Kilpi pikakytkentäkolmio

Valmet 565

Mistä saisi? tekeekö mitään?

7

4567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7011

      Olen itse hankkinut Kilpi-pikakytkentälaitteen muistini mukaan 80-90 lukujen taitteessa. Valmistaja taisi olla ns. pikkufirma ja ei ole tiedossa, valmistetaanko tätä enää lainkaan. Olettaisin maaseudun murroksessa (lue EU)laitteen käyttäjien vähentyneen niin paljon, että menekkiä ei ole paljoakaan. Samoihin aikoihin saattoi tulla vetovarsiin pikakytkentäkourat, joten kilpailua oli riittävästi.

      Pikakytkentälaite toimii juuri niin hyvin, kuin sen luvattiin toimivankin. Raskaskin kone voidaan jättää pois perästä ilman, että nousee traktorista irrottelemaan ja takaisinotto traktorin perään sujuu hyvin. Laite sallii myös peräkärryn oton traktoriin. Minulla on Kilpi-laitteen sovitusosa kyntöauraan, joten senkin käyttö pikakiinnityksenä onnistuu.

      • Vai olisiko?

        Millainen se niin kuin on?
        Ollapa kuva, kun kuulostaa niin mielenkiintoiselta vehkeeltä.


      • Vai olisiko? kirjoitti:

        Millainen se niin kuin on?
        Ollapa kuva, kun kuulostaa niin mielenkiintoiselta vehkeeltä.

        tai ainakin n. 15 viimeistä vuotta valmisttu on sellainen kaarikytkin (ei enää kolmio) jossa työkone kytketään työkoneessa oleviin U-kouriin (hitsatut tai irroitettava välikappale)alhaalta ja työntövarren tappiin ylhäältä lukituskouralla. Irroitus tapahtuu yläkouran lukistushihnasta vetämännä ja laskemalla nostolaite alas.
        Erittäin kätevä ja TURVALLINEN kun ei tarvitse mennä tr ja työkoneen väliin, muuta kuin mahdolliset letkut ja voa kytkemään sen jälkeen kuin kone on jo turvallisesti kiinni.
        Lisäksi sivurajoittimet ja työntövarsi on aina kiinni ja kohdallaan.
        Vaatii (silloin aina helppo kytkentä) hydraulisen työntövarren ja mielelään kaltevuudensäädön,silloin ei ole tarkka kohdalleajostakaan 5-10 sm.Käy myös tarvittaessa etupäähän.
        Ainoa missä sitä ei kannata pitää paikallaan on voa-aksellilla varustettu hinattava työkone/kärry, muuten nivelakselia saa varoa aika lailla.
        Parhaimpia keksintojä mitä tr-keksitty, mallia on vaan monta erilaista varsinkin euroopassa, siellä jo yleisesti käytössä.
        Valmistaja (vuosia sitten tehdyssä esitteestä)A.& O. Kärkkäinen
        74170 Soinlahti Iisalmi/ Kiuruvesi
        P.977-423307 977-53044 ei varmaan enää voimassa!


      • Kilpi-pikakytkentälaite
        kawasaki250 kirjoitti:

        tai ainakin n. 15 viimeistä vuotta valmisttu on sellainen kaarikytkin (ei enää kolmio) jossa työkone kytketään työkoneessa oleviin U-kouriin (hitsatut tai irroitettava välikappale)alhaalta ja työntövarren tappiin ylhäältä lukituskouralla. Irroitus tapahtuu yläkouran lukistushihnasta vetämännä ja laskemalla nostolaite alas.
        Erittäin kätevä ja TURVALLINEN kun ei tarvitse mennä tr ja työkoneen väliin, muuta kuin mahdolliset letkut ja voa kytkemään sen jälkeen kuin kone on jo turvallisesti kiinni.
        Lisäksi sivurajoittimet ja työntövarsi on aina kiinni ja kohdallaan.
        Vaatii (silloin aina helppo kytkentä) hydraulisen työntövarren ja mielelään kaltevuudensäädön,silloin ei ole tarkka kohdalleajostakaan 5-10 sm.Käy myös tarvittaessa etupäähän.
        Ainoa missä sitä ei kannata pitää paikallaan on voa-aksellilla varustettu hinattava työkone/kärry, muuten nivelakselia saa varoa aika lailla.
        Parhaimpia keksintojä mitä tr-keksitty, mallia on vaan monta erilaista varsinkin euroopassa, siellä jo yleisesti käytössä.
        Valmistaja (vuosia sitten tehdyssä esitteestä)A.& O. Kärkkäinen
        74170 Soinlahti Iisalmi/ Kiuruvesi
        P.977-423307 977-53044 ei varmaan enää voimassa!

        Kuvauksesi sopii juuri Kilpi-merkkiseen pikakytkentälaitteeseen. IKH:n sivuilla on ns. kolmio-malliset. En löytänyt hakukoneella enää kyseistä firmaa.


      • Kilpi-pikakytkentälaite kirjoitti:

        Kuvauksesi sopii juuri Kilpi-merkkiseen pikakytkentälaitteeseen. IKH:n sivuilla on ns. kolmio-malliset. En löytänyt hakukoneella enää kyseistä firmaa.

        se kilpi nimeltään, itsellä niitä 3 kpl käytössä,
        toisessa koneessa molemmissa päissä.
        Valitettavaa jos sen valmistus lopetettu,
        jostakin vois löytää, kun laittais ilmoituksen, ja niitä työkonekouria pystyy itsekin tekemään , jos saa raudan taipumaan ja hitsaus onnistuu.


    • Massikka 35

      ainakin IKH:n valikoimista nostolaitetarvikkeiden puolelta.

      • Pehtoori,

        Mielenkiintoinen laite, onko kellään kuvia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe