Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

>>> Todellinen harvinaisuus

ISOFocus

Katselin autotalli.com:ista Focuksia. Siellä oli tarjolla lähes 1 000 käytettyä Focusta! Kaikkia mahdollisia värejä ja korimalleja eri varustetasoin. Mutta, mutta: Näistä vain 4 % oli 2-litraisia bensamalleja!

Eli "kivaa" metsästää käytettyä 2-litraista bensamallia ja vieläpä Ghia-varustein...

Miksi ko. malli on niin harvinainen?

55

6438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johtua siitä

      että kyseessä on melkein kallein Focus, joka juuri sen vuoksi ei ole käynyt kaupaksi. Eipä paljoa ole myynnissä 2-litraista Golfia tai Boraakaan Highline-varustein, mutta 1.8:eja löytyy kyllä perusosilla...

    • Huippu on kallista

      sai Trend varustellun 1.8 litrasen Mondeon...

      • Kumman otat?

        Trend X 1.8 Mondeon (Sedan) hinta on 40 Euroo yli 2.0 litrasen Ghia Focuksen...


      • tarkoitti
        Kumman otat? kirjoitti:

        Trend X 1.8 Mondeon (Sedan) hinta on 40 Euroo yli 2.0 litrasen Ghia Focuksen...

        varmaan muutaman vuoden vanhoja käytettyjä autoja. Tuolloin Focuksesta olisi kyseessä vanhempi korimalli, kun taas sinä vertasit nykyisin myynnissä olevia malleja keskenään.

        Lopuksi vielä vastaus kysymykseesi: Mondeo on jo korimallina vanha ja aikansa elänyt, kun taas Focus suht tuore ja mitoiltaankin edeltäjäänsä suurempi. Oma tilan tarve kun ei ole milleistä kiinni. Lisäksi kulkupuolella tuo 2,0 l on kyllä ihan toista maata kuin Mondeon 1,8 l, joten mielummin säästän hermojani ja vieläpä 40 € valitsemalla auton riittävän tehokkaalla moottorilla.


      • Kumman otat?
        tarkoitti kirjoitti:

        varmaan muutaman vuoden vanhoja käytettyjä autoja. Tuolloin Focuksesta olisi kyseessä vanhempi korimalli, kun taas sinä vertasit nykyisin myynnissä olevia malleja keskenään.

        Lopuksi vielä vastaus kysymykseesi: Mondeo on jo korimallina vanha ja aikansa elänyt, kun taas Focus suht tuore ja mitoiltaankin edeltäjäänsä suurempi. Oma tilan tarve kun ei ole milleistä kiinni. Lisäksi kulkupuolella tuo 2,0 l on kyllä ihan toista maata kuin Mondeon 1,8 l, joten mielummin säästän hermojani ja vieläpä 40 € valitsemalla auton riittävän tehokkaalla moottorilla.

        joten ei kannata ihmetellä miksi 2 litrasia Focuksia on vähän. Mondeon sijaan niitä ostivat vain poikmiehet, joilla oli "kiire" jonnekin ja 1.8 verratuuna 200 km matkaan meni 1 minuutti vähemmän aikaa.


      • Markku.

        Mutta aloittaja on etsimässä harvinaista Ghia-Focusta 2-litraisella bensakoneella eikä yleistä karvalakki-Mondeota.

        Kait tässä on jokin ero?


      • Markku.
        Kumman otat? kirjoitti:

        joten ei kannata ihmetellä miksi 2 litrasia Focuksia on vähän. Mondeon sijaan niitä ostivat vain poikmiehet, joilla oli "kiire" jonnekin ja 1.8 verratuuna 200 km matkaan meni 1 minuutti vähemmän aikaa.

        Jos ajellaan suurinta sallittua nopeutta eikä kiihdytetä täysillä, ero taitaa olla nolla sekuntia.

        Oliskohan 2-litraisessa Focuksessa kuitenkin edullisemmat vakuutukset ja huollot?


      • Barnold
        Markku. kirjoitti:

        Jos ajellaan suurinta sallittua nopeutta eikä kiihdytetä täysillä, ero taitaa olla nolla sekuntia.

        Oliskohan 2-litraisessa Focuksessa kuitenkin edullisemmat vakuutukset ja huollot?

        Jotenkin tuo ajansäästön laskeminen sekunneissa aina hieman hymyilyttää... Huoltojen halpuudesta en tiedä, mutta valitsin Focuksen enkä Mondeota aikanaan mm. siksi, että Focuksen sai tilattua ilman etumatkustajan turvatyynyä, joten turvakaukalon tai turvaistuimen saattoi ainakin niiltä osin turvallisin mielin laittaa etupenkille.

        Tiedän, se ei ole se turvallisin paikka, mutta ei oikein huvittanut laittaa 2-vuotiasta esikoista ja kaksosvauvoja keskenäänkään takapenkille kovin pitkäksi aikaa. Olisihan joissakin malleissa ollut turvatyynyn poiskytkentäkin, mutta Focus vain herätti eniten ostohalua. Loppupeleissähän aina autokaupoissa on tunnettakin mukana, siksipä kai monet omia valintojaan niin pyhällä hehkutuksella puolustavatkin.

        Kulkeehan se 1.6- tai 1.8-litrainenkin varmasti sen minkä laki sallii, mutta 2.0 on kuitenkin selvästi vahvempi nimenomaan maantieajossa, eikä ole mikään bensarosvokaan ollut.

        Auto on siis 2003-mallinen Focus 2.0 Ghia STW - joutuu tosin kesällä myyntiin, kun istuinpaikkoja tarvitaan kohta enemmän kuin viisi.


      • Hoh hoijaa
        Markku. kirjoitti:

        Mutta aloittaja on etsimässä harvinaista Ghia-Focusta 2-litraisella bensakoneella eikä yleistä karvalakki-Mondeota.

        Kait tässä on jokin ero?

        koska et ymmärtänyt miksi 2 litrasia Ghia Fokkereita on niin vähän. Kaveri on hakemassa Fokkeria, eikä tässä kukaan ole kaupannut Mondeota, ainoastaan selittänyt miksi 2 litranen Fokkeri on harvinaisuus.


      • tässäpä vastaus
        Hoh hoijaa kirjoitti:

        koska et ymmärtänyt miksi 2 litrasia Ghia Fokkereita on niin vähän. Kaveri on hakemassa Fokkeria, eikä tässä kukaan ole kaupannut Mondeota, ainoastaan selittänyt miksi 2 litranen Fokkeri on harvinaisuus.

        Juu, itse olen ajanut 1,6, 1,8 ja 2,0 litrailisilla focuksilla ja voin sanoa ettö 2 litrainen oli todella suuri pettymys. Todennäköisesti koska on tullut ajettua 2.0l Mondeota jossa on todella erillainen kone vastaavan kokoiseen fokkeriin verrattuna (siis vuosimallit 2003 -> )


      • Focus 2.0i Zetec
        tässäpä vastaus kirjoitti:

        Juu, itse olen ajanut 1,6, 1,8 ja 2,0 litrailisilla focuksilla ja voin sanoa ettö 2 litrainen oli todella suuri pettymys. Todennäköisesti koska on tullut ajettua 2.0l Mondeota jossa on todella erillainen kone vastaavan kokoiseen fokkeriin verrattuna (siis vuosimallit 2003 -> )

        Kyllä 130 hv repii Focusta ihan riittävän pirteästi perheautoksi. 1.6 oli niin laiska etten siitä mainitse sen enempää.

        2-litraisessa (2.0i 130 hv Zetec 2004) on mukavasti alavääntöä ja suurempi litrateho kuin 1.6:ssa. Mutta bensaa menee 0,7 l/100 km enemmän ja ne vakuutusmaksut on eri luokkaa.

        Mutta 2-litraisessa on hieman erilaista tekniikkaa mm. alustan, jarrujen, voimansiirron ja pakopuolen suhteen.

        Taitaa 2-litrainen tosiaan olla aika ISO Focus, kun vertaillaan Mondeoon...?

        Uudemmasta 2-litraisesta (145 hv) Focuksesta ei ole kokemusta.


      • Etsivä löytää...
        Barnold kirjoitti:

        Jotenkin tuo ajansäästön laskeminen sekunneissa aina hieman hymyilyttää... Huoltojen halpuudesta en tiedä, mutta valitsin Focuksen enkä Mondeota aikanaan mm. siksi, että Focuksen sai tilattua ilman etumatkustajan turvatyynyä, joten turvakaukalon tai turvaistuimen saattoi ainakin niiltä osin turvallisin mielin laittaa etupenkille.

        Tiedän, se ei ole se turvallisin paikka, mutta ei oikein huvittanut laittaa 2-vuotiasta esikoista ja kaksosvauvoja keskenäänkään takapenkille kovin pitkäksi aikaa. Olisihan joissakin malleissa ollut turvatyynyn poiskytkentäkin, mutta Focus vain herätti eniten ostohalua. Loppupeleissähän aina autokaupoissa on tunnettakin mukana, siksipä kai monet omia valintojaan niin pyhällä hehkutuksella puolustavatkin.

        Kulkeehan se 1.6- tai 1.8-litrainenkin varmasti sen minkä laki sallii, mutta 2.0 on kuitenkin selvästi vahvempi nimenomaan maantieajossa, eikä ole mikään bensarosvokaan ollut.

        Auto on siis 2003-mallinen Focus 2.0 Ghia STW - joutuu tosin kesällä myyntiin, kun istuinpaikkoja tarvitaan kohta enemmän kuin viisi.

        2-litrainen Ghia Focus bensakoneella!!!

        Paljonko pyydät? (kuolaa.....)


      • Barnold
        Etsivä löytää... kirjoitti:

        2-litrainen Ghia Focus bensakoneella!!!

        Paljonko pyydät? (kuolaa.....)

        Tuo on valitettavasti menossa lähisukuun, jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen. Jollei, laitan sitten kesemmällä myynti-ilmoitusta tännekinpäin.


      • wäiski.
        Barnold kirjoitti:

        Jotenkin tuo ajansäästön laskeminen sekunneissa aina hieman hymyilyttää... Huoltojen halpuudesta en tiedä, mutta valitsin Focuksen enkä Mondeota aikanaan mm. siksi, että Focuksen sai tilattua ilman etumatkustajan turvatyynyä, joten turvakaukalon tai turvaistuimen saattoi ainakin niiltä osin turvallisin mielin laittaa etupenkille.

        Tiedän, se ei ole se turvallisin paikka, mutta ei oikein huvittanut laittaa 2-vuotiasta esikoista ja kaksosvauvoja keskenäänkään takapenkille kovin pitkäksi aikaa. Olisihan joissakin malleissa ollut turvatyynyn poiskytkentäkin, mutta Focus vain herätti eniten ostohalua. Loppupeleissähän aina autokaupoissa on tunnettakin mukana, siksipä kai monet omia valintojaan niin pyhällä hehkutuksella puolustavatkin.

        Kulkeehan se 1.6- tai 1.8-litrainenkin varmasti sen minkä laki sallii, mutta 2.0 on kuitenkin selvästi vahvempi nimenomaan maantieajossa, eikä ole mikään bensarosvokaan ollut.

        Auto on siis 2003-mallinen Focus 2.0 Ghia STW - joutuu tosin kesällä myyntiin, kun istuinpaikkoja tarvitaan kohta enemmän kuin viisi.

        Missä päin auto sijaitsee? Onko varmasti aito GHIA??


      • ostajaehdokas
        Barnold kirjoitti:

        Jotenkin tuo ajansäästön laskeminen sekunneissa aina hieman hymyilyttää... Huoltojen halpuudesta en tiedä, mutta valitsin Focuksen enkä Mondeota aikanaan mm. siksi, että Focuksen sai tilattua ilman etumatkustajan turvatyynyä, joten turvakaukalon tai turvaistuimen saattoi ainakin niiltä osin turvallisin mielin laittaa etupenkille.

        Tiedän, se ei ole se turvallisin paikka, mutta ei oikein huvittanut laittaa 2-vuotiasta esikoista ja kaksosvauvoja keskenäänkään takapenkille kovin pitkäksi aikaa. Olisihan joissakin malleissa ollut turvatyynyn poiskytkentäkin, mutta Focus vain herätti eniten ostohalua. Loppupeleissähän aina autokaupoissa on tunnettakin mukana, siksipä kai monet omia valintojaan niin pyhällä hehkutuksella puolustavatkin.

        Kulkeehan se 1.6- tai 1.8-litrainenkin varmasti sen minkä laki sallii, mutta 2.0 on kuitenkin selvästi vahvempi nimenomaan maantieajossa, eikä ole mikään bensarosvokaan ollut.

        Auto on siis 2003-mallinen Focus 2.0 Ghia STW - joutuu tosin kesällä myyntiin, kun istuinpaikkoja tarvitaan kohta enemmän kuin viisi.

        voisitko kertoa värin ja kilometrit?

        pistä yhteystietoja jos on jo myynnissä...


      • olla
        ostajaehdokas kirjoitti:

        voisitko kertoa värin ja kilometrit?

        pistä yhteystietoja jos on jo myynnissä...

        nuo vanhan korin 2.0 ghiat harvinaisempia kuin tämän uuden korin?! Niitä kun tuntuu olevan joka kaverilla...


      • -Oskari-
        Barnold kirjoitti:

        Jotenkin tuo ajansäästön laskeminen sekunneissa aina hieman hymyilyttää... Huoltojen halpuudesta en tiedä, mutta valitsin Focuksen enkä Mondeota aikanaan mm. siksi, että Focuksen sai tilattua ilman etumatkustajan turvatyynyä, joten turvakaukalon tai turvaistuimen saattoi ainakin niiltä osin turvallisin mielin laittaa etupenkille.

        Tiedän, se ei ole se turvallisin paikka, mutta ei oikein huvittanut laittaa 2-vuotiasta esikoista ja kaksosvauvoja keskenäänkään takapenkille kovin pitkäksi aikaa. Olisihan joissakin malleissa ollut turvatyynyn poiskytkentäkin, mutta Focus vain herätti eniten ostohalua. Loppupeleissähän aina autokaupoissa on tunnettakin mukana, siksipä kai monet omia valintojaan niin pyhällä hehkutuksella puolustavatkin.

        Kulkeehan se 1.6- tai 1.8-litrainenkin varmasti sen minkä laki sallii, mutta 2.0 on kuitenkin selvästi vahvempi nimenomaan maantieajossa, eikä ole mikään bensarosvokaan ollut.

        Auto on siis 2003-mallinen Focus 2.0 Ghia STW - joutuu tosin kesällä myyntiin, kun istuinpaikkoja tarvitaan kohta enemmän kuin viisi.

        Voisitko laittaa jotain arviota paljonko aiot Ghiasta pyytää? Joo olen myös kiinnostunut ja vähissä on tarjonta enkä yhtään tiedä hintatasosta. :D


      • -Oskari-
        Barnold kirjoitti:

        Jotenkin tuo ajansäästön laskeminen sekunneissa aina hieman hymyilyttää... Huoltojen halpuudesta en tiedä, mutta valitsin Focuksen enkä Mondeota aikanaan mm. siksi, että Focuksen sai tilattua ilman etumatkustajan turvatyynyä, joten turvakaukalon tai turvaistuimen saattoi ainakin niiltä osin turvallisin mielin laittaa etupenkille.

        Tiedän, se ei ole se turvallisin paikka, mutta ei oikein huvittanut laittaa 2-vuotiasta esikoista ja kaksosvauvoja keskenäänkään takapenkille kovin pitkäksi aikaa. Olisihan joissakin malleissa ollut turvatyynyn poiskytkentäkin, mutta Focus vain herätti eniten ostohalua. Loppupeleissähän aina autokaupoissa on tunnettakin mukana, siksipä kai monet omia valintojaan niin pyhällä hehkutuksella puolustavatkin.

        Kulkeehan se 1.6- tai 1.8-litrainenkin varmasti sen minkä laki sallii, mutta 2.0 on kuitenkin selvästi vahvempi nimenomaan maantieajossa, eikä ole mikään bensarosvokaan ollut.

        Auto on siis 2003-mallinen Focus 2.0 Ghia STW - joutuu tosin kesällä myyntiin, kun istuinpaikkoja tarvitaan kohta enemmän kuin viisi.

        Vaikuttaa melko taloudelliselta tekstisi mukaan. Unohtui edellisestä että paljonkos sitten vie maantieajossa 2-litrainen bensa-Ghia?


      • -Oskari-
        tarkoitti kirjoitti:

        varmaan muutaman vuoden vanhoja käytettyjä autoja. Tuolloin Focuksesta olisi kyseessä vanhempi korimalli, kun taas sinä vertasit nykyisin myynnissä olevia malleja keskenään.

        Lopuksi vielä vastaus kysymykseesi: Mondeo on jo korimallina vanha ja aikansa elänyt, kun taas Focus suht tuore ja mitoiltaankin edeltäjäänsä suurempi. Oma tilan tarve kun ei ole milleistä kiinni. Lisäksi kulkupuolella tuo 2,0 l on kyllä ihan toista maata kuin Mondeon 1,8 l, joten mielummin säästän hermojani ja vieläpä 40 € valitsemalla auton riittävän tehokkaalla moottorilla.

        Ei ole kiva istua epämieluisassa autossa 30 k€ köyhempänä. Kyllä 2-litraista Focusta voi sanoa jopa sporttiseksi. TM:n kommentti 2-litraisten vertailussa: "Suorituskykykin on kohdallaan."


      • Myyntipäällikkö
        Barnold kirjoitti:

        Tuo on valitettavasti menossa lähisukuun, jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen. Jollei, laitan sitten kesemmällä myynti-ilmoitusta tännekinpäin.

        Voin tarjota jos laitat kilometrejä värin varusteita yms. tiedoksi.Onko vakionopeussäädin?


      • juhani.
        Barnold kirjoitti:

        Tuo on valitettavasti menossa lähisukuun, jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen. Jollei, laitan sitten kesemmällä myynti-ilmoitusta tännekinpäin.

