Uusi VW Polo???

Artsi32

Hei kaikki!!

Olisin kiinnostunut käyttökokemuksista uuhdekoista Volkswagen Polosta. Onko ollut millaisia ongelmia esim. Suomen talvessa ja ihan yleisesti muutenkin?

Ja myös positiiviset kokemukset kiinnostaa toki :)

Onko Polossa (trendlinessä) takana kaiuttimet tai kaiutinpaikat(johdotukset) vakiona?

kiitos jo etukäteen

30

21768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • busa

      Perheellä kakkosautona uudesta asti 2003 1.2 koneella. Ollaan oltu tyytyväisiä, tilava auto, oikea järkiauto taajama-ajoon. Kone on kierrosherkkä ja voimaa yllätävästi lyhyiden välityksien ansiosta.
      Moottorin lämpötila anturi hajonnut kerran. Tällä hetkellä auto on täysin viaton. Autolla ajetaan joka päivä, mutta vain lyhyttä ajoa.

      Olen myös ajanut ihan uutta poloa 1.4 koneella. Pettymys oli suuri kahdesta syystä; vaihteisto oli välitetty niin pitkäksi ettei tuo kone oikein jaksanut vetää. Toiseksi kaasu painallusta seurasi erittäin pitkä aika ennenkuin moottori reagoi (sähköinen kaasupoljin?), toisin kuin omamme joka kulkee kuin ajatus.
      Matka-ajossa tuo 1.4 saattaa olla pitkien välitysten takia pihimpi. Mainittakoon vielä että tuossa 1.2 koneessa on ketju nokalla.

    • seppä1

      Polo 1.2 ei taida enää saada uutena

    • toinen polo

      On kokemuksia bensa (1.4 comfortline) ja diesel (1.9 sdi comfortline) polosta. Bensa polossa epc-päästövalon kanssa ongelmia, vaihtoivat ohjausyks. takuuseen. Nyt ajossa 2003 sdi polo.Takana 70000 km. Takaluukun kahvasta irtosi maali, vaihtoivat takuuseen. Talvella aika hidas lämpiämään ja hieman meluisa, etenkin talvirenkailla. sdi moottori myös hieman laiska, mutta kyllä moottoritielläkin pärjää. Vastapainoksi kulutus pyörii 5 litran molemmin puolin, kesällä joskus päästy alle 4 litran. Ajovalojen polttimot hankala vaihtaa.Ajettavuus on kohdallaan, pololla on mukava ajaa. Huoltoväli (longlife) pitkä, joka hieman arveluttaa, mutta sen mukaan ollaan huollossa käytetty. Varustelu niukahko, mutta toimivaa, ilmastointilaite on polossa hyvä.Tässähän näitä kokemuksia...

    • Jamppa1

      uusi polo on vähävikainen ja onnistunut auto. Niissä oli -02 tienoilla niitä puolavikoja, mutta niitä on korjailtu sen jälkeen. Lukko-ongelmia ei ole myöskään kuten edellisessä mallissa. Erityisen hyvä on 1.2 12V, parempi teknisesti kuin 1.4, ainoastaan tehossa häviää.

      Ei ole juuri tyyppivikoja paitsi tuo takaluukun kahvan maalaus.

      • polossa

        Omistin myös polon 02.v 1.2 kolmepyttysellä koneella, minulla on kyllä siitä huonot kokemukset ensinnäkin pensaa paloi aivan liikkaa, vaikka olisi ajanut kuinka nuukasti kulutti aina yli seisemän litraa sadalla jotakin kertoja saato pääsä oikein varovaisella ajolla hiukan alle seitsemän liran.Auto oli myös mielestäni kovin sivutuuliherkkä vähän kuin vanha kupla volkki aikoinaan.Mutta se pahin asia oli kun siitä hajosi kone kaksi ja puoli vuotta vanhana,jakopään ketjo pääsi jostakin kumman syystä hyppimään pakopuolen ventiileitä käyttävän ketjupuörän yli ja rikko koneen.Onneks maahantuoja makso remontin.Polo oli minun viidestista autoni ja ainoa mistä on kone hajonnut vaikka olen omistanut paljonkin ajettuja autoja.


