Varmaan keskusteluja on täällä aiheesta ollutkin, mutta kyselen nyt kuitenkin.
Siis kertokaa kokemuksianne haukunestopannoista,
Oliko hyötyä, minkämerkkinen panta jne?
Kiitoksia etukäteen.
Haukunestopanta
24
38906
Vastaukset
- Kokeillut
Käytin koirallani Multivetin sitruunapantaa kun haukkui yksin ollessaan. Opetin sille ensin idean vesisuihkepullon kanssa. Siis suihke on sama kun EI. Nykyään koirani on tottunut olemaan kotona hiljaa yksin, joten pantaa ei tarvita.
- Lissu
Meillä oli Aboistopin pienempi malli ja se oli koko ajan rikki. Sitä en suosittele, isompi malli on kestävämpi kuulemani mukaan, tiedä sitten onko totta.
Hyvin tehosi haukkumiseen, koira oppi olemaan haukkumatta.- semmu
Meillä on tuo Aboistopin isompi malli. Täytyy sanoa, että jotain pientä häikkää on ollut sen kanssa kun niitä sitruunoita sinne sisään laittaa, mutta kyllä se toimii.
Mutta. Meillä kävi niin että koira tajusi että murahteluun se ei reagoi. Ja oppi lisäksi että se suihkaus tulee pannasta, eikä niinkään siitä haukkumisesta. Haukkuminen ei loppunut ja sitruunat loppu. Ajattelin tosin käydä ostamassa uuden pönikän ja kokeilla taas pitkästä aikaa kouluttaa sitä sillä. Josko tällä kertaa onnistuisi. - alkup.
semmu kirjoitti:
Meillä on tuo Aboistopin isompi malli. Täytyy sanoa, että jotain pientä häikkää on ollut sen kanssa kun niitä sitruunoita sinne sisään laittaa, mutta kyllä se toimii.
Mutta. Meillä kävi niin että koira tajusi että murahteluun se ei reagoi. Ja oppi lisäksi että se suihkaus tulee pannasta, eikä niinkään siitä haukkumisesta. Haukkuminen ei loppunut ja sitruunat loppu. Ajattelin tosin käydä ostamassa uuden pönikän ja kokeilla taas pitkästä aikaa kouluttaa sitä sillä. Josko tällä kertaa onnistuisi.Harmi että noin kävi.
Koirahan on älykäs eläin, aina ei huiputukset onnistu.
Mietityttää sellainen panta, jossa suihkeen sijasta tulee joku ääni, mistä koiran korvat ei tykkää..
En muista nimeä, mutta olisi kiva saada kommentteja jos jollain on kokemusta.
Pääsääntöisesti kai suihkepannatkin on ihan kelpo kapistuksia, ainakin niiden suosio tuntuu olevan melkoinen.
Kiitos tähän mennessä vastanneille. - Jossu
semmu kirjoitti:
Mutta. Meillä kävi niin että koira tajusi että murahteluun se ei reagoi. Ja oppi lisäksi että se suihkaus tulee pannasta, eikä niinkään siitä haukkumisesta. Haukkuminen ei loppunut ja sitruunat loppu. Ajattelin tosin käydä ostamassa uuden pönikän ja kokeilla taas pitkästä aikaa kouluttaa sitä sillä. Josko tällä kertaa onnistuisi.Missään nimessä eroahdistukseen ei saa käyttää sitruunapantaa. Teimme itse sen virheen ja käytimme sitruunapantaa ja sähköpantaa ennen kuin selvisi, että koira kärsii eroahdistuksesta eikä "muuten vaan" haukkumisesta. Koira ei ymmärrä eroahdistuksessa miksi häntä rangaistaan siitä, että pelottaa ja ahdistaa! Pahentaa vaan tilannetta. Koiramme opettelee olemaan "yksin" kaverin ja kuonokopan kanssa (jolla saadaan suurempi haukkuminen pois). Eroahdistuslääkkeet eikä D.A.P-haihdutin ole auttaneet. Koirat erilaisia joten kokeilemalla löytää ehkä omalle koiralle parhaan mahdollisen avun...
- semmu
Jossu kirjoitti:
Missään nimessä eroahdistukseen ei saa käyttää sitruunapantaa. Teimme itse sen virheen ja käytimme sitruunapantaa ja sähköpantaa ennen kuin selvisi, että koira kärsii eroahdistuksesta eikä "muuten vaan" haukkumisesta. Koira ei ymmärrä eroahdistuksessa miksi häntä rangaistaan siitä, että pelottaa ja ahdistaa! Pahentaa vaan tilannetta. Koiramme opettelee olemaan "yksin" kaverin ja kuonokopan kanssa (jolla saadaan suurempi haukkuminen pois). Eroahdistuslääkkeet eikä D.A.P-haihdutin ole auttaneet. Koirat erilaisia joten kokeilemalla löytää ehkä omalle koiralle parhaan mahdollisen avun...
Kuka eroahdistuksesta puhui? Meillä koira haukkuu ovesta tulijoille kun väki on kotona.
- .....
Myös siskoni koira keksi, ettei parane haukua silloin kun on panta kaulassa. Pantaa olisi pidettävä koko ajan ja ladattuna.
- alkup.
kunnioittaa sitä pantaa niin ettei hauku kun se on kaulassa, niin eikö silloin pelkkä pannan kaulassa oleminen jo vaikuttaisi positiivisesti vaikka panta ei olisi ladattu?
Mulla on tarve lähinnä ehkäistä haukkuminen kun koira on yksin. Muuten koira on suht hyvin hiljaa kun olen itse kotona.
- sitruuna panta
meijän koiraan tehoaa täydellisesti ei tarvi kun näyttää pantaa niin hiljenee ei hauku yksin ollessa mutta panta on tarpeellinen lenkeillä kova räyhäämään varsinkin toisille koirille (ei vihainen mutta sen kuuloinen)pannan avulla olemme päässeet toisten koirien ohi ja ihmiset uskaltaa päästää omiaan haistaan kun ei luule vihaseks
- ------------------------------
Useimmilla koirilla haukkuminen (tai muu epätoivottu käytös) loppuu, vaikkei pantaa myöhemmin käytettäisikään. Meillä ollut sekä perinteinen sitruunapanta (yksin ollessa haukkumiseen) että kauko-ohjattava malli (huonekalujen pureskeluun ja kissan jahtaamiseen). Molemmat täyttäneet tehtävänsä nopeasti, eikä ole jatkossa tarvittu.
- Emäntä
Oletko miettinyt MIKSI koirasi haukkuu? Jos se haukkuu siksi, että sitä ahdistaa tai pelottaa kun se on yksin, niin onko sitruunapanta oikea ratkaisu? Koira voi purkaa ahdistusta haukkumalla, ja kun palkaksi saa ikävää tavaraa nenään, ahdistus patoutuu.
- Tässä nyt lähinnä
kuitenkin ihan ennaltaehkäisynä kyselen. En TIEDÄ, haukkuuko koirani mahdollisesti kun se jää yksin.
Me emme ole vielä olleet siinä tilanteessa, mutta sellainen on edessä. Koirani ei taatusti ole ahdistunut, se ei ole pelokas tms. Koira on minun lähin ystäväni, ollut jo vuosikausia. Ja nyt joudun muutamiksi tunneiksi jättämään sen yksin päivittäin. En todellakaan tiedä miten se reagoi siihen. Joskus vain tilanteet muuttuvat ihmisillä, ja sitä myöten myös heidän lemmikeillään.
itellä ei ole kokemusta haukunestopannoista, mutta sen tiedän, että sitruunamallin lisäksi on ainakin se ääntäpäästävämalli ja sähkömalli. Jos joskus jonkun tällaisen pannan joudun ostamaan, ostaisin ehdottomasti kauko-ohjattavan sitruuna- tai sähköpannan. Voisi käyttää muuhunkin kuin haukkumisesta pois opettamiseen. Eroahdistushaukkuun se ei tietystikään toimi.
- jukujuku
auttaa eroahdistukseen sitruunapanta,käytän vain tarvittaessa .Koira tietää että panta laitetaan ja emäntä käy asioilla. Otan joka kerta patterin pois kun en tarvitse pantaa,ja täytän aina sen ennen käyttöä, on olemassa myös pippuri suhketta ,kun koira oppii olemaan haukkumatta riittää tyhjä pantakin.
- Anni193
jukujuku kirjoitti:
auttaa eroahdistukseen sitruunapanta,käytän vain tarvittaessa .Koira tietää että panta laitetaan ja emäntä käy asioilla. Otan joka kerta patterin pois kun en tarvitse pantaa,ja täytän aina sen ennen käyttöä, on olemassa myös pippuri suhketta ,kun koira oppii olemaan haukkumatta riittää tyhjä pantakin.
Kauko-ohjattava sitruunapanta on tosiaankin kyllä parempi kun voi koulutuksellisesti sitä myös käyttää. Mutta yksinoloon auttaa vain haukunestopanta, kosks se laukaisee sirtuuna nesteen automaattisesti koiran haukkuessa.
Itse olen hankkimassa haukunesto pantaa. se on totta että koiraa pitää ensin tarkkailla miten se yksinollessa toimii, tekee tms. Koska eroahdistukseen pantaa EI SAA käyttää. - Deevil
Anni193 kirjoitti:
Kauko-ohjattava sitruunapanta on tosiaankin kyllä parempi kun voi koulutuksellisesti sitä myös käyttää. Mutta yksinoloon auttaa vain haukunestopanta, kosks se laukaisee sirtuuna nesteen automaattisesti koiran haukkuessa.
Itse olen hankkimassa haukunesto pantaa. se on totta että koiraa pitää ensin tarkkailla miten se yksinollessa toimii, tekee tms. Koska eroahdistukseen pantaa EI SAA käyttää.Koirani kärsii eroahdistuksesta ja syö paikat yksin ollessaan. Kuonokoppa käytössä siksi. Mutta se haukkuu kun ovesta joku tulee sisälle vaikka olisin kotona. Ja ikkunassa se haukkuu kun kuulee että pihalla on jotain. Myös yksin ollessaan. PItäisikö siis koittaa pantaa vai mitä teen? Kun se ei meinaa uskoa että ei saa haukkua silloinkaan kun olen kotona.
- nannero
heippa!
minä ostin täältä yheltä naiselta haukunestopannan joka on barkstop merkkinen. siis meillä on ollut ostos ehkä elämäni paras :)
minulla on saksanpaimenkoira ja haukku aina kuin ovikello soi tai joku rapussa liikku tai posti kopsahti luukusta alas.eipä hauku enään.. panta reakoi jotenkin äänenvärähtelyyn. ja siis eipä hauku enään koira. minulla oli myös lainassa sitruunapanta ja se oli ihan kamala. suihkutti joka paikkaa ja pienestäkin äänestä sitruunaa naamalle.. eikä auttanu siis mitään. eka ihmeteltiin että mikäs tää oli ja loput innostu koko touhusta.. :) että itse suosittelen tuota äänipantaa- mummo
Ostimme mäyräkoiralle 8 metriin vaikuttavan sähköisen haukunestovempeleen --> kun koira haukkui leikkiessään korkon kanssa, hän luuli, että kroko vastasi, koska kuului ihan uuutta ääntä! Siitäpä ilo syntyi, kun pruslelukroko oli oppinut vastaan! ... ja haukku yltyi kahta kovemmaksi :(
- sensusan
Hei !
Me tuomme maahan Park Stop nimistä haukunestopantaa. Tuote on ollut nyt markkinoilla muutaman kuukauden ja tuotteesta on tykätty.
Lisää titoja pannasta löytyy os. www.jtshop.fi
t. Anne- 2003
minkä hintanen on teidän haukunestopanta ja toimiiko se
- suosittelen
2003 kirjoitti:
minkä hintanen on teidän haukunestopanta ja toimiiko se
Ehdottomasti paras sitruunapanta on Aboistop. Siinä on kunnon voimakas suihke, joka reagoi kunnolla ääneen. Muissa kokeilemissani on niin onneton suihke, ettei koira edes sitä huomaa ja lisäksi eivät ole kunnolla reagoineet ääneen. Ei kannata tuhlata rahojaan muihin.
- toimineeko
suosittelen kirjoitti:
Ehdottomasti paras sitruunapanta on Aboistop. Siinä on kunnon voimakas suihke, joka reagoi kunnolla ääneen. Muissa kokeilemissani on niin onneton suihke, ettei koira edes sitä huomaa ja lisäksi eivät ole kunnolla reagoineet ääneen. Ei kannata tuhlata rahojaan muihin.
http://www.youtube.com/watch?v=51d0A9P1-N8
Paikka kai Kangasala
- DogTazer
Sähköpanta toimi parissa päivässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14546952/myydaan-haukunestopanta
Ei tarvitse kalliita suikeita. - jalleenmyyja
Mallei on joka lähtöön ja käyttäjiäkin eli voi auttaa tai ei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389