Minulla on toisessa silmässä valkuaisessa..ei oikeasti ihan patti, vaan sellainen "näppy", vaikea selittää...näpyn ympärillä on niin kuin "kelmua". Silmää särkee toisinaan ja vuotaa herkästi. Tuntuu kuin olisi roska silmässä.
Tiedän. että pitäisi mennä lääkäriin...mutta jos jollakin olisi tietoa ja aikaa "diagnosioida". Kiitos.
silmässä patti
10
19181
Vastaukset
- nona
sellanen näppy toisessa silmässä jo melkeinpä vuosia ja optikko sano että se on vaan siitä kun mulla on niin "suuret" silmät ja jotenkin kyynelneste ei saa kostutettua koko silmää ja siitä kuivuudesta voi sitten seurata sellasia..
Mut en siis todellakaan tiedä onko sulla toi sama vai jotain muuta, ehkä joku muu osaa auttaa vähän paremmin :)- näkevä
Kiitos viestistäsi. Odottelen tässä, jos tulisi uusia "diagnooseja". :)
- okulaari
Silmä pinnalla oleva kuvailemasi patti voipi olla siipikalvo eli sidekalvon hyvänlaatuinen liikakasvu. mikäli patti kasvaa optiselle akselille eli haittaa näköä se hoidetaan kirurgisesti.
käynti silmälääkärin vastaanotolla kannattaisi
- skäribo
allergikko? Minulle tulee tuommoinen joskus, kun on ollut jotain silmiä ärsyttävää/kutittavaa ja olen niitä hieronut liikaa. Menevät sitten itsestään pois, kun malttaa lopettaa hieromisen.
- näkevä
Paljon kiitoksia vastauksistanne. Tarkennan vielä tätä "patti" juttua sen verran, että se tuntuu toisinaan silmää räpyttämällä..miten tuollaisen nyt kuvaisi, mutta tuntuu kyllä.
- juw
näkevä kirjoitti:
Paljon kiitoksia vastauksistanne. Tarkennan vielä tätä "patti" juttua sen verran, että se tuntuu toisinaan silmää räpyttämällä..miten tuollaisen nyt kuvaisi, mutta tuntuu kyllä.
mulla on nyt ittelläni toi patti vasemmassa silmässä ja voin kertoa että se on todella ikävän tuntuinen.. onko kellään tietoa että miten pitkään noi yleensä kestää ja että onko pahasti haitallisia?
- zres
itselläni on ollut hieman erilainen patti silmässä... se on ollut jo n. 3kk ehkä vähän ylikin. en toisinaan edes huomaa että se on siinä, mutta kun kosken siihen se tuntuu todella ilkeältä. ja joskus kaverit huomauttavat että se on kasvanut, tai että se näkyy todella hyvin.
olen kuullut ja nähnyt tällaisia ennenkin, mutta ne ovat yleensä lähteneet suunnilleen viikon tai kahden aikana. nyt minusta tuntuu että toiseenkin silmääni on tulossa samanlainen.
uskon myöskin että kannattaisi mennä tutkituttamaan tämä.. voisiko se olla jotain pahempaa? - Vielä näkee..
Minullakin on muutaman päivän nyt ollut sellainen finnin näköinen ("valkoinen" ja pieni) patti/näppy sarveiskalvolla.
En tunne sitä fyysiseti mutta häiritsee se pikkuisen, kun mielellään tietäisi mikä se on ja miten sen saisi pois.
---
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000201&posting=22000000012696295
-Pelottaa hieman, kun ikää ei ole vielä juuri ollenkaan, alle 20 vuotta.
---
Suunnilleen tämän näköinen:
http://www.drspear.ca/pics/pingueculum.jpg
Tosin pienempi.
---
Iso kiitos kaikille joilla on jotain selitystä. Ja todella iso kiitos, jos jonkun poppa tai ei-poppa konsteilla saa tuon pois. - julia*
minulla itellä on ilmestynyt semmoinen patti valkuaiseen .. pelkään että se voi olla jonkin asteen kasvain . onko tietoo mikä se o ?
- Anna-Marja
Nostan tätä vanhaa ketjua koska aihe kiinnostaa. Olisiko tähän kenelläkään uutta tietoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849