      • busa
        polossa kirjoitti:

        Omistin myös polon 02.v 1.2 kolmepyttysellä koneella, minulla on kyllä siitä huonot kokemukset ensinnäkin pensaa paloi aivan liikkaa, vaikka olisi ajanut kuinka nuukasti kulutti aina yli seisemän litraa sadalla jotakin kertoja saato pääsä oikein varovaisella ajolla hiukan alle seitsemän liran.Auto oli myös mielestäni kovin sivutuuliherkkä vähän kuin vanha kupla volkki aikoinaan.Mutta se pahin asia oli kun siitä hajosi kone kaksi ja puoli vuotta vanhana,jakopään ketjo pääsi jostakin kumman syystä hyppimään pakopuolen ventiileitä käyttävän ketjupuörän yli ja rikko koneen.Onneks maahantuoja makso remontin.Polo oli minun viidestista autoni ja ainoa mistä on kone hajonnut vaikka olen omistanut paljonkin ajettuja autoja.

        On mullakin vähän semmoinen tuntuma että gaso maistuu tuolle, mutten ole koskaan viitsinyt mitata tarkasti kun meidän autolla ajetaan melkein jatkuvasti kylmällä koneella lyhyita matkoja, ei sais mitään järkeviä lukemia.
        Niinkuin sanoin, 1.2 on minusta ärhäkkä taajama auto, missä kulutus ja tuuliherkkyys (allekirjoitan tämän myös) ei niin haittaa. Toivottavasti ei tarvii tuota ketjun pomppua meidän kokea.
        Matka-ajoon sitten eri vehkeet.
        Ja se on totta kanssa jos uuden ostaa tätä ykskakkosta ei saa. Sitä perus 1.4 ei ainakaan kunnolla testaamatta kannata ottaa, tsekatkaa myös sitä sataheppasta versiota.


      • polossa 2
        busa kirjoitti:

        On mullakin vähän semmoinen tuntuma että gaso maistuu tuolle, mutten ole koskaan viitsinyt mitata tarkasti kun meidän autolla ajetaan melkein jatkuvasti kylmällä koneella lyhyita matkoja, ei sais mitään järkeviä lukemia.
        Niinkuin sanoin, 1.2 on minusta ärhäkkä taajama auto, missä kulutus ja tuuliherkkyys (allekirjoitan tämän myös) ei niin haittaa. Toivottavasti ei tarvii tuota ketjun pomppua meidän kokea.
        Matka-ajoon sitten eri vehkeet.
        Ja se on totta kanssa jos uuden ostaa tätä ykskakkosta ei saa. Sitä perus 1.4 ei ainakaan kunnolla testaamatta kannata ottaa, tsekatkaa myös sitä sataheppasta versiota.

        Ehkä tuo 1.2 kone poistettiin juuri noiden hajoomisten takia tuskin tämä minun oli ainoa koska sentaja sanoi koneeseen laitettavan vahvennettuja osia.Tuskin niitä olisi olemassa jos tämä olisi ollut ainoa tapaus laatuaan.


      • Jamppa1
        polossa 2 kirjoitti:

        Ehkä tuo 1.2 kone poistettiin juuri noiden hajoomisten takia tuskin tämä minun oli ainoa koska sentaja sanoi koneeseen laitettavan vahvennettuja osia.Tuskin niitä olisi olemassa jos tämä olisi ollut ainoa tapaus laatuaan.

        taas puhutaan paskaa. Se on paras pikkukone mitä poloon saa. Ei jäätymisongelmia ja täysalumiinen rakenne. Se että sitä ei tuoda suomeen ei tarkoita yhtään mitään. Yhtä naurettava väite on suuri kulutus ja sivutuuliherkkyys. Yhdistetty kulutus on muuten 5.9 litraa. Tuli vähän sellainen kutina ettei arvostelijat ole edes ajaneet kyseistä autoa?


      • paskaa
        Jamppa1 kirjoitti:

        taas puhutaan paskaa. Se on paras pikkukone mitä poloon saa. Ei jäätymisongelmia ja täysalumiinen rakenne. Se että sitä ei tuoda suomeen ei tarkoita yhtään mitään. Yhtä naurettava väite on suuri kulutus ja sivutuuliherkkyys. Yhdistetty kulutus on muuten 5.9 litraa. Tuli vähän sellainen kutina ettei arvostelijat ole edes ajaneet kyseistä autoa?

        Vaan tosi asia se kone on paska


      • poistettiin
        Jamppa1 kirjoitti:

        taas puhutaan paskaa. Se on paras pikkukone mitä poloon saa. Ei jäätymisongelmia ja täysalumiinen rakenne. Se että sitä ei tuoda suomeen ei tarkoita yhtään mitään. Yhtä naurettava väite on suuri kulutus ja sivutuuliherkkyys. Yhdistetty kulutus on muuten 5.9 litraa. Tuli vähän sellainen kutina ettei arvostelijat ole edes ajaneet kyseistä autoa?

