Onko löylykokemuksia Aito kiukaasta tai IKI-kiukaasta tms vastaavista jättikiukaista?
Mitä muita vaihtoehtoja on olemassa?
Saunani koko on n.28m3.
Mistä ISO kiuas ISOON käyttöön?
5
1945
Vastaukset
- Bjorma
Painiskelimme saman ongelman kanssa, saunakin oli samaa kokoluokkkaa. Lisäksi halusimme jatkuvalämmitteisen kiukaan. Kaupasta ei löytynyt mitään sopivaa.
Ratkaisu löytyi Rauman ammatillisesta aikuiskoulutuskeskuksesta. Tekivät siellä mainion kiukaan paksusta värkistä parilla sadalla egellä. Erinomaiset löylyt.- kaivaten tietoa
laitatko jonkun vastaavan tiedot niin laitetaan projekti käyntiin.
- bjorma
kaivaten tietoa kirjoitti:
laitatko jonkun vastaavan tiedot niin laitetaan projekti käyntiin.
Ei löydy enää. Vanha epäneuvo taas: kaivele netistä
- Peruskorjaaja
Kaupungissa pihasaunassa mulla on Aito 57 ja saunan koko on 14 m3. Riittää täydellisesti talvellakin.
Mökillä rantasaunassa on iso Misan jatkuvalämmitteinen. Saman näköinen kuin Misa 11406 (kts. www.misa.fi) mutta vanhempaa mallia. Saunan koko on 25 m3. Teho riittää. Sauna lämpiää kesällä noin reilussa tunnissa koivupuilla. Kantsii hommata tarpeeksi iso kiuas, ettei tartte hehkuttaa saunomisen aikana täysillä. Liian kuuma kiuas kuumentaa liikaa saunatilaa sekä hehkuva rauta tuottaa ilmaan negatiivisia ioneja, jotka aiheuttanevat huonoa oloa.
Lisäksi kun on riittävästi voimaa kiukaassa, voi raitisilmaa huolettomasti päästää saunaan ja pois (suomeksi: saunan ei tarvitse olla niin tiivis).
Kaikkein huonommat saunomiskokemukset olen saanut huonolla ja liian pienellä jatkuvalämmitteisellä kiukaalla varustetussa saunoissa. Niitä on pitänyt polttaa putket tulipunaisena, niin että sauna on mennessä tulikuuma, mutta kivet ovat kuitenkin hyytyneet aika nopeasti löylyä heitettäessä. Olen kyllä sitä mieltä, että kunnollinen sähkökiuas riittävän kokoisessa saunassa, jossa on hyvin toteutettu ilmanvaihto, voittaa mennen tullen keskinkertaisen jatkuvalämmitteisen puusaunan löylyominaisuuksiltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458