palikka

        http://mefferts.com/

        Tuolta saa aivan loistavia 2x2-kuutioita. Ja kaikkea muutakin, eikä postikulujakaan tule.


      • rosie92
        palikka kirjoitti:

        http://mefferts.com/

        Tuolta saa aivan loistavia 2x2-kuutioita. Ja kaikkea muutakin, eikä postikulujakaan tule.

        kiitos paljon osoitteesta. sivusta oli paljon hyötyä ja olen jo tilannut


      • palikka
        rosie92 kirjoitti:

        kiitos paljon osoitteesta. sivusta oli paljon hyötyä ja olen jo tilannut

        Kuinkas nopeasti muuten ratkaiset tuon 3x3x3-kuution ja millä metodilla? Oma keskiarvoni siinä 17 sekunnin paikkeilla. Ja kannattaa rekisteröityä tuonne foorumille: http://games.groups.yahoo.com/group/rubikinkuutio/

        Sinne voi kirjoitella jos on jotain kysymyksiä tai muuta asiaa.


      • cubefreak
        palikka kirjoitti:

        Kuinkas nopeasti muuten ratkaiset tuon 3x3x3-kuution ja millä metodilla? Oma keskiarvoni siinä 17 sekunnin paikkeilla. Ja kannattaa rekisteröityä tuonne foorumille: http://games.groups.yahoo.com/group/rubikinkuutio/

        Sinne voi kirjoitella jos on jotain kysymyksiä tai muuta asiaa.

        joo tota, en ollu huomannu et olit lähettäny viestin. en oo harjoitellu nii kauan et mull menee joku 30sec ja käytän omaa metodii joka on sekoitus kaikst eri metodeist :D mitä metodia ite käytät??


      • palikka
        cubefreak kirjoitti:

        joo tota, en ollu huomannu et olit lähettäny viestin. en oo harjoitellu nii kauan et mull menee joku 30sec ja käytän omaa metodii joka on sekoitus kaikst eri metodeist :D mitä metodia ite käytät??

        Yleensä käytän Petrusia, mutta tilanteesta riippuen joskus Fridrichiä tai Heiseä :)


      • oisko tietoo
        palikka kirjoitti:

        Kuinkas nopeasti muuten ratkaiset tuon 3x3x3-kuution ja millä metodilla? Oma keskiarvoni siinä 17 sekunnin paikkeilla. Ja kannattaa rekisteröityä tuonne foorumille: http://games.groups.yahoo.com/group/rubikinkuutio/

        Sinne voi kirjoitella jos on jotain kysymyksiä tai muuta asiaa.

        Ei kellään ois tietoo joistain sivuista jolla ois ton 2x2x2 kuution nopeaa ratkaisu metodia suomeksi tai edes englanniksi? tällä tyylillä ennätys on N 4sec. mutta siinä oli tuuria mukana:) noin minuutin pintaa normisti. entä teillä?


      • Suomikubaaja

        Itellä on noin 4 sec löytyy ku ehtii vaa googlesta että 2x2 oll and pll nii löytyy.


    • cubeproblem

      Tietääkö kukaan mistä vois tilata tai ostaa rubikin kuutioita mielellään sellanen 2x2??

    • HenuDello

      Sanon parhaaksi paikaksi www.cube4you.com

    • Kalorikalmo

      Omia aikoja

      2x2: ennätys 2.26 sekkaa, keskiarvo 5-6 sek
      3x3: ennätys 18 sekkaa, keskiarvo nykyään vähän huonontunut, ehka 25-30 sekkaa
      4x4: omistan vain meffertin, enkä ole edes vaivautunut niin kämäsellä aikaa ottamaan. Saan postissa varmaan piakkoin shengshou 4x4 v3:n.
      5x5: ennätys 3min 7 sek, keskimäärin siinä 3 min 20 sek.
      6x6 en ole ikinä ottanut aikaa. V-cube 6, ei ole modattu=painajainen!
      7x7: arviolta keskimäärin 13-15 minaa, mutta voi nykyään olla jo paljon parempi(todennäköisesti on).

      Tällä hetkellä kokoelmiini kuuluu 22 kuutiota. Käytän fridrichiä.

      Kauppoja jos kattelette: meffertiltä paljon erilaisia erikoisuuksia ja ilmainen(ja hidas) toimitus. Speedcubeshopista saa keskihyvällä valikoimalla keskitasoisella hinnalla, joka ei ole nopein muttei kalleinkaan. Kaikin puolin hyvä peruskauppa. iCubemart on tunnettu valtavasta valikoimista, salamannopeasta kuljetuksesta, ok hinnoista ja hinnan tuplaavista toimituskuluista.

      • Olisin ostamassa rubiikin kuutiota cube4you:sta mutta paljonko toimitukset tänne suomeen maksaa ja kauanko siinä kestää.
        Jos se nyt maksaa kohtuuttomasti niin olisiko myös joku vaihtoehtoinen paikka josta saisi laadukkaita diy kuutiota?


    • sdlkffjdklfdjksl

      rupikin kuutijjoo oon kolokytävuotta yrittännä ratkasta vuan en oo osanna. Viis kuutijoo oon heettännä seenäännii ku herne on palanna. No minä nyt oon kyllä muutennii savolaenen.

    • kuutio1123

      mistä saa (euroopassa) 2x2 speed cuben!?

    • Suomikubaaja

      Ite oon ainakin ostanut kaikki kuutiot Amerikasta cubicle.us netti sivulta. Sieltä löytyy kaikkia kuutioita ja posti kulut vain 15 €. Nopea toimitus noin 6-20 vrk.

    • Suomikubaaja

      Ite tilaan speedcube.se stä koska posti vaan 5-8 vrk ja kulut vaan 8 euroa !!

    • Anonyymi

      Missä kaupassa myydään nopeita rubiikin kuutioita 3x3?

      • Anonyymi

        Euroopassa kubekings ja kewbzuk sitte jenkeissä Speedcubeshop ja Thecubicle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopassa kubekings ja kewbzuk sitte jenkeissä Speedcubeshop ja Thecubicle

        Ja suomessa pulmapuoti eli Sloyd.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja suomessa pulmapuoti eli Sloyd.fi

        Suomessa on myös Robbis Hobby Shop ja tanskassa mastecubestore


      • Anonyymi

        Mä oon tilannut Cuboss.se joka on Ruotsissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon tilannut Cuboss.se joka on Ruotsissa

        Hei onko muuten kukaan tulossa Finnish Championship 2021 kisoihin?


      • Anonyymi

        Mastercubestoressa ite ainakin oon sieltä tilaanut


    • Anonyymi

      Pulmapuoti

    • Anonyymi

      Tiedättekö mitään perus rautakaupasta saatavaa hyvin rubikin kuution voiteluaineena toimivaa ainetta. Itellä on speedcube, muttei voidetta. Vanhempani ei anna tilata mitään netistä. Asun mikkelissä, joten olisiko kellään mitään ideaa?

    • Anonyymi

      Heurekashopista saa hyviä

    • Anonyymi

      Speedcube shop

    • Anonyymi

      Tokmannilta saa 4x4x4
      Ja kärkkäiseltä 5x5 ja6x6

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minkälaiset toimitusajat ja lähetyskulut tulee kun tuolta tilaa?


    • Anonyymi

      Onko TheCubicle.com suomalainen kauppa tai tiedättekö suomalaisia kauppoja josta voi ostaa kuutiota

    • Anonyymi

      https://kuutiostore.fi/ on hyväksi todettu suomalainen verkkokauppa. Tuli kolmessa päivässä hyvään hintaan kun tilasin helmikuussa.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksestasi. Tiedätkö muita Suomalaisia kauppoja/Verkkosivuja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe