Nettietiketti: Ranskan hovin tapaopas

Sens-Ori

Ystävät: vilkaiskaapa Googlen hausta "Ajankohtaista - nettietiketti".
Sieltä näkyy mikä on "hyvä kirjoitustapa" ja mikä on (palstan valvojan) simpusta.

9

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoisitko olennaiset ja erityisesti sinun silmääsi pistäneet pykälät?

      Siitä saattaisi olla laajempaakin hyötyä, jos on muita yhtä laiskoja kuin minä.

    • Outo lintu

      Aivan kertauksen vuoksi, jos on sattunut unohtumaan.

    • lassiiihhh

      Minusta Suomi24 - keskustelu on toisaalta stressin purkamista, joten seriffin pitäis antaa vähän "löysiä" purkautujalle. Saattaa olla, että hänellä
      ei ole muuta kanavaa saada palautetta ahdistukseensa.

    • http://www.internetopas.com/netiketti/
      Tässä sama "alkuperäisenä" ilman suuria mainoksia.

      Se minkä koen eniten horjuneen täällä, on kirjattuna seuraaven kappaleiden sisältöön:
      -Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin
      -Noudata operaattorin antamia ohjeita

      Henkilöt, jotka eivät osaa "ystävällistä" kinastelua sortuvat netiketin rikkomiseen helpoimmin. Keskusteluryhmissä, joissa ei tunneta toisia henkilökohtaisesti pitää olla paljon varovaisempi kuin niissä ryhmissä, jossa "herjanheitto" tuttujen kesken voi mennä "yli yleisen sopivuusrajan".

      Kertokaa jos olen väärässä (mutta olkaa kilttejä ja tehkää se ystävällisesti, etten saa hernettä nenääni)

      • Pääsky64

        lämmin tuuli etelästä osaat aina sovittaa sanat että ne ovat hyvää tekevät.

        Kirjoitettu sana tuntuu enemmän kuin sanottuna.Siksi loukkauskin tuntuu pahemmalta lukemalla kuin huudettuna päin naamaa.
        Nämäkin ovat vain minun ajatusta.

        Ajatus viivähtää luonanne kun kirjoitan teille.Olkoon se hyvältä tuntuva.


      • täältä. En ole opiskellut, enkä aio opiskella netikettejä. Minulle riittää kaikki muut erilaiset etiketit, joita on vuosien varrella tullut opeteltua.

        Hyville herrasmiehille haluaisin esittää etikettikysymyksen: Kumpi kulkee edellä, kun nainen ja mies kulkevat portaissa ylös tai alas, jos mies on herrasmies?


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        täältä. En ole opiskellut, enkä aio opiskella netikettejä. Minulle riittää kaikki muut erilaiset etiketit, joita on vuosien varrella tullut opeteltua.

        Hyville herrasmiehille haluaisin esittää etikettikysymyksen: Kumpi kulkee edellä, kun nainen ja mies kulkevat portaissa ylös tai alas, jos mies on herrasmies?

        Sehän riippuu kulttuurista. Macho-kulttuureissa mies menee aina naisen edelle (edellä).
        Vanha länsimainen tapa on kulkea portaissa niin, ettei mies näe naisen nilkkoja ja täten vie hänen siveyttään. ylös edellä - alas perässä.

        Probleema: Kun illan kuningatar tekee näyttävän sisääntulon alas portaita, saavatko miehet katsoa ylöspäin? Tai kuinka ylös pitääkään katsoa, ettei nilkat näy?

        Ei etikettejä tarvittaisi jos kaikilla ihmisillä olisi täsmälleen samanlainen maailmanhahmotustapa. Vaan kun ei ole - minäkin saan herneen nenääni jos minua ehdotetaan julkisesti esim murhamieheksi!


      • Pääsky64 kirjoitti:

        lämmin tuuli etelästä osaat aina sovittaa sanat että ne ovat hyvää tekevät.

        Kirjoitettu sana tuntuu enemmän kuin sanottuna.Siksi loukkauskin tuntuu pahemmalta lukemalla kuin huudettuna päin naamaa.
        Nämäkin ovat vain minun ajatusta.

        Ajatus viivähtää luonanne kun kirjoitan teille.Olkoon se hyvältä tuntuva.

        -huoh-


      • Sens-Ori
        Pääsky64 kirjoitti:

        lämmin tuuli etelästä osaat aina sovittaa sanat että ne ovat hyvää tekevät.

        Kirjoitettu sana tuntuu enemmän kuin sanottuna.Siksi loukkauskin tuntuu pahemmalta lukemalla kuin huudettuna päin naamaa.
        Nämäkin ovat vain minun ajatusta.

        Ajatus viivähtää luonanne kun kirjoitan teille.Olkoon se hyvältä tuntuva.

        NettiPUSU poskellesi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      73
      2142
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1432
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1410
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      365
      896
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe