Tiesittehän, että mikäli esim. ryhmätilanteissa tms. on vaikeuksia kuulla, on mahdollista saada sosiaalityöntekijältä kirjoitustulkkipäätös. Liitteeksi tarvitsee lääkärintodistuksen. Kirjoitustulkkaus on kätevää, kun on esim. juhlia tai muita, joissa on vaikea kuulla ympäristön hälinän vuoksi. Suosittelen ehdottomasti kysymään sossulta tällaista mahdollisuutta. Kirjoitustulkilla on samanlainen vaitiolovelvollisuus kuin muillakin tulkeilla ja tilaisuuden jälkeen kirjoitukset tuhotaan ja mitään "todistusaineistoa" ei kenellekään sitten jää. Että sellaista soppaa.
Kirjoitustulkkausta
3
609
Vastaukset
- sisko
minulla on koulussa luennoilla kirjoitustulkki mukana,samoin useissa muissa tilaisuuksissa. viitomakielentulkkia en tarvitse kun en kieltäkään osaa.
- Kivikuuro
Tiedän että jotkut viittomakieliset kuurot käyttävät kirjoitustulkkia opinnoissaan jos eivät ole onnistuneet saamaan viittomakielen tulkkia.
Ihan hyvin on toiminut kuulemma. - hyvin
Kivikuuro kirjoitti:
Tiedän että jotkut viittomakieliset kuurot käyttävät kirjoitustulkkia opinnoissaan jos eivät ole onnistuneet saamaan viittomakielen tulkkia.
Ihan hyvin on toiminut kuulemma.Juu, se todellakin toimii, etenkin vieraiden kielten opinnoissa. Olen käyttänyt, vaikka olenkin viittomakielinen kuuro, toisinaan kirjoitustulkkia etenkin vieraiden kielten opinnoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h362679- 1282363
- 1582074
- 391975
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201738- 401309
- 511047
- 861005
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24972- 114914