hain tuon pennun meille perjantaina. Hyvin on oppivaisen oleinen. Kakatkin haluaa tehdä ulos vaikka ei ole sitä ennen oppinutkaan. Kissaakin retuuttaa mennen tullen vaikka alussa pelotti että kissa repii pennulta silmät. Mitä mieltä olette väittämästä jota joskus kuulee vanhojen ajokoiramiesten suusta " kunnon ajokoiraa ei kannata opettaa tottelevaiseks saattaa metsästysinto vähentyä"? Itse olen sitä mieltä että täyttä huuhaata. Minä ainakin aijon opettaa pennulle kunnon tavat, jos ei sitten rupea ajamaan ni ruetkoot sohvan lämmittäjäksi. Hyviä lepohetkiä ystävienne parissa :)
ajurin ailu saapui
4
674
Vastaukset
- korpien.kulkija
Elikkäs AJURIN ALKU SAAPUI
- läkki
meidän lissu hyvin tottelee, eikä ole metsäinto vähentynyt sen takia, välillä tuntuu että sitä on liikaakin.
- fox
Tottakai voi ajokoirallekin opettaa perustottelevaisuutta - Ei se siitä pilalle mene, päinvastoin. Paljon kun rapsuttelet ja puuhastelen pentusi kanssa ja leikin lomassa opetat luoksetulost ja hihnassa talumiset ja kynnenleikkuut ja autossa kulkemiset, niin onpa mieluinen kaveri ottaa matkaan minne vaan. Ja jos koirasta tulee kaunis ja taitava ajuri, on sitten hyväkäytöksisen ajokin kanssa mukava käydä näytillä taikka kokeissa.
Rapsutukset pennulle ja hyvää kevättä! Syksyä odotellen... ;) - jänistäjä
Enpä tiedä mihin moinen väittämä kouluttamisesta perustuu, huh huh. Jokaiselle koiralle pitää opettaa perustottelevaisuus ja luoksetulo on ajokoiran kanssa touhuttaessa numero yksi. Joskus kuulee, kun "ajokoiramiehet" puhuu, että en saanut koiraa kiinni ja sitten kun se tuli, niin annoin selkään. Onpahan pahimman sortin virhe mennä se tekemään, on tuo koira vaan sen verran viisas, että eihän se tule toista kertaa kutsuttaessa selkäänsä ottamaan. Koirahan elää vain tätä hetkeä eikä ymmärrä tuossa tilanteessa mistä sitä rangaistaan. Anna koiran ymmärtää, että sinä olet sille tärkeintä sen elämässä ja sinun luokse on aina hyvä tulla. Palkitse alkuun vaikka makupaloilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192562Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262364Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581973Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301833Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3301383- 601083
- 2591039
- 541017
- 146933
- 45908