silmässä patti

näkevä

Minulla on toisessa silmässä valkuaisessa..ei oikeasti ihan patti, vaan sellainen "näppy", vaikea selittää...näpyn ympärillä on niin kuin "kelmua". Silmää särkee toisinaan ja vuotaa herkästi. Tuntuu kuin olisi roska silmässä.

Tiedän. että pitäisi mennä lääkäriin...mutta jos jollakin olisi tietoa ja aikaa "diagnosioida". Kiitos.

10

19301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nona

sellanen näppy toisessa silmässä jo melkeinpä vuosia ja optikko sano että se on vaan siitä kun mulla on niin "suuret" silmät ja jotenkin kyynelneste ei saa kostutettua koko silmää ja siitä kuivuudesta voi sitten seurata sellasia..

Mut en siis todellakaan tiedä onko sulla toi sama vai jotain muuta, ehkä joku muu osaa auttaa vähän paremmin :)

• näkevä

Kiitos viestistäsi. Odottelen tässä, jos tulisi uusia "diagnooseja". :)

• okulaari

Silmä pinnalla oleva kuvailemasi patti voipi olla siipikalvo eli sidekalvon hyvänlaatuinen liikakasvu. mikäli patti kasvaa optiselle akselille eli haittaa näköä se hoidetaan kirurgisesti.
        käynti silmälääkärin vastaanotolla kannattaisi

• skäribo

allergikko? Minulle tulee tuommoinen joskus, kun on ollut jotain silmiä ärsyttävää/kutittavaa ja olen niitä hieronut liikaa. Menevät sitten itsestään pois, kun malttaa lopettaa hieromisen.

• näkevä

Paljon kiitoksia vastauksistanne. Tarkennan vielä tätä "patti" juttua sen verran, että se tuntuu toisinaan silmää räpyttämällä..miten tuollaisen nyt kuvaisi, mutta tuntuu kyllä.

• juw
        näkevä kirjoitti:

Paljon kiitoksia vastauksistanne. Tarkennan vielä tätä "patti" juttua sen verran, että se tuntuu toisinaan silmää räpyttämällä..miten tuollaisen nyt kuvaisi, mutta tuntuu kyllä.

mulla on nyt ittelläni toi patti vasemmassa silmässä ja voin kertoa että se on todella ikävän tuntuinen.. onko kellään tietoa että miten pitkään noi yleensä kestää ja että onko pahasti haitallisia?

• zres

itselläni on ollut hieman erilainen patti silmässä... se on ollut jo n. 3kk ehkä vähän ylikin. en toisinaan edes huomaa että se on siinä, mutta kun kosken siihen se tuntuu todella ilkeältä. ja joskus kaverit huomauttavat että se on kasvanut, tai että se näkyy todella hyvin.
      olen kuullut ja nähnyt tällaisia ennenkin, mutta ne ovat yleensä lähteneet suunnilleen viikon tai kahden aikana. nyt minusta tuntuu että toiseenkin silmääni on tulossa samanlainen.
      uskon myöskin että kannattaisi mennä tutkituttamaan tämä.. voisiko se olla jotain pahempaa?

• Vielä näkee..

Minullakin on muutaman päivän nyt ollut sellainen finnin näköinen ("valkoinen" ja pieni) patti/näppy sarveiskalvolla.
      En tunne sitä fyysiseti mutta häiritsee se pikkuisen, kun mielellään tietäisi mikä se on ja miten sen saisi pois.

---
      http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000201&posting=22000000012696295

-Pelottaa hieman, kun ikää ei ole vielä juuri ollenkaan, alle 20 vuotta.

---
      Suunnilleen tämän näköinen:
      http://www.drspear.ca/pics/pingueculum.jpg
      Tosin pienempi.
      ---

Iso kiitos kaikille joilla on jotain selitystä. Ja todella iso kiitos, jos jonkun poppa tai ei-poppa konsteilla saa tuon pois.

• julia*

minulla itellä on ilmestynyt semmoinen patti valkuaiseen .. pelkään että se voi olla jonkin asteen kasvain . onko tietoo mikä se o ?

• Anna-Marja

Nostan tätä vanhaa ketjua koska aihe kiinnostaa. Olisiko tähän kenelläkään uutta tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      136
      5551
    2. HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!

"Sdp:n uusi talous­ääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen
      Maailman menoa
      216
      4815
    3. Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon

Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu
      Maailman menoa
      86
      4010
    4. Sovitteko ulkonäöllisesti

Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty
      Ikävä
      86
      3437
    5. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      68
      3161
    6. Anteeksi mies

Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert
      Ikävä
      35
      1892
    7. Kaiken järjen ja logiikan voimalla

Voin todeta nainen, että halusit vain sitä.
      Ikävä
      47
      1825
    8. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      80
      1567
    9. Hei T.....

Ajatuksissani olet. T.A
      Suhteet
      14
      1438
    10. Kansanedustaja

Kaikkonen vierailee Ähtärissä lauantaina. Mikä mahtaa olla paikka.?????
      Ähtäri
      19
      1374
    Aihe