        Tuontiohjelmasta jos olis niin hyvä kone


      • busa
        Jamppa1 kirjoitti:

        taas puhutaan paskaa. Se on paras pikkukone mitä poloon saa. Ei jäätymisongelmia ja täysalumiinen rakenne. Se että sitä ei tuoda suomeen ei tarkoita yhtään mitään. Yhtä naurettava väite on suuri kulutus ja sivutuuliherkkyys. Yhdistetty kulutus on muuten 5.9 litraa. Tuli vähän sellainen kutina ettei arvostelijat ole edes ajaneet kyseistä autoa?

        No varmaan olen ainaskin minä ajanut, ei se tuossa meidän pihassa sentään kolme vuotta ajamatta ole ollut ;-)
        Se kärsii samanlaisesta sivutuuliherkkyydestä mitä on passateissakin, etenkin 3Bssä. Kulutuksesta en ala väittelemään kun en ole koskaan sitä mitannut.
        Totta puhut siinä että mitään talviongelmia tuon kanssa ei ole ollut, eikä autossa muutenkaan mitään talviongelmia ole alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi. Missän nimessä ei sitä susikoneeksi voi haukkua sen takia että joltain se on lauennut.


      • Golffin
        poistettiin kirjoitti:

        Tuontiohjelmasta jos olis niin hyvä kone

        tuontiohjelmasta se 1.4 moottori,
        varmaan siksi kun se on niin paska...:D


      • Jamppa1
        busa kirjoitti:

        No varmaan olen ainaskin minä ajanut, ei se tuossa meidän pihassa sentään kolme vuotta ajamatta ole ollut ;-)
        Se kärsii samanlaisesta sivutuuliherkkyydestä mitä on passateissakin, etenkin 3Bssä. Kulutuksesta en ala väittelemään kun en ole koskaan sitä mitannut.
        Totta puhut siinä että mitään talviongelmia tuon kanssa ei ole ollut, eikä autossa muutenkaan mitään talviongelmia ole alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi. Missän nimessä ei sitä susikoneeksi voi haukkua sen takia että joltain se on lauennut.

        taitaa olla ihan oikeasti tollainen auto. Näillä muilla vänkääjillä tuskin on.

        Minä en ole kokenut yhtäkään näistä nykyvolkkareista, siis henkilöautoista tuuliherkäksi. Sen sijaan takarenkaiden paineille, tien kallistukselle, sun monelle muulle ne on olleet herkkiä. No, kai se riippuu mihin vertaa ja näitä asioita koetaan usein vähän erilailla.

        Samankokoisella koneella oleva polo vei parikymmentä vuotta sitten ainakin litran enemmän kuin nykyinen, vaikka auto on lihonut ainakin 300 kiloa. Mielestäni ihan hyvä kehitys.


      • Jamppa1
        poistettiin kirjoitti:

        Tuontiohjelmasta jos olis niin hyvä kone

        no miksei suomeen tuotu VR5-konetta tai A8:n 4.2 TDI:tä? Entä miksei suomeen tuoda panasonicin akkuja vaikka ne on maailman parhaita?


      • Passat.

        ...hiukan lisää kun sulla näyttää olevan aika paljon tietoa volkkareista. Kyllä mullaki jotain tietoa on mutta Polot on jääneet hiukan oudoiksi.
        Niin, tarkoitus olis päivittää nykyinen kakkosauto tuoreempaan ja Polo suunnilleen vm. 2002-2003 on ollut kiikarissa. Ja mieluummin tuolla 1.4 koneella. Onko siinä jotain suurempaakin ongelmaa kun mainitsit että "...Erityisen hyvä on 1.2 12V, parempi teknisesti kuin 1.4 ..."
        Tarkoitus olis vielä löytää 100hv versio, mutta niitä ei juuri näytä olevan kaupan....
        Onko siinä 75hv/100hv versioissa suurikin ero kiihtyvyydessä esimerkiksi, nimenomaan ohituskiihtyvyydessä.
        Loytyykö jostain suoritusarvoja noille 1.2 / 1.4(75hv) / 1.4(100hv) Poloille?


      • busa
        Passat. kirjoitti:

        ...hiukan lisää kun sulla näyttää olevan aika paljon tietoa volkkareista. Kyllä mullaki jotain tietoa on mutta Polot on jääneet hiukan oudoiksi.
        Niin, tarkoitus olis päivittää nykyinen kakkosauto tuoreempaan ja Polo suunnilleen vm. 2002-2003 on ollut kiikarissa. Ja mieluummin tuolla 1.4 koneella. Onko siinä jotain suurempaakin ongelmaa kun mainitsit että "...Erityisen hyvä on 1.2 12V, parempi teknisesti kuin 1.4 ..."
        Tarkoitus olis vielä löytää 100hv versio, mutta niitä ei juuri näytä olevan kaupan....
        Onko siinä 75hv/100hv versioissa suurikin ero kiihtyvyydessä esimerkiksi, nimenomaan ohituskiihtyvyydessä.
        Loytyykö jostain suoritusarvoja noille 1.2 / 1.4(75hv) / 1.4(100hv) Poloille?

        jos tuohon 1.2n koneeseen päädyt huomaa että niitäkin oli muistaakseni 2 eri tehoista. Kehumani ja meillä oleva kone on tuo tehokkaampi 65 hv.


      • Passat.
        busa kirjoitti:

        jos tuohon 1.2n koneeseen päädyt huomaa että niitäkin oli muistaakseni 2 eri tehoista. Kehumani ja meillä oleva kone on tuo tehokkaampi 65 hv.

        Kiitos tiedota. Pitääpä olla tarkkana tonkin kanssa. minkähän tehoinen se toinen on?


      • busa
        busa kirjoitti:

        jos tuohon 1.2n koneeseen päädyt huomaa että niitäkin oli muistaakseni 2 eri tehoista. Kehumani ja meillä oleva kone on tuo tehokkaampi 65 hv.

        2003 autotaulukko TM pistää faktaa: Tuota heikompi tehoista 1.2sta sai hinnat alkaen mallissa ja sen teho näyttää olevan 40 kW. Tämä tehokkaampi (ja varmaankin yleisempi) 1.2 on 47 kW. Kiihtyvyydessä huima ero 0-100 km/h: 1.2 40 kW 17,5s, 1.2 47 kW 14,9s, 1.4 55kW 12,9s, 74 kW 10,9s.
        Siinä vähän perspektiiviä koneisiin.


      • Passat.
        busa kirjoitti:

        2003 autotaulukko TM pistää faktaa: Tuota heikompi tehoista 1.2sta sai hinnat alkaen mallissa ja sen teho näyttää olevan 40 kW. Tämä tehokkaampi (ja varmaankin yleisempi) 1.2 on 47 kW. Kiihtyvyydessä huima ero 0-100 km/h: 1.2 40 kW 17,5s, 1.2 47 kW 14,9s, 1.4 55kW 12,9s, 74 kW 10,9s.
        Siinä vähän perspektiiviä koneisiin.

        kiitti tiedoista


      • jukka
        polossa kirjoitti:

        Omistin myös polon 02.v 1.2 kolmepyttysellä koneella, minulla on kyllä siitä huonot kokemukset ensinnäkin pensaa paloi aivan liikkaa, vaikka olisi ajanut kuinka nuukasti kulutti aina yli seisemän litraa sadalla jotakin kertoja saato pääsä oikein varovaisella ajolla hiukan alle seitsemän liran.Auto oli myös mielestäni kovin sivutuuliherkkä vähän kuin vanha kupla volkki aikoinaan.Mutta se pahin asia oli kun siitä hajosi kone kaksi ja puoli vuotta vanhana,jakopään ketjo pääsi jostakin kumman syystä hyppimään pakopuolen ventiileitä käyttävän ketjupuörän yli ja rikko koneen.Onneks maahantuoja makso remontin.Polo oli minun viidestista autoni ja ainoa mistä on kone hajonnut vaikka olen omistanut paljonkin ajettuja autoja.

        kovin on tuttua tarinaa.huolto mitä sattuu kaikki aivan ulkona.kun sen itse huomasin.niin kyllä hymyilytti.tekninen tuki maahantuojalta jokseenkin levotonta.


    • Supertesti!

      Ko. lehden testissä hyvät pisteet sai juuri moottori! Lukekaapa sitten mitä ongelmia on 1.4:ssa?

    • jepulis

      Olen ajellut nyt kuukauden verran uudella sportline pololla ja ei ole mitään pahaa sanottavaa. Tilaa on kokoisekseen tosi mukavasti ja kulkee tosi vakaasti ja jämäkästi...ei juuri huomaa onko mittarissa 80 vai 140km/h. Lämpenee talvella tosi nopeesti ja penkinlämmittimet suorastaan polttavat takamusta:)Ainoa negatiivinen asia talvikäytössä on mielestäni tuulilasin ja konepellin välissä oleva kolo, johon kertyy lunta ja on vähän vaikea puhdistaa.

      Jotkut ovat rengasmelusta valittaneet, mutta mielestäni se ei ole mitenkään häiritsevän kova vaikka nastarenkaat nyt onkin alla.

      Moottoreista on kokemusta molemmista bensa 1.4 versioista. Koeajoautossa oli se 75 heppanen ja mielestäni se oli ihan mukava ajella, väänsi ihan kivasti eikä jäänyt mitenkään jalkoihin liikenteessä. Tässä omassa polossani on se 100 heppanen versio ja kulkee tosi kivasti, vastaa kaasuun tosi herkästi ja varsinkin ohituskiihtyvyys on hyvä.

      Polossa ei ole tietääkseni missään versiossa takana kaiuttimia. En tiedä onko johtoja valmiina, mutta on siellä takapenkin sivuilla sellaiset ritilät, joissa varmaankin on paikat kaiuttimille.

    • polo

      Polossani (-03 1.4 ) ei ollut piuhoja takaoviin valmiina. Ei ollut kuitenkaan kummonen homma vetää johdot. Jos katsot radion taakse lähteekö liittimestä 8 kaiutinpiuhaa niin todnnäköisesti menee myös taakse. jos lähtee vaan neljä on piuhat vain eteen.

    • pimmu

      Jos merkillä ei väliä niin Fabia myös vaihtoehto. Saa samaan rahaan enempi varusteita.

      Itse myös pähkäilin Poloa mutta otin Fabian.

    • sxwqwqq

      Ei ole kaiutinpiuhoja taakse, ja ritilöitten alla ei ole kaiuttimelle paikkoja. Kokemuksesta tiedän.

      • Elukka

        Mitä tarkoittaa, että ritilöitten alla ei ole kaiuttimelle paikkoja? Itse laitatutin taakse johdot ja pioneerin mallikohtaiset kaiuttimet. Tarvitsi alle soviterenkaat. Hyvä tuli!


      • tolp
        Elukka kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa, että ritilöitten alla ei ole kaiuttimelle paikkoja? Itse laitatutin taakse johdot ja pioneerin mallikohtaiset kaiuttimet. Tarvitsi alle soviterenkaat. Hyvä tuli!

        Ittelläni on 2003 vuoden 1,9 sdi. Hyvä peli, ei siinä mitään. Eihän se kovin äkäsesti paikalta poistu, mutta kyllä sillä pärjää. Ainut pitkä miinus on se, että se on hemmetin kylmä auto talvella. Ainakin ton mun pöllön ikkunat vetää kovilla pakkasilla ajossa sisältä jäähän. Eikä sieltä puhaltimestakaan kovin lämmintä ilmaa tule. Niin siinä taitaa käydä, ku kulutus on laskettu tehtaalla minimiin.. Näin talvisin keskikulutus on viiden pintaan..


      • Fakta tietoa!
        tolp kirjoitti:

        Ittelläni on 2003 vuoden 1,9 sdi. Hyvä peli, ei siinä mitään. Eihän se kovin äkäsesti paikalta poistu, mutta kyllä sillä pärjää. Ainut pitkä miinus on se, että se on hemmetin kylmä auto talvella. Ainakin ton mun pöllön ikkunat vetää kovilla pakkasilla ajossa sisältä jäähän. Eikä sieltä puhaltimestakaan kovin lämmintä ilmaa tule. Niin siinä taitaa käydä, ku kulutus on laskettu tehtaalla minimiin.. Näin talvisin keskikulutus on viiden pintaan..

        Ostin uutena 2003 polo 1,2 65 heppasella koneella, kone on todellinen sakemannien insinöörien taidonnäyte! Tasapainoakselin ansiosta koneen käyntiääni on yksi hienostumimmmista!! Kulutus noin 100tkm kokemuksella on todellakin 5,9l/100km!
        Vääntökin on riittävä, suosittelen.. Ainut ongelma mitä kohtasin oli takaluukun kahvan maalivaurio, meni takuuseen. Se 1,4 75 hv kone jakohihnalla kuuluu museoon!


    • kysyvä ei tieltä eks

      kysyn mikä vaivana kun volsvagen polo comfortline 2002 matkamittarin lukema 95000 km.Syttyi kojetauluun oranssin värinen moottorin kuva.Vaihdettiin mangneettiventtiili sen jälkeen autolla on ajettu noin 500 kilometriä kun kysenen valo taas palaa.Asiallisia vastauksia KIITOS

    • kysyvä eksyi tieltä

      Kaivat esiin 5 vuotta sitten aloitetun keskustelun uudehkojen Polojen käyttökokemuksista, jonka viimeisin kommentti on 1½ vuotta vanha. Painat "vastaa"-nappia kysyäksesi 9 vuotta vanhan auton viasta. Moottorin vikavalo palaa ja sinä kerrot moottoritietojen sijasta auton varustelutason.

      Ja sitten pyydät vielä asiallisia vastauksia... ne edellyttävät asiallista kysymystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe