kurdi

++++++++

Hei, tiedän että täällä on ollut varmasti juttua kurdi-suomi suhteista, mutta se ei olekkaan minun ongelmani vaan mieheni perhe, joka ei hyväksy minua ollenkaan, en edes totta puhuakseni tiedä tietävätkö he edes minusta, mutta eivät ilmeisesti halua edes tietää/tavata..mies ei yksinkertaisesti uskalla sanoa/puhua heille minusta.se ahdistaa minua kovin, onko äiti-poika-suhde ollut teillä vahvasti esillä?? meillä on. Asun pääkaupunki seudulla ja mieheni myös, asunut jo 10 vuotta, joten ihan outoa ajatella että näinkin voi käydä..ymmärrän kulttuuri erot sun muut, mutta se ennakkoluulo inhottaa..voimmeko koskaan muuttaa yhteen tai alkaa oikeaan suhteeseen kun miehen perhe on esteenä..olen 25 vuotias ja olisin valmis perustamaan perheen..rakastan häntä kovin, mutta en halua satuttaa itseäni.

113

33709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurdien ystävä

      Jos ei sinua esitellä perheelle, ei sinun kanssasi suunnitella myöskään yhteistä tulevaisuutta. Suku on luultavasti jo valinnut miehellesi vaimon tai ainakin miehesi tulee valita vaimo omiensa joukosta.

      Olen nähnyt monen naisen pettyvän. Suhde on saattanut kestää vuosia, jopa lapsi/lapsia on siunaantunut, mutta mies ottaa lopulta itselleen kurdi-vaimon.

      On myös kurdi-suomi (tai muu maa) aviopareja, mutta tällöin mies on joko hyvin avaramielisestä perheestä lähtöisin ja hänen valintaansa kunnioitetaan, tai sitten mies haistattaa piut paut suvun suunnitelmille ja ottaa vaimokseen kenet haluaa. Mutta näissä tapauksissa morsian viedään näytille jo varhaisessa vaiheessa.

      Ja jotkut kurdimiehet ottavat sitten suomalaisen vaimon sen paljonpuhutun luvan vuoksi... teidän tapauksessannehan tuokaan ei enää ole "toivona", koska noin pitkään maassa olleena miehen lupa-asiatkin ovatten kunnossa?

      • minä

        miten noin kaksi naamaisena voit olla kurdien ystävä.
        harmi jos he luottavat sinuun.


      • eise niin mene

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen


      • kurdien ystävä
        minä kirjoitti:

        miten noin kaksi naamaisena voit olla kurdien ystävä.
        harmi jos he luottavat sinuun.

        Luetutin vastaukseni parilla kurdiystävälläni, he eivät nähneet vastauksessani muuta kuin totuuden ja elämän realiteetit. Todellisuudessa kun asiat todellakin ovat juuri niinkuin alunperin kirjoitin, henkilöistä riippuen. Kurdien parissa minua arvostetaan nimenomaan luotettavuuteni ja suorapuheisuuteni vuoksi, ja tietävät että seison sanojeni takana. Yhteisiä projektejakin on saatu aikaiseksi monia yli 15 vuodessa.


      • kurdien ystävä
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        huomannet, etten todellakaan mustamaalannut kaikkia kurdeja. Kannattaa aina ensin tutkia ennenkuin aloittaa hutkimisen ;)


      • ...
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Vaan KURDI.


      • italia
        ... kirjoitti:

        Vaan KURDI.

        valitettavasti olen italialainen työn tekia suomessa enkä kurdilainen mutta tulen hyvin toimeen heidän kanssa koska olemme samoissa töissä. että sorry vaan luulotauttinen katso peilistä ehkä selviää miksi he eivät pidä sinustä


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Eiköhän joka maasta löydy huonot ja hyvät miehet sekä naiset. Älä yleistä suomalaista noin, et tunne kaikkia suomalaisia naisia. Kyllä varmaan on tuollaisia naisia myös mitä kirjoitit, mutta minä en ainakaan ole tuollainen. Tunnen myös paljon italialaisia miehiä, työni puolesta. Ovat aika kovia flirttaileen, mutta heitämme sitä huumorilla. Ja mulla on ainakin ollut hyvät välit italialaisiin sekä muihin ulkomaaliasiin. Eli en lähde yleistämään italiaanoja, kuten sinä. Koska en tunne kaikkia miehiä sieltä, ja se flirtti on vain huumoria, molemminpuolista. Olemme useasti olleet ravintolassa, ja hauskaa on aina ollut, mitään romantiikkaa ei sen pahemmin koskaan ole tapahtunut, hauskoja kavereita.


      • kurdin vaimo
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Oli ikävä lukea kirjoitustasi. Suomikuvasi rajoittuu ilmeisesti ravintoloihin, mikä on säälittävää. En tunne itse ainuttakaan suomalaisnaista, joka sopisi kuvaukseesi "takiaisnaisista"-voi tosin olla,että tällaisia naisia löytyy Suomesta siinä missä Italiastakin.Sovinisti miehiäkin Italiasta näköjään löytyy. Sääliksi sitä naista käy, joka seuraasi lyöttäytyy, niin sovinistiset puheesi ovat. Kurdimiehet tuskin tarvitsevat puolustuspuheita sinunlaiseltasi.


      • Ronja
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Meidän kulttuurimme on erilainen kun teidän, meillä naiset voivat ajatella että pidämpä yhden illan hauskaa. Se on eri asia jos sitten ihastuu ja rakastuu, haluaa tavata miestä josta pitää. Eipä tule heti ajateltua että huoraksi tulee haukuttua. Itse olen tavannut 2 pitkä-aikaista suhdettani juuri ravintolassa "yhden illan juttuina" ja eivät ole koskaan huoraksi sanoneet.
        Jos tapaat naista monta kertaa sen jälkeen etkö ymmärrä että annat viestin seurustelusta. Todella kivaa sen jälkeen huomata että naisia onkin useampia. Vai että perse pystyssä! meillä naisilla on ainakin pää pystyssä samaa ei voi sanoa islaminuskoisten maitten naisista. Voi *****tti ja ****kele että naisia loukataan ja sitten kun tavataan niin sanotaan että rakastetaan. Et *ttu tiedä mitä rakkaus on.


      • Ronja
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Pakko vielä lisätä tuohon edelliseen viestiini, kun rupesi niin ärsyttämään, että suomalaisen maineeseen EI kuulu että pillua niinkuin niin kauniisti sen sanot TYRKYTETÄÄN muille, on toki olemassa suomalaisia naisia jotka ovat NAIMISISSA ja käyvät vieraissa, koska he ovat niin tyhmiä etteivät tajua EROTA jos suhde on loppu ja rakkaus ei ole molemminpuoleista ja ollaan esim. vain lasten takia yhdessä. Mutta ÄLÄ YLEISTÄ. Suomalainen nainen ei ole tyhmä ja hän haluaa RAKKAUTTA oikeasti. JOS ITSE ANNAT LUULLA enemmän kun että haluat seksiä, syytä ITSEÄSI että nainen on takiainen. Voisit myös itse miettiä mitä on takiaisuuden takana, esim huono avioliitto, väkivaltaisuus jne., jos aivosi nyt siihen pystyvät. Jos takiaisuutta on se että ihmetellään kun puhelin on 2 päivää kiinnni kun ollaankin taas jonkun muun naisen kanssa, onko se takiaisuutta????

        Jos joku on sinulle ystävällinen ja tarjoaa sinulle apua ja sydämesi, ei ole oikein että sinä murskaat sen ja huorittelet ja puhut pahaa selän takana. Hyi helvetti että on huono mieli teistä kurdeista.

        Ja vielä aasialaisista naisista (minulla on ihania filippiiniläisystäviä ja kaikki sympatia heille) ovat monet ALISTETTUJA esim seksityöläisyyden takia (lue väitöskirjoja) sen takia ovat niin "kilttejä ja palvelevia", vaikka monella heistä voisi olla ihan omat aivot, ei aivot miesten kautta.

        SINÄ et varmaan kestä suomalaisen naisen itsevarmuutta, määrätietoisuutta, sitä että nainen on koulutettu ja saa päättää omasta seksielämästään!!!! OPI se tai painu kamelinpaskatelttaasi takaisin


      • hei....

        älä nyt lannista toista, kyllä hän tulee varmasti vielä itse huomaamaan kuinka käy.. huonosti tai hyvin:)


      • Mincel
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Ole saanut pakit Suomi tytöiltä, kun olet niin katkera. sun huono itsetunto kertoo aikapaljon susta.
        Et ole ikinä uskaltautunut lähellekkään naista, eikä susta KP mihinkää olekaan.Sulla pitäis olla korvien välissä jotain, mutta kun ei ole..


      • kurdityttönen
        Ronja kirjoitti:

        Meidän kulttuurimme on erilainen kun teidän, meillä naiset voivat ajatella että pidämpä yhden illan hauskaa. Se on eri asia jos sitten ihastuu ja rakastuu, haluaa tavata miestä josta pitää. Eipä tule heti ajateltua että huoraksi tulee haukuttua. Itse olen tavannut 2 pitkä-aikaista suhdettani juuri ravintolassa "yhden illan juttuina" ja eivät ole koskaan huoraksi sanoneet.
        Jos tapaat naista monta kertaa sen jälkeen etkö ymmärrä että annat viestin seurustelusta. Todella kivaa sen jälkeen huomata että naisia onkin useampia. Vai että perse pystyssä! meillä naisilla on ainakin pää pystyssä samaa ei voi sanoa islaminuskoisten maitten naisista. Voi *****tti ja ****kele että naisia loukataan ja sitten kun tavataan niin sanotaan että rakastetaan. Et *ttu tiedä mitä rakkaus on.

        ei se kyllä noin mene islamiuskoisissa maissa, olen itse kurdi eikä minulla ole tuollaisia ongelmia että pitäisi pelätä mitä sukuni ja kurdit sanovat. vaikka olen naispuolinen silti pidetään tasa-arvossa miesten kanssa koska minua ei ole opetettu tapoihin "miehet ennen naisia" on niitä joitain jotka menevät naimisiin kun pari kertaa näkee ja sanoo heti rakastavansa, mutta nykyään näkee harvassa taino ainakin minun suvussani naiset päättävät itse kenet haluavat ja minun tilanteessa kyllä voin seurustellakkin, eikä sillä ole väliä mistä maasta mies on ja mistä uskonnosta, en tietenkään voi heti koko suvulle kertoa mutta vaikka he saavat tietää niin ei ne pahemmin mitään voi sanoa. mut se ihan riippuu siitä että pitääkö se kurdi tyttö/poika vanhasta kulttuurista kiinni, jos pitää niin se on jo huonompi homma nykymaailmassa


      • mavffnclo
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        perchè non te ne vai in asia allora... vorrei sapere che m...ia fai in un forum finlandese se la pensi cosi.
        stai facendo una figura di merda e spero davvero con tutto il cuore che non sei veramente italiano perchè stai anche facendo capire a tutti che gli italiani sono tutti degli testa di c...o come un certo signor berlusconi.

        comunque io sono una donna finlandese e non sto certamente "perse pystyssa" da nessuna parte, sposata da 10 anni con mio marito (italiano) da 12, MAI FATTO SESSO CON NESSUN ALTRO.


      • mustamaalaaiminen...
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        No mitä sinä mustamaalaat suomalaisia naisia. Itse en koko pitkän avioliiton aikana edes vilkaissut toista miestä. Mieskin sanoi, että parasta minussa oli (hän jätti minut toisen naisen vuoksi) ettei koskaan tarvinnut epäillä että vehtaisin muualla (hän itse kyllä vehtasi, myönsi sen jälkikäteen). Yksikään ystäväpiirini naisista ei ole KOSKAAN pettänyt aviomiestään!! Ja me olemme sentään jo keskimäärin 40 vuoden ikäisiä ystäväpiirissäni.


      • anoppi 7

        Kyllä kurdien ystävä oli ihan oikeassa, jos meet kurdin kanssa avioon , loppupeleissä perhe ei sitä hyväksy
        tulet takulla pettymään oli teillä yhteinen lapsi tai ei .
        ja oli liittosi kestänyt miten kauan vain ja oli miehesi miten ihana tahansa ja yleensä kurdit kyllä osaaa puhua, ne puhuu aivan sitä mitä haluut kuulla ja kun perhe vaatii eroamaan he tekevät sen
        siinä ei sun itkusi auta yhtään.


      • Anonyymi

        Kurdi on pilluhullu kun tulee suomeen ja naiset odottaa jalat levällään mutta totuus tulee vastaan. Ilmankos on paljon yksinhuoltajia joilla on tumma kakara. Turha valittaa rasismista.


      • Anonyymi
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Suomalainen nainen saa heti huoran nimen kun kurdin seurassa nähdään ihan oikein. Kurdi on vieraslaji


      • Anonyymi
        Ronja kirjoitti:

        Meidän kulttuurimme on erilainen kun teidän, meillä naiset voivat ajatella että pidämpä yhden illan hauskaa. Se on eri asia jos sitten ihastuu ja rakastuu, haluaa tavata miestä josta pitää. Eipä tule heti ajateltua että huoraksi tulee haukuttua. Itse olen tavannut 2 pitkä-aikaista suhdettani juuri ravintolassa "yhden illan juttuina" ja eivät ole koskaan huoraksi sanoneet.
        Jos tapaat naista monta kertaa sen jälkeen etkö ymmärrä että annat viestin seurustelusta. Todella kivaa sen jälkeen huomata että naisia onkin useampia. Vai että perse pystyssä! meillä naisilla on ainakin pää pystyssä samaa ei voi sanoa islaminuskoisten maitten naisista. Voi *****tti ja ****kele että naisia loukataan ja sitten kun tavataan niin sanotaan että rakastetaan. Et *ttu tiedä mitä rakkaus on.

        Meillä on oma kulttuuri sitä huudamme kuten islampaskat. Rasistia huudamme kuten islampaskat jeeeeeeee


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        miten noin kaksi naamaisena voit olla kurdien ystävä.
        harmi jos he luottavat sinuun.

        Kurdit on paskoja


      • Anonyymi
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        No tyrkyttää ne miehetki ktrpää


      • Anonyymi
        kurdien ystävä kirjoitti:

        Luetutin vastaukseni parilla kurdiystävälläni, he eivät nähneet vastauksessani muuta kuin totuuden ja elämän realiteetit. Todellisuudessa kun asiat todellakin ovat juuri niinkuin alunperin kirjoitin, henkilöistä riippuen. Kurdien parissa minua arvostetaan nimenomaan luotettavuuteni ja suorapuheisuuteni vuoksi, ja tietävät että seison sanojeni takana. Yhteisiä projektejakin on saatu aikaiseksi monia yli 15 vuodessa.

        Varatut miehet deiteissä


      • Anonyymi
        eise niin mene kirjoitti:

        älä helvätissä musta maalaa kaikki kurdit.
        kyllä hyväksi käyttäjät on suomi täynnä, luulen että monet ei tykkää että heti tarjotaan pillua vieraalle miehelle, siksi monet miehet olisi mistä maasta tahanssa pelkäävät sitä että mennään naimisiin niin taas tyrkytetään seuraavalle niin kuin teidän maineeseen kuuluu.
        siksi monet suomalaiset miehet hankivat muualta vaimo koska harva on uskollinen, ps: varma tietoa työni on sellainen.
        itse en ole aasialainen mutta uskon että sieltä löytyisi uskollisemmat naisen kun pohjoismaalaist naiset jotka ovat kuin takiaiset.
        tiedän kokemuksesta kun kerran erehdyn sanomaan yhdelle että en halua seurustella ja alkoi sellainen itku ja soittaminen teksti vistit ja soitti kaikkille kavereille ja huh huh katsokaa peiliin miten halpa maineisia olette ja aina perse pystyssä kun on vähän juhlittu.
        t.italilainen

        Ite pettävät miehet mennen tullen😄😄😄


      • Anonyymi
        italia kirjoitti:

        valitettavasti olen italialainen työn tekia suomessa enkä kurdilainen mutta tulen hyvin toimeen heidän kanssa koska olemme samoissa töissä. että sorry vaan luulotauttinen katso peilistä ehkä selviää miksi he eivät pidä sinustä

        😆😆😆😆


      • Anonyymi
        italia kirjoitti:

        valitettavasti olen italialainen työn tekia suomessa enkä kurdilainen mutta tulen hyvin toimeen heidän kanssa koska olemme samoissa töissä. että sorry vaan luulotauttinen katso peilistä ehkä selviää miksi he eivät pidä sinustä

        Minä en pidä mamuista näytän keskaria kun ajavat autolla suuttuvat hirveesti hihhihihhhhhhihihiiihhh. Hirveetä mölinää kuuluu. Eihän sitä mölinää ymmärrä


      • Anonyymi
        kurdien ystävä kirjoitti:

        huomannet, etten todellakaan mustamaalannut kaikkia kurdeja. Kannattaa aina ensin tutkia ennenkuin aloittaa hutkimisen ;)

        Kurdeja vihataan kaikissa lähi-idän maissa. Heitä luonnehditaan lähi-idän mustalaisiksi.


    • ...

      Itse tapasin kurdi-mieheni kun olin sinun ikäisesi 25v. Ihastuttiin, ja melkein heti muutettiin yhteen eikä siinä ollut mitään ihmeellistä kun tultiin hyvin toimeen ym. Puolen vuoden päästä aloin jo odottaa ensimmäistä toivottua lastamme, ja ilo oli suunnaton kun hän syntyi :) Miehen sukulaisiin pidetään yhteyttä soittelemalla ja netin välityksellä, eivätkä meidän elämäämme puutu. En tiedä ovatko hyväksyneet yhdessäolomme vai eivät, mies ei tarkemmin kerro. Äitinsä ja siskonsa aina kuitenkin lähettävät terveisiä ja lentosuukkojo minulle ja lapsille puhelun päätteeksi,kyselevät kuulumisia ja vointeja joten ei me nyt kovin ei-suosittuja voida olla... :) Kyselevät vain, koska mennään naimisiin nimittäin ollaan oltu vain avoliitossa nämä 3vuotta. Varmasti naimisiinkin vielä ehditään, haluamme (mies haluaa) pitää kunnon häät johon olisi varaa kutsua kaikki. No siis mitä tässä yritän sanoa, miehen suku on hyväksynyt jotakuinkin sen että poika asuu nyt euroopassa ja on eurooppalaistunut ja sen hyväksyvät. Mieheni on sitä mieltä, että ei edes sopeutuisi asumaan kurdistanissa. On samanikäinen kun minäkin. Paras isä mitä oisin voinut ikinä toivoa lapsille, ei juo on kiltti ja pitää perheen asiat mallillaan :) Siksipä tässä pikkukolmosta odotellaan :)

      • ++++++++++++++++

        Kyllä asuu koko perhe ja suuri joukko muita sukulaisia, joten minun tapaus taitaa olla tuhoon tuomittu :(


      • ..................
        ++++++++++++++++ kirjoitti:

        Kyllä asuu koko perhe ja suuri joukko muita sukulaisia, joten minun tapaus taitaa olla tuhoon tuomittu :(

        ehkä siinä on omat syyt kun sinua ei hyväksytä. ei kaikki anopit suomessakaan ole hyviä eikä kaikki miniat enkeleitä.
        koska minä olen kurdistanilainen ja meidän 8 henkinen perhe puolet ovat naimisissa ulkomaalaisten kanssa.
        ps. mieheni on suomalainen yhden velijen vaimo on suomalainen, toisen velijen vaimo saksalainen jne..
        meillä on kivat välit he tulevat toimeen mieheni kanssa ja minä heidän kumppanijen kanssa jos haluatte iärkeämmät tiedot niin lähettäkää puh nro [email protected] niin kerron lisää
        ei kaikki ole samanllaisia niin ettekaan ole kaikki juoppoja..


      • eiuskokaikkea

        Missähän tuo Kurdistan sitten sijaitsee, johon miehesi ei halua mennä?


      • kurdistan

      • Kurdistan?

        Sellaista maata ei ole olemassakaan. Etniseltä taustaltaan henkilö voi olla kurdi, mutta se ei ole mikään kansalaisuus. Heitä asuu mm. Turkissa, Irakissa ja Iranissa, mutta ei maassa nimeltä Kurdistan koska sitä ei ole olemassa. Ihmettelen kuinka vähän tiedät miehesi taustasta.


      • Kurdistan sijaitsee

      • Kchi81
        Kurdistan? kirjoitti:

        Sellaista maata ei ole olemassakaan. Etniseltä taustaltaan henkilö voi olla kurdi, mutta se ei ole mikään kansalaisuus. Heitä asuu mm. Turkissa, Irakissa ja Iranissa, mutta ei maassa nimeltä Kurdistan koska sitä ei ole olemassa. Ihmettelen kuinka vähän tiedät miehesi taustasta.

        Hei !

        Pakko vastata tähän, jo 5 vuotta kurdimiehn kanssa yhdessä olleena.
        Olen itsekin käynyt Kurdistanissa 3 kertaa, joten ihan todellinen paikka se on.
        Kurdistan ei ole maa, vaan se sijoittuu usean eri maan alueelle. Kurdistanilla on oma pääkaupunki sekä lippu. Kurdeilla on oma presidenttinsäkin.
        Täällä taitaa olla aika monella vähäinen tieto Kurdeista ja Kurdistanista..


      • Anonyymi
        Kurdistan? kirjoitti:

        Sellaista maata ei ole olemassakaan. Etniseltä taustaltaan henkilö voi olla kurdi, mutta se ei ole mikään kansalaisuus. Heitä asuu mm. Turkissa, Irakissa ja Iranissa, mutta ei maassa nimeltä Kurdistan koska sitä ei ole olemassa. Ihmettelen kuinka vähän tiedät miehesi taustasta.

        Ei miehen taustaa tiedä kun on vieraslaji. Nehän pitää hävittää ei kuulu suomeen


    • sivullinen``

      hei,
      ikävä,ettei miehesi suku hyväksy/tiedä sinusta.
      mutta onpa niitä sellaisiakin,jotka tietävät meistä suomalaisista vaimoista,mutta miehemme katsovat parhaaksi selittää muuta.
      moni,(tiedän 6 kaveria)jotka ovat tulleet suomeen aikoinaan,tai vaan ihan viimeaikoina,ovat jo menneet naimisiin omassa maassaan,ja lähteneet sitten tekemään tulevaisuutta muualle(tässä tapauksessa suomeen).
      siellä oleva vaimo odottaa ja tietää että hänen puolisonsa on avioiduttava täällä saadakseen oleskelulupa.
      no ,aikaa kuluu ja mies rakastuukin oikeasti täällä olevaan vaimoon mutta on velvollinen huolehtimaan myös aiemmasta vaimostaan,
      ja joillekin on syntynyt lapsikin tähän alun perin oleskelulupaliittoon.
      no,mitäs mies tekee?pitää molemmat.
      ykkös vaimo jää kotimaahan,ja täällä oleva ei tule koskaan tietämään miehen aiemmasta liitosta(myös mahdollisista lapsista).
      näitä tapauksia on ollut täällä 15 vuotta sitten ja tänäkin vuonna.
      moni ulkomaalainen tietää että ei ikinä tule tuomaan aiempaa vaimoansa tänne ja haluaa perustaa uuden perheen suomeen,mutta tulevat kuitenkin aina huolehtimaan ja käymään ykkös vaimonsa luona.
      ja toiseksi,jotkut vanhemmat taas pitävät parempana vaihto ehtona että poika ei tuo ulkomaalaista vaimoaan näytille,mahdollisen tulevan avioliiton takia.
      se että isovanhemmat eivät haluaisi nähdä lasten lastaan tai miniäänsä on aina valhe.
      joskus on syytä epäillä,selityksiä,varsinkin kun on kysymyksessä sukurakas kulttuuri,mutta lapsenlapsia ei haluta tavata,herätys huomenta.
      tämäkin on vain elämän totuuksia.

      • KUNNON SUOMALAINEN

        Olet oikeassa, kiitos


      • luepatämä
        KUNNON SUOMALAINEN kirjoitti:

        Olet oikeassa, kiitos

        en halua olla kanssasi sama mieltä. älä kiittä minua. inhoan kirjoituksiasi, ikävä että olet suomalainen.


      • KUNNON SUOMALAINEN
        luepatämä kirjoitti:

        en halua olla kanssasi sama mieltä. älä kiittä minua. inhoan kirjoituksiasi, ikävä että olet suomalainen.

        Mies???


      • miksi...

        Miksi suomalainen nainen alistuu kakkosvaimoksi??? Miksi miksi??? Eihän suomalainen nainen hyväksy sitäkään että suomalaisella miehellä on kaksi naista. Itse olen potkaissut miehen pellolle sen vuoksi, että hänellä oli toinenkin nainen. Miksi sitten hyväksytään se, että miehellä on toinen nainen ulkomailla??? Miksi joku alistuu??? Missä omanarvontunto???


      • Anonyymi

        Mulla poikaystävä kurdi. Hällä akka ja kuus penskaa syyriassa😂ja hän kuvittelee minun uskovan hänen höpöjutut. Ostaa lahjoja ym. Ne kelpaa.


      • Anonyymi
        miksi... kirjoitti:

        Miksi suomalainen nainen alistuu kakkosvaimoksi??? Miksi miksi??? Eihän suomalainen nainen hyväksy sitäkään että suomalaisella miehellä on kaksi naista. Itse olen potkaissut miehen pellolle sen vuoksi, että hänellä oli toinenkin nainen. Miksi sitten hyväksytään se, että miehellä on toinen nainen ulkomailla??? Miksi joku alistuu??? Missä omanarvontunto???

        Kukin omalla tavallaan, vaikea sanoa miten ihmiset ajattelevat omista suhteistaan siksipä ei kannata edes kommentoida


    • moneksi

      Mieheni on kurdi ja meillä on pieni vauva. Perhe on aika vanhoillinen, on kyllä hyväksynyt minut, mutta sukulaisvierailulla voin pukeutua vain hameeseen, isän läsnäolo määrää miten voin istua, ilman esiliinaa en pääse ulos... Ajattelin, että vauva helpottaisi tilannetta, kun kukapa kiinnostuisi lasta kantavasta äidistä, mutta päinvastoin -istun kuin vankilassa viikkokausia 4 seinän sisällä, kun mies on töissä. Kun oma maitokaan ei riitä vauvalle, kauas ei ole asiaa, kun korvikemaito on keitettävä ja käytettävä 2 h sisällä.... Parisuhdetta kiristää se, että miehen suvussa kaikki tehdään aikuisten ehdoilla, mikä ei istu suomalaiseen lapsen parasta ajatellen -malliin. Tuttavilla on omat murheensa näissä monikulttuuriympyröissä.

      Tietääkö miehesi perhe sinusta.... hankalampi kysymys. Tiedän eräitäkin tapauksia, että mies on Suomessa naimisissa, mutta kotimaassa odottaa toinen vaimo lapsineen. Vaikka mies olisi kotimaansa vaimosta eronnut, vaimo ei välttämättä tiedä siitä mitään -eikä luonnollisesti myöskään sukulaiset. Kun vaimoja on kaksi, vanhemmille sitä ei kerrota, vaikka muutama sukulainen sinusta tietäisikin. Sukulaisvierailuja on silloin myös turha odottaa - eihän vaimoja voi viedä tapaamaan toisiaan!

      Ota tästä nyt siis selvää. Miehesi voi olla kunnollinen tai sitten ei -kurdeja on moneksi kuten meitä suomalaisiakin.

      • ...

        Siis sinä jolla pieni vauva? Eikö teillä ole mikroa, kun puhuit vauvan maidon keittämisestä kattilassa...Kuulostaa hullulta :)


      • ulos vankeudesta

        Moikka,
        Mua rupes ahdistamaan, kun luin sun kirjoitusta uudelleen. Ahdisti nimittäin toi, että tunnet itses vangiksi omassa kodissasi. Onko teidän tuttavapiirissä kurdeja, tai suomalaiskurdilaisia perheitä, jotka olis eläneet jo pidempään yhdessä Suomessa, ja joiden yhteiselo vaikuttais harmonisemmalta ? Mietin,että sun miehen kannalta olis tosi tarpeellista tutustua sellaisiinkin perheisiin. Minun tuttavapiirissäni olen ihaillut sitä, miten itsenäisiä, ja meneviä monet nuoret kurdipariskunnat nykyään on. Voipi olla, että sun mies kokee sun suomalaisuuden uhkana, ja ajattelee sun karkaavan, jos päästä "liean löystymään". Itsekään en ravintoloita kierrä (en tosin kiertänyt ennen tätä liittoakaan), mutta olen oppinut kyllä pitämään huolta itsemäärämisoikeudestani. Koko perhe voi hyvin, kun sekä isä, että äiti saavat välillä rauhassa toteuttaa itseään, ja viettää omaa aikaa. Toivonmukaan sun mies sen pian hoksaa- vaatinee toisilta enemmän aikaa, kuin toisilta. Kahden kulttuurin liitoissa asioista pitää puhua, puhua, ja puhua paljon. Sun miehelle sä edustat ehkä turvallista, aina saatavilla olevaa äiti-hahmoa, ja siksikin vapaalle päästäminen pelottaa.


      • Anonyymi
        ulos vankeudesta kirjoitti:

        Moikka,
        Mua rupes ahdistamaan, kun luin sun kirjoitusta uudelleen. Ahdisti nimittäin toi, että tunnet itses vangiksi omassa kodissasi. Onko teidän tuttavapiirissä kurdeja, tai suomalaiskurdilaisia perheitä, jotka olis eläneet jo pidempään yhdessä Suomessa, ja joiden yhteiselo vaikuttais harmonisemmalta ? Mietin,että sun miehen kannalta olis tosi tarpeellista tutustua sellaisiinkin perheisiin. Minun tuttavapiirissäni olen ihaillut sitä, miten itsenäisiä, ja meneviä monet nuoret kurdipariskunnat nykyään on. Voipi olla, että sun mies kokee sun suomalaisuuden uhkana, ja ajattelee sun karkaavan, jos päästä "liean löystymään". Itsekään en ravintoloita kierrä (en tosin kiertänyt ennen tätä liittoakaan), mutta olen oppinut kyllä pitämään huolta itsemäärämisoikeudestani. Koko perhe voi hyvin, kun sekä isä, että äiti saavat välillä rauhassa toteuttaa itseään, ja viettää omaa aikaa. Toivonmukaan sun mies sen pian hoksaa- vaatinee toisilta enemmän aikaa, kuin toisilta. Kahden kulttuurin liitoissa asioista pitää puhua, puhua, ja puhua paljon. Sun miehelle sä edustat ehkä turvallista, aina saatavilla olevaa äiti-hahmoa, ja siksikin vapaalle päästäminen pelottaa.

        Ihme rakkautta jos alistuu toisten ehdoilla elämään. Itse lähtisin liitosta ja jättäisin nämä määräävät ihmiset ikuisiksi ajoiksi


    • kurdimiehen vaimo 15.vuotta

      Hei,
      Tilanteenne näyttää kirjoituksesi perusteella lupaavalta, mutta nyt sun kannattais kyllä "painostaa" miesystävääsi puhumaan perheelleen teiän suhteesta,koska ilman perheen siunausta elämä käy raskaaksi missä hyvänsä liitossa-olivatpa osapuolet minkä maalaisia hyvänsä. Itse olen ollut kurdimieheni kanssa naimisissa pian 15 vuotta, ja meillä on 5 ihanaa vahvalla suomalais-kurdilaisella identiteetillä varustettua lasta. Minut mieheni suku- ja erityisesti anoppi ovat ottaneet omakseen,ja olemmekin tunteneet itsemme todella tervetulleiksi sukuloidessamme Kurdistanissa ja muualla Euroopassa . Kahden kulttuurin liitto vaatii onnistuakseen tahtoa ja kunnioitusta KUMMALTAKIN
      osapuolelta. Toivotan paljon, paljon onnea suhteellenne.

      • eiuskokaikkea

        Hei kertokaa hyvät ihmiset, että missä sijaitsee se eldorado, eli Kurdistan? Mikä valuutta, mitkä naapurimaat?
        Oikeasti: mitä siitäkin seuraisi jos saamelaiset rupeaisivat vaatimaan ikiaikaisia heille kuuluneita maitaan Suomelta, Ruotsilta, Venäjältä ja Norjalta? Mitä silloin sanoisi EU?


      • kurdistan on
        eiuskokaikkea kirjoitti:

        Hei kertokaa hyvät ihmiset, että missä sijaitsee se eldorado, eli Kurdistan? Mikä valuutta, mitkä naapurimaat?
        Oikeasti: mitä siitäkin seuraisi jos saamelaiset rupeaisivat vaatimaan ikiaikaisia heille kuuluneita maitaan Suomelta, Ruotsilta, Venäjältä ja Norjalta? Mitä silloin sanoisi EU?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kurdistan


      • ................
        eiuskokaikkea kirjoitti:

        Hei kertokaa hyvät ihmiset, että missä sijaitsee se eldorado, eli Kurdistan? Mikä valuutta, mitkä naapurimaat?
        Oikeasti: mitä siitäkin seuraisi jos saamelaiset rupeaisivat vaatimaan ikiaikaisia heille kuuluneita maitaan Suomelta, Ruotsilta, Venäjältä ja Norjalta? Mitä silloin sanoisi EU?

        et voi olla noin kusipää kai netistä lötyy kaikki tiedot hölmö


      • eiuskokaikkea
        ................ kirjoitti:

        et voi olla noin kusipää kai netistä lötyy kaikki tiedot hölmö

        Kuka Kurdistanin presidentti on, millainen passi kurdeilla on? Millainen hallintomalli Kurdistanissa on?
        Varmasti sinä fiksu ystäväni tiedät vastaukset, kerro minullekin. Etsi vaikka netistä!


      • presidentti..
        eiuskokaikkea kirjoitti:

        Kuka Kurdistanin presidentti on, millainen passi kurdeilla on? Millainen hallintomalli Kurdistanissa on?
        Varmasti sinä fiksu ystäväni tiedät vastaukset, kerro minullekin. Etsi vaikka netistä!

        presidentti on jalal talabani
        passi on vihreä ja siina luke kurdistan
        lentoasemia on 2 arbilissa ja suleimanyassa


      • itsenäinen valtio
        presidentti.. kirjoitti:

        presidentti on jalal talabani
        passi on vihreä ja siina luke kurdistan
        lentoasemia on 2 arbilissa ja suleimanyassa

        se on osa pohjois Irakia je virallinen passi on Irakin passi!


    • Kurdimiehen vaimo 15. vuotta

      Pieni täsmennys edelliseen viestiini.-Kirjoituksen alku: "Suhteenne näyttää lupaavalta"- on nyt kirjoituksesi uudelleen luettuani mielestäni hieman koominenkin. Halusin sanoa, että on hienoa, jos rakastatte toisianne vilpittömästi, mutta rakkaus vaatii myös syvällistä luottamusta, ja sehän on siis seuraavaksi hakusessa...

    • ninu

      Minulla oli myös vastaava suhde kurdimieheen.Seurustelimme 3v ilman, että hänen perheensä tiesi siitä.Hän ei uskaltanut kertoa, sillä pelkäsi menettävänsä välinsä perheen kanssa.Kaikki muut perheen tuttavatkin tiesivät suhteestamme, mutta eivät halunneet paljastaa asiaa mieheni perheelle, sillä tiesivät heidän suhtautumisen.Yllättäen mieheni sai tarpeekseen salailusta ja kertoi isälleen minusta, jonka seurauksena eivät ole enää väleissä.Harmi sinänsä, sillä meidän pieni vauvamme ei saa tutustua molempiin isovanhempiin. On myös hyvä huomata, että kurdeille ja yleensä muillekin muslimeille perhe on tärkeä ja vaikka hän kuinka rakastaisi sinua hän menettäisi myös jotain korvaamatonta esittelemällä sinut.Tosin on paljon kurdeja(väittäisin) suurin osa, jotka hyväksyvät suomalaisetkin vaimot.

      • näin on

        niinpä niin- MYÖS suomalaiset vaimot...tiedäthän, että kurdeilla voi/pitää olla useita vaimoja. Mitä enemmän lapsia syntyy, sen parempi, niiden mielestä. Ei väliä, kuka niistäkin lapsista huolehtii- kyllä yhteiskunta antaa leipärahaa, kun kunnon työtäkään ei aina jaksaisi tehdä.


      • Tieto ja sivistys kunniaan
        näin on kirjoitti:

        niinpä niin- MYÖS suomalaiset vaimot...tiedäthän, että kurdeilla voi/pitää olla useita vaimoja. Mitä enemmän lapsia syntyy, sen parempi, niiden mielestä. Ei väliä, kuka niistäkin lapsista huolehtii- kyllä yhteiskunta antaa leipärahaa, kun kunnon työtäkään ei aina jaksaisi tehdä.

        Maailmaan mahtuu monenlaista kulkijaa. On melko turhauttavaa, kun aletaan yleistämään jokun tietyn kansallisuuden omaavien piirteitä. Tottakai jokaisessa maassa, kulttuurissa ja ihmisessä on omat erityispiirteensä. Minulla on hyviä kokemuksia suomessa asuvista älykkäistä, individualistisista ja työtä tekevistä kurdeista. Jokainen ihminen on itse vastuussa omista valinnoistaan ja elämästään. Ja jokaisessa kulttuurissa on yksilöitä, jotka eivät sitä ymmärrä.


      • lääps-lääps
        Tieto ja sivistys kunniaan kirjoitti:

        Maailmaan mahtuu monenlaista kulkijaa. On melko turhauttavaa, kun aletaan yleistämään jokun tietyn kansallisuuden omaavien piirteitä. Tottakai jokaisessa maassa, kulttuurissa ja ihmisessä on omat erityispiirteensä. Minulla on hyviä kokemuksia suomessa asuvista älykkäistä, individualistisista ja työtä tekevistä kurdeista. Jokainen ihminen on itse vastuussa omista valinnoistaan ja elämästään. Ja jokaisessa kulttuurissa on yksilöitä, jotka eivät sitä ymmärrä.

        Voi että! Tunnet varmaan nyt itsesi hyväksi ihmiseksi. (Säälittävä ressu, luulet olevasi jotakin)


      • Lisa
        näin on kirjoitti:

        niinpä niin- MYÖS suomalaiset vaimot...tiedäthän, että kurdeilla voi/pitää olla useita vaimoja. Mitä enemmän lapsia syntyy, sen parempi, niiden mielestä. Ei väliä, kuka niistäkin lapsista huolehtii- kyllä yhteiskunta antaa leipärahaa, kun kunnon työtäkään ei aina jaksaisi tehdä.

        KURDI-miestä, joilla olis useampi kuin yksi vaimo! Mieheni kanssa ollaan yli 10vuotta yhdessä oltu, ja ystäväperheet (kurdilaiset) tulleet hyvin tutuiksi. Mieheni isoisällä tosin oli kaksi vaimoa, mutta silloinkin oli jo hankalaa. Molemmilla vaimoilla kun piti olla tasa-arvoisesti kaikkea, ja riitoja oli yllin kyllin. Myös vaimot olivat kateellisia toisilleen, jos mies osti toisen vaimon lapsille jotain piti sama ostaa myös toisen vaimon lapsille. Tottakai miehet aina leikittelevät ja naureskelevat, että ottaisko uuden vaimon mutta todellisuudessa tämä on vain leikkiä. Nykyajan kurdimiehet, varsinkin länsimaissa asuvat ovat jo niin eurooppalaistuneet että tuskin tietäisivät enää mitä tehdä jos useampi vaimo olis! Yhdessäkin vaimossa kun on jo välillä kestämistä ;))


      • echos
        näin on kirjoitti:

        niinpä niin- MYÖS suomalaiset vaimot...tiedäthän, että kurdeilla voi/pitää olla useita vaimoja. Mitä enemmän lapsia syntyy, sen parempi, niiden mielestä. Ei väliä, kuka niistäkin lapsista huolehtii- kyllä yhteiskunta antaa leipärahaa, kun kunnon työtäkään ei aina jaksaisi tehdä.

        mitä ihmettä? mä oon 20 vuotias kurdityttö ja käyn töissä jo toista vuotta... kävin lukion loppuun ja samalla tein töitä,, äitini käy töissä..isäni tekee töitä suomessa ja kotimaassa ja veljet opiskelee ja käy töissä samalla...et me ei kyl käytetä teidän verorahoja sori vaan. toi on kyl niin tyhmästi sanottu ettei sanat riitä. mä oon asunu suomes jo 18 vuotta mut oon todella ylpeä siitä että oon kurdi... tosi lapsellista touhua kyl. ihminen on yksilöllinen.. ei kansallisuus määrää miten tyhmä sä oot.. hei haloo!!!


    • KURDIN YSTÄVÄ

      ENSI KUN OLEME KURDILAISIEN KAVERI OLEMEE YSTÄVÄLIISIÄ EIKÄ TYHMIÄ VAIKA HAUKUISIMEE PASKA PÄKSI

      • pliis :D

        VITTU PLIIS OIKEESTI JOTKUT NÄIST VASTAUKSIST ON NIIN VITUN HAUSKOJA JA SAMAL NII TYPERIÄ MUA HÄVETTÄÄ OLLA SUOMALAINEN KUN LUEN JOIDENKIN KOMMENTTEJA VITTU JOKU PÄIVÄ HUOMAATTE ET TIETTYJEN SUOMALAISTEN KÄYTÖKSEN TAKIA KOITUUKI VAST NIIT MAMUJEN ONGELMIA :D MENKÄÄ TE SAATANAN KUNNON RASISTIT VITTUUN TÄÄLTÄ VÄHÄKS AIKAA JOHONKI MIS JOKO SAATTE PASKAKOHTELUN NII NÄÄTTE MITEN KIVAA SE SITTE SIEL ON, NÄÄTTE ITEKI MITEN RUPEETTE TEKEMÄÄ RIKOKSIA JA TOLLAST TAI SITTE TEIT KOHDELLAA HYVIN, IHAN NORMAALISTI JA TAJUUTTE ET NIIN SEN PITÄÄKI MENNÄ :DDDD

        oisin voinu vaik ottaa capsin pois alus, mut unohin nii sori tost isost tekstist lukekaa tai älkää.. :D


      • kurdilainen

        VITUN HOMOT ETTEKSE TIENNEET ETTÄ KURDEJA ON 40 MILJOONAA JA SE ON MAAILMAN RIKKAIMPIA MAITA ?????!!! MÄ ITE OON KURDILAINEN JA TIEEN 9000000000000000000 KERTAA PAREMMIN KUIN TE KURDISTANISTA !!!!!!!!!!! TULIKO SELVÄKSI ??????


      • opettele!
        pliis :D kirjoitti:

        VITTU PLIIS OIKEESTI JOTKUT NÄIST VASTAUKSIST ON NIIN VITUN HAUSKOJA JA SAMAL NII TYPERIÄ MUA HÄVETTÄÄ OLLA SUOMALAINEN KUN LUEN JOIDENKIN KOMMENTTEJA VITTU JOKU PÄIVÄ HUOMAATTE ET TIETTYJEN SUOMALAISTEN KÄYTÖKSEN TAKIA KOITUUKI VAST NIIT MAMUJEN ONGELMIA :D MENKÄÄ TE SAATANAN KUNNON RASISTIT VITTUUN TÄÄLTÄ VÄHÄKS AIKAA JOHONKI MIS JOKO SAATTE PASKAKOHTELUN NII NÄÄTTE MITEN KIVAA SE SITTE SIEL ON, NÄÄTTE ITEKI MITEN RUPEETTE TEKEMÄÄ RIKOKSIA JA TOLLAST TAI SITTE TEIT KOHDELLAA HYVIN, IHAN NORMAALISTI JA TAJUUTTE ET NIIN SEN PITÄÄKI MENNÄ :DDDD

        oisin voinu vaik ottaa capsin pois alus, mut unohin nii sori tost isost tekstist lukekaa tai älkää.. :D

        voinut vaihtaa tekstilajia vielä kirjoittamisen jälkeenkin. Tai siinä vaiheessa, kun huomasit suuraakkoset.


    • eiköhän

      eiköhän se siitä, miehes rakastaa sua varmasti ja vie sut vihille. onnea ja jaksa vaan odottaa!!!!

    • KURDISTAN

      Jotkut vastaukset olivat törkeitä ja minäkin voin olla törkeä jos meitä kurdeja haukutaan ja tässä se lähtee. Te suomalaiset luulette olevanne jotakin hhhh ja vittut suurin osa miehistä on juoppoja ja naiset on huoria jo teiniässä saate lapsia. Vaikka me olisimme miten huonoja teidän mielessä onneksi me ei olla kuten te jos olisimme tekisin itsemurhan. Meidän uskontomme on paljon parempi kuin teidän vaikka te olisitte tehneet niin monta syntiä ettei niitä voi laskea ja silti te sanotte itsellenne ja että menette taivaisiin hh ja vittut. Uskotelkaa itsellenne vaikka se ei ole niin hh. Ja olen kuullut että joku sanoi että te islamilaiset ajattelette vain uskontoanne ettekä perhettä hhh paraskin puhuja te suomalaiset ette pysty hoitaman omaa äitiä, isä, isoäitiä, isoisä ja panette vanhustalon yksin kärsimään ja käytte siellä vuodessa 1 kerta. Me kurdilaiset emme koskaan te näin me rakastamme oma perhettämme emmekä koskaan hylkää niitä. Olen huomannut että suomalaiset miehet katsovat kurdityttö enemmän kuin suomalaistyttöä ja miksihän kun kurdilaiset tytöt ovat maailman kauniita ja siksi suomalaistytöt kiusaavat kurdityttöä koska ovat niin vittun katelisia.
      hhh nauratti paljon kun yksi tyhmä sanoi että kuinka vähän tiedät miehesi taustasta kun Kurdistan ei ole olemassa senkin tyhmä aasi Kurdistan on olemassa tieks kukka on Irakin presidentti hän on kurdilainen päivä päivältä me edistymme ja saame oman valtion ja se valtio on maailman upein ja kaunein. Luuleks että me haluamme asua suomessa me kärsimme tällä jo ihan likka ja haluamme oman mahan kun emme voi palata koska sota on liika älä märiskö kyllä me mutamme aikana.
      Te ette tiedä kurdeista mitään no mä voin vähän autta siinä menkää sinne ja nautika kurdi vaateista http://www.dellalondon.co.uk/ http://www.pdki.dk/lawanrasmi2rebandenarhus3.html ja kurdilaulut ovat niin hyviä ja tässä osoittet http://www.youtube.com/watch?v=n9fXFmfC71U http://www.youtube.com/watch?v=czeYMc9ywGo http://www.youtube.com/watch?v=6gAkbveyXSg&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=otgsXtO55Is&mode=related&search=
      ettekö tiennet että kurdin tanssi ja musiikki tuli ensimmäiseksi kun kisattiin noin 30 maiden musiikkia ja tanssia. etpä tietysti kun teidän televisiossa ei näytetä positiivissa kurdeista vaan negatiivisia.

      • Giraldo

        Ei ole olemassa kansainvälisesti tunnustettua Kurdistania, vai väitätkö vastaan eli onko koko muu maailma väärässä ja ilkeä turkkilaisten kätyri???

        Kuka se kertoo kenelle menevänsä taivaisiin? Et varmaan tarkoita jotain vitun idioottia, joka posauttaa pommin Istanbulissa ja tappaa kauniin 15-vuotiaan turkkilaisen tytön?

        Irakissako haluat asua imbesilli? Haluat asua yhdessä maailma köyhimmistä maista, jossa idiootit tappavat toisiaan ja luulevat olevansa oikeassa?

        Opetele olemaan ihan oikeasti ylpeä itsestäsi ja taustastasi, äläkä mouhoa täällä kuin pelle. Valtioiden rajojen muuttaminen on terrorismia ja anarkismia. Vaikka joku valtio olisi niin joskus tehnyt, ei se oikeuta sinua tekemään samoin, jollet halua olla terroristi.


      • Öca

        Hei idiootti.

        Mene sinne "Kurdistaniin" perustamaan sitä valtiota , älälä selitä jumalauta täällä tollasta paskaa. Perus pelle sä oot joka tulee tänne pelkäämään kun ei uskalla mennä omille mailleen puolustaan omaa kansaa. Ei sua täällä tarvita.


      • bshsbhs

        vitu hyvä:D oon suomalainen mutta toi teki ihan hyvää joillekin ahdasmielisil rasisteille, toi loppu oli ihan paras:D


      • Katimaria 76

        Toi kirjoituksesi oli kyllä tosi lapsellista tekstiä...vittua vielä kehtasit kirjotella...


      • naurattaa

        tosiaan jo korkea aika muuttaa "kotimaahasi". Miksi pilaat elämääsi täällä? Sota ei ole mikään este. Asuivat suomalaisetkin Suomessa sota-aikana, eivätkä lähteneet Kurdistaniin elätettäviksi.
        Sinä se vain odottelet, että joku toinen rakentaa sen maailman upeimman ja kauneimman valtion, jonne sinä voit sitten siirtyä. Arvelen, että odotuksestasi muodostuu pitkä. Siihen asti joudut tyytymään suomalaiseen sosiaaliturvaan. Toivottavasti sitä leikataan kovalla kädellä.


    • Poem

      Roses are red KURDS are brown thats my race so don't put it down!!
      My KURDISTAN pride I will not hide
      My KURDISH race I will not disgrace
      My KURDISH blood flows hot &; true
      My KURDISH peeps I will stand by you
      thru thick &; thin till the day we die
      Our KURDISH flag Always stands high
      I yell this poem Louder than all the rest.
      cuz every-one knows KURDS ARE THE BEST!!!
      KURDISH Pride in my mind KURDISH BLOOD is my kind
      So step aside and let me through
      Cuz its all about the KURDISH Crew
      Life sucks and then you die but if your KURDISH You die with good ass pride!!!!

    • just me

      woow oletteko todella noin mustasukkaisia meille kurdilasille? olen aina ihmetellyt miksi inhoatte ulkomaalaisia? nyt taisi selvitä, olette v*** mustasukkaisia meille, ja minkä takia? koska pelkäätte että varastamme teidän miehet? jaahas voin sano teille yhden asian jotta voisitte helpottua: D rumat, juopot suomalaiset miehet ei meitä kiinnosta? eihän se meidän vika ole ettei ne saa silmät pois ,,meitä kiinnosta vain söpöt kurdinpojat,,ja suomalaiset tytöt miksi teidän täytyy olla niin v**** kateellisia kurdin tytöille? senkö takia kun ne ovat kauneimmat kun te ?

      • KURDI

        En aio musta maalata ketään. Sääli että puhutte paskaa toisistaanne noin.
        Kurdeissa on hyvät ja huonot puolet niin kuin suomalaisessakin..

        Itse olen kurdi, mutta en voisi olla hetkikään kurdimiehen kanssa. Mutta se on vaan mun oma juttuni miksi en olisi...Ei tarkoita kuitenkaa että kurdimiehet olisivat huonoja.

        Suomalaisnaisista: ei pidä paikkansa että ne on halpoja. Suomalaisilla on vaa eri kuultuuri ja ne elää vapaisempi ku kurdit. Kurdinaiset taas ovat saman miehen kanssa koska kuultuuri ja uskonnon takia.

        Suomalaismiehet eivät ole juoppoja! Kyllä niitä löytyy jotka ovat mutta ei kaikki. Itse seurustelen suomalaisen miehen kanssa eikä se mikään juoppo ole.

        Kurdeille: ÄLKÄÄ PUHUKO PASKAA/PAHA SUOMALAISESTA. ASUTAAN SENTÄÄN HEIDÄN MAASSA. PITÄISI OLLA KIITOLLINEN

        Suomalaisille: ÄLKÄÄ MUSTA MAALATKO KURDEJA. JOS YKSI KURDI ON PASKIAINEN EI TARKOITA ETTÄ KAIKKI OVAT. ANTAKAA NIILLE MAHDOLLISUUS NÄYTTÄÄ HYVÄN PUOLENSA.

        sorry muuten kirjoitusvirheistä.


      • welho
        KURDI kirjoitti:

        En aio musta maalata ketään. Sääli että puhutte paskaa toisistaanne noin.
        Kurdeissa on hyvät ja huonot puolet niin kuin suomalaisessakin..

        Itse olen kurdi, mutta en voisi olla hetkikään kurdimiehen kanssa. Mutta se on vaan mun oma juttuni miksi en olisi...Ei tarkoita kuitenkaa että kurdimiehet olisivat huonoja.

        Suomalaisnaisista: ei pidä paikkansa että ne on halpoja. Suomalaisilla on vaa eri kuultuuri ja ne elää vapaisempi ku kurdit. Kurdinaiset taas ovat saman miehen kanssa koska kuultuuri ja uskonnon takia.

        Suomalaismiehet eivät ole juoppoja! Kyllä niitä löytyy jotka ovat mutta ei kaikki. Itse seurustelen suomalaisen miehen kanssa eikä se mikään juoppo ole.

        Kurdeille: ÄLKÄÄ PUHUKO PASKAA/PAHA SUOMALAISESTA. ASUTAAN SENTÄÄN HEIDÄN MAASSA. PITÄISI OLLA KIITOLLINEN

        Suomalaisille: ÄLKÄÄ MUSTA MAALATKO KURDEJA. JOS YKSI KURDI ON PASKIAINEN EI TARKOITA ETTÄ KAIKKI OVAT. ANTAKAA NIILLE MAHDOLLISUUS NÄYTTÄÄ HYVÄN PUOLENSA.

        sorry muuten kirjoitusvirheistä.

        "mutta en voisi olla hetkikään kurdimiehen kanssa."

        Mikset?


      • kurdi
        welho kirjoitti:

        "mutta en voisi olla hetkikään kurdimiehen kanssa."

        Mikset?

        kurdi miehet ja minä ollaan yhtä kuin aamu ja yö:)
        tulisi varman heti ero:)
        Ne ei ymmärrä mua ja minä en heitä:)
        Mun mielestä parisuhde pitäisi olla fifty fifty, ehkä niiden mielestä 10% ja 90%.
        Eli on kokeiltu eikä sovi mulle--toivottavasti sait vastauksen:)


      • lieneekin
        kurdi kirjoitti:

        kurdi miehet ja minä ollaan yhtä kuin aamu ja yö:)
        tulisi varman heti ero:)
        Ne ei ymmärrä mua ja minä en heitä:)
        Mun mielestä parisuhde pitäisi olla fifty fifty, ehkä niiden mielestä 10% ja 90%.
        Eli on kokeiltu eikä sovi mulle--toivottavasti sait vastauksen:)

        Tämä oli niin hauska keskustelu,että loppu yhteenvetona sanoisin:
        Avohoitoa on vähennettävä suomessa ja suljettuja laitospaikkoja taas kerran kisättävä.
        Olen havainnut paljon epätasapainoa hoidon tasapainoon pyrkimisessä.


      • Sushmita
        kurdi kirjoitti:

        kurdi miehet ja minä ollaan yhtä kuin aamu ja yö:)
        tulisi varman heti ero:)
        Ne ei ymmärrä mua ja minä en heitä:)
        Mun mielestä parisuhde pitäisi olla fifty fifty, ehkä niiden mielestä 10% ja 90%.
        Eli on kokeiltu eikä sovi mulle--toivottavasti sait vastauksen:)

        Sinä kurdilainen, this is for u:
        Ensinnäkin parisuhde ei ole 50% ja 50% eikä sen pitäis myöskään olla 10% ja 90% .
        VAAN 100% JA 100% !!!!!!!! tota ei kaikki tajua.
        Ja teille muille muksuille jotka revitte hiukset päästänne ton SUOMI-KURDI jutun takia. Haloo?
        Mä tulin suomeen vuonna papu, olen kasvanut täällä ja suomalaistunut. En liiku Kurdilaisten kanssa vaan kaveeraan suomalaisten kanssa. Kaverimieles ne sopii mul paremmin.
        Mitä kurdimiehiin tulee niin ei saa olla negatiivinen. Mä olin naimisis yhden kurdilaisen kanssa noin vuoden, mä heitin sen pois kotoa ja hain eron koska se pisti yhden suomalaisen naisen paksuks. Kävi ilmi et se oli pettäny mua jo kuukausia. Mä sain kestää joka pv pahoinpitelyjä ja loukkauksia. Kunnes päätin toimia! Enkä ole katunut hetkekään että erosin. Olen onnellinen ja nautin elämästä. Mun pointti on se et ei mun tarvii kantaa kaunaa KAIKILLE SUOMALAISILLE NAISILLE koska mun mies petti mua sen suomalaisen kans (VAIKKA SE SUOMALAINEN TIESIKIN KAIKEN) eikä mun tarvii vihata/pelätä/halveksia KAIKKIA KURDILAISIA MIEHIÄ koska mun oma aviomies oli sellainen. Ei elämän kuuluis noin mennä. Nyt olen ollu yli vuoden sinkkuna mut jos joku pv pitäs alottaa suhde tai jopa mennä naimisiin niin ehdottopmasti menisin kurdilaisen kanssa naimisiin. Molemmissa kulttuureissa on omat hývät ja huonot puolensa, se on selvä.


        Okei me asutaan suomes mut en koe olevani yhdellekään suomalaiselle ''velkaa'' mistään, koska tämä on heidän maansa. Tottakai aina pitää olla kiitollinen jumalalle jne mut ei suomalaiset tod. voi ahdistaa kurdilaisia sun muita (MAAHANMUUTTAJIA) nurkkaan sanomalla ''TÄÄ ON VITTU MEIJÄN MAA, PAINU SINNE MIST OLET TULLUT JA OLE KIITOLLINEN!''
        Daaaa mihin tää maailma on menos?
        Kuinka kauan yks ihminen loppujen lopuks elääkään! NAUTTIKAA ELÄMÄSTÄ älkääkä tuhlatko aikaanne tuollaiseen turhaan ''pälä pälä pälä'' paskapuheeseen. KAIVAKAA SE JÄRKI PERSEESTÄNNE. PRKL!


      • huh, huh
        Sushmita kirjoitti:

        Sinä kurdilainen, this is for u:
        Ensinnäkin parisuhde ei ole 50% ja 50% eikä sen pitäis myöskään olla 10% ja 90% .
        VAAN 100% JA 100% !!!!!!!! tota ei kaikki tajua.
        Ja teille muille muksuille jotka revitte hiukset päästänne ton SUOMI-KURDI jutun takia. Haloo?
        Mä tulin suomeen vuonna papu, olen kasvanut täällä ja suomalaistunut. En liiku Kurdilaisten kanssa vaan kaveeraan suomalaisten kanssa. Kaverimieles ne sopii mul paremmin.
        Mitä kurdimiehiin tulee niin ei saa olla negatiivinen. Mä olin naimisis yhden kurdilaisen kanssa noin vuoden, mä heitin sen pois kotoa ja hain eron koska se pisti yhden suomalaisen naisen paksuks. Kävi ilmi et se oli pettäny mua jo kuukausia. Mä sain kestää joka pv pahoinpitelyjä ja loukkauksia. Kunnes päätin toimia! Enkä ole katunut hetkekään että erosin. Olen onnellinen ja nautin elämästä. Mun pointti on se et ei mun tarvii kantaa kaunaa KAIKILLE SUOMALAISILLE NAISILLE koska mun mies petti mua sen suomalaisen kans (VAIKKA SE SUOMALAINEN TIESIKIN KAIKEN) eikä mun tarvii vihata/pelätä/halveksia KAIKKIA KURDILAISIA MIEHIÄ koska mun oma aviomies oli sellainen. Ei elämän kuuluis noin mennä. Nyt olen ollu yli vuoden sinkkuna mut jos joku pv pitäs alottaa suhde tai jopa mennä naimisiin niin ehdottopmasti menisin kurdilaisen kanssa naimisiin. Molemmissa kulttuureissa on omat hývät ja huonot puolensa, se on selvä.


        Okei me asutaan suomes mut en koe olevani yhdellekään suomalaiselle ''velkaa'' mistään, koska tämä on heidän maansa. Tottakai aina pitää olla kiitollinen jumalalle jne mut ei suomalaiset tod. voi ahdistaa kurdilaisia sun muita (MAAHANMUUTTAJIA) nurkkaan sanomalla ''TÄÄ ON VITTU MEIJÄN MAA, PAINU SINNE MIST OLET TULLUT JA OLE KIITOLLINEN!''
        Daaaa mihin tää maailma on menos?
        Kuinka kauan yks ihminen loppujen lopuks elääkään! NAUTTIKAA ELÄMÄSTÄ älkääkä tuhlatko aikaanne tuollaiseen turhaan ''pälä pälä pälä'' paskapuheeseen. KAIVAKAA SE JÄRKI PERSEESTÄNNE. PRKL!

        Totta, ihmiset ovat erilaisia... Niin kurdeissa kuin suomalaisissakin on varmasti kaikenlaista tallaajaa..

        Mutta maassa maan tavalla! Muistellaanpa, miten suurin osa kurdeistakin tänne ovat tulleet... Sietäisi olla kuitenkin hieman kiitollisia.. Kukakohan maksaa/maksoi sosiaaliturvanne?

        Ja jos ei miellytä, ainahan voi muuttaa takaisin...


      • mehdil
        huh, huh kirjoitti:

        Totta, ihmiset ovat erilaisia... Niin kurdeissa kuin suomalaisissakin on varmasti kaikenlaista tallaajaa..

        Mutta maassa maan tavalla! Muistellaanpa, miten suurin osa kurdeistakin tänne ovat tulleet... Sietäisi olla kuitenkin hieman kiitollisia.. Kukakohan maksaa/maksoi sosiaaliturvanne?

        Ja jos ei miellytä, ainahan voi muuttaa takaisin...

        Itsellani olen kokemusta nyt seka synty peraltaa olevan suomalisen kanssa seurutelusta (1v. 3kk) ja nyt olen yhdessa Irakinsta lahtosin olevan Kurdilaisen kanssa 2v. Minulla ainakin on pelkka hyvaa sanottavaa kurdeista.Olemme kihlattuni kanssa kyyneet 2 x miheni synnyn maassa hanen vanhempiensa luona. He heidan puoleeltaa ei ole ollut suvaitsevaiisuus ongelmia. Vuorostaan omat porukani eivat hyvaksy olenkaa meidan suhdetta. :( .

        Pahoitteli ettei minulla ole tekstissa muutamia suomaisia aakkosia.


    • no jaa

      että oot epätoivonen ja täysin pelle

      • Sorron alainen

        Mun kurdi miesystävä sanoo, että hän pakottaa minut olemaan päivät kotona, laittamaan ruokaa, siivoamaan ja tekemään kymmenen lasta ja hoitamaan niitä yksin. Siihen minä sanon että, joo ja joudun käyttämään huivia ja mustaa kaapua. Mies jatkaa, että jos en tottele niin hän hakkaa mut. Sen jälkeen me nauretaan ja mies menee tekemään ruokaa ja minä korkkaan oluen ja valmistaudun bileiltaan.

        Miettikää. :D


      • naurattaa
        Sorron alainen kirjoitti:

        Mun kurdi miesystävä sanoo, että hän pakottaa minut olemaan päivät kotona, laittamaan ruokaa, siivoamaan ja tekemään kymmenen lasta ja hoitamaan niitä yksin. Siihen minä sanon että, joo ja joudun käyttämään huivia ja mustaa kaapua. Mies jatkaa, että jos en tottele niin hän hakkaa mut. Sen jälkeen me nauretaan ja mies menee tekemään ruokaa ja minä korkkaan oluen ja valmistaudun bileiltaan.

        Miettikää. :D

        ihan itse. Ja tarkkaan.


      • pööööööööööööööööööö
        naurattaa kirjoitti:

        ihan itse. Ja tarkkaan.

        Sanoo tämä 3 lapsen äiti. Turhaa riesaa, epäluottamusta, itkua, hammastenkiristystä. sitäkö loppuelämältänne haluatte. Helvetti etä noita ikinä piti suomeen ottaakkaan. Lapsistani toki kiitollinen.


      • Pahalta näyttää
        Sorron alainen kirjoitti:

        Mun kurdi miesystävä sanoo, että hän pakottaa minut olemaan päivät kotona, laittamaan ruokaa, siivoamaan ja tekemään kymmenen lasta ja hoitamaan niitä yksin. Siihen minä sanon että, joo ja joudun käyttämään huivia ja mustaa kaapua. Mies jatkaa, että jos en tottele niin hän hakkaa mut. Sen jälkeen me nauretaan ja mies menee tekemään ruokaa ja minä korkkaan oluen ja valmistaudun bileiltaan.

        Miettikää. :D

        huolestuttavaa.
        Miettisit itsekin.


    • Somepody

      Jos perhe ei tiedä sinusta niin luulen että ei tule ikinä tietämään eikä varsinkaan hyväksymään sinua. Minäkin erosin poikaystävän kanssa koska perhe ei hyväksynyt minua.

      • rosa++++

        Täällä on kyllä niin hauskoja juttuja, ettei voi muuta kun nauraa! Nää kaikki Pekka ja Paula Perussuomalaiset säälittävine rasistikommentteineen; Kaikki kurdit on sikoja. Menkööt vaan takas sinne mistä tulivat! Mikä on Kurdistan?... Ei helvetti! :D Ja sit myös nää muutamat kurdit täällä antaa aika helvetin hyvän kuvan itsestään haukkumalla suomalaisia naisia huoriks. Bravo!! Just tolla asenteella varmaan saattekin ihmisten ennakkoluulot karistettua..
        Itse en ole syntyjäni suomalainen enkä kurdi. Olen seurustellut kyllä kurdimiehen kanssa. Olimme yhdessä 3 vuotta ja rakastin häntä. Ikävä kyllä kävi niin, että mies haki itselleen perheen painostuksesta oman malaisen vaimon. Näitä tapahtuu usein. Riippuu tiety siitä että mikä suhde on perheeseen ja onko perheellä vahvasti oman kulttuurin vanholliset tavat. Ja täytyy vielä tähän sanoa, että exäni ei ollut koskaan väkivaltainen minua kohtaan, eikä elänyt sosiaaliturvan avulla..


    • Taas sinkku

      Hei. Olin 5 vuotta avioliitossa kurdimiehen kanssa. Oltiin rakastuneita ja pidin paljon siitä että hän on raitis ja ystävällinen ja rakastaa minun lapsia. Avioliittoni päätyi kuitenkin eroon. Miksi? Vaan rakkaus ei riittä. Vaikka hän sanoikin rakastavaansa meidä ja varmasti rakastikin hän ei ymmärtänyt, että vaan rakkaudesta puhuminen ei riittä, lapsi tarvitse harrastuksia, yhteistä aikaa, vaatteita....
      Vaimo tarvitse yhteistä lomaa joskus.
      Isyys siis tarkoitti hänelle jotain aivaan muuta kuin mina isänä olemista ajattelen. Koulun vanhempainilloista hän ei halunnut tietääkään, suksien sijaista osti sukkia, lapsen kanssa luistelemaan meno oli hänelle kuin rangaistus.
      Minun virralliset tulot oli jaettavana mutta hänen ei-virralliset olit hänen omaan käyttöön.
      Töihin hän ei mennyt. Ei päässyt eikä halunnut. Oma yrityksen perustaminen ei onnistunut.
      Joka vuosi kävi kotimaassa.
      Omiin menoihin löytyi ainaa raha.
      Hänen aikuinen poikaansa ei pystynyt kouluun eikä töihin, isä maksoi hänen ulosottovelat.
      Lopulta hän sai Suomen kansalaisuuden ja lähti Ukrainaan. Siellä hän on "rikas".
      Erottiin minun aloituksesta, koska en usko hänen olevansa uskollinen minulle siellä Ukrainassa.
      Hän olisi varmasti ollut hyvä isä ja puoliso, jos vaan olisi pystynyt käymään töissä.
      Hän turhautui työttömän elämästä itsekin.
      Ajattelin usein että jos he molemmat (hän ja hänen poikansa) olisivat töissä heillä ei olisi aikaa
      tapella niin paljon. Mutta ulkomaalaiset eivät saa helposti työtä.
      Niin olen ajatellut.
      Oppisin kuitenkin yhteisestä ajasta paljon.
      Ei todellakan ole rassisti eikä näkee edes islamia vaan negatiivisena.
      Kuitenkin luulen että
      jotain on tehtävä ulkomaalaisten työllistämisessä. Vaan kurssilta kurssile lähettäminen todellakin ei riittä.
      Sotissa olleet tarvitsevat terapia.

      • ...

        edellisen viestin lähettäjällä ja itselläni jonkun verran samoja kokemuksia - lähinnä lapsen kasvatuksessa ja osallistumisessa. Mallia ei ole saatu kotimaasta - siellä ei miehet liene osallistu lastensa harrastuksiin yms. Naisten osaa sekin. Tiesin tämän, enkä ole miestä vaatinut - tosin pitää huolta muutoin lapsesta ja kotiintuloajoista.


      • hj6
        ... kirjoitti:

        edellisen viestin lähettäjällä ja itselläni jonkun verran samoja kokemuksia - lähinnä lapsen kasvatuksessa ja osallistumisessa. Mallia ei ole saatu kotimaasta - siellä ei miehet liene osallistu lastensa harrastuksiin yms. Naisten osaa sekin. Tiesin tämän, enkä ole miestä vaatinut - tosin pitää huolta muutoin lapsesta ja kotiintuloajoista.

        Kovin paljon olet valmis antamaan miehellesi anteeksi pelkän kulttuurin verukkeella. Ja lastesi kustannuksella vielä. On niitä pajon suomalaisiakin, jotka eivät ole saaneet kaikkia moderniin elämäntapaan kuuluvia malleja lapsuudessaan, vaan ovat joutuneet opettelemaan ne myöhemmin. Mutta niin se kehitys tapahtuu. Jos siis se laitetaan tapahtumaan.


      • ...
        hj6 kirjoitti:

        Kovin paljon olet valmis antamaan miehellesi anteeksi pelkän kulttuurin verukkeella. Ja lastesi kustannuksella vielä. On niitä pajon suomalaisiakin, jotka eivät ole saaneet kaikkia moderniin elämäntapaan kuuluvia malleja lapsuudessaan, vaan ovat joutuneet opettelemaan ne myöhemmin. Mutta niin se kehitys tapahtuu. Jos siis se laitetaan tapahtumaan.

        että anteeksi antamaan.. no voishan sitä jokapäiväisen "messun" pitää miten lapsia kasvatetaan ja ollaan mukana harrastuksessa, taitaa silti mennä kaikki harakoille. Miesten on itse oivallettava missä eletään ja miten eletään.


      • 5g4
        ... kirjoitti:

        että anteeksi antamaan.. no voishan sitä jokapäiväisen "messun" pitää miten lapsia kasvatetaan ja ollaan mukana harrastuksessa, taitaa silti mennä kaikki harakoille. Miesten on itse oivallettava missä eletään ja miten eletään.

        Ehkä se sitten vaatii sen jokapäiväisen messun. Parempi nostaa kissa pöydälle kuin pullottaa kaikkea sisälleen.


      • Helpot naiset
        5g4 kirjoitti:

        Ehkä se sitten vaatii sen jokapäiväisen messun. Parempi nostaa kissa pöydälle kuin pullottaa kaikkea sisälleen.

        Itse olen kyllä kuullut, että täällä on maailman helpoimmat naiset. Ei tarvii kuin katsoa päin suunnilleen, niin ovat valmiita petiin.


      • joh joh
        Helpot naiset kirjoitti:

        Itse olen kyllä kuullut, että täällä on maailman helpoimmat naiset. Ei tarvii kuin katsoa päin suunnilleen, niin ovat valmiita petiin.

        Missäs on maailman helpoimmat miehet???


    • SePieniEro

      Minä olen ollut kurdini kanssa kohta pari vuotta. Minusta kerrottiin ja minut esiteltiin vanhemmille ja muulle perheelle kun olimme olleet vuoden yhdessä. Mies halusi itse varmistua että selviämme näistä kulttuurillisista ristiriidoistamme ja todella pysymme yhdessä, ennen kuin uskalsi minusta kertoa. Kurdilaiset ihmettelevät ja halveksivat eurooppalaista tapaa avioitua ja erota tuosta vain, ihan kuin ihmiset eivät oikeasti haluaisi selvitellä asioita kun tulee kriisi, vaan ainoa ratkaisu olisi ero. Olisihan meilläkin monesti helppo ratkaisu ollut jatkaa eri teitä, mutta molemmilla on halu selvittää ristiriidat ja tehdä kompromisseja, että suhteemme vahvistuu ja pystymme elämään toistemme kanssa. Kurdimies monesti pelkää, että eurooppalainen nainen ei tosissaan sitoudu, vaan nostaa kytkintä jossain vaiheessa. Juurikin sen vuoksi, että kaikilla meillähän on ollut useampia seurustelukumppaneita ennen kuin sen yhden kanssa vakiinnumme ja perustamme perheen. Kurdit puolestaan eivät kokeile ja seurustele useiden ihmisten kanssa (seurustelu-sanaa ei taida edes löytyä heidän kielestään) vaan sen yhden kanssa sit ollaan.

    • huvittaa

      hahaha, olen itse kurdilainen ja mielestäni kaikki ne ihmiset ketkä tulee tänne haukkumaan ja solvaamaan on kyllä ihan PERKELEEN typeriä. Hävettää molempien puolestä, sekä kurdien että suomalaisten. Meitä on 6miljardia ja jokainen on yksilöltään erilainen!

      • 222

        7,5 miljardia* monet tuntemani kurdit ovat ylimielisiä


      • Ei täysin erilainen

        Meitä on 6miljardia ja jokainen on yksilöltään erilainen! "

        Jos tämä on analyysin taso, niin voidaan sanoa lisäksi, että jokainen on myös samanlainen. Ehkä kuitenkin on olemassa tekijöitä, jotka vaikuttavat siihen, että ihmisryhmissä on enemmän yhteisiä nimittäjiä sisäisesti kuin ryhmien välisesti. Tällaisia tekijöitä on mm. kulttuuri. Solvaaminen ja haukkuminen on tietysti typerää, mutta ei kovin viisasta ole myöskään sanoa, että kaikki nyt ovat vain yksilöitä ja piste.


    • etelanmies1

      :) Olette kaikki hauska. Terkut sinne pain .

    • pensselitäti

      Älä syytä miehen äitiä, vaikka mies itse meneekin äitinsä helmoihin piiloon. Sinähän et todellisuudessa tiedä ollenkaan, mitä miehesi äiti sinusta ajattelee tai ajatteleeko mitään. Kaikki "tietosi" perustuu raukkamaisen miehesi höpinöihin.
      Aikuisen miehen on itse päätettävä asioistaan, ja saanen vakuuttaa, että niin hän päättääkin. Ja ellei hän siihen pysty, herää kysymys, haluatko sellaisen miehen. Yhtä hyvinhän voisit mennä naimisiin hänen äitinsä kanssa.
      Miehesi on todennäköisesti jo naimisissa tai ainakin kihloissa kotimaassaan, ja pitää sinua vain tilapäisenä seksiobjektina ja ehkä myös elättäjänä.

    • minäminäminä

      Rasisteja kaikki ulkomaalaisetkin ovat meitä suomalaisia kohtaan ja esittävät vapaustaistelijoita. Lain mukaan suomalaisilla on väistämisvelvollisuus ulkomaalaisia kohtaan ja se on TÖRKEÄÄ RASISMIA meitä kohtaan. Olin hippi joskus teininä mut näin kolmeakymppiä lähestyessä olen muuttunut TODELLA RASISTISEKSI. Mun mielestä on koomista, kun ulkomaalaiset puhuvat rasismista Suomessa: Ei täällä mitään oikeaa syrjintää ole. Ja ulkomaalaisia tapettaisi kokoajan täällä, jos Suomi olisi todella rasistinen maa. Sitäpaitsi ulkomaalaiset syrjivät VÄHINTÄÄN yhtä voimakkaasti, kuin suomalaiset. On aivan huuhaata ulkomaalaisilta tulkita milloin mitäkin rasismiksi. TYHMIN idea maailmanhistoriassa on ollut aloittaa SOTA RASISMIA VASTAAN. Siitä seurauksena ei ole mitään muuta, kuin rasismia, vitun urpot.. :D Lukekaa rivien välistä olenko rasisti, vai todellinen tasa-arvon puolestapuhuja. Jos joku kysyy, vastaan olevani PAHEMPI RASISTI KUIN ADOLF HITLER!!! Ulkomaalaiset on TEKOPYHINTÄ RYHMÄÄ MITÄ SUOMESSA ON. Jos ihmiselle antaa luvan valittaa, se valittaa. Ulkomaalaiset ovat myös ihmisiä. Suurin osa ihmisistä on idiootteja. Ulkomaalaiset ovat myös ihmisiä. Suomlaisilla on ihan täysi oikeus VIEROKSUA ulkomaalaisia ja olla ULKOMAALAISVASTAISIA. Ulkomaalaiset yleistävät PALJON enemmän suomalaisia rasisteiksi. Ulkomaalaisilla on hiukan paremmat ihmisoikeudetkin, kuin suomalaisilla, mutta kun ei siellä nähdä kuin se oma napa VITUN MACHOILEVAT NARSISTISET KUSIPÄÄT!!! Ei suomalaisilla ole oikeutta valittaa ja ovat suomalaiset vittumaisia toisilleenkin, niin mikä vittua ulkomaalaiset odottaa maailman olevan jollain naiivilla tavalla jotain pumpulia. OLETTE ANSAINNEETKIN RASISMIN. SAATTE SITÄ MITÄ HALUATTE, VAJAAÄLYISET.. Meniköhän vähän aiheesta ohi :D :D :D :D t: ex-hippi nyk. TURBORASISTI

    • minäminäminä

      Lisään vielä, että juuri tuo TURKKI_IRAK_IRAN-jaosto on perseintä ryhmää mitä planeetalta löytyy niiden suurten tunteidensa kanssa. Afrikka ym.. ei tule juurikaan ongelmia, mut nämä kyseiset PEILI-HOMOILIJA geelipystytukat on aivan saatanan KOOMISTA VÄKEÄ :D :D :D

    • minäminäminä

      Jos RASISMI-käsitettä ei olisi olemassakaan ja maailma olisi oikeasti tasa-arvoinen paikka, Suomessa ei olisi, kuin murunen ulkomaalaisia. Niin perseestä te oikeasti olette, mutta maailma on sokea. Ajattelu on ulkomaalaiskeskeistä. Miettikääpä ciccarapäät sitä..

    • maailmaa_nähnyt

      Moikka! Itselläni on Irakilainen mies. Mieheni on myös näit kurdilaisia. Oman mieheni vanhemmat sisarukset ovat nähneet minut monesti web-camerassa ja soittelevat meille ja kyselevät kuulumisia. Siis se että ne pelkää että jätätte ne kun teillä on lapsi ja jos juotte tai muuta. Jos nainen suostuu tai olisi samanlainen kun tämä mies niin sitten ne ehkä hyväksyy. Mutta 95% niistä menee kurdilaisen kanssa naimisiin. Niiden mielestä suomalaiset eivät ole sopaa vaimo ainesta. Niiden silmissä me ollaan jakorasioita tai muuta vastaavaa. Onko miehes mikä kurdi?

      Pian naimisii ollaa menossa ja lapsikin meille on tulossa.

    • Anonyymi

      siinä näet että onko kurdit normaaleja ei olis pitänyt päästää suomeen sotilaskarkureita suomessa rangaistaan mutta kurdi karkurit elää sossun tuella suomessa voi vitttuuuuu

    • Anonyymi

      Kurdit kyllä tietävät suomalaisnaisten ominaisuudet, joten ei ihme, että suhtautuvat aloittajaan varauksellisesti.

    • Anonyymi

      Kukaan järkevä suomalainen ei halua kurdeja omaan kotiin. Turha puhua suuresta rakkaudesta. Onneksi lapseni ovat normaaleja eivätkä luuhaa kurdien kanssa. Ei kurdi kuulu suomeen

    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa.on kurdi siivooja päivä alkaa rasisti puheella pirun laiska mutta pomo uskoo kaikka kurdin puheet. Rasismia suomalaisia kohtaan. Pirun laiska kurdi mutta osaa mielistellä pomoja oikea perseen nuolija. Mutta ukko otti avioeron huomasi mikä paska akka on. Miten nyt ulisee rasismia kun ukko otti avioeron. Jee jee jee. Vieläkö huutelee rasismista kun allah hyväksyy avioeron väärä uskoisia pirun kurdit. Eivät ole tarpeeksi pyllistäneet allahinille. Ja viina maistuu ja huumeet. Edelleen vääräuskoisia. Ähläm paskoja

    • Anonyymi

      ihan normalia. Jos perustat perheen. sinut jätetän sinä vaihessa kun siellä miehesi massa se miehesi vanhin lapsi täytää 16v. Koska 18 vuotiasta Suomi ei enää saada. Oman prosessin vie kun mies hakee sinusta ero, Menen sen sovitun pyhänliton vahvistaa viralliseksi ja perhe sitein tuo sen vaimo plu alaikäsiset lapset Suomi.Kun on vakituinen oleskelulupa,Mikää rakaus ei estä tapahtuma .Suku on sen vaimo oikean valinnut jo kun molemmat lapsia, Ovat serkuksia aina!Oman kultturi pirissä riitää pyhä litto,Ja jopa hyäväksyttään väliaikainen litto esim.tällä Suomessa. Mutta sinun ei haluta koskan tutustua,et ole itään.Sukujen päätöstä rakkaus tällä ei muunna perine oppia. Turha edes luulla.Oletko edes käynyt kylässä tällä hänen sukulaisilla,serkuilla,sedillä,ystävillä,Heidän perheissä? Tuskin olet koskaan?

    • Anonyymi

      Montako hullua kurdia asuu suomessa ja odotetaan milloin tapahtuu terroriteko.

    • Anonyymi

      Käyttävät naisia panopuina.

    • Anonyymi

      Perheet valitsevat puolison ihan aina! Asuit tällä tai missä tahansa.Niin se vaan menee.Oli kyse poika tai tyttö.Vaikka se lapsi asunut sumi koko ikänsä ja koulja suomi käynyt.Matkalla akuisuuteen ja aviolitto ikään: Perhe päättä koska sopiva aika avioliittoon.Vaikka eletään nyt 2023.

    Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe