kamera kaupassa...

nimetön

Kävin eilen kiertelemässä kauppoja hankiakseni digikameraa en kuiteenkaan osta ensimmäiseksi tarjottua... olin aikeissa hankkia canon ixuksen mutta eräs kauppias sai mieleni kääntymään hän suositteli sony DSC-W30 juuri myyntiin tullut 6 pikselin kamera. Kauppias oli hyvin vakuuttava antoi kaiken ylistyksensä sonylle ja sanoi että sony on yliveto verrattuna canoniin.. onko siis uskominen tätä myyjää vai yrittääkö myydä hyllystä sonya koska siellä ei muuta merkkiä ainakaan tällähetkellä ollut ?? hintapyyntö kyseisellä kameralla oli 279 ekeä

11

3136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verrata

      Täällä:
      http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

      Vaikea sanoa, kun ei ole vielä moista luonnossa nähnyt, mutta minä tykkään, että siitä puuttuu manuaaliset suljin- ja aukonsäätömahdollisuudet.
      Erityisesti himmenninaukon säätö on mielestäni tärkeä, sillä sillä voi hallita kohteen terävyysaluetta.
      Väite, että pokkaridigi tekee aina terävää ei pidä paikkaansa, varsinkaan lähietäisyyksillä.
      Yllättävän lyhyt pisin valotusaika.
      Viiden pykälän manuaalitarkennus lähinnä pilaa.
      Myöskään panelin pikselimäärä (85,000) ei ole imarteleva.
      Monissa pienemmän näytön kameroissa on tarkempi näyttö (115 000 tai enemmän).
      Myös optinen etsin näyttäisi puuttuvan.
      Muuten melko "normaali".
      Epäilen suurimman herkkyyden käyttäkelpoisuutta, koska normaalisti pokkareissa ei laadullisesti kannata käyttää edes 400 ASA:n herkkyyttä.

      http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscw30.asp

      Kanattaa itse verrata, eikä uskoa toisia.

    • on kaupassa

      ???

      • nimetön

        kyllä vaan kamera on kaupassa pitelin sitä jopa hyppysissäni....


    • Mika....

      Myyjiä ei kannata uskoa koskaan. Myyjän ja asiakkaan intressit voivat olla hyvin erilaiset ja ainoa turva kuluttajalle on, että koittaa olla itse perillä asioista. Sony on kyllä merkkinä hyvä ja sillä on laatukameroita ja sellaisella itsekin olen kuvannut.

    • pikselimäärällä

      vielä juhlita...

    • siitä vaan

      Useamman Sonyn.S 90, H1 ja 828 F,kuin myös Nikon
      D50 ja siihen pari kakkulaa,18-55 ja 55-200.
      Sony ei häpeä yhtään noiden Nikonien rinnalla.
      Runko Nikonissa ok mutta,mistähän saisi 2000 euroa
      edes parin kunnon kakkulan hankintaan.Siis yhteenvetona, Sonyssa hinta laatu paremmin paikallaaan kuin moni edes osaa ajatella.
      Järkkärin ainoa etu on sen kennossa(kohinattomuus) mutta jalustoja saa halvalla.Tarkista vielä sen Sonysi kapasiteetti, kai sen on isompi kuin kuin 6 pikseliä :)

    • raindog
      • omista autoa

        Et varmaankaan opmista autoa. Jokainen iso autonvalmistaja on joskus kutsunut autoja maksuttomaan korjaukseen. Niihin valmistajiin ei siis voi luottaa.


    • Itselläni on pikkuinen pokkari-sony, jossa pikseleitä kai yhtä vähän kuin parhaissa puhelimissa mutta olen oppinut tulemaan toimeen sen kanssa. Jopa siihen olen totutellut etten tarvitse edes zoomia ja mielestäni saan "hyviä" kuvia. Joten sinun ostajana täytyy tietää mitä aiot kuvata. Minulle entisenä järjestelmäkameramiehenä yksi tärkeinpiä kriteereitä oli se että kamera on pieni jotta voin kantaa sitä aina mukanani eli parempi ohikiitävä hetki vähilläkin pikseleillä kuin ei ollenkaa.

      • Vai on hetkikin rekisteröity?

        Hetki on pokkarilla vaikea tapaus.
        Käynnistyminen kestää muutaman sekunnin ja zoomaus, sekä tarkennus päälle. Koskaan ei ehdi mukaan tilanteeseen.
        Valmiustilassa kamera kuumenee ja akut loppuu ennen tilanteen tuloa.


      • Mika...
        Vai on hetkikin rekisteröity? kirjoitti:

        Hetki on pokkarilla vaikea tapaus.
        Käynnistyminen kestää muutaman sekunnin ja zoomaus, sekä tarkennus päälle. Koskaan ei ehdi mukaan tilanteeseen.
        Valmiustilassa kamera kuumenee ja akut loppuu ennen tilanteen tuloa.

        ... pitää osata kuvata:) ohikiitävä hetki on millä tahansa kameralla vaikea juttu. Pokkarilla sen kuvaaminen onnistuu ihan hyvin se vain vaatii valmistautumista ja ennakointia kuten järkkärilläkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe