Pari ongelmaa

n25*

Auto on Corsa 1.4 -97. Takaa keskeltä alustasta kuuluu sellasta suht voimakasta vinkunaa pienillä nopeuksilla. Vähän yli kävelyvauhdissa ääntä ei enää kuulu. Kuulin jostain että voisi olla likaa/ruostetta käsijarrussa ja että sitä voisi itse puhdistaa käsijarrulla jarruttamalla. Miten tämä käytännössä tapahtuu? Oisko kellään muita mahdollisia selityksiä äänelle?

Toinen ongelma on startissa. Starttaa ihan hyvin, mutta sammuu usein mitään tekemättä parin minuutin päästä kun autoa siivotaan lumesta. Starttaa kuitenkin ihan hyvin uudelleen. Ei tunnu riippuvan pakkasasteiden määrästäkään tuo sammuminen, vaan lähinnä siitä kuinka kauan auto tyhjäkäy ennen lähtemistä. Liikkeelle lähdettyä ei enää sammu. Auto on ulkona taivasalla ja nyt väliaikaisesti tänä talvena ei ole ollut lämmitysmahdollisuutta. En kyllä ole yrittänytkään startata kovilla pakkasilla.

Tyhmiä kysymyksiä varmasti, mutta toivottavasti joku vaivautuu vastaamaan kun en autoista oikeastaan mitään ymmärrä. Huollettu on syksyllä ja ajettu juuri 100 tkm rikki. En viitsis viedä huoltoon ennen syksyä, jos ei ole vakavaa.

2

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hese

      jos autossa on rumpujarrut kertyy rumpuun jarrupölyä joka aiheuttaa vinkunaa ja jumitusta varsinkin pakkasella,auttaa kun ottaa kaksi pyöränpulttia pois ja paineilmalla puhaltaa pölyt pois.sammuminen saattaa johtua kaasuttimen käyntitunnistimen jumituksesta joten kannattaa käyttää pikahuollossa jossa tietokoneelta näkee missä vika on ja samalla puhalluttaa pölyt pois.

      • n25*

        Hassu juttu. Tänään kun lähdin pitkästä aikaa liikkeelle plussakelillä, autosta ei kuulunut niin minkäänlaista ylimääräistä ääntä. Viime viikolla n. 10 asteisessa parkkihallissa muutaman tunnin sulettuaankin vielä vinkui kuin syötävä. Ei ymmärrä. En kyllä tiedä minkälaiset jarrut autossa on kun ei ohjekirjassakaan lukenut(?) Täytyypä kysäistä asiaa ja tuota käynnistysongelmaa huollosta ensi kerralla, nyt auto toimii taas vaihteeksi kuin unelma :) Kiitos vastauksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe