Elikkäs kaikilla on varmaan omat lemppari rodut tai rotu,mutta mitenkäs sitten toisin päin,onko sellaisia rotuja mitä et ottaisi mistään hinnasta?
Ja miksi?
Rotu,jota et ottaisi?
62
3651
Vastaukset
- Tersi
Minä en ottaisi terveydellisistä syistä mitää millä on yhtään lyhytkarvaista pidempi turkki.
Mutta sitten on myös semmoisia joita en heti ensimmisenä olisi ottamassa muutenkaan, kuten chihuahua (ja muut TOSI pienet koirat), laumanvartijat, suuret koirat. Suurta koiraa en ottaisi koska en välttämättä osaisi kouluttaa niitä oikein, hyvä aloittaa harjoittelu pienemmällä koiralla... =)
Tosin semmoista koiraa ei välttämättä ole ollenkaan jota en ottasi "mistään hinnasta".- haukku24
Ottaisi Komondoria, turkki on niin ihmeelliseti jalostettu. Chihuahuatakaan en mielellään ottaisi..:)
kaikki isot koirat , niitä en ottaisi, enkä myöskään pienempää kuin Griffon. En yhtään turkkirotua jonka turkista olisi enemmälti hommaa. Varjele nyt lopetan sillä jos aikani tässä miettisin huomaisin etten ottaisi mitään muuta kuin griffonin.
- sudenkorento75
mitään palveluspuolen koiraa, johtuen siitä että en yksinkertaisesti jaksaisi antaa niille tarpeeksi "hommia". Sitten en myöskään ottaisi esim settereitä näitten yltiöpäisen energisyyden takia. Itse asiassa löytyisi paljon koiria mitä en ottaisi, mutta lähinnä johtuen siitä omasta vajavaisuudestani, ettei kyseiseen rotuun omat rahkeeni riittäisi.
- tahmatassun
tää oli aika paha.
No en ainakaan ottaisi mitään perun- tai meksikon karvattomia koiria enkä varmaan faaraokoiraa. Ne vaan yksinkertaisesti ei ole mun makuuni. - reaperjamoona
jaa-a,näin päin muuten jo vaikeampi....;)En oikein osaa eritellä mitä en ottaisi mutta taidan kallistua nuihin pieniin rotuihin yleensä,nämä isomman koon hurtat ehkä se lähempänä sydäntä....=)
meiltä ei ikinä tule löytymään yhtään karvatonta koiraa. Ällöttävän tuntuinen käteen. Yök. Toinen mitä ei tule on sharpei. Ruma kun mikä. Yleensä koiranpentu kuin pentu saa sielun sekaisin, mutta sharpeilla ei toimi. Pääsääntöisesti koirat mitkä ei miellytä
- lyhytkarvaiset
- trimmattavat
- lyttynokkaiset
- kuolaavat
No tais vielä jäädä jotain otettavaakin, vaikka aika paljon karsiutui poiskin.- koirax2
Birjanna kirjoitti:
meiltä ei ikinä tule löytymään yhtään karvatonta koiraa. Ällöttävän tuntuinen käteen. Yök. Toinen mitä ei tule on sharpei. Ruma kun mikä. Yleensä koiranpentu kuin pentu saa sielun sekaisin, mutta sharpeilla ei toimi. Pääsääntöisesti koirat mitkä ei miellytä
- lyhytkarvaiset
- trimmattavat
- lyttynokkaiset
- kuolaavat
No tais vielä jäädä jotain otettavaakin, vaikka aika paljon karsiutui poiskin.minäkin, en ottaisi mitään noista... :-P
- Lorppakorva
en laittaisi koiraa tänne pohjoisen puolelle rodusta joka vilustuu ja palelee herkästi.Olen laiska pukemaan ketään,siispä turkki valmiina puettuna.
Kaikki olisivat varmaan tervetulleita pirttiin mutta elämän realiteetit ottaa vastaan,villakoirat on siis...nam...mutta kun ei tuo trimmaus ole vahvinta alaa.
Ja ihan sama mikä rotu yli 6 kk ikäistä koiraa en mielelläni ostaisi mieluummin odottelisin,tämä täysin itsekkäistä syistä.Pentu on niin ihana ja pentuaika lyhyt että tahdon nauttia siitä itse. sillä on vaikea eritellä koska melkein kaikissa roduissa on kuitenkin ne hyvätkin puolensa.
Setterit ei käy,jumalaisen kauniita mutta liian menokkaita,palveluskoiriin ei taitaisi tarmo riittää.
Turkilla ei ole niin väliä,lyhyt ja pitkä,karkea ja kihara kaikki ok =)
Shar peita ja bedlingtoninterrieriä en ottaisi ihan ulkonäkö syistä,en lämpeä kumpaankaan ollenkaan.Luonteestahan se näkö ei toki kerro mitään.Hohhoijaa,ei helppo kysymys ollenkaan.- blackmagictiger
ON VAIKEE SANOO.KOSKA KAIKKI RODUT ON UPEITA..EN OTTAIS EHKÄ SANOTAAN MITÄÄN MASTIFFIA KOSKA SE VIE TILAA..SIIS NIITÄ ON PALJON
- FAU
huolisi mitään mikä liikkuu huonosti/hitaasti.
Esim. peket on ihan kammotus mulle sen lyllertävän liikuntansa kanssa.
Menis hermo, jos koiralla kestäis viikon kävellä pari kilometriä.
Sitten boikotissa meillä on myös (anteeksi vaan Dava ja Tahmatassu) Chow Chowt, tökkii se takaosa, kun niiltä puuttuu kulmaukset ja Bulldogit menee siihen hitaasti liikkuvien ja hengityksestä rohisevien joukkoon.
Samaa sarjaa on Basset Houndit ja ylipäätään kaikki rodut joilta puuttuu aktiivisuus ja vilkkaus ja toiminnanhalu ja kyky vauhdikkaaseen liikuntaan.
Puhtaasti ulkonäöllisesti en pidä Bullterriereistä.
Ylipäätään en ole oikein terrieri ihminen, vaikka esim Airiksia olen nähnyt kyllä ihan pk-puolellakin toimivia.
Sitten myöskään arat/varautuneet koirat ei istu käteen ollenkaan...
Ehkäpä sitä vois taas lopettaa, tai tää lista on kohta kilometrin mittanen ja jäljellä on sakemannit ja muutamia muita palveluskoiria ja jokunen muunrotuinen ;)))anteeksi pyytelemään,surkeeta olisi jos maailmassa olisi vain yksi rotu jota kaikki kasvattaisi ja omistaisi =)
ja kuten sanoinkin,en minä taas jaksaisi palveluskoira touhuja,eivät ole ollenkaan mua varten eikä siksi siis sellaiset rodutkaan innosta vaikka osa ulkonäöllisesti miellyttääkin,esim valkoinen pk.
Huonot kulmat(pakko sanoa)ei muuten ollenkaan tarkoita hitautta =)
Pari viikkoa sitten muru 3,5kk pääsi pihasta karkuun ja olisit nähnyt millaista vauhtia se painoi tuolla tiellä,hitautta ei näkynyt,sen ikäinen mutta juoksemalla ei olisi kiinni saanut.Pikku-Luka taasen on kovin ketterä,korkeutta ei juuri mitään mutta ulkona pomppii 40 cm pihapenkin päälle ilman vauhtia =)- FAU
davalyan kirjoitti:
anteeksi pyytelemään,surkeeta olisi jos maailmassa olisi vain yksi rotu jota kaikki kasvattaisi ja omistaisi =)
ja kuten sanoinkin,en minä taas jaksaisi palveluskoira touhuja,eivät ole ollenkaan mua varten eikä siksi siis sellaiset rodutkaan innosta vaikka osa ulkonäöllisesti miellyttääkin,esim valkoinen pk.
Huonot kulmat(pakko sanoa)ei muuten ollenkaan tarkoita hitautta =)
Pari viikkoa sitten muru 3,5kk pääsi pihasta karkuun ja olisit nähnyt millaista vauhtia se painoi tuolla tiellä,hitautta ei näkynyt,sen ikäinen mutta juoksemalla ei olisi kiinni saanut.Pikku-Luka taasen on kovin ketterä,korkeutta ei juuri mitään mutta ulkona pomppii 40 cm pihapenkin päälle ilman vauhtia =)ois tylsää, jos olis kaikki koirat yhdestä muotista tehty, tai kaikki omistajat.
Onkohan olemassa mitään muuta harrastusta mikä yhdistäis niin paljon erilaisia ihmisiä, kuin koiraharrastus.
Joo ei se kulmausten puuttuminen välttämättä hitautta tarkotakaan, mutta kun mun silmään sakemanneihin tottuneena koiralla on hyvät liikkeet silloin, kun sillä on pitkä maatavoittava askel ja tehokas takatyöntö.
Siis semmonen liikunta, jolla pääsee nopeasti, pahemmin väsymättä kulkemaan pitkiä matkoja.
Sitä jotenkin hakee sitten muitakin rotuja, jotka liikkuu vähän edes sinne päin. FAU kirjoitti:
ois tylsää, jos olis kaikki koirat yhdestä muotista tehty, tai kaikki omistajat.
Onkohan olemassa mitään muuta harrastusta mikä yhdistäis niin paljon erilaisia ihmisiä, kuin koiraharrastus.
Joo ei se kulmausten puuttuminen välttämättä hitautta tarkotakaan, mutta kun mun silmään sakemanneihin tottuneena koiralla on hyvät liikkeet silloin, kun sillä on pitkä maatavoittava askel ja tehokas takatyöntö.
Siis semmonen liikunta, jolla pääsee nopeasti, pahemmin väsymättä kulkemaan pitkiä matkoja.
Sitä jotenkin hakee sitten muitakin rotuja, jotka liikkuu vähän edes sinne päin.tosiaan,vaikka eipä pyreneittenmastiffia ja chowia mikään muu yhdistä kuin rauhallisuus =)
Oma pystiffini on liikkeissään excellent,siis minun ja tuomareiden mielestä,kaunista maatavoittavaa,vahvaa takaliikettä,kyllä sitä ilolla katsoo.
En kuitenkaan uskonut chowsta lukemaani lausetta:karkuun päästessään chow chown kömpelyys katoaa täysin ja se juoksee todella kovaa.Nyt uskon kun olen nähnyt =)- tahmatassun
bulldogit eivät todellakaan liiku hitaasti... ja kaikki ei rohisekkaan, vaikka monet kyllä. Mut ei sun silti niistä tykätä:9 ei se munkaan lempparirotu oo:)
- seropipoitsut
Pieniä koiria,ihan käytännön syistä.Tallille kun niitä ei uskalla ottaa,pelkäisin niiden jäävän hevosen jalkoihin. Nämä isot koirat kun on hevosellekkin helpommin havaittavissa.
enkä kyllä ottisi,mitään ruttukuonoa,ulkonäkö ei miellytä. enkä trimmattavia tai nypittäviä rotuja....laiskuus kysymys. Harjaaminen on ok,tätä meidän toista tapausta,kun saa harjata joka toinen päivä, siinä se menee samassa,missä hevosetkin. Tulee kyllä aika pitkä lista...että parempi varmaan olla miettimättä. Olen tyytyväinen näihin omiini.- Korvat
Yllätys,Yllätys
Mielestäni koiralla pitää olla pystyt korvat
jotta olisi koira oli siten iso tai pieni..
toki tälläkin hetkellä talossa seropi jolla luppakorvat mut kuiteski
- minä
en ottaisi! En jotenkin pidä sen ulkonäöstä!
- semmu
-Chihuahua. Otan kissan sitten kun sellaisen haluan, en halua kissan kokoista mulkosilmäistä koiraa. Ja yleisesti ottaen kissan kokoiset koirat.
-Vinttikoirat. Laihoja ja luiruja kuin mitkä eikä luonnekaan miellytä.
-Tanskandoggi. Vasikka. Aivan liian iso. Eikä tosin ulkonäkökään miellytä. Ja yleisesti ottaen kaiki 65 cm ylittävät.
-Metsästysrodut. Haluan koiran jota voi pitää irtikin. Metsästyskoirat häipyvät tämän tästä.
-Yleisesti ottaen kaikki karvattomat rodut (kiinanharjakoiran yksi muunnos). - Sammaleinen
taitaa minulla olla. En ottaisi koiraa, joka aikuisena painaa yli n.8 kg. Tykkään, että koiran voi kaapata vaikka kainaloon, sitä jaksaa kantaa ja sopii mainiosti syliin kiikkustuoliin ja viereen köllöttelemään kun käyn pitkäkseni puutarhakeinuun.
- ottaisi
staffordshiren bullterrieriä. miksi? koska en ole ikinä ikinä elämässäni nähnyt todella sosiaalista, muiden eläinten ja ihmisten kanssa toimeen tulevaa yksilöä, ja pelkään niitä aivan kuollakseni niiden agressiivisuuden takia. on tainut käydä mulla vaan huono tuuri :)
- "tappelu" rodut
tulis kyllä hyvänä kakkosena!
tosiaan käyny huono tuuri! Mul on tääl sohvan nurkassa super sosiaallinen staffiuros joka ei ihmisille tekis mitään pahaa (paitsi takuita en antas jos joku satuttas sitä). Yleisesti ottaen kaikki muut koirat jotka sitä tulee haistelee saa ton tössänän kusemaan allee oli ne sitten aikuisia tai pentuja. Rähjääville vastaan tulijoille vastaa kaiku, eli sit ei herra hyväksy.
