Vauvan vaatetus pakkasella

Faija

Moikka!
Lapsen vaatetuksesta on niin montaa erimielipidettä ja kysynkin vielä teidänkin mielipiteitä. 3kk ikäinen vauva nukuskelee ulkoeteisessä ja hänellä on talvihaalari päällä ja hän hikoilee välillä joten onkohan hänellä liikaa vaatetta ? missä lämpötilassa voi alkaa käyttämään kevyttoppapukua ? onko 3 astetta pakkasta liikaa jos pitää kevyttoppapukua ja alla kollege vaatteet vai kannattaako laittaa villavaatteet vai miten kannattais toimia että lapsen sais turvallisesti ja sopivan lämpöisesti paapimaan, eihän sitä itekkään nauti liian kylmästä eikä myöskään hiostavasta...

5

6382

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummi

Hei Faija! Oletko nähnyt kun ainakin prismoissa on myynnissä sellaisia tutan lämpömittareita jotka voi laittaa vaunuun ja esim.osittain haalarin sisään.

Tutan nettisivuilta löytyy lisätietoa.

• cat70

selvästi hikoilee, niin kai se järkikin sanoo että liikaa on päällä? Kaikki pikkuiset eivät ole vilukissoja vaikka jotkut väittävät toista. Minulla oli nuorempi tyttö sellainen, ettei nukkunut kuin tunnin unet kerrallaan. Ihmettelin sitä aikani, kunnes huomasin, että kun hänelle laittoi vähemmän päälle, nukkui kaksi tuntia. Tuntu kyllä hassulle pakkasella jättää villapuku pois, mutta hän nukkui paljon paremmin. Samaa sanoi tuossa yks työkaveri, hänen vauvallaan ei ollut päällä paljon mitään (ei siis paksua villakerrastoa) ja mummelit sitä taivastelevat koko ajan, mutta lapsi nukkuu tyytyväisemmin päiväunia.

• sanoisin..

Että jos pakkasta on vain se kolme astetta niin ei tarvi laittaa villapukua, vaunuissahan kuitenkin nukkuu? Villapuku on hyvä laittaa kun pakkasta on jotain 7 paikkeilla. Tämmösella kolmen asteen pakkasella riittää sisävaatteiden päälle toppapuku ja makuupussi. Sitte nollakelillä ja plussalla voi vaihtaa siihen ouempaan pukuun ja makuupussi. Riippuu tietysti myös vaunuista, monet vaunut ovat niin hyvin topattuja, että edellä kuvaamani vaatetus riittää.( Varsinkin nämä kotimaiset /pohjoismaalaiset vaunut) Ja aurinkoon ei vaunuja kannata laittaa, nostaa äkkiä vaunujen lämpötilaa liian kuumaksi. Se lämpömittari vaunuihin on myös hyvä konsti. Ja pikkuhiljaa tässä kevään aikana saa jättää sitä makuupussia pois. Jos tuntuu, että vauva hikoilee liikaa, niin jätä pussi auki, että se on vaan siellä pohjalla.

• Faija

Meillä poikanen nukkuu ihan tyytyväisenä kevyttoppapuku päällä 3 asteen pakkasella ja onhan tuossa ulkoeteisessä lämpöisempi kun ulkona, haalari oli tosiaan liian kuuma kun selkeesti oli hikoillu ja sitten laitettiin kevari ja sillä on pysynu makuupussin ja vaunujen kanssa lämpimänä ja tyytyväisenä, tuttavaperheessä taas lapsella on aivan kauheet kasat vaatteita eikä hikoile pahemmin. Kaippa tämäkin sit on niin yksilöllistä.

Onko toi mittari sit sellanen joka mittaa kehon lämpöä kun kyllähän ilmanlämpö normi mittarillakin selviää vai mikä tämä mittari sit on ?

• Meillä

Poika 4kk ja muutaman kerran ollut villapuku vaunuissa. Jätin sit villapuvun pois kun tuntu ettei tykkää nukkua ja ihmettelin ettei vieläkään tykännyt nukkua(toppapuku päällä) niin nyt olen sitten aina laittanut vain kevyttoppapuvun tai fleecepuvun gollegevaatteiden päälle niin nukkuu noin pari tuntia ulkona. Makuupussi on kiinni kun on jonkunverran pakkasta mut jos päivällä menee plussan puolelle niin poitsu hikoilee jos se on kiinni. Et tosi yksilöllistä on toi miten pitää pukee päälle, mä monesti kans ajattelin et laitanko sittenkin liian vähän päälle ulos kun muilla on toppapuvut yms. mut nyt oon huomannut et kyl se poitsu sit ite ilmoittaa jos on taas liian vähän päällä. Harjoitus tekee mestarin, näköjään tässäkin asiassa=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8138
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3922
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      34
      1241
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1122
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1020
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe