Onkos kukaan kokeillut, mielestäni sudokuakin parempi! Koukussa oon!
Kakuro!
22
16618
Vastaukset
- kyvytön
oon lehdenkin ostanu mut en jotenki tajua sitä..
hankalaa!!- innostunut niistä.
Mäkin pystyn tekemään vaan ihan helppoja. Jossain lehdissä helpoimmatkin on liian hankalia, joten ole sinnikäs, osta uusi lehti, jossa helpompia.
- riks
kakurosta en ole edes kuullut :D mutta sudoku on mukavaa ajanvietettä ja niitä on kiva rustailla :)
- ratkoja
Kakuro on tosi mielenkiintonen. Ikävä vaan, ett kakurolehtiä ei viel ilmesty yhtä paljon ku sudokuita. Täyttämisessä hommaa helpottaa ratkaisutaulukko. Helppoja ne kaikki ei oo , mutt ei tarvii ollakkaa. Ihanaa päänvaivaa!
- taas2
Myös bukkake on yllättän virkistävää, kokeilkaa!
- -SF-
Siirrytäänkö nyt yläpään käytöstä alapäähän?
No, enivei, minullakin on tuossa yksi kakurolehti. En ole vielä aloittanut kakuroprojektia, sudokut ovat työllistäneet vapaahetket aika kivasti.
Ehkä kohta kakuroidun.
Hyvää pääsiäistä pähkäilijöille! - ttuuba
hokutory on hyvä ja karatoru
- kinkkinen ristikko
Ostin sanaristikko-lehden, tosi vaikeita, mut samalla älyttömän hyvää ajanvietettä. Kokeilkaa ihmeessä, tosi mielettömän huippuja.
- onkototta?
Minulla oli muutama viikko sitten kylässä japanilainen vaihto-opiskelija. Ajattelin sitten, että voitais vähän ratkoa sudokuja, sillä onhan se kuulemma japanilainen keksintö ja erittäin suosittua Japanissa. Yllättäen tämä japanilainen vieras ei ollut koskaan sudokuja nähnytkään, saati kakuroja. Yritin vielä japanilaisia ristikoita mutta ei sekään tuntunut olevan tuttu. Aika jännä.
- Mary
onkototta? kirjoitti:
Minulla oli muutama viikko sitten kylässä japanilainen vaihto-opiskelija. Ajattelin sitten, että voitais vähän ratkoa sudokuja, sillä onhan se kuulemma japanilainen keksintö ja erittäin suosittua Japanissa. Yllättäen tämä japanilainen vieras ei ollut koskaan sudokuja nähnytkään, saati kakuroja. Yritin vielä japanilaisia ristikoita mutta ei sekään tuntunut olevan tuttu. Aika jännä.
Synttärilahjaksi juuri saamassani Sudoku-lehdessä kerrottiin hieman historiikkia: ei ole Japanilainen vaan Amerikkalainen keksijä. Hän vaan ei saanut patenttiaan lävitse USA:ssa ja vei idean Japaniin. Siellä sai sitten valtavan suosion ja sen jälkeen sudokut rantautuivat USA:an ja muualle maailmaan. Ei ole vanha keksintö, pohjautuu tietokoneohjelmaan, joka tekee tehtävät.
P:S: Eihän kaikki suomalaisetkaan tunne kaikkia Suomessa ilmestyviä tehtävänratkomisjuttuja. - skyde77
Mary kirjoitti:
Synttärilahjaksi juuri saamassani Sudoku-lehdessä kerrottiin hieman historiikkia: ei ole Japanilainen vaan Amerikkalainen keksijä. Hän vaan ei saanut patenttiaan lävitse USA:ssa ja vei idean Japaniin. Siellä sai sitten valtavan suosion ja sen jälkeen sudokut rantautuivat USA:an ja muualle maailmaan. Ei ole vanha keksintö, pohjautuu tietokoneohjelmaan, joka tekee tehtävät.
P:S: Eihän kaikki suomalaisetkaan tunne kaikkia Suomessa ilmestyviä tehtävänratkomisjuttuja.Joo lukasin jostain että aluksi näitä sudokuja ilmeisesti jossain matemaatikkojen lehdessä erään matemaattisen ongelman (joku värityshärdelli) esimerkkinä. Hämärästi muistan että se olisi tosin ollut joku eurooppalainen matemaatikko jonka alkuperäinen "idea" nämä olivat, josta sitten jenkkeihin porhalti lehteen.
Sudokuihin olin koukussa pari viikkoa kunnes löysin "maailman vaikeimman" sudokun jostain netistä. Sitä olen sitten hissukseen yrittänyt ratkaista. Sitten kun olen sen ratkaissut niin ei tarvitse enää koskaan sudokuja tehdä ;) - hokso
skyde77 kirjoitti:
Joo lukasin jostain että aluksi näitä sudokuja ilmeisesti jossain matemaatikkojen lehdessä erään matemaattisen ongelman (joku värityshärdelli) esimerkkinä. Hämärästi muistan että se olisi tosin ollut joku eurooppalainen matemaatikko jonka alkuperäinen "idea" nämä olivat, josta sitten jenkkeihin porhalti lehteen.
Sudokuihin olin koukussa pari viikkoa kunnes löysin "maailman vaikeimman" sudokun jostain netistä. Sitä olen sitten hissukseen yrittänyt ratkaista. Sitten kun olen sen ratkaissut niin ei tarvitse enää koskaan sudokuja tehdä ;)Kerropas mistä tälläisen vaikeaan sudokun löysit, jos se olisi sen verran vaikea, että vielä viitsisi tehdä. Kyllästyin sudokuihin muutaman kuukauden jälkeen, kun kaikki ratkaisumetodit olin jo löytänyt, eikä sudokulla ollut enää mitään tarjottavaa. Siitä tuli mekaanista soveltamista, ei enää päänvaivaa. Jonkun sanomisista tällä palstalla sain vielä idean kokeilla sudokujen täyttämistä ilman kynää - kyllä niitä numeroita sain toistakymmentä (siis en kirjoittanut) ruudukkoon, mutta nopeasti visuaalisen muistin rajat tulivat vastaan. Parantaa kai sitä sekä hahmotuskykyä, mutta hoksottimia se ei kehitä.
Kakuroihin siirryin pääsiäisenä, niissäkin hyppäsin saman tein tasolle very hard parin mediumin jälkeen. Mutta ainakin niissä saa vielä vaivata päätään. Mitään aputaulukkoja tai vihjeohjeita en suostu käyttämään, oli peli mikä tahansa.
nimim. "Pahoja puutteita joillain toisilla osaamisalueilla"
- Sutte
Tässä kiva paikka missä voi netissä ratkoa kakuroita. Eikä oo liian vaikeitakaan, niillä pienemmillä pääsee hyvin ensin tuntumaan :) http://www.divingforbananas.com/kakuro/daily.php
- Katja
Sudokuihin olin pian ihan koukussa. On pakko ratkoa (tai ainakin yrittää :D) kaikki, jotka näkee ja töissä ihan harmittaa jos joku on ehtinyt ensin :) Kakuroihin en ole edes tutustunut vielä...
- Mezz
Sudokut tietysti! Heti, kun niitä alkoi ilmestyä, jäin koukkuun, ja lehtiä tuli täyteltyä. OStin ihan kirjankin. Kakurot ovat aika hankalia... mutta ihan ok!
- sodomize
bukkake on paras
- NOLO
En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta. Hei kertokaa mulle. Kiitos
- Ohjetta kaipaava
On viestejä jotka ohjaavat engl. kukuroihin, mutta tarvitsisin suomenkielisen ohjeen. Please, englanti ei suju. Kiitos
- tulee mieleen
Koska sodomiat ja kakkarat ei kiinnosta,
suosittelen seuraavan pelin hankkimista:
Lahti/Saloranta m26
http://www.saunalahti.fi/~ejuhola/7.62/lahtisaloranta.html - dudoku
http://www.javapeli.org/play/sudoku
tuossa on yksi hyvä sudoku!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086