Miten saan?

Puhdistaja

Miten saan Mossberg 500 pumppuhaulikosta makasiini putken irti puhdistusta varten? Eipä sitä muuten juuri tarvitse puhdistella paitsi jos ase kastuu perusteellisesti. Koitin kiertää auki mutta kovin lujassa tuntuu olevan. Auttakaa!!!

6

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei välttämättä kannata mennä irrottelemaan. Saa kai sieltä päästä tulpan pois? Sieltä tulee sitten se jousi ja mahdollinen rajoitin. Suihkurasvaa reilusti ja talouspaperitupolla läpi.

      Fabarmissani on semmoinen tulppa joka lähtee suhthelposti leveällä ruuvi- tai puutaltalla.

    • outpirtwesdg

      Mossberg on hieman ongelmallinen purkaa. Makasiinin saa hoidettua parillakin eri tapaa:
      1) poistetaan laukaisukoneisto yms. rojut ja kuumennetaan voimakkaasti makasiinin kierrettä, jolloin lukite (liima) irtoaa ja makasiinin saa kierrettyä irti. Ei suositeltavaa pitemmän päälle.
      2) Kaada makasiiniputken kautta jotain liuotinta, joka huuhtoo törkyä ja kosteutta pois. Anna loppujen haihtua ja voitele kevyesti esim. spray aseöljyllä. Käytännössä toimivampi tapa

      • Puhdistaja

        Muuten hyvä paitsi etten halua että makasiinista valuu öljyä/paskaa jokapaikkaan ja onpa kiva laittaa ne likaiset, öljyiset patruunat taskuun.. :) Haluaisin vain laittaa hieman jotain jäykkää rasvaa jouseen ettei se ruostu ja melloonnu ja jättää putken muuten kuivaksi. Mossberg on näköjään aika perseestä huoltaa jos osia ei kuumentamatta saa irti. Vituttaa. Taidan vaihtaa haulikkoa.


      • "Liputtaa"
        Puhdistaja kirjoitti:

        Muuten hyvä paitsi etten halua että makasiinista valuu öljyä/paskaa jokapaikkaan ja onpa kiva laittaa ne likaiset, öljyiset patruunat taskuun.. :) Haluaisin vain laittaa hieman jotain jäykkää rasvaa jouseen ettei se ruostu ja melloonnu ja jättää putken muuten kuivaksi. Mossberg on näköjään aika perseestä huoltaa jos osia ei kuumentamatta saa irti. Vituttaa. Taidan vaihtaa haulikkoa.

        Jos oikein pahasti ottaa pattiin,laita postia,maksan paskoineen 3-40€ja rahdin!


      • poloiselle kävi
        Puhdistaja kirjoitti:

        Muuten hyvä paitsi etten halua että makasiinista valuu öljyä/paskaa jokapaikkaan ja onpa kiva laittaa ne likaiset, öljyiset patruunat taskuun.. :) Haluaisin vain laittaa hieman jotain jäykkää rasvaa jouseen ettei se ruostu ja melloonnu ja jättää putken muuten kuivaksi. Mossberg on näköjään aika perseestä huoltaa jos osia ei kuumentamatta saa irti. Vituttaa. Taidan vaihtaa haulikkoa.

        niin että väänsin ensin kovasti,sitten tosi kovasti,sitten otin aikamiehen otteen ja väänsin niin helevetin kovaa.

        No eikö se mossbergin lipasputki jo pyörähtänytkin.Muuten hyvä mutta se meni kierteiden kohdalta poikki.Putki onkin tosi ohut!Ja kierre vielä heikentää sitä.Hommasin varaosan.Eipä oo ennää mossea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      49
      2136
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      8
      738
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      65
      690
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      497
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      487
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe