Lapseni ei puhu

Mitä minä voin tehdä...?

Koin kauhistuttavan asian kun lapseni lakkasi puhumasta ja välttelee minua.

Olen elänyt itsekkin tuskaani hiljaa, mutta välillä olen keskustellut tuskastani kotona mieheni kanssa.
Me olemme keskustelleet työttömyydestämme ja rahattomuudestamme.
Kukaan ei auta, meillä ei ole aikaa perheeltämme menneä kauemmaksi töihin.
Eikä korvauksiakaan ole olemassa tällaisiin tuska hetkiin.

Viellä tämä rakas poikamme kärsii, kun olemme työttömiä.
Tämä vammauttaa koko perheemme, joka oli ennen niin iloinen ja avoin ja auttavainen.

Nyt köyhä ja alistettu.

6

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hän huostaanottaa

      ..laspesi ei tarvitse kuin pyytää psykiatrista apua...

      • ei puhunut

        sen jälkeen kun lapseni 4-vuotiaana vietiin huostaanottoon hän oli ilmeisesti järkytyksestä sanaton kuukausien ajan. Olisiko lapsellesi tapahtunut jotain? Oma lapseni oli ennen huostaanottoa suloinen vesseli joka puhui sujuvasti mutta lastenkodista ilmoitettu että 1.vuotiaan tasolla laaja-alainen kehityshäiriö. Mielestäni hän oli sitä ennen ikäisiään edellä.


    • ei puhunut

      halisin vain sanoa sen että kun tilanne eteni lapsi alkoi taas puhua...ehkäpä olette masentuneita, hakekaa psykiatrin apua, mutta varokaa sossuja ellette halua niemenomaan huostaanottoa...

    • Asperger-pojan äiti

      esim henkinen trauma tai jokin sairaus. Et kerro minkäikäinen lapsesi on. Varhaislapsuuden autismi puhkeaa noin 1 1/2- vuotiaana, jolloin lapsi kääntyy sisäänpäin ja lopettaa puhumisen.

      Lievempi autismin muoto on aspergerin oireyhtymä, joka puhkeaa 3-4 vuotiaana. Siinäkin lapsi kääntyy sisäänpäin, mutta sairaus ei ole yhtä vaikea eikä aiheuta puhumattomuutta. Muitakin puhumattomuutta aiheuttavia sairauksia on.

      Tahdon vain sanoa, että lapsesi tila ei välttämättä liity työttömyyteenne eikä taloudelliseen ahdinkoonne. Vie lapsesi lastenlääkärin tutkittavaksi.

    • mjoo

      Kannattaa puhua neuvolassa lapsen puhumattomuudesta.

      Tuosta työttömyydestä, niin lapsi aistii ahdistavan ilmapiirin. Ei ole mitään järkeä kaataa lapsen päälle sellaista. hakekaa apua pahaan oloonne, niin lapsenkin paha olo vähenee.

      Vaikka ette puhuisi ongelmasta lapsen kuullen, niin hän aistii silti teidän ahdistuksenne.

      Jos teillä on työttömyyden lisäksi muitakin ongelmia, kuten vaikka alkoholismi, niin sekään ei lapselle hyvää tee.

      Nythän teillä pitäisi olla tuplasti aikaa lapsellenne. Voisitte mennä puistoon tai tehdä retkiä. Leipoa ja pelata. En usko, että ongelman oikea nimi on työttömyys, vaan ihan joku muu.

      Onko lapsella syytäkin pelätä?

    • pojan puhumaan

      En tiedä onko tilanteenne sama kuin meidän pojalla. Lakkasi puhumasta kaikille muille paitsi minulle ja veljelleen eli sen suhteen eri, että puhui kotona, muttei muualla. Otin yhteyttä perheneuvolaan. Siellä kävi sellaisessa terapiassa. Opettivat myös sitä miten lähennän lapsen ja minun välistä suhdetta. Kukaan ei ollut ottamassa huostaan lasta! Kun terapia oli ohi ei vielä puhunut, mutta vähän ajan sisällä tuli suuri muutos. Ujosta mykästä lapsesta tuli reipas kaikien kanssa toimeen tuleva poika. Muutos oli oikeasti ällistyttävä. Ottakaa rohkeasti yhteys perheneuvolaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe