Laguna 94 - 95

Lagunisti?

Näyttäisivät olevan suht. edullisia.
Tänäpäivänäkin linjakas muotoilu jota
lähellekkään ei mitkää primerat sun muut ole
päässeet.

2.0l kone 8v (vääntävä! kuulemma) kiinnostaisi
kokemuksia.
Laadusta tiedän, että Laguna oli todellinen
hyppäys eteenpäin Renaultilla!

Kysyisin myös. onko ratti yhtä OUDOSSA kulmassa
kuin renault 19:ssa

yleisiä kokemuksia ko. autosta kiitos!

20

2778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RXE

      ...lukea viestiketjua taaksepäin. Sieltä löytyy
      keskusteluja Lagunan hyvistä ja huonoista
      puolista. Ratti on mielestäni ihan hyvässä
      kulmassa, mutta kylläkai sun pitäis ihan itse
      koeajaa sitä ja todeta onko kaikki kohdallaan -
      kun tuo ajoasento on kuitenkin aika yksilöllinen
      asia.
      Onhan tuo 8v kone varmaankin ihan vääntävä, mutta
      suosittelen 16v. konetta, jos haluat edes vähän
      enemmän suorituskykyä ja vääntöä.

      • Rellusti

        Lagunassahan voi ratin säätää sekä syvyys- että
        pystysuuntaan, joten varmasti löytyy oikea ratin
        asento. ( ainakin -97 )


      • -.-.-.-
        Rellusti kirjoitti:

        Lagunassahan voi ratin säätää sekä syvyys- että
        pystysuuntaan, joten varmasti löytyy oikea ratin
        asento. ( ainakin -97 )

        Mulla on Lagunoilla (-96, -99) takana lähes 250
        tuhatta. Ratti liikkuin näissä (RT, RXE) vain
        pituussuuntaan, pystysäätöä ei ollut. Tai jostain
        kumman syystä jäi löytämättä. ;-). Vanhemmassa
        etupenkit oli "soffat", uudemmassa oli jo parempi.


      • RXE
        Rellusti kirjoitti:

        Lagunassahan voi ratin säätää sekä syvyys- että
        pystysuuntaan, joten varmasti löytyy oikea ratin
        asento. ( ainakin -97 )

        2.0 16v:ssä ratti ei säädy kuin pituussuunnassa...


    • Renu-ukkeli

      Jep , mulla on itsellä -98 Laguna 2.0 8v ja
      laiska on !! Hyvä auto pilattu laiskalla
      koneella !! Vääntäähän se mutta potkua ei tule
      yhtään. Ei sen väljäkään/väsähtänyt pitäis olla
      kun ostin oli ajettu 42tkm !! Itse hain 2.0
      16V:tä ,mutta ei tietysti ollut yhtään tarjolla ,
      siis alle 60tkm ajettua tai jos oli niin hinta
      oli hirveä !! Muuten kyllä ok auto !!

      • Renu-ukkeli

        Piti mainita vielä , ettei 113hp/1325kg:lla
        rakettia saa. Sittenkun ovat olleet vielä níin
        juoneja tehtaalla , ette F-sarjan 16V-koneen
        kansi sovi siihen , kun 8-venasen lohkosta
        puuttuu yksi öljykanava !! Muuten 2.0 8v:ssa on
        JC5 vahvistettu laatikko ja 1.8 8:ssä se heikompi
        JB3, joita poijjaat etsivät R19 16V:hen ja Clio
        16V, kun on mennyt valmiiksi !!


      • Laguna 2,0 RT -96

        Minulla on tuo 2,0 RT Hatchback vm-96. Oli kyllä
        minustakin pikkuisen laiska, joten asensin siihen
        K&N- suodatin sekä Boschin 4-elektrodiset tulpat.
        Sen lisäksi vaihdoin ilmasuodattimen
        ilmanottoputki pitempään, jotta se saatiin
        ulottumaan "alahuulin" grillin sivuun (siis
        sumuvalon vieressä kuljettajan sivulla). Jouduin
        ensin vain poistumaan jäähdyttimen vieressä
        olevan muovisuojan. Näin saadaan ilma
        tulla "itsepaineella" ilmaputsariin.

        Sen jälkeen olen huomannut seuraavaa:

        -Kierrosherkkyyttä on parantunut erityisesti
        alueella 3000-6000 rpm (rajoitin tulee vastaan jo
        vähän yli 6000). Alavääntö tuntuu silti olevan
        ennallaan.

        -Bensankulutus on laskenut. On parhaillaan tämän
        jälkeen ollut matka-ajossa 6,35 l/100 sekä
        talvirenkailla pahimmillaan 8,2 l/100.

        Tämä Laguna on muutenkin pelannut hyvin, mutta
        etupenkit ovat liian lyhyitä ja pehmeitä. Sen
        lisäksi on vaihteisto ollut vähän takerteleva.
        Vaihteistoöljyn vaihtamisen jälkeen tuli silti
        pieni parannus. Mutta suosittelen kyllä!


      • Renu-ukkeli
        Laguna 2,0 RT -96 kirjoitti:

        Minulla on tuo 2,0 RT Hatchback vm-96. Oli kyllä
        minustakin pikkuisen laiska, joten asensin siihen
        K&N- suodatin sekä Boschin 4-elektrodiset tulpat.
        Sen lisäksi vaihdoin ilmasuodattimen
        ilmanottoputki pitempään, jotta se saatiin
        ulottumaan "alahuulin" grillin sivuun (siis
        sumuvalon vieressä kuljettajan sivulla). Jouduin
        ensin vain poistumaan jäähdyttimen vieressä
        olevan muovisuojan. Näin saadaan ilma
        tulla "itsepaineella" ilmaputsariin.

        Sen jälkeen olen huomannut seuraavaa:

        -Kierrosherkkyyttä on parantunut erityisesti
        alueella 3000-6000 rpm (rajoitin tulee vastaan jo
        vähän yli 6000). Alavääntö tuntuu silti olevan
        ennallaan.

        -Bensankulutus on laskenut. On parhaillaan tämän
        jälkeen ollut matka-ajossa 6,35 l/100 sekä
        talvirenkailla pahimmillaan 8,2 l/100.

        Tämä Laguna on muutenkin pelannut hyvin, mutta
        etupenkit ovat liian lyhyitä ja pehmeitä. Sen
        lisäksi on vaihteisto ollut vähän takerteleva.
        Vaihteistoöljyn vaihtamisen jälkeen tuli silti
        pieni parannus. Mutta suosittelen kyllä!

        Juu , kyllä olen ajatellut samoja toimenpiteitä !!
        Ittella on joo kanssa boschin nelikärkitulpat.
        Mitäs toi K&N suodatin maksoi ?? Oon mä kattellut
        niitä ,mutta en oo vielä investoinut joo ja sitä
        ilmanottoa olen ajatellut kanssa parantaa.
        Lisäksi oon miettinyt auttaiskohan jos sais
        nostettua hiukan bensanpaineita.....


      • kyl kerkee

        Mulle ainakin riittää. eihän tota konetta ole
        tehtykään rakettia varten. 0-100 10 sekuntia on
        kyllä ton kokoselle aika hyvä luku ja ainakin
        mun 2.0 rt hb lähteepi varsinkin satasen jälkeen
        ripeesti eteenpäin :o)


      • Kalle
        kyl kerkee kirjoitti:

        Mulle ainakin riittää. eihän tota konetta ole
        tehtykään rakettia varten. 0-100 10 sekuntia on
        kyllä ton kokoselle aika hyvä luku ja ainakin
        mun 2.0 rt hb lähteepi varsinkin satasen jälkeen
        ripeesti eteenpäin :o)

        Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
        pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
        Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
        Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
        vähemmän ) !!
        Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
        12sek välillä siis 0-100km/h !!
        Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
        sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
        perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
        paljon ei tarvi kiihdytellä.


      • Laguna 2,0 RT
        Renu-ukkeli kirjoitti:

        Juu , kyllä olen ajatellut samoja toimenpiteitä !!
        Ittella on joo kanssa boschin nelikärkitulpat.
        Mitäs toi K&N suodatin maksoi ?? Oon mä kattellut
        niitä ,mutta en oo vielä investoinut joo ja sitä
        ilmanottoa olen ajatellut kanssa parantaa.
        Lisäksi oon miettinyt auttaiskohan jos sais
        nostettua hiukan bensanpaineita.....

        Muistaakseni tuo K&N-suodatin maksoi jotain
        500 mk! Tilasin sen mopo-sportista,
        www.moposport.fi!


      • Renu-ukkeli
        Laguna 2,0 RT kirjoitti:

        Muistaakseni tuo K&N-suodatin maksoi jotain
        500 mk! Tilasin sen mopo-sportista,
        www.moposport.fi!

        Oli siinä sitten sellasella
        putsarilla "kilohintaa" !! Sillä rahalla sais
        jo "monta" pulloo kossuu (lue: 5kpl ja korkattu
        päälle)......
        Tai sitten normaaleita tarvikeputsareita
        (11kpl:tta)!
        Ei, silti täytyy miettiä , mutta tuntuu hiukan
        ylihinnoitellulta osan "luonteeseensa"
        nähden ........
        PS. Jotenkin hampaat irvessä olis voinut vielä
        ajatella 300mk sijoitusta K&N:n !!


      • lagunisti?
        Kalle kirjoitti:

        Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
        pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
        Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
        Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
        vähemmän ) !!
        Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
        12sek välillä siis 0-100km/h !!
        Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
        sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
        perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
        paljon ei tarvi kiihdytellä.

        on saanut kehuja, jopa ainoana täyden kympin.
        tekniikan maailman testissä -95 vuoden lehdessä
        (jossa oli pösö 405, opel vectra, primera ym
        muita).
        Milloin tuli 16v koneet? Onko 16v koneet
        suhteellisesti kaliimpia käytettynä kuin 8v
        Mitä polttimoa Laguna käyttää (H4, H1?)
        Onko hyvät valot? nelivalojärjestelmä?


      • Renu-ukkeli
        lagunisti? kirjoitti:

        on saanut kehuja, jopa ainoana täyden kympin.
        tekniikan maailman testissä -95 vuoden lehdessä
        (jossa oli pösö 405, opel vectra, primera ym
        muita).
        Milloin tuli 16v koneet? Onko 16v koneet
        suhteellisesti kaliimpia käytettynä kuin 8v
        Mitä polttimoa Laguna käyttää (H4, H1?)
        Onko hyvät valot? nelivalojärjestelmä?

        Jees, ajettavuus on kyllä linjassa Lagunassa.

        2.0 16v "volvon"-kone 1948cc tuli lagunaan -95 !!
        Nämä 1.6 16v ja 1.8 16v tulivat 4/98 , jolloin
        myös facelift! phase I:ssa on lyhkäsille ja
        pitkille erikseen H1-polttimot ja phase II:ssa on
        H7:t umpioihin integroiduilla vilkuilla. Myös
        ajonesto tuli vakioksi vasta phase II:ssa !!!!


      • viikonloppuja
        Kalle kirjoitti:

        Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
        pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
        Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
        Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
        vähemmän ) !!
        Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
        12sek välillä siis 0-100km/h !!
        Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
        sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
        perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
        paljon ei tarvi kiihdytellä.

        Onneksi vaihdoit Lagunaan. Varmaan ainakin
        perstuntuma parani. Mitäs järkeä on lähteä
        vertaamaan Lagunaa kevyempään pikkuautoon, johon
        on änkästy kierroskone? Voihan taas laikkisästi
        verrata Astraa Clioon V6 koneella ja mainita,
        että eipä viitsisi Opelilla kiihdytellä...


      • Renu-ukkeli
        viikonloppuja kirjoitti:

        Onneksi vaihdoit Lagunaan. Varmaan ainakin
        perstuntuma parani. Mitäs järkeä on lähteä
        vertaamaan Lagunaa kevyempään pikkuautoon, johon
        on änkästy kierroskone? Voihan taas laikkisästi
        verrata Astraa Clioon V6 koneella ja mainita,
        että eipä viitsisi Opelilla kiihdytellä...

        Jep , turha tässä on tietysti "retostella" ,
        mutta noiden ranskalaisten kanssa on tullut
        pelattua aika paljon, mutta pystyyn silti
        tunnustamaan , että Opelin insinöörit olivat
        pystyneet rakentamaan etevän moottorin jopa
        kulutukseltaan. Vaikka en touhua autojen kanssa
        kuin "puoliammattimaisesti", silti noi Renun
        koneet on pirun tuttuja. Sellasta 1.7L F-
        sarjalaistakin on tullut räplättyä.
        Ja mitä Clio V6:seen tule en laske sitä
        ns.perheautoksi !!!! Totuuden nimissä Laguuna on
        isompi auto kuin Astra , mutta minusta kuitenkin
        tuo 80-alussa esitelty ei-läpihengittävä moottori
        ( 1721cc) ei edusta nykyistä tasoa
        suorituskyvyssä/taloudellisuudessa !!! Toki se
        mukava vetoinen on. Joo ja olihan mulla aiemmin
        sellanen R21 GTX:kin 2.0i-koneella


      • grr
        Kalle kirjoitti:

        Kansi ei ole edes läpivirtaava !! Siis imut ja
        pakot samalla puolella kantta !! Paljon parjatun
        Opel Astran 1.8 16v 125hp:nen versio pieksee
        Lagunan mennen tullen ( tietysti painoa
        vähemmän ) !!
        Ja todellinen kiihtyvyys on Lagunalla (2.0 8v) 11-
        12sek välillä siis 0-100km/h !!
        Astra pystyi mittauksissa 8.9sek ja vartilla 16.3
        sek. Entisenä Astran omistaja voin kertoa , että
        perstuntumalla hirveä ero !! Nyt on Laguna ja
        paljon ei tarvi kiihdytellä.

        Turha sitä astraa on tähän sotkea, on täysin eri
        kokoluokan autokin!


      • K&N
        Renu-ukkeli kirjoitti:

        Oli siinä sitten sellasella
        putsarilla "kilohintaa" !! Sillä rahalla sais
        jo "monta" pulloo kossuu (lue: 5kpl ja korkattu
        päälle)......
        Tai sitten normaaleita tarvikeputsareita
        (11kpl:tta)!
        Ei, silti täytyy miettiä , mutta tuntuu hiukan
        ylihinnoitellulta osan "luonteeseensa"
        nähden ........
        PS. Jotenkin hampaat irvessä olis voinut vielä
        ajatella 300mk sijoitusta K&N:n !!

        Tilaa K&N Saksasta! Sieltä saa varmasti
        halvemmalla.


    • ipo

      En ole hirveän paljon ajanut Lagunalla, mutta sen
      voi sanoa, että mukavuus on loistoluokkaa.
      Kaupunkiajossa jousitus on jopa omaa Xantiaani
      mukavampi. Primerat ja Vectrat ym. tuntuvat lähes
      karjavankkureilta. Eikä se Laguna nyt niin laiska
      ole. Ranskalaiseen tapaan moottorin teho löytyy
      revittelemättä suhteellisen laajalta
      kierrosalueelta, joten käytännössä se on ripeämpi
      kuin paperitietojen perusteella voisi ajatella.
      Niin ja siinähän on iso käyttökelpoinen
      tavaratila.

      • Lagunisti

        riippuu kumman löytää parempana yksilönä.
        16v epäilyttää onko hengetön alhaalta ja rykäisee kaikki irti 4000 rpm kohdilla.
        joka tosin on kaikien 16v koneiden ongelma,
        kokemukseni esim. cdi Dieseleiden väännöstä osoittaa että, tuollainen yläkierrosherkkyys ei välttämättä ole sitä mitä haen.

        Täytyy kuitenkin koeajaa, sitä ennen on turha spekuloida minun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      80
      3529
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

      Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

      Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

      3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

      Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

      Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe