Koiran eutanasia

emäntä

Kysyisin, tietääkö kukaan mitään kotikonstia koiran eutanasiaan? Vanha koira on, ja alkaa olla aika lähteä koirien taivaaseen. Haluaisin tehdä sen itse kotona aivan rauhassa, mutta en tiedä, mitä ihmisen lääkkeitä siinä voisi käyttää vai voiko mitään? Millä eläinlääkärit tekevät eutanasian?

44

7494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ässät

Ei kyllä kannta itse millään rohdoilla koiraa lähteä lopettamaan. Entä jos lääkkeet eivät tehoakaan? Entä jos koira kärsii?

Ase on ainoa luotettava tapa kotikonstein lopettaa koira. Ja silloinkin pitää osata takuu varmasti käsitellä asetta. Puhumattakaan sitten, mitä se henkisesti vaatii...

• helipekka

Ampuminen on nopea kuolema koiralle, toki se senkin vaistoaa kuten piikityksenkin. Henkisesti on omistajalle todella rankkaa, itse olen kahta koiraa pitänyt kiinni, kun ne on "teloitettu".

• Itse tehdä :/

Että jos vaikka viet koirasi eläinlääkärille, tietävät mitä tekevät.
      Isoenoni aikoinaan oli lopettaa naapurin vanhan koiran vasaralla :Z Onneksi kerettiin väliin.. Veivät koiran eläinlääkärille ja lopettivat sen hieman kunnioittavammin. Setäni puolestaan ampui rakkaan koiransa ihan itse, mielestäni härskiä touhua. En itse kuuna päivänä voisi kuvitellakaan tekeväni eutanasiaa lemmikilleni! Kannattaa tosiaan suosia sitä ammattilaisen tekemää eutanasiaa.

• URHEILU-TIETÄJÄ

SYYLLISTYT RIKOKSEN SUUNNITTELUUN... VAIN ELÄINLÄÄKÄRI SAA...

HÄPEÄN OLLA IHMINEN, KUN ON TUOLLAISIA...

• Miksi mauttoman provon laitoit??????

• Provoksi minäkin tämän ajattelin, tai sitten on ehkä jo jotain laiminlyöty pahasti koiran hoidossa että ei ole uskallusta viedä lääkäriin piikille, ettei tule seuraamuksia itselle...ei kukaan vähänkin normaali ihminen yritä koiraansa lopettaa jollain ihmisten lääkkeillä..ei

• onni suosii rohkeaa

vierailulle yllärit tupsahtaa. Sua silloin totisesti silloin alkaa kaduttaa, tuo järjen köyhyys tuhoon tuomitaan. Ken silloin vielä leikkii ylempää, se kaikkein matalimmalle silloin lasketaan, jos nostaa itsensä ylöspäin, hänet lattian rakoon tungetaan.

Jokaiselle on koulutuksensa mukainen ammatti. Vanhan ystävän lopetukseen tarvitaan eläinlääkärin taidot.
      Laitoit koko palstan elin ajan ylivoimaisesti tyhmimmän viestin. Kertoo sinusta melko paljon. On asioita joista vitsaillaan ja asioita joista ei.

• Maya81

toivottavasti provo..

• päin

Eläinlääkäri tulee vaikak kotia nukuttamaan eläimen,eli juttele oman eläinlääkärisi kanssa.

• Alayana

täysin järjetöntä touhua..vie koira eläinlääkärille jos se kärsii ja on tuskissaan lopetettavaksi. Eläinlääkäri toteaa koiran terveydentilan ja antaa ohjeita, tarvittaessa nukuttaa. Älä missään nimessä itse tee, ei ikinä,et voi tietää kärsiikö koira! Eläinlääkäri on aino joka voi turvallisesti sen hoitaa. jos tuo oli provo, niin kirjoittaja on sairas.

• Alayana

ja vaikkei viesti olisikaan provo niin on se silti aika sairasta touhua!! koira ansaitsee arvoisensa kuoleman, ainoa oikea tapa on eläinlääkäri.

• issu56

ei siihen ole olemassa kotikonsteja, vaan kyllä se on ell suoritettava.
      Etkä oikeesti haluaisi sitä kotona tehdä, sillä sellaista rauhaa ei ole edes olemassa muuta kuin mielikuvituksessa!!
      Eläinlääkärin rauhotuspiikki vaivuttaa koiran ensin uneen ja sitten on vuorossa se viimeinen armahduspiikki ilman pienintäkään ylimääräistä tuskaa koiralle!

• cat70

olen joutunut yhden koiran lopetuttamaan. En vienyt sitä eläinlääkärille, koska koira pelkäsi (ilman syytä, huusi kuin hyeena jo siinä vaiheessa kun lääkäri otti piikin käteensä rokotusten yhteydessä). Mielestäni olisi ollut väärin koiraa kohtaan lopettaa se peloissaan paniikissa piikin takia. Koiraa ei olisi samoin voinut lopettaa myös kotonaan, koska kerran ell rokotti sen kotona ja sama huuto. Tässä tilanteessa oli mielestäni koiralle ainut hyvä tapa kuolla, tulla ammutuksi. Naapuri kävi sen tekemässä, otti koiran ns. kävelylle, anto kaikessa rauhassa sen haistella, eikä se edes huomannut ennenkuin oli tilanne jo ohi. Mutta tähän tietenkin tarvitaan henkilö, jolla on kokemusta asiasta, tässä tapauksessa mies oli lopettanut paljon sikoja ja oli kokenut metsästäjä, joten tiesi miten se tapahtuu niin ettei eläimelle tule kärsimystä.
        Itse ei koiraa voi kyllä millään myrkyillä lopettaa, sillä elukka ehtii kärsiä. Viisainta olisi kutsua ell kotiin.

• Roobert
        cat70 kirjoitti:

olen joutunut yhden koiran lopetuttamaan. En vienyt sitä eläinlääkärille, koska koira pelkäsi (ilman syytä, huusi kuin hyeena jo siinä vaiheessa kun lääkäri otti piikin käteensä rokotusten yhteydessä). Mielestäni olisi ollut väärin koiraa kohtaan lopettaa se peloissaan paniikissa piikin takia. Koiraa ei olisi samoin voinut lopettaa myös kotonaan, koska kerran ell rokotti sen kotona ja sama huuto. Tässä tilanteessa oli mielestäni koiralle ainut hyvä tapa kuolla, tulla ammutuksi. Naapuri kävi sen tekemässä, otti koiran ns. kävelylle, anto kaikessa rauhassa sen haistella, eikä se edes huomannut ennenkuin oli tilanne jo ohi. Mutta tähän tietenkin tarvitaan henkilö, jolla on kokemusta asiasta, tässä tapauksessa mies oli lopettanut paljon sikoja ja oli kokenut metsästäjä, joten tiesi miten se tapahtuu niin ettei eläimelle tule kärsimystä.
        Itse ei koiraa voi kyllä millään myrkyillä lopettaa, sillä elukka ehtii kärsiä. Viisainta olisi kutsua ell kotiin.

Ensimmäinen koira lopetettiin ampumalla. Asuimme silloin maalla. Muuta tapaa ei tullutkaan mieleen. Mielestäni silloiselle koiralle paras paikka siirtyä seuraavaan elämään, oma niityn reunalla. Siihen myös haudattiin. Asiantunteva ihminen tietenkin suoritti tehtävän.
        Kuitenkin sitä mieltä, että itse sitä ei pidä suorittaa, millään tavalla.

• cat70 kirjoitti:

Miten käytit koiran eläinlääkärissä jos ja kun koira sairastui, vai käytitkö ollenkaan ? Minusta tuo eläinlääkärin viimeinenpalvelus on ihan yhtä tärkeä/välttämätön kun ne muutkin eläinlääkäri käynnit.

• niksu

haluat lopettaa koiran itse? Todennäköisesti se vain kärsisi turhaa, kun et osaisi lopettaa koiraa asiallisesti. Jos haluat koiran kuolevan tutussa ympäristössä, pyydä eläinlääkäri kotiisi.

• emäntä

Aivan oikeasta syystä kyselin. Ajattelin, että mökillä, missä koira on ollut onnellinen, sen voisi tehdä niin että koiran ei tarvitsisi vieraista häiriintyä. Että voisi vain nukahtaa omalle paikalleen.