        Muistahan ilmoitella hyvissä ajoin kun tulee iso ghia myyntiin. Ja kuvaa ghiasta please.


      • maksat
        juhani. kirjoitti:

        Muistahan ilmoitella hyvissä ajoin kun tulee iso ghia myyntiin. Ja kuvaa ghiasta please.

        2005 2.0 ghiasta, jolla ajeltu 24 tkm? Siinä oltasiin sitten jo toisella planeetalla, kuin tuo vanha ghia. Hyvä pirssi, mutta pirun kallis pitää:(


      • 2004 Ghiaa etsivä
        maksat kirjoitti:

        2005 2.0 ghiasta, jolla ajeltu 24 tkm? Siinä oltasiin sitten jo toisella planeetalla, kuin tuo vanha ghia. Hyvä pirssi, mutta pirun kallis pitää:(

        Kiitos, mutta minäkin etsin vanhemmasta sitä uudempaa mallia (Facelift). Oletkos kenties ostanut liian kalliin mallin?

        Suosittelen sinulle trend-mallia? :D


      • mulla
        2004 Ghiaa etsivä kirjoitti:

        Kiitos, mutta minäkin etsin vanhemmasta sitä uudempaa mallia (Facelift). Oletkos kenties ostanut liian kalliin mallin?

        Suosittelen sinulle trend-mallia? :D

        ole varaa vielä tuolla ajella. Olen ajellut vanhan kopan ambiente-mallilla, enkä ollut varusteluun niin tyytyväinen. Puhuin lähinnä 2.0n bensan kulutuksesta näillä suomen hinnoilla...


      • Onnellinen
        mulla kirjoitti:

        ole varaa vielä tuolla ajella. Olen ajellut vanhan kopan ambiente-mallilla, enkä ollut varusteluun niin tyytyväinen. Puhuin lähinnä 2.0n bensan kulutuksesta näillä suomen hinnoilla...

        Maantie n. 80 km/h 6.3 - 6.8 l/100 km vakionopeussäätimellä.

        Rajumpi kaasunkäyttö saa kulutuksen nousemaan nopeasti!


      • Myyntipäällikkö
        maksat kirjoitti:

        2005 2.0 ghiasta, jolla ajeltu 24 tkm? Siinä oltasiin sitten jo toisella planeetalla, kuin tuo vanha ghia. Hyvä pirssi, mutta pirun kallis pitää:(

        Vaikea tarjota kun ei ole mitään vertailukohtaa. Näitä kun on vain muutama yksilö Suomessa...


      • Ei myynnissä
        Myyntipäällikkö kirjoitti:

        Vaikea tarjota kun ei ole mitään vertailukohtaa. Näitä kun on vain muutama yksilö Suomessa...

        Täältä löytyy yksi sellainen: 2.0i Zetec 130 hv Ghia Wagon. Aito.

        Ajattelin pitää kauemmin ja vaihtaa "sitten joskus". Mielenkiintoista nähdä, mitä vaihdossa tarjotaan. Isompi moottori, farmarimalli ja parempi varustelu nostaa hintaa keskitasosta Moottori-lehden mukaan.


    • harvassa on

      vaikka 1,6-litraista ilmastoitua automaatti- ghiafarkkua....

      • -Oskari-

        Ei sitä 2-litraista Ghiaa ihan noin vain korvata millään tarjousmallilla ja pienemmällä koneella... Kyllä kannattaa etsiä ja ainakin yksi on tulossa kesällä 2006 myyntiin, kuten ylempänä ilmenee.


      • Barnold
        -Oskari- kirjoitti:

        Ei sitä 2-litraista Ghiaa ihan noin vain korvata millään tarjousmallilla ja pienemmällä koneella... Kyllä kannattaa etsiä ja ainakin yksi on tulossa kesällä 2006 myyntiin, kuten ylempänä ilmenee.

        Niin, kuten sanottua, auto tulee myyntiin VAIN jos lähisuvussa olevan ostajaehdokkaan kanssa ei kauppoja synny. Hauska sentään, että kiinnostusta löytyy...

        Hintapyyntöä en laita vielä, myyntiajankohtaankin on sen verran aikaa, että tuota hintaa pitäisi tarkistella joka tapauksessa. Joitakin speksejä sentään, ruokahalun kiihottamiseksi: :-)
        - Siis taatusti aito vm 2003 2.0 Ghia STW, ajettu 60tkm, säännöllisesti huollettu (sikäli kun nykyhuoltojen tason tuntien tuolla merkitystä on)
        - Metallivihreä (Neptune green), musta sisustus mustilla keinopuukoristeilla - ne ruskeat olivat niin karsean kökön näköiset
        - 3x2-puolaiset 15 tuuman aluvanteet kesärenkaille, talvirenkaat peltivanteilla
        - Tehtaan vakionopeudensäädin, lämmitettävä tuulilasi ja 6 CD:n vaihtaja kojelaudassa
        - EI etumatkustajan eikä sivuturvatyynyjä!

        Kulutus reilun kolmen vuoden ajalta keskimäärin 7.75 litraa sadalla, pääosin työmatka-ajoa pääkaupunkiseudun ympäristössä (harvemmin keskustassa).


      • Ghiaa etsivä
        Barnold kirjoitti:

        Niin, kuten sanottua, auto tulee myyntiin VAIN jos lähisuvussa olevan ostajaehdokkaan kanssa ei kauppoja synny. Hauska sentään, että kiinnostusta löytyy...

        Hintapyyntöä en laita vielä, myyntiajankohtaankin on sen verran aikaa, että tuota hintaa pitäisi tarkistella joka tapauksessa. Joitakin speksejä sentään, ruokahalun kiihottamiseksi: :-)
        - Siis taatusti aito vm 2003 2.0 Ghia STW, ajettu 60tkm, säännöllisesti huollettu (sikäli kun nykyhuoltojen tason tuntien tuolla merkitystä on)
        - Metallivihreä (Neptune green), musta sisustus mustilla keinopuukoristeilla - ne ruskeat olivat niin karsean kökön näköiset
        - 3x2-puolaiset 15 tuuman aluvanteet kesärenkaille, talvirenkaat peltivanteilla
        - Tehtaan vakionopeudensäädin, lämmitettävä tuulilasi ja 6 CD:n vaihtaja kojelaudassa
        - EI etumatkustajan eikä sivuturvatyynyjä!

        Kulutus reilun kolmen vuoden ajalta keskimäärin 7.75 litraa sadalla, pääosin työmatka-ajoa pääkaupunkiseudun ympäristössä (harvemmin keskustassa).

        6 cd:n vaihtaja on Ghiassa vakiovaruste. Miten tuo turvatyynyttömyys? Ainakin vanhemmassa 2004-mallin Ghiassa on etu- ja sivuturvatyynyt.


      • Barnold
        Ghiaa etsivä kirjoitti:

        6 cd:n vaihtaja on Ghiassa vakiovaruste. Miten tuo turvatyynyttömyys? Ainakin vanhemmassa 2004-mallin Ghiassa on etu- ja sivuturvatyynyt.

        Tuo CD-vaihtaja ei ollut vakiovarusteena Ghiassa ainakaan keväällä 2003, ainoa Focus jossa se silloin oli vakiona (muistaakseni) oli ST170. Mitä turvatyynyihin tulee, niin tilasin aikaisemmassa viestissä mainituista syistä omani vain yhdellä, normaalisti niitä on tosiaan neljä.


      • Ghiaa etsivä
        Barnold kirjoitti:

        Tuo CD-vaihtaja ei ollut vakiovarusteena Ghiassa ainakaan keväällä 2003, ainoa Focus jossa se silloin oli vakiona (muistaakseni) oli ST170. Mitä turvatyynyihin tulee, niin tilasin aikaisemmassa viestissä mainituista syistä omani vain yhdellä, normaalisti niitä on tosiaan neljä.

        2004 vuosimallin Ghiassa on 6 levyn vaihtaja vakiona kuten myös sähköikkunat joka ovessa sekä sähkösäätöinen kuljettajanistuin, ristiseläntuen säätö, kyynärnoja edessä ja takana, aluvanteet, plyyshisisustus, parempi äänieristys, ajotietokone, nahkaratti aluvanteet jne. koristeita metallisista kynnyslistoista ja Ghia-logosta kromiseen takaluukun listaan ja korinväriseen etusäleikköön. 2-litraisessa on jämäkämpi alusta ja levyjarrut joka kulmassa sekä avarampi pakoputkisto.

        Tuohon kuin lisätään vielä automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin ja polttoainelämmitin, on saatu aikaiseksi luksusluokan vaunu, jolla ei enää ole mitään tekemistä perus-Focuksen kanssa. Ainakaan hinnaltaan joka on melkein kaksinkertainen! :o

        "Toiset ostavat mihin on varaa ja toiset mitä haluavat."


      • Harvassa on
        -Oskari- kirjoitti:

        Ei sitä 2-litraista Ghiaa ihan noin vain korvata millään tarjousmallilla ja pienemmällä koneella... Kyllä kannattaa etsiä ja ainakin yksi on tulossa kesällä 2006 myyntiin, kuten ylempänä ilmenee.

        Ei nyt sentään ihan tarjousmalli....155tmk maksoi käteisalennuksen jälkeen. Jos katsot tuon ajan (2001) hintoja niin perusfarkkuun tuli varusteiden kanssa muistaakseni noin 20-25tmk lisähintaa....ei tosin mikään tykki, mutta riittää mulle. Eikä tartte vatkailla vaihteita :)


    • Sportticoupe

      Etsit Ford Focusta 2.0 litraisena, täältä löytyisi 2001 amerikan tuonti malli ZX3 sporttivarusteluin. Ajettu 35 000 mailia. Ei vastaa ihan uutta 225 hp:n ST Focusta mutta aika cool menopeli kuitenkin. Kiinnostaako...? Vastaa meiliosoitteeseen [email protected]

      • ISOFocus

        Nimimerkistä päätellen kyseessä on ns. teinimalli. Hassua että jos etsii harvinaista 2-litraista Ghia-wagonia, tullaan tarjoamaan 1.6-litraista karvalakkia ja sitten näitä ns. teinimalleja.. :(

        Tässä näette, että helppoa ei ole löytää, kun kohde on harvinainen. Jään odottelemaan, että ylempänä ketjussa mainittu Ghia-yksilö tulee myyntiin.


    • pasiaani

      ...joku vain maksaisi tarpeeksi. Viime kesäkuussa rekisteröity taivaansininen 2-litrainen bensafarkku pitäisi myydä alkukesästä.

      Eli se on Ghia-malli, jossa sitten lisänä on kahdet aluvanteet ja ESP. Olisiko kellään ajatusta sopivasta pyyntihinnasta?

      • pasiaani

        ...on tällä hetkellä 13 tkm ja auto ollut täysin viaton.


      • Vanhassa vara...
        pasiaani kirjoitti:

        ...on tällä hetkellä 13 tkm ja auto ollut täysin viaton.

        Tämä on selvästi Focus II? Vanhemman sukupolven Ghiat ovat selvästi harvinaisempia.

        Hintataso on n. 27 800 €.


      • pasiaani
        Vanhassa vara... kirjoitti:

        Tämä on selvästi Focus II? Vanhemman sukupolven Ghiat ovat selvästi harvinaisempia.

        Hintataso on n. 27 800 €.

        Jos tuon saisin kesällä, niin olisin enemmän, kuin iloinen. Varmasti käteisellä myisin huomattavasti halvemmallakin. Tilanteeni on sellainen, kaupan nopea toteutuminen viimeisiä euroja tärkeämpää.


      • Haluttu Ghia
        pasiaani kirjoitti:

        Jos tuon saisin kesällä, niin olisin enemmän, kuin iloinen. Varmasti käteisellä myisin huomattavasti halvemmallakin. Tilanteeni on sellainen, kaupan nopea toteutuminen viimeisiä euroja tärkeämpää.

        Kannattaa tarjota useammalle, niin saa tietää käytetyn Ghian todellisen arvon. Tuolla alle 30 000 €:n se pyörii.


      • fff
        Vanhassa vara... kirjoitti:

        Tämä on selvästi Focus II? Vanhemman sukupolven Ghiat ovat selvästi harvinaisempia.

        Hintataso on n. 27 800 €.

        Tolla rahalla saa jo uudenkin käteisellä!


      • pasiaani
        fff kirjoitti:

        Tolla rahalla saa jo uudenkin käteisellä!

        ...,että saa. Maksoin omasta 30400 euroa. Suurin lisähinta tuli esp:stä ja sitten pari muuta varustetta sen päälle. Uskoisin, että 15tkm ajettuna voisin kesällä sen 26 tuhatta euroa saada.


      • Ghia Club Finland
        fff kirjoitti:

        Tolla rahalla saa jo uudenkin käteisellä!

        Tässä tapauksessa haetaan käytettyä 2-litraista bensa-Ghiaa eikä uutta Focusta.

        Tuolla rahalla ei saa uutta, koska sellainen maksaa yli 30 000 €.

        Ymmärrettävästi karvalakkimalleja on käytettynä enemmän tarjolla (n. 20 - 30 -kertainen määrä) ja siksi hintatasokin on jotain aivan muuta.


      • fff
        Ghia Club Finland kirjoitti:

        Tässä tapauksessa haetaan käytettyä 2-litraista bensa-Ghiaa eikä uutta Focusta.

        Tuolla rahalla ei saa uutta, koska sellainen maksaa yli 30 000 €.

