Näyttäisivät olevan suht. edullisia.
Tänäpäivänäkin linjakas muotoilu jota
lähellekkään ei mitkää primerat sun muut ole
päässeet.
2.0l kone 8v (vääntävä! kuulemma) kiinnostaisi
kokemuksia.
Laadusta tiedän, että Laguna oli todellinen
hyppäys eteenpäin Renaultilla!
Kysyisin myös. onko ratti yhtä OUDOSSA kulmassa
kuin renault 19:ssa
yleisiä kokemuksia ko. autosta kiitos!
Laguna 94 - 95
20
2778
Vastaukset
- RXE
...lukea viestiketjua taaksepäin. Sieltä löytyy
keskusteluja Lagunan hyvistä ja huonoista
puolista. Ratti on mielestäni ihan hyvässä
kulmassa, mutta kylläkai sun pitäis ihan itse
koeajaa sitä ja todeta onko kaikki kohdallaan -
kun tuo ajoasento on kuitenkin aika yksilöllinen
asia.
Onhan tuo 8v kone varmaankin ihan vääntävä, mutta
suosittelen 16v. konetta, jos haluat edes vähän
enemmän suorituskykyä ja vääntöä.- Rellusti
Lagunassahan voi ratin säätää sekä syvyys- että
pystysuuntaan, joten varmasti löytyy oikea ratin
asento. ( ainakin -97 ) - -.-.-.-
Rellusti kirjoitti:
Lagunassahan voi ratin säätää sekä syvyys- että
pystysuuntaan, joten varmasti löytyy oikea ratin
asento. ( ainakin -97 )Mulla on Lagunoilla (-96, -99) takana lähes 250
tuhatta. Ratti liikkuin näissä (RT, RXE) vain
pituussuuntaan, pystysäätöä ei ollut. Tai jostain
kumman syystä jäi löytämättä. ;-). Vanhemmassa
etupenkit oli "soffat", uudemmassa oli jo parempi. - RXE
Rellusti kirjoitti:
Lagunassahan voi ratin säätää sekä syvyys- että
pystysuuntaan, joten varmasti löytyy oikea ratin
asento. ( ainakin -97 )2.0 16v:ssä ratti ei säädy kuin pituussuunnassa...
- Renu-ukkeli
Jep , mulla on itsellä -98 Laguna 2.0 8v ja
laiska on !! Hyvä auto pilattu laiskalla
koneella !! Vääntäähän se mutta potkua ei tule
yhtään. Ei sen väljäkään/väsähtänyt pitäis olla
kun ostin oli ajettu 42tkm !! Itse hain 2.0
16V:tä ,mutta ei tietysti ollut yhtään tarjolla ,
siis alle 60tkm ajettua tai jos oli niin hinta
oli hirveä !! Muuten kyllä ok auto !!- Renu-ukkeli
Piti mainita vielä , ettei 113hp/1325kg:lla
rakettia saa. Sittenkun ovat olleet vielä níin
juoneja tehtaalla , ette F-sarjan 16V-koneen
kansi sovi siihen , kun 8-venasen lohkosta
puuttuu yksi öljykanava !! Muuten 2.0 8v:ssa on
JC5 vahvistettu laatikko ja 1.8 8:ssä se heikompi
JB3, joita poijjaat etsivät R19 16V:hen ja Clio
16V, kun on mennyt valmiiksi !! - Laguna 2,0 RT -96
Minulla on tuo 2,0 RT Hatchback vm-96. Oli kyllä
minustakin pikkuisen laiska, joten asensin siihen
K&N- suodatin sekä Boschin 4-elektrodiset tulpat.
Sen lisäksi vaihdoin ilmasuodattimen
ilmanottoputki pitempään, jotta se saatiin
ulottumaan "alahuulin" grillin sivuun (siis
sumuvalon vieressä kuljettajan sivulla). Jouduin
ensin vain poistumaan jäähdyttimen vieressä
olevan muovisuojan. Näin saadaan ilma
tulla "itsepaineella" ilmaputsariin.
Sen jälkeen olen huomannut seuraavaa:
-Kierrosherkkyyttä on parantunut erityisesti
alueella 3000-6000 rpm (rajoitin tulee vastaan jo
vähän yli 6000). Alavääntö tuntuu silti olevan
ennallaan.
-Bensankulutus on laskenut. On parhaillaan tämän
jälkeen ollut matka-ajossa 6,35 l/100 sekä
talvirenkailla pahimmillaan 8,2 l/100.
Tämä Laguna on muutenkin pelannut hyvin, mutta
etupenkit ovat liian lyhyitä ja pehmeitä. Sen
lisäksi on vaihteisto ollut vähän takerteleva.
Vaihteistoöljyn vaihtamisen jälkeen tuli silti
pieni parannus. Mutta suosittelen kyllä! - Renu-ukkeli
Laguna 2,0 RT -96 kirjoitti:
Minulla on tuo 2,0 RT Hatchback vm-96. Oli kyllä
minustakin pikkuisen laiska, joten asensin siihen
K&N- suodatin sekä Boschin 4-elektrodiset tulpat.
Sen lisäksi vaihdoin ilmasuodattimen
ilmanottoputki pitempään, jotta se saatiin
ulottumaan "alahuulin" grillin sivuun (siis
sumuvalon vieressä kuljettajan sivulla). Jouduin
ensin vain poistumaan jäähdyttimen vieressä
olevan muovisuojan. Näin saadaan ilma
tulla "itsepaineella" ilmaputsariin.
Sen jälkeen olen huomannut seuraavaa:
-Kierrosherkkyyttä on parantunut erityisesti
alueella 3000-6000 rpm (rajoitin tulee vastaan jo
vähän yli 6000). Alavääntö tuntuu silti olevan
ennallaan.
-Bensankulutus on laskenut. On parhaillaan tämän
jälkeen ollut matka-ajossa 6,35 l/100 sekä
talvirenkailla pahimmillaan 8,2 l/100.
Tämä Laguna on muutenkin pelannut hyvin, mutta
etupenkit ovat liian lyhyitä ja pehmeitä. Sen
lisäksi on vaihteisto ollut vähän takerteleva.
Vaihteistoöljyn vaihtamisen jälkeen tuli silti
pieni parannus. Mutta suosittelen kyllä!Juu , kyllä olen ajatellut samoja toimenpiteitä !!
Ittella on joo kanssa boschin nelikärkitulpat.
Mitäs toi K&N suodatin maksoi ?? Oon mä kattellut
niitä ,mutta en oo vielä investoinut joo ja sitä
ilmanottoa olen ajatellut kanssa parantaa.
Lisäksi oon miettinyt auttaiskohan jos sais
nostettua hiukan bensanpaineita..... - kyl kerkee
Mulle ainakin riittää. eihän tota konetta ole
tehtykään rakettia varten. 0-100 10 sekuntia on
kyllä ton kokoselle aika hyvä luku ja ainakin
mun 2.0 rt hb lähteepi varsinkin satasen jälkeen
ripeesti eteenpäin :o) - Kalle
kyl kerkee kirjoitti:
Mulle ainakin riittää. eihän tota konetta ole
tehtykään rakettia varten. 0-100 10 sekuntia on
kyllä ton kokoselle aika hyvä luku ja ainakin
mun 2.0 rt hb lähteepi varsinkin satasen jälkeen
ripeesti eteenpäin :o)Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
vähemmän ) !!
Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
12sek välillä siis 0-100km/h !!
Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
paljon ei tarvi kiihdytellä. - Laguna 2,0 RT
Renu-ukkeli kirjoitti:
Juu , kyllä olen ajatellut samoja toimenpiteitä !!
Ittella on joo kanssa boschin nelikärkitulpat.
Mitäs toi K&N suodatin maksoi ?? Oon mä kattellut
niitä ,mutta en oo vielä investoinut joo ja sitä
ilmanottoa olen ajatellut kanssa parantaa.
Lisäksi oon miettinyt auttaiskohan jos sais
nostettua hiukan bensanpaineita.....Muistaakseni tuo K&N-suodatin maksoi jotain
500 mk! Tilasin sen mopo-sportista,
www.moposport.fi! - Renu-ukkeli
Laguna 2,0 RT kirjoitti:
Muistaakseni tuo K&N-suodatin maksoi jotain
500 mk! Tilasin sen mopo-sportista,
www.moposport.fi!Oli siinä sitten sellasella
putsarilla "kilohintaa" !! Sillä rahalla sais
jo "monta" pulloo kossuu (lue: 5kpl ja korkattu
päälle)......
Tai sitten normaaleita tarvikeputsareita
(11kpl:tta)!
Ei, silti täytyy miettiä , mutta tuntuu hiukan
ylihinnoitellulta osan "luonteeseensa"
nähden ........
PS. Jotenkin hampaat irvessä olis voinut vielä
ajatella 300mk sijoitusta K&N:n !! - lagunisti?
Kalle kirjoitti:
Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
vähemmän ) !!
Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
12sek välillä siis 0-100km/h !!
Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
paljon ei tarvi kiihdytellä.on saanut kehuja, jopa ainoana täyden kympin.
tekniikan maailman testissä -95 vuoden lehdessä
(jossa oli pösö 405, opel vectra, primera ym
muita).
Milloin tuli 16v koneet? Onko 16v koneet
suhteellisesti kaliimpia käytettynä kuin 8v
Mitä polttimoa Laguna käyttää (H4, H1?)
Onko hyvät valot? nelivalojärjestelmä? - Renu-ukkeli
lagunisti? kirjoitti:
on saanut kehuja, jopa ainoana täyden kympin.
tekniikan maailman testissä -95 vuoden lehdessä
(jossa oli pösö 405, opel vectra, primera ym
muita).
Milloin tuli 16v koneet? Onko 16v koneet
suhteellisesti kaliimpia käytettynä kuin 8v
Mitä polttimoa Laguna käyttää (H4, H1?)
Onko hyvät valot? nelivalojärjestelmä?Jees, ajettavuus on kyllä linjassa Lagunassa.
2.0 16v "volvon"-kone 1948cc tuli lagunaan -95 !!
Nämä 1.6 16v ja 1.8 16v tulivat 4/98 , jolloin
myös facelift! phase I:ssa on lyhkäsille ja
pitkille erikseen H1-polttimot ja phase II:ssa on
H7:t umpioihin integroiduilla vilkuilla. Myös
ajonesto tuli vakioksi vasta phase II:ssa !!!! - viikonloppuja
Kalle kirjoitti:
Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
vähemmän ) !!
Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
12sek välillä siis 0-100km/h !!
Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
paljon ei tarvi kiihdytellä.Onneksi vaihdoit Lagunaan. Varmaan ainakin
perstuntuma parani. Mitäs järkeä on lähteä
vertaamaan Lagunaa kevyempään pikkuautoon, johon
on änkästy kierroskone? Voihan taas laikkisästi
verrata Astraa Clioon V6 koneella ja mainita,
että eipä viitsisi Opelilla kiihdytellä... - Renu-ukkeli
viikonloppuja kirjoitti:
Onneksi vaihdoit Lagunaan. Varmaan ainakin
perstuntuma parani. Mitäs järkeä on lähteä
vertaamaan Lagunaa kevyempään pikkuautoon, johon
on änkästy kierroskone? Voihan taas laikkisästi
verrata Astraa Clioon V6 koneella ja mainita,
että eipä viitsisi Opelilla kiihdytellä...Jep , turha tässä on tietysti "retostella" ,
mutta noiden ranskalaisten kanssa on tullut
pelattua aika paljon, mutta pystyyn silti
tunnustamaan , että Opelin insinöörit olivat
pystyneet rakentamaan etevän moottorin jopa
kulutukseltaan. Vaikka en touhua autojen kanssa
kuin "puoliammattimaisesti", silti noi Renun
koneet on pirun tuttuja. Sellasta 1.7L F-
sarjalaistakin on tullut räplättyä.
Ja mitä Clio V6:seen tule en laske sitä
ns.perheautoksi !!!! Totuuden nimissä Laguuna on
isompi auto kuin Astra , mutta minusta kuitenkin
tuo 80-alussa esitelty ei-läpihengittävä moottori
( 1721cc) ei edusta nykyistä tasoa
suorituskyvyssä/taloudellisuudessa !!! Toki se
mukava vetoinen on. Joo ja olihan mulla aiemmin
sellanen R21 GTX:kin 2.0i-koneella - grr
Kalle kirjoitti:
Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
vähemmän ) !!
Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
12sek välillä siis 0-100km/h !!
Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
paljon ei tarvi kiihdytellä.Turha sitä astraa on tähän sotkea, on täysin eri
kokoluokan autokin! - K&N
Renu-ukkeli kirjoitti:
Oli siinä sitten sellasella
putsarilla "kilohintaa" !! Sillä rahalla sais
jo "monta" pulloo kossuu (lue: 5kpl ja korkattu
päälle)......
Tai sitten normaaleita tarvikeputsareita
(11kpl:tta)!
Ei, silti täytyy miettiä , mutta tuntuu hiukan
ylihinnoitellulta osan "luonteeseensa"
nähden ........
PS. Jotenkin hampaat irvessä olis voinut vielä
ajatella 300mk sijoitusta K&N:n !!Tilaa K&N Saksasta! Sieltä saa varmasti
halvemmalla.
- ipo
En ole hirveän paljon ajanut Lagunalla, mutta sen
voi sanoa, että mukavuus on loistoluokkaa.
Kaupunkiajossa jousitus on jopa omaa Xantiaani
mukavampi. Primerat ja Vectrat ym. tuntuvat lähes
karjavankkureilta. Eikä se Laguna nyt niin laiska
ole. Ranskalaiseen tapaan moottorin teho löytyy
revittelemättä suhteellisen laajalta
kierrosalueelta, joten käytännössä se on ripeämpi
kuin paperitietojen perusteella voisi ajatella.
Niin ja siinähän on iso käyttökelpoinen
tavaratila.- Lagunisti
riippuu kumman löytää parempana yksilönä.
16v epäilyttää onko hengetön alhaalta ja rykäisee kaikki irti 4000 rpm kohdilla.
joka tosin on kaikien 16v koneiden ongelma,
kokemukseni esim. cdi Dieseleiden väännöstä osoittaa että, tuollainen yläkierrosherkkyys ei välttämättä ole sitä mitä haen.
Täytyy kuitenkin koeajaa, sitä ennen on turha spekuloida minun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735