gallub: tulevasta isästä

#melissa#

Kertokaapas lapsenne tulevasta isästä :)

1. kuinka kauan olette seurustelleet? oletteko avoliitossa/avioliitossa?

2. miten suhtautui raskausuutiseen? oliko odottanut positiivista raskausuutista jopa enemmän kuin sinä?

3. onko hemmotellut sinua enemmän nyt raskautesi aikana?(esim.hieromalla,laittamalla ruokaa,ostamalla pieniä lahjoja yms.)

4. oletko aivan varma, että Hän on elämäsi rakkaus?

35

3361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähän

1. Tasan vuoden ja avoliitossa asutaan.
      2. Eipä tuo uskonut siihen. Piti tehdä kaks testii kotona ja yks labrassa. Nyt vasta alkanut asian tajuamaan :) Viikkoja 16 2
      3. Eipä oikeastaan.. Joskus siivoaa, mutta niinhän sen normaalistikin pitäis.
      4. En ole varma ainakaan tässä hormoonimyrskyssä :)

• nannannanna

vastauksia.. :)
      1. avoliitossa 8kk, seurusteltu 10kk

2. todella hyvin. oli enemmän "innoissaan" kun minä ja jaksaa vieläkin hääsätä :)

3. hemmottelua riittää, ja "palvelua".. hieromista saa vaikken sitä pyytäisikään jne..

4. olen! :)

• ingrid26

1. Kuusi vuotta yhdessä, joista 2.5 vuotta naimisissa

2. Suhtautuu erittäin positiivisesti ja odottaen: hän jaksaa keskustella vauvasta, kasvatuksesta, hankinnoista jne. loputtomiin.

3. Ei oikeastaan.

4. Päätin naimisiin mennessäni, että hän on ainakin elämänkumppanini. Toivottavasti rakkauskin säilyy, vaikkakin lapsi ja arki voi muuttaa monia asioita ainakin tilapäisesti.

• LA 24.8.

1. Yhdessä oltu yli 9 vuotta,
      avioliitossa vähän yli 7 kk.

2. Oli onnesta soikeana :-)
      Taisi odottaa melkein enemmän kuin minä.
      Itse olin innoissani yrittämässä, mutta toisaalta
      jännitti/pelotti... Perusluonteeltani kun olen aika varovainen... ja raskaus ensimmäinen.

3. Kyllä on hemmoltellut enemmän ja hellinyt :-)

4. Hän on SE Suurin Rakkaus :-))

• -80+-80

ollaan oltu yhdessä vuodesta -99 ja mies on halunnut lasta jo monta vuotta ja oli onnensa huipulla kun tulos tuli vaikka sanoi jo tienneensä sen :)
      hemmottelua ja kaikkea muuta mutta ei kyllä juuri siivousta,mutta kaikkeahan ei voi vaatia ;)
      elämäni mies!!!

• rv 27

1. Avoliitto. 4 ½ vuotta yhdessä.
      2. Halusi lasta enemmän kuin minä. Mutta raskaus oli
      aluksi shokki.
      3. Ei. Ollut vain henkisesti kiltimpi.
      4. Päivä kerrallaan. Rakkautta kuitenkin on. :)

• birtas79

1. Olemme olleet yhdessä vuodesta 99 naimisissa vuodesta 2000
      2. Oli erittäin onnellinen, molemmille oli yhtä suuri ja iloinen yllätys, emme uskoneet et plussaus tapahtuisi niin nopeasti, ekasta yrityksestä.
      3. Olen aina saanut hellyyttä, hierontaa paljon ja nyt on jatkunut samalla lailla
      4. Ehdottomasti kyllä!

• nimetön

1. kesällä tulee 7vuotta

2. oli todella odotettu raskaus ja ottti uutisen iloisesti vastaan ehkä jopa hieman innokkaammin kuin minä

3. kyllä hemmottelee minua enemmän kuin ennen tosin nyt alkanut jo hellimiseen hiukan kyllästynyt :)

4. Mikään ei tietenkään ole täysin varmaa, mutta tällä hetkellä olen sitä mieltä että hän on elämäni rakkaus

• abcdef

1. Avioliitossa. Seurusteltu 4 vuotta, joista yhdessä asuttu 3 vuotta.

2. Raskausuutisen kuultuaan jatkanut olemalla samanlainen itsevarma ihana itsensä kuin ennenkin. (Itse kun olen ailahtelevainen, niin hyvä kun on tukipilari...)

3. Yhtä paljon/vähän hemmottelee kuin ennenkin. Vauvalle hän ihanasti juttelee masun läpi samalla kun silittelee sitä=)

4. Jos en olisi ollut varma, että on oikea, en olisi sanonut "tahdon".

• vauveli

1.Tunnettu ollaan reilu kolme vuotta, seurusteltu vähän yli vuosi. Asutaan erillään, olemme asuneet yhdessäkin, mutta nyt asutaan ainakin vielä toistaiseksi erillään, vaikka joka toinen yö ja kaikki viikonloput se täällä meidän tyttöjen luona asusteleekin! =)
      2.Tämä on meidän toinen lapsemme. Ensimmäisestä raskaudesta järkyttyi aivan täysin, ei seurusteltu. Hän on 6v nuorempi minua. Tiesi mun vauvakuumeesta, ja puhuttiin noin kolmisen kuukautta uudesta vauvasta, mutta silti hän olisi ehkä vähän vielä halunnut odottaa, sai vasta vakituisen työpaikankin. Hyvin on suhtautunut uutiseen, olen pitänyt alusta saakka hänet samalla tilanteen tasalla mitä itsekin tiedän, eli kun menkkojen piti alkaa, kerroin, että tänään pitäisi tulla, ei tulleet, jne. jne. jne. Nyt on alkanut jo hymistelemään ja kyselee aina vointeja ja ihan erilaista kuin ekaa odotellessa... =)
      3.On hemmotellut! Ja minä nautin kaikin siemauksin, koska ensimmäisen raskauden aikana minua ei hemmotellut muut kuin minä itse! Nyt on ostanut jäätelöä, kun sitä tekee mieli, teki lempivoileipiä ja toi ne sänkyyn kun minua palelsi ja väsytti ja teki juuri niitä leipiä mieli...On hieronut ja halii ja pusii ja on muutenkin tosi ihana! Kukkiakin on tuonut. Tekee mun olostani niin mahtavan nyt!
      4.Todella oikealta ainakin tuntuu, en voi tietää onko hän ELÄMÄNI mies, mutta paras mahdollinen tässä vaiheessa ainakin!

• rv34+1

1. kuinka kauan olette seurustelleet? oletteko avoliitossa/avioliitossa?

-Olemme seurustelleet kohta 3,5 vuotta. Vielä avoliitossa, kesällä naimisiin.

2. miten suhtautui raskausuutiseen? oliko odottanut positiivista raskausuutista jopa enemmän kuin sinä?

Molemmat olemme ikionnellisia, että lapsukaisen saamme. Kun miehelle kerroin uutisen positiivisesta raskaustestistä hänen juuri herätessään pomppasi hän pystyyn nopeasti sängystä ihmettelemään niitä kahta viivaa :)

3. onko hemmotellut sinua enemmän nyt raskautesi aikana?(esim.hieromalla,laittamalla ruokaa,ostamalla pieniä lahjoja yms.)

No onhan hän hemmotellut ennen raskauttakin, en nyt tiedä olisiko se lisääntynyt raskauden aikana, ehkäpä.

4. oletko aivan varma, että Hän on elämäsi rakkaus?

-Kyllähän se tietty varmalle tuntuu, mutta mitäänhän ei varmaksi voi sanoa. Toivotaan parasta, että aina yhdessä pysytään. Toisiamme rakastamme mielettömästi!!!

• kysymyksiin...

1 n. 4 v, avo
      2 positiivisesti, molempien halusta
      3 samalla lailla kuin ennenkin, mutta ehkä huomioi juuri nostoissa siivouksissa etten satuta itteäni tai lasta, kävelyllä huomioi etten liukastu ja auttaa alas mäkeä tms. hieroo (aina hieronut) innoissaan ottamaan mahakuvia ja muottiin valamassa mahaa ysm. ei kuitenkaan ylivarovainen siitä en tykkäis eikä liikaa hemmottele muuten paino karkais käsistä, rv. 35 ja vain 7 kg tullut
      4 OLEN!(tässä tilanteessa ei muuten oltaiskaan)

• Jihuu! rv17+3

1. Kohta tulee kolme vuotta yhdessä oloa täyteen. Saman katon alla ollaan asuttu reilut kaksi vuotta ja kihloissa saman verran, häät suunnitelmissa v. 2009.

2. Oli hämmentynyt vaikkakaan juttu ei ollut ihan yllätys. Ja minä taas hämmennyin, miten nopeasti häneltä ne isyyden tunteet heräsivät. Jo ensimmäisellä viikolla uutisesta kertoili sitä ylpeänä kavereilleen ;D Eräänäkin iltana, kun totesin että mahassa tuntui jotain, olisikohan liikkeitä, niin hän hyppäsi heti kätensä kanssa vatsalle "missä???" :D

3. Ei ole mitään erityisiä hemmotteluprojekteja. Hellyyttä meillä on aina ollut paljon, mutta nyt hän on hellitellyt minua vieläkin enemmän. Varmaan jotain suojeluvaistoja :D

4. Kyllä. Kemiat kohtaa niin hyvin :)

• Elle

1. Naimisissa 3v., seurusteltu v. '92 lähtien eli 14 vuotta.

2. Tuleva isä on aivan höpönä. Napero on kauan odotettu ja toivottu ja nyt näyttäisi että voidaan päästä onnellisesti raskauden loppuun asti. Hän on yllätyksekseni puhunut paljon omien kavereidensa kanssa mm. oireistani ja muista raskauteen liittyvistä asioista. On siis ylpeä ja odouksessa innoissaan mukana.

3. Hän on tavallista huolehtivampi hyvinvoinnistamme (minä lapsi). Olen ollut todella hyvinvoiva, joten ei ole tarvinnut paljon hieroa vielä tms. mutta joka päivä hän tarkistaa ja kuullostelee masun tilanteen...

4. En ole sitä koskaan epäillyt, etteikö olisi.

• isomasu rv 19+4

1. 5vuotta yhdessä,joista 4 vuotta kihloissa.

2. Käskin hänen katsoa testin tuloksen ja kumpiki hymy korvissa.Ja onnellinen on ollut.(Yritykseen meni melkein vuosi)

3. Huolehtii nyt raskausaikana enemmän,silittelee masua ja kuuntelee.

4. KYLLÄ:).ei me muuten lasta oltas laitettu alulle.Joskus vielä naimisiin ;)

• majlise

1.Tunnettu ollaan vuodesta -01. Aviossa 2.5vuotta.

2.Sanoi tietävänsä jo että odotan. Tohkeissan vaikka ei aina sitä niin näytäkkään.

3.Hemmottelee (mutta niin aina) Laittaa ruan ja innostuu välillä järjestään paikkoja niin että en enään löydä mitään, kun ovat tavarat uusilla paikoilla ;)

4.Jos ei olisi rakkauteni kohde emme olisi sanoneet toisillemme tahdon. Haluan viettää lopun elämän siippani kanssa niin myötä kuin vastoin käymisissä.:D

• emilai

1. Olemme seurustelleet vuoden ja 3 kk. Joista asuttu avoliitossa 9 kk.

2.Oli jopa enemmän innoissaan kuin minä, yhdessä testi tehtiin ja ilosta kiljuttiin, kun viivoja oli heti vahvasti kaksi.

3.Hemmottelee tavallisestikin, eli ei mitään uutta sillä rintamalla. :) Tulevalle pikkuiselle ostelee tavaroita jopa enemmän kuin minä.

4. KYLLÄ se taitaa niin vain olla näinkin lyhyen kokemuksen perusteella.

• minultakin

1. Seurusteltu 3v, avioliitossa
      2. Oli erittäin tohkeissaan ja innoissaan :)Yhtä paljon odotettiin positiivista tulosta!
      3. Mies laittaa oikeastaan aina ruoan! Hemmottelee toisinaan, enemmänkin sais...
      4. Kyllä, ja todellakin, Hän on elämäni rakkaus!

• LA 12.5

1.Seurusteltu alk.2000 Naimisissa kohta 5 vuotta.
      2.Iloinen oli. Oltiin jo vähän odoteltu ja yksi keskenmenokin ehti olla.
      3.On kyllä aika hyvä hemmottelemaan. Hierontaa, silittelyä, vauvalle juttelua... ruuan laittoa, kotitöitä..
      4.Aivan varma.

• Vanhempi äiti

Hieman erilainen vastaus :-)

• härkä 76

1. seurustelu alkoi 10/97 (sitä ennen v.92-93) Naimisiin mentiin kesällä 01

2. On varovaisen onnellinen, otti tyynesti (IVF raskaus, toinen kerta onnistui, 3 inseminaatiota plus muita lievempiä hoitoja...)

3. Ei valitettavasti hemmottele, aika vähän kotona, yksityisyrittäjä

4. Uskon niin! Keväällä alkaa talon rakennus!!

• vastauksia

1. olemme olleet yhdessä noin 3½ vuotta (Esikoinen 1v4kk, toisen la oli eilen).
      Olemme avoliitossa.
      2. Ekalla kerralla raskausuutinen (suunnitellusta raskaudesta huolimatta) hämmensi kovasti ja aiheutti kriisin poikasenkin), toisella kerralla meni paremmin, on ollut iloisempi uudesta tulokkaasta. Ja varmaan jopa odottanut enemmän kuin minä.
      3. Nyt loppuvaiheessa olen saanut siivousapua mieheltä ajoittain ja hierontaakin on saanut melko helposti.
      4. Joo, en tosin ihan 100%:sti usko siihen, että on vain yksi oikea (olenhan ennen tätä suhdetta ollut kihloissa toisen kanssa kuten hänkin), mutta uskon, että hänen kanssaan vietän loppuelämäni. Jos toisin kävisi, olisin varmastikin yksin.

• Rakastanut

1.4v 8kk, avioliitossa ollaan oltu kohta 2 vuotta.
      2.Oli todella innoissaan, olihan tämä raskaus jo erittäin odotettu.
      3.Samalla tavalla kuin aina ennenkin, meillä mies on aina osallistunut kotitöihin erittäin paljon ja muutenkin hoivaa :)
      4.Kaiken sen jälkeen mitä olemme yhdessä kokeneet, niin KYLLÄ!

• Aurora

1. 7 vuotta yhdessä, joista 2 naimisissa. Ikää 26 ja 25 v.

2. esikoisesta oli järkyttyneempi kuin tästä toisesta, mutta hyvällä tavalla. Esikoista tehtiin ½ vuotta, mutta tämä tärppäsi heti, mikä yllätti kummankin.

3. lahjoja, hierontaa?! Häh, mies välillä unohtaa koko raskauden! Ei se millään pahalla, sellaista elämä vaan oon vauvaperheessä (esikoinen 1 v.). En itsekään aina muista asiaa... =)

4. Kyllä olen. Näinä vuosina ollaan kasvettu yhteen kaiken kokemamme jälkeen, elämme yhtä elämää enkä voi kuvitellakaan aloittavani kaikkea tätä alusta "vieraan" miehen kanssa.

• LA 30.09.2006

1. Ollaan oltu yhdessä yli 8v, ekat 9kk seurustelu, sitten muutettiin yhteen, pulen vuoden yhdessä asumisen jälkeen kihloihin,
      naimisissa ei vielä eli avoliitossa

2. hyvin suhtautui plussaan, kun sitä 9kk jo odoteltu, minä taisin olla se kumpi odotti plussaa enemmän

3. olen hemmoteltu, haetutan yöllä vettä, pyydän lämpimiä sukkia ja kainaloon pääsyä,
      olen saanut lahjoja, hieronut selkää ja hartioita, eritoten niskahierontaa olen saanut jatkuvien migreenikohtausten takia, juoksutan välillä kaupassa mielitekojeni perässä,
      ja kaikkein tärkein huomioiminen ja hellittely,
      voinnin kysely jne on lisääntynyt
      (useamminkin voisin olla raskaana :D)

4. olen varma, että Hän on elämäsi rakkaus?

• Nina

1. Ollaan seurusteltu vasta n.9kk ja asuttu avoliitossa melkein koko ajan

2. Emme suunnitelleet olleenkaan raskauttani, mutta mieheni oli silti tosi iloinen tulevasta vauvastamme. Iloisempi kuin minä,aluksi..

3. Laittaa melkein aina ruokaa,siivoaa ja myös hieroo kun vähänkin pyydän :) On myös ollut tosi ihana mua kohtaan koko raskauteni ajan ja jaksaa joka päivä tunnustella masuani ja tuntea siten vauvan potkut ja kääntyilyt.

4. Olen joka päivä vain entistä varmempi että hän on :D

• tuleva yh

1. seurusteltiin 2kk..mies jätti rv 8 nyt olen menos rv38

2.otti todella raskaasti..meni heti hyppäämää vieraissa ja sitte jätti mut..alussa jouluun asti oli sitä mieltä et mun ois pitäny tehä abortti..nykyisin on innoissaan lapsesta ja kertoilee muille mitä meinaa sen kaa touhuta..ei olla edelleenkään yhdessä..

3.ei oo tehny mitää, ei oo ostanu lapselle mitää

4.en ole..tahtoisin lapselle kummatki vanhemmat saman katon alle mutta se on vain unelma..rakastan lapsen isää vaikka hän on täysi k***pää..en aio ottaa ketään muutakaan tähän..opettelen elämään lapsen kanssa yksin ennenkö edes ajattelen alkavani etsiä uutta miestä..

• Alida1

1. 2v9kk oltu yhdessä, josta 7kk naimisissa ja 2v 5kk asuttu saman katon alla.

2. Aluksi hieman hämmentynyt, kuten minäkin, vaikka suunnitelmissa olikin. Kuitenkin onnellinen uutisesta.

3. Kyllä varmaankin, ite ei vaan välistä huomaa sitä. En jaksa tehdä juuri mitään, joten mies on innostunut kokkaamaan ja käymään kaupassa mun tarvitessa jotakin. Hieroo myös aika usein jos pyydän. Ei aiempaa enemmän lahjuksia ym. Hellyyttä meillä on aina ollut paljon.

4. Kyllä!! Päivääkään en enää voisi elää ilman häntä... Ollaan hyvin tiivisti oltu koko suhteemme ajan yhdessä ja ollaan myös toistemme parhaat kaverit. Ja päivä päivältä rakastan häntä vain enemmän.

• Kkk

1. Seurusteltu 7 v. aviossa n.puol vuotta.

2. Hymyili hölmön näkösenä ja hymisi...

3. On hemmotellut, tosin ei vielä paljoa ole kerinnyt, ollaan vielä niin alussa.

4. Olen :)

• jemina87

1.Olemme avoliitossa seurusteltu 4v.

2.Hyvin suhtautui

3.Ei ole hemmotellut

4.OLEN    

• 1. Yhdessä ollaan oltu vuosi ja 8 kuukautta. Samankaton alla asuttu 5kk.

2. Raskauteen suhtautui ihanasti, molemmille tuli yllätyksenä että saadaanki 2 kerralla. ja oli aluksi huomattavasti iloisempi raskaudesta kun minä olin. Nyt sentään itse olen jo ajatukseen tottunut :)

3. Ei ole tavallista enempää hemmotellut, nyt vaan itse uskaltaa helpommin pyytää toista tekemään jotain pikkuaskaretta. Uskon että hemmottelu tulee vielä kunhan kuukausi eteenpäin mennään :)

4. Hän on elämäni suurin ja ensimmäinen oikea Rakkaus!

• ...

1) Seurusteltu 2,5v, syksyllä tulee 3 vuotta täyteen. Avoliitossa eletään, yhessä asuttu kohta pari vuotta.
      2)Toukokuussa ehdotti, että aletaan yrittää lasta..elokuussa plussasi. Aika hyvin suhtautunut..ajan kanssa on osoittanut mielenkiintoa..kai sen isä-tunne viimeistään rakenneultrassa heräsi..
      3)Ei ainakaan piloille ole passannut..nyt loppuajasta kehottaa lepäämään..ja ottamaan rauhallisesti, kun välillä kiihdyn turhasta.
      4)Hyvin on tähän asti sujunut..karikoita on ollut, mutta niistä on selvitty. Kun tuntuu hyvältä jakaa elämä toisen kanssa, niin aika hyvin menee:)

• näin..

1. Yhdessä ollaan oltu parisen vuotta ja asuttu oikeestaan alusta asti yhdessä.=) Kihloissa ollaan.
        2. 1,5 vuotta ilman pillereitä olen ollut,koska mitkään eivät sopineet,joten ei siis mitään ehkäisyä. se aika meni ennen ku tärppäs ja nyt eka tulossa 16.9 on la.
        3.Aika vähän jotenki hemmottelee,ainakin siltä tuntuu.. Enemmäki sais.
        4. Stressiä on sillä ollu ilmassa liiallisten töiden takia,mistä johtuu pienet kriisit ja mun mielialanvaihtelut lisäävät pökköä pesään.
        Mut hyvin niistä on selvitty,että kyllä hän on.=)

• mamma75

1. Ollaan tunnettu kohta 25 vuotta ja seurusteltu reilu 5kk josta kihloissa kohta 4kk... Molemmilla vielä omat asunnot, mutta yhteinen asunto hakusessa
      2. Itse pelkäsin positiivista vastausta, sillä ajattelin, että en ole vielä valmis. Mies oli aivan innoissaan ja kyllä sitten itsekin innostuin kun positiivinen vastaus tuli.
      3. On hemmotellut liikaakin!! Olen joutunut sanomaan, että haluan tehdä itsekin asioita välillä ja ettei kaikkea tarvitse tehdä minulle valmiiksi.
      4. Päivä päivältä tuntuu vaan enemmän siltä, että en halua tämän miehen kanssa jakaa loppuelämääni. Mieheni taas haluaisi olla kanssani ja puhuu koko ajan häistä. Olen ensimmäisen lapsenikin kasvattanu yksin ja luulen, että toinen menisi samassa. Ehkä hormonitkin vaikuttavat näihin ajatuksiin en tiedä, mutta luulen, että en edes rakasta häntä...

• mitä tekstiä

Hemmotteleeko tuleva isä sinua enemmän? Mille hemmetin jalustalle te oikein nostatte itsenne, kun olette raskaana? Oletteko ennen vauvaa olleet poikaystävänne tai miehenne mutsi, jonka kokopäiväisenä työnä on passata ja palvella.

Minun mielestäni raskaus on yhteinen odotus enkä minä tarvitse mitään bonuksia siitä, että elimistöni on onnistunut yhdistämään siittiön ja munasolun. Tiesin jo etukäteen, että raskaudesta tulee fyysisiä oireita. Olen saanut mieheltäni huomionosoituksia, hyväilyä ja apua kotitöihin jo ennen tiineyttäkin. Mutta ei se olekaan kumma, jos teinimammat eroaa jo ennen ristiäisiä, kun vauvan myötä ei päässytkään maailman prinsessaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe