tässä vähän mietiskelen alaslaskuja, IV-suunnitelmat ei ole vielä teossa. Luulen kuitenkin että yläaulassa kanavan koko tulee olemaan 160, ja tuntuu vähän turhalta laittaa tuollaista alaslaskua koko yläaulaan parin hassun kanavan takia, olisi aika paljon näppärämpää jos saisi nipistettyä kanavan vaatiman korkeuden vaikkapa alle sataan.
Kanttikanava kuulemma maksaa 'enemmän' -onko kellään tietoa kuinka paljon enemmän (googlaamalla ei oikein löydy mitään) ja tuleeko profiilin vaihdosta ongelmia esim ylimääräisten suhinoiden kannalta? Ilmeisesti aiheuttavat painehäviöitä ainakin?
Onko muita pointteja/ideoita jotka kannattaa huomioida?
kanttikanavaa alaslaskuun?
7
3034
Vastaukset
- siellä kulkisi
noin järeä putki?? Suunnittelija osaa laittaa pyöreät putket oikeisiin paikkoihin.
- jii
niin tämä on vähän niinkuin alustavaa suunnittelua, en tiedä kanavien koosta muuta kuin olen esimerkiksi Enerventin suunnitteluohjeesta lukenut. Siellä linjauksena oli että nuo runkolinjat olisivat 160 ja haarat sitten 120 tai 100.
- runkolinjaa ei
jii kirjoitti:
niin tämä on vähän niinkuin alustavaa suunnittelua, en tiedä kanavien koosta muuta kuin olen esimerkiksi Enerventin suunnitteluohjeesta lukenut. Siellä linjauksena oli että nuo runkolinjat olisivat 160 ja haarat sitten 120 tai 100.
yleensä viedä kovin pitkälle ja muut putket voi kiertää vaikka sen aulan yläkautta ja välipohjassa.
Elo 160 linjaa on koneen jälkeen vain muutama metri että saa kaikki haarat siihen kiinni. - jii
runkolinjaa ei kirjoitti:
yleensä viedä kovin pitkälle ja muut putket voi kiertää vaikka sen aulan yläkautta ja välipohjassa.
Elo 160 linjaa on koneen jälkeen vain muutama metri että saa kaikki haarat siihen kiinni.'Elo 160 linjaa on koneen jälkeen vain muutama metri että saa kaikki haarat siihen kiinni.'
Niin on vaan muutama metri. Ja juuri siinä yläaulassa.. - jjj
jii kirjoitti:
'Elo 160 linjaa on koneen jälkeen vain muutama metri että saa kaikki haarat siihen kiinni.'
Niin on vaan muutama metri. Ja juuri siinä yläaulassa..Tuon vuoksi aulatiloissa onkin usein katto vähän alempana...
Itsellä ainoa 160mm kanava on raitisilma putki, joka menee koneelta suoraan yläpohjaan sieltä ulos. Tulo- ja poistoputkina on kumpaakin kaksi 125mm putkea. - mikä suunnittelija
sellanen ylioppilaasta-insinööriksi-suunnittelija joka on ollu vuoden töisää ja ei käsitä asioista vielä mitään...
joo kyllä se osaa kun se on Suunnittelija. paskanmarjat.
- sieltä hankin
Paikallinen peltiseppä otti 70e kun teki 3m pitkän kanttikanavan jossa 200mm päät. Kanavan koko on 100x350mm. Minulla tuo on jäteilmakanava joka menee katolle ja tarvittiin viiston yläpohjan kohdalle, ettei tarvinnut tehdä alaslaskua kattoon.
Kyselehän peltisepiltä hintoja. Ja kannattaa tiivistää kanavan kanttaukset ja liitokset kunnolla ennenkuin asentaa paikoilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2684665Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343030Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232800Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 591400
- 951282
- 471169