Paljon kuvien selailu vie paristoja? kun kamerani ohjeissa luvataan että AA Oxyride paristoilla voi ottaa 235 kuvaa niin jos niitä paljon selailee niin kuluttaako se sitten kuinka hirveästi paristoja.
Kuinka
6
403
Vastaukset
- Olla*
Että paristot tyhjenee pelkästä selailusta, etkä saa yhtään uutta kuvaa.
Kuvia ei kannata läträtä kamerassa muuta kuin onnistumisen varmistamiseksi.
Normaali tarkistaminenkin zoomaamisineen vie helposti 1/3-1/2 kuvauskapasiteetista.- Möllötin
olisko sitten järkevintä hommata ladattavat patterit kuinka kalliita ne on hankkia?? Tai voiko käyttää akku pattereita?? Kamerani on ihan uus ja olen vasta käyttänyt näitä mitkä mukana tuli.. Tässä linkki kameraan mikä mulla on http://www.panasonic.fi/modules/page/show_page~id~07FD970AC044414C8F407B537EDAC628~tabletarget~data_1~pid~C515B19EEF7943648B993B248FDE983F~layout~panasonic_tuotteet_preview.asp Mä olen vähän ulalla tässä asiassa...
- PanaLumix
Möllötin kirjoitti:
olisko sitten järkevintä hommata ladattavat patterit kuinka kalliita ne on hankkia?? Tai voiko käyttää akku pattereita?? Kamerani on ihan uus ja olen vasta käyttänyt näitä mitkä mukana tuli.. Tässä linkki kameraan mikä mulla on http://www.panasonic.fi/modules/page/show_page~id~07FD970AC044414C8F407B537EDAC628~tabletarget~data_1~pid~C515B19EEF7943648B993B248FDE983F~layout~panasonic_tuotteet_preview.asp Mä olen vähän ulalla tässä asiassa...
On todellakin järkevää hankkia ladattavat. Minulla on tuo sama kamera ja mukana tulleet Oxyride-paristot kuluivat parissa, kolmessa päivässä loppuun. Alkaliparistot sippasivat vielä nopeammin. Ne ilmeisesti kestävät pelkkää kuvaamista paremmin, mutta eivät kuvien selaamista, niiden katselua, kameran räpläämistä kuvaruutu auki, ym. Sama "vika" on vissiin joka digissä, joten Panasonicia ei yksistään voi siitä syyttää.
Ladattavilla ei ole ennenaikaisen loppumisen murheita, sillä ne tuntuvat kestävän vaikka kuinka. Minulla on nyt 2300 mAh akut ja 2 viikon kesto niille ei ole temppu eikä mikään. Voi kuvata, katsella ja selailla ihan huoletta. Varta-laturi ja 4 Varta-akkun paketti maksoi muistaakseni Hong Kongissa vähän alle 17 € ja ne ovat maksaneet itsensä jo monin verroin takaisin alkaleihin verrattuna. - PanaLumix
PanaLumix kirjoitti:
On todellakin järkevää hankkia ladattavat. Minulla on tuo sama kamera ja mukana tulleet Oxyride-paristot kuluivat parissa, kolmessa päivässä loppuun. Alkaliparistot sippasivat vielä nopeammin. Ne ilmeisesti kestävät pelkkää kuvaamista paremmin, mutta eivät kuvien selaamista, niiden katselua, kameran räpläämistä kuvaruutu auki, ym. Sama "vika" on vissiin joka digissä, joten Panasonicia ei yksistään voi siitä syyttää.
Ladattavilla ei ole ennenaikaisen loppumisen murheita, sillä ne tuntuvat kestävän vaikka kuinka. Minulla on nyt 2300 mAh akut ja 2 viikon kesto niille ei ole temppu eikä mikään. Voi kuvata, katsella ja selailla ihan huoletta. Varta-laturi ja 4 Varta-akkun paketti maksoi muistaakseni Hong Kongissa vähän alle 17 € ja ne ovat maksaneet itsensä jo monin verroin takaisin alkaleihin verrattuna.Tuo 2 viikon kesto oli kahdella akulla ja 4 akkua kestää minulla 4 vikkoa ja ylikin. Huikea ero alkaleihin nähden, jotka väsyvät jo parissa päivässä.
Jos/kun vaihtaa akkuihin, niin silloin täytyy muistaa valita valikosta oikea akun/pariston tunnus. Muuten ei kamera ja virtanäyttö toimi oikein. - Möllötin
PanaLumix kirjoitti:
Tuo 2 viikon kesto oli kahdella akulla ja 4 akkua kestää minulla 4 vikkoa ja ylikin. Huikea ero alkaleihin nähden, jotka väsyvät jo parissa päivässä.
Jos/kun vaihtaa akkuihin, niin silloin täytyy muistaa valita valikosta oikea akun/pariston tunnus. Muuten ei kamera ja virtanäyttö toimi oikein.Juu kiitos opastuksesta. Mun on toisessa kamerassa akku joten tää on taas uutta... Onko sulla pitkään ollut tämä kamera?? Oletko ollut tyytyväinen?? Itse ostin viikko sitten ja ainakin ensi kokemukset on ihan hyviä. Oikeastaan ostin siksi toisen kun vanhassa oli liian pieni zoomi, tää tuntuu nyt ihan hyvältä.
- PanaLumix
Möllötin kirjoitti:
Juu kiitos opastuksesta. Mun on toisessa kamerassa akku joten tää on taas uutta... Onko sulla pitkään ollut tämä kamera?? Oletko ollut tyytyväinen?? Itse ostin viikko sitten ja ainakin ensi kokemukset on ihan hyviä. Oikeastaan ostin siksi toisen kun vanhassa oli liian pieni zoomi, tää tuntuu nyt ihan hyvältä.
Ostin sen muistaakseni 2005 marraskuussa (tai lokakuussa) ja olen ollut siihen tyytyväinen. Se oli alusta lähtien helppo käyttää, eli eipä juuri tarvinnut pähkäillä minkään nappulan tai asetuksen kanssa. En omaa muista digeistä käyttökokemuksia, mutta voin suositella tätä Panaa kenelle tahansa vaikkapa ensikameraksi sen helppouden takia. Sillä ei periaatteesa voi hyvän vakaimen ansiosta sössiä edes kuvatessa, ellei sitten heiluta kameraa samaan tapaan kuin se kuuluisa Silverstonen kilparadan lippumies.
Jossain testeissä mainittiin sen kohinasta, joka kasvaa ISO-arvon noustessa, mutta sitäkin oppii hallitsemaan hyvin, kun asettaa itse herkkyyden tilanteen mukaan. Ottamalla eri tilanteista useita kuvia eri asetuksella oppii tietämään ja muistamaan tämän kameran niksit. Eli: koekuvaa monta otosta samasta kohteesta eri ISO-arvolla ja eri valaistuksessa. Histogrammi kertoo paljon valon käyttäytymisestä kuvaustilanteessa. Yökuvatkin ovat onnistuneet aika hyvin automatiikan hoitaessa tehtävänsä.
Iso zoom oli minullekin yksi tärkeimmistä syistä hankkia tuo kamera ja paljon on zoomille ollutkin käyttöä. Sekä konserteissa että muissa "pitkän matkan tilanteissa" 6 x zoom on osoittanut käyttökelpoisuutensa.
Kameran käyttöohje kannattaa opiskella hyvin, sillä se on iso apu moneen pulmaan ja siinä on hyviä vinkkejä eri kuvaustilanteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803