toistuva silmätulehdus

samojedin omistaja

Runsaan vuoden ikäisellä samojedillämme on toistuva silmätulehdus. Eläinlääkäri on hoitanut vaivaa mm. silmätipoilla (olikohan klooriheksidiini-) ja viimeksi 3.luomesta puhkottiin rakkuloita ja poistettiin karvoja. Jälkihoitona saimme jonkin rasvaisen silmävoiteen. Oireet pysyivät kuurin jälkeen melkein kuukauden poissa. Nyt rähmiminen on taas alkanut. En tiedä mikä neuvoksi.

Kysyisinkin löytyykö keski-Suomen alueelta (tai vaikka kauempaakin) hyvää koirien silmätauteihin tai samojedinkoiriin (tai pystykorviin) erikoistunutta eläinlääkäriä??

Parin kuukauden ikäisellä lapsellamme myös silmät rähmii, ja hänellä vika on kyynelkanavien ahtaudessa (=kypsymättömyydessä). Niinikään hänen oireet eivät tipoilla katoa, mutta iän myötä tilanteen pitäisi korjaantua. Tuntuu, että sekä koirien, että ihmisien silmätulehduksia on hankala saada hoidettua kuntoon. Paraneekohan koirankin tulehduskierre iän myötä...

5

3793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

löytyy Jari Aho, joka oli ennen Joensuussa. Erittäin pätevä mies.

• mahdollista

Että koiralalsi on vehnäallergia joka ilmenee toistuvana silmätulehduksena sekä märkimisenä???

• juu

olisin myös ehdottanut syyksi. Eli vehnä pois. Kannattaa kumminkin käydä vielä näyttämäs silmäeläinlääkärillä jo noiden ylimääräisten ripsien vuoksi,on periytyvää.

• juu

silmäeläinlääkärit.

• nelli.a

kuultavaa. Minulla on kaksi smojedinkoiraa ja täytyy sanoa, että rotuna tuo on sellainen, että silmät rähmivät tosi helposti. Joka aamu täytyy silmistä poistaa rähmää. Samojedillähän on mantelinmuotoiset silmät..kenellä enemmän ja kenellä vähemmän. Luulen, että sillä on myös joku merkitys asiaan..ainakin tosi monet ovat sanoneet juuri samojedin silmien rähmimisestä. Tosi ikävää, että se on teillä nyt riesana tulehdukseen asti=( Kerro joskus saitko kierteen loppumaan, tiedän nimittäin yhden naapurini joka keroi minulle yksi päivä omasta samojedinkoirastaan, joka kyllä nukkui pois kauan sitten, mutta sillä oli jatkuva ongelma silmien rähmimisen kanssa...ja tulehdusta. Tuli vaan minulta kysymän onko minulla ollut ongelmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14718
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      24
      2439
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2341
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      123
      1659
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1433
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      341
      1344
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1173
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1045
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      906
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      823
    Aihe