Miten ei-vl perheeseen syntynyt

pysyy lapsuudenuskossa?

Tähän toivoisin vastausta teiltä vl:ltä.

Vl-perheeseen syntyneen on kait suhteellisen helppo lapsuudenuskossa pysyä, kun on aina joku saarnaamassa synnit anteeksi, mutta miten on ei-vl-lapsen kohdalla?

Käyttekö kouluilla pitämässä seuroja, joissa korostatte sitä että lapset eivät enää tietyn iän (?) jälkeen ole lapsuuden uskossa ja heidän pitäisi tehdä parannus jotta voivat pelastua vai miten pidätte huolta näistä kadotukseen menijöistä?

14

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

voida pakottaa ketään uskomaan.Minulla on ollut lapsia ystävinä,ja olen puhellut heille uskonasioista.Ja pidin puhäkouluakin, missä oli epäuskoisten kotien lapsia.Saarnasin heille pyhäkoulussa syntien anteeksiantamusta, kuka vain halusi uskoa sen omalle kohdalleen.Sitten meillä on tosiaan näitä pyhäkouluja ja seuroja, jonne kaikki ovat tervetulleita.

• mutta mutta

mikä on epäuskoinen koti?

• yks vaan
        mutta mutta kirjoitti:

mikä on epäuskoinen koti?

joista lapset tulivat minun pitämääni pyhäkouluun, olivat täysin avoimesti ns.epäuskoisia koteja.Eli eivät missään määrin uskonnollisia.Ehkä heille iltarukous oli opetettu.
        Kenties joku ehkä Jumalasta puhunut, ei tietoa.

• niinmiksiniin

Miksi et saarnannut heille evankeliumia vaan aloit heti toteuttaa lestalaista oppia kaikkine kummallisuuksineen?!

• niin kuin osaan

• itse ei varmaan ole

synnittömiä. Sanovat sen uskomisen olevan samanlaista kun ulkopuolelta tulleenkin, että synninpoispanijana joutuu matkaa tekemään.
      Niin, että ei sen kummempaa kuulemma.

• Kukahan_osai-

si vastata?

• Joo, tosiaan kaikki lapset syntyvät uskovaisina. Viimestään rippikoulussa pitäisi vahvistua omakohtainen usko. Eli jos oot menettänyt lapsuuden uskon, niin otat synninpäästön joltain uskovaiselta. Nettiseuroistakin saa uskoa.

• Vanhollinen_minäkin
        TÄHTIKANAVA- kirjoitti:

Joo, tosiaan kaikki lapset syntyvät uskovaisina. Viimestään rippikoulussa pitäisi vahvistua omakohtainen usko. Eli jos oot menettänyt lapsuuden uskon, niin otat synninpäästön joltain uskovaiselta. Nettiseuroistakin saa uskoa.

Missä se ilmenee Raamatussa?

• halookuuleekokukaan
        TÄHTIKANAVA- kirjoitti:

Joo, tosiaan kaikki lapset syntyvät uskovaisina. Viimestään rippikoulussa pitäisi vahvistua omakohtainen usko. Eli jos oot menettänyt lapsuuden uskon, niin otat synninpäästön joltain uskovaiselta. Nettiseuroistakin saa uskoa.

Kukaan ei synny uskovaisena eikä uskoamttomana vaan on tyhjä planko johon jokainen päivä syntymästä kirjoittaa oman lehtensä!

Miksi ette tutki Raamattua vaan jatkatte noita pöljiä fraasejanne.

• uskojat

Meidän mummo sanoi, että jos ihminen on Jumalan valittu sielu, hän kyllä löytää Jumalan valtakunnan ja pääsee uskomaan ja ajallaan Taivaan kotiin. Olipa ihminen lapsuususkostaan "poispoikennut" , tai ns. "ulkopuolinen" , löytää oikean hengellisen kotinsa, joka vie lopulta uskojansa perille. Mummo rukoili paljon omien lastensa ja sukulaisten puolesta, ettei kukaan "kadotukseen" joutuisi. Ei kait sitä muutakaan osaa, kun rukoilla, Taivaan Isän huolenpitoon turvallista jäädä.

• miksiettelueRaamattua

mummo olisi voinut jättää muutaman rukouksen väliin ja tutkia Raamatusta asiaa ynnä tulla järkiinsä ja lakat apuhumasta Jumalan valituista, miksi hän ei sitä tehnyt oliko tietoa.

Joh 3:16 " ja niin on Jumala maailmaa rakastanut että kuka ikinä Häneen uskoo, hänellä on iankaikkinen elämä" ulkomuistista !

kuka se ihminen mahtaa olla joka ei kuulu tuohon "valittujen " joukkoon?

• Isänpoikia
        miksiettelueRaamattua kirjoitti:

mummo olisi voinut jättää muutaman rukouksen väliin ja tutkia Raamatusta asiaa ynnä tulla järkiinsä ja lakat apuhumasta Jumalan valituista, miksi hän ei sitä tehnyt oliko tietoa.

Joh 3:16 " ja niin on Jumala maailmaa rakastanut että kuka ikinä Häneen uskoo, hänellä on iankaikkinen elämä" ulkomuistista !

kuka se ihminen mahtaa olla joka ei kuulu tuohon "valittujen " joukkoon?

Olen Jumalan valittu lapsi, en tosin veeällien hyväksymä vaan Jumalalta lahjaksi vaan, elämän saanut, mites on, uskotko?

• Kynäniska

Meille opetetaan, että siitä lapsenuskosta on jossain vaiheessa hyvä kasvaa ulos ja siirtyä aikuisille suunnattuun tietämiseen. Me emme kavahda sanoa, ettemme tiedä - mutta emme myöskään jätä sanomatta, kun tiedämme. Uskot ja luulottelut jätetään sinne taka-alalle toimimaan sellaisina taustavoimina, joita voi ottaa huomioon, muttei liiaksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      235
      7965
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5620
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4852
    4. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      156
      3969
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      80
      3655
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2061
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2055
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1879
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      46
      1779
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1717
    Aihe