Ikuinen kadotus

Miu mau

Yhdessä dokumentissa joku oli kokenut seuraavaa.
Hän oli yrittänyt lääkeitsaria ja joutui jonnekkin pimeään paikkaan alas.

Sielä ihmisiä käveli hänen ohitseen ja he tuntuivat välittävän vain itsestään. Jeesus ilmestyi ja sanoi hänelle että tännekö sinä haluat joutua. Sitten jeesus oli kertonut tälle että on myös pimeyden ruhtinas joka yrittää johtaa ihmiset pahoihin tekoihin. No se tyttö ei joutunu kuitenkaa sinne ainakaa sillä kerralla.

Sitten tämmösen dokun olen kuullu kaverilta. Jossaa dokumentissa kerrottii kuinka yks tyyppi oli joutunu sellasee paikkaa jossa on hämärää ja sielä ylhäältä roikku naruissa ylösalaisin kelloja.

Tais olla jeesus joka sitte sano hänelle että sinä tulet jäämään tänne eli sinne paikkaa missä roikku niitä kelloja.

Yhdessä suomalaisessa dokumentissa yks mummo oli kokenu seuraavaa.

Suomalainen vanhus oli kokenu kuolemanraja kokemuksen jossa olikin joutunut jonnekkin pimeään paikkaan. Kädet kantoivat häntä johonkin pimeään ja hänelle sanottiin muistaakseni että se tulee olemaan hänen paikkansa.

Onko todella olemassa jokin säiliö niinsanotusti jonne jotkut sielut voidaan laittaa säilöön ainakin joksikin aikaa.

En kyllä usko että kukaan lopullisesti voi joutua ikuiseen kadotukseen.

Siinä ensimmäisessä jutussa väitettiin tytön nähneen ikuisen kadotuksen tai joku väitti siinä.

12

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys.

      Olisi kiva tietää oliko kysymys todella dokumenteista. Missä esitetty ja kuka tekijä?

      Itse tiedän vain amerikkalaisen lääketieteen tohtorin Raymond Moodyn tutkimuksen kllinisesti kuolleiden ja palanneiden kokemuksista, eikä siellä ollut tuollaisia kokemuksia.

      Tosin siinä otannassa oli vain "tavallisia syntisiä" ei rikollisia tms. Mutta esim ateisteja ja eri-uskoisia (siis ei kristittyjä)kyllä ja silti kohtasivat rakastavan valo-olennon.

      Myös uskovaisilla on omia kertomuksia ja voisin kuvitella että myös "tutkimuksia" asiasta ja he voivatkin saada tuon kaltaisia "tuloksia".

      Siksi lähde olisi kiva tietää.Ja ainahan on myös kansantarinoita näistä asioista.

      Itse muistan kuinka nuorena kuuntelin silmät pyöreinä jossain helluntalaisten kokouksessa saarnaajan kertovan paatoksellisesti ao. Raymond Moodyn tutkimuksesta , kuinka siinä oli jätetty tieten tahtoen kertomatta ihmisten helvettikokemukset jotta ihmiset eivät pelästyisi.

      Tutkimus oli tehty 1960 luvulla eikä vieläkään ole tullut ilmi että peittelyä olisi tapahtunut.
      Ao. saarnaaja ei myöskään sanallakaan viitannut siihen, mistä hän oli näin salatun tiedon saanut tietää.

      Hän myöskin kertoi tapauksia joissa ihminen oli kuoltuaan ja palattuaan nähnyt helvetin. Ne olivat traagisia ja tunteella kerrottuja tapauksia jotka aina alkoivat "Eräskin mies/nainen...".
      Koskaan ei kerrottu oliko tämä "kuollut" suomesta vai mistä? Oliko ao. saarnaaja itse ollut kuulemassa tätä "kuolleen" kertomusta vai oliko lukenut sen esim. toisen saarnamiehen teksteistä.

      Ylipäätään minulla on syytä epäillä että he hurmoksellisuudessaan toistelevat toinen toistensa "legendoja".

      Kun olen netistä lukenut näiden saarnaajien sivuilta esim. New Age:laisten käännynnäisten (itse olen kristitty mutta tunnen hyvin New Ageakin) niin siellähän on sellaisia asiavirheitä että minulla ainakin tulee mieleen että joku saarnaaja on tutkinut ao. suuntausta (paljoakaan tajuamatta siitä) ja sitten itse kirjoittanut kääntymistarinan.

      Tai joku tavallinen ihminen on luullut olevansa New Age:lainen kun on vaikka vuosiakin "ollut näissä piireissä" koskaan tajuamatta siitä mitään.Sen luokan virheitä näissä kertomuksissa on.

      Eli pidän kyllä suoraan sanottua monien uskovaisten totuudellisuutta/ymmärryskykyä hyvin hatarana. Ainakin lahkolaisten.

      Mutta kyllä pidän mahdollisena että helvettiinkin joku menee.Kun tarpeeksi sitä pelkää niin voihan se olla ettei pysty muuta näkemään kuin helvetin lieskat tai vastaavat kammotukset siellä?

      Siksi minä kyllä mieluummin ja varovaisuussyistäkin jo, johdattaisin mieluummin ihmiset valoon:)

      Ja olen vakuuttunut että sitä Jeesuskin tarkoitti elämällään, puheillaan ja sillä kun hän pyysi meitä levittämään ilosanomaa.

      • Miu mau

        Tuo lääkeit yrittävän tytön tarina oli dokumentista suomeksi nimetty Ufoa joka taannoin tuli subilta se sarja. Patrik magnee juonsi sitä.

        Ja se kellot katos oli jossaa toises jonka mun veli näki mut mä nukuin sillo.

        Ja sen vanhus jutun näin itekii mut en nyt muista enää sen dokun nimee.


      • Miu mau
        Miu mau kirjoitti:

        Tuo lääkeit yrittävän tytön tarina oli dokumentista suomeksi nimetty Ufoa joka taannoin tuli subilta se sarja. Patrik magnee juonsi sitä.

        Ja se kellot katos oli jossaa toises jonka mun veli näki mut mä nukuin sillo.

        Ja sen vanhus jutun näin itekii mut en nyt muista enää sen dokun nimee.

        Siis sitä tyttöö oli elämän aikan hyväks käytetty seksuaalisest mut jumala oli kuulemma sanonu sille että elämän pitää olla kovaa, mikä on miust kyl liikaa vaadittu joiltakin ihmisiltä varsinkin.

        Ainakin se on vaikea niellä mutta luulis nyt että siinäkii on joku raja.

        Se tyttö oli nähny ison lauman ihmisiä jotka on tuomittu ikuiseen kadotukseen. Sit se sano viel et joitakin ihmisiä se voi odottaa jos esim tekee itsarin ainakin.

        Mut jos tietämätön ihminen tekee itsarin ja sit joutuu helvettiin niin miust se kuulostaa epäreilulta.

        Ne kuulemma joutuu elämää kurjat elämänkokemukset yhä uudelleen ja yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen.

        Vaikka elämässä olisi mitä tapahtunut.


      • elisant
        Miu mau kirjoitti:

        Siis sitä tyttöö oli elämän aikan hyväks käytetty seksuaalisest mut jumala oli kuulemma sanonu sille että elämän pitää olla kovaa, mikä on miust kyl liikaa vaadittu joiltakin ihmisiltä varsinkin.

        Ainakin se on vaikea niellä mutta luulis nyt että siinäkii on joku raja.

        Se tyttö oli nähny ison lauman ihmisiä jotka on tuomittu ikuiseen kadotukseen. Sit se sano viel et joitakin ihmisiä se voi odottaa jos esim tekee itsarin ainakin.

        Mut jos tietämätön ihminen tekee itsarin ja sit joutuu helvettiin niin miust se kuulostaa epäreilulta.

        Ne kuulemma joutuu elämää kurjat elämänkokemukset yhä uudelleen ja yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen.

        Vaikka elämässä olisi mitä tapahtunut.

        Entäpä jos Helvetti (aivan, tällä kertaa isolla alkukirjaimella) onkin todella sitä, että joutuu elämään kerta toisensa jälkeen uudelleen. On pakotettu jatkamaan yhä uudessa elämässä vaikka sielu kuinka jo väsyisi? Minusta se todellakin voisi määritellä sen Ifrinin.


      • Pieni ihminen
        elisant kirjoitti:

        Entäpä jos Helvetti (aivan, tällä kertaa isolla alkukirjaimella) onkin todella sitä, että joutuu elämään kerta toisensa jälkeen uudelleen. On pakotettu jatkamaan yhä uudessa elämässä vaikka sielu kuinka jo väsyisi? Minusta se todellakin voisi määritellä sen Ifrinin.

        Ku oon nähny ton dokun nii siitä sain sellasen selvän käsityksen että ne niiku joutuu jonnee alakertaa ja joutuu hokemaa tätä samaa elämää toistumiseen ku olivvat muistaakseni sen mukaan kaikki ketä siel helvetis haahuili tehneet itsemurhan. Siis toi missä se nuori tyttö oli.


      • Pinhead
        Pieni ihminen kirjoitti:

        Ku oon nähny ton dokun nii siitä sain sellasen selvän käsityksen että ne niiku joutuu jonnee alakertaa ja joutuu hokemaa tätä samaa elämää toistumiseen ku olivvat muistaakseni sen mukaan kaikki ketä siel helvetis haahuili tehneet itsemurhan. Siis toi missä se nuori tyttö oli.

        Jokaisella on oma helvetti. Naiset ensin!


      • elisant
        Pinhead kirjoitti:

        Jokaisella on oma helvetti. Naiset ensin!

        Suomalaisessa sananlaskussa mainitaan, että siinä missä hyvällä on paljon nimiä on pahalla tapoja. Toisaalta sanotaanhan sitä toki ettei parta pahoille kasva, mutten ole ollenkaan varma tarkoitetaanko tällä sitten naisia. Joka tapauksessa mikäs pahan tappaisi, Jumala ei huoli ja piru ei pidä kiirettä eikä helvetti ikänäs täyty. Sananlaskut sanoo (26:27) "Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa, joka kiveä vierittää, jää itse sen alle." Mutta saman voisi sanoa, että se joka toiselle kuoppaa kaivaa on haudankaivaja. Tosin hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan, joten...


      • uutiset ja sää
        Miu mau kirjoitti:

        Siis sitä tyttöö oli elämän aikan hyväks käytetty seksuaalisest mut jumala oli kuulemma sanonu sille että elämän pitää olla kovaa, mikä on miust kyl liikaa vaadittu joiltakin ihmisiltä varsinkin.

        Ainakin se on vaikea niellä mutta luulis nyt että siinäkii on joku raja.

        Se tyttö oli nähny ison lauman ihmisiä jotka on tuomittu ikuiseen kadotukseen. Sit se sano viel et joitakin ihmisiä se voi odottaa jos esim tekee itsarin ainakin.

        Mut jos tietämätön ihminen tekee itsarin ja sit joutuu helvettiin niin miust se kuulostaa epäreilulta.

        Ne kuulemma joutuu elämää kurjat elämänkokemukset yhä uudelleen ja yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen yhä uudelleen.

        Vaikka elämässä olisi mitä tapahtunut.

        "Tappion uhkaama sotapäällikkö saattoi tehdä itsemurhan, ja uskollinen vaimo voi vapaaehtoisesti seurata miestään kuolemaan. Itsemurhasta käytettiin juhlallista ilmaisua "vihkiytyä Odinille"."

        "Raamattu ei anna yksiselitteistä ohjetta. Vaikka Vanhan Testamentin Jumala yleensä antoi selviä ja yksityiskohtaisia käskyjä useimmista elämänalueista, ei hän puuttunut suoranaisesti itsemurhiin. Vanhassa Testamentissa kuolema oman käden kautta on - Simsonin tapausta lukuun ottamatta - yleensä looginen seuraus syntisestä elämästä"

        "Aristoteleen mukaan itsensä surmaaminen oli luonnotonta ja rikos valtiota vastaan. Roomalaiset käsittelivät itsemurhaa lähinnä omistusoikeuden kannalta. Sotilaiden ja orjien itsemurhat olivat rikoksia, sillä sotilas oli valtion ja orja isäntänsä omaisuutta. Muuten Rooman historiassa on runsaasti esimerkkejä kuuluisien henkilöiden itsemurhista, joita pidettiin pikemminkin jaloina ja ylevinä kuin häpeällisinä tekoina."

        "Kansalaistaitoja uhkausten avulla
        Norjalaisessa kuningas Sverren saagassa kerrotaan, kuinka kuningas miehineen joutui taistelussa tukalaan tilanteeseen. Miehet halusivat vanhan tavan mukaisesti kuolla oman käden kautta. Kuninkaan mielestä niin toimivat vain pakanat, "mutta me olemme kristittyjä miehiä ja tiedämme, että sillä, joka ottaa oman henkensä, ei ole toivoa päästä Jumalan luokse". Varmistaakseen kansan pääsyn taivaan valtakuntaan pohjoismaiden keskiaikaiset hallitsijat ja muut mahtimiehet eivät turvautuneet ainoastaan esimerkin voimaan. Uusi käsitys oli kirjattava myös lakiin."

        "Jyrkkä suhtautuminen oman käden kautta kuolleisiin jatkui 1700-luvulla. Lainvalmistelukomitean puheenjohtaja Nils Gyldenstolpe katsoi 1707, että hengen riistäminen toiselta oli paha asia, mutta oman hengen riistäminen vielä pahempi. Itsemurhaajaksi leimaamisella yritettiin estää tukholmalaisia hukkumasta heikkoihin jäihin. Vuonna 1737 annettu julistus totesi, että kaikki jotka hukkuivat ennen kuin jään voitiin varmasti todeta kestävän ihmistä, tulkittaisiin itsemurhantekijöiksi ja haudattaisiin kirkkomaan ulkopuolelle."

        "Pään-heicou-desta, raiwoudesta, eli muusta sencaldaisesta tuscasta" itsensä tappaneet eivät omaistensa helpotukseksi joutuneet lähtemään viimeiselle matkalleen pyövelin kyydissä."

        "Kiertotietä kirkkomaahan
        Ylettömän ankara laki johti epätoivoiset ihmiset usein muihin rikoksiin, joiden perimmäinen luonne on alkanut paljastua vasta uusimmassa tutkimuksessa. Christina Johansdotter on tyypillinen tapaus. Hän oli 1740 yksinäinen, köyhä nainen, joka oli tullut Tukholmaan joitakin vuosia aikaisemmin. Christina oli jutellut entisen vuokraemäntänsä, suutari Malleniuksen vaimon, kanssa ja pyytänyt saada hoitaa tämän kehtolasta hetken aikaa. Päästyään kahden kesken lapsen kanssa Christina oli ottanut esiin kirveen ja tappanut lapsen kahdella kirveeniskulla. Hänellä ei ollut mitään kaunaa Malleniuksia kohtaan. Itse asiassa hän oli ensin yrittänyt tappaa aivan toisen lapsen, mutta ei ollut onnistunut. Jo puoli vuotta aikaisemmin Christina oli päättänyt murhata jonkun lapsen, jotta saisi itse päättää päivänsä mestauspölkyllä. Itsemurha oli hänestä väärä keino päästä maallisen vaelluksen tuskista, sillä itsemurhantekijät joutuivat suoraan helvettiin. Sen sijaan murhan saattoi tunnustaa, katua ja saada anteeksi."

        "Murha ei kuitenkaan ollut ainoa rikos, johon syyllistymällä saattoi poistua tästä maailmasta teloitusrituaalin kautta. Miesten suosima keino oli ilmiantaa itsensä eläimiinsekaantumisesta. Varsinkin tapauksissa, joissa ei ollut todistajia, tuomarit ja lautamiehet joutuivat hankalan ongelman eteen, sillä väitetyn rikoksen toinen osapuoli ei ollut oikeustoimikelpoinen. Vapaaehtoisesti ilmoittautuneiden eläimiinsekaantujien määrä kasvoi selvästi 1700-luvulla, ja viranomaiset kävivät varovaisiksi. Silloin ei auttanut muu, kuin todella tehdä rikos."
        http://yliopistolehti.helsinki.fi/1996_14/ylart3.htm


      • dokkari

        tuli TV:stä viime vuonna. Se oli joku sarja Subilla joka tuli yöllä.


    • jenny.

      Kyllä minä uskon, että tuollaiseen paikkaan saattaisi joutua VÄLIAIKAISESTI...

      Lisäksi uskon, että ihminen pitkälti luo oman "taivaansa" ja "helvettinsä", niin miksi ei sitten vaikka joku paikka, jossa roikkuu kelloja tms...

      • Miu mau

        Raamatussa puhutaan että itse saatana ja hänen seuraajansa tuomitaan ikuisen tulen kadotukseen joka tulikiveä palaa. Kuulostaa karulta. Joutuukohan ne joksikin aikaa paikkaan jossa palaa kokoajan tulikuuma tuli hui kamala sentään kauhee ajatus.


    • Riippuen miten elämänsä on elänyt, joutuu ansaitsemaansa herran huoneeseen eli tasolle. Helvettiä ei ole mutta on synkkiä ja harmaita tasoja, joissa on kaltaisiansa ihmisiä. Kenenkään ei tarvitse näille tasoillee jäädä, sillä itseään ja omaa henkisyyttään voi kehtittää kohoamalla kirkkaampiin paikkoihin. Yleensä suurin kehtys tapahtuu maan päällä uudestisyntymän kautta, kunnes kaikki oleellinen on opittu maan päällä ja pääsee sinne "taivaaseen" eli muille tasoille tai elämänmuotoihin jne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe