Oletko luopunut lankapuhelimesta?

lanka

Minulla lankapuhelin on vielä kännykän rinnalla. Olen alkanut ajatella, että sillä ei ole enää virkaa. Puhelinliittymämaksut ovat 14,80 €/kk, puhelut 0,27 €. Kaikilla on kännykät ja niillä soitellaan. Lankapuhelin taitaa olla jo historiaa. Onko sinulla vielä lankapuhelin?

79

6389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molempi-parempi

      Olen ajatellut pitää molemmat liittymät, lankapuhelin on varmempi, ei lopu akku tai kenttä.

      Televisiosta kyllä ajattelin luopua ensi vuonna enkä hani uutta digitelevisiota tai digiboksia, käytän vaikka lupamaksun ja television hinnan tutuille soittamisiin.

      • lanka minullakin

        En tarvitse turvapuhelinta vielä, mutta jos? Toimisiko se ilman lankapuhelinta? En tiedä. Minulla on vielä lankapuhelin kännykän rinnalla. Se on sellainen vanha tottumus. Noin ajattelen minäkin, ei lopu akku eikä kenttä. Molempi parempi!


      • parhaat kaverit

        Kyllä mulla kännykkä on mutta varmimmat yhteyden -OTOT saan juuri lankapuhelimella ja kotivastaaja toimivat hyvin vaikken olis edes paikkakunnalla. Ei tarvi akkua mutta kesäisin ukkosella pitää vetää töpseli pois pistorasiasta. Kerran meni puhelin mykäksi ja se kerta riittää. Tukkirekka katkaisi kerran puhelinlinjan ja oltiin motissa pari päivää se oli ennen kännykkä aikaa. Syrjäkylällä on pakko olla puhelin. Jos pitäis valita kumman lopetan niin se olisi EHDOTTOMASTI KÄNNYKKÄ !


    • Silja

      ...toistaiseksi hävittääkään.

      Kännykkäni numeroa en koskaan ole kertonut muille kuin lapsilleni. Ei se salainen ole mutta, mutta.

      En oikein voi tukeutua yhteydenpidossa kännykkääni, koska se on aina kateissa ja unohdan vähän väliä ladata sen akun.

      Alunperin hankin sen siltä varalta, että jos matkoilla auto sattuisi hyytymään, niin voisin kutsua kännykällä apua.

      • mirjamarja

        Minulla on kännykkä vain siitä syystä, että voin itse soittaa missä sitten olenkin.
        Yleensä se on kiinni, vaikka onkin kassin taskussa.
        En halua olla joka hetki tavoitettavissa. Kyllä puhelin ottaa vastaan tekstiviestit, vaikka olisi suljettu. Ilmestyvät sitten näkyviin, kun avaan sen.


    • Patricia

      Huomenta!
      Olen luopunut lankapuhelinliittymästä. Minulla on matkapuhelin, jonka avulla hoidan yhteyteni läheisiini. Oli tarpeetonta maksaa perusmaksuja, jotka aina olivat huimasti enemmän kuin varsinaiset puhelut.
      Terveisin Karenina.

    • On aika kovat sinulla nuo perusmaksut! Täällä Helsingissä on vain 6,00e/kk ja olenkin sen siksi vielä pitänyt. Jos tulee vähän pitempää asiaa jollekin, niin aika pian tuo perusmaksu tulee "tienattua" verrattuna kännykällä soittamiseen.
      Harkintaan kyllä laittaisin, jos olisi perusmaksua lähes 15e/kk.

    • koska saan laajakaistan puhelinlinjan kautta,
      mutta puhelinta en käytä, eikä siihen soita muut kuin kaupustelijat, jonka takia olen ottanut puhelimesta soittoäänen pois, soitelkoot vaan myyjät!

      Kaupungissa asuessa oli taloyhtiössä laajakaistayhteys TV-johdon kautta. Silloin sanoin lankapuhelimen irti ja hoitelin yhteydet netin ja kännykän avulla. Siinä säästyi monta tuhatta kruunua.

      • Ilmarson

        Ruotsissa maksaa myös lankapuhelimesta kuukausimaksu laajakaistan lisäksi? Suomessakin laajakaista yleensä tulee puhelinlinjan kautta, mutta lankapuhelinliittymää ei tarvitse ottaa ja maksaa.


      • Ilmarson kirjoitti:

        Ruotsissa maksaa myös lankapuhelimesta kuukausimaksu laajakaistan lisäksi? Suomessakin laajakaista yleensä tulee puhelinlinjan kautta, mutta lankapuhelinliittymää ei tarvitse ottaa ja maksaa.

        Maaseudulla on yleensä puhelinlaitos se joka omistaa linjat ja linjasta joutuu maksamaan, käyttipä sitten puhelinlaitoksen muita palveluja tai ei. Puhelimesta joutuu maksamaan 375 kr/3kk mahdolliset puhelut päälle. Sitten on kyllä mahdollista valita laajakaistoista halvin, josta joutuu maksamaan kuukausimaksun hankkijalle, mutta koska linjat ovat puhelinlaitoksen linjoja niin muu käytäntö ei ole täällä maaseudulla mahdollista, ainakaan vielä.
        Mutta heti kun se on mahdollista niin lankapuhelin lentää järveen :D.


    • ...vaikka niitä perusmaksuja aina laskun tullessa manaa.

      • Josefiina

        minä.Jostain nostalgisesta syystä en saa sanottua lankaliittymää irti,vaikka maksan melkeinpä vain liittymämaksua joka kuukausi!


    • pärjätty kännykällä

      laajakaista on modeemin kautta,ei tarvi enää lankaliittymiä.Akunlataus illalla automaattisesti ja autossa jos sattuu loppumaan.Kaksi puhelinta saatiin,kun lopetettiin lankaliittymä.Maksuissa pärjätään.

    • Katleija

      Lankapuhelin on minun pulinapuhelimena. Puhelinyhtiöltämme on saatavana ns. Puhepaketti, jossa perusmaksun 8,24 euroa/kk lisäksi puhelut ilman aikarajoitusta tms. 5 euroa /kk oman puhelinyhtiön alueella, joka aika laaja alue. Kännyllä tunnin puhelu tulisi kalliiksi.

      Känny taas aina mukana turvallisuuden ja tavoitettavuuden takia. Esim.,jos vaikka tarvitsisi taksin nopeasti, siitä vaan kännyllä tilaamaan. Kännypuhelut ovat minulla aika pieniä em käyttötavasta riippuen.

      • ilman lankaliittymää jo monta vuotta.
        Lapsillani kaikilla kännykät.

        Tuli kalliiksi soitella niihin.

        Täällä oli mielestäni liian kovat kk;maksut.

        Nyt on hyvä tuo skype yhteys.


    • pullaulla

      minulla on kännykkä Ja kotona 2 lankapuhelinta ,toinen on sänkyni viedessä ja se toinen on sellainen kannettava joka ladataan ja siinä on myösvastaaja .Tykkään että saan tietää jos joku on soittanut ,kun olen pihalla ja eivät tiedä minun kännykännumeroa (se kun onkin vaan kotiväellä)!

      • MUMMELI1

        Pelkään että yhteydet katkeaa jos jään pelkän kännykän varaan koska lanka puhelimen numero on kaikilla ja kaikilla.En varmaan edes voisi ilmoittaa kaikille uutta numeroani.
        Lisäksi minun mielestäni se on halpa pulina puhelin. Puhun pitkiä puheluita tuttavien kanssa ja kännykkä laskut nousisivat varmasti korkeiksi.
        Lanka puhelimessa puhuminen on lähes ilmaista jos ei kuukausi liittymää oteta lukuun.
        Tällä hetkellä lapseni asuu ulkomailla ja hänelle ei raskisi käänykästä soittaa.
        Lanka puhelimesta puhelut ei merten taa ole juuri kalliinpia.


    • Remmari ek

      On vain yksi ja sama kännykkä kotona ja töissä. Samassa puhelimessa on työnumero ja yksityisnumero. Tavallaan se on kätevää, mutta tavallaan hankalaa. Mitä tehdä, jos unohtaa puhelimen kotiin, kuten joskus käy? Koko firmassa on vain yksi varapuhelin.

      Kotona on vielä lankapuhelin, jolla en koskaan soita mihinkään, eikä minulla ole puhelinlinjoja käyttävää modeemiakaan. Puhelinlasku on kuitenkin aina n. 30 €. Mistähän minä oikein maksan?

      • juntti

        Näyttä ,että olette koko porukka ajastanne jäljessä vain yksi vastaaja tähän astisista
        vastaajista tiesi täysin ilmaisen puhelimen
        Skypen olemassa olosta. itse olen jättänyt
        kiinteän puhelimen pois matkastani v.1994 enkä
        varmasti ole maksanut yhtään enempää puhelinkuluistani kuni ne ,jotka kokoajan
        ovat maksaneet kahdesta eri puhelimesta ja sitä-
        paitsi olen kokoajan tavoitettavissa, mikä
        tärkeä huomionarvoinen seikka. SE varjopuoli
        tässä ny on ,että saunan lauteillakin olen
        joutunut puhelimeen vastaamaan. Skype tulee valtaamaan maailman,sitä ei tiedä kuinka kauan se on ilmainen.Ei sekään tosin ole ilmainen muulloin
        kun silloin kun sillä soittaa toiseen Sypeen.
        Mikä sitten on skype ,se on tietokoneen välityksellä
        toimiva yhteys.


      • ii-li
        juntti kirjoitti:

        Näyttä ,että olette koko porukka ajastanne jäljessä vain yksi vastaaja tähän astisista
        vastaajista tiesi täysin ilmaisen puhelimen
        Skypen olemassa olosta. itse olen jättänyt
        kiinteän puhelimen pois matkastani v.1994 enkä
        varmasti ole maksanut yhtään enempää puhelinkuluistani kuni ne ,jotka kokoajan
        ovat maksaneet kahdesta eri puhelimesta ja sitä-
        paitsi olen kokoajan tavoitettavissa, mikä
        tärkeä huomionarvoinen seikka. SE varjopuoli
        tässä ny on ,että saunan lauteillakin olen
        joutunut puhelimeen vastaamaan. Skype tulee valtaamaan maailman,sitä ei tiedä kuinka kauan se on ilmainen.Ei sekään tosin ole ilmainen muulloin
        kun silloin kun sillä soittaa toiseen Sypeen.
        Mikä sitten on skype ,se on tietokoneen välityksellä
        toimiva yhteys.

        ...näilla ikäpalstoilla. Skype (ja vastaavat) on varsin yleinen keskustelunaihe. Ties kuinka monella täällä on ollut Skype jo vuosia.


      • hätäpuhelu
        juntti kirjoitti:

        Näyttä ,että olette koko porukka ajastanne jäljessä vain yksi vastaaja tähän astisista
        vastaajista tiesi täysin ilmaisen puhelimen
        Skypen olemassa olosta. itse olen jättänyt
        kiinteän puhelimen pois matkastani v.1994 enkä
        varmasti ole maksanut yhtään enempää puhelinkuluistani kuni ne ,jotka kokoajan
        ovat maksaneet kahdesta eri puhelimesta ja sitä-
        paitsi olen kokoajan tavoitettavissa, mikä
        tärkeä huomionarvoinen seikka. SE varjopuoli
        tässä ny on ,että saunan lauteillakin olen
        joutunut puhelimeen vastaamaan. Skype tulee valtaamaan maailman,sitä ei tiedä kuinka kauan se on ilmainen.Ei sekään tosin ole ilmainen muulloin
        kun silloin kun sillä soittaa toiseen Sypeen.
        Mikä sitten on skype ,se on tietokoneen välityksellä
        toimiva yhteys.

        esimerkiksi. Näin lukee R-kioskilta ostamassani Skypen puheaikakortissa. Maksoi muistaakseni 13€. Sillä saa puheaikaa 500 minuuttia. Skype ei korvaa tavallista puhelinta. Minulla on Skypen kokeilu alkamassa. Huomenna "tietokonepoika" tulee laittamaan puhekortin. Lanka ja känny ovat edelleen käytössä. Katsotaan, korvaako Skype käytössä lankapuhelimen. Känny on kyllä tullut jäädäkseen, niin luulen.


      • ullapulla (toisinpäin)
        hätäpuhelu kirjoitti:

        esimerkiksi. Näin lukee R-kioskilta ostamassani Skypen puheaikakortissa. Maksoi muistaakseni 13€. Sillä saa puheaikaa 500 minuuttia. Skype ei korvaa tavallista puhelinta. Minulla on Skypen kokeilu alkamassa. Huomenna "tietokonepoika" tulee laittamaan puhekortin. Lanka ja känny ovat edelleen käytössä. Katsotaan, korvaako Skype käytössä lankapuhelimen. Känny on kyllä tullut jäädäkseen, niin luulen.

        tykkään että Skype on ollut minulle tosi mukava ,olen saanut uusia puhekavereita ja kun olen ulkomailla niin kotosuomeen ei puhelu maksa mitään --mitä nyt tämän tietokoneen käyttö kulut ,--unohdenkin jo että minullahan on kotona 2lankapuhelinta ,kännykkä ja sitten tämä verraton Skype.Olen puhunut Skypellä maapallon toiselle puolellekkin ja Chiileen ja Austraaliaan --ilman Skypeä ei olisi Lasten lasten kanssa puhutu näin paljoa --he kun ovat Tietokoneellaan niin mummu aina kyselee "että mitä kuuluu"!


    • SeisKyt

      Kännykkä on edullisempi, koska puhelin on oltava sekä talvi- että kesäasunnolla. En kuitenkaan pidä sitä läheskään aina mukana, ainoastaan matkoilla. Näkeehän siitä mahdolliset soittajat ja voi itse ottaa yhteyttä, jos on aiheellista.
      Eihän lankapuhelimeenkaan aina voi vastata. Yleensäkin tuntuu hölmöltä, että pitäisi aina olla tavattavissa.

      Jos puhuisin paljon puhelimessa, hankkisin Skypen. Mutta silloin pitäisi vastaanottajallakin olla samanlaiset vekottimet

      • ja siksi lähinnä, että ystävät, tutut ja sukulaisetkin ovat tottuneet numerooni. Onhan se kyllä kallis.

        Skype minulla on, mutta en ole sitä käyttänyt.
        On jäänyt unohduksiin.


      • satu kirjoitti:

        ja siksi lähinnä, että ystävät, tutut ja sukulaisetkin ovat tottuneet numerooni. Onhan se kyllä kallis.

        Skype minulla on, mutta en ole sitä käyttänyt.
        On jäänyt unohduksiin.

        siksi, että piti juosta asunnon toisesta päästä kiireellä, ettei menisi vastaajaan, koska vain neljä kertaa soi, ennen kuin se jo oli vastaajassa.


      • mirjamarja
        satu kirjoitti:

        siksi, että piti juosta asunnon toisesta päästä kiireellä, ettei menisi vastaajaan, koska vain neljä kertaa soi, ennen kuin se jo oli vastaajassa.

        Ei puheluun aina kerinnyt vastaamaan ennen kuin se oli jo vastaajassa ja soittaja paiskasi puhelimen kiinni. Luovuimme siitä kun ikä pakotti hitaammin kävelemään!
        Minusta lankapuhelin pitää olla sen vuoksi, että en minä usko, että kaikki tuntemani ihmiset tietävät kännykkänumeroni. Kotipuhelimeenhan he soittavat.
        Jos joku lääkäri, verottaja tai muu taho pyytää puhelinnumeroani, niin toki annan tiedoksi kotinumeron, sillä ei olisi mukavaa jossakin kassajonossa joutua sellaiseen keskusteluun. Sitä paitsi asiaa koskevat dokumentit tuskin olisivat mukanani.


      • pullaulla
        satu kirjoitti:

        ja siksi lähinnä, että ystävät, tutut ja sukulaisetkin ovat tottuneet numerooni. Onhan se kyllä kallis.

        Skype minulla on, mutta en ole sitä käyttänyt.
        On jäänyt unohduksiin.

        täälä ,nineltä mainitsematta ,on monella "kuulemma" Skype osoite ,miksi ihmeessä ette laita sitä Profiiliin . Minulla se on ja ei ole tullut mitään harmillisia soittoja .Kunhan laittaa asetukset kuntoon .


      • arvelen
        pullaulla kirjoitti:

        täälä ,nineltä mainitsematta ,on monella "kuulemma" Skype osoite ,miksi ihmeessä ette laita sitä Profiiliin . Minulla se on ja ei ole tullut mitään harmillisia soittoja .Kunhan laittaa asetukset kuntoon .

        Profiiliin skype-tiedon laittaminen kyllä arveluttaa, sillä soittoihin olisi epäkohteliasta olla vastaamatta tai mahdollisesti torjua yhteydenottoja. Aikaa menee näihin nykyisin harrastamiin toimintoihinkin jo liikaa, lähempien ystävien yhteydenpidot kärsivät.


      • ullapulla (toisinpäin)
        arvelen kirjoitti:

        Profiiliin skype-tiedon laittaminen kyllä arveluttaa, sillä soittoihin olisi epäkohteliasta olla vastaamatta tai mahdollisesti torjua yhteydenottoja. Aikaa menee näihin nykyisin harrastamiin toimintoihinkin jo liikaa, lähempien ystävien yhteydenpidot kärsivät.

        kuinka paljon säästän kun voin jutella ilmaiseksi sukulaisteni kanssa ulkomaille ? Ja niinkuin sanoin ei minulle ainakaan ole tullut turhia soittoja ,ei sen enempää kun lanka puhelimestakaan ,ei esm,yhtään lehtitilauksen kerjääjää.!!!


    • lankapuhelin

      on yleisesti käytössä kännyköiden ohessa. Melkoinen puhelinviidakko on tänä päivänä olemassa. Itselläni on lanka, kännykkä ja skype. Ovatko kaikki tarpeen? Panee kyllä miettimään.

    • PellePeloton

      Ihan turhaan sen liittymämaksun maksat. Mitään merkitystä lankaliittymällä ei ole, jos Sulla on kännykkä, ja osaat sen akun ladata.

      Terv.:PP

      • Helena04 ejk.

        Totta. Turhaan maksan liittymämaksun. Lankapuhelimesta en edes juuri itse soittele, mutta minulle soitetaan. Mutta olkoon nyt kesän alkuun, kun uudet puh.luettelotkin vast'ikään ilmestyivät.


      • ymmärrä.
        Helena04 ejk. kirjoitti:

        Totta. Turhaan maksan liittymämaksun. Lankapuhelimesta en edes juuri itse soittele, mutta minulle soitetaan. Mutta olkoon nyt kesän alkuun, kun uudet puh.luettelotkin vast'ikään ilmestyivät.

        Mutta omasta mielestäni minun on säilytettävä lankapuhelin liittymineen sillä mistä muuten saisin tähän koneeseen "virtaa"

        On mullakin kännykkä mutta eikö se tulisi paljon kalliimmaksi jos siihen tietokoneeni liittymän ottaisin.

        Kaiken lisäksi toinen puolisko tarvitsee lankapuhelinta, kun ei halua omaa kännyä.


      • keekkele
        ymmärrä. kirjoitti:

        Mutta omasta mielestäni minun on säilytettävä lankapuhelin liittymineen sillä mistä muuten saisin tähän koneeseen "virtaa"

        On mullakin kännykkä mutta eikö se tulisi paljon kalliimmaksi jos siihen tietokoneeni liittymän ottaisin.

        Kaiken lisäksi toinen puolisko tarvitsee lankapuhelinta, kun ei halua omaa kännyä.

        Tieto linkistä:

        http://matkaviestinta.elisa.fi/public/elisa.do?id=hen_ajankohtaista,liittyman_peruspalvelu_h_0032.htm


      • PellePeloton
        ymmärrä. kirjoitti:

        Mutta omasta mielestäni minun on säilytettävä lankapuhelin liittymineen sillä mistä muuten saisin tähän koneeseen "virtaa"

        On mullakin kännykkä mutta eikö se tulisi paljon kalliimmaksi jos siihen tietokoneeni liittymän ottaisin.

        Kaiken lisäksi toinen puolisko tarvitsee lankapuhelinta, kun ei halua omaa kännyä.

        ...lankapuhelinliittymää. Puhelinjohto tai kaapeli-TV- johto kyllä tarvitaan. Näin ainakin täällä meillä päin. Kysyppä palveluntarjoajaltasi.


    • miksimaksaa

      luovuin lankaliittymästä viime syksynä, laitettiin se "hyllylle" eli voin ottaa sen käyttöön uudelleen,jos tekee mieli. Kännykkä on ollut monta vuotta. Lankaliittymän numeron jouduin syystä vaihtamaan ja sitten se salaisena oli vain tiettyjen tiedossa. Lopulta tulin järkiini ja nyt käyttelen skypeä, messengeriä ja kännykkää, kun sulla on laajakaista siihen voi helposti ladata nämä ohjelmat jotka mainitsin ja ostaa kuulokkeet migrofonilla. Pyydä ystävien latamaan samat ohjelmat ja puhut laajakaistan hinnalla heidän kanssaan. Vaivatonta ja ilmaista.

      • Muuttoni

        aikana muistan näin käyneen. Paljonko?


      • Turisija
        Muuttoni kirjoitti:

        aikana muistan näin käyneen. Paljonko?

        lankaliittymästä tarvitse maksaa mitään. Itsekin hyllytin aikanaan naapurikaupungin liittymäni, kun lakkasin sitä tarvitsemasta.

        Jos jostakin ihmeellisestä syystä muutan joskus takaisin sinne kaupunkiin ja vieläkin ihmeellisemmästä syystä tarvitsen silloinkin vielä lankaliittymää, silloin sen avauksesta ei mene uutta liittymismaksua.


      • minulle uusi asia
        Turisija kirjoitti:

        lankaliittymästä tarvitse maksaa mitään. Itsekin hyllytin aikanaan naapurikaupungin liittymäni, kun lakkasin sitä tarvitsemasta.

        Jos jostakin ihmeellisestä syystä muutan joskus takaisin sinne kaupunkiin ja vieläkin ihmeellisemmästä syystä tarvitsen silloinkin vielä lankaliittymää, silloin sen avauksesta ei mene uutta liittymismaksua.

        Miten se eroaa irtisanomisesta?


      • Katleija-T
        Turisija kirjoitti:

        lankaliittymästä tarvitse maksaa mitään. Itsekin hyllytin aikanaan naapurikaupungin liittymäni, kun lakkasin sitä tarvitsemasta.

        Jos jostakin ihmeellisestä syystä muutan joskus takaisin sinne kaupunkiin ja vieläkin ihmeellisemmästä syystä tarvitsen silloinkin vielä lankaliittymää, silloin sen avauksesta ei mene uutta liittymismaksua.

        Totta kai voisin kysyä tätä palvelun tarjoajaltanikin, mutta kysynpä täältä.
        Voiko laajakaista yhteyden pistää katkolle määräajaksi. Tarkoitus olisi laittaa itsensä pakkovieroitukseen. Onko joku kokeillut tai harkinnut?


      • harventuu
        Katleija-T kirjoitti:

        Totta kai voisin kysyä tätä palvelun tarjoajaltanikin, mutta kysynpä täältä.
        Voiko laajakaista yhteyden pistää katkolle määräajaksi. Tarkoitus olisi laittaa itsensä pakkovieroitukseen. Onko joku kokeillut tai harkinnut?

        Kyllä tämä netin liika käyttö hiljalleen harventuu. Mitä tekisit sitten jos ei olisi nettiä, olisiko hauskaa tuijotella ikkunasta ulos???
        Tämä on yksi vapaa ajan vietto mahdollisuus ja monipuolinen. Jäitä hattuun ei mitään vieroitushoitoa.


    • Turisija

      lankaliittymää, koska langatonta ei ole nyt täällä saatavilla. Kännykänkin kautta sellaisen liittymän voisi jo muodostaa, mutta odotellaanpa vielä, uusien ominaisuuksien kehitystä on hyvä seurata sivusta jonkin aikaa.

      Skype on vielä hankkimatta yksinkertaisesti siksi, että sukulaisllani ja tutuillakaan ei sitä ole, enkä välitä solmia uusia tuttavuuksia pelkästään "skypetystuttaviksi".

      • Ajattelua

        Itsekästä ajattelua, en tarvitse uusia tuttavuuksia Skypen kautta. Jospa niin ikävästi kävisi että toinen osapuoli temmattaisi pois, uskon että ne Skype tuttavatkin olisivat arvokkaita. Ei pidä väheksyä.

        Pian ne nykyiset ystäväsi alkaisivat kiertämään sinua apeana kulkevaa tapausta. Silloin Skype on hyvä ei siinä naamataulu näy vaikka olisi kuinka nurinpäin ja puhuminen siinä' tilanteessa on kultaakin arvokkaampaa.

        Toetean vain, Skypetuttavat auttoivat minua tilanteessa jossa elämän aurinko oli mennyt pilveen ja ystävät menivät "piiloon." Ei ollut tutuista apua, sitäpaitsi ei juorut liikkuneet Skypeillessä.


      • Turisija
        Ajattelua kirjoitti:

        Itsekästä ajattelua, en tarvitse uusia tuttavuuksia Skypen kautta. Jospa niin ikävästi kävisi että toinen osapuoli temmattaisi pois, uskon että ne Skype tuttavatkin olisivat arvokkaita. Ei pidä väheksyä.

        Pian ne nykyiset ystäväsi alkaisivat kiertämään sinua apeana kulkevaa tapausta. Silloin Skype on hyvä ei siinä naamataulu näy vaikka olisi kuinka nurinpäin ja puhuminen siinä' tilanteessa on kultaakin arvokkaampaa.

        Toetean vain, Skypetuttavat auttoivat minua tilanteessa jossa elämän aurinko oli mennyt pilveen ja ystävät menivät "piiloon." Ei ollut tutuista apua, sitäpaitsi ei juorut liikkuneet Skypeillessä.

        samoin kuin vaimoni,joten uskottelen itse lähteväni porukasta ensimmäisenä. Näin olen suunnitellut asian, pohjattomassa itsekkyydessäni :-)

        Nettikavereitahan on, joihin voisin ottaa yhteyksiä jo nykyisin, mutta virtuaalikavereiden kesken hedelmällisintä lienee virtuaaliystävyys.

        Kehitys menee eteenpäin sitä vauhtia, että pian sisaruksillanikin on weppikameralla varustettu Skype, jonka välityksellä voimme kokoontua sitten viikottain eri puolilta suomea yhteiseen puhelinpalaveriin kasvokkain ja vertailla, kenen naama on eniten vanhentunut sitten viime näkymän!

        Minulla on paljon tuttuja harrastusteni pohjalta, en ole maailmasta eristäytyvää tyyppiä. Asia muuttuu tietenkin murheelliseksi, jos joudun joskus liikuntakyvyttömänä neljän seinän sisälle.


      • Aamun sarastus
        Turisija kirjoitti:

        samoin kuin vaimoni,joten uskottelen itse lähteväni porukasta ensimmäisenä. Näin olen suunnitellut asian, pohjattomassa itsekkyydessäni :-)

        Nettikavereitahan on, joihin voisin ottaa yhteyksiä jo nykyisin, mutta virtuaalikavereiden kesken hedelmällisintä lienee virtuaaliystävyys.

        Kehitys menee eteenpäin sitä vauhtia, että pian sisaruksillanikin on weppikameralla varustettu Skype, jonka välityksellä voimme kokoontua sitten viikottain eri puolilta suomea yhteiseen puhelinpalaveriin kasvokkain ja vertailla, kenen naama on eniten vanhentunut sitten viime näkymän!

        Minulla on paljon tuttuja harrastusteni pohjalta, en ole maailmasta eristäytyvää tyyppiä. Asia muuttuu tietenkin murheelliseksi, jos joudun joskus liikuntakyvyttömänä neljän seinän sisälle.

        Erittäin myönteistä lukea ajatuksiasi ystävistäsi "hädän hetkellä." Kumpa uskomuksesi vain toteutuisivat silloin kun on tarve.

        Menetysten ja onnettomuuksien kohdatessa ystävien ja lähipiirin on vaikea sanoa muuta kun "otan osaa," mieluummin kaduilla ja teillä vältetään kohtaamassa avun tarvitsija. Kohtaajilla ei ole "rahkeissa varaa."

        Kaikki ovat vain hetken vaikeissa tilanteissa mukana. Onhan nähty miten näilläkin palstoilla ikävyyksiä kohdanneet ovat etsineet kontakteja päästäkseen pahimman ajan ylitse. Ilahduttavan hyvin palstalaiset ovat myötäeläneet tukea tarvitsevan kanssa.

        Kun ei täällä elämässä ikäjärjestyksessä ne ikävät asiat meitä kohtaa, on hyvä pitää ikkunat auki moneen suuntaan, "on silloin mistä ottaa."


      • Turisija
        Aamun sarastus kirjoitti:

        Erittäin myönteistä lukea ajatuksiasi ystävistäsi "hädän hetkellä." Kumpa uskomuksesi vain toteutuisivat silloin kun on tarve.

        Menetysten ja onnettomuuksien kohdatessa ystävien ja lähipiirin on vaikea sanoa muuta kun "otan osaa," mieluummin kaduilla ja teillä vältetään kohtaamassa avun tarvitsija. Kohtaajilla ei ole "rahkeissa varaa."

        Kaikki ovat vain hetken vaikeissa tilanteissa mukana. Onhan nähty miten näilläkin palstoilla ikävyyksiä kohdanneet ovat etsineet kontakteja päästäkseen pahimman ajan ylitse. Ilahduttavan hyvin palstalaiset ovat myötäeläneet tukea tarvitsevan kanssa.

        Kun ei täällä elämässä ikäjärjestyksessä ne ikävät asiat meitä kohtaa, on hyvä pitää ikkunat auki moneen suuntaan, "on silloin mistä ottaa."

        siinä, että huomispäivän yllätyksistä emme tiedä kukaan. Siksi ajattelen, että niistä ei kannata murehtia etukäteen, sellaisessa ihminen hukkaa energiaansa aivan turhaan.

        Entä sitten, jos seitsemän vuotta pelkäisi joka päivä silmittömästi itsensä tai läheisen pian kuolevan ja sitten huomaisikin, että mehän mokomat olemme vieläkin kaikki hengissä!

        Varmasti olet kohdannut elämässäsi murheita, ehkä lähiaikoinakin. Kyllä minultakin on kadonnut virne naamalta silloin, kun olen kokenut lähimmäisteni menetyksiä.


      • xxxx
        Turisija kirjoitti:

        siinä, että huomispäivän yllätyksistä emme tiedä kukaan. Siksi ajattelen, että niistä ei kannata murehtia etukäteen, sellaisessa ihminen hukkaa energiaansa aivan turhaan.

        Entä sitten, jos seitsemän vuotta pelkäisi joka päivä silmittömästi itsensä tai läheisen pian kuolevan ja sitten huomaisikin, että mehän mokomat olemme vieläkin kaikki hengissä!

        Varmasti olet kohdannut elämässäsi murheita, ehkä lähiaikoinakin. Kyllä minultakin on kadonnut virne naamalta silloin, kun olen kokenut lähimmäisteni menetyksiä.

        lähiaikoina


      • Turisija
        xxxx kirjoitti:

        lähiaikoina

        Tuota sattuu minulle aina useammin. Täytyisi oikolukea teksti tarkemmin ennen lähetystä, mutta kun ei siitäkään ole aina apua. En suostu näkemään itse tekemiäni virheitä, mikä johtuu puuttuvasta itsekritiikistäni.

        Mutta eikös se Lutherus-vainaakin jo sanonut, että minkä kirjoitin, sen kirjoitin? Ja Galileokin jankutti itsepäisesti, että pyörii se sittenkin...
        - Niin että piisaa minulla noita esikuvia ;-)


      • Liisi
        xxxx kirjoitti:

        lähiaikoina

        Olipas hyvä, että kirkastit aivoni kertaheitolla. Pidemmän aikaa olen aikonut ja aikonut selvittää nokkani edessä olevista kirjoista Sanankäytön pikkujättiläinen, Nykysuomen käsikirja ja Nykysuomen käyttötieto, millaisen voltin 57 vuotta sitten oppimani asia on heittänyt. Ei vaan ole tullut selvitettyä, kun en halunnut hyljätä käsityskantaani. Nyt olen varsin helpottunut viimeaikoina-lähiaikoina-merkityksien säilymisestä. Joissain asioissa sentään vakautta !


    • lanka

      virisikin mielenkiintoinen keskustelu. Omalla kohdallani huomaan, että suhtaudun siihen jotenkin tunnepitoisesti. Lankapuhelin on aina ollut kodissani. Lapsuudenkodissani oli seinäpuhelin, joka oli kuin huonekalu eteisen seinällä suurine luureineen. Isän työhuoneessa oli pöytäpuhelin. Nuorena hankin HPY:n osakkeen ja lankapuhelimen. Maksoikohan liittymä noin 300 mummun markkaa. Suhteellisesti ottaen tuo hankinta oli yksi elämäni suurimmista vaurauden osoituksista.

      Lankapuhelimessa on paljon muistoja. Totutusta on vaikea luopua. Mutta 15 €/kk on kuitenkin vuositasolla 180 €. Jokaisen oma asiahan se on, haluaako muistoista tuon summan maksaa.

      Tuosta puhepaketista vielä, josta joku mainitsi. Maksetaanko siinäkin liittymämaksu ensin ja sitten puhepaketti vielä päälle?

      Ja toinen kysymys laajakaistasta. Onko Suomessa vielä alueita, joissa on pakko maksaa lankapuhelinliittymä, ennen kuin voi laajakaistan saada?

      • Turisija

        olisi vaihtoehto minullakin, mutta lankayhteyttähän sekin edellyttää omakotitalossa. Wlanit ja muut langattomat tai kännykkäoperaattorien tarjoamat yhteydet ovat vasta tulossa nurkan takana.


      • lanka
        Turisija kirjoitti:

        olisi vaihtoehto minullakin, mutta lankayhteyttähän sekin edellyttää omakotitalossa. Wlanit ja muut langattomat tai kännykkäoperaattorien tarjoamat yhteydet ovat vasta tulossa nurkan takana.

        laajakaistan kustannukset ja kytkennät. Näin ymmärrän viestistäsi. Itse asun nyt omakotitalossa, johon muutin kerrostalosta. Tästä laajakaistasta maksankin nyt huikeasti enemmän. Kerrostalossa taloyhtiöni kuului Sitran kokeiluprojektiin, jonka tarkoituksena oli opettaa ikääntyviä asukkaita tietokoneen käyttöön. Tämä "urbaanitutkimus" teki minustakin kotitietokoneen omistajan. Liittymämaksu oli muistaakseni laajakaistassa 8 €/kk taloyhtiössämme. Kylkiäisenä sain tietokoneen näppäimistöineen kotiini ilmaiseksi asennuksineen. Vuoden kuluttua sain ostaa koko komeuden 25 €:lla omakseni. Tämä tapahtui Helsingissä.

        Nyt maksan maalla laajakaistaliittymästä (ADSL 2M/512k) 46,99 €/kk. Teleliittymästä (lankapuhelin) 14,80 €/kk. Minulle alkaa nyt vasta valjeta, että tietsikkani toimisi, vaikka sanoisin lankapuhelimeni irti. Tyhmyydestä saa maksaa:)


      • Yksinkertainen ADS-Ällättäjä
        lanka kirjoitti:

        laajakaistan kustannukset ja kytkennät. Näin ymmärrän viestistäsi. Itse asun nyt omakotitalossa, johon muutin kerrostalosta. Tästä laajakaistasta maksankin nyt huikeasti enemmän. Kerrostalossa taloyhtiöni kuului Sitran kokeiluprojektiin, jonka tarkoituksena oli opettaa ikääntyviä asukkaita tietokoneen käyttöön. Tämä "urbaanitutkimus" teki minustakin kotitietokoneen omistajan. Liittymämaksu oli muistaakseni laajakaistassa 8 €/kk taloyhtiössämme. Kylkiäisenä sain tietokoneen näppäimistöineen kotiini ilmaiseksi asennuksineen. Vuoden kuluttua sain ostaa koko komeuden 25 €:lla omakseni. Tämä tapahtui Helsingissä.

        Nyt maksan maalla laajakaistaliittymästä (ADSL 2M/512k) 46,99 €/kk. Teleliittymästä (lankapuhelin) 14,80 €/kk. Minulle alkaa nyt vasta valjeta, että tietsikkani toimisi, vaikka sanoisin lankapuhelimeni irti. Tyhmyydestä saa maksaa:)

        aivan hyvin yksinkertainenkin ADSL 512 -liittymä, jolloin sen hinta halpenisi melkein puoleen sinun kaksinkertaisestasi (ADSL 2M/512k). Mutta jos TV-lähetyksesikin tulevat halki ilman digin siivin eikä kaapelin kautta, silloin tarvitaan luultavasti nettitehoakin valitsemasi liittymän verran.

        Jos nettiyhteytesi varmasti on langaton, silloin et tarvitse lankapuhelinliittymää.


      • lanka
        Yksinkertainen ADS-Ällättäjä kirjoitti:

        aivan hyvin yksinkertainenkin ADSL 512 -liittymä, jolloin sen hinta halpenisi melkein puoleen sinun kaksinkertaisestasi (ADSL 2M/512k). Mutta jos TV-lähetyksesikin tulevat halki ilman digin siivin eikä kaapelin kautta, silloin tarvitaan luultavasti nettitehoakin valitsemasi liittymän verran.

        Jos nettiyhteytesi varmasti on langaton, silloin et tarvitse lankapuhelinliittymää.

        Minun on kyllä kutsuttava alan ammattilainen tutkimaan liittymäasiat ADSL:ssä, TV:ssä, lankapuhelimessa jne. Nyt osaan tehdä "viisaita kysymyksiä":))) Kiitos hyvistä vinkeistä kaikille!


      • MEIKÄ
        lanka kirjoitti:

        laajakaistan kustannukset ja kytkennät. Näin ymmärrän viestistäsi. Itse asun nyt omakotitalossa, johon muutin kerrostalosta. Tästä laajakaistasta maksankin nyt huikeasti enemmän. Kerrostalossa taloyhtiöni kuului Sitran kokeiluprojektiin, jonka tarkoituksena oli opettaa ikääntyviä asukkaita tietokoneen käyttöön. Tämä "urbaanitutkimus" teki minustakin kotitietokoneen omistajan. Liittymämaksu oli muistaakseni laajakaistassa 8 €/kk taloyhtiössämme. Kylkiäisenä sain tietokoneen näppäimistöineen kotiini ilmaiseksi asennuksineen. Vuoden kuluttua sain ostaa koko komeuden 25 €:lla omakseni. Tämä tapahtui Helsingissä.

        Nyt maksan maalla laajakaistaliittymästä (ADSL 2M/512k) 46,99 €/kk. Teleliittymästä (lankapuhelin) 14,80 €/kk. Minulle alkaa nyt vasta valjeta, että tietsikkani toimisi, vaikka sanoisin lankapuhelimeni irti. Tyhmyydestä saa maksaa:)

        Minulla On ADSL, jossa 25,40 euroa/kk. Lankapuhelin on myös 8,00 euroa/kk.

        Lankapuhelimen pidän, koska mieheni ei halua soitella kännykällä. Hänen mielestään on turvallisempaa lankapuhelimen kanssa.

        Minä kylläkin käytän kännykkää ja soittelee miehenikin sillä sellaisille, joilla on vain kännykkä.


      • ullapulla (toisinpäin)
        MEIKÄ kirjoitti:

        Minulla On ADSL, jossa 25,40 euroa/kk. Lankapuhelin on myös 8,00 euroa/kk.

        Lankapuhelimen pidän, koska mieheni ei halua soitella kännykällä. Hänen mielestään on turvallisempaa lankapuhelimen kanssa.

        Minä kylläkin käytän kännykkää ja soittelee miehenikin sillä sellaisille, joilla on vain kännykkä.

        voi lankapuhelimella soittaa ja päinvastoin.


      • Meikä
        ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:

        voi lankapuhelimella soittaa ja päinvastoin.

        mutta lankapuhelomella soitettaessa kännykkään tai päinvastoin, se tulee kallimmaksi. Minuuttitaksa on kalliimpi siten, joten kuluja välttääksemme soitamme kännykästä kännykkään ja lankapuhelimella toiseen lankapuhelimeen, jos se suinkin on mahdollista.


      • ullapulla (toisinpäin)
        Meikä kirjoitti:

        mutta lankapuhelomella soitettaessa kännykkään tai päinvastoin, se tulee kallimmaksi. Minuuttitaksa on kalliimpi siten, joten kuluja välttääksemme soitamme kännykästä kännykkään ja lankapuhelimella toiseen lankapuhelimeen, jos se suinkin on mahdollista.

        me varttuneemmat ,osataan laskea tarkkaan kulut,
        kun seuraa nuorison puhelimen käyttöä niin kuinkaas heillä rahat riittää. Minä en ole koskaan ollut sellainen turhan puhuja ;=) ainakaan puhelimessa.


      • Meikä
        ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:

        me varttuneemmat ,osataan laskea tarkkaan kulut,
        kun seuraa nuorison puhelimen käyttöä niin kuinkaas heillä rahat riittää. Minä en ole koskaan ollut sellainen turhan puhuja ;=) ainakaan puhelimessa.

        Puhun yleensä vain lasteni kanssa tärkeimmät asiat. Emme loruile puhelimessa turhaan. Harvoin soitan ystävilleni ja silloinkin koetamme välttää "kilometri"-puheluita.

        Sitä minäkin olen ihmetellyt. Nuorilla on aina kännykkä korvassa. Siinä sitä on vanhemmilla maksamista.

        Paljonhan noita puh.maksuja on kuulemani mukaan perinnässä.

        Tuo muutos on tärkeä, mitä Eu nyt yrittää saada aikaan. Nimittäin että ulkomailla puhutut puhelut olisivat soittajalle saman hintaisia kuin kotimaassa puhutut puhelut ja että puhelun vastaanottaja ei joutuisi siitä maksamaan kuten nykyään.

        En ole pitänyt kännykkää mukanani matkoillani juuri tuon laskutustavan vuoksi.


    • jemina

      Lankapuhelin oli niin kauan kuin mieheni eli, häneltä ei dementiapotilaana kännykän käyttö enää onnistunut. Tuttavapiirissä kaikilla on kännykkä, eikä minullakaan enää lankaliittymää ole, en tee sillä mitään. Laajakaistaakaan ei ole tarvinnut hankkia erikseen, talossa on kiinteistökaista, maksaa saman vastikkeen yhteydessä käyttää sitä tai ei.

    • # Liisa #

      Minä luovuin lankapuhelimesta reilu kolme vuotta takaperin, sillä minulla oli ollut jo useamman vuoden myös kännykkä siinä rinnalla ja huomioin että maksan aivan turhaan siitä lankapuhelimesta.
      Nykyään minulla on kännykässä puhepaketti ja maksan siitä 19.90€/kk, sillä pystyn puhumaan 500min. ja lähettämään 100 tekstiviestiä, ja kun maksan tästä laajakaistayhteydestä 13.50€/kk, niin ne kyllä riittää aivan hyvin yhteyksien pitoon, kun on nämä meset ym. keksitty.

      • tiedoton...

        Miten se toimii? Pystyyk' sen laajakaistaan liittään, minulla Skype on, mutta en ole käyttänyt, mitä eroa noilla kahdella on?

        Olen kuullut, että seuraava sukupolvi mesettää, mutta aikaa ei koskaan tavatessamme ole, jotta saisin selvää kaikista nykyajan kotkotuksista.


      • # Liisa #
        tiedoton... kirjoitti:

        Miten se toimii? Pystyyk' sen laajakaistaan liittään, minulla Skype on, mutta en ole käyttänyt, mitä eroa noilla kahdella on?

        Olen kuullut, että seuraava sukupolvi mesettää, mutta aikaa ei koskaan tavatessamme ole, jotta saisin selvää kaikista nykyajan kotkotuksista.

        Googleta MSN, niin sieltä löytyy linkkejä vaikka kuinka paljon meseen, sen kun vain asentaa koneelle niin toimii.
        Minä en ole skypeä itselleni asentanut, koska mesellä voin kirjoitella, keskustella ja näkee keskustelukumppaninkin jos vain molemmilla on veb-kamera asennettuna, joten varmaankin aika pitkälti samat ominaisuudet skypen kanssa.


      • Ei enää tiedoton
        # Liisa # kirjoitti:

        Googleta MSN, niin sieltä löytyy linkkejä vaikka kuinka paljon meseen, sen kun vain asentaa koneelle niin toimii.
        Minä en ole skypeä itselleni asentanut, koska mesellä voin kirjoitella, keskustella ja näkee keskustelukumppaninkin jos vain molemmilla on veb-kamera asennettuna, joten varmaankin aika pitkälti samat ominaisuudet skypen kanssa.

        ----


      • # Liisa "
        Ei enää tiedoton kirjoitti:

        ----

        Aina sitä jotain uutta oppii :)


    • Loistava.polku

      Kallis ja epäkäytännöllinen.

      • joissan tilanteissa

        Lankapuhelimen etuna ainakin se, että siihen voi tarvittaessa vastata koko perhe. Toisen kännykkää en ropeloisi ellei vasiten ole pyydetty.


      • känny
        joissan tilanteissa kirjoitti:

        Lankapuhelimen etuna ainakin se, että siihen voi tarvittaessa vastata koko perhe. Toisen kännykkää en ropeloisi ellei vasiten ole pyydetty.

        ....voi hankkia myös yhteisen liittymän "kotikännyksi" - jos nyt nimenomaan sellaista tarvitsee.

        Pääsee huomattavasti halvemmalla eikä tarvitse puhua johto kiinni seinässä.


    • tapani-

      Noilla hinnoilla on jo syytä luopua lankapuhelimesta.

      Itse luovuin viitisen vuotta sitten, enkä ole sen jälkeen kaivannut sitä. Hankin sitä vastoin eräänlaisen kotipuhelinliittymän; se on matkapuhelin ja yleensä kotona, paitsi silloin kun siellä ei ole ketään.

      Eihän kiinteätä puhelinta voi mukaan ottaa.

      Kiinteän puhelimen aika on jo ohi. Nuori polvi ei sitä enää hanki.

    • ullapulla (toisinpäin)

      eikö teillä ole kellään puhelinvastaajaa ,minulle se on yhtä tärkeä kun kännykkäkin. Minulla on se kotipuhelin sellainen ladattava ja toinen onkin makuuhuoneessa ,molemmat ovat samasta lähteestä.

      • Loistava.polku

        Joka ikiseen liittymään saa halutessaan vastaajan liäpalveluna. Useimmilla se kai onkin.


      • *Satu
        Loistava.polku kirjoitti:

        Joka ikiseen liittymään saa halutessaan vastaajan liäpalveluna. Useimmilla se kai onkin.

        Neljä kertaa soi, silloin jo vastaajassa. Sitä ei voinut muuttaa.

        Minusta on parempi nyt, kun poistin kotivastaajan. Useimmiten ehdin nyt.


      • toimia näinkin
        *Satu kirjoitti:

        Neljä kertaa soi, silloin jo vastaajassa. Sitä ei voinut muuttaa.

        Minusta on parempi nyt, kun poistin kotivastaajan. Useimmiten ehdin nyt.

        Vastailet, vaikka toinen olisi jo jättämässä viestiä, niin minä teen.


    • kännykkäTV

      onko siinä järkeä? Itselläni on peruskännykkä ilman kiemuroita. En edes tiedä, mitä kaikkea kännykkämaailmaan sisältyy. Tekstiviestit ovat mukavia. Niitä saan ja niitä lähetän myös paljon.

    • on aivan turhaa nyt kun kaikilla alkaa olla kännykät. Minä olen ainakin luopunut lankapuhelimesta ja monet minun ystävistäni,eikä ole tuottanut mitään harmia.Skypellä voi myös soittaa lankapuhelimiin, eikä ole perusmaksua, on edullisempaa.

      • edelleen

        minulla toistaiseksi on pelkästään sen kätevyyden vuoksi. Sen kanssa voi kulkea ja jutella huoneistossa, skypen kanssa pitää pysyä tietsikan läheisyydessä, samassa huoneessa.
        Mutta siihenhän menenee, että pelkkään kännyyn siirryn.


      • PellePeloton
        edelleen kirjoitti:

        minulla toistaiseksi on pelkästään sen kätevyyden vuoksi. Sen kanssa voi kulkea ja jutella huoneistossa, skypen kanssa pitää pysyä tietsikan läheisyydessä, samassa huoneessa.
        Mutta siihenhän menenee, että pelkkään kännyyn siirryn.

        ...on se lankapuhelin, langattomasta "luuristaan" huolimatta!
        Saman likkuvuuden, ja paljon laajemmankin, saavutat kännykällä. Laajakaistan toiminta ei edellytä lankapuhelinliittymää.

        Sitäpaitsi aivan lähitulevaisuudessa operaattoreiden kiinnostus perinteisten lankapuhelintoimintojen tukemiseen loppuu; yksityisiä lankapuhelinliittymiä on niin kovin vähän enää jäljellä.
        Eri asia on suuret yritykset ja laitokset. Niitä varmaan tuetaan vielä joitakin vuosia.

        Ei se kännykkä mikään "Peikko" ole. Ihan kiva ja hyödyllinen kapistus.


    • Mauno

      Minullakin on lankapuhelin, mutta olen mökkireissuilleni hankkinut Saunalahden langattoman lankapuhelimen.
      Siinä puhelun avaus on muistaakseni 0,08€ ja aika maksaa 0,01€ minuutilta lankapuhelimiin soittaminen. Kännyköihin maksaa reilusti enemmän.
      Perusmaksu on alle 3€ kk.
      Se on siis kännykkä liittymä jolla voi soittaa tavallisiin lankaliittymiin halvalla, mutta 010, 020, 030 alkuisiin puhelinnumeroihin maksaa jopa 0,29 €/min jopa jonotus, eli saman kuin tavallisella kännykälläkin..
      Sinänsä kätevä, kun on lankapuhelin taskussa ja soitto maksaa saman riippumatta siitä soittaako naapuriin vai Hangosta Utsjoelle.
      Toinen kännykkä taas kännykkäsoittoja varten.
      Kysykee lissee jos ei mennyt "perille" Vaikka Saunalahdesta, mutta minäkin kerron kokemuksesta ilmaiseksi:))

    • koiraspuolinen

      Lankapuhelinta ei-se on turha jos kerran on kännykkä. Pelkkä perusmaksu lankapuhelimella on turhan kallis.
      Puhut tai et sillä,maksat aina perusmaksun. Sitäpaitsi kännykkään soitto kännykällä on halvempi kuin lankapuhelimella soitto.Samoin kännykällä lankapuhelimeen on halvempaa-Riippuu minkä operaattorin ja minkä liittymätyypin valitsee-mutta aina halvempaa kuin lankapuhelimella.Meillä tahtoo olla niitä vanhoja "perinnetapoja"jäjellä. Sanoin 4 vuotta sitten irti koko lankapuhelimen-enkä ole katunut-Otin tosin laajakaistan nettiä varten käyttööni,niin en tarvitse puhelinyhdistyksen piuhaakaan.Muutenhan se niinsanottu lankapuhelinmaksu menisi siinä sitten minuuttitaksalla-ellei sitä laajakaistayhteyttä olisi.Ellei ole laajakaista internettiä,niin se onkin eri asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe