Ystävät: vilkaiskaapa Googlen hausta "Ajankohtaista - nettietiketti".
Sieltä näkyy mikä on "hyvä kirjoitustapa" ja mikä on (palstan valvojan) simpusta.
Nettietiketti: Ranskan hovin tapaopas
9
619
Vastaukset
Kertoisitko olennaiset ja erityisesti sinun silmääsi pistäneet pykälät?
Siitä saattaisi olla laajempaakin hyötyä, jos on muita yhtä laiskoja kuin minä.- Outo lintu
Aivan kertauksen vuoksi, jos on sattunut unohtumaan.
- lassiiihhh
Minusta Suomi24 - keskustelu on toisaalta stressin purkamista, joten seriffin pitäis antaa vähän "löysiä" purkautujalle. Saattaa olla, että hänellä
ei ole muuta kanavaa saada palautetta ahdistukseensa. http://www.internetopas.com/netiketti/
Tässä sama "alkuperäisenä" ilman suuria mainoksia.
Se minkä koen eniten horjuneen täällä, on kirjattuna seuraaven kappaleiden sisältöön:
-Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin
-Noudata operaattorin antamia ohjeita
Henkilöt, jotka eivät osaa "ystävällistä" kinastelua sortuvat netiketin rikkomiseen helpoimmin. Keskusteluryhmissä, joissa ei tunneta toisia henkilökohtaisesti pitää olla paljon varovaisempi kuin niissä ryhmissä, jossa "herjanheitto" tuttujen kesken voi mennä "yli yleisen sopivuusrajan".
Kertokaa jos olen väärässä (mutta olkaa kilttejä ja tehkää se ystävällisesti, etten saa hernettä nenääni)- Pääsky64
lämmin tuuli etelästä osaat aina sovittaa sanat että ne ovat hyvää tekevät.
Kirjoitettu sana tuntuu enemmän kuin sanottuna.Siksi loukkauskin tuntuu pahemmalta lukemalla kuin huudettuna päin naamaa.
Nämäkin ovat vain minun ajatusta.
Ajatus viivähtää luonanne kun kirjoitan teille.Olkoon se hyvältä tuntuva. täältä. En ole opiskellut, enkä aio opiskella netikettejä. Minulle riittää kaikki muut erilaiset etiketit, joita on vuosien varrella tullut opeteltua.
Hyville herrasmiehille haluaisin esittää etikettikysymyksen: Kumpi kulkee edellä, kun nainen ja mies kulkevat portaissa ylös tai alas, jos mies on herrasmies?optimisti-orvokki kirjoitti:
täältä. En ole opiskellut, enkä aio opiskella netikettejä. Minulle riittää kaikki muut erilaiset etiketit, joita on vuosien varrella tullut opeteltua.
Hyville herrasmiehille haluaisin esittää etikettikysymyksen: Kumpi kulkee edellä, kun nainen ja mies kulkevat portaissa ylös tai alas, jos mies on herrasmies?Sehän riippuu kulttuurista. Macho-kulttuureissa mies menee aina naisen edelle (edellä).
Vanha länsimainen tapa on kulkea portaissa niin, ettei mies näe naisen nilkkoja ja täten vie hänen siveyttään. ylös edellä - alas perässä.
Probleema: Kun illan kuningatar tekee näyttävän sisääntulon alas portaita, saavatko miehet katsoa ylöspäin? Tai kuinka ylös pitääkään katsoa, ettei nilkat näy?
Ei etikettejä tarvittaisi jos kaikilla ihmisillä olisi täsmälleen samanlainen maailmanhahmotustapa. Vaan kun ei ole - minäkin saan herneen nenääni jos minua ehdotetaan julkisesti esim murhamieheksi!Pääsky64 kirjoitti:
Kirjoitettu sana tuntuu enemmän kuin sanottuna.Siksi loukkauskin tuntuu pahemmalta lukemalla kuin huudettuna päin naamaa.
Ajatus viivähtää luonanne kun kirjoitan teille.Olkoon se hyvältä tuntuva.-huoh-
- Sens-Ori
Pääsky64 kirjoitti:
Ajatus viivähtää luonanne kun kirjoitan teille.Olkoon se hyvältä tuntuva.NettiPUSU poskellesi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321