- SilverFox
..chihua, en halua koiraa joka voi helposti kadota vaikkapa imuroidessa :) hiukan kokoa pitää olla.
sitten on bulldoggi ja mopsi, terveydelliset syyt, tuhisijoita ja hengitytie ongelmat ovat niin yleisiä.
Ja ehkä aikani ei riittäisi kouluttamaan ja aktivoimaan tarpeeksi esim. belgian paimenkoiraa, kun tunnetusti tarvitsevat kouluttamiseen kovaa työtä ja aktiviteettia.Ne on kivoja, kun tutustuu. Minulla on muuten silver myöskin Gorki. Tai vaimon se on. MInulla on Gorkin ja Rotikan risteytys. Kiva lussukka. Ihan rotikan väreissä. Pitkäselkäinen. Luppakorvat.
- fila brasileroa
ja muita saman tyyppisiä vahtivia molossirotuja en myöskään maremmaa. Tiibetin mastiffin voisin kyllä ottaa. Ja buldoggi ei miellytä näöltään..ja suden risteytystä en ottaisi mitä luultavammin. Kuolaavat koirat jättäisin myös.
itse pidän foxeista eniten mutta jos koti puuttuu joltain muulta rodulta voin aina harkita muitakin mutta varsinaisesti ostamaan en lähtisi monenkaan rodun kohdalta. Kaikista eniten pidän 6-12 kiloisista. :) - serop1
sellaista koiraa joka painaa alle 10kg. En halua ihan kääpiökääpiö koiraa. En ole oikein ikinä ollut ihastunut niistä. Koiran pitää nyt kuitenkin jotenkin edes muistuttaa koiraa :>
Ja toisesta ääripäästä en haluaisi mitään isoa paimenkoiraa. Eli mulle olis tehty juuri nämä ns. keskikokoiset koirat. mistään hinnasta saksanpaimenkoiraa,enkä kääpiökoirarotuja ja kuolaavat koirat ei kiitos.
Saksanpaimenkoiraa en ottaisi. Sakemannit on jalostettu pilalle,hyvin harvoin enää löytyy vanhaa kunnon sakua..
Ei millään pahalla Moona69 ja Hurtta83.. Elekkee suuttuko..=)- outoa
Lukeneeni tässä taannoin ilmoituksen saksanpaimenkoiran pennuista. Ja olit niitä aika ahkeraan kysellyt?
outoa kirjoitti:
Lukeneeni tässä taannoin ilmoituksen saksanpaimenkoiran pennuista. Ja olit niitä aika ahkeraan kysellyt?
En oo kysellynnä sakuista.. on joku toinen ollut.. rotikka on hankinnassa,niin rotikka ilmoituksiin oon vastaillunna..=)
- PoliceGirl82
En missaan nimessa ottaisi englannin buldogia. Kerran jouduin junassa matkustamaan sellaisen kanssa ja oli se kamalaa... En mitaan sellaista myoskaan ottaisi, joka kuolaa. Enka mitaan liian helppoa kasiteltavaa, kuten labradoria tai kultaista. Vaikka molemmista hurjasti tykkaankin. Yhdyn Umaan, jos enempaa mietin niin tuskin muuta ottaisin kuin kiharan tai dobermannin... =)
- blackmagictiger
EN OTTAIS MITÄÄN IHAN SELLAISTA ELÄKELÄISROTUA.EHKÄ SELLAISEN JOKA OLISI JUST NÄITÄ KUOLAROTUJA..
- ässät
kukaan nyt loukkaannu. Pidän siis kaikista koirista, mutta tselleni en ottaisi pieniä koiria. Muiden omistamina ne ovat oikein mukavia, mutta jostakin syystä eivät itselleni niin sopivia.
Eniten suosin metsästykseen, tokoon, jälkeen yms. hyvin soveltuvia keskikokoisia ja isoja koiria.- blackmagictiger
MÄ EN OTTAIS NO JAA IHAN MITÄÄN SELLAISTA EI HYVÄÄ ROTUA. MÄ TYKKÄÄN NÖFFI-BERHIS-TANSKANDOGGI-LEONBERGER OSASTOSTA. EHKÄ JOKU KESKIKOKOINEN JNE KÄY MYÖS
en ottas bedlingtoninterrieriä, vinttikoiria, tuski mäyräkoiriakaan niin enkä belkkareita... on niit varmaan monta muitaki mut ei niitä viiti luetella. Mut tosiasia ois et oon sen verran eläin rakas et ottasin kyl varmaan koiran ku koiran jos ois "pakko".
- Täällä on
vissiinki jotain siisteysintoilijoita jotkut...;))
Kuola on koiran normaalia eritettä!Sitä vaan pitää sitten siivota ehkäpä enemmän jos kovin roiskuu...
Mun rotu on suht lyhytkarvainen ja iso! Doggi,greit,irlikset,skotit...tykkään kyllä pitempikarvaisistakin turrikoista mutta tuo hoidon helppous sopii mun pirtaan!!
Pk-puolelta en haluaisi koissua koska energia ei riitä (lue:LAISKIMUS)niin mittavaan toimintaan kuin rodut vaatii!! Joku pieni taskuvenus vois olla ihan jees (helpoin kuljetettava!)mutta kissa saa toimittaa tätä virkaa o)ja kun on jo isoja koiria talossa nii huolettais kuinka kirppu jäis jalkoihin!!
- . . .
No en tiedä... Kaikki rodut kelpaisivat mutta eivät ole välttämätää sopivia juuri minulle. En varmaan ottaisi jotain villakoiraa, vaikka ovatkin ihania. Niinku esim. isoa villakoiraa. Berninpaimenkoiran haluaisin...
- Inhokki
Kiinanharjakoira! Hyppään kaks metriä taaksepäin jos tulee sellanen vastaan....
- viivus
Se on kyllä afkaaninvinttikoira.
Afkaanin turkkia ei ole tehty mua varten, eikä myöskään sitä liikunnan tarvetta..
Nuorempana hoidin afkaania jonka turkki selvitettiin tietenkin joka mettäreissun jälkeen, voi sitä neulasten määrää ja takkuja! :) - maikkili
Kääpiöpinseriä (vain huonoja kokemuksia)
Saksanpaimenkoiraa (useimmat pelkäävät)
kippurahäntäisiä rotuja (mielestäni rumia)
kuolaavia rotuja (ei kiitos, on jo suihku) - meirami
Jalostuksella tulleita.Yleensä hirveen lyttykuonosia joilla hengitysvaikeuksia.Yms.
- majorica1961
moni ei ottaisi Chihua. paljon "kritiikkiä". itsekkin aina ennen ajattelin että en ottaisi mutta minun poika halusi Chihun ja aloin lukemaan rodusta ja sit myös tutustua joihinkin ennenkuin saimme omamme. se pikkunen kyllä sai täysin meidät rakastumaan ja myös kaikki tuttumme ja ystävämme vaikkeivat ikinä olisi uskonut että voisivat Chihusta pitää. se on koiran persoonallisuus eikä rotu johon sitä rakastuu.
- blackmagictiger
SE MIKÄ PARIS HILTONILLA ON
- Pleura
en ottaisi vintti koiraa..tai bichon friceetä...tai miten se nyt kirjotetaankin. Minkään muotoinen pinserikään ei kuulu suosikkeihini.
- lellu1960
Shar peita en ottaisi,enkä karvattomia koiria,kiinanpalatsikoirakaan ei miellytä,eikä whippet tai italian vinttikoira.Elämäntyyliin käyvät parhaiten koirankokoiset,palveluskoiratyyppiset rodut.Ehkä mm.leo tai pyreneitten mastiffikin menisi :)Koira on kuitenkin oltava,jos ei olisi mitään vaihtoehtoja,mikä vaan kävisi.
- blackmagictiger
onks basenji kuinka hyvä
- blackmagictiger
blackmagictiger kirjoitti:
onks basenji kuinka hyvä
EI SELLAISTA OO MITÄ EI OTTAIS...
- lumitar26
en koskaan itselleni ottaisi pientä koiraa.. ovathan ne ihania, mutta eivät minun mieleisiä..
Olenkin menettänyt sydämeni bertsuille =)- blackmagictiger
Mä voisin ottaakki SELLAISEN CHICHUAN MUTTA JOS SE OIS MUN JA MUN TYTTÖYSTÄVÄN YHTEINEN KOIRA...ONHAN NOITA...ROTUJA ON NIIN PIRUSTI
- blackmagictiger
vois kokeilla mutta BASENJI JÄÄ LISTASTA POIS
- hs
Itse en ottaisi mitään kääpiökoiraa, Kiinanharjakoiraa lukuunottamatta. Kuutisen vuotta sitten hankin oman harjakoirani, ja rotu on tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen. Ennen harjakoiraa meillä on aina ollut Saksanpaimenkoiria, joka on toinen suuri rakkauteni, ja vielä joskus seefferin hankin.
Kääpiökoirien lisäksi en ottaisi Ajokoiraa (tai muuta riistavietin omaavaa mettäkoiraa) vaikka nykyisessä sekarotuisessani sitä onkin,mutta tää vaan saa mut ymmärtämään etten jaksa enää toista moista hauvaa. Whippetiä en ottaisi ihan vaan ko. koiran olemuksen vuoksi - se näyttää koko ajan siltä kuin pelkäisi jotain, jotain olisi vialla. Mitkään karhukoirat eivät koskaan ole sykähdyttäneet myöskään. Ja nää lyttynaamat, niissä on kyllä jotain viehättävää, mutta silti jotenkin epäkoiramaisia. Pystykorvat ym eivät myöskään ole koskaan olleet mieleeni. Kaukasianpaimenkoiran voisin ottaa jos asuisin maalla ja minulla olisi karjaa. Normi rivariin/asuntoalueelle en välttämättä kaukkaria ottaisi ottaen huomioon rodun tarpeet ja alkuperän. Kultainennoutaja on vähän siinä ja siinä - koirassa pitää mielestäni olla vähän munaa ja Kultainennoutaja vaikuttaa vähän semmoselta lylleröiseltä kaikkien kaverilta...Onhan näitä rotuja vaikka muille jakaa, tässä nyt joitakin :)- hs
ps. oon eka joka viiteen vuoteen tähän vastaa. hah!
- ei iginnä
En huolisi griffoneita enkä muitakaan sairaita lyttynaamoja.
- 16+12
en ottaisi mitään lyttynaamaa
- jasmy
spanielit ajokoirat tai muut luppakorvat ei oo listan kärjessä, eikä bulldogit.
- barking mad
Räkyttävää rakkia..........
- marjuskasalminen
Olipas vanha viesti.
Mutta en ottaisi mitään ajokoiraa, vinttikoiraa, taistelukoiraa, labradoria, kultaista noutajaa, spanielitkin on niin ja näin. Ei ikinä nakukoiria.
Ei rottistakaan. Eikä minkäänlaista isoa sekarotuista, varsinkaan sakemanni sekoitusta. Mitkään seinään juosseet koiratkaan ei miellytä. Eikä koirat joilla muutamaa numeroo liian iso nahka.
Bullterrieri on ehdottomasti rumin koira minkä olen nähnyt , samalla sijalla nakukoiran kanssa.
Yleensä ottaen ei terrieritkään ole makuuni mutta joitakin poikkeuksia on.- ja,,
mää en ottais sitä apinaa muistuttavaa törky turpaa mistää hinnast.oliks se nyt rihveli vai mikä mut mulle tullee mieleen kihveli hiih.
- 12+18
Minulle ei kelpaa ylijalostetut eikä sairaat rodut. Eikä myöskään rodut, jotka kärsisivät turkistaan, jos sitä ei hoidettaisi enemmän kuin kerran viikossa.
- Villakoirat jne. (korviin kasvaa turkkia joka on nypittävä tai tulee tulehdus)
- Komondor (Turkki on ongelma)
- Mäyräkoirat, corgit jne. (selkävaivat)
- Bassetit, sharpeit, napolinmastiffit jne. (roikkuvat nahat ja ongelmat)
- Cavalier (en halua kroonisesta päänsärystä kärsivää, vaikkei se oireilisikaan)
- Lunnikoira jne. (en halua tukea hillitöntä sisäsiitosta)
- Saksanpaimenkoira (en halua tukea koirien vääntämistä korkkiruuville)
- Kääpiökoirat jne. (mulkosilmissä ja pallopäässä ei ole mitään kaunista)
- Mopsi, peke, buldoggi jne. (en halua että koirani kuulostaa tukehtuvan)
- Jättirodut (liikaa koosta johtuvia sairauksia ja lonkkavikoja)
- Westie (liikaa allergioita jne.)
- Roikkukorvaiset (koska korviin ei pääse ilmaa ne tulehtuvat helposti)
- Terrierit (niiden perusluonne ja tapa elehtiä ja olla ei sovi minulle)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225564- 324900
- 292814
- 342374
- 372078
- 152028
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231512
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291489