En pahalla enkä sairaasti ajatellut. Kai jokainen koiran omistanut tietää että ei se helppo päätös ole. Nytkin on venynyt aivan sen takia turhan pitkään. Olen vain toivonut että jos koira itse vaikka nukahtaisi, ettei tarvitse sitä päätöstä tehdä.

• tappajan ystävä
        emäntä kirjoitti:

Aivan oikeasta syystä kyselin. Ajattelin, että mökillä, missä koira on ollut onnellinen, sen voisi tehdä niin että koiran ei tarvitsisi vieraista häiriintyä. Että voisi vain nukahtaa omalle paikalleen.

En pahalla enkä sairaasti ajatellut. Kai jokainen koiran omistanut tietää että ei se helppo päätös ole. Nytkin on venynyt aivan sen takia turhan pitkään. Olen vain toivonut että jos koira itse vaikka nukahtaisi, ettei tarvitse sitä päätöstä tehdä.

kun koira ei kärsi tappamisesta esim ampumalla tai giljotiinillä yms.ei sitä ennenkään eläilääkäriä häiritty mokomalla pikkuasialla.

• paivansadeko
        emäntä kirjoitti:

kyllä tulee, sinne mökillekin viimeisen piikin antamaan. Ihmisten lääkkeillä ei koiraa saa lopettaa.

• ässät
        emäntä kirjoitti:

Sanoit, että päätös on venynyt turhan pitkään. Se ei tule ajan kanssa yhtään helpommaksi, päinvastoin. Syyllisyys vaan tulee voimakkaampana, kun ei tee ystävälleen sitä viimeistä palvelusta ajoissa.

Itse vein edellisen koirani eläinlääkäriin lopetettavaksi, koska ei pelännyt eläinlääkäriä. Kannoin koirani autoon ja lähdin hautaamaan mökin pihaan. Matka oli hyvin raskas. Jälkeenpäin olen ollut onnellinen, että lopetin vanhan kumppanini ennen kuin se kerkesi kärsiä.

Jos koira on vakavasti sairas, on omistajan velvollisuus päästä eläin tuskistaan, vaikka se todella vaikeaa onkin.

Jos pyydät eläinlääkärin kotiisi, niin kuin muutkin ehdottivat, niin se on varmasti helppoa koirallesikin, vaikka se ei mökin rauhaan pääsekään. Koti on kuitenkin sille turvallinen paikka ja olethan sinä siellä sen tukena.

Voimia vaikeaan päätökseen!

• koirasi lopettaa?
        emäntä kirjoitti:

...
        Eläinlääkäri kyllä lopettaa koiran kotonakin jos on tarve.

• joooo
        tappajan ystävä kirjoitti:

kun koira ei kärsi tappamisesta esim ampumalla tai giljotiinillä yms.ei sitä ennenkään eläilääkäriä häiritty mokomalla pikkuasialla.

pystyisiksä nukkumaan enää, pystyisiksä enää kattomaan ittees peilistä jos sä ite laittaisit omalta, rakkaalta koiraltas jollain kirveellä kaulan poikki!!! SAIRASTA!!! tollasil ihmisil jotka tollee ajattelee ei sais antaa mitään eläimii!! ei sun äitiskää vedä sun kaulaa poikki jos kärsisit vaikka miten...ellei seki sit ois vähä sairas...!

• Sanot että haluaisit tehdä sen itse kotona
      "kaikessa rauhassa"
      Haluaisit siis myrkyttää koirasi jollain lääkkeillä. Voin kokemuksesta kertoa kun koira kuolee myrkkyyn, niin siinä on rauha kaukana siinä tuskassa joka on ennen kuin armahtava kuolema tulee. En viitsi tarkemmin tuosta karmeasta koiran tuskasta kertoa, koska täällä lukee näitä myös nuo lapset.
      Tuo minun rottis sai jotain myrkkyä, jonka oli joku koiranvihaaja pihaamme heittänyt.

• ässät

Meidän pihaan on heitetty myös myrkkyä koiralle. Ja siihen kuoli, eikä todellakaan ollut kaunista katsottavaa. Toivottavasti ei tarvitse koskaan kokea samaa.

• julia
        ässät kirjoitti:

Meidän pihaan on heitetty myös myrkkyä koiralle. Ja siihen kuoli, eikä todellakaan ollut kaunista katsottavaa. Toivottavasti ei tarvitse koskaan kokea samaa.

meillä on pieni mäykky pentu joka on myös joskus syönyt jotain myrkkyä, ilmeisesti pienen määrän koska ei kuollut. mutta se aika kun kotona odotin koirani kanssa että joku tulisi viemään eläinlääkäriin! hirveetä!!! en todellakaan olisi sitä halunnut kokea...

• ...

En jaksanu lukea kaikkia läpi ni en tiä mitä muut on sanonu, mut eikö oo niin et koiran saa lopettaa vaan eläinlääkärissä tai ampumalla aivoihin. Isäni on paljon koiria lopettanu ja siitä sillon tällön maininnu. Eiköhän toiki tieto jostain netistäkin löydy.

• toimii kyllä

kyllä koiran ampumalla saa lopettaa esim haulikolla aivoihin ampuminen ei ole varmaa, sydämeen parempi.tietty luotiasella päähähän ampuminen on tehokkaampaa varmempaa, kuin sydämeen luodilla ammuttaessa.

• omani
        toimii kyllä kirjoitti:

kyllä koiran ampumalla saa lopettaa esim haulikolla aivoihin ampuminen ei ole varmaa, sydämeen parempi.tietty luotiasella päähähän ampuminen on tehokkaampaa varmempaa, kuin sydämeen luodilla ammuttaessa.

lopettanut ampumalla käsiaseella kun se hyökkäsi äkkiarvaamatta päälle enkä jääny siinä tilanteessa miettimään sen verran pahaa jälkeä tuli.ja se lopetuspikki pistetään kyllä etutassuun laskimoon käsittääkseni.rauhoittava pistetään niskaan yleensä ensin.

• Dude
        omani kirjoitti:

lopettanut ampumalla käsiaseella kun se hyökkäsi äkkiarvaamatta päälle enkä jääny siinä tilanteessa miettimään sen verran pahaa jälkeä tuli.ja se lopetuspikki pistetään kyllä etutassuun laskimoon käsittääkseni.rauhoittava pistetään niskaan yleensä ensin.

mitähän teit koirallesi ku päälles hyppäs ja oli pakko ampuu..?

Eiks rauhoittava tule kankkuun ja "piikki" sit etutassuun..?

• en edes
        Dude kirjoitti:

mitähän teit koirallesi ku päälles hyppäs ja oli pakko ampuu..?

Eiks rauhoittava tule kankkuun ja "piikki" sit etutassuun..?

koskenut koko koiraan...mutta sitähän nyt on turha tässä rueta selittelemään ja asia ei edes kuulu mitenkään sulle,ei pahalla.olin kyllä ell:n kanssa ko tapauksen jälkeen ennen kun se koira "lopetettiin".että päätös ei ollu yksin mun.saatta olla että se kankkuunkin pistetään meillä joka tapauksessa ell laitto niskaan(vinttikoira olisko ollu luiseva kankku) ja piikin sitte tassuun.

• Dude
        en edes kirjoitti:

koskenut koko koiraan...mutta sitähän nyt on turha tässä rueta selittelemään ja asia ei edes kuulu mitenkään sulle,ei pahalla.olin kyllä ell:n kanssa ko tapauksen jälkeen ennen kun se koira "lopetettiin".että päätös ei ollu yksin mun.saatta olla että se kankkuunkin pistetään meillä joka tapauksessa ell laitto niskaan(vinttikoira olisko ollu luiseva kankku) ja piikin sitte tassuun.

omistit koiran joka hyppäs päällesi ja sun oli pakko ampuu se, etkä koskenut koko koiraan..

no anyway, valitettava tapaus kumminkin..

• Dude

kyllä nyt ei taida järki juosta 100% tehokuudella.. Kannattaisko tollaista kysymystä kysästä eka iteltään ja sit ajatella asiaa eteenpäin?! Todellakaan ei millään lääkkeillä tapeta ketään eikä mitään, ettäs tiedät.

Soita ell kotiisi niin koirasi nukahtaa rauhallisesti ikuiseen uneen ilman että se kärsii joistain noista sun idioottimaisista keksinnöistä!

Ei millään pahalla, MUTTEI MILLÄÄN HYVÄLLÄKÄÄN!!!

• majorica1961

tosi ilkeitä vastauksia olet saanut. en ole lukenut kaikkea mutta itsekkin halusin että koirani lopetetaan kotona. kuitenkaan se ei silloin ollut mahdollista kun sairaus tuli niin yllättäen.
      kysymyksesi ei mielestäni ollut asiaton. sitten että koska sellaista keinoa ei ole keksitty niin se on eläinlääkäri joka on ainoa vaihtoehto.

ja onhan niitä muitakin keinoja mutta en ketään suosittelisi niitä käyttämään. ehkä hätätapauksessa jos joku eläin kärsii ja eläin pitäisi lopettaa välittömästi.

• ...?

taitaa nyt puhuu alottaja ihan ite.oli mulla susta pikkasen toinen käsitys,mutta

• majorica1961
        ...? kirjoitti:

taitaa nyt puhuu alottaja ihan ite.oli mulla susta pikkasen toinen käsitys,mutta

mitähän tarkoitat? itse tarkoitin sillä että jos koirani kärsisi ja en ketään saisi käsiini niin en antaisi koirani kärsiä. jos olisi kysymys monista tunneista ...

• Dude

mitä oot päättänyt tehdä koirasi suhteen vai oletko jo tehnyt jotain..?

• Isäntä.

Mitä jos pitäisit huolen vain omista pikku asioistasi KIITOS!

• sivusta*seuraaja
        Isäntä. kirjoitti:

pitäisitte asiat omana tietona! niinkun ko asia jonka saatoitte kaiken kansantietoon.

• Dude
        Isäntä. kirjoitti:

EMÄNTÄ siitä puhui täällä, että revippä siitä, ISÄNTÄ..!!!!

• hehehhe

Ennen muinoin sanottiin, että pane nitro naapurin kissalle kalaan niin ei juokse edes kotiinsa....
      Lieko vitsi?

• emäntä

Olen ollut kuitenkin aivan hämmästynyt näistä viesteistä joita sain. En edes tajunnut että ajatukseni tulkitaan joksikin pervoksi kiduttajan haluksi, kun itse olen sitä pohtinut vaihtoehtona lempeälle kuolemalla.

Olen sairaanhoitaja ammatiltani(eläkkeellä) ja siksipä tiedän lääkkeistä aika lailla, mutta eläinten lääkkeistä en juuri mitään. Koira on kymmenen ikäinen dalmatialainen ja on parin vuoden ajan osoittanut dementian oireita ja muuttunut psyykeltään sen myötä. Se on ylenmäärin fiksoitunut ruokaan, kiertää ruokakuppiaan jatkuvasti ja vahtii ja varastaa myös ihmisten ruuat, jos ne jäävät vailla silmälläpitoa. Se myös oksentelee valtavia purskauksia ja on joko ummella tai ripulilla. Vettä myös menisi sankokaupalla ja sitä joutuu rajoittamaan.
        Eläinlääkärillä on käynyt viimeksi noin vuosi sitten, silloinkin suoliston toimimattomuuden takia sekä anaalirauhaset tyhjennettin, Ruokahalun muutokset alkoivat silloin esiintyä ja lääkärin kanta oli, että ruokaan fiksoituminen on sitä dementiaa ja että pitää kovasti rajoittaa ruuan saantia ettei paino nouse.

Koira on pennusta asti saanut ajoittain epileptisiä kohtauksia, mutta siihen ei ole katsottu lääkitystä tarvittavan Pään nykyttäminen ja ulvahdukset ovat oireita, onneksi niitä on harvoin.Tämän talven aikana olen huomannut koiran seisovan ajoittain selkä kyttyrässä pää alhaalla liikahtamatta melko tovin ja olen mieltänyt sen kivun aiheuttamaksi tai sitten että se on jonkinlainen ajatuskatko siihen epilepsiaan liittyvänä.On alkanut esiintyä myös "turhaa" haukkumista, omassa nukkumakorissaan saattaa yhtäkkiä puhjeta oikeaan louskuttamiseen, tai sitten ryntää ulko-ovelle ja haukkuu, vaikka ei kuuluisi ihmsten tai edes autojen ääntä tai mitään liikettä.

Lääkärireissu on joka tapauksessa edessä näiden asioiden selvittämiseksi ja siihen liittyen olen pelännyt, että koira saatetaan ehdottaa lopetettavaksi. Voihan sillä olla vaikka joku kasvain,ja se tekee näitä muutoksia.

Ajatuksen ihmisten lääkkeistä sain, kun viime kesänä käärmeen pureman hoitoon piti antaa ihmisten kortisonia ja kun lasinpalan aiheuttamaan tassunhaavaan ihmisten kipulääkettä. Juuri kivuttomuus ja rauhallisuus oli mielessäni, kun kyselin avauksessani eutanasia-apua. Eläinten piikittämisestäkin on hiukan kokemusta, toistakymmenta vuotta sitten hoidin kissani antibioottilääkityksen pistämällä itse niskapoimuun. Kissalta joku oli ampunut silmän sokeaksi ja tulehduksen takia lääkittiin. Kissa eli muuten 20-vuotiaaksi ja nukutettiin ja tuhkattiin vajaa kolme vuotta sitten.

Minusta se nukutukselle vieminen ja se tilanne siellä olivat niin ahdistavia, että itselle tuli kammo sitä tilannetta kohtaan. Fiksu ja kaunis vastaanottotila oli, mutta kokemuksena rankka. Siksipä mieleeni tuli, voisiko sen tehdä toisinkin. Missään nimessä en uskaltaisi lähteä ilman selkeitä ohjeita koiraani nukuttamaan ja juuri sen takia, että se ei joutuisi kärsimään.

Aiemmin en ole tälle palstalle kirjoitellut enkä edes lukenut tätä, joten en tiedä, miten perverssejä asioita täällä on ollut. Siksipä yllättikin se, että suoralta kädeltä haukuttiin vaikka miksi, kun tarkoitus ei ollut paha.

Joten; jos selviäisimme roudan sulamiseen asti, homma täytyy hoitaa niin, että sinne mökille tulee sitten se lääkäri ja nukutetaan siellä. Sinne saan sitten sen haudan kissan kanssa samaan riviin. Ja iso anteeksipyyntö kaikille, joille tuotin pahaa mieltä tahtomattani.

• emäntä kirjoitti:

Olen ollut kuitenkin aivan hämmästynyt näistä viesteistä joita sain. En edes tajunnut että ajatukseni tulkitaan joksikin pervoksi kiduttajan haluksi, kun itse olen sitä pohtinut vaihtoehtona lempeälle kuolemalla.

Olen sairaanhoitaja ammatiltani(eläkkeellä) ja siksipä tiedän lääkkeistä aika lailla, mutta eläinten lääkkeistä en juuri mitään. Koira on kymmenen ikäinen dalmatialainen ja on parin vuoden ajan osoittanut dementian oireita ja muuttunut psyykeltään sen myötä. Se on ylenmäärin fiksoitunut ruokaan, kiertää ruokakuppiaan jatkuvasti ja vahtii ja varastaa myös ihmisten ruuat, jos ne jäävät vailla silmälläpitoa. Se myös oksentelee valtavia purskauksia ja on joko ummella tai ripulilla. Vettä myös menisi sankokaupalla ja sitä joutuu rajoittamaan.
        Eläinlääkärillä on käynyt viimeksi noin vuosi sitten, silloinkin suoliston toimimattomuuden takia sekä anaalirauhaset tyhjennettin, Ruokahalun muutokset alkoivat silloin esiintyä ja lääkärin kanta oli, että ruokaan fiksoituminen on sitä dementiaa ja että pitää kovasti rajoittaa ruuan saantia ettei paino nouse.

Koira on pennusta asti saanut ajoittain epileptisiä kohtauksia, mutta siihen ei ole katsottu lääkitystä tarvittavan Pään nykyttäminen ja ulvahdukset ovat oireita, onneksi niitä on harvoin.Tämän talven aikana olen huomannut koiran seisovan ajoittain selkä kyttyrässä pää alhaalla liikahtamatta melko tovin ja olen mieltänyt sen kivun aiheuttamaksi tai sitten että se on jonkinlainen ajatuskatko siihen epilepsiaan liittyvänä.On alkanut esiintyä myös "turhaa" haukkumista, omassa nukkumakorissaan saattaa yhtäkkiä puhjeta oikeaan louskuttamiseen, tai sitten ryntää ulko-ovelle ja haukkuu, vaikka ei kuuluisi ihmsten tai edes autojen ääntä tai mitään liikettä.

Lääkärireissu on joka tapauksessa edessä näiden asioiden selvittämiseksi ja siihen liittyen olen pelännyt, että koira saatetaan ehdottaa lopetettavaksi. Voihan sillä olla vaikka joku kasvain,ja se tekee näitä muutoksia.

Ajatuksen ihmisten lääkkeistä sain, kun viime kesänä käärmeen pureman hoitoon piti antaa ihmisten kortisonia ja kun lasinpalan aiheuttamaan tassunhaavaan ihmisten kipulääkettä. Juuri kivuttomuus ja rauhallisuus oli mielessäni, kun kyselin avauksessani eutanasia-apua. Eläinten piikittämisestäkin on hiukan kokemusta, toistakymmenta vuotta sitten hoidin kissani antibioottilääkityksen pistämällä itse niskapoimuun. Kissalta joku oli ampunut silmän sokeaksi ja tulehduksen takia lääkittiin. Kissa eli muuten 20-vuotiaaksi ja nukutettiin ja tuhkattiin vajaa kolme vuotta sitten.

Minusta se nukutukselle vieminen ja se tilanne siellä olivat niin ahdistavia, että itselle tuli kammo sitä tilannetta kohtaan. Fiksu ja kaunis vastaanottotila oli, mutta kokemuksena rankka. Siksipä mieleeni tuli, voisiko sen tehdä toisinkin. Missään nimessä en uskaltaisi lähteä ilman selkeitä ohjeita koiraani nukuttamaan ja juuri sen takia, että se ei joutuisi kärsimään.

Aiemmin en ole tälle palstalle kirjoitellut enkä edes lukenut tätä, joten en tiedä, miten perverssejä asioita täällä on ollut. Siksipä yllättikin se, että suoralta kädeltä haukuttiin vaikka miksi, kun tarkoitus ei ollut paha.

Joten; jos selviäisimme roudan sulamiseen asti, homma täytyy hoitaa niin, että sinne mökille tulee sitten se lääkäri ja nukutetaan siellä. Sinne saan sitten sen haudan kissan kanssa samaan riviin. Ja iso anteeksipyyntö kaikille, joille tuotin pahaa mieltä tahtomattani.

>> Minusta se nukutukselle vieminen ja se tilanne siellä olivat niin ahdistavia, että itselle tuli kammo sitä tilannetta kohtaan.

• Dude
        emäntä kirjoitti:

>> Minusta se nukutukselle vieminen ja se tilanne siellä olivat niin ahdistavia, että itselle tuli kammo sitä tilannetta kohtaan.

• koiruuksia
        emäntä kirjoitti:

ÄLÄ VAAN TEE LIIAN HÄTÄISTÄ PÄÄTÖSTÄ! OMA JO EDESMENNYT KOIRANI ALKOI SAAMAAN EPILEPTISIÄ KOHTAUKSIA JA MENI NIIN HUONOON KUNTOON ETTÄ OLIN JO PIIKILLE VIEMÄSSÄ. KOHTAUKSET KUITENKIN LOPPUIVAT JA JÄLKEEN PÄIN SELVISI (EI ELÄINLÄÄKÄREILTÄ) ETTÄ KOIRANI EI KESTÄNYT MINKÄÄNLAISTA RASVAN LISÄYSTÄ RAVINTOONSA. AINOA MITÄ ELÄINLÄÄKÄRIT OASIVAT SANOA OLI ETTÄ YKSI MAKSA-ARVO OLI KOHOLLAAN. PYYDÄ SIIS LÄÄKÄRISSÄ OTTAMAAN KOIRALTASI MAKSA-ARVOT!

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6565
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      83
      1235
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      81
      915
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe