Lakki jöi saamatta

Onneton

Onko täällä ketään kuka ei olekaan saanut sitä valkolakkia toivomassaan ajassa?
Itselleni nyt kävi niin, että ruotsi tuli reputettua, joten lakki jää haaveeksi.
Miten tämän häpeän voi kestää?

23

3101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä luovuta

      kaveri reputti keväällä mutta syksyllä yritti uudestaan ja sai kuin saikin valkolakin. koskaan ei pidä luovuttaa eikä luopua unelmistaan, vaikka se joskus tiukkaa tekeekin.

    • syksyn kukkanen

      Kerrot sukulaisille että kemut vietetään syksyllä koska haluat korotella myös päästötodistuksen arvosanoja jatkokoulutuksen takia :) Päti meillä ainakin mummiin... ja vanhemmat oli tyytyväisiä kun tiesivät että mulla jäi aikaa koko vuos lukea pääsykokeisiin (lääkis), ne tosin tiesi mitä kävi. Reputin kanssa Ruotsin.

    • ...et...

      ...nyt se tuntuu aivan kauhealta, mutta parin vuoden päästä ei kukaan enää muista koko juttua. Yo-kirjotukset on yks kärpäsenpaska elämässä.

      • EllæN

        jos on tarkoitus päästä yliopistoon sisälle jatkamaan opiskeluja ....


      • BelkkäBaska

        Yhdellä kaverilla jäi lakki saamatta, se ennakoi luuseritulevaisuutta.
        Munattomuus näkyy jo nuorella iällä. Nykyään työtön juoppo parisuhteeseen kelpaamaton paska.


      • Anonyymi
        BelkkäBaska kirjoitti:

        Yhdellä kaverilla jäi lakki saamatta, se ennakoi luuseritulevaisuutta.
        Munattomuus näkyy jo nuorella iällä. Nykyään työtön juoppo parisuhteeseen kelpaamaton paska.

        huutonaurua vajukille


    • &%¤()/==

      Ikävää. :( Tosi ikävää. Se tulee tuntumaan pahalta keväällä kun kaverit saa lakit, mutta yritä kestää!! Jos sukulaisille kertominen nolottaa, voit ihan hyvin sanoa, että olit niin pettynyt kirjoitustesi tuloksiin että tahdot korottaa arvosanoja syksyllä ja saada lakinkin vasta silloin. Jos et tahdo olla ihan rehellinen, vetoa esim. flunssaan joka haittasi lukemista.

      Kyllä se lakki tulee sitten syksyllä, usko vain siihen.

    • ------------------

      voipi olla että minullakin menee mehtiin ruotsin takia.. voi helvetti! mutta ei auta kuin syksyllä uudestaan ja jotenkin saada ajatukset niin että ei se niin kamalaa ole vaikka kaverit kaikki juhlii nytten ja lähtee opiskeleen syksyllä.. kun minä vielä pakerran täällä..

      • Vilijonkka

        Etkö olisi voinut valita muuta ainetta pakolliseksi? Montako ainetta kirjoitit? Ei se valmistuminen syksyllä ole todellakaan mikään katastrofi, valmistuvathan monet tarkoituksella 0,5 vuotta muita myöhemmin, luulisi, että myös sinunkin koulussa.


      • tietty
        Vilijonkka kirjoitti:

        Etkö olisi voinut valita muuta ainetta pakolliseksi? Montako ainetta kirjoitit? Ei se valmistuminen syksyllä ole todellakaan mikään katastrofi, valmistuvathan monet tarkoituksella 0,5 vuotta muita myöhemmin, luulisi, että myös sinunkin koulussa.

        matikka tai ruotsi.. oon molemmissa ihan surkee, ruotsi tuntu aavistuksen helpommalta, eli sen muka läpäisisin paremmin:/ eihän se tietenkään mikään katastrofi ole, tälläkin hetkellä kovasti suunnittelen mitä teen tuon muun ajan. opiskelemaan haen ensi syksynä eli en tässä tavallaan mitään menetä.. ärsyttää vaan :D


    • yery

      Ei mua ainakaan hirveästi harmittaisi, koska jatko-opiskeluita ei tule ennen armeijaa. Toisaalta, jos on hirveästi uusittavaa, niin se rassaa jo jotain kesätyötä tms..

      Ärsyttävää kuitenkin lukea uudestaan jotain asioita, kun tulee sellainen fiilis, että miten nyt sitten lukeminen menisi paljon paremmin kuin mitä viime kerralla, kun myös oli tarpeeksi aikaa.

    • muistaa

      että lautakunnan täytyy aina jotkut hylätä. Aina siis löytyy pettyneitä. Toivottavasti syksyllä tai milloin sitten uusitkaan, niin menee paremmin.

      Mitään selityksiä tuskin kannattaa alkaa keksimään ja kertomaan ellei oikeasti ole jotain merkittävää tapahtunut.

    • Nyt abi

      Ei varmasti paljon lohduta mutta kerron kuitenkin. Minä olen haaveillut siitä valkolakista kohta neljäkymmentävuotta. Kun silloin koulun lopetin päätin että kyllä minä sen vielä saan. Nyt pitäisi päästä vielä pitkästä ruotsista ja äidinkielestä läpi niin haaveeni toteutuu. Tsemppiä sinullekin. Syksyllä sen sitten varmasti saat. En minäkään aio nyt luovuttaa jos reputan:-)

      • vilde

        Mulla oli myös n.25 vuotta aikaa edellisestä opiskelusta.Kävin keskikoulun enkä mennyt lukioon ja se jäi vaivamaan mua,joten 2002 syksyllä aloitin aikuislukion ja 2005 syksyllä sain valkolakin ,mitä en uskonut koskaan saavan.Mulle ruotsi ja enkku olivat todella vaikeita.Ketjun aloittaja !Ei kannata luovuttaa ,vaikka et pääsisikään heti läpi :),sillä tunne on sanoinkuvaamaton kun painat valkolakin päähäsi !


    • syksyn yo

      Oletko varma, ettet pääse ylioppilaaksi kompensaation kautta? Tsemppiä ja jaksamista joka tapauksessa!

    • vilde

      Vaikka hylättynä lähtee on hyvin mahdollista,että tulee hyväksyttynä takaisin !!!Näin on monelle käynyt.Odota vain lopullisia tuloksia :)

      • EllæN

        pah.


    • Tyttö8787

      Mä luultavasti reputan viikon päästä maanantaina A-enkun, mutta kyllä sitä voi juhlia syksylläkin yhtä hyvin lakkiaisia.

    • Sinä olet

      heikoin lenkki. Hyvästi.

    • nmjiu

      eikö porukat tiedä kompensaatiosta?? eikös sen kautta voi vielä päästäkin ylioppilaaksi vaikka yhden pakollisen aineen reputtaisikin?? kertokaa lisää viisaat. joten älkää vielä luopuko toivosta.

    • Old Geezer

      ... sitten valitsit ruotsin? Katsoin tänään netistä noita kysymyksiä ja jotenkuten olisin ehkä päässyt läpi. Siispä matematiikkaa...

    • onhantollompiakin

      Jos ei saa valkolakkia, se kertoo heikosta luonteesta.
      Ei välttämättä tyhmyydestä.
      Eli ei tarvitse hävetä silmiä päästään ja kadehtia muita jotka saivat lakin keposee.
      -ammattikoulut pullollaan heikkolahjaisia, jotka saavan tutkintonsa vain olemalla paikalla.

    • Anonyymi

      Pää ylös ja ajatukset uusiin kirjoituksiin. Harjoittele lue ja harjoittele. Sitten pääset ylioppilaaksi eikä hävetä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe