Sisustussuunnittelija - mitä maksaa?

Tumpelo

Olemme muuttamassa pikapuoliin 109-neliöiseen rivitaloon. Talo on rakennettu vuonna 2004, eli sen suurempaa remonttia ei tarvita. Haluaisin kuitenkin sisustussuunnittelijan avuksi seinämateriaalien valintaan sekä hankalan mallisen olohuoneen kalustamiseen. Te, jotka olette käyttäneet sisustussuunnittelijaa apuna, osaatteko sanoa jonkunlaista osviittaa kustannuksille?

Ja tietysti vinkit pätevästä sisustuksen ammattilaisestakin olisivat tervetulleita.

120

88941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alu Miini
    • Jussi67

      Missä päin asutte? Voin antaa vinkkejä sillä sisutus on mun harrastus, eikä maksa paljon!

      • jaapa

        Asun kerrostalossa Lohjalla ja haluaisin uusia remontilta jään vaatehuonee.
        Maalaamista, lattian uusiminen ja vaatteille käytännölliset hyllyt tai kaapit.
        Mitäs tälläinen maksais?


      • Sisustussuunnittelun opiske...
        jaapa kirjoitti:

        Asun kerrostalossa Lohjalla ja haluaisin uusia remontilta jään vaatehuonee.
        Maalaamista, lattian uusiminen ja vaatteille käytännölliset hyllyt tai kaapit.
        Mitäs tälläinen maksais?

        Hei! Teen tänä kesänä työkseni mm. myös vaatehuoneiden säilytysratkaisuja. Tarkoitatko kustannuksilla suunnittelukustannuksia vai remontin kustannuksia? Kun itse teen suunnitelman asiakkaalle niin teen sen niin että veloitan suunnittelusta mikäli asiakas ei tilaa kyseisiä tuotteita suunnitelman jälkeen ketjumme kautta, mutta mikäli tilaa, suunnittelutyö hyvitetään laskussa...

        Itse kustannuksista sen verran että ne toki riippuvat huoneen koosta, jota et ole maininnut. Lattian kustannukset ovat halvimmillaan noin 7€ neliö. Seinämaalit saat varmaan alle 50 euron.

        Mutta säilytysjärjestelmät ovat varmaan se kallein juttu. Itse teen säilytysjärjestelmäsuunnitelmia sellaisen kuin Elfan tuotteilla vaatehuoneisiin viikoittain ja niille tulee hintaa noin 100 eurosta eteenpäin. Riippuen siitä haluatko tilaan hyllyjä, säilytyskoreja vai kenties vaatetankoja. Itse myyn vain Elfan tuotteita, johon kuuluvat nämä kaikki plus kymmeniä muita mahdollisuuksia kravattitelineistä housutankoihin.

        Kustannukset riippuvat siis monista tekijöistä eikä tähän oikein pysty antaa suoraa vastausta.


      • Sole

        Annatko vielä vinkkeja sisustukseen?
        Asun Helsingissä, Pukinmäessä.

        Terv. Sven


      • mbch
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        Hei! Teen tänä kesänä työkseni mm. myös vaatehuoneiden säilytysratkaisuja. Tarkoitatko kustannuksilla suunnittelukustannuksia vai remontin kustannuksia? Kun itse teen suunnitelman asiakkaalle niin teen sen niin että veloitan suunnittelusta mikäli asiakas ei tilaa kyseisiä tuotteita suunnitelman jälkeen ketjumme kautta, mutta mikäli tilaa, suunnittelutyö hyvitetään laskussa...

        Itse kustannuksista sen verran että ne toki riippuvat huoneen koosta, jota et ole maininnut. Lattian kustannukset ovat halvimmillaan noin 7€ neliö. Seinämaalit saat varmaan alle 50 euron.

        Mutta säilytysjärjestelmät ovat varmaan se kallein juttu. Itse teen säilytysjärjestelmäsuunnitelmia sellaisen kuin Elfan tuotteilla vaatehuoneisiin viikoittain ja niille tulee hintaa noin 100 eurosta eteenpäin. Riippuen siitä haluatko tilaan hyllyjä, säilytyskoreja vai kenties vaatetankoja. Itse myyn vain Elfan tuotteita, johon kuuluvat nämä kaikki plus kymmeniä muita mahdollisuuksia kravattitelineistä housutankoihin.

        Kustannukset riippuvat siis monista tekijöistä eikä tähän oikein pysty antaa suoraa vastausta.

        ottaa kuitenkin vanha ja kokenut suunnittelija, tuntipalkka voi olla kovempi - mutta työt sujuu kertaheitolla.

        http://www.sisustussuunnittelu.net/


      • vilmapii
        mbch kirjoitti:

        ottaa kuitenkin vanha ja kokenut suunnittelija, tuntipalkka voi olla kovempi - mutta työt sujuu kertaheitolla.

        http://www.sisustussuunnittelu.net/

        ei kantsi hukata aikaa/rahoja johonki puoliämatööriin. minä myös ottaisin jonkun hyvän ja kokeneen, eipähän tule yllätyksiä!


    • sisustusartesaani opiskelija

      Hinta vaihtelee esim. jos asuu eteläsuomessa (pääkaupunkiseudulla) ni hinnat voi ihan hyvin olla noin 70-120e/h ja vaikka Pohjois-Karjalassa niin hinnat ovat yleensä 45-70e/h. Alaa opiskelevat tekevät sisustussuunnitelmia koulutyönä (projekteina ja lopputyönä) yleensä halvemmalla.

      • vanhaa uudeksi

        Hei!Mistä voisi täällä Kymenlaakson alueella löytää sisustusartesaaniopiskelijoita,jotka voisivat mahd.lopputyönään tehdä edullisesti suunnitelman isoon vanhempaan maalaistaloon?


      • Sisustussuunnittelun opiske...
        vanhaa uudeksi kirjoitti:

        Hei!Mistä voisi täällä Kymenlaakson alueella löytää sisustusartesaaniopiskelijoita,jotka voisivat mahd.lopputyönään tehdä edullisesti suunnitelman isoon vanhempaan maalaistaloon?

        Hei! Itse opiskelen sisustussuunnittelua Kouvolan ammattikorkeakoulussa. Meidän koulussamme opiskelee myös sisustusrestauroijia jotka tietävät paremmin vanhoista taloista. Esimerkiksi sisustussuunnittelijan ja restauroijan yhdessä laatima suunnitelma taloosi voisi olla tosi hyvä juttu. Kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi koulullemme ja tiedustella olisiko kukaan innostunut lähtemään mukaan tällaiseen projektiin. Varsinkin syksyllä monet etsivät lopputyöprojektia itselleen joten tämä voisi olla aihe lopputyölle. Eli otappa yhteyttä Kouvolan ammattikorkeakoulun muotoilun yksikköön!! :)


      • TÄH?
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        Hei! Itse opiskelen sisustussuunnittelua Kouvolan ammattikorkeakoulussa. Meidän koulussamme opiskelee myös sisustusrestauroijia jotka tietävät paremmin vanhoista taloista. Esimerkiksi sisustussuunnittelijan ja restauroijan yhdessä laatima suunnitelma taloosi voisi olla tosi hyvä juttu. Kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi koulullemme ja tiedustella olisiko kukaan innostunut lähtemään mukaan tällaiseen projektiin. Varsinkin syksyllä monet etsivät lopputyöprojektia itselleen joten tämä voisi olla aihe lopputyölle. Eli otappa yhteyttä Kouvolan ammattikorkeakoulun muotoilun yksikköön!! :)

        Kyseinen laitos on kyllä KYMENLAAKSON ammattikorkeakoulu. (et vissiin ole kovin perehtynyt oman koulusi nimeen sen tarkemmin...)


      • sisop
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        Hei! Itse opiskelen sisustussuunnittelua Kouvolan ammattikorkeakoulussa. Meidän koulussamme opiskelee myös sisustusrestauroijia jotka tietävät paremmin vanhoista taloista. Esimerkiksi sisustussuunnittelijan ja restauroijan yhdessä laatima suunnitelma taloosi voisi olla tosi hyvä juttu. Kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi koulullemme ja tiedustella olisiko kukaan innostunut lähtemään mukaan tällaiseen projektiin. Varsinkin syksyllä monet etsivät lopputyöprojektia itselleen joten tämä voisi olla aihe lopputyölle. Eli otappa yhteyttä Kouvolan ammattikorkeakoulun muotoilun yksikköön!! :)

        Mitä eli ketä ovat Kyamkissa opiskelevat sisustusrestauroijat? Itsekin siellä opiskelen, mutten tällaiseen nimikkeeseen ole ennen törmännyt....


    • Bou_lle

      Sivustolla www.sisustusinfo.fi on keskitetty suunnittelijapalvelu, jonka kautta voi laittaa tarjouspyynön tai hintakyselyn useille sisustussuunnittelijoille samalla kertaa. Sitä kautta saa ainakin ihan varmaa tietoa kustannuksista.

    • Sisustussuunnittelun opiske...

      Ajattelin vain kertoa, että mikäli haluaa päästä sisustussuunnitelmissa vähän halvemmalla mutta saada silti hyvän suunnitelman, kannattaa käyttää sisustussuunnittelun opiskelijaa. Monesti jo kolmannen ja neljännen vuoden opiskelijat ovat erittäin päteviä tekemään suunnitelmia. Itsekin työskentelen tämän kesän tehden sisustussuunnitelmia isommalle ketjulle ja olen opiskellut vasta kaksi vuotta. Kannattaa tiedustella opiskelijasuunnittelijoita alan ammattikorkeakouluista tai yliopistoista, joita löytyy mm. Helsingistä, Kouvolasta, Lahdesta ja Rovaniemeltä. Opiskelija saattaa monesti tulla erittäin halvaksi, mutta tällöin opiskelija saa materiaalia omaan suunnitteluportfolioonsa mikä edesauttaa opiskelijan etenemistä.
      Rohkeasti vaan asiassa eteenpäin! :)

      • heidi l.

        Hei!

        Haluaisin käyttää opiskelijaa 62 m2 asunnon sisustussuunnittelussa. Mitään varsinaista suurempaa remonttia ei tarvitse tehdä, muutama seinä ehkä maalata. Miten saan yhteyden tällaisiin opiskelijoihin?


      • Sisustussuunnittelun opiske...
        heidi l. kirjoitti:

        Hei!

        Haluaisin käyttää opiskelijaa 62 m2 asunnon sisustussuunnittelussa. Mitään varsinaista suurempaa remonttia ei tarvitse tehdä, muutama seinä ehkä maalata. Miten saan yhteyden tällaisiin opiskelijoihin?

        ...missäpäin suomea ensinnäkin asut?
        Voin suoritella eri opiskelijoita ja antaa yhteystietoja mikäli tiedän asuinaluettasi. voin tietysti itsekin antaa vinkkejä sisustussuunnittelun opiskelijana...


      • heidi l.
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        ...missäpäin suomea ensinnäkin asut?
        Voin suoritella eri opiskelijoita ja antaa yhteystietoja mikäli tiedän asuinaluettasi. voin tietysti itsekin antaa vinkkejä sisustussuunnittelun opiskelijana...

        Asun Puistolassa, Pohjois-Helsingissä. Osaatko muuten kertoa, minkä verran suunnilleen opiskelijat veloittavat?


      • Sisustussuunnittelun opiske...
        heidi l. kirjoitti:

        Asun Puistolassa, Pohjois-Helsingissä. Osaatko muuten kertoa, minkä verran suunnilleen opiskelijat veloittavat?

        muutamien helsinginseudulla asuvien yhteystietoja kun ehdin...
        opiskelijat ottavat yleensä noin 10-20 euroa tunnilta tai sovitun könttäsumman suunnitelmasta. itse olen aina katsonut tilanteesta riippuen...
        lisäksi siihen päälle mahdolliset matka ja materiaalikustannukset.
        kannattaa tiedustella helsingissä esimerkiksi taikin kautta suunnittelijaopiskelijoita. heillä saattaa olla antaa listaa mahdollisista suunnittelijosta, mutta opiskelijasuunnittelijaa saattaa olla vaikeakin löytää sillä suunnitteluun opiskelija tarvitsee toiminimen.
        miten kiireesti tarvitsisit suunnittelijaa?


      • heidi l.
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        muutamien helsinginseudulla asuvien yhteystietoja kun ehdin...
        opiskelijat ottavat yleensä noin 10-20 euroa tunnilta tai sovitun könttäsumman suunnitelmasta. itse olen aina katsonut tilanteesta riippuen...
        lisäksi siihen päälle mahdolliset matka ja materiaalikustannukset.
        kannattaa tiedustella helsingissä esimerkiksi taikin kautta suunnittelijaopiskelijoita. heillä saattaa olla antaa listaa mahdollisista suunnittelijosta, mutta opiskelijasuunnittelijaa saattaa olla vaikeakin löytää sillä suunnitteluun opiskelija tarvitsee toiminimen.
        miten kiireesti tarvitsisit suunnittelijaa?

        Olen asunut nyt jo 5 vuotta nykyisessä asunnossani (kaksio 62 m2) ja en ole koskaan saanut sitä sellaiseksi, mitä haluaisin. Siten, asialla ei välttämättä ole kiire, vaikka joka päivän tuskailenkin asuntoni kanssa :)

        Mitään sen suurempaa sisustussuunnitelmaa tuskin tarvitsen, mutta haluaisin hieman vinkkejä, miten sen saisi sellaiseksi kuin haluaisimme. Ja mistä tarvikkeita kannattaa ostaa ja myös värimaailmaan haluaisin "ammattilaisen" apua.


      • zenifur
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        muutamien helsinginseudulla asuvien yhteystietoja kun ehdin...
        opiskelijat ottavat yleensä noin 10-20 euroa tunnilta tai sovitun könttäsumman suunnitelmasta. itse olen aina katsonut tilanteesta riippuen...
        lisäksi siihen päälle mahdolliset matka ja materiaalikustannukset.
        kannattaa tiedustella helsingissä esimerkiksi taikin kautta suunnittelijaopiskelijoita. heillä saattaa olla antaa listaa mahdollisista suunnittelijosta, mutta opiskelijasuunnittelijaa saattaa olla vaikeakin löytää sillä suunnitteluun opiskelija tarvitsee toiminimen.
        miten kiireesti tarvitsisit suunnittelijaa?

        Ostin juuri oman asunnon (Alppila 26neliötä) ja tarvitsisin sisustussuunnittelijan apua ennen kuin kuin muutan elokuun alussa. Valaistus, huonekalujen sijoittelu, seinien maalaus, värimaailma. Minulla on selkeät toiveet, mutta toteutus ja kokonaisuuden hahmotus tuottavat ongelmia.

        Olisitko ystävällinen ja palaisit asiaan sähköpostitse:
        [email protected]


      • Ciisu
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        ...missäpäin suomea ensinnäkin asut?
        Voin suoritella eri opiskelijoita ja antaa yhteystietoja mikäli tiedän asuinaluettasi. voin tietysti itsekin antaa vinkkejä sisustussuunnittelun opiskelijana...

        Ollaan muutettu Kirkkonummella 50,5 neliöiseen kaksioon mutta en osaa hahmottaa olohuonetta.
        Kaikki alkaisi vuodesohvan ostosta eli koko olohuone uusiksi jonkinlainen visio on olemassa osaisitko suositella jotain henkilöä pulmaamme.
        Asialla ei ole kovin kiire. Kiitos etukäteen.


      • ToniR

        Itsekin pähkäilen uuden asuntoni sisustuksen kanssa. Joitain uusia huonekaluja on jo hankittuna, mutta selkeä näkemys ynnä muutama huonekalu puuttuu.
        Jos siis löytyisi yhteystietoja pk-seudulla vaikuttavista opiskelijoista, joita kiinnostaisi 62 neliöisen kerrostaloasunnon sisustussuunnitelma, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Kohde sijaitsee Helsingissä Pitäjänmäellä.
        /Toni


      • heidi l.
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        muutamien helsinginseudulla asuvien yhteystietoja kun ehdin...
        opiskelijat ottavat yleensä noin 10-20 euroa tunnilta tai sovitun könttäsumman suunnitelmasta. itse olen aina katsonut tilanteesta riippuen...
        lisäksi siihen päälle mahdolliset matka ja materiaalikustannukset.
        kannattaa tiedustella helsingissä esimerkiksi taikin kautta suunnittelijaopiskelijoita. heillä saattaa olla antaa listaa mahdollisista suunnittelijosta, mutta opiskelijasuunnittelijaa saattaa olla vaikeakin löytää sillä suunnitteluun opiskelija tarvitsee toiminimen.
        miten kiireesti tarvitsisit suunnittelijaa?

        Hei,

        Haluaisin nyt syksyn alkaessa apua ainakin olohuoneen sisustukseen. Mistä saisin apua? Opiskelijat/harrastelijat käyvät myös.


      • Sole
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        ...missäpäin suomea ensinnäkin asut?
        Voin suoritella eri opiskelijoita ja antaa yhteystietoja mikäli tiedän asuinaluettasi. voin tietysti itsekin antaa vinkkejä sisustussuunnittelun opiskelijana...

        Saako sinulta vilä neuvoa sisustamiseen.
        Asun hesas.

        Terv. Sven


      • Nupunäiti

        Kaipaisin sisustussuunnittelijan apua kipeästi! Meitä asuu kolme henkilöä(Minä, mies ja vauva 9kk) 36 m2 kerrostaloasunnossa ja tuntuu etä tila loppuu kesken. Asunnon ratkaisut eivät toimi mielestäni lainkaan. Olisiko joku sisustusopiskelija kiinnostunut tällaisesta haasteesta? Asumme varsinais-suomessa.


      • lirppu
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        ...missäpäin suomea ensinnäkin asut?
        Voin suoritella eri opiskelijoita ja antaa yhteystietoja mikäli tiedän asuinaluettasi. voin tietysti itsekin antaa vinkkejä sisustussuunnittelun opiskelijana...

        olisiko sulla antaa sisustussuunnittelijaksi opiskelevien yhteystietoja pk-seudulta?
        Lopputyö/projektit?
        asun espoossa ja haen suunnitteluapua!


      • Merka
        lirppu kirjoitti:

        olisiko sulla antaa sisustussuunnittelijaksi opiskelevien yhteystietoja pk-seudulta?
        Lopputyö/projektit?
        asun espoossa ja haen suunnitteluapua!

        Hei! Olen virolainen sisustussuunitelija. Asun nyt Espoossa ja teen työkseni sisustuksia. Olen tehnyt paljon kotitila suunitelmia ja muun muassa lähes 20. malliasuntoja virossa (NCC Rakennus OY ) Jos tarvitset sisustusapua ja ideoita, ota rohkeasti yhteyttä [email protected] Voin laittaa myös lisäksi portfolio.
        Ystävallisin terveisin,
        Merike


      • Apua tarvitseva
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        muutamien helsinginseudulla asuvien yhteystietoja kun ehdin...
        opiskelijat ottavat yleensä noin 10-20 euroa tunnilta tai sovitun könttäsumman suunnitelmasta. itse olen aina katsonut tilanteesta riippuen...
        lisäksi siihen päälle mahdolliset matka ja materiaalikustannukset.
        kannattaa tiedustella helsingissä esimerkiksi taikin kautta suunnittelijaopiskelijoita. heillä saattaa olla antaa listaa mahdollisista suunnittelijosta, mutta opiskelijasuunnittelijaa saattaa olla vaikeakin löytää sillä suunnitteluun opiskelija tarvitsee toiminimen.
        miten kiireesti tarvitsisit suunnittelijaa?

        Hei! Olisiko täällä Imatran/Lappeenrannan alueella sisustussuunnittelija opiskelijaa joka haluaisi suunnitella rintamamiestalon yläkerran? Itse olen huono hahmottamaan näitä sisustus juttuja! Yläkerta on nyt remontissa ja sinne laitetaan lisä eristettä sekä kaikki pinnat uusiksi! Ottaisin mielelläni kohtuuhintaista apua vastaan!!


      • vinttiremppa
        Sisustussuunnittelun opiske... kirjoitti:

        ...missäpäin suomea ensinnäkin asut?
        Voin suoritella eri opiskelijoita ja antaa yhteystietoja mikäli tiedän asuinaluettasi. voin tietysti itsekin antaa vinkkejä sisustussuunnittelun opiskelijana...

        Hei, meillä on vanhan puutalon yläkerran remontti tulossa. Seiniä kaatuu ja ikkunoita tulee lisää jne. Tähän projektiin tarvittais suunnitteluapua. Onko Pirkanmaan alueella sisustusalan opiskeiljoita joita voisi kysellä?


      • Anonyymi
        Merka kirjoitti:

        Hei! Olen virolainen sisustussuunitelija. Asun nyt Espoossa ja teen työkseni sisustuksia. Olen tehnyt paljon kotitila suunitelmia ja muun muassa lähes 20. malliasuntoja virossa (NCC Rakennus OY ) Jos tarvitset sisustusapua ja ideoita, ota rohkeasti yhteyttä [email protected] Voin laittaa myös lisäksi portfolio.
        Ystävallisin terveisin,
        Merike

        Kyllä suomalainen pitää olla virolaisiin en luota sori


    • Tyytyväinen suunnitelmaan

      Sisustussuunnittelijat laskuttavat työnsä usein tuntihinnoittelulla. Hinnat ovat noin 40 - 80 € / tunti alv 22 %.

      Toiset suunnittelijat arvioivat työhön käytettävät tunnit ensi tapaamisen jälkeen ja antavat sen perusteella tarjouksen, toiset vain antavat tuntien juosta ja lopussa lähettävät laskun. Tähän ei tietenkään kannata suostua, ammattilaisen kyllä pitäisi tietää työn hinta etukäteen.

      Itse tilasin sisustussuunnitelman viime syksynä, ja kyllä kannatti! Kodista tuli kodikas ja toimiva, säilytystilaakin lisättiin. Lisäksi suunnittelija keksi muutaman sellaisen idean, joita en ikinä olisi itse keksinyt!

      Käytin Helsingissä ja Lahdessa toimivaa Cocoon Design suunnittelutoimistoa. Olin tosi tyytyväinen suunnitelmaan ja kaikki sujui aikataulussa ja toiveideni mukaan.

      • ja tulisin hommiin!

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.


      • Tarjaxx
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Moi,

        Löytyisikö Turusta opiskelijaa, joka tulisi suunnittelemaan kerostalon lasten huoneen, olohuoneen ja kylppärin, ainakin alkajaisiksi?


      • MsTottestrom
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Hei!

        Otatko yhteyksiä jos olet kiinnostunut omakotitalon sisustussuunnitteluprojektista Lahdessa? Sähköposti ja puhelin ovat aktiivisessa käytössä joten välimatka tuskin on mahdoton? Kirjoittelehan niin jutellaan ainakin lisää.

        Terveisin Katri Ranta, Lahti


      • Sisustuksen opiskelija
        MsTottestrom kirjoitti:

        Hei!

        Otatko yhteyksiä jos olet kiinnostunut omakotitalon sisustussuunnitteluprojektista Lahdessa? Sähköposti ja puhelin ovat aktiivisessa käytössä joten välimatka tuskin on mahdoton? Kirjoittelehan niin jutellaan ainakin lisää.

        Terveisin Katri Ranta, Lahti

        Hei!
        Kyllä olen kiinnostunut! Välimatka on ihan ok. Ensin tarvitsen tietenkin pohjakuvat sekä hieman valokuvia. Tarkistusmittoja pitää ottaa paikanpäällä ainakin keittiöstä ym. joihin voi tulla hyvinkin tarkasti mitoitettuja kalusteita. Joten aluksi on hyvä tulla käymään, voimme samalla keskustella toiveistanne ja tarpeistanne. Jatko onnistuu "etänä". Voidaan sopia tarkemmin jos laitat vaikkapa sähköpostiosoitteesi palstalle!

        Ystävällisin terkuin Suvi


      • MsTottestrom
        Sisustuksen opiskelija kirjoitti:

        Hei!
        Kyllä olen kiinnostunut! Välimatka on ihan ok. Ensin tarvitsen tietenkin pohjakuvat sekä hieman valokuvia. Tarkistusmittoja pitää ottaa paikanpäällä ainakin keittiöstä ym. joihin voi tulla hyvinkin tarkasti mitoitettuja kalusteita. Joten aluksi on hyvä tulla käymään, voimme samalla keskustella toiveistanne ja tarpeistanne. Jatko onnistuu "etänä". Voidaan sopia tarkemmin jos laitat vaikkapa sähköpostiosoitteesi palstalle!

        Ystävällisin terkuin Suvi

        Hienoa!

        Laitatko mailia [email protected] niin päästään keskustelemaan tarkemmin miten projekti etenisi, hinnoista, millaisia töitä olet tehnyt jne

        Terkuin Katri


      • Aststo
        MsTottestrom kirjoitti:

        Hienoa!

        Laitatko mailia [email protected] niin päästään keskustelemaan tarkemmin miten projekti etenisi, hinnoista, millaisia töitä olet tehnyt jne

        Terkuin Katri

        Hieman kummallista tätä kautta ottaa yhteyksiä, mutta here goes, Google tänne johdatti.

        Asianajotoimistollamme on Töölössä toimisto (3h käytävä keittiösoppi) joka on jumahtanut 90-luvulle sisustukseltaan. Kyseessä on vuokratila, joten sisustus tulisi toteuttaa huonekaluin ja tekstiilein (matoin). Jos jotain opiskelijaa kiinnostaa ottaa haasteeksi sekalainen toimisto, jossa mapit kaipaavat tilaa ja huonekalut lisää arvokkuutta, niin ota yhteyttä:

        lepikko (at) mappi.helsinki.fi


      • annese
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Voitko ottaa yhteyttä, koskien omakotitalon sisustussuunnitelmaa Lohjalla.
        Anne 0400 688 700


      • tuskastunut.....
        annese kirjoitti:

        Voitko ottaa yhteyttä, koskien omakotitalon sisustussuunnitelmaa Lohjalla.
        Anne 0400 688 700

        Eli Rakennamme parhaillaan omakotitaloa ja osa sisutusmateriaaleista on jo sovittu ja laitettu mm.keittiö mutta kaipaisin apua vielä värien ja tapettien,lattioiden ja kylpyhuoneen materiaalien valintaan...eli sinä sisustussuunnittelija joka olit Lahden alueella niin minulle voisit myös laittaa sähköpostia.
        [email protected]


      • -^-^-
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Terve sisustussuunnittelun opiskelija!

        Jos suunnittelutoimeksianto kiinnostaa, ota yhteyttä: jop i17 ät net sonic piste fi. Välit pois osoitteesta.


      • Fac-ut-vivas
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Hei sisustussuunnitteluopiskelija! Tarjolla olisi rivitalokohde Espoossa. Uudelleenjärjestelyä, säilytysratkaisuja, luovia ideoita mahduttaa asuntoon uusi vauva. Lapsiperhehärdelli. Ei pintaremontteja, pelkkää kalustamista. Rento koti ja rennot asukkaat. Muutokset tulisi tehdä touko-heinäkuussa. Ota yhteyttä [email protected] ps. Sisustussuunnittelijan käyttö on tuttua entuudestaan, ja kokemukset olivat erittäin hyvät.


      • Arkkitehti opiskelija
        Tarjaxx kirjoitti:

        Moi,

        Löytyisikö Turusta opiskelijaa, joka tulisi suunnittelemaan kerostalon lasten huoneen, olohuoneen ja kylppärin, ainakin alkajaisiksi?

        Heippa, Olen Turkulainen arkkitehtuurin opiskelija ja teen nyt työkseni sisustuksia. Käy vierailemassa nettisivuillani ja ota yhteyttä! http://www.suunnittelutoimistoolohuone.com


      • Sisustussuunnittelua
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Hei.
        Jos käyt lukemassa vielä tätä ketjua.... voisi olla hommia tarjolla. Heitä meiliä osoitteeseen tude miuku-mauku luukku pistetähän com


      • lirppu
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        asun espoossa ja rivitalokodin yläkerrassa tarvittaisiin sistusuunnittelijan apua ja ideoita, otatah suoraan muhun yhteyttä:
        [email protected]


      • Memmala
        Sisustussuunnittelua kirjoitti:

        Hei.
        Jos käyt lukemassa vielä tätä ketjua.... voisi olla hommia tarjolla. Heitä meiliä osoitteeseen tude miuku-mauku luukku pistetähän com

        Meillä olisi pieni projekti tarjolla, kaksion olohuone Tikkurilassa. Vanhat kalusteet kiertoon ja uutta tilalle - mutta minkälaista?? Ota suoraan yhteyttä nasu.ihaa (ät) gmail.com niin sovitaan jatkosta.


      • Kylmälä
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Hei!
        Tarvitsemme apua omakotitalon olohuoneen sisustsmiseen. Uusimme kaiken lukuunotamatta lattian.
        Yht. p-j.hagelberg(at)kolumbus.fi


      • Meitä on moneksi

        Haluasin kommentoida mainitsemaasi suunnittelijoiden käyttämää tuntilaskutusta ja väitettäsi siitä, että ammattilaisen tulisi tietää työn hinta etukäteen. Itse olen ollut allalla jo vuosia ja mielestäni väitteesi on hurjan mustavalkoinen eikä todellisuuteen/kokemukseen hyvin perustuva.

        Sisustussuunnitteluprojektit ovat hyvin erilaisia. Joissain tapauksissa kyse on hyvin tavanomaisesta suunnitelmasta esim. olohuoneen tilasuunnittelu, värimaailma ja materiaalit. Näihin on helppo arvioida loppusumma. Monissa tapauksissa on kuitenkin kyse isommasta projektista, missä voi yllättäen tulla lisähiontaa ja odottamattomia (niin suunnittelijalle kuin asiakkaallekin) muutoksia niin että suunnitteluosuuden tuntimäärä lisääntyy huomattavasti. On myös otettava huomioon eri tyyppiset asiakkaat, toiset ovat omatoimisempia, toiset soittelevat suunnittelijalle vähän väliä ja näin suunnittelijalle tulee taas lisätunteja. Toiset haluavat suunnittelijan valaisinliikkeseen mukaan, toisille riittää se, että neuvoo minkä kokoinen, -värinen, ja -tyylinen valaisin tulisi ostaa. Esimerkkejä on lukemattomia.

        Mitä yritän sanoa on se, ettei suunnittelijan ammattitaitoa sovi kyseenalaistaa sillä toimiiko hän tunti- vai urakkahinnoilla. Toimintatapoja on monia ja kunhan homma toimii molempiin suuntiin niin molemmat vaihtoehdot yhtä hyviä!


      • maukka56
        ja tulisin hommiin! kirjoitti:

        Opiskelen sisustusuunnittelua ja tulisin mieluusti pääkaupunkiseudulla suunnittelemaan mitä tahansa kohdetta.
        Olen tehnyt sekä koti- että pieniä liiketilasuunnitelmia. Vahvuuksinani pidän mielikuvitusta, saan taatusti yksilöllistä jälkeä, ja lisäksi pidän haasteista eli ratkon mielelläni asunnon toimivuuteen liittyviä ongelmia.
        Otan sinuun yhteyttä mikäli jätät yhteystietosi palstalle.

        Hei,

        Vaikka asumme Porvoon länsipuolella silti rohkenen kirjoittaa sinulle.

        Asumme omakotitalossa joka kaipaisi ainakin olohuoneen osalta suunnitteluapua jotta saisimme sen toimivaksi.

        Jos olet kiinnostunut ota yhteyttä niin katsotaan kuinka päästään eteenpäin.

        Terveisin

        Mauri Itkonen
        0400 670672
        [email protected]


    • minski84

      http://sites.google.com/site/minnaporkola/seinamaalaus Käy katsomassa nettisivuiltani millaisia hommia teen ja millä hinnalla. Olen vielä opiskelija, mutta valmistun nyt toukokuussa tila- ja kalustemuotoilijaksi. Kuopiossa ja lähialueilla tekisin mielelläni hommia :) Vielä en ole perustanut toiminimeä, mutta freelancerina voin suunnitella jo nyt.

      • Kirsikka38

        Löytyisikö sisustussuunnittelua opiskeleva, joka olisi kiinnostunut tekemään suunnitelman kolmelle makkarille & isolle eteiselle Itä-Vantaalla (neliöissä ehkä n. 65)? Asialla ei ole kiire, joten jos luet tätä vaikka loppuvuodesta 2009, voi olla, että asialle ei ole vieläkään tehty mitään.... Mutta haaveissa on, joten jos tekijä löytyy, niin ota yhteyttä: [email protected]

        PS: Naapurikin on puhunut samasta asiasta, joten voi olla, että tästä poikisi toinenkin työkeikka.


      • souldesign
        Kirsikka38 kirjoitti:

        Löytyisikö sisustussuunnittelua opiskeleva, joka olisi kiinnostunut tekemään suunnitelman kolmelle makkarille & isolle eteiselle Itä-Vantaalla (neliöissä ehkä n. 65)? Asialla ei ole kiire, joten jos luet tätä vaikka loppuvuodesta 2009, voi olla, että asialle ei ole vieläkään tehty mitään.... Mutta haaveissa on, joten jos tekijä löytyy, niin ota yhteyttä: [email protected]

        PS: Naapurikin on puhunut samasta asiasta, joten voi olla, että tästä poikisi toinenkin työkeikka.

        Hei kaikille sisustuspulmien kanssa painiville ihmisille!

        Teen sisustusuunnittelua opiskelijatyönä oman toiminimeni kautta. Tarjoan persoonallisia tiloja ja elämänmakuista fiilistä sisustamiseen, voit tutustua minuun ja töihini osoitteessa: www.souldesign.fi

        Sivujen kautta voit ottaa yhteyttä minuun sekä lähettää kuvia kodistasi tai muusta sisustussuunnitelmaa kaipaavasta tilasta. Vaikka toimin pääosin Pääkaupunkiseudun ja Turun alueella, otan parhaani mukaan huomioon myös muualta Suomesta tulevat yhteydenotot.


      • Minna DESIGN
        souldesign kirjoitti:

        Hei kaikille sisustuspulmien kanssa painiville ihmisille!

        Teen sisustusuunnittelua opiskelijatyönä oman toiminimeni kautta. Tarjoan persoonallisia tiloja ja elämänmakuista fiilistä sisustamiseen, voit tutustua minuun ja töihini osoitteessa: www.souldesign.fi

        Sivujen kautta voit ottaa yhteyttä minuun sekä lähettää kuvia kodistasi tai muusta sisustussuunnitelmaa kaipaavasta tilasta. Vaikka toimin pääosin Pääkaupunkiseudun ja Turun alueella, otan parhaani mukaan huomioon myös muualta Suomesta tulevat yhteydenotot.

        Olen sisustussuunnittelija Lahdesta. Teen sisustussuunnittelua pääasiassa yksityisiin koteihin stailauskäynneistä kokonaisvaltaiseen suunnitteluun asti. Jos kaipaat ammattilaisen apua, ota yhteyttä www.minnadesign.fi
        [email protected]


    • yp

      Hei kaikille sisustussuunnittelusta kiinnostuneille!

      Helsingissä toimii Sisustussuunnittelutoimisto Sisustusvimma, jota pyörittää Hannakaisa Manninen. Itse tilasin sieltä saunamökin sisustussuunnittelman. Olin erittäin tyytyväinen muutaman päivän kestäneeseen työhön. Hän on kuulemma ollut töissä aikaisemmin Helena Karihtalan sisustussuunnittelutoimistossa. Työn jälki vakuutti ja voin suositella. Hinta jäi hieman alle tuhanteen euroon.

      http://www.sisustusvimma.fi

      • Seinät purettu..

        Muutimme ja olemme nyt avarassa tilassa ja pohdimme miten edetä, kertokaa viime aikaiset kokemukset sisustussuunnittelusta, ja mielellään myös hintatietoa.


      • raksalle
        Seinät purettu.. kirjoitti:

        Muutimme ja olemme nyt avarassa tilassa ja pohdimme miten edetä, kertokaa viime aikaiset kokemukset sisustussuunnittelusta, ja mielellään myös hintatietoa.

        Sori, kun en voi auttaa ed. kysymykseen.
        Löytyisikö tätä kautta ketään sisustussuunnittelua/vastaavaa opiskelevaa. Olemme muuttamassa kesällä (syksyllä) itse rakentamaamme puolitoistakerroksiseen omakotitaloon. Rakennamme ensiksi vain alakerran. Haluaisin sisustussuunnittelijan avuksi mm. seinä- ja lattiamateriaalien valintaan sekä alakerran kalustamiseen. Olisiko kukaan innostunut lähtemään mukaan tällaiseen projektiin?
        Korvausta vastaan tietenkin.

        Tiedän, että vasta syksyllä monet etsivät lopputyöprojektia itselleen joten ajankohdallisesti tämä ei sopisi lopputyön aiheeksi? Ainakin opiskelija saa materiaalia omaan suunnitteluportfolioonsa mikä edesauttaa opiskelijan etenemistä.

        Laita viestiä, jos kiinnostuit!
        [email protected]


      • Living Divine
        Seinät purettu.. kirjoitti:

        Muutimme ja olemme nyt avarassa tilassa ja pohdimme miten edetä, kertokaa viime aikaiset kokemukset sisustussuunnittelusta, ja mielellään myös hintatietoa.

        Olen pääkaupunkiseudulla toimiva väri- ja sisustussuunnittelija. En ole varma mihin aiempaan viestiin viittaat, eli oletko tältä suunnalta. Olen kuitenkin valmis tulemaan pidemmällekin, sillä liikun jatkuvasti etelä-suomen alueella työni puitteissa.
        Tuntihintani on kohtuullinen ja sovin mielelläni myös "urakkahintoja". Yhdessä voimme miettiä millaista apua tarvitsette. Suunnitelma voi käsittää esimerkiksi vain konsultointia paikan päällä, värisuunnitelman, tai vaikkapa koko asunnon pintamateriaalit, kalusteet, tekstiilit jne.
        Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse, niin voimme keskustella tarkemmin! Yhteystiedot löytyvät googlettamalla Sisustustoimisto Living Divine.


      • Nipsu&Myy
        Living Divine kirjoitti:

        Olen pääkaupunkiseudulla toimiva väri- ja sisustussuunnittelija. En ole varma mihin aiempaan viestiin viittaat, eli oletko tältä suunnalta. Olen kuitenkin valmis tulemaan pidemmällekin, sillä liikun jatkuvasti etelä-suomen alueella työni puitteissa.
        Tuntihintani on kohtuullinen ja sovin mielelläni myös "urakkahintoja". Yhdessä voimme miettiä millaista apua tarvitsette. Suunnitelma voi käsittää esimerkiksi vain konsultointia paikan päällä, värisuunnitelman, tai vaikkapa koko asunnon pintamateriaalit, kalusteet, tekstiilit jne.
        Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse, niin voimme keskustella tarkemmin! Yhteystiedot löytyvät googlettamalla Sisustustoimisto Living Divine.

        Asumme Lahden keskustassa kerrostalossa, 4h k p, 84,5 neliötä.
        Tarvitsisimme apua yhtenäisen tyylin ja värimaailman löytämiseen!
        Asumme vuokralla, joten mitään maalaamista tai remppaamista ei asunnossa voi tehdä, mutta materiaalit, tekstiilit ja yhtenäinen, toimiva ja tyylikäs kokonaisuus olisi löydyttävä!
        Olemme lapseton pariskunta, ja perheeseemme kuuluu kaksi kissaa, ehkä myös pian kolmaskin.

        Otathan yhteyttä sähköpostiini niin keskustellaan palveluistasi ja hinnoistasi!

        [email protected]


        kiitos! :)


      • rantati

        Valitsin Hannakaisa Mannisen tekemään reilun 15 m2 kylpyhuoneen ja saunan remonttisuunnittelun Helsingissä. Tai en itse asiassa valinnut vaan Hannakaisa li ainoa lähes kymmenestä suunnittelijasta, joka viitsi vastata sähköpostiini. Alan henkilöillä taitaa olla tekemistä myynnin ja markkinoinnin kanssa - ehkä koulussa tuli lintsattua ne oppitunnit. Tai sitten firmoilla ja henkilöillä liikaa töitä. Tai ovat ronkeleita.

        Joka tapauksessa kannattaa olla liikkeellä ajoissa. Otin yhteyttä huhtikuussa 2010 eri suunnittelijoihin. Hannakaisa on nyt (elokuun alku 2010) aloittelemassa suunnittelua.

        Suunnittelun jälkeen saa metsästää tekijöitä, joita löytyisi aikaa ja jotka eivät veloittaisi tähtitieteellisiä summia. Tupla-H (www.tupla-h.fi) ja PT-saneeraus (www.pt-saneeraus.fi) ovat käyneet katsastamassa tilan, mutta eivät vielä osanneet antaa tarjoustaan. Vasta sen jälkeen kun ovat saaneet suunnitelmat. Lisää tekijöitä on tulossa katsomaan suunnitelua työmaata ensi viikolla.Laiton sivulle http://kodinremontit.fi "tarjouspyynnön" ja sitä kautta olen saanut parikymmentä viestiä tekijöistä.

        Tekijätkin näyttävät olevan kortin alla. Sopimus pitäisi tehdä puolta vuotta aikaisemmin.

        Kun asunto-osakeyhtiölaki muuttui 1.7.2010 niin nämä kerrostaloremontit näyttäisivät vaativat suunnittelija ja sertifioidut tekijät lähes joka hommaan. Taloyhtiön hallitus ilmoitti, että haluaa nähtäväksi tekijät ja heidän sertifiontinsta. Ja lisäksi pitää palkata rakennusvalvoja ainakin kylppäriremonttiin. Kalliiksi tulee.


      • rantati
        rantati kirjoitti:

        Valitsin Hannakaisa Mannisen tekemään reilun 15 m2 kylpyhuoneen ja saunan remonttisuunnittelun Helsingissä. Tai en itse asiassa valinnut vaan Hannakaisa li ainoa lähes kymmenestä suunnittelijasta, joka viitsi vastata sähköpostiini. Alan henkilöillä taitaa olla tekemistä myynnin ja markkinoinnin kanssa - ehkä koulussa tuli lintsattua ne oppitunnit. Tai sitten firmoilla ja henkilöillä liikaa töitä. Tai ovat ronkeleita.

        Joka tapauksessa kannattaa olla liikkeellä ajoissa. Otin yhteyttä huhtikuussa 2010 eri suunnittelijoihin. Hannakaisa on nyt (elokuun alku 2010) aloittelemassa suunnittelua.

        Suunnittelun jälkeen saa metsästää tekijöitä, joita löytyisi aikaa ja jotka eivät veloittaisi tähtitieteellisiä summia. Tupla-H (www.tupla-h.fi) ja PT-saneeraus (www.pt-saneeraus.fi) ovat käyneet katsastamassa tilan, mutta eivät vielä osanneet antaa tarjoustaan. Vasta sen jälkeen kun ovat saaneet suunnitelmat. Lisää tekijöitä on tulossa katsomaan suunnitelua työmaata ensi viikolla.Laiton sivulle http://kodinremontit.fi "tarjouspyynnön" ja sitä kautta olen saanut parikymmentä viestiä tekijöistä.

        Tekijätkin näyttävät olevan kortin alla. Sopimus pitäisi tehdä puolta vuotta aikaisemmin.

        Kun asunto-osakeyhtiölaki muuttui 1.7.2010 niin nämä kerrostaloremontit näyttäisivät vaativat suunnittelija ja sertifioidut tekijät lähes joka hommaan. Taloyhtiön hallitus ilmoitti, että haluaa nähtäväksi tekijät ja heidän sertifiontinsta. Ja lisäksi pitää palkata rakennusvalvoja ainakin kylppäriremonttiin. Kalliiksi tulee.

        ai niin: suunnittelun hinta lähes 2000 €


      • vanhan uusiminen
        rantati kirjoitti:

        ai niin: suunnittelun hinta lähes 2000 €

        2000 € on iso summa rahaa. Mitä kaikkea siihen suunnitteluun sitten kuuluikaan.
        Jos suunnittelukohteena on omakotitalon seinät, lattia, katto (myös tilasuunnittelu, komerot ym.) sisäovet, ja hinta on vähän yli 1000 € - onko kallista?


    • sis.opisk.

      Nyt on vielä mahdollisuus saada sisustussuunnittelmat opiskelijahinnalla. Toimialueeni Pirkanmaa. Jos kiinnostuit niin mailaa [email protected]

      • -Milja-

      • jihhuuuu
        -Milja- kirjoitti:

        http://www.sisustussuunnittelijat.com/

        Otathan yhteyttä suunnittelijaan p. 044 0528656 / Eija tai Laura
        ------------------------------------------------------------------------------------------

        SISUSTUSARKKITEHDIT SIO


      • AnneliR
        jihhuuuu kirjoitti:

        Otathan yhteyttä suunnittelijaan p. 044 0528656 / Eija tai Laura
        ------------------------------------------------------------------------------------------

        SISUSTUSARKKITEHDIT SIO

        Suosittele hyvää, mutta kohtuuhintaista sisustussuunnittelijaa Oulusta! Apua tarvitsisin olohuoneen kalustamiseen.


      • murumarita

    • kannattaakysyä
      • Rainy-

        Hei!

        Olen uusi sisustussuunnittelualan yrittäjä Lahdessa. Teen sisustussuunnittelu niin yrityksille kuin yksityisille henkilöille. Koulutukseltani olen sisustus- ja näyttelyalan artesaani. Lisäksi olen suunnittelutoimisto Innanin jäsen. (http://www.innan.fi/sisustussuunnittelulahti.php) Jos olet kiinnostunut sisustussuunnittelupalveluista, ota rohkeasti yhteyttä! Toimin pääasiassa Lahden ja Päijät-Hämeen alueella, mutta myös kauempana olevat kohteet ovat sovittavissa. Ensimmäinen tapaaminen on aina ilmainen!

        [email protected]

        (Kotisivut aukeavat viikon sisällä osoitteessa www.rainyday.fi)


      • apua!

        Palvelu aivan ala-arvoista. Vaikea tavoittaa. Saamani suunnitelma on käyttökelvoton ja lasku 728 euroa.
        Kun kyseenalaistin sen, sain puhelimitse huutoa, väittelyä ja päälle puhumista sekä käskyn maksaa lasku ensitilassa. En suosittele kenellekään!


      • vallo
        apua! kirjoitti:

        Palvelu aivan ala-arvoista. Vaikea tavoittaa. Saamani suunnitelma on käyttökelvoton ja lasku 728 euroa.
        Kun kyseenalaistin sen, sain puhelimitse huutoa, väittelyä ja päälle puhumista sekä käskyn maksaa lasku ensitilassa. En suosittele kenellekään!

        Tee kirjallinen reklamatio asiallinen, perintätoimisto ei voi periä riitaista asiaa.


      • hki2010
        vallo kirjoitti:

        Tee kirjallinen reklamatio asiallinen, perintätoimisto ei voi periä riitaista asiaa.

        Hei!

        Suosittelen!

        Teki minulle sisustussuunnitelman ja olen ollut erittäin tyytyväinen palveluun ja työn lopputulokeen.

        Sisustussuunnittelu AK - Dream Design Ky
        www.dreamdesign.fi


    • vilmapii

      fb: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/Helsinki-Finland/Tilasuunnittelu-Anna-Y/132183050166329
      oon ymmärtäny että ainaski helsingissä veloittavat enemmän kun muuaala suomessa.. ehkä noin50-60 euroa

      • sisustuspalvelu

    • Keltainen Ovi

      Suunnitelman hinta perustuu suunnittelijan siihen käyttämään varsinaiseen työaikaan sekä määriteltyyn tuntilaskutushintaan.

      Sisustussuunnittelijan tehokas ajankäyttö, järjestelmällisyys ja kokemuksen tuoma rutiini auttavat suunnittelijaa suoriutumaan toimeksiannosta kohtullisessa ajassa, ja näin ollen kokonaislaskutushinta pysyy maltillisena vaikuttamatta suunnittelijan ns. 'tuntipalkkaan'.

      Suunnitelmaluonnos, joka asiakkaalle on se tärkein tuotos, on myös se johon menee aikaa eniten. Se, tuhlaako suunnittelija aikaansa askarteluun tai 3D-ohjelman opetteluun, vaikuttaa siis hintaan eniten.

      Valitsemalla fiksusti saat koulutetun ja kokemusta keränneen ammattilaisen sisustussuunnitelman, todenmukaisin kuvaluonnoksin kannattavalla hinnalla, mikä vielä todennäköisesti maksaa itsensä takaisin edullisemmilla materiaalihankinnoilla!

      Millaisen suunnitelmaluonnoksen sinä haluaisit nähdä kohteestasi?

      Kuvia ja hintatietoja:
      www.keltainenovi.fi
      www.facebook.com/keltainenovi

    • mainostaja marko
    • Suunnittelu kesken

      Sisustussuunittelijaa kaivataan

      Hei etsin sisustussuunnittelija 3 kohteeseen, joista kaksi ovat kerrostalo asuntoja n. 60 m2 ja yksi omakotitalo n. 150 m2. Erityisesti kylpyhuone ja keittiöratkaisut askarruttavat. Kaikki kohteet ovat vanhoja taloja, joissa jonkin verran remonttia suoritettu.

      Kohteet sijaitsevat Raaseporissa. Ota yhteyttä jos olet kiinostunut projektista.

      [email protected]

    • Riihimäen talo

      Sisustussuunnitelmaa tarvitaan!

      Vuonna 2008 valmistunut talomme sijaitsee Riihimäellä, jossa olohuone sekä keittiö kaipaavat muutosta. Ota yhteyttä, jos kiinnostuit!

      Terveisin Anne
      [email protected]

      • Sonja Borisova

    • loorelai2011

      Hei!

      Olen arkkitehtiopiskelija (valmistuminen keväällä 2012) ja teen sisustussuunnitelmia yritykseni kautta.

      www.sparcle.fi

      Terveisin, Laura
      laura (ät) sparcle.fi

    • Kohde tarjolla

      Tarvitsen sisustussuunnitelman keväällä 2011 valmistuvalle kaksikerroksiselle 190m2 omakotitalolle. Suunnittelutarve sisältää koko asunnon, niin pintamateriaalit kuin huonekalutkin.

      Kokenut kohtuuhintainen suunnittelija, otathan yhteyttä paivi.holm @ saunalahti.fi.

    • sissari

      Sisustussuunnittelijan tuntipalkka on 45-80 euroa / tunti sis alv. 23%. Tottakai tuohon vaikuttaa alan kokemus, koulutus yms. Tuo on sellainen noin hinta. Riippuen suunnittelijasta.
      Tuon hintahaitarin kuullut alan ammattilaisilta.

    • leksan

      Moe, olisi kaksikerriksinen puinen standardi omakotitalo 50-luvulta, joka tarviisi pistää ihan uusiin puihin. Siis todella uusiin puihin. Jos löytyy joku opiskelija tai ammattilainen, jota kiinnostaisi, niin laita mailia osoitteeseen leebox (at) hotmail com niin jatketaan sitten. Paikka on Hämeenlinnan liepeillä.

      yst. terv. lee

      • Kilpailuta.Se

        En ole ihan varma auttaako tämä sinua, mutta olemme juuri avanneet palvelun, jossa voi kilpailuttaa mm. sisustussuunnittelijoita - http://www.kilpailuta.se

        terveisin Kilpailuta.Se-palvelu


    • dream2010

      Käy tutustumassa sisustuspalveluihin www.dreamdesign.fi

    • Aloitteleva suunnitt

      Autan hintaan 60 euroa /tunti. Olen ammattikoulun käynyt sisustuksesta kiinnostunut tyttö. Voin lähettää kuvan yksiöstäni,jonka sisustin kaverini kanssa.

      109 neliön kustannus noin 1600 euroa. Aikaa siihen menee vajaa 30 työtuntia.

    • Designk

      www.designk.fi auttaa suunnittelussa! Hinta 49,00€/tunti sisältää alv:n 23%.

      Käykää tsekkaamassa!!

    • Elina´s

      Olen kalustemuotoilija etelä-pohjanmaalta, hoidan tällä hetkellä kotona pieniä lapsiani ja tykkään intohimoisesti tehdä sisustussuunnittelua lastenhoidon ohessa, kuin harrastuksena! Meneillään nytkin pari projektia! OTA ROHKEASTI YHTEYTTÄ, TUNTITAKSANI EI PÄÄTÄ HUIMAA!! :)

      elimasa(at)luukku.com

    • mrslamsa

      Tässä loistava, luotettava, selkeät hinnat ja kaiken lisäksi edullinen!

      www.kotikuiskaaja.fi

    • *

      Olen koulutettu sisustaja.Teen sisustussuunnitelmia, -remontteja ja huonekalukunnostuksia pääkaupunkiseudulla. www.interioorivapriikki.palvelee.fi.

      Terkuin Sisustaja Jonna

    • saneeraus

      Päijät- hämeen alueella sisustussuunnittelua hintaan n.35 euroa tunti tai suuremmasta urakasta sovitaan hinta. Yrityksessämme myös saneerausfirma.
      Ota yhteyttä [email protected]

    • luontevasisustus

      Kuopion seudulla ja lähiympäristössä toimii amk-koulutettu ammattitaitoinen ja nuorekas sisustussuunnittelija (jolla myös maalarin koulutus!). Samalla yhteydenotolla käytännönläheinen ja raikas sisustussuunnitelma sekä remontin toteutus! Kilpailukykyiset hinnat myös.:) www.luontevasisustus.fi

    • Paula/HousePlan

      Hei!
      Olemme avanneet Kuopioon uuden suunnittelutoimiston pari kuukautta sitten, nyt toimistomme avajaisten kunniaksi meillä on hyvä tarjous suunnittelijan kotikäynnistä. Lisätietoja löytyy alla olevasta linkistä!

      http://www.houseplan.fi/fi/SS Palvelut.html

    • okahvie

      Uudellamaalla toimii remnottinhallistaan erikoistunut yritys, jolta saat myös sisustussuunnittelupalvelua. Tämän lisäksi saat halutettsasi remonttisuunnitelman ja tarvittaessa myös projektijohdo remonttiisi. Suunnittelun veloitus on 60€/ h sis.alv.
      http://www.lattiastakattoon.fi/

    • Blue Blue Sky

      Hei!
      Olemme maanlaajuisesti toimiva laadukkaita sisustusarkkitehtipalveluita tarjoava yritys. Tarjoamme mm. sisustussuunnittelua yksityisille ja yrityksille, toimitilojen- ja työympäristöjen suunnittelua, pientalojen suunnittelua. Palvelustamme vastaava arkkitehti on ollut suunnittelemassa yli 300 pientaloa, joten kokemusta löytyy. Palveluidemme hinnoittelu löytyy verkkosivuiltamme. http://www.bluebluesky.fi

    • Dream Design Ky

      Käy tutustumassa uudistuneisiin nettisivuihimme www.dreamdesign.fi ja tilaa konsultointikäynti kotiisi. Kampanja menossa, nyt sisustussuunnitelmat -20% 27.1-27.2.2012!

      Esim. 1h k hinta alk. 700e sis. alv 23%
      Kaluste / värisuunnitelma 2D kuvat

      Kerro meille oma suunnitelmatarpeesi niin toteutetaan yhdessä sinun unelmasi!

      Yst,terv
      Dream Design Ky:n
      Sisustussuunnittelijat

      • Sekaisin väreistä

        Edullista sisustussuunnittelijaa/opiskelijaa kaivataan värienvalinnassa pieneen omakotitaloon, myös valot yms. tarttis löytää sopivat. Ottakaa yhteyttä, Talo sijaitsee Nokialla [email protected]


    • Sis. Turku

      Sisustussuunnittelua Turku ja lähikunnat.
      Suunnittelua koteihin ja yrityksille.

      Lisätietoa ja esimerkkihinnasto löytyy nettisivuilta:
      www.pinoa.fi

      Ja blogi tästä:
      pinoablog.blogspot.com

      Keväisin terveisin
      Minna, Sisustussuunnittelija SI
      PINOA interior design.
      [email protected]
      Turku

    • sisustusopiskelija

      Olen sisustusopiskelija ja teen sisustussuunnitelmia opiskelijahinnoin Satakunnan alueella (myös muualla Suomessa, kun hinnasta sovitaan). Ota rohkeasti yhteyttä niin selvitetään kuinka voin auttaa tekemään kodistanne tai vapaa-ajan asunnostanne viihtyisän, käytännöllisyyttä ja turvallisuutta unohtamatta!

      [email protected]

    • sisutus intoilija

      Olisiko kellään vinkata mulle persoonallista,edullista sisustusalan opiskelijaa tai sisustajaa, etelä-suomessa. Huonekalujen järjestelyä ja materiaalivalintoja kaivataan. Itsellänikin paljon vinkkejä en osaa niitä toteuttaa.

      • kevät2012

        www.kotikuiskaaja.fi


      • saneeraus

        Jos viellä tarvitset sisustus apua niin ota yhteyttä ja keskustellaan tarpeistasi ja ideoistasi ja toteutetaan ne. Löydät jotain kuviani osoitteestaFacebook T:mi Saneeraus ja mökkipalvelu Mika Laukkanen
        Ystävällisin terveisin Anne Laukkanen
        P.S veloitan n. 35 euroa tunti


      • Soma&Ainoo

        Hei, meillä on erittäin alhaiset hinnat sisustussuunnittelussa, toimialueena koko suomi. Asuinpaikkamme ovat Hämeenlinna ja Riihimäki. Ota yhteyttä niin katsotaan edullinen paketti! T. Tilasuunnittelu SOMA&AINOO www.soma-ainoo.fi


      • Soma&Ainoo

        Hei sisustusintoilija, meidän tilasuunnittelu soma&ainoo etelä-suomesta tarjoaa nyt värimaailman suunnittelun esim yksiöön hintaan 99€, tai muutoin yksittäiseen huoneeseen 59€. Samoihin hintoihin voi valita värimaailman sijasta sijoittelun.

        Ota yhteyttä! Meneillään on kevät -ja kesäkampanja! Kaikki suunnittelut -50% !!!

        www.soma-ainoo.fi
        [email protected]


    • k&M

      Hei,

      Suosittelen www.jonnaroyna.com! Teki meille reilun 200 neliön suunnittelman ja pyysi vielä tarjouspyynnöt valmiiksi. Laski myös laatat ja piirsi laattakuvat sekä suunnitteli meidän tarpeisiimme yksillölliset kalusteet. Koko sisustuksesta saimme kattavan kansion ja huonekortit tarjouksineen joiden avulla osasimme tilata tuotteet. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä! Kuulimme hänestä puskaradion avulla, ei halvin mutta ehdottomasti asiakasta kuunteleva ja ammattitaitoinen.

      Katri & Mikko

      • sisustusartesaani

        Kannattaa kysellä myös Sskky:stä (Salon seudun ammattiopisto, entinen Hakto/ Halikon käsi - ja taideteollinen).
        Siellä on sisustussuunnittelulinja, josta valmistuu sisustusartesaaneja. Opettajina koulussa toimivat arkkitehdit, sisustusarkkitehdit ja muotoilijat.
        Voin hyvällä mielellä suositella kyseisen koulun käyneitä tai siellä opiskelevia. Opiskelijahinnat ovat aina edullesempia, joten rohkeasti yhteyttä kouluun.


      • Roinaa

        Tämä on Roina - Jonnan mainos. En suosittele.
        Saisinko "Katrin ja Mikon" yhteystiedot


      • Anonyymi
        Roinaa kirjoitti:

        Tämä on Roina - Jonnan mainos. En suosittele.
        Saisinko "Katrin ja Mikon" yhteystiedot

        Tirsk.. Ai kamala feikkikukat, puksipuut ja katosta roikkuvat kankaat


    • Studio Pitkänen

      Kokonaisvaltaista sisustussuunnitteua Tampereella ja ympäristökunnissa. Tarvittaessa jopa avaimet käteen -periaatteella. Kauttani saat putkimiehet, maalarit, remppamiehet ja sähkärin - luotettavasti. Värivalinnoista kokonaisvaltaiseen suunnitteluun.

      Käy tutustumassa ja ota yhteyttä!
      www.studiopitkanen.fi

      • en suosittele

        Eikös mainostaminen ole kiellettyä palstoilla?
        Huonosti menee, jos täytyy tätä keskustelupalstaa käyttää yrityksensä mainostamiseen.....


    • SL8

      Hei
      Sisusta Lasilla Oy tarjoaa asiakkailleen mahdollisuutta käyttää asuntonsa viimeistelyssä sisustusuunnittelijaa. Tutustu www.sisustalasilla.fi ja saat lisätietoa.

    • Jussi ja Ville

      Itse valitsisin ainakin mielummin sisutusarkkitehdin kuin sisutajan, joka siirtelee sohvaa ympäri kämppää ja maalaa yhden seinän. Sisustusarkkitehdeillä on huomattavasti paremmat edellytykset tehdä oikeasti jotain merkittävää ja he pystyvät suunnittelemaan uuskohteisiin ja remontoitaviin kohteisiin ihan uuden ilmeen rakennusvaiheesta aina viimeiseen silaukseen saakka. www.ppinteriordesign.fi on taitava näissä.

    • mainos 0 budj.

      Juu valitse vain.
      Sisustussuunnittelija riittää normi suunnitelmiin, jossa ei puututa rakenteisiin.
      Eri asia taas on kenetkä valitsee.
      Kaikenlaista suunnittelijaa on kuten arkkitehtiäkin.

      Tässä kuitenkin on kysymys jälleen kys. linkin mainostamisesta.
      Ymmärrän näinä aikoina, että hiljaista on, mutta tuskin kannattaa alkaa
      nostamaan oman palvelun profiilia haukkumalla toisenlaista palvelua antavaa kolleegaa saman asian ympäriltä

      • koulutus1

        Niin, eiköhän se ole ihmisestä kiinni millainen suunnittelija/arkkitehti on, kummatkin ovat saaneet alaan tarvittavan koulutuksen ja voivat tehdä sistustussuunnittelua, toteutus on pääasia ei koulutus, ja mikä tärkeintä, pitää osata mennä asiakkaan "pään sisälle" ja pystyä toteuttamaan asiakkaalle se hänen unelmiensa koti tietenkin, ja ne erikoiset jutut jotka lisäävät asumismukavuutta ja ilmettä on vain suunnittelijan taiteellisuudesta/kekseliäisyydestä kiinni ei koulutuksesta, tai näin se menee minun mielestä.

        Mutta kaikki me ihmiset olemme erinlaisia ja arvostetaan eri asioita, yleensä tuo koulutus tai koulutuksen puute on yksi kiistanaihe nyt ja aina, se ei lopu varmaan koskaan : (


    • kirjalla päähän

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
      Koulutukseen tuijotetaan aivan liian paljon, varsinkin ns. luovilla aloilla.
      Siihen joko on kykyä, jota voi täydentää opinnoilla, tai sitten ei, vaikka kuinka pänttäist kaiken mahdollisen alaan liittyvän.

    • Nopea remontti

      Tarvitsisin suunnitelman ja toteutuksen keittiön kaapistojen, tasojen, altaan ja hanan, ja kodinkoneiden, sekä kylpyhuoneiden osalta osin kaapistojen ja tasojen uusimiseen. Kohde on iso omakotitalo, joka yksilöllinen arkkitehdin suunnittelema ja rakennettu 1994 ja laajennettu 2000. Talossa kaikki kaapit Topi kalusteen ja ainakin kylpyhuoneiden osalta vain osa kaapinovista/kaapeista uusitaan. Haluna säilyttää osin vanhat hyvät rungot ja uusia vain ovet. Onko liian vaikea yhtälö. Voisiko käyttää puuseppää ? Mistä löytää hyvän suunnittelijan ?

      • Avun saanut M

        Työtehoseura. Jos hyvän/toimivan keittiön haluat.


    • Dream'D Design

      UUSI SHOWRUUM AVATAAN
      Sisustussuunnittelija Anu Koljonen aukaisee uuden Dream'D - Liikkeen ovet vantaalle huhtikuun - toukokuun vaihteessa. Sisustussuunnittelijat saavat uudet hienot asiakastapaamisia varten suunnitellut palaveritilat, tilaan suunnitellaan myös muita käyttö tarkoituksin, joissa voi tehdä erinäköisiä käsitöitä sekä järjestää tapahtumia. Dream'D - Liikkeen showroom saa myös paljon uudistusta materiaalivalikoimiin.

      Interior Designer Anu Koljonen opens new Dream'D - Motion doors in Vantaa in April - May 2013. Interior Designers will have fantastic facilities for organizing events and client meetings where you can show different looking crafts. Dream'D - Motion showroom will have a great choice of materials.

      Käykää tutustumassa palveluihimme www.dreamdesign.fi

    • Kaija3

      Sain apua Seinäjoen k-raudasta satu talvitie olemme rakentaneet monta taloa,mutta näin ammattitaitoista apua ei ole ennen ollut,ostamme tuotteet sieltä,ei tullut lisähintaa

    • Dani72

      SpaceUp Oy on uusi kiva suunnittelutoimisto uudellamaalla, saat varmasti hyvää palvelua, niin sain minäkin. www.spaceup.fi / 050 414 5539

    • Jarikoo2

      Kokemuksesta voin sanoa että tuntihinta ei ole ainoa asia mitä kannattaa tuijottaa. Panostaisin myös siihen, että pyydät ehdokkailta referenssejä aikaisemmista sisustuskohteista. Vain siten voit olla varma, että kyseinen sisustussuunnittelija hallitsee myös sinun "tyylisuuntasi". Yksi hyvä esimerkki kattavista referenssikohteista löytyy esim http://www.SuunnittelutoimostoLuoto.fi

      • Jarikoo2

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe