Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MATKAOPAS TIEDOTTAA!!! :))

MATKAOPAS

HEI VAAN KAIKILLE! :))

KIITOS MIELENKIINTOISISTA KYSYMYKSISTÄNNE, NIITÄ ON OLLUT ILO LUKEA JA ILO ON OLLUT JOKAISELLE MYÖS VASTATA! :))

PYYTÄISIN TEITÄ KAIKKIA, JOTKA HALUATTE MATKAOPPAAN VASTAAVAN KYSYMYKSIINNE LAITTAMAAN KYSYMYKSENNE "KYSY TUNISIASTA:):)", TAI "KYSY TUNISIASTA M-OPAS JATKAA" OTSIKOIDEN ALLE.

ESITÄN TÄMÄN PYYNTÖNI SIKSI, ETTÄ OLEN SELAILLUT VIIMEPÄIVIEN KYSYMYKSIÄ TÄLLÄ PALSTALLA JA HUOMANNUT, ETTÄ MONI ON KIRJOITTANUT KYSYMYKSENSÄ ESIM. "TUNISIAN SÄÄ KEVÄÄLLÄ" (Monastir) OTSIKON ALLE. "YASMINE HAMMAMET" (Kikka) KYSELEE OMALLA OTSIKOLLAAN SAAMATTA AINAKAAN VIELÄ VASTAUSTA! "KOKEMUKSIA HAMMAMETISTA" (Matkaaja), SIELLÄKIN ON ESITETTY ERITTÄIN TÄRKEITÄ KYSYMYKSIÄ ALLERGIOISTA YMS. ASIAAN LIITTYVÄSTÄ..

SEURAAVIEN OTSIKOIDEN ALTA LÖYTYY MYÖS OMIA VASTAUKSIANI, JOITA SUOSITTELEN LUKEMAAN ENNEN KYSYMYSTEN LÄHETTÄMISTÄ: "TUNISIAN SÄÄ KEVÄÄLLÄ", "TUNTEELLA TUNISIAAN", "HAMMAMETIIN MENOSSA". VAIKKA "KOKEMUKSIA HAMMAMETISTA" JA "MATKAOPPAALLE" KIRJOITETTUJEN OTSIKOIDEN ALLA EI OLEKAAN OMIA KIRJOITUKSIANI, ON NIISSÄ AVOINTA JA HYVÄÄ PALAUTETTA SEKÄ KYSYMYKSIÄ, JOTKA ODOTTAVAT VIELÄ VASTAUSTA. "APRIL" JA "NIPSU 2000" SEKÄ "MATKAAJA" OVATKIN SAANEET MINULTA PIENEN VIESTIN EILEN LÄHETTÄMÄSSÄNI VASTAUKSESSA "KYSY TUNISIASTA" SUVILLE..

ONGELMA ON NYT SIIS SE, ETTÄ VOIDAKSENI VASTATA TEILLE JOKAISELLE MINULTA VASTAUSTA HALUAVALLE, VOI TÄLLÄ SYSTEEMILLÄ VAIN ARVAILLA, ONKO KYSYMYS ESITETTY SEN OTSIKON ALLA KIRJOITTANEELLE HENKILÖLLE, VAI MINULLE, VAIKO MEILLE MOLEMMILLE? EN HALUA JÄTTÄÄ KETÄÄN VASTAUSTA VAILLE, SILLÄ TIEDÄN, ETTÄ ESITETYT KYSYMYKSET OVAT JOKAISELLE TÄRKEITÄ JA NIIHIN ODOTETAAN VASTAUSTA.

NYT JOIDENKIN OTSIKKOJEN ALLA OLEVILLE KIRJOITTAJILLE ON ESITETTY KYSYMYKSIÄ, JOIHIN EI KUKAAN OLE VASTANNUT!!! EHKÄ HEKIN ODOTTAVAT ETTÄ MATKAOPAS VASTAA??? MYÖS SUOMI24 KESKUSTELU, TUNISIA-otsikon ALLA ON ESITETTY KYSYMYKSIÄ JOIHIN EI OLE VASTATTU, TAI ON VASTATTU AINAKIN MINUN MIELESTÄNI ERITTÄIN EPÄASIALLISESTI.. USKOAKSENI KUKAAN EI TOIVO SAAVANSA TUOLLAISIA VASTAUKSIA OMIIN VIESTEIHINSÄ, EI EDES ITSE VIESTIN LÄHETTÄJÄ!? ON SIELLÄ PALJON HYVIÄKIN VASTAUKSIA, MUTTA PALJON ON KYLLÄ NS. "HATUSTA VEDETTYJÄ TARINOITA", KUNHAN JOTAKIN VASTAAN VASTAUKSIA..

ERÄSKIN VASTAUS OLI KERRASSAAN ERIKOINEN:
HAMMAMETISTA PALANNUT LOMAILIJA KERTOI KUULUMISIA MATKALTAAN, JOHON ERÄS MATKAANSA ODOTTAVA REAKOI TEKEMÄLLÄ KYSYMYKSIÄ..
KÄYDÄÄN KESKUSTELUA KYSYJÄN KANSSA ERÄÄSTÄ HOTELLISTA HAMMAMETISTA, JONKA TIEDÄN OLEVAN HAMMAMETIN YKSI ****TÄHDEN PARHAIMPIA HOTELLEJA. LOMATERVEISIÄ KIRJOITTAVA KERTOI ASUNEENSA SIINÄ HOTELLISSA JA KESÄKUUSSA MATKALLE LÄHTEVÄ ESITTI IHMETELLEN KYSYMYKSIÄ LOMATERVEISIÄ KERTOVAN "OLI IHAN OK" KOMMENTTEIHIN, JOLLOIN ASIASTA KÄYTIIN VIELÄKIN PITEMPI KESKUSTELU.. TUNTIEN HOTELLIN KORKEAN LAADUN, NIIN RUOAN, PALVELUN KUIN KAIKEN MUUNKIN SUHTEEN MINULLE HERÄSI AJATUS, ETTÄ EIPÄ VASTAAJA OLE TAINNUT NÄHDÄ KOKO HOTELLIA, KUN SELOSTUKSET HOTELLISTA MENI TODELLISUUDEN KANSSA NIIN RISTIIN!? EI MATKAESITE VOI NIIN HARHAAN MENNÄ, ETTÄ SE MAINOSTAA HOTELLIA TYYLIKKÄÄKSI JA TOTUUS OLISIKIN IHAN MUUTA..!
JA MITEN IHMEESSÄ VOI OLLA MAHDOLLISTA, ETTÄ HOTELLIKORTTIEN TÄYTTÖÖN EI OPPAILLA OLE KYNIÄ, TÄMÄ ON KYLLÄ ENNENKUULUMATONTA..JOS SE ON TOTTA, MITÄ TODELLA EPÄILEN, NIIN KYLLÄ ON MATKANJÄRJESTÄJÄ EPÄONNISTUNUT PAHIMMAN KERRAN KOHDEPÄÄLLIKÖN JA OPPAIDEN VALINNAN SUHTEEN.

AUTON VUOKRAUKSESTA JA TUNISIASSA AJAMISESTA OLEN KIRJOITTAJAN KANSSA KYLLÄ SAMAA MIELTÄ: TUNISIASSA "SE ON TAITOLAJI", EIKÄ IHME, ETTÄ HÄN IHMETTELI MITEN SELVIYTYIVÄT TUNIS PÄÄKAUPUNGIN LIIKENTEESTÄ HOTELLIIN.. KESKUSTELU OLI MUUTEN MIELENKIINTOINEN JA HYVÄ OMAKOHTAINEN KERTOMUS MATKALTA. SINÄ, JOKA TUNNISTAT TÄSTÄ ITSESI MUISTA, EN HALUA MITENKÄÄN LOUKATA SINUA, HALUAN VAIN KORJATA NÄMÄ "EPÄKOHDAT", JOTKA OPPAAN NÄKÖKULMASTA KUULOSTAA AIKA "HURJILTA". JA KUTEN EDELLÄ KERROIN OLI KERTOMUKSESI KYLLÄ MUUTEN HYVÄ :))

MONISSA VIESTEISSÄ PUHUTAAN MYÖS PALJON, ETTÄ "JOS ET ROIKU KOVASTI MIEHESI KÄSIPUOLESSA KIINNI, NIIN ET OLE TURVASSA".. TÄHÄN TYYLIIN ON PALJONKIN NAISTEN KIRJOITUKSIA..
KYLLÄ SE ON VARMA JUTTU, ETTÄ TUNISIASSA MIEHESI SEURASSA SINUN EI TARVITSE ROIKKUA HÄNESSÄ KIINNI, VAAN NAINEN SAA IHAN RAUHASSA KULKEA MIEHENSÄ RINNALLA KADULLA JA MISSÄ VAAN, VAIKKAPA KAKSI METRIÄ MIEHENSÄ MERÄSSÄ, KUTEN ARABIMAISSA "LEIKKISÄSTI" SANOTAAN.. :)) MONISSA PIENEMMISSÄ KYLISSÄ JA KAUPUNGEISSA IHAN OIKEASTI TEHDÄÄN VIELÄ NIIN. :))

SAMOIN PELOITELLAAN LASTENSA KANSSA MATKUSTAVIA ÄITEJÄ - MIKSI? IKÄVÄÄ, KUN JOTKUT ALENTUVAT TÄLLAISEEN. - ÄIDIT LASTENSA KANSSA SAAVAT TAATUSTI KULKEA IHAN RAUHASSA, HEITÄ EI KUKAAN HÄIRITSE - EI VARMASTI..:)) TUNISIA ON LASTENKIN "PARATIISI", LAPSET OVAT ERIKOISASEMASSA SIELLÄ JA NIIN VANHEMMAT KUIN LAPSETKIN TULEVAT SEN HUOMAAMAAN JO MAAHAN SAAPUESSAAN.. :))
KIRJOITTAJIEN OLISI HYVÄ OTTAA HUOMIOON, ETTÄ NÄITÄ PALSTOJA LUKEVAT MYÖS TUNISIAAN JA MUIHINKIN ARABIMAIHIN LOMALLE LÄHTEVÄT LAPSET, JOTKA SAATTAVAT JO HETI ALKUUN SÄIKÄHTÄÄ TÄLLÄISIA TODELLA MAUTTOMIA KIRJOITUKSIA. PUHUTAAN ASIAT ASIOINA, RAKENNETAAN KAIKKI YHDESSÄ HYVÄ KASVUPOHJA TUNISIAN TURISMILLE NIIN HEIDÄN KUIN MEIDÄN KAIKKIEN SUOMALAISTENKIN TUNISIAAN MATKAAVIEN LOMALAISTEN PARHAAKSI.. :) :)

TIETYSTI ON ERI ASIA JOS ÄITI LAPSINEEN KULKEE MINIMEKOSSA, KORKOKENGISSÄ JA RINNAT MELKEIN PALJASTAVASSA TOPISSA. KYLLÄ SILLOIN ON ÄIDISSÄ VIKA JOS EI SEN VERRAN KULTTUURIA YMMÄRRÄ, ETTÄ ISLAMILAISESSA MAASSA LAITTAISI EDES VÄHÄN ENEMMIN VAATETTA PÄÄLLE. PUOLIPUKEISENA YKSIN KAUPUNGILLA KULKEVA NAINEN YMMÄRRETÄÄN AINA TARJOLLA OLEVAKSI NAISEKSI JOPA LASTENKIN KANSSA LIIKKUESSA, JOS HÄN ON PUKEUTUNUT EDELLÄ KERROTULLA TAVALLA.

SUOSITTELEN LUKEMAAN EDELLÄ MAINITSEMIENI OTSIKOIDEN ALLA KIRJOITTAMIANI VASTAUKSIA, JOISSA ON PALJON ASIATIETOA TUNISIASTA JA TUNISIALAISISTA. KYSYMYKSEENSÄ "VOIKO ÄITI KULKEA ILMAN MIESTÄNSÄ OSTOKSILLA LASTENSA KANSSA RAUHASSA?" SAI "MAMMAMATKAAJA" VARTEENOTETTAVIA VINKKEJÄ MATKALLE - KYLLÄ SAA VASTAUKSINEEN.. :)) ON VALITETTAVAA, ETTÄ SIVUILLA ON SELVÄSTI SELLAISIA VASTAAJIA JOILLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ YLIPÄÄTÄÄN MATKUSTAMISEN SAATIKA TUNISIAN KANSSA. LUETAAN VASTAUKSIA JA KEHITETÄÄN SITTEN OMAT UTOPISET "HÖPÖHÖPÖ" VASTAUKSET, JOTKA ENSIKERTAA TUNISIAAN MATKUSTAVALLE MENEVÄT TÄYDESTÄ TODESTA - HARMI! OLIPA HYVÄ, ETTÄ "APRIL" KIRJOITTI MINULLE SIITÄ TUNISIA OTSIKON ALLA OLEVASTA PALSTASTA, SE OLI ERITTÄIN HYVÄ OPINTOMATKA! OLKAA VAROVAISIA LUKIESSANNE NIITÄ. EI KAIKKI OLE SITÄ, MILTÄ SE NÄYTTÄÄ..

TOIVON ETTEI KUKAAN LOUKKAANNU TÄSTÄ KIRJOITUKSESTANI, SILLÄ EN TARKOITA LOUKATA ENKÄ PAHOITTAA KENENKÄÄN MIELTÄ, VAAN TOIVON, ETTÄ JOKAINEN SAISI REHELLISIÄ JA REILUJA VASTAUKSIA MUISTAEN NIITÄ LUKIESSAAN, ETTÄ YHTÄ MONTA KUIN ON MATKALAISTA, NIIN ON MYÖS YHTÄ MONTA ERILAISTA MIELIPIDETTÄ JA ASENNETTAKIN SUHTAUTUMISESSAMME MATKAILUUN YLEENSÄ JA YLIPÄÄTÄÄN ASIAAN KUIN ASIAAN..

MENNÄÄMPÄ TAAS ITSE ASIAAN!!!
TOKI JOKAINEN SAA KIRJOITTAA MINKÄ OTSIKON ALLE ITSE HALUAA, TAI ALOITTAA UUDEN KESKUSTELUN, MUTTA VALITETTAVASTI MINULLA EI OLE MAHDOLLISUUTTA KÄYDÄ KAIKKIA OTSIKOITA LÄPI MONEEN KERTAAN PÄIVÄSSÄ LÖYTÄÄKSENI SIELTÄ KIRJOITTAJAT, JOTKA HALUAVAT VASTAUKSIA MYÖS MATKAOPPAALTA. TÄLLÄISIIN EDELLÄ KERROTTUIHIN VASTAUKSIIN TEKISI MIELENI VASTATA, MUTTA KUTEN KERROIN SIIHEN EI VALITETTAVASTI OLE MINULLA AIKAA. SIKSI OLEN USEIN AIKAISEMMINKIN KIRJOITTANUT, ETTÄ MINULTA VASTAUKSIA HALUAVAT KIRJOITTAISIVAT VAIN EDELLÄ MAINITSEMIENI OTSIKKOJEN ALLE..TOIVOTTAVASTI MONET ASIATIETOA HALUAVAT LÖYTÄISIVÄT TÄLLEKIN PALSTALLE JA SAISIVAT TOIVOMIAAN VASTAUKSIA MEILTÄ KAIKILTA KIRJOITTAJILTA. PIDETÄÄN YHDESSÄ TÄMÄN PALSTAN LAADUKKUUS KORKEALLA MEIDÄN KAIKKIEN YHTEISEKSI ILOKSI JA HYÖDYKSI, - EIKS VAAN! :)) :)

JATKOSSAKIN VASTAAN MIELELLÄNI IHAN JOKAISELLE NIIN HALUAVALLE, MUTTA VASTAAN VAIN "KYSY TUNISIASTA", JA "KYSY TUNISIASTA M-OPAS JATKAA"-otsikkojen alla. NÄIN SAAMME PUOLIN JA TOISIN PIDETTYÄ LANGAT KÄSISSÄ JA KAIKKI OVAT TYYTYVÄISIÄ.. :))

HYVÄSTÄ IDEASTA JA PYYNNÖSTÄ HUOLIMATTA EN VALITETTAVASTI VOI TULLA KESKUSTELEMAAN TUNISIA-otsikon alle. VIIME YÖNÄ LÄHETTÄMÄSSÄ VASTAUKSESSANI Suville "KYSY TUNISIASTA:)) KERRON TÄSTÄ ASIASTA VÄHÄN TARKEMMIN.. SUOSITTELEN SEN LUKEMISTA. PYYTÄISIN MYÖS, ETTÄ ENNEN KUIN TE KIRJOITATTE KYSYMYKSENNE LUKEKAA MAINITSEMIENI OTSIKKOJEN ALTA LÖYTYVÄT VASTAUKSENI KYSELIJÖILLE. NIISTÄ SAATTE VARMASTI JO PALJON TIETOA. MIKÄLI SENKIN JÄLKEEN TEILLE JÄÄ KYSYTTÄVÄÄ, KYSYKÄÄ REILUSTI VAAN! :)) KAIKKI KYSYMYKSET OVAT MINULLE ARVOKKAITA VASTATA JA KUTEN OLEN MONTA KERTAA MAININNUT - TEEN SEN MIELELLÄNI :))

NYT PYYTÄISIN TEITÄ, JOTKA OLETTE LÄHETTÄNEET KYSYMYKSIÄNNE MUIDEN OTSIKOIDEN ALLE JA ODOTATTE VASTAUSTA MYÖS MINULTA, LÄHETTÄKÄÄ KYSYMYKSENNE MYÖS EDELLÄ MAINITTUJEN MATKAOPPAAN OTSIKOIDEN ALLE. TOKI ON ERINOMAISEN HYVÄ ASIA KÄYDÄ KESKUSTELUA TUNISIASTA PALANNEIDEN HENKILÖIDEN KANSSA JA NÄIN MATKAOPPAAN VINKKELISTÄ NIITÄ ON MYÖS ERITTÄIN MIELENKIINTOISTA LUKEA. :))

HALUAN ERIKOISESTI KIITTÄÄ "MUNIRAA" JA "MATKAAJAA" HYVISTÄ JA ASIALLISISTA VASTAUKSISTA KYSELIJÖILLE JA MYÄS "APRIL'ia", JOKA VIESTILLÄSI JA KAUNIILLA PYYNNÖLLÄSI ESITIT , ETTÄ TULISIN KESKUSTELEMAAN TUNISIA-otsikonkin ALLE, VALITETTAVASTI, EDELLÄ KERROTUISTA SYISTÄ SE EI KUITENKAAN OLE NYT MAHDOLLISTA..

MATKAOPPAAN ERIKOISLEMPPARI TÄLLÄ HETKELLÄ ON AIVAN IHANAN NIMIMERKIN ALLA KIRJOITTAVA "NIPSU 2000". SIELLÄ MONTA LASTA JA VANHEMMAT ODOTTAVAT TUNISIAN HAMMAMETIN MATKAA TOUKOKUUSSA TODELLA LAADUKKAASEEN ****TÄHDEN LE HAMMAMET HOTELLIIN, MISSÄ "NIPSUT2000" SAAVAT SYÖDÄ MASUNSA TÄYTEEN KAIKENLAISIA HERKKUJA, SILLÄ RUOKA SIELLÄ ON - HYVÄÄ! :)) SIELLÄ ON LAPSILLA VARMASTI PALJON KIVAA TEKEMISTÄ JA JOS HALUAA, VOI MENNÄ VAIKKAPA SAUNAAN..:))

OLETKO "NIPSU2000" LUKENUT VIIMEISEN VIESTINI SUVILLE, SIINÄ ON SINULLEKIN PIENI VIESTI. KURKKAAPPA "KYSY TUNISIASTA" OTSIKON ALLE JA JOS SINUSTA TUNTUU, ETTÄ HALUAT VASTATA NIIHIN KYSYMYKSIIN NIIN SE OLISI KIVA JUTTU, MUTTA JOS ET, NIIN VASTAAN SITTEN NIIHIN KYSYMYKSIIN JOITA ESITIT. :)) KAIKILLE PALJON TERVEISIÄ, - JOOKOS "NIPSU2000" :)) :))

VIELÄ KAIKILLE MATKAOPPAALLE KYSYMYKSIÄ LÄHETTÄVILLE:
VASTAUSTEN ANTAMISEN KANNALTA KYSYMYSTENNE MUKANA OLISI TÄRKEÄÄ OLLA SEURAAVAT TIEDOT:

1. LÄHTÖPÄIVÄ, TAI SUUNNITELTU NOIN AJANKOHTA?

2. MATKAN KESTO?

3. MONTAKO LÄHTIJÄÄ?

4. ONKO LAPSIA MUKANA, MONTAKO JA LASTEN IÄT?

5. HALUATKO LÄHTEÄ RETKILLE, JOS NIIN MILLE?

6. MISTÄ ASIOISTA HALUAT ERIKOISESTI TIETÄÄ?

7. ONKO MATKANNE HAMMAMET/SOUSSE VAI MONASTIR?

8. HOTELLIN NIMI JA MIELELLÄÄN MATKAN JÄRJESTÄJÄ?

NÄMÄ TIEDOT AUTTAVAT MINUA HUOMATTAVASTI. PIDÄN ERITTÄIN TÄRKEÄNÄ, ETTÄ ENSIN LÄHTEVÄT SAAVAT VASTAUKSENSA ENSIN. TOIVON, ETTEI KUKAAN PAHOITA MIELTÄÄN SIITÄ, ETTÄ "OHITUKSIA" VASTAUSJÄRJESTYKSESSÄ TULEE VÄÄJÄÄMÄTTÄ. KUITENKIN VOITTE RAUHASSA ODOTTAA, VASTAAN IHAN JOKAISELLE JA ILMOITAN AINA JOKAISEN VASTAUKSENI LOPUSSA SEURAAVAT VASTAUSVUOROSSA OLEVAT NIMIMERKIT. JOS OMA NIMESI SATTUU PUUTTUMAAN SIITÄ JA LOMASI LÄHTÖ ON VIIKON PÄÄSSÄ NIIN LAITA MINULLE VIESTI NIIN KORJAAN ASIAN.. :))

ANTAMALLA EDELLÄ ESITETYT TIEDOT TE AUTATTE HUOMATTAVASTI VASTAAMISTANI: NÄIN VOITAN AIKAA, KOSKA PÄÄSEN VASTAAMAAN KYSYMYKSIINNE NOPEAMMIN JA VOIN MYÖS ANTAA KAIKILLE MAHDOLLISIMMAN SELVENTÄVIÄ JA TARKKOJA VASTAUKSIA..:))

TIETÄESSÄNI HENKILÖMÄÄRÄN, LASTEN IÄT JA MITÄ LOMALLA HALUAA TEHDÄ/NÄHDÄ AUTTAA MINUA ANTAMAAN KYSYJILLE MATKAOPPAAN VINKKELISTÄ JUURI TEILLE SOPIVIA EHDOTUKSIA LOMANNE AJAKSI.. :))

HOTELLIEN NIMET OVAT TÄRKEÄT SIKSI, ETTÄ NÄIN VOIN KERTOA ESIMERKIKSI MATKOJEN PITUUDET ERI KOHTEISIIN JA VOIN SUOSITELLA HOTELLEISTA ERILLAISIA ASIOITA. KAIKKISSA HOTELLEISSA EN LUONNOLLISESTIKAAN OLE KÄYNYT, MUTTA LÄHES KAIKISSA JA LISÄKSI VOIN TARVITTAESSA SAADA NOPEASTI TIETOA TUNISIASTA TEIDÄN HYVÄKSENNE.
HOTELLIN NIMI ON MYÖS TÄRKEÄ ESIM. SEN VUOKSI JOS JOSTAIN SYYSTÄ VASTAUKSENI EI TAVOITA TEITÄ ENNEN LÄHTÖÄ, NIIN VOIN LÄHETTÄÄ SEN HOTELLIINNE VAIKKAPA FAXILLA. TAI, JOS MINULLA ON MATKANJÄRJESTÄJÄN NIMI VOISIN LAITTAA SEN ESIM. "VIRKAPOSTIN", ELI KONEEN MUKANA. JOSKUS VOI TULLA ESTEITÄ JA SILLOIN ON HYVÄ JOS PYSTYY TOIMIMAAN.
TÄSTÄ ON HYVÄ ESIMERKKI 11.3 MATKALLE LÄHTENEEN "REISSULASSEN" KOHDALLA SATTUNUT, NIIN HÄNESTÄ KUIN MINUSTAKIN RIIPPUMATON HARMILLINEN TILANNE.. VOIT LUKEA SEN MATKAOPPAAN OTSIKON ALTA TARKEMMIN..:))

TAHDONKIN NÄIN LÄHETTÄÄ SYDÄNLÄMPÖISET KIITOKSET SINULLE "REISSULASSE", KAUNIISTA VIESTISTÄSI - OLIN TODELLA ILOINEN SAADESSANI SEN. :))
KIVA, ETTÄ LOMASI MENI MUKAVASTI JA NYT SINÄ OLET "LASSE". JOSKUS, KUN SINULLA ON AIKAA JA OLET KIRJOITUSTUULELLA, NIIN OLISI MUKAVA KUULLA MIELIPITEITÄSI MATKASTANNE YLEENSÄ..REILUSTI VAAN, NIIN RISUT KUIN RUUSUTKIN. :))
OIKEIN MUKAVAA ALKAVAA KEVÄTTÄ SINULLE JA TOIVOTTAVASTI VIELÄ JOSKUS KOHDATAAN TÄLLÄ PALSTALLA "REISSULASSENA" TAI "LASSENA". MOLEMPIEN NIMIMERKKIEN TAKANA ON REILU JA REHTI SUOMALAINEN HERRASMIES - KIITOS SINULLE "LASSE"! :))

TÄHÄN ONKIN HYVÄ PÄÄTTÄÄ TÄLLÄ KERTAA. LUKEKAA JO KIRJOITTAMIA VASTAUKSIANI..USKON, ETTÄ NIISTÄ SAATTE PALJON HYÖDYLLISTÄ TIETOA LOMAANNE AJATELLEN. MINÄ VASTAILEN KYSYMYKSIINNE PARHAANI MUKAAN NIIN UUTTA TIETOA ON MATKAEVÄÄKSI TIEDOSSA AINA JOKAISESSA VASTAUKSESSA LISÄÄ - KAIKKIEN YHTEISEKSI HYÖDYKSI..:)) :))


MUKAVAA VIIKONLOPPUA TEILLE KAIKILLE! :))

Ystävällisin terveisin :))
matkaopas



PS. SEURAAVANA VASTAUSVUOROSSA OLEVAT:

1. Lähtö 31.3. "MONASTIR". Kirjoittanut: Ensikertalainen. Vastaus on luettavissa ti 28.3. illalla noin klo 22-23 aikoihin. :))

2. Lähtö 1.4. "MATKAOPPAALLE!". Kirjoittanut: April. Vastaus on luettavissa to 30.3. illalla noin klo 22.23 aikoihin. :))

3. Lähtö? toukokuussa. "LISÄÄ MATKALLE MIETTIVÄN KYSYMYKSIÄ". Kirjoittanut: Suvi.
HUOM!!! Saanko vastauksen onko kysymyksessä sama Suvi, joka sai vastauksen eilen 23.3.-06? :))
Vastauspäivä vielä avoin. Odotan vastausta edellä pyytämääni kysymykseen. Vastauspäivän ilmoitan sen jälkeen edellisten viestien ohessa.

4. Lähtö toukokuun lopussa. "HEI, MATKAOPAS!" Kirjoittanut "NIPSU2000". Vastauspäivä huhtikuun toisen viikonlopun aikana su iltana viimeistään. :))
PS. "NIPSU2000". MUISTATHAN! - TULEE KIVA MATKA TEILLE KAIKILLE! :)) :))

JATKOSSA ILMOITAN TAAS SEURAAVINA VASTAUSVUOROSSA OLEVAT. JOS NIMIMERKKISI PUUTTUU NYT TÄSTÄ LISTASTA JA OLET LÄHDÖSSÄ AIKAISEMMIN MATKALLE, NIIN OLISITKO YSTÄVÄLLINEN JA ILMOITTAISIT SIITÄ MINULLE, NIIN KORJAAN ASIAN. :))

Hei taas ensikertaan! :))
mo

16

3270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TIEDOTUS

      ÄLÄ VIITSI HUUTAA!!!
      Ja ei kukaan noin pitkiä vuodatuksia jaksa lukea.

      • Munira

        lämmin kiitos vieläkin kaikista neuvoistasi sekä siitä, että sinulla on yleensäkin aikaa tälle palstalle!! Arvostan sinussa avoimmuutta, rehellisyyttä ja myöskin asiallista suhtautumista kaikkeen, niin kuin meiltä aikuisilta odotetaankin. On erittäin mielenkiintoista lukea tekstejäsi, vaikka itse en juuri nyt olekaan matkoille lähdössä...syksyllä sitten...haaveillaan siihen saakka! Jatka samaan malliin ja oikein hyvää kevättä sekä onnellisia päiviä sinulle!


      • en kyllä
        Munira kirjoitti:

        lämmin kiitos vieläkin kaikista neuvoistasi sekä siitä, että sinulla on yleensäkin aikaa tälle palstalle!! Arvostan sinussa avoimmuutta, rehellisyyttä ja myöskin asiallista suhtautumista kaikkeen, niin kuin meiltä aikuisilta odotetaankin. On erittäin mielenkiintoista lukea tekstejäsi, vaikka itse en juuri nyt olekaan matkoille lähdössä...syksyllä sitten...haaveillaan siihen saakka! Jatka samaan malliin ja oikein hyvää kevättä sekä onnellisia päiviä sinulle!

        usko että tuo oli matkaoppaan kirjoittama. esim. arvostelee äitejä joilla on kaikenpaljastavat topit ym, että kyllä sitten on äidissä vika.
        ei tod ole oikea matkaoopas.


      • Äiti ja poika
        en kyllä kirjoitti:

        usko että tuo oli matkaoppaan kirjoittama. esim. arvostelee äitejä joilla on kaikenpaljastavat topit ym, että kyllä sitten on äidissä vika.
        ei tod ole oikea matkaoopas.

        Olemme menossa heinäkuussa Yasmin Hammametiin Green Golf huoneistohotelliin.Onko heinäkuussa tukalat ilmat?Onko hotelli valinta hyvä?Vähän pelottaa liikkuminen Tunisiassa.Millainen hintataso Suomeen verrattuna??


    • MATKAOPAS

      HEI, KAIKKI TUNISIAAN MATKAAVAT! :))


      IHAN ENSIKSI "MUNIRALLE": SYDÄMELLISET KIITOKSET SAAMISTANI KAUNIISTA JA ROHKAISEVISTA VIESTEISTÄSI - NIITÄ ON OLLUT ILO LUKEA! :))
      ON KIVA TIETÄÄ, ETTÄ KIRJOITUKSISTANI ON OLLUT ILOA JA HYÖTYÄ. :))
      OLLA AVUKSI KAIKILLE TUNISIAAN MATKANSA SUUNTAAVILLE LOMAILIJOILLE ON OLLUT KIRJOITUSTENI VILPITÖN TARKOITUS. :))


      SUURET KIITOKSET MYÖS, KUN OTIT MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTTIASIAN ESILLE. :))
      7.2.2006 LAITOIN SIITÄ SUOMENNETUN VERSION "KYSY TUNISIASTA" OTSIKON ALLE, JA HETI PERÄÄN VIESTITIN KORJAUKSEN KOHTA 1.een, JOSSA ILMOITIN, ETTÄ (paluu) SANA KUULUU MAASTAPOISTUMISKORTTIIN, SIIS KORTIN ALAOSAAN.


      MYÖHEMMIN HUOMASIN VIELÄ TOISEN VIRHEEN KOHDASSA 10. TÄSTÄ VIESTITIN 18.2.2006 "KYSY TUNISIASTA! Tuumailijalle" LÄHETTÄMÄNI VASTAUKSEN LOPUSSA.
      MONI ONKIN NYT VARMAAN PRINTANNUT MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTIN HUOMAAMATTA KORJATA ILMOITTAMIANI VIRHEITÄ. - OLEN TODELLA KIITOLLINEN, KUN OTIT ASIAN ESILLE, SILLÄ MUUTENHAN EN OLISI VOINUT ASIAA KORJATA ELLEN OLISI SAANUT SIITÄ TIETOA.
      SIISPÄ, VIELÄ KERRAN "MUNIRA" - SUURKIITOKSET SINULLE! :)) :))


      LAITAN NYT KOKONAAN UUDELLEEN KIRJOITETUN MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTIN TÄYTTÖOHJEEN, JOKA KUMOAA AIKAISEMMIN LÄHETTÄMÄNI VERSION. :)

      KAIKKIEN TUNISIAAN MATKUSTAVIEN ULKOMAALAISTEN TULEE PASSITARKASTUKSEN YHTEYDESSÄ
      ESITTÄÄ TÄYTETTY MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTTI.
      KORTIN YLÄOSA JÄÄ PASSITARKASTUKSEEN JA KORTIN ALIMMAINEN OSA, JONKA PASSITARKASTAJA
      REPÄISEE IRTI JÄÄ SINULLE PASSISI VÄLISSÄ SÄILYTETTÄVÄKSI MAASTAPOISTUMISTA VARTEN.
      JOS ALAOSA HÄVIÄMÄÄ, OPPAALTA VOI PYYTÄÄ UUDEN. HÄN ANTAA SEN JOKO HOTELLISSA TAI
      SITTEN LENTOKENTÄLLÄ ENNEN PALUULENNON ALKAMISTA.
      MATKUSTITPA TUNISIAAN MINKÄ MATKATOIMISTON TAI LENTOYHTIÖN LENNOLLA TAHANSA ON
      KYSEINEN KORTTI TÄYTETTÄVÄ.

      KOKEMUKSESTA TIEDÄN, ETTÄ TÄMÄ PIENELLÄ TEKSTILLÄ KIRJOITETTU KORTTI ON ENSINNÄKIN VARSIN HANKALAA LUETTAVAA. TOISEKSI, KUN LENTOEMÄNTÄ TAI LENTO-OPAS MIKROFONIIN PUHUEN AUTTAA
      KORTIN TÄYTTÄMISESSÄ, JÄÄ ÄÄNI JOSTAIN SYYSTÄ USEIN MATKALLE EIKÄ KANTAUDU KAIKKIEN MATKUSTAJIEN KORVIIN. - MYÖS KIELIVAIKEUDET HANKALOITTAVAT KORTIN TÄYTTÄMISTÄ.
      JOKU OSAA ARABIAA, JOKU RANSKAA, JOKU ENGLANTIA, JOKU ESPANJAA JA JOKU SAVVVOOO, MUTTA RANSKAA JA ENGLANNINKIELTÄ JOTA KORTISSA ON KÄYTETTY EI KAIKKIEN VARASTOSTA LÖYDY.
      SIKSIPÄ AJATTELIN OLLA TÄSSÄ MIELESTÄNI OLENNAISEN TÄRKEÄSSÄ ASIASSA TEILLE AVUKSI. :))

      TIETÄÄKSENI MILLÄÄN MATKATOIMISTOLLA EI JAETA SUOMENKIELISIÄ TÄYTTÖOHJEITA ENNEN MATKAA.
      TUNTIEN TILANTEEN "HANKALUUDEN" HALUAN LAITTAA TÄMÄN SUOMENKIELISEN TÄYTTÖOJEEN KAIKILLE HALUKKAILLE PRINTATTAVAKSI. KUN VARSINAINEN KORTTI KONEESSA JAETAAN, TEIDÄN ON
      HELPPO TÄYTTÄÄ SE, KUN JO TIEDÄTTE MITÄ MILLEKIN RIVILLE KIRJOITETAAN..
      JOS JOKU MATKATOIMISTO ON ASIAN JO HOITANUT, NIIN LÄMPIMÄT ONNITTELUT HEILLE - UPEASTA PALVELUSTA! :))
      TOKI KONEESSA ON HYVÄ KUUNNELLA MYÖS KUULUTUSTA VARMISTAEN, ETTÄ KAIKKI ON KOHDALLAAN. MATKATOIMISTOT SAATTAVAT KÄYTTÄÄ ERI SANAMUOTOJA, MISTÄ EI OLE HAITTAA, KOSKA ASIA ON SAMA.
      MUTTA, JOS TÄSSÄ KÄÄNNÖKSESSÄ ON VIRHEITÄ, NIIN VOISIKO TEISTÄ JOKU LOMALTA PALATTUAAN ILMOITTAA MINULLE - OLISIN SIITÄ HYVIN KIITOLLINEN! :)) OLEN NYT TARKISTANUT JOKAISEN RIVIN USEAAN KERTAAN JA KAIKKI PITÄISI OLLA KOHDALLAAN! :))

      MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTISSA ON YLHÄÄLLÄ VASEMMALLA LENTOYHTIÖN NIMI JA HETI SEN ALAPUOLELLA ENSIMMÄINEN KYSYMYS, JONKA JÄLKEEN ON ISOILLA KIRJAIMILLA RANSKANKIELINEN TEKSTI: "CARTE INTERNATIONALE D'EMBARQUEMENT ET DE DEBARQUEMENT", "kansainvälinen maahantulo ja maastapoistumiskortti". Tämän jälkeen alkavat varsinaiset kysymykset ja tässäpä ne Teille suomennettuna PASSINNE VÄLIIN TALLETETTAVAKSI.



      1. Date et Nro de Vol:............................................................
      Päivämäärä ja (meno) lennon numero

      CARTE INTERNATIONALE D'EMPARQUEMENT ET DE
      DEBARQUEMENT

      2. Nom:................................................................................
      Sukunimi
      3. Prenom:............................................................................
      Etunimet
      4. Nom de jeune fille:..............................................................
      Tyttönimi
      5. Date et lieu de naissance:....................................................
      Syntymäaika- ja paikka
      6. Nationalite:.....................FIN..............................................
      Kansalaisuustunnus (jos Suomi kirj. FIN)
      7. Profession:........................................................................
      Ammatti (voi kirjoittaa suomeksi TAI ei ollenkaan)
      8. Motif du voyage:.................TURISM.....................................
      Matkan tarkoitus
      9. Adresse permanente:...........................................................
      Vakituinen osoite (koti)
      10.Adresse dans le pays de debarquement:.................................
      Saapumismaan osoite (kirjoita VAIN hotellin nimi)
      11.Venant de:..........HELSINKI.................................................
      Tulossa ( lähtömaan lentokenttä esim. Helsinki)
      12.Allant a:...........................................................................
      Menossa (Hammamet, Sousse vaiko Monastir)
      13.Nro du Passeport:...............................................................
      Passin numero
      14.Date et lieu d'emission:........................................................
      Passin myöntämisaika ja -paikka
      15.Nro cart d'identite/lieu d'emission:..........................................
      Henkilöllisyystodistuksen nro ja antopaikka
      HUOM!!! Tätä riviä ei tarvitse täyttää.


      ________________________________________________


      CARTE DE VISITEUR

      1. Date et Nro de Vol:...............................................................
      Päivämäärä ja (paluu)lennon numero
      2. Nom et Prenom:....................................................................
      Sukunimi ja etunimi
      3. Nom de jeune fille:.................................................................
      Tyttönimi
      4. Date et lieu de naissance:.......................................................
      Syntymäaika ja -paikka
      5. Nationalite:..................FIN....................................................
      Kansalaisuus (mikäli Suomi, kirj. FIN)
      6. Profession:............................................................................
      Ammatti (voi kirjoittaa suomeksi TAI ei ollenkaan)
      7, N Ppt. Date/lieu d'emission:......................................................
      Passin numero, myöntämisaika ja -paikka
      8. N carte d'identite Date/lieu d'emission:.......................................
      (tälle riville (8) ei tarvitse kirjoittaa mitään)
      9. Duree du sejour ou validite du VISA:..........................................
      Oleskelun kestoaika (kirj. viikkoina 1, 2, 3, jne)
      10.Motif du voyage:.........TURISM.................................................
      Oleskelun tarkoitus (tähän kirjoitetaan turism)



      KUTEN HUOMAATTE OLEN MAAHANTULOKORTIN YLÄOSAN KYSYMYKSIEN NROT: 6, 8, 10, 11, JA 12, SEKÄ ALAOSAN NROT: 5 JA 10 RIVEILLE KIRJOITTANUT ESIMERKIT MITÄ NIIHIN KIRJOITETAAN JA SULUISSA VIELÄ LISÄTIETOA.
      MIKÄLI SUOMENKIELISTÄ SANAA EI AMMATIN KOHDALLE LÖYDY, SEN VOI KIRJOITTAA SUOMEKSI TAI JÄTTÄÄ KOKONAAN KIRJOITTAMATTA. JOS KOTOA LÖYTYY SANAKIRJA TAI ON MAHDOLLISUUS KATSOA SANA NETISTÄ, NIIN HYVÄ, MUTTA TODELLAKAAN EI OLE VÄLTTÄMÄTÖNTÄ KIRJOITTAA MITÄÄN. MEILLÄ EI PASSITARKASTUKSESSA OLLUT ASIAKKAILLA KOSKAAN MITÄÄN HANKALUUKSIA ASIAN SUHTEEN.

      KUN SITTEN KONEESSA SITÄ VARSINAISTA MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTTIA TÄYTÄTTE, NIIN TOIVON, ETTÄ TÄSTÄ SUOMENNETUSTA TÄYTTÖOHJEESTA OLISI TEILLE HYÖTYÄ..SEN TE HUOMAATTE SITTEN SIELLÄ KONEESSA. :))

      ILOMIELIN LUKISIN PALAUTTEITANNE YLIPÄÄTÄÄN TUNISIAN MATKALTANNE, KOSKA ASIALLINEN PALAUTE AUTTAA MEITÄ KAIKKIA YHDESSÄ TUNISIALAISTEN KANSSA KEHITTÄMÄÄN SUOMALAISILLE LOMAILIJOILLE MAHDOLLISIMMAN MUKAVAT JA VIIHTYISÄT OLOT MAASSA, MYÖS TUNISIALAISTEN ITSENSÄ ILOKSI JA HYÖDYKSI! :))
      ASIALLISET PALAUTTEET, MYÖS MIINUSMERKKISET SELLAISET OVAT ARVOKASTA LUETTAVAA, KUTEN ESIMERKIKSI "MUNIRAN", "MATKAAJAN" JA MONIEN MUIDEN TUNISIAN MATKALTA PALANNEIDEN ANTAMA PALAUTE. TUONNEMPANA MAINITSEN TEILLE VIELÄ MUUTAMAN HYVÄN ESIMERKIN. :))

      NIMIMERKIT: YASMINE HAMMAMET/Kikka ja MATKAOPPAALLE/Äiti ja poika!!! VASTAAN TEILLE MIELELLÄNI SEN JÄLKEEN, kun olen vastannut tällä sivulla edellisessä viestissäni mainituille nimimerkeille. SUOSITTELEN, että lukisitte samassa viestissäni mainittujen otsikoiden alta vinkkejä ja neuvoja niin lapsiperheille, kuin muillekin Tunisiaan lähteville lomalaisille. USKON, ETTÄ JO NIISTÄ ON TEIDÄN MATKALLENNE PALJONKIN HYÖTYÄ. :))

      VASTAISIN MYÖS SEURAAVILLE NIMIMERKEILLE - MIKÄLI HALUATTE: RUOKA-ALLERGINEN TUNISIASSA/Äiti ja tytär, sekä: LÄHDÖSSÄ DETURIN MATKALLE SOUSSEEN VIIKON PÄÄSTÄ/Piia.. :)) SUOSITTELISIN TEILLEKIN VILKAISEMAAN edellä mainittujen sivujen alle, ja MIKÄLI SEN JÄLKEEN HALUATTE ESITTÄÄ KYSYMYKSIÄNNE, NIIN LAITTAKAA TULEMAAN - VASTAAN NIIHIN KAIKKIIN MYÖS ILOMIELIN. :))

      ALLERGIA-ASIASTA EN VIELÄ AIKAISEMMIN OLE KIRJOITTANUT. NYT OLISI HYVÄ MAHDOLLISUUS SIITÄ OPPAAN NEUVOJA ANTAA. KYSYMYKSIÄ LÄHETTÄESSÄNNE PYYDÄN VASTAAMAAN EDELLISESSÄ VIESTISSÄNI, SIIS "MATKAOPAS TIEDOTTAA" ESITETTYIHIN KYSYMYKSIIN, NÄIN VASTAUSTENI ANTAMINEN HELPOTTUU HUOMATTAVASTI!!! :)
      MATKANJÄRJESTÄJÄÄ KYSYN SIKSI, KOSKA JOILLAKIN HEISTÄ ON SAMOJA HOTELLEJA.. VOIN VAIKUTTAA ASIOIHIN TUNISIASSA, KUNHAN SAAN TEILTÄ ENSIN TÄSMÄLLISET KYSYMYKSET! :))
      ÄITI JA TYTÄR OVATKIN LÄHDÖSSÄ JO TULEVANA PERJANTAINA! :)) PIIAN KIRJOITUKSESSA EI OLE MAININTAA LÄHTÖPÄIVÄSTÄ. ELIKKÄS, JOS TAHDOTTE MINUN KIRJOITTAVA TEILLE LAITTAKAA EDELLÄ PYYTÄMÄNI VASTAUKSET KYSYMYKSIINI. :))

      Te olettekin jo käyneetkin upeaa keskustelua Tunisiasta palanneiden äitien kanssa - ON TODELLA ILO LUKEA HEIDÄN ASIALLISTA PALAUTETTA KYSYMYKSIINNE.:)) OLEN VARMA, ETTÄ TÄMÄ ROHKAISEE YKSIN LASTENSA KANSSA MATKUSTAVIA ÄITEJÄ MATKUSTAMAAN TUNISIAAN, SILLÄ SIELLÄ EI OLE MITÄÄN PELÄTTÄVÄÄ..TE ÄIDIT LASTENNE KANSSA JA LAPSIPERHEET YLEENSÄ OLETTE ERIKOISASEMASSA TUNISIASSA, SILLÄ LAPSIA SIELLÄ RAKASTETAAN JA SEN TE KYLLÄ VARMASTI TULETTE HUOMAAMAAN..:)) ASIALLINEN PUKEUTUMINEN TAKAA SEN, ETTÄ ISLAMILAISESSA MAASSA YKSIN MATKUSTAVAA ÄITIÄ LASTENSA KANSSA EI KUKAAN HÄIRITSE - EI VARMASTI ! :)) VOITTE IHAN RAUHASSA KESKITTYÄ MATKAANNE JA ALKAA NAUTTIMAAN SIITÄ JO NYT!!! :)) :))

      SYDÄMELLISET KIITOKSET TEILLE PALAUTTEITANNE TUNISIAN MATKALTA KIRJOITTANEET ÄIDIT! VOISIN MAINITA TEISTÄ USEITA, MUTTA TÄLLÄKERTAA MAINITSEN ERIKOISESTI TEISTÄ SEURAAVAT: Juuri tullut/äiti, Hei/äiti, Siellä olleena/äiti, Kokemuksia Hammametista/matkaaja: TÄLLAISESTA ASIALLISESTA PALAUTTEESTA ON ILOA KAIKILLE JA SIITÄ HYÖTYVÄT MYÖS KAIKKI, NIIN AIKUISET, KUIN LAPSETKIN, KAIKKI HE, - JOILLA ON TODELLA AIKOMUS MATKALLE LÄHTEÄ - UPEETA! :)) :))

      SAMALLA HALUAN KIITTÄÄ NIINIKÄÄN HIENOISTA VASTAUKSISTA: Erinomaista palvelua/ ja Friguia'n kirjoittanutta NIMIMERKKIÄ 123. - KIITOS SINULLEKIN! KIRJOITUKSESI OVAT KERRASSAAN ESIMERKILLISEN HYVIÄ! :)) :)) KIITOS MYÖS KAIKILLE TEILLE ASIALLISESTI TÄLLÄ PALSTALLA KIRJOITTANEILLE "AIDOILLE" MATKALAISILLE!!! :))

      Eipä tässä matkaoppaalla muuta tälläkertaa. Mennään iloisin mielin eteenpäin..haaveillaan me, jotka olemme jo matkalla olleet siihen..ensikertaan asti!! :))
      Oikein mukavia kevätpäiviä Teille ihan jokaiselle. :))


      Ystävällisin ja siunaavin terveisin :))
      matkaopas


      PS:
      TODETTAKOON TÄSSÄ VIELÄ KERRAN SE SAMA ASIA, JONKA OLEN JO MONESTI MAININNUT, ETTÄ EN KIRJOITA TEILLE KENENKÄÄN MATKATOIMISTON NIMISSÄ, VAAN IHAN YKSITYISHENKILÖNÄ HALUTEN KÄYTTÄÄ OMIA TIETOJA JA KOKEMUKSIANI TEIDÄN KAIKKIEN TUNISIAAN LOMALLE LÄHTEVIEN JA TUNISIALAISTEN YHTEISEKSI HYVÄKSI. :))

    • Äiti ja tytär

      Hei!

      Olemme siis menossa viikoksi Tunisiaan ensi perjantaina hotelli Melia el Mouradi Palm Marinaan Tunisiaan Deturin matkalla. Tyttöni on allerginen kotimaisille viljoille, erityisen allerginen kananmunalle ja hänellä on käytössä hyla-tuotteet. Osa hedelmistä käy Suomessa, mutta vain purkkisoseina; käsittelyaineet aiheuttavat iho-oireita. Kotimaiset marjat käyvät. Vihanneksista hänelle sopivat vain peruna ja parsa- sekä kukkakaali. Broileri on juuri alkanut sopia ja myös katkaravut. kala ei käy. Osa mausteista aiheuttaa myöskin iho-oireita. Riisi onneksi käy.

      Bulgariassa ja Kreetalla olemme selvinneet perunan ja kokolihan ansiosta. Pärnu oli onneton kohde tuolla ruokavaliolla. Olen hyvin kiitollinen tiedoista liittyen ruokailumahdollisuuksiin. Otan toki mukaan hyla-maidot ja gluteenitonta leipää.

      Entä, pidetäänkö kohta 13 -vuotiasta tyttöä vielä lapsena?

      • MATKAOPAS

        Hei, Äiti ja tytär! :))

        KIITOS VIESTISTÄSI! On hyvä saada erillaisia kysymyksiä, joista on varmasti apua myös monille muillekin asiasta kiinnostuneille.

        GLUTEENIALLERGIAA ei Tunisiassa kovin hyvin tunneta, eikä liioin muitakaan ruoka-allergioita.

        MIELESTÄNI nyt olisi tärkeää toimia seuraavalla tavalla, niin pärjäätte hyvin koko lomanne ajan. :))

        VIIMEISTÄÄN TIEDOTUSTILAISUUDESSA anna oppaalle lista, MITÄ TYTTÄRESI SAA SYÖDÄ JA MITÄ EHDOTTOMASTI EI SAA SYÖDÄ (kuten kananmuna).
        Kirjoita myös, että tyttäresi ON ALLERGINEN joillekin MAUSTEILLE. Tämä auttaa keittiöväkeä valmistamaan hänelle riisin, perunan, parsan, kukkakaalin ja kaikki muut ruoat, (lihat yms.) ilman mausteita, OMISSA KATTILOISSA! - Suosittelisin ottamaan omat mausteet mukaan.. Broilereita Tunisiassa syödään paljon, myös kokolihaa ja katkarapuja, laita myös nämä listaasi ja maininta siitä, että KAIKKI TULISI VALMISTAA ILMAN MAUSTEITA. Mainitse käsittelyaineiden aiheuttamista iho-oireista.
        Todella hyvä, että kirjoitit asiasta. - Kenenkään allergiasta kärsivien ei kannata ottaa riskiä lastensa tai itsensä suhteen. :))

        HOTELLIIN SAAPUESSA ANNA LISTA OPPAALLE JA PYYDÄ, ETTÄ OPAS KÄÄNTÄÄ SEN RANSKAKSI (ellet itse ole jo kääntänyt) JA OTTAA YHTEYTTÄ PÄÄKOKKIIN SELVITTÄÄKSEEN HÄNELLE ASIAN TÄRKEELLISYYDEN PERUSTEELLISESTI!!! Antamastasi listasta säästä kopio itsellesi. :))

        SUOSITTELEN, että olisitte molemmat oppaan mukana, kun Hän keskustelee VÄHINTÄÄNKIN KOKIN, MIELUMMIN PÄÄKOKIN kanssa asiasta. Tämä siksi, että Tunisiassa saatetaan vähätellä ruoka-allergioita joita ei tunneta.. Hyvä esimerkki oli eräässä vastauksessa, (ei tainnut olla Tunisia?) jossa kala-allergiselle asiakkaalle ilmoitettiin kalasoppaa tarjoiltaessa, että: "SYÖ LIEMI JA JÄTÄ KALAT SYÖMÄTTÄ". Näin voi käydä Tunisiassakin, siksi on hyvä olla YSTÄVÄLLISEN JÄMPTI JA TARKKA ASIAN SUHTEEN.. Saadessaan ohjeet, kokkit todella tekevät parhaansa tyttäresi suhteen..:))

        ASUTTE korkeatasoisessa hotellissa, missä kaikki toiveenne varmasti täytetään, - kuten mainitsin, mikäli kokki saa SELVÄT OHJEET MITEN TOIMIA.. TÄSSÄ ASIASSA OPAS ON ERITYISASEMASSA HOITAMAAN ASIAN..
        Tämä sama pätee kaikissa hotelleissa ruoka-allergiasta kärsiville.

        Kuten edellä mainitsin, ei Tunisiassa välttämättä ymmärretä mitä gluteeniallergia tarkoittaa. SAATTAA MYÖS OLLA, että kaikki oppaatkaan eivät ole täysin perillä asiasta, siksi listan antaminen selityksineen oppaalle on mielestäni erittäin tärkeää. Myös edellä mainitsemani mahdollinen mukanaolo PÄÄKOKKIA/KOKKIA tapaamassa olisi eduksi siksi, että kokki näkee Teidät mikä edesauttaa asian muistamisessa. Kokki varmaankin pitää oman "tiedotustilaisuuden" asiasta keittiöväelleen. :))

        Uskon, että jokaisella matkatoimistolla on Tunisiassa puh. numero, josta oppaan tarvittaessa tavoittaa.
        Sinuna pyytäisin oppaan puh. numeron, jolle asiasta kerroit. Mikäli opas ei sovittuna aikana ole ottanut yhteyttä, niin älä jää 1/2 tuntia pidempään odottamaan, vaan soita reilusti hänelle ja "hoputa" asian hoitamisessa. Oppaat kyllä yleensä ovat lupaustensa takana ja aina ajallaan paikalla.
        Teillä on yölento, joten opas voi jo aamuyöllä hotelliin saavuttuanne ottaa listasi (tarvittaessa) käännettäväksi ja sovitte hänen tai jonkun toisen oppaan tapaamisesta sopimallanne ajalla, esim. seuraavana aamuna. :))

        Oppaat yhdessä tunisialaisten tekevät varmasti kaikkensa lomanne onnistumisen ja viihtyvyytenne hyväksi. Olennaisen tärkeää on puhua asioista, vain näin voidaan toimia. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä - kaikki ovat tärkeitä, kuten monesti aikaisemminkin olen kirjoittanut.

        He, jotka eivät ole joutuneet allergioiden kanssa tekemisiin eivät usein ymmärrä, miten vakavasta asiasta on kysymys. Tuttavapiirissäni on molempia mainitsemisiasi allergioita ja voin ymmärtää, että asia on Teille äärimmäisen tärkeä.

        Tomiessasi edellä ehdottamallani tavalla, ei tyttärelläsi ole mitään hätää ja Te molemmat saatte näin keskittyä lomanne nauttimiseen toivomallanne tavalla. - Muistan Teitä rukouksin, että KAIKKI ASIAT järjestyvät parhain päin.. :))

        PIDETÄÄNKÖ TUNISIASSA KOHTA 13 -vuotiasta TYTTÖÄ VIELÄ LAPSENA?
        Kyllä häntä lapsena vielä pidetään, mutta ei sillä tavalla, että miehet tulisivat päästä silittelemään, kuten he pienimmille, alle 8 -vuotiaille usein kaikessa ystävyydessä tekevät.
        Olet ehkä näiltä sivuilta lukenut vastauksiani, joissa olen selventävästi pyrkinyt kertomaan lasten erikoisasemasta Tunisiassa jne.. :))

        13 -vuotias on Tunisiassakin jo "teini". Hänet "luokitellaan" heihin, jotka aikanaan varattiin (10-15 vuotiaat tytöt) aviovaimoiksi vanhempiensa valitsemille miehille..
        Nämä pakkoavioliitot edesmennyt Presidentti HABIB BOURGUIBA kielsi heti virkaan astumisensa jälkeen vuonna 1957-1960 välisenä aikana säätämillään lailla.:)) Eli, tyttärelläsi ei ole MITÄÄN PELÄTTÄVÄÄ Tunisiassa. Voitte täysin turvallisesti kulkea yhdessä kaupungilla. :))

        MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTIN TÄYTTÖOHJEEN voitte halutessanne printata "MATKAOPAS TIEDOTTAA" -otsikon alta.
        Lomalta palattuanne, lukisin mielelläni teidänkin kokemuksia ja palautettanne kysymystesi ja lomanne onnistumisen suhteen. :))

        Toivotan Teille sydämestäni oikein hyvää ja siunattua lomaa Tunisian Soussessa. :))

        Ystävällisin terveisin :))
        matkaopas



        PS. SEURAAVANA VASTAUSVUOROSSA ON "APRIL". Lähtö: 1.4.-06.
        Vastaukseni on luettavissa 31.3-06 noin klo 22-23.

        JOS JOKU HENKILÖ, JOKA ON OSOITTANUT KYSYMYKSENSÄ MATKAOPPAALLE, on lähdössä matkalle 31.3. tai 1.4, etkä vielä ole saanut vastaustani, pyydän viestittämään asiasta minulle, niin korjaan asian.


      • Äiti ja tytär
        MATKAOPAS kirjoitti:

        Hei, Äiti ja tytär! :))

        KIITOS VIESTISTÄSI! On hyvä saada erillaisia kysymyksiä, joista on varmasti apua myös monille muillekin asiasta kiinnostuneille.

        GLUTEENIALLERGIAA ei Tunisiassa kovin hyvin tunneta, eikä liioin muitakaan ruoka-allergioita.

        MIELESTÄNI nyt olisi tärkeää toimia seuraavalla tavalla, niin pärjäätte hyvin koko lomanne ajan. :))

        VIIMEISTÄÄN TIEDOTUSTILAISUUDESSA anna oppaalle lista, MITÄ TYTTÄRESI SAA SYÖDÄ JA MITÄ EHDOTTOMASTI EI SAA SYÖDÄ (kuten kananmuna).
        Kirjoita myös, että tyttäresi ON ALLERGINEN joillekin MAUSTEILLE. Tämä auttaa keittiöväkeä valmistamaan hänelle riisin, perunan, parsan, kukkakaalin ja kaikki muut ruoat, (lihat yms.) ilman mausteita, OMISSA KATTILOISSA! - Suosittelisin ottamaan omat mausteet mukaan.. Broilereita Tunisiassa syödään paljon, myös kokolihaa ja katkarapuja, laita myös nämä listaasi ja maininta siitä, että KAIKKI TULISI VALMISTAA ILMAN MAUSTEITA. Mainitse käsittelyaineiden aiheuttamista iho-oireista.
        Todella hyvä, että kirjoitit asiasta. - Kenenkään allergiasta kärsivien ei kannata ottaa riskiä lastensa tai itsensä suhteen. :))

        HOTELLIIN SAAPUESSA ANNA LISTA OPPAALLE JA PYYDÄ, ETTÄ OPAS KÄÄNTÄÄ SEN RANSKAKSI (ellet itse ole jo kääntänyt) JA OTTAA YHTEYTTÄ PÄÄKOKKIIN SELVITTÄÄKSEEN HÄNELLE ASIAN TÄRKEELLISYYDEN PERUSTEELLISESTI!!! Antamastasi listasta säästä kopio itsellesi. :))

        SUOSITTELEN, että olisitte molemmat oppaan mukana, kun Hän keskustelee VÄHINTÄÄNKIN KOKIN, MIELUMMIN PÄÄKOKIN kanssa asiasta. Tämä siksi, että Tunisiassa saatetaan vähätellä ruoka-allergioita joita ei tunneta.. Hyvä esimerkki oli eräässä vastauksessa, (ei tainnut olla Tunisia?) jossa kala-allergiselle asiakkaalle ilmoitettiin kalasoppaa tarjoiltaessa, että: "SYÖ LIEMI JA JÄTÄ KALAT SYÖMÄTTÄ". Näin voi käydä Tunisiassakin, siksi on hyvä olla YSTÄVÄLLISEN JÄMPTI JA TARKKA ASIAN SUHTEEN.. Saadessaan ohjeet, kokkit todella tekevät parhaansa tyttäresi suhteen..:))

        ASUTTE korkeatasoisessa hotellissa, missä kaikki toiveenne varmasti täytetään, - kuten mainitsin, mikäli kokki saa SELVÄT OHJEET MITEN TOIMIA.. TÄSSÄ ASIASSA OPAS ON ERITYISASEMASSA HOITAMAAN ASIAN..
        Tämä sama pätee kaikissa hotelleissa ruoka-allergiasta kärsiville.

        Kuten edellä mainitsin, ei Tunisiassa välttämättä ymmärretä mitä gluteeniallergia tarkoittaa. SAATTAA MYÖS OLLA, että kaikki oppaatkaan eivät ole täysin perillä asiasta, siksi listan antaminen selityksineen oppaalle on mielestäni erittäin tärkeää. Myös edellä mainitsemani mahdollinen mukanaolo PÄÄKOKKIA/KOKKIA tapaamassa olisi eduksi siksi, että kokki näkee Teidät mikä edesauttaa asian muistamisessa. Kokki varmaankin pitää oman "tiedotustilaisuuden" asiasta keittiöväelleen. :))

        Uskon, että jokaisella matkatoimistolla on Tunisiassa puh. numero, josta oppaan tarvittaessa tavoittaa.
        Sinuna pyytäisin oppaan puh. numeron, jolle asiasta kerroit. Mikäli opas ei sovittuna aikana ole ottanut yhteyttä, niin älä jää 1/2 tuntia pidempään odottamaan, vaan soita reilusti hänelle ja "hoputa" asian hoitamisessa. Oppaat kyllä yleensä ovat lupaustensa takana ja aina ajallaan paikalla.
        Teillä on yölento, joten opas voi jo aamuyöllä hotelliin saavuttuanne ottaa listasi (tarvittaessa) käännettäväksi ja sovitte hänen tai jonkun toisen oppaan tapaamisesta sopimallanne ajalla, esim. seuraavana aamuna. :))

        Oppaat yhdessä tunisialaisten tekevät varmasti kaikkensa lomanne onnistumisen ja viihtyvyytenne hyväksi. Olennaisen tärkeää on puhua asioista, vain näin voidaan toimia. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä - kaikki ovat tärkeitä, kuten monesti aikaisemminkin olen kirjoittanut.

        He, jotka eivät ole joutuneet allergioiden kanssa tekemisiin eivät usein ymmärrä, miten vakavasta asiasta on kysymys. Tuttavapiirissäni on molempia mainitsemisiasi allergioita ja voin ymmärtää, että asia on Teille äärimmäisen tärkeä.

        Tomiessasi edellä ehdottamallani tavalla, ei tyttärelläsi ole mitään hätää ja Te molemmat saatte näin keskittyä lomanne nauttimiseen toivomallanne tavalla. - Muistan Teitä rukouksin, että KAIKKI ASIAT järjestyvät parhain päin.. :))

        PIDETÄÄNKÖ TUNISIASSA KOHTA 13 -vuotiasta TYTTÖÄ VIELÄ LAPSENA?
        Kyllä häntä lapsena vielä pidetään, mutta ei sillä tavalla, että miehet tulisivat päästä silittelemään, kuten he pienimmille, alle 8 -vuotiaille usein kaikessa ystävyydessä tekevät.
        Olet ehkä näiltä sivuilta lukenut vastauksiani, joissa olen selventävästi pyrkinyt kertomaan lasten erikoisasemasta Tunisiassa jne.. :))

        13 -vuotias on Tunisiassakin jo "teini". Hänet "luokitellaan" heihin, jotka aikanaan varattiin (10-15 vuotiaat tytöt) aviovaimoiksi vanhempiensa valitsemille miehille..
        Nämä pakkoavioliitot edesmennyt Presidentti HABIB BOURGUIBA kielsi heti virkaan astumisensa jälkeen vuonna 1957-1960 välisenä aikana säätämillään lailla.:)) Eli, tyttärelläsi ei ole MITÄÄN PELÄTTÄVÄÄ Tunisiassa. Voitte täysin turvallisesti kulkea yhdessä kaupungilla. :))

        MAAHANTULO JA MAASTAPOISTUMISKORTIN TÄYTTÖOHJEEN voitte halutessanne printata "MATKAOPAS TIEDOTTAA" -otsikon alta.
        Lomalta palattuanne, lukisin mielelläni teidänkin kokemuksia ja palautettanne kysymystesi ja lomanne onnistumisen suhteen. :))

        Toivotan Teille sydämestäni oikein hyvää ja siunattua lomaa Tunisian Soussessa. :))

        Ystävällisin terveisin :))
        matkaopas



        PS. SEURAAVANA VASTAUSVUOROSSA ON "APRIL". Lähtö: 1.4.-06.
        Vastaukseni on luettavissa 31.3-06 noin klo 22-23.

        JOS JOKU HENKILÖ, JOKA ON OSOITTANUT KYSYMYKSENSÄ MATKAOPPAALLE, on lähdössä matkalle 31.3. tai 1.4, etkä vielä ole saanut vastaustani, pyydän viestittämään asiasta minulle, niin korjaan asian.

        Sydämellinen kiitos Sinulle erinomaisista ja asiantuntevista neuvoistasi!

        Kaikkia neuvomiasi asioita en olisi tullut itsekään ajatelleeksi, vaikka allergian kanssa tässä on eletty tytön koko ikä. Ja arvostan kovasti, että joidenkin kommentoijien panetteluista huolimatta jaksat pyyteettömästi käyttää aikaasi lähimmäistesi auttamiseksi. Mielelläni kirjoitan kokemuksistamme palattuamme, jos niistä on jollekin toiselle yhtä paljon hyötyä, kuin sinun neuvoistasi meille.

        Tuntuu hyvältä lähteä matkaan siunausten saattelemana!


    • ulpu-utelo

      tai joku muu Tunisian tuntija! Onko tietoa Hotel Riyad Palmsista (Dominatravel) Soussessa? Pettymys vai oiva lomamesta? Lomaviikoksi suunniteltu vko 17. Saanko paistatella ja kuinka paksun toppatakin tarvitsen iltaisin?

      • MATKAOPAS

        Hei Ulpu-Utelo! :))

        KIITOS viestistäsi! Lomasi onkin sitten enää lähtöä vaille :)

        KYSYIT, MINKÄLAINEN ON HOTELLI? Kuten esitetiedoista olet jo huomannut, on valintasi osununut minun mielestäni todella nappiin! Miksi? - Tässä hotellivalinnassa nähdään nyt KAIKKI hyvät puolet mitä kaupunki/rantalomalta voi odottaa. Ensinnäkin, kuten esite mainostaa HOTELLI ON todella korkeatasoinen ja erittäin hyvällä paikalla, siis aivan rannalla ja VAIN yhden km päässä Soussen keskustasta. Ei tarvitse takseja käyttää, kun kävellen pääsee mukavasti ydinkeskustaan jossa mm. Soula Center -tavaratalo ja Teij Marhaban -ostoskeskus aivan lähellä.
        SUOSITTELEN vielä lukemaan "KYSY TUNISIASTA", vastaus Sanille kirjoitukseni "yleistä Afrikan matkailusta" -osastolta. Sanille jonka matka alkaa 13.5. olen pikkasen kirjoittanut menopaikoista ja ostosmahdollisuuksista Soussessa.
        EL KANTAOUIN pursisatamassa kannattaa käydä tutustumassa. Siellä on hyviä ravintoloita ja mm. Soussen kuuluisa yökerho/disko BONAPARTE. Toinen suosittu menomesta on SAMARA LIVING-disko.

        Uskon, että olet lukenut muillekin Tunisian matkalaisille kirjoittamia vastauksiani ja saanut niistä tietoa niin maasta kuin kansastakin.. Myös ASIALLISET palautteet Tunisian loman jo taakseen jättäneiltä matkaajilta on varmasti avartanut sinulle Tunisian näkemystä jo näin ennen matkaa. Siellä sitten itse katselet ympärillesi, osallistut retkille mikäli haluat ja nautit auringon lämmöstä ja ystävällisistä ihmisistä ympärilläsi ja luot OMAN mielikuvasi ja kokemuksesi maasta ja sen kansasta.

        LÄMMINTÄ ON ollut jo ihan mukavasti, mutta ota kuitenkin lämmin "tuulitakki" mukaan ja ne tossut/villasukat jos vaikka kaakelilattiat olisivat huoneessasi niin ei varpaat palele. :) (osassa huoneissa on kokolattiamatot).
        RANTA JA KESKUSTA ovat siis aivan lähellä ja tämä onkin se hyvä asia, koska hotelli ei sijoitu ns. puoleenväliin PORT EL KANTAOUIN aluetta ja Soussen keskustaa vaan on keskustassa MUTTA RANNALLA kuitenkin. Toivotaan että saisit huoneen meren puolelta niin kaikki olisi tosi mukavasti. Ei siinä muuta vikaa ole kuin JOS ON HERKKÄ niin liikenteen melu saattaa häiritä kadunpuleisissa huoneissa nukkuvia. Jälleen sanoisin, että jos näin on niin kannattaa pyytää opasta vaihtamaan huone jo heti alkuun. Kiva, kun teillä on päivälentokin niin pääsette jo heti nauttimaan lomastanne. DOMINA-TRAVEL'in matkalla viihdyt uskoakseni oikein hyvin.

        Eipä tässä matkaoppaalla muuta tälläkertaa, kuin oikein hyvää ja siunattua Tunisian lomaa Sinulle Ulpu-Utelo. Nauti lomastasi ja palaa hyviä kokemuksia rikkaampana takaisin Suomeen. :))

        Ystävällisin terveisin :)
        matkaopas


        PS. SEURAAVAT VASTAUSVUOROSSA OLEVAT:

        MONASTIR!! Olette lähdössä nyt viikonloppuna? :) Mikäli ette vielä ole lukeneet Monastirissa käyneen pariskunnan "MONASTIR/Ensikertalainen" kysymyksiä, vastauksiani heille ja heidän palautettaan Monastirin lomalta, niin SUOSITTELEN että lukisitte ne kirjoitukset "KYSY TUNISIASTA, M-OPAS JATKAA" -otsikon alta. Sieltä saatte varmasti kaiken sen tiedon mitä matkallenne tarvitsette kuin myös muistakin kirjoituksista Tunisiaa käsittävillä sivustoilla.
        Kirjoitan Teille pienen viestin omalle kysymyksellenne vielä tämän päivän aikana. Toivottavasti se viestini vielä saavuttaa Teidät. Tarkoitan, ettette joudu lähtemään jo edellisenä iltana matkalle esim. pohjoisesta kohti Helsinkiä jolloin viesti ei ehkä saavuttaisi teitä? Mutta, kuten mainitsin tärkeimmät tiedot Monastirista saatte edellä mainitun otsikon alta.
        Haluan jo tässä vaiheessa toivottaa (kaiken varalta) Teille oikein hyvää ja siunattua Tunisian lomaa Monastirissa. Uskon Teidän viihtyvän siellä. :)

        SANNA!! Olisitko ystävällinen ja ilmoittaisit minulle lähtöpäivänne?
        NIPSU2000!! Voisitko myös ilmoittaa lähtöpäivänne?
        Sanna ja Nipsu2000 ovat siis Monastirin jälkeen vastausvuorossa. :)) OLEN KYLLÄ HUOMIOINUT KAIKKI MINULLE OSOITETUT VIESTIT ja vastaan niihin jokaiseen mielelläni. Toivon edelleen, että laittaisitte LÄHTÖPÄIVÄN kysymystenne mukaan, näin minun on helpompi pitää vastauskirjaa ja vastaukset tulevat kysyjille ajallaan lähtöjärjestyksessä. JOS nyt jostakin syystä olet viikonloppuna TAI ensiviikolla lähdössä, eikä nimeäsi ole mainittu tässä viestissä niin pyydän sinua ilmoittamaan siitä minulle, korjaan asian. :))

        Mukavaa kevättä Teille kaikille toivottaa - ystävällisin terveisin :))
        matkaopas


    • Sinne siis

      Onko ok?

    • sanna2006

      saatiin äkkilähtö viikon päähän hotelli houria palaceen sousseen(port el kantau?), ei ole eka kerta soussessa mutta hotelli hiukan mietityttää...
      onko kellään/matkaoppaalla tietoa hotellista?
      onko iltaelämää hotellissa?
      mukava henkilökunta?
      millainen ranta..hotellin oma?
      millaiset ruuat?
      onko hotellihuoneissa kaikissa parvekkeet.ei osanneet dominalla kertoa??
      kauppoja hotellissa?
      onko liian hieno hotelli kun 4 tähteä...emme kaipaisi liian hienostohotellia vaan mukavaa meininkiä ja mukavaa hlökuntaa??

      • Heh

        Turha kai sitä enää kysellä kun paska on jo housussa :D -> Eli olet jo varannut hotellin ja tuskin sitä peruutat vaikka olisi minkälainen.


      • sanna2006
        Heh kirjoitti:

        Turha kai sitä enää kysellä kun paska on jo housussa :D -> Eli olet jo varannut hotellin ja tuskin sitä peruutat vaikka olisi minkälainen.

        no en todellakaan peru, hotelli 4 tähden hotelli ja kuvia olen nähnyt mutta ajattelin et jos joku olis käynyt ks.hotellissa ja osais kertoa tarkempaa tietoa, nippelitietoa..=)


      • tunisian-matkaopas

        Hei Sanna2006! :)


        KIITOS viestistäsi! :)
        En voi muuta kuin ihmetellä tämän ("tuhattaiturin") naurettavan TYHMIÄ vastauksia matkalaisten kysymyksiin. Hienoa, että osasit vastata hänelle juuri oikealla tavalla - välittämättä hänen hölmöilystään!
        Pikkuhiljaa alkavat lukijat tunnistamaan hänet, samoin kuin hänen "seuraajansakin" :)))
        Monista viesteistä olen ollut hiljaa, mutta joihinkin olen ottanut kantaa, sillä asioista tietävänä en voi hyväksyä hänen/heidän suoranaisia valheita ja harhaan johtavia vastauksia ihmisten kysellessä Tunisiasta..

        Sanna, saatte olla todella iloisia hotellinne valinnasta. Itsekin olen hotellissa asunut ja viihtynyt oikein hyvin.
        Vaikka ranta ei aivan hotellin ikkunan alla olekaan (noin 250m), niin uima-altaat palmupuiden ja toinen toistaan kauniimpien kukkaistutuksien katveessa korvaa ainakin osaksi uimarannan. Ja eihän tuota matkaa kävele kuin hetkessä sinne "hotellin omalle rannalle".

        Kuten esitteestä voit lukea, on hotellissa oma disko, herkullisia ravintoloita sekä erillaisia baareja. Matkamuistomyymälä ja lämmitetty sisäuima-allaskin on halutessanne käytettävissä. Sauna, höyryhuone, hierontaa, kuntosali, tennistä yms, että kyllä kaiken sen mitä hotelli tarjoaa on kunnossa.

        Mielestäni huoneet ovat mukavan viihtyisät. Ihmettelen, ettei Dominalla osattu sanoa onko kaikissa hotellin huoneissa parveke??? Onko tämä "takaportti" laittaa asiakkaat huoneisiin ilman parveketta? - vaikea uskoa!
        JOS NÄIN KUITENKIN KÄY, niin neuvoisin olla hyväksymättä sellaista huonetta. Tietääkseni kaikissa hotellin huoneissa ON parveke. Tätä en kuitenkaan voi Dominalta saamanne vastauksen johdosta varmuudella sanoa, koska yleensä matkatoimistojen myyjien tulisi tietää kiintiöittensä laatu!

        JOS se parveke siis puuttuu, niin pyytäkää VÄLITTÖMÄSTI opasta vaihtamaan huoneenne. Tätä pyyntöä ei tarvitse todellakaan hävetä. Mitään ei voi saada, eikä oppaatkaan voi ongelmaa korjata ellei siitä puhuta, - eikös vaan?! Tämä tiedoksi missä hotellissa tahansa asuville lomalaisille. :)
        SAATTAA olla niinkin, että oppaiden tietämättä hotelli antaa huoneita, jotka eivät ole kiintiössä ja jos oppaat eivät tarkista huoneita aina silloin tällöin, niin hotellissa SAATETAAN käyttää tilaisuutta hyväksi.
        Vaikea uskoa, että Dominalla ****tähden hotelleissa olisi huoneita ilman parveketta. Mielestäni heillä osataan pitää laadusta kiinni, ja tokihan ****tähden hotelleissa laatuun kuuluu myös parveke!

        Älä anna Sanna hotellin "enää" mietityttää itseäsi. :) "Pyhävaatteita" illallista varten mukaan ja avoimin mielin matkaan. Ei hotelli "niin" "hienostunut" ole, että siellä tarvitsisi iltapukuihin ja kravattiin pukeutua (jos ei halua). Siistit vaatteet siistissä hotellissa, että ei se sen kummempaa ole. Onhan se ihan kiva pukeuta illalliselle. Tästä olenkin jo aikaisemmissa kirjoituksissani puhunut, mm. vauksessani Muniralle. Hotellin henkilökuntakin (hovimestarit) tykkää katsella siististi pukeutuneita asiakkaitaan ohjaillessaan heitä omille paikoilleen.
        Henkilökunta missä tahansa hotellissa on erinomaisen palvelualtista ja ystävällistä, että tämänkään suhteen en usko teidän pettyvän..

        PORT EL KANTAOUIN satamaan on matkaa noin 2 km. Mainitsit, että Sousse on sinulle jo ennestään tuttu.
        Ehkä Kantaouin satama-alue myös? Ellei, niin siellä kannattaa käydä.. Sieltä löytyy myös Soussen tämän hetken ehkä SUOSITUIN disko/yökerho "BONAPARTE". Sen 2 km.n matkan voi kyllä kävelläkin, mutta taksilla tai minijunalla pääsee myös mukavasti ja edullisesti..

        Toivottavasti vastaukseni täytti toiveesi.. Nyt vaan iloisin mielin odottelemaan lähtöpäivää.
        Vaikutat huumorintajuiselta ja avarakatseiselta matkalaiselta, että kyllä kaikki kivasti menee, - usko pois Sanna2006! :)

        Oikein mukavaa ja siunattua Tunisian lomaa Sinulle ja kanssamatkaajallesi/jillesi. :)

        Ystävällisin terveisin :)
        matkaopas


      • sanna2006
        tunisian-matkaopas kirjoitti:

        Hei Sanna2006! :)


        KIITOS viestistäsi! :)
        En voi muuta kuin ihmetellä tämän ("tuhattaiturin") naurettavan TYHMIÄ vastauksia matkalaisten kysymyksiin. Hienoa, että osasit vastata hänelle juuri oikealla tavalla - välittämättä hänen hölmöilystään!
        Pikkuhiljaa alkavat lukijat tunnistamaan hänet, samoin kuin hänen "seuraajansakin" :)))
        Monista viesteistä olen ollut hiljaa, mutta joihinkin olen ottanut kantaa, sillä asioista tietävänä en voi hyväksyä hänen/heidän suoranaisia valheita ja harhaan johtavia vastauksia ihmisten kysellessä Tunisiasta..

        Sanna, saatte olla todella iloisia hotellinne valinnasta. Itsekin olen hotellissa asunut ja viihtynyt oikein hyvin.
        Vaikka ranta ei aivan hotellin ikkunan alla olekaan (noin 250m), niin uima-altaat palmupuiden ja toinen toistaan kauniimpien kukkaistutuksien katveessa korvaa ainakin osaksi uimarannan. Ja eihän tuota matkaa kävele kuin hetkessä sinne "hotellin omalle rannalle".

        Kuten esitteestä voit lukea, on hotellissa oma disko, herkullisia ravintoloita sekä erillaisia baareja. Matkamuistomyymälä ja lämmitetty sisäuima-allaskin on halutessanne käytettävissä. Sauna, höyryhuone, hierontaa, kuntosali, tennistä yms, että kyllä kaiken sen mitä hotelli tarjoaa on kunnossa.

        Mielestäni huoneet ovat mukavan viihtyisät. Ihmettelen, ettei Dominalla osattu sanoa onko kaikissa hotellin huoneissa parveke??? Onko tämä "takaportti" laittaa asiakkaat huoneisiin ilman parveketta? - vaikea uskoa!
        JOS NÄIN KUITENKIN KÄY, niin neuvoisin olla hyväksymättä sellaista huonetta. Tietääkseni kaikissa hotellin huoneissa ON parveke. Tätä en kuitenkaan voi Dominalta saamanne vastauksen johdosta varmuudella sanoa, koska yleensä matkatoimistojen myyjien tulisi tietää kiintiöittensä laatu!

        JOS se parveke siis puuttuu, niin pyytäkää VÄLITTÖMÄSTI opasta vaihtamaan huoneenne. Tätä pyyntöä ei tarvitse todellakaan hävetä. Mitään ei voi saada, eikä oppaatkaan voi ongelmaa korjata ellei siitä puhuta, - eikös vaan?! Tämä tiedoksi missä hotellissa tahansa asuville lomalaisille. :)
        SAATTAA olla niinkin, että oppaiden tietämättä hotelli antaa huoneita, jotka eivät ole kiintiössä ja jos oppaat eivät tarkista huoneita aina silloin tällöin, niin hotellissa SAATETAAN käyttää tilaisuutta hyväksi.
        Vaikea uskoa, että Dominalla ****tähden hotelleissa olisi huoneita ilman parveketta. Mielestäni heillä osataan pitää laadusta kiinni, ja tokihan ****tähden hotelleissa laatuun kuuluu myös parveke!

        Älä anna Sanna hotellin "enää" mietityttää itseäsi. :) "Pyhävaatteita" illallista varten mukaan ja avoimin mielin matkaan. Ei hotelli "niin" "hienostunut" ole, että siellä tarvitsisi iltapukuihin ja kravattiin pukeutua (jos ei halua). Siistit vaatteet siistissä hotellissa, että ei se sen kummempaa ole. Onhan se ihan kiva pukeuta illalliselle. Tästä olenkin jo aikaisemmissa kirjoituksissani puhunut, mm. vauksessani Muniralle. Hotellin henkilökuntakin (hovimestarit) tykkää katsella siististi pukeutuneita asiakkaitaan ohjaillessaan heitä omille paikoilleen.
        Henkilökunta missä tahansa hotellissa on erinomaisen palvelualtista ja ystävällistä, että tämänkään suhteen en usko teidän pettyvän..

        PORT EL KANTAOUIN satamaan on matkaa noin 2 km. Mainitsit, että Sousse on sinulle jo ennestään tuttu.
        Ehkä Kantaouin satama-alue myös? Ellei, niin siellä kannattaa käydä.. Sieltä löytyy myös Soussen tämän hetken ehkä SUOSITUIN disko/yökerho "BONAPARTE". Sen 2 km.n matkan voi kyllä kävelläkin, mutta taksilla tai minijunalla pääsee myös mukavasti ja edullisesti..

        Toivottavasti vastaukseni täytti toiveesi.. Nyt vaan iloisin mielin odottelemaan lähtöpäivää.
        Vaikutat huumorintajuiselta ja avarakatseiselta matkalaiselta, että kyllä kaikki kivasti menee, - usko pois Sanna2006! :)

        Oikein mukavaa ja siunattua Tunisian lomaa Sinulle ja kanssamatkaajallesi/jillesi. :)

        Ystävällisin terveisin :)
        matkaopas

        kaunis kiitos matkaoppaalle nopeasta ja monipuolisesta vastauksestasi! =)

        dominalta emme saaneet juurikaan mitään tietoa hotellista...sanoin että meidän pitää olla varmoja siitä että huoneessamme on myös parveke...mutta eivät osanneet varmaksi sanoa!
        lupaan kyllä nostaa mekkalan mikäli parveketta ei löydy =/
        hotelli tosiaan vaikuttaa hyvältä ja monipuoliselta, ainoa mitä hieman pelkään on se liika hienous. (ei ollut enää valinnan varaa juurikaan)olemme aina olleet 3 tähden rantahotelleissa joissa on ollut rento tunnelma, toivottavasti myös täällä.
        pääsee hotellilta toki pois jos alkaa ahdistamaan iltapuvut ja liika glamour ; )
        port el kantau satamineen ja sousse medinoineen tuttua seutua ja innolla odotankin lomaa jo, saimme viime reissulla sydänystäviä ja on mukava nähdä heitä taas.
        ihanaa päästä reissuun ja kuulla taas tunisialaista musiikkia ja maata auringossa.
        kiitos matkaoppaalle joka jaksaa vastailla aina niin tarkasti ja nopeasti ja selittää asiat selkeästi! näet kovasti vaivaa meidän matkalaisten eteen ja minä todella arvostan sitä...olet oikeassa ammatissa.
        älä välitä noista aina valittavista ihmisistä(esim. jotka valittavat isoista kirjaimista yms. pikku jutuista aina-pääasiahan on että asia tulee selväksi.. ei tämä ole mikään virallinen asiakirja) -te pilkunviilaajat=OTTAKAA LOMAA JA RELATKAA! =))) HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE JA NAUTTIKAA OLOSTANNE JOS EI TUNISIASSA NIIN SITTEN SUOMESSA***


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe