Hei,
tällaisen gallup-luontoisen kysymyksen ajattelin esittää, että miten painava olit kun hedelmöityit?
Koska olen itse "hieman tukeva" ja lasta ei kuulu, ei näy vaikka ollaan 6kk jo yritetty ja tutkin että lihavuus liittyy usein PCOS:iin. Olen jokatapauksessa jo pudottanut painoa 9kg, vielä matkaa jäljellä, mutta olisi kiva tietää onko kukaan pulska hedelmöittynyt, siis että BMI on ollut enemmän kuin "normaali". (Saan BMI:n normaaliksi kesällä, sittenhän näkee että oliko lapsettomuus johtunut vain painosta vai onko jotain syitä sen lisäksi...)
Paino ennen raskautta
6
823
Vastaukset
- Jihuu! rv17+4
Oma painoindeksi ennen raskautta 24. Olen ollut lapsesta asti normipainon ylärajoilla ja senkin takia tarkkaillut, ettei paino nouse enempää. Raskaus tärppäsi heti ensi yrittämästä.
On tuttuja, jotka ovat vähän ylipainoisia ja tulleet ajan myötä raskaaksi. Eli kyllä on tiedossa pulskempiakin, jotka ovat hedelmöittyneet. Toki ylipaino vaikuttaa elimistöön kaikintavoin, eli kun saavutat normaalipainon, siitä kannattaa pitää kiinni.
Tsemppiä painonpudotukseen! - muhkuralla
Mulla oli ylipainoa, joka oli osaltaan "esteenä" raskaudelle. Kun sitten rupesin odottamaan meidän tyttöä niin painoind. oli noin 27,5.
- äiti
mulla painoindeksi oli ensimmäisessä neuvolassa 18,5 eli olin alipainoinen. pituutta minulla on kumminkin kertynyt 180 cm ja painoin tuolloin 60 kg. synnytyksestä on nyt 5 kk ja paino näyttää melkein 20 kg enemmän kuin tuolloin ekassa neuvolassa....
- 19,5
siiäpä se olikin.lisää tuli 16 kiloa molemmissa raskauksissa,alle 5 kk paino meni jo liian alaskin
- äiti
mä olin ylipaioinen kun tulin raskaaksi ja just ennen raskautta vielä painoni pompsahti muutaman kilon. painoin 83kg alussa, painoa raskauden aikana tuli semmoiset 13 kiloa ja kaikki oli lähtenä kun sairaalasta tulin kotiin. nyt siitä sitten on lähtenyt -10kg
Mä olen pullea, painoindeksi suuri, paino siin 100 päälle ja olen lyhyt. Nyt odotellaan ensimmäisiä lapsia (kaksoset) rv 25 ja painoa tullut tähänmennessä korkeintaan 3 kiloa. Eli periaatteessa olen laihtunut raskaudenaikana. Yhdessä isän kanssa oltiin oltu ennen raskautta hiukan päälle vuosi, eli meillä paino ei ole ollut esteenä raskauteen.
Itse ja vauvat voivat hyvin eli mitään ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483