Mä ostin just suzuki pv vm '91, olevan mopon ja se oli muutes vakio että siinä oli vaan uudemmissa (-'94) oleva pytty eli läppis ja rissat. No rissat laitoin vakiot (14/35) ja kävin tottakai kokeilee. Nii mopo kulki n.70km/h ellei kovempaaakin. Miten tää voi olla mahdollista???
Suzuki pv. '91 ja 50cc läppis
37
9929
Vastaukset
- Pevu
nii pytty on näillä näkymin 50cc Power !
- blasko
Ni siks ku se on Power se on vähä tehokkaampi ku "vakio" läppis. Jokane reikä ja kanava on vähä isompi ja ku siinä -94-> pytyssä ja läpätki taitaa olla parempia!
- Pevu
blasko kirjoitti:
Ni siks ku se on Power se on vähä tehokkaampi ku "vakio" läppis. Jokane reikä ja kanava on vähä isompi ja ku siinä -94-> pytyssä ja läpätki taitaa olla parempia!
Vittu ku mulla ei ole nyt pevussa mittari paikallaan ja en tiedä yhtään paljo se kulkee!
Se ainakin kiihtyy vitusti ja vauhti tuntuu aika kovalta. mopossa on vakio putki, 12mm mikuni, 14/35 välit ja se 50cc Power pytty. Ois hyvä jos jollain ois samat osat nii vois sanoo paljo kulukee. - Blasko
Pevu kirjoitti:
Vittu ku mulla ei ole nyt pevussa mittari paikallaan ja en tiedä yhtään paljo se kulkee!
Se ainakin kiihtyy vitusti ja vauhti tuntuu aika kovalta. mopossa on vakio putki, 12mm mikuni, 14/35 välit ja se 50cc Power pytty. Ois hyvä jos jollain ois samat osat nii vois sanoo paljo kulukee.No mulla oli Samat paitsi kaasaris oli isompi suutin(varmaan joku65?) ja etuhampikas oli 15 nii kulki pikkasen päälle 70KM/H. vähä loppupillistä paranneltu putki Joo ja pytty ei ollu power , mutta kummiski viriläppis.
- MR.PV
Pevu kirjoitti:
Se ainakin kiihtyy vitusti ja vauhti tuntuu aika kovalta. mopossa on vakio putki, 12mm mikuni, 14/35 välit ja se 50cc Power pytty. Ois hyvä jos jollain ois samat osat nii vois sanoo paljo kulukee.No se on aika surkee ei kulje kuin kierroksilla
kunnolla pistäkää 80cc sylinteri ja tehari isompi
kaasutin ja välit kyllä menee eteen päin ainakin
paremmin kuin 50cc power sylinteri kulkee
etu rattaan kanssa 85km/h pitää olla tehari ja 16mm kaasutin - Pevu
MR.PV kirjoitti:
No se on aika surkee ei kulje kuin kierroksilla
etu rattaan kanssa 85km/h pitää olla tehari ja 16mm kaasutinMulla ainakin toimii toi 50cc Power alemmillakin kierroksilla!. Vittu että peevee kiihtyy hyvin sillä pytyllä, melkein heti pääsee huippuihin (n. 70km/h)
- THC
Pevu kirjoitti:
Se ainakin kiihtyy vitusti ja vauhti tuntuu aika kovalta. mopossa on vakio putki, 12mm mikuni, 14/35 välit ja se 50cc Power pytty. Ois hyvä jos jollain ois samat osat nii vois sanoo paljo kulukee.no onko
- Nimetön
THC kirjoitti:
no onko
mulla on välit 16/35 ja vakio suutin ja kaasari ja putki mutta 50cc läppäpytty eli power joten paljon mun pv kulkee ? 70-75?
- qwetrtyrewqwew-mikko
MR.PV kirjoitti:
etu rattaan kanssa 85km/h pitää olla tehari ja 16mm kaasutinNo jes, 80cc pytty ja tehopakoputki niin kulkee kovempaa kuin 49cc läppäsylinteri ja vakio-rungolla. Siis että ihanko totta? En meinaa uskoa..
Lisätäkseni 49cc läppäsylinteriin sellainen pikkutieto että alavääntö on paljon huonompi kuin läpättömällä pytyllä mutta etuna tehopiikki ja enemmän tehoa sekä vääntöä ylemmillä kierroksilla. Tehoputki vähentää ilmanvastusta, lisää tehoa yläkierroksille mutta ikävä kyllä poistaa vääntöä, kokemuksella ainakin Gianellin tehoputkea koittaneena ja siirryinkin 91'en vakioputkeen (jossa ei kuristuksia vakionakaan) vaihtaessa läpättömästä sylinteristä läpälliseen. - qwertyuu-mikko
MR.PV kirjoitti:
etu rattaan kanssa 85km/h pitää olla tehari ja 16mm kaasutinja lisäystä tuohon 80cc-sylinteriin, ei siihen mitään 16mm kaasutinta kannata laittaa kun suositus on 20mm jo 70cc-sylintereillä. 16mm-suositus on juurikin 49cc-läppiksille ja 18mm 60cc-läppiksille
- mopo poika
paljon mun pv kulkis jos laitta sin 50cc power eli läppis . mulla on luhaon tehari välit 13/35 ja 14mm kaasari? ps. paljon 50cc läppis maksaa?
- dededededededed
mopo poika kirjoitti:
paljon mun pv kulkis jos laitta sin 50cc power eli läppis . mulla on luhaon tehari välit 13/35 ja 14mm kaasari? ps. paljon 50cc läppis maksaa?
paljonko kulkis jos ostasin eka pvn ja sitte ajaisin sillä? tarkempia tietoja en tiiä ku en oo vielä ostanu.
paljonko kulkis jos laittasin isomman renkaan? - ]uke
Pevu kirjoitti:
Se ainakin kiihtyy vitusti ja vauhti tuntuu aika kovalta. mopossa on vakio putki, 12mm mikuni, 14/35 välit ja se 50cc Power pytty. Ois hyvä jos jollain ois samat osat nii vois sanoo paljo kulukee.joku n.65-70 kmh itellä meni....
- PvGangsta
Pevu kirjoitti:
Se ainakin kiihtyy vitusti ja vauhti tuntuu aika kovalta. mopossa on vakio putki, 12mm mikuni, 14/35 välit ja se 50cc Power pytty. Ois hyvä jos jollain ois samat osat nii vois sanoo paljo kulukee.itelläni on 50 cc läppis Power plussa ja hiilikuitu läpät ei mitäään paskoja rauta läppiä ja Gianelli Tehari 12 mm Mikuni missä on 82 ja (16-35) niin mul menee joku 75km/h ja ottaa korkeil kierroksil ihan perkeleen moisen piikin ja kiihtyy ku raketti :D
- fadssadf
PvGangsta kirjoitti:
itelläni on 50 cc läppis Power plussa ja hiilikuitu läpät ei mitäään paskoja rauta läppiä ja Gianelli Tehari 12 mm Mikuni missä on 82 ja (16-35) niin mul menee joku 75km/h ja ottaa korkeil kierroksil ihan perkeleen moisen piikin ja kiihtyy ku raketti :D
Sori gangsta poika, jos sulla on powerin mukana tulleet "hiilikuitu" läpät, niin ne alkaa raottaa jo viikossa. Sitäpaitsi ne pelti paskat kestää paremmin, varsinkin alkuperäiset. Sitäpaitsi ne ei oo hiilikuitua. Ne on muovia joissa on hiilikuitu tarrat päällä.
- persenaama
mopo poika kirjoitti:
50cc läppis maksaa mc scatterilta 46 e -14 prosentin alennuksella
- PVGANGSTA
fadssadf kirjoitti:
Sori gangsta poika, jos sulla on powerin mukana tulleet "hiilikuitu" läpät, niin ne alkaa raottaa jo viikossa. Sitäpaitsi ne pelti paskat kestää paremmin, varsinkin alkuperäiset. Sitäpaitsi ne ei oo hiilikuitua. Ne on muovia joissa on hiilikuitu tarrat päällä.
siis noi on erikseen ostetut hiilikuitu läpät ja oon ajanu niil jo 500km ni ei raota yhtään :) et olit väärässä
- mjoouu
qwetrtyrewqwew-mikko kirjoitti:
No jes, 80cc pytty ja tehopakoputki niin kulkee kovempaa kuin 49cc läppäsylinteri ja vakio-rungolla. Siis että ihanko totta? En meinaa uskoa..
Lisätäkseni 49cc läppäsylinteriin sellainen pikkutieto että alavääntö on paljon huonompi kuin läpättömällä pytyllä mutta etuna tehopiikki ja enemmän tehoa sekä vääntöä ylemmillä kierroksilla. Tehoputki vähentää ilmanvastusta, lisää tehoa yläkierroksille mutta ikävä kyllä poistaa vääntöä, kokemuksella ainakin Gianellin tehoputkea koittaneena ja siirryinkin 91'en vakioputkeen (jossa ei kuristuksia vakionakaan) vaihtaessa läpättömästä sylinteristä läpälliseen.JA lisätäkseni... 49cc ALKUperäisellä läpyskällä on alavääntö parempi... ja vakio läppis ei piikkiä kisko... ja tehoputki on sen takia että viri osille parempi kierros alue... ja KAIKISSA vakioputkissa on se kuri ;) kiitos.
- Janne J.
haistakaa vittu kaikki 80cc innoittajat. Missäs ne vanhempanne ovat kun virittelette vai sanooko ne että kaikki ok???
On siinä jälkikasvulla jumalauta viisaat kasvattajat. Eli ei muuta kun pojan mopo kulkemaan.
Tekis mieli vetään jojoon tällaiset ukkelit. - Hur dur
Taas tä Janne J liikkeellä joka jauhaa aina samasta asiasta paskaa kun ei saanut omaa mopoa.
- fdgdhdf
no tadettiin Janne j tulla servatuksi
- nuubiii
mul o kans mittasri paskana et paljokoha menee
vm.92
50 läppis
14mm mikuni
vakioputki (mut se pilli päästä poikki muistaakseni vaikuttaa jtn.???)
16/35 - pevukkipoeka
Minulla on omassa pevukassani
50cc power
16mm kaasari
välit 13/35
vakio putki jossa välipilliä muokattu paremmin virtaavaksi
huiput sain 68 km/h. mutta kiihtyy siihen nopeuteen about 5s. keulii 1 ja 2 vaihteella kaasulla näpäyttämällä - edfgh
mul on pevus 50cc läppis ja 14mm mikuni ja vissii kuri otettu pois putkest ja mene gepsii 63kmh ja kiihtyy hyvi. suutin 75
- imekäää ;)
Steptwo 50cc läppis, luhaon tehari, 12mm mikuni, 13/35 välit menee gepsiin 76km/h :)
- pv välit
ettekö te tajua että 16 piikkinen eturatas on liian iso jollekki 50 p
- PV-86
Itellä on 16mm kaasari 110suutin giannelli avarrettu läppärunko hiilikuituläpät 50cc läppis vakio ilmanputsari vakio välit 13/35 huiputettu gepsii 75km/h ;)
- Pvsuzyki
Mikä suutin ois passeli näillä vireil.. 60cc power 16mm mikuuni ja gianellin tehari
- egf3efg3
105
- Kasikuuspeevee
Itellä kans mittari paskana joten paljonko menis pv ku virit on 50cc läppis ja hiilikuituläpät, 14-32 välit ja muuten vakio peevee vuosimallia 1986
- Aleksin
Paljon menee ku mulla on 50läppis 16mm mikunin kaasari ja vakioputken kurit otettu pois mun mittari ei toimi ni en ite tiiä
- Jutustelija1
Kyllä noilla osilla sen 60 km/h pitäisi irrota.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
- Urpohanse
Mitä tarkottaa läppis
- Jutustelija1
Läppäpyttyä ;-)
- Jutustelija1
Jutustelija1 kirjoitti:
Läppäpyttyä ;-)
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
- pevettipoika
oli joskus mun pevukassa 17/35 välit ja ei jaksanu lähtee ees liikkeelle :D Sitten pistin 12/35 lähti kun raketti :) tekniikka 50cc läppis hiilikuituläpillä, 16 dellortto ja avarrettu vakioputsari
- kulli756
mullaki pitäs mennä samalla setupilla ton verran mutta on paska läjä nii ei kule
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752