Onko täällä ketään kuka ei olekaan saanut sitä valkolakkia toivomassaan ajassa?
Itselleni nyt kävi niin, että ruotsi tuli reputettua, joten lakki jää haaveeksi.
Miten tämän häpeän voi kestää?
Lakki jöi saamatta
23
3125
Vastaukset
- älä luovuta
kaveri reputti keväällä mutta syksyllä yritti uudestaan ja sai kuin saikin valkolakin. koskaan ei pidä luovuttaa eikä luopua unelmistaan, vaikka se joskus tiukkaa tekeekin.
- syksyn kukkanen
Kerrot sukulaisille että kemut vietetään syksyllä koska haluat korotella myös päästötodistuksen arvosanoja jatkokoulutuksen takia :) Päti meillä ainakin mummiin... ja vanhemmat oli tyytyväisiä kun tiesivät että mulla jäi aikaa koko vuos lukea pääsykokeisiin (lääkis), ne tosin tiesi mitä kävi. Reputin kanssa Ruotsin.
- ...et...
...nyt se tuntuu aivan kauhealta, mutta parin vuoden päästä ei kukaan enää muista koko juttua. Yo-kirjotukset on yks kärpäsenpaska elämässä.
- EllæN
jos on tarkoitus päästä yliopistoon sisälle jatkamaan opiskeluja ....
- BelkkäBaska
Yhdellä kaverilla jäi lakki saamatta, se ennakoi luuseritulevaisuutta.
Munattomuus näkyy jo nuorella iällä. Nykyään työtön juoppo parisuhteeseen kelpaamaton paska. - Anonyymi
BelkkäBaska kirjoitti:
Yhdellä kaverilla jäi lakki saamatta, se ennakoi luuseritulevaisuutta.
Munattomuus näkyy jo nuorella iällä. Nykyään työtön juoppo parisuhteeseen kelpaamaton paska.huutonaurua vajukille
- &%¤()/==
Ikävää. :( Tosi ikävää. Se tulee tuntumaan pahalta keväällä kun kaverit saa lakit, mutta yritä kestää!! Jos sukulaisille kertominen nolottaa, voit ihan hyvin sanoa, että olit niin pettynyt kirjoitustesi tuloksiin että tahdot korottaa arvosanoja syksyllä ja saada lakinkin vasta silloin. Jos et tahdo olla ihan rehellinen, vetoa esim. flunssaan joka haittasi lukemista.
Kyllä se lakki tulee sitten syksyllä, usko vain siihen. - ------------------
voipi olla että minullakin menee mehtiin ruotsin takia.. voi helvetti! mutta ei auta kuin syksyllä uudestaan ja jotenkin saada ajatukset niin että ei se niin kamalaa ole vaikka kaverit kaikki juhlii nytten ja lähtee opiskeleen syksyllä.. kun minä vielä pakerran täällä..
- Vilijonkka
Etkö olisi voinut valita muuta ainetta pakolliseksi? Montako ainetta kirjoitit? Ei se valmistuminen syksyllä ole todellakaan mikään katastrofi, valmistuvathan monet tarkoituksella 0,5 vuotta muita myöhemmin, luulisi, että myös sinunkin koulussa.
- tietty
Vilijonkka kirjoitti:
Etkö olisi voinut valita muuta ainetta pakolliseksi? Montako ainetta kirjoitit? Ei se valmistuminen syksyllä ole todellakaan mikään katastrofi, valmistuvathan monet tarkoituksella 0,5 vuotta muita myöhemmin, luulisi, että myös sinunkin koulussa.
matikka tai ruotsi.. oon molemmissa ihan surkee, ruotsi tuntu aavistuksen helpommalta, eli sen muka läpäisisin paremmin:/ eihän se tietenkään mikään katastrofi ole, tälläkin hetkellä kovasti suunnittelen mitä teen tuon muun ajan. opiskelemaan haen ensi syksynä eli en tässä tavallaan mitään menetä.. ärsyttää vaan :D
- yery
Ei mua ainakaan hirveästi harmittaisi, koska jatko-opiskeluita ei tule ennen armeijaa. Toisaalta, jos on hirveästi uusittavaa, niin se rassaa jo jotain kesätyötä tms..
Ärsyttävää kuitenkin lukea uudestaan jotain asioita, kun tulee sellainen fiilis, että miten nyt sitten lukeminen menisi paljon paremmin kuin mitä viime kerralla, kun myös oli tarpeeksi aikaa. - muistaa
että lautakunnan täytyy aina jotkut hylätä. Aina siis löytyy pettyneitä. Toivottavasti syksyllä tai milloin sitten uusitkaan, niin menee paremmin.
Mitään selityksiä tuskin kannattaa alkaa keksimään ja kertomaan ellei oikeasti ole jotain merkittävää tapahtunut. - Nyt abi
Ei varmasti paljon lohduta mutta kerron kuitenkin. Minä olen haaveillut siitä valkolakista kohta neljäkymmentävuotta. Kun silloin koulun lopetin päätin että kyllä minä sen vielä saan. Nyt pitäisi päästä vielä pitkästä ruotsista ja äidinkielestä läpi niin haaveeni toteutuu. Tsemppiä sinullekin. Syksyllä sen sitten varmasti saat. En minäkään aio nyt luovuttaa jos reputan:-)
- vilde
Mulla oli myös n.25 vuotta aikaa edellisestä opiskelusta.Kävin keskikoulun enkä mennyt lukioon ja se jäi vaivamaan mua,joten 2002 syksyllä aloitin aikuislukion ja 2005 syksyllä sain valkolakin ,mitä en uskonut koskaan saavan.Mulle ruotsi ja enkku olivat todella vaikeita.Ketjun aloittaja !Ei kannata luovuttaa ,vaikka et pääsisikään heti läpi :),sillä tunne on sanoinkuvaamaton kun painat valkolakin päähäsi !
- syksyn yo
Oletko varma, ettet pääse ylioppilaaksi kompensaation kautta? Tsemppiä ja jaksamista joka tapauksessa!
- vilde
Vaikka hylättynä lähtee on hyvin mahdollista,että tulee hyväksyttynä takaisin !!!Näin on monelle käynyt.Odota vain lopullisia tuloksia :)
- EllæN
pah.
- Tyttö8787
Mä luultavasti reputan viikon päästä maanantaina A-enkun, mutta kyllä sitä voi juhlia syksylläkin yhtä hyvin lakkiaisia.
- Sinä olet
heikoin lenkki. Hyvästi.
- nmjiu
eikö porukat tiedä kompensaatiosta?? eikös sen kautta voi vielä päästäkin ylioppilaaksi vaikka yhden pakollisen aineen reputtaisikin?? kertokaa lisää viisaat. joten älkää vielä luopuko toivosta.
- Old Geezer
... sitten valitsit ruotsin? Katsoin tänään netistä noita kysymyksiä ja jotenkuten olisin ehkä päässyt läpi. Siispä matematiikkaa...
- onhantollompiakin
Jos ei saa valkolakkia, se kertoo heikosta luonteesta.
Ei välttämättä tyhmyydestä.
Eli ei tarvitse hävetä silmiä päästään ja kadehtia muita jotka saivat lakin keposee.
-ammattikoulut pullollaan heikkolahjaisia, jotka saavan tutkintonsa vain olemalla paikalla. - Anonyymi
Pää ylös ja ajatukset uusiin kirjoituksiin. Harjoittele lue ja harjoittele. Sitten pääset ylioppilaaksi eikä hävetä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019