Paino ennen raskautta

Santriina

Hei,

tällaisen gallup-luontoisen kysymyksen ajattelin esittää, että miten painava olit kun hedelmöityit?

Koska olen itse "hieman tukeva" ja lasta ei kuulu, ei näy vaikka ollaan 6kk jo yritetty ja tutkin että lihavuus liittyy usein PCOS:iin. Olen jokatapauksessa jo pudottanut painoa 9kg, vielä matkaa jäljellä, mutta olisi kiva tietää onko kukaan pulska hedelmöittynyt, siis että BMI on ollut enemmän kuin "normaali". (Saan BMI:n normaaliksi kesällä, sittenhän näkee että oliko lapsettomuus johtunut vain painosta vai onko jotain syitä sen lisäksi...)

6

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jihuu! rv17+4

Oma painoindeksi ennen raskautta 24. Olen ollut lapsesta asti normipainon ylärajoilla ja senkin takia tarkkaillut, ettei paino nouse enempää. Raskaus tärppäsi heti ensi yrittämästä.

On tuttuja, jotka ovat vähän ylipainoisia ja tulleet ajan myötä raskaaksi. Eli kyllä on tiedossa pulskempiakin, jotka ovat hedelmöittyneet. Toki ylipaino vaikuttaa elimistöön kaikintavoin, eli kun saavutat normaalipainon, siitä kannattaa pitää kiinni.

Tsemppiä painonpudotukseen!

• muhkuralla

Mulla oli ylipainoa, joka oli osaltaan "esteenä" raskaudelle. Kun sitten rupesin odottamaan meidän tyttöä niin painoind. oli noin 27,5.

• äiti

mulla painoindeksi oli ensimmäisessä neuvolassa 18,5 eli olin alipainoinen. pituutta minulla on kumminkin kertynyt 180 cm ja painoin tuolloin 60 kg. synnytyksestä on nyt 5 kk ja paino näyttää melkein 20 kg enemmän kuin tuolloin ekassa neuvolassa....

• 19,5

siiäpä se olikin.lisää tuli 16 kiloa molemmissa raskauksissa,alle 5 kk paino meni jo liian alaskin

• äiti

mä olin ylipaioinen kun tulin raskaaksi ja just ennen raskautta vielä painoni pompsahti muutaman kilon. painoin 83kg alussa, painoa raskauden aikana tuli semmoiset 13 kiloa ja kaikki oli lähtenä kun sairaalasta tulin kotiin. nyt siitä sitten on lähtenyt -10kg

• Mä olen pullea, painoindeksi suuri, paino siin 100 päälle ja olen lyhyt. Nyt odotellaan ensimmäisiä lapsia (kaksoset) rv 25 ja painoa tullut tähänmennessä korkeintaan 3 kiloa. Eli periaatteessa olen laihtunut raskaudenaikana. Yhdessä isän kanssa oltiin oltu ennen raskautta hiukan päälle vuosi, eli meillä paino ei ole ollut esteenä raskauteen.
      Itse ja vauvat voivat hyvin eli mitään ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2897
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      45
      2835
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2618
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1684
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      907
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      702
    Aihe