Mutta kysympä nyt kumminkin. Eli olen alkanut viimeaikoina kiinnostua japanin kielen opiskelusta, ja haluaisin tietää että, onko japanissa sävelkorkoja niin kuin kiinan kielessä?
Ei enää jaksaisi opiskella uutta kieltä missä on toonit. Kiinahan on hauskaa opetella mutta jotenkin näin Suomalaisena "verbaalisena mestarina" ei suusta tule aina niitä oikeita säveliä - ja niinpä tulee sanottua aivan muuta kuin olisi halunut sanoa.
Japanissa käytettävä kirjoitusmerkithän ovat hyvin paljon samanlaisia kuin kiinassakin, olen ymmärtänyt, eli siinä ei tarvitse niin paljoa enää (kai?) uutta opiskella.
Ei ehkä kuulu tänne...
3
559
Vastaukset
- JapanilaisenMies
Voi täällä hyvin tuotakin kysyä.
Japanin kielessä ei ole sävelkorkoja, ainakaan yleisesti ottaen.
Kuulemma jotain poikkeuksia on, mutta en ole niihin itse koskaan kiinnittänyt sen kummempaa huomiota.
Kirjoitusmerkit, hanji/kanji, ovat suurelta osin samanlaisia, mutta japanissahan on myös tuon lisäksi kaksi äännekirjoitusjärjestelmää, ja lisäksi kanjit lausutaan lähes täysin eri tavalla kuin kiinassa.
Mutta japanin pohjalta voi vieläkin ymmärtää osittain kirjoitettua kiinaa ja toisin päin.- Suomi juntti
Kiitos kun valaisit asiaa.
Taitaapa olla niin että hakeudun japanin kielen kursille ja taas olen hiukan sivistyneempi ihminen :)
Katselin jo netistä vähän alkeita ja mielenkiinto vain kasvoi.
..neko wa kuroi desu. ( olisin laittanut loppu tervehdyksen, mutta tämä oli aina lause jonka toistaseksi osaan) - JapanilaisenMies
Suomi juntti kirjoitti:
Kiitos kun valaisit asiaa.
Taitaapa olla niin että hakeudun japanin kielen kursille ja taas olen hiukan sivistyneempi ihminen :)
Katselin jo netistä vähän alkeita ja mielenkiinto vain kasvoi.
..neko wa kuroi desu. ( olisin laittanut loppu tervehdyksen, mutta tämä oli aina lause jonka toistaseksi osaan)Eli, alkeiskurssi on varmasti hyvä idea.
Japanin kieli on kiehtovaa opiskeltavaa.
ganbatte ne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822