Pari ongelmaa

n25*

Auto on Corsa 1.4 -97. Takaa keskeltä alustasta kuuluu sellasta suht voimakasta vinkunaa pienillä nopeuksilla. Vähän yli kävelyvauhdissa ääntä ei enää kuulu. Kuulin jostain että voisi olla likaa/ruostetta käsijarrussa ja että sitä voisi itse puhdistaa käsijarrulla jarruttamalla. Miten tämä käytännössä tapahtuu? Oisko kellään muita mahdollisia selityksiä äänelle?

Toinen ongelma on startissa. Starttaa ihan hyvin, mutta sammuu usein mitään tekemättä parin minuutin päästä kun autoa siivotaan lumesta. Starttaa kuitenkin ihan hyvin uudelleen. Ei tunnu riippuvan pakkasasteiden määrästäkään tuo sammuminen, vaan lähinnä siitä kuinka kauan auto tyhjäkäy ennen lähtemistä. Liikkeelle lähdettyä ei enää sammu. Auto on ulkona taivasalla ja nyt väliaikaisesti tänä talvena ei ole ollut lämmitysmahdollisuutta. En kyllä ole yrittänytkään startata kovilla pakkasilla.

Tyhmiä kysymyksiä varmasti, mutta toivottavasti joku vaivautuu vastaamaan kun en autoista oikeastaan mitään ymmärrä. Huollettu on syksyllä ja ajettu juuri 100 tkm rikki. En viitsis viedä huoltoon ennen syksyä, jos ei ole vakavaa.

2

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hese

jos autossa on rumpujarrut kertyy rumpuun jarrupölyä joka aiheuttaa vinkunaa ja jumitusta varsinkin pakkasella,auttaa kun ottaa kaksi pyöränpulttia pois ja paineilmalla puhaltaa pölyt pois.sammuminen saattaa johtua kaasuttimen käyntitunnistimen jumituksesta joten kannattaa käyttää pikahuollossa jossa tietokoneelta näkee missä vika on ja samalla puhalluttaa pölyt pois.

• n25*

Hassu juttu. Tänään kun lähdin pitkästä aikaa liikkeelle plussakelillä, autosta ei kuulunut niin minkäänlaista ylimääräistä ääntä. Viime viikolla n. 10 asteisessa parkkihallissa muutaman tunnin sulettuaankin vielä vinkui kuin syötävä. Ei ymmärrä. En kyllä tiedä minkälaiset jarrut autossa on kun ei ohjekirjassakaan lukenut(?) Täytyypä kysäistä asiaa ja tuota käynnistysongelmaa huollosta ensi kerralla, nyt auto toimii taas vaihteeksi kuin unelma :) Kiitos vastauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6282
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4744
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3304
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3141
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      360
      1760
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1578
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      72
      1408
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1368
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1318
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      83
      1229
    Aihe