        Ymmärrettävästi karvalakkimalleja on käytettynä enemmän tarjolla (n. 20 - 30 -kertainen määrä) ja siksi hintatasokin on jotain aivan muuta.

        Focus 2.0 145hv Ghia Wagon M5 28 250
        Tämä suoraan hinnastosta ja tonni tippuu taatusti käteiskaupassa. Eri asia on lohkarit ja vetokoukut, mutta kyllä täytyy raha olla kintaalla olla jos ei niitä pysty hankkimaan uuteen autoon. ESP:kin vakiona.


      • ei ole
        fff kirjoitti:

        Focus 2.0 145hv Ghia Wagon M5 28 250
        Tämä suoraan hinnastosta ja tonni tippuu taatusti käteiskaupassa. Eri asia on lohkarit ja vetokoukut, mutta kyllä täytyy raha olla kintaalla olla jos ei niitä pysty hankkimaan uuteen autoon. ESP:kin vakiona.

        vakiona tuohon rahaan (28500) ja kun otti lohkon, pistokkeen, talvirenkaat ja metallivärin, hinta oli aika tasan sen 30 te...Esp:n saa karvalakkeihin "kaupanpäälle", eli hintaa nostettu.


      • fff
        ei ole kirjoitti:

        vakiona tuohon rahaan (28500) ja kun otti lohkon, pistokkeen, talvirenkaat ja metallivärin, hinta oli aika tasan sen 30 te...Esp:n saa karvalakkeihin "kaupanpäälle", eli hintaa nostettu.

        http://www.ford.fi/mallisto_focus_hinnat.html

        Kyllä ESP tänä päivänä on vakiona muissa paitsi perusmalleissa ja edelleenkin pitää muistaa se käteisalennus, joka on luokkaa 1000-1500€.


      • Kysyn vain
        fff kirjoitti:

        http://www.ford.fi/mallisto_focus_hinnat.html

        Kyllä ESP tänä päivänä on vakiona muissa paitsi perusmalleissa ja edelleenkin pitää muistaa se käteisalennus, joka on luokkaa 1000-1500€.

        Polttoainelämmitin, talvirenkaat, metalliväri, lämmitettävä tuulilasi, vakionopeussäädin ja toimituskulut päälle...


      • fff
        Kysyn vain kirjoitti:

        Polttoainelämmitin, talvirenkaat, metalliväri, lämmitettävä tuulilasi, vakionopeussäädin ja toimituskulut päälle...

        ...keskustelun avausta! Kaveri (Pasiaani) siis kauppasi alunperin 2-litraista ghia-farkkua, jossa kahdet alut ESP. Siihen joku heitti arvoksi summan 27800, josta tämä uuden hinnan vertailu lähti. Kuka tässä on siis bensalämppäreistä sun muista puhunut? Pysytään asiassa!


      • fff
        fff kirjoitti:

        ...keskustelun avausta! Kaveri (Pasiaani) siis kauppasi alunperin 2-litraista ghia-farkkua, jossa kahdet alut ESP. Siihen joku heitti arvoksi summan 27800, josta tämä uuden hinnan vertailu lähti. Kuka tässä on siis bensalämppäreistä sun muista puhunut? Pysytään asiassa!

        Ghiassa lämm. tuulilasi ja vak.nop.säädin jo mukana!


      • en tiennytkään
        fff kirjoitti:

        Ghiassa lämm. tuulilasi ja vak.nop.säädin jo mukana!

        tuosta lisäyksestä, kun mulle tulleessa mainoksessa luki vain tosta uuden korin trendistä johon sai lisukkeita. Toisaalta harmittaa, muttei sitä vuosi sitten ostaessa tiennyt. Olen jo 13 vuotta pärjännyt ilman espiä, joten kaipa sitä pärjää edelleen :) Vakionopeudensäädin olikin jo tuossa edellisessä, joten tuo espi ja tuulilasi ovat tulleet uusina...


      • Arvo säilyy

        4 vuotta vanhasta Focuksesta pyydetään samaa kuin tuliterästä karvalakkimallista! :O

        Kyllä taitaa 2-litrainen (bensa) Ghia todella olla Focus-malliston mersu, mutta paljon harvinaisempi.


    • Anonyymi

      Olisihan minullakin myynnissä harvinainen CR7,vuodelta 2004, muttei se taida olla teidän maksukyvyn ulottuvissa, kun se ei ollut Pohjanmaan, erään varakkaankaan ulottuvissa?

      • Anonyymi

        Eihän noista kirjoittajista 17 vuoden jälkeen ole yksikään kiinnostunut melkein 20 vuotiaasta Focuksestasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe