Voiko tällaisen nimen antaa? kiinnostaisi kovasti tietää
Juni?
11
2189
Vastaukset
- antaa nimeksi
ainakin melkein. onko juni juni vai zuni vai tsunii lausunta-asultaan? en suosittele
- Redyn
Mä sanon sillee ihan suomalaisittain Juni : ) sopiiko tytölle ja pojalle? tai saako antaa sen nimen?
- on suomeksi
Redyn kirjoitti:
Mä sanon sillee ihan suomalaisittain Juni : ) sopiiko tytölle ja pojalle? tai saako antaa sen nimen?
kesäkuu. Juni on tytön nimi (Ruotsissa ja ruotsinkielisessä Suomessa), silloin sana sanotaan pitkällä U:lla.
- Liisa-Maria
Redyn kirjoitti:
Eihän tässä nimessä ole mitään kielenvastaista. Juni on kai tytön nimi? Uusissa nimissä on se vika, ettei niistä aina tiedä ovatko ne naisen- vai miehennimiä. Juna ja Junu ovat olleet Karjalassa miehen kutsumanimiä, tulevat Juhana-nimestä, mutta Juni-nimeä en ole aikaisemmin kuullut.
- Redyn
Liisa-Maria kirjoitti:
Eihän tässä nimessä ole mitään kielenvastaista. Juni on kai tytön nimi? Uusissa nimissä on se vika, ettei niistä aina tiedä ovatko ne naisen- vai miehennimiä. Juna ja Junu ovat olleet Karjalassa miehen kutsumanimiä, tulevat Juhana-nimestä, mutta Juni-nimeä en ole aikaisemmin kuullut.
Ku haluun sanoa ihan lyhyesti Juni, ei juuni : ) se kuulostaa kivalta.
Mikä vois olla miespuolisen nimi? sellanen vähän erilainen, mut ei Joni vaik on lähellä : )
- niitä...
JUNI-nimisiä NAISIA Suomessa 35 kpl.
Kaunis nimihän se on...- Juni
Ja vanhin Suomen Juni-nimisistä saanut nimensä 1800-luvulla, joten ei ihan uudesta nimestä voi puhua.
- kieli-ihminen
Kuten muut sanoivat, Juni on kesäkuu på svenska. Juli on sitten heinäkuu, lausutaan juuli... joka yllätys yllätys löytyy suomenkielisestä almanakastakin (voi tosin tulla Juliasta).
Englannissahan June on kohtalaisen yleinen, July varmaan harvinaisempi.
Juno taisi olla Kreikan tai Rooman äitijumalatar (toisessa oli Hera).
Siis ehdottomasti tytölle. Ja se lausutaan kumminkin Juuni, ellet erikseen mainitse. Mikä on ikävää. Mutta minusta kaunis nimi.- Redyn
Tarkistin tuolta maistraatistakin jo : ) että tosiaan tytön nimihän se on, jos nyt saan tytön niin on mulla korjailemista ettei sitä nimeä venytellä : D
Mutta jos tuleekin poika ni ...täytyy keksii joku muu sitte - EGON
Redyn kirjoitti:
Tarkistin tuolta maistraatistakin jo : ) että tosiaan tytön nimihän se on, jos nyt saan tytön niin on mulla korjailemista ettei sitä nimeä venytellä : D
Mutta jos tuleekin poika ni ...täytyy keksii joku muu sitteAino tuntemani Juni oli opettajani koulussa.
Oikeasti siis Juhani, mutta kaikki kutsuivat Juniksi. - Redyn
EGON kirjoitti:
Aino tuntemani Juni oli opettajani koulussa.
Oikeasti siis Juhani, mutta kaikki kutsuivat Juniksi.Niin, voinhan mä antaa nimeksi jonkun pitemmän ja kutsua tuolla lyhyemmin : )
kiitti vinkistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733