V6 kone ?

Topi

Niin mikä kone se on tuo Vectrassa oleva 3.2 onko moottori ollut jossakin muussa autossa?
Miten jakopää hihnalla vai ketjulla ja löytyykö kokemusta yhdistettynä farmari koppaan.
Samoin nuo varustetasot miten eroavat toisistaan sport,elegance,cosmo.Ei näy olevan enää tässä uudessa mallissa samat varustetasot mitä Opelin sivuilla.

6

3330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topi

      todellakaan kellään ole täällä tuota 3.2 moottoria ja minkäänlaista kokemusta?

      • JJJ

        Minulla on 3.2 v6 farmari automaatilla. Kun ostin auton vuosi sitten varustelutasot olivat cosmo ja elegance. Sport oli silloin poistunut mallistosta jostakin syystä. cosmon varustelutaso olisi nostanut hinnan liian korkeaksi (nahkaverhoilu) ja tyydyin eleganceen. Varustelutaso on hyvä (istuimien pintamateriaaleissa olisi toivomista) ja kaikki tarpeellinen löytyy (aut. ilmastointi, ajotietokone, napit ratissa jne). Lisävarusteeksi (200e) otin tehdastummennetut lasit taakse. Toimii kesällä ja ulkonäköseikka myös. Auto on hyvä ajaa, laatikko toimii suhteellisen hyvin, tilava. Liikaa pyörämeteliä, sähköisen takaluukun lukko joskus raivostuttaa ja etupyörien pidossa ongelmia voimakkaasti kiihdyttäessä (samat ongelmat uudessa 2.8 v6 mallissa). Loistava perheauto.


      • Topi
        JJJ kirjoitti:

        Minulla on 3.2 v6 farmari automaatilla. Kun ostin auton vuosi sitten varustelutasot olivat cosmo ja elegance. Sport oli silloin poistunut mallistosta jostakin syystä. cosmon varustelutaso olisi nostanut hinnan liian korkeaksi (nahkaverhoilu) ja tyydyin eleganceen. Varustelutaso on hyvä (istuimien pintamateriaaleissa olisi toivomista) ja kaikki tarpeellinen löytyy (aut. ilmastointi, ajotietokone, napit ratissa jne). Lisävarusteeksi (200e) otin tehdastummennetut lasit taakse. Toimii kesällä ja ulkonäköseikka myös. Auto on hyvä ajaa, laatikko toimii suhteellisen hyvin, tilava. Liikaa pyörämeteliä, sähköisen takaluukun lukko joskus raivostuttaa ja etupyörien pidossa ongelmia voimakkaasti kiihdyttäessä (samat ongelmat uudessa 2.8 v6 mallissa). Loistava perheauto.

        Niin onko jakopää hihnalla vai ketjulla ja onko tuota konetta käytetty jossakin muissakin malleissa.


      • Omegoissa
        Topi kirjoitti:

        Niin onko jakopää hihnalla vai ketjulla ja onko tuota konetta käytetty jossakin muissakin malleissa.

        Viimeisissä omegoissa taisi olla myös tuo moottori?


      • JJJ
        Topi kirjoitti:

        Niin onko jakopää hihnalla vai ketjulla ja onko tuota konetta käytetty jossakin muissakin malleissa.

        Hihnalla on. aihtoväliä en edes tiedä, mutta pitäisi lähipäivinä varata ensimmäinen huolto joten eiköhän se sieltä kysymällä selviä. Infoan asiasta myöhemmin.


      • ooppeeellli
        JJJ kirjoitti:

        Hihnalla on. aihtoväliä en edes tiedä, mutta pitäisi lähipäivinä varata ensimmäinen huolto joten eiköhän se sieltä kysymällä selviä. Infoan asiasta myöhemmin.

        - On tuo moottori tosiaan hihnalla, ja 60tkm / 4 vuotta vaihtovälillä.
        - Jakopään huoltaminen maksaa merkkiliikkeissä yleensä 500-600 eur
        - Moottori kehitetty vanhasta 3.0 v6 moottorista, jota oli omegassa, erittäin kestävä mekaanisesti. Tietenkin perus anturi yms. vikoja kuten muissakin.
        - 3.0 erona suurempi tilavuus, teräs kanget ja vahvistettu kampiakseli.
        - Ei mitään lastentauteja.
        - automaatin jatkeena varma perusratkaisu, ei mikään urheilullinen vaikka numeroista voisi niin päätellä. Enemmän mukavuus ja matkamoottori joka ei vaadi poletusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      118
      3732
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      313
      2629
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2180
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1981
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      11
      1738
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      131
      1245
    7. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      96
      1194
    8. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      7
      1191
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      84
      987
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      952
    Aihe