Miten saan Mossberg 500 pumppuhaulikosta makasiini putken irti puhdistusta varten? Eipä sitä muuten juuri tarvitse puhdistella paitsi jos ase kastuu perusteellisesti. Koitin kiertää auki mutta kovin lujassa tuntuu olevan. Auttakaa!!!
Miten saan?
6
1304
Vastaukset
Ei välttämättä kannata mennä irrottelemaan. Saa kai sieltä päästä tulpan pois? Sieltä tulee sitten se jousi ja mahdollinen rajoitin. Suihkurasvaa reilusti ja talouspaperitupolla läpi.
Fabarmissani on semmoinen tulppa joka lähtee suhthelposti leveällä ruuvi- tai puutaltalla.- outpirtwesdg
Mossberg on hieman ongelmallinen purkaa. Makasiinin saa hoidettua parillakin eri tapaa:
1) poistetaan laukaisukoneisto yms. rojut ja kuumennetaan voimakkaasti makasiinin kierrettä, jolloin lukite (liima) irtoaa ja makasiinin saa kierrettyä irti. Ei suositeltavaa pitemmän päälle.
2) Kaada makasiiniputken kautta jotain liuotinta, joka huuhtoo törkyä ja kosteutta pois. Anna loppujen haihtua ja voitele kevyesti esim. spray aseöljyllä. Käytännössä toimivampi tapa- Puhdistaja
Muuten hyvä paitsi etten halua että makasiinista valuu öljyä/paskaa jokapaikkaan ja onpa kiva laittaa ne likaiset, öljyiset patruunat taskuun.. :) Haluaisin vain laittaa hieman jotain jäykkää rasvaa jouseen ettei se ruostu ja melloonnu ja jättää putken muuten kuivaksi. Mossberg on näköjään aika perseestä huoltaa jos osia ei kuumentamatta saa irti. Vituttaa. Taidan vaihtaa haulikkoa.
- "Liputtaa"
Puhdistaja kirjoitti:
Muuten hyvä paitsi etten halua että makasiinista valuu öljyä/paskaa jokapaikkaan ja onpa kiva laittaa ne likaiset, öljyiset patruunat taskuun.. :) Haluaisin vain laittaa hieman jotain jäykkää rasvaa jouseen ettei se ruostu ja melloonnu ja jättää putken muuten kuivaksi. Mossberg on näköjään aika perseestä huoltaa jos osia ei kuumentamatta saa irti. Vituttaa. Taidan vaihtaa haulikkoa.
Jos oikein pahasti ottaa pattiin,laita postia,maksan paskoineen 3-40€ja rahdin!
- poloiselle kävi
Puhdistaja kirjoitti:
Muuten hyvä paitsi etten halua että makasiinista valuu öljyä/paskaa jokapaikkaan ja onpa kiva laittaa ne likaiset, öljyiset patruunat taskuun.. :) Haluaisin vain laittaa hieman jotain jäykkää rasvaa jouseen ettei se ruostu ja melloonnu ja jättää putken muuten kuivaksi. Mossberg on näköjään aika perseestä huoltaa jos osia ei kuumentamatta saa irti. Vituttaa. Taidan vaihtaa haulikkoa.
niin että väänsin ensin kovasti,sitten tosi kovasti,sitten otin aikamiehen otteen ja väänsin niin helevetin kovaa.
No eikö se mossbergin lipasputki jo pyörähtänytkin.Muuten hyvä mutta se meni kierteiden kohdalta poikki.Putki onkin tosi ohut!Ja kierre vielä heikentää sitä.Hommasin varaosan.Eipä oo ennää mossea.
http://63.149.92.163/manuals/52458_500_835_590.pdf
mossen engl. manuaali
http://will.mylanders.com/shot/mossberg/
yksinkertainen ohje purkamiseen englanniksi..
sivun alalaidassa on linkki "next" josta pääset aina seuraavalle sivulle.
kysele lisää jos tarvit apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 532366
- 85884
- 49866
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11835- 69733
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35731Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27640- 48545
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap82537- 65522