Haluiasin kokemuksianne ja ideoitanne erilaisista häistä. Minkälaisia välimuotoja on olemassa suurille kirkkohää-hässäköille, ja maistraattivihkimiselle? En ole käynyt rippikoulua, mutta senhän ehtii vielä hoitaa. Sukua on paljon, ja toiveena on ettei tarvitsisi kutsua ketään jota ei ole koskaan nähnytkään. Perhettä on paljon, ja sulhasen sukukin on suuri, joten kompromissejä pitää tehdä joka tapauksessa.Minkäläisia järjestelyjä vihkijän, vihkimispaikan, hääjuhlan suhteen voisi olla? Ravintola, mökki, oma koti, laivalla, hotellin sviitti? En halua tinkiä tunnelmasta,ja tod.näk. tapahtuma tullaan viettämään perheitten kummien kera (n.25 henk.)tai sitten rankalla kädellä karsitun sukulaisjoukon lähimpien ystävien kanssa, vähintään 50-75 henk.Että.. kaikki ideat tervetulleita!!!
Vaihtoehtoiset häät?
3
1899
Vastaukset
- Lilli-Anna
Meillä on keskusteluissa mietitty seuraavanlaisia:
1. Pienet kotihäät, max 10 vierasta kun kotiimme ei mahdu enempää. Asut tyyliin pikkutakki ja polvipituinen mekko.
2. Vuokrataan juhlahuoneisto, jossa vihkiminen ja hääateria. Vieraita noin 100. Juhlavat vaatteet, frakki ja pitkä hääpuku.
3. Nuorisoseuralla maaseudulla. Vieraita niin paljon kuin mahtuu. Tarjoiluna pitopöytä. Asuina kansallispuvut.
Kaikissa kolmessa vaihtoehdossa vihkijä tulisi maistraatista. Saa nähdä mihin lopulta päädymme. - KaLe
Me päädyttiin pitämään häämme ulkomailla. Olisimme joutunut pitämään "kahdet" häät, kun osa suvusta on absolutisteja ja osa ei...
Tosin tässä ratkaisussa meillä ei ollut yhtään vierasta. - kettukarkki
minä olen menossa "vaihtoehtokaason" ominaisuudessa parhaan ystäväni häihin englantiin. juhlapaikaksi on vuokrattu palanen peltoa, jonne pystytetään katettu lava danssaamista ja tarjoilua varten, majoittuminen viereisessä bed&breakfastissa. siviilivihkiminen tapahtuu luonnon helmassa, sen jälkeen vanhemmat ja lähin perhe syötetään ja varsinaiset kekkerit illemmalla, vanhempien vieraiden poistuttua joraamista tyylitajuisen dj:n johdolla. kivaa tiedossa! morsiamella ei todellakaan ole huntua...
ei jokaista serkkua ole tarvis kutsua, ja jos niin haluaa, voi juhlat järjestää vaikka vain ystävilleen. en minäkään haluaisi häissäni seurustella vaivautuneesti setien kanssa, joita olen nähnyt viimeksi 20 vuotta sitten.
häihin liittyy aivan liikaa pinttyneitä tottumuksia. eihän niitten tarkoitus ole aiheuttaa juhlakaluille stressiä ja vararikkoa, vaan olla iloinen päivä, joka jaetaan niiden kanssa, keiden tahdotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1042002En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718