mikä mig- hitsi

konekuski^

Sanokaas tietävät, että mikä hitsauskone kannattaa ostaa? Ja miggiä olen lähinnä harkinnut. Tarkotus olisi pystyä hitsaamaan lähinnä auton pohjia yms, mutta myös esimerkiksi maatalouskoneita olisi hyvä saada vähän laitettua.

Eli kiinnostaisi saada kokemuksia eri mig- merkeistä ja ominaisuuksia yms.

9

12356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JOO

JUU Kemppi, Esab, ym. muut ns. laatumerkit... Älä sekaanu mihkään honkikonkin vehkeisiin.....!

• MIG-harrastelija

Ceborat ovat ihan laadukkaita ja kuitenkin jonkin verran halvempia kuin Kemppi ja Esab. Ainakin isän kolmivaihevirtavehje on todella hyvä hitsata ja moni muukin enemmän tietävä sitä on ihmetellyt.
      Ite ostin vasta Telvinin valovirtavehkeen ja kyllähän silläkin peltiä ja ohkasia profiileja hitsailee mutta eihän sitä voi verrata Ceboraan. Tietysti hintakin oli vain neljäsosan, joka vaikutti paljon ostopäätökseen.

• Yksi vaihtoehto

Tuossa sain sellaisen esitteen, jossa oli Kempin
      minarc mig adaptive 150 ja 180.

Muotoiltu kuin Kempin puikkoinvertteri Minarc 150.
      Sisään mahtuu viiden kilon lankakela.
      Vekottimen hinta n.780€.
      Netistä löytyy tietoa hakusanalla.

• koneen

Koska tarpeesi on hitsata myös " maatalouskoneita ", on rekenteitten vahvuudet jo sitä luokkaa, että ihan peltimikillä et pärjää.

Itselläni on Esabin 265 amppeerin kone, tiedän sen resulssien riittävän jo järeemmänkin raudan hitsaamiseen.
      Koneella olen hitsannut 0,6 , 0,8 langalla autopeltiä ja millinlangalla rautarakenteita.
      Olenpa koneella hitsannut alumiinia ja ruostumatontakin.

Yleensä migeissä on kaksipyöräinen langan syöttölaite, mutta nelipyöräinen olisi kova sana varsinkin alumiinin hitsauksessa.

Edelliset kirjoittajat tuomitsi idänihmeet, niin minäkin.
      Valitse koneesi jo mainituista kolmesta päämerkistä ja riittävän tehokas.

Pitkä hitsausletku ( omani 4 metriä ) on käytännöllinen autopeltihommissa, mutta alumiinin hitsauksessa tahmea.

Laatukone pitää arvonsa myös käytettynä, eli pystyt sen joskus myömään poiskin suuremmitta tappioitta.

• joitain

ohjeellisia arvoja hitsausvirran ja raudan paksuuden suhteen, päteekö samat arvot myös puikkohitsauksessa?

• tomste

Kemppi,Wallius,Esab... Joku merkkikone. Miksei ehkä Micatronic kans kävis.Itellä on Wallius mutta mikä vaan noista kävis.Kemppi ehkä "brändinä" paras.

• paras_on_wallius

Wallius. Paras, etsi vaikka käytetty.

• vähän

esim.kempin,esabin varaosahintoja?hinnat siinä luokissa että tulee melkein koneen vaihto eteen.kyllä tanskalainen micatronic ne pyyhkäisee ne vielä maton alle.nim.kokemusta on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe