Vanhat rahat

Ansku

Hei!
Tietääkö kukaan onko vanhojen rahojen arvoa arvioida netissä jonkin sivun avulla? Löysin mummolan vintiltä pussin vahoja rahoja 1714-1870 väliseltä ajalta, eikä mitään tietoa onko ne avokkaitakin...

235

97936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselläkin

      jos kolikoissa on hopeamarkkoja ja 2 markan kolikoita vuodelta 1861 ja 1862 niin uskon että saattaa arvoa ollakin.kysy ihmeessä joltakin keräilijältä lisä tietoja,mutta älä vaan myy niitä vaikka keräilijä olisi kiinnostunut niistä.

      • Hexiet

        vuoden markka..? onko sillä arvoa? entä 1960-luvun 5 pennisillä..?


      • vellos

        hopea markkoja eikä 2 markan ei ole noilta vuosilta


      • vanha-erkki1

        Eipä tainnut Suomella olla markkoja ennen vuotta 1864.
        Vanha Erkki


      • reni5
        vanha-erkki1 kirjoitti:

        Eipä tainnut Suomella olla markkoja ennen vuotta 1864.
        Vanha Erkki

        Vanha Erkki onko sinulla tietoa mikä tuorein rahaarvo luettelo joka olisi ilmestynyt syksyn tai tämän kev''n aikana ?


      • vaaarilla

        moi kaikki jotka löytävät vanhoja rahoja olkaa tarkkana kyselkää vaikka kellosepiltä ja kultaliikkeistä ? ennen kuin myytte.


    • Lari

      Kirjastosta löytyy hinnastoja. Osasto: historian aputieteet, 90,52 (ainakin alkaa 9:llä)

    • Rahat
      • jotakuta?

        löyty vanhoja rahoja kun ostettiin kesämökiksi vanha maalaistalo.

        siellä oli 500mk, 1000mk ja olisko ollu 100mk seteleitä vuosilta 1922 ja 1939?

        jos jotaki kiinnostaa ni saapi tarjota ku ei ole itellä käyttöä :D


      • Setelirahat
        jotakuta? kirjoitti:

        löyty vanhoja rahoja kun ostettiin kesämökiksi vanha maalaistalo.

        siellä oli 500mk, 1000mk ja olisko ollu 100mk seteleitä vuosilta 1922 ja 1939?

        jos jotaki kiinnostaa ni saapi tarjota ku ei ole itellä käyttöä :D

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.


      • kirkkis41
        Setelirahat kirjoitti:

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.

        Imeisesti venäjän seteliraha vuosiluku 1909 5,,hyväkuntoinen kuva ja teksti näkyy hyvin


      • t.48
        Setelirahat kirjoitti:

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.

        Hei, mulla olisi 10 markan seteleitä 6kpl, ja yksi sadanmarkan seteli. Sekä jokunen kolikko. Paljonkohan olisi noiden arvo tänäpäivänä euroissa.


      • vanha raha
        Setelirahat kirjoitti:

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.

        olisitko kiinnostunut 1961 vuoden 10 ruplasta ?


      • wanha rahamies
        Setelirahat kirjoitti:

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.

        mul ois vanhoi 1922 luvun 100 mk ja 500 mk sodassa puolitettu rahapulan vuoksi olevat setelit. on kyl maailmaa nähny ja 100mk seteli aika heikos kunnos. mut jos ostat ni paljo tarjoot


      • Mikko Pasanen
        Setelirahat kirjoitti:

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.

        Minulla olisi vuodelta 1992 1000 venäjän ruplan seteli. Kiinnostaako?


      • kiinnostunut
        Setelirahat kirjoitti:

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.

        HEI.

        Löysin vanhan saksalaisen viiden markan setelin. Setelissä on vuosi luku 1917.


      • kirpukka
        Setelirahat kirjoitti:

        Hei! Setelit kiinnostaa jos ne oikeasti on sinulla. Laitappa tulemaan tietoa / kuvia jne katsotaan mikä on käypä arvo rahoillesi.

        mulla olis 100mk seteli vuodelta 1945, olisitko kiinnostunut ostamaan sen ja mitä maksaisit? vastaus [email protected]


    • Vaikka listan rahoistasi tänne. Esim: Vuosiluku, nimellisarvo, metalli, maa (tai jokin kuvailu, ellet tiedä) ja jonkinlainen arvio kunnosta. Kuinka kulunut, onko kolhuja ym. Kuva tietysti olis kiva.

      Jos rahat ovat kuparia ja kunnoltaan tavallisia käytettyjä, niin tavallisesti ne ovat sellaista keskimäärin 5 euroa kappale. Jos hopeaa, niin sitten arvo voi olla paljonkin enemmän.

      • ***'

        En tiedä tarkalleen mistä maasta mutta tekstistä päätellen voisi olla arabialainen tai vastaava, etupuolella näkyy 50 ja sen alapuolella jotain tekstiä.

        Kääntöpuolella taas on jonkin näköinen kuva? ja sitten vuosiluku 1960-1380, joka ilmeisesti luetaan oikealta vasemmalle.

        Kenelläkään tietoa tämmöisestä?


      • markku hietanen

        2 markkaa 1865 hopeaa/2 mk 1875 hop/1 mk 1890 hop/1Mk 1866 hop/1mk 1874 hop/1mk 1872 hop/1mk 1866 Hop/25p1894/50p1916/25p1925/


      • ei kuulu sulle

        mulla olis tämmönen vuoden1927 raha metallista ei tietoakaan ja siinä on semmonen teksti kun liberte egalite fraternite


      • v.1939 hopea markka hyvassa kunnossa


      • vanha-erkki 1
        [email protected], kirjoitti:

        v.1939 hopea markka hyvassa kunnossa

        Eipä ollut Suomessa tehty vuonna 1939 hopeasta markkaa. V.1939 markka on kuparinikkeliä.
        vanha-erkki 1


      • tietämätön

        vuoden 1886..1887..1988..vuoden. hopeisia 2 markan kolikkoja....kunto hyvä mitä nyt vähän tummununut.kun ei oo putsattu..oiskohan 2 markkasella..arvoa?


      • vanhojen rahojen mies
        vanha-erkki 1 kirjoitti:

        Eipä ollut Suomessa tehty vuonna 1939 hopeasta markkaa. V.1939 markka on kuparinikkeliä.
        vanha-erkki 1

        Mulla on 1955 vuoden 1markan kolikko onko sillä mitään arvoa? Se on arvokas minulle jo pelkällä et on Suomen tasavallan kolikko.


    • anttirantala

      Ne sinun rahasi ovat niin arvokkaita että niitä ei kannata myydä. Rahat ovat vuoteen 1910 asti tosi arvokkaita. Markat ovat olleet suomessa vuodesta 1860 lähtien. Mitä ne muut ovat?

      • entäs

        vuosi 1921, onko se jo rihkamaa? mulla ei ole näistä rahoista mitään tietoa, pari tuollaista harmaan väristä yhden markan kolikkoa on vaan tuossa laatikossa, mistä lie mummon kauppareissulta siihen jäänyt... Muutama setelikin on ja yksi kolikko on niin paskanen ja lommulla, ettei siitä erota kuin pienen kakkosen.


      • anttirantala
        entäs kirjoitti:

        vuosi 1921, onko se jo rihkamaa? mulla ei ole näistä rahoista mitään tietoa, pari tuollaista harmaan väristä yhden markan kolikkoa on vaan tuossa laatikossa, mistä lie mummon kauppareissulta siihen jäänyt... Muutama setelikin on ja yksi kolikko on niin paskanen ja lommulla, ettei siitä erota kuin pienen kakkosen.

        Ei ne ihan rihkamaa ole, sillä esimerkiksi vuoden
        1949 kuparimarkalla on arvoa 5000€, jolla saisi 6 kpl 1500-luvun kuusinaisia/aboja. Käy kirjastossa hakemassa rahahinnastoja, niin näet

        Rahan arvon joka kuntoluokalla
        lyöntimäärät
        kuvan


    • isintytto

      Onko mitään arvoa Ruotsin aikaisella 1781 Kustav 3 aikuisella kruunulla (hyväkuntoinen)

    • hhopiavuori

      Onko turun suunnalla joku ketä ymmärtää vanhoista rahoista. Isä vainaalta jäi aikamoinen keräilykasa pois mennessään jäljelle, eikä mulla ole niistä mitään tietoa

      • jussi tre

        olen kiinnostunut vahoista suomalaisista rahoista
        llähetä tietoa esim. 25p v.1933 kerron
        sulle hinnan
        jukka hiltunen p 0400-186 425


      • RAHOJEN PARISSA KAUAN VIETT...

        Hei! Rahojen arvo kannattaa kysyä ensin alan puolueettomalta liitolta. ennen kun lähtee kauppiaille esittelemään. Tässä muutama hyvä linkki josta kannattanee kysästä ensin; http://www.numismaatikko.fi http://www.snynumis.fi TURUSSA ITSESSÄÄN ON TOIMIVA YHDISTYS; ESITTELY on pian 38-vuotiaana yksi Suomen vanhimmista numismaattisista paikallisyhdistyksistä. Seura kuuluu Suomen Numismaatikkoliittoon ja osallistuu aktiivisesti myös liiton toimintaan. Seuran jäsenmäärä on noin 250 henkilöä. Seurassa harrastetaan numismatiikkaa sanan laajimmassa merkityksessä. Jäsentemme keräilykohteiden joukosta löytyvät; numismaattinen kirjallisuus, ulkomaiset ja kotimaiset setelit ja kolikot niin markat kuin eurot, platina-, kulta-, hopea- ja muut käyttö ja juhlarahat, mitalit, kunniaja arvomerkit, etiketit, puhelukortit, poletit ja jopa filatelia ja taide-esineet. Seura kokoontuu 9 kertaa vuodessa, kuukauden toisena keskiviikkona kuukausikokouksiinsa, jotka ovat seuran toiminnan keskeisin toimintamuoto. Kokouksen epävirallinen ohjelma on yhtä tärkeä kuin varsinainen kuukausikokous. Kokoontumisen aikana on mahdollisuus seurustella harrastajakollegoiden kanssa, vaihdella kohteita, arvioida tai arvioittaa niitä, myydä ylimääräisiä niin sanotussa pikahuutokaupassa ja kuunnella alustuksia numismatiikan kiinnostavista, joskus hyvinkin ajankohtaisista asioista. Seura pyrkii vuosittain järjestämään jäsenistöä kiinnostavia retkiä ja kohteina ovat olleet muun muassa; Tukholman historiallinen museo, Suomen Pankin Setelipaino, Rahapaja, mitaleja valmistavat yritykset, Turun Linnan rahakammio, erikoisnäyttelyt eri museoissa ja pankeissa kuten Suomen Pankin holvissa. Seuran ulospäin näkyvin vuosittainen tilaisuus on jo kaksikymmentä viisi kertaa järjestetty Turun Rahan Päivä- näyttely- ja messutapahtuma. Tapahtumassa on mukana näyttäviä poimintoja seuran jäsenten kokoelmista, huutokauppa, johon kaikkien eri seurojen jäsenet voivat osallistua ja jota yleisö voi seurata, pikahuutokauppoja koko yleisölle, joihin kohteita voi jättää kuka tahansa messuille tuleva vieras, kohteiden arviointia ja tietysti laaja tarjonta myyntikohteita Suomen johtavilta rahakauppiailta. Tapahtuman yhteydessä pyritään järjestämään myös yleisöluento jostakin kullakin hetkellä todennäköisesti suurta yleisöä eniten kiinnostavasta aiheesta. Tervetuloa huomaamaan, kuinka monipuolinen harrastus numismatiikka on ja kuinka monella tasolla ja tavalla sitä voi harrastaa ja siten helposti löytää numismatiikasta juuri itselleen sopivimman ja antoisimman harrastusalueen. SEURAN KUUKAUSIKOKOUKSET Kuukausikokoukset pidetään kesätaukoa lukuun ottamatta kunkin kalenterikuukauden toisena keskiviikkona ja niiden ajankohdat vuonna 2006 ovat: 11. tammikuuta, 8. helmikuuta, 8. maaliskuuta, 12. huhtikuuta, 10. toukokuuta, 13. syyskuuta, 11. lokakuuta, 8. marraskuuta ja 13. joulukuuta. Kokouspaikaksi on varattu Turun NNKY:n kokoustila osoitteessa Vähä-Hämeenkatu 12 A. Kokouksiin voi saapua kello 17:00 lähtien. Ennen varsinaisen kokouksen alkua klo 18:00 jäsenet voivat käyttää aikaansa vapaaseen keskusteluun, keskinäisiin tapaamisiin ja numismaattisten kohteiden esittelyyn, arvioimiseen ja vaihtamiseen. Kuukausikokousten yhteydessä järjestetään niin sanottu pikahuutokauppa, johon kaikki jäsenet voivat tuoda numismaattisia kohteitaan myytäväksi. Huutokauppa alkaa heti kuukausikokouksen jälkeen. Tervetuloa kuukausikokouksiimme! Hallitus Toimihenkilöt 2006 Jarmo Tuhkanen Seuran puheenjohtaja Paavonkatu 3 B 6 Liiton puheenjohtaja 20780 Kaarina Rahapajan yhteyshenkilö [email protected] 02-243 4892 040-503 3381 Reijo Hinkka Seuran varapuheenjohtaja Varnankatu 4 P 189 Järjestelytoimikunnan puheenjohtaja 20320 Turku 02-239 7753 Lauri I O Salakari Seuran sihteeri Suurpäänkatu 14 A 3 Hallituksen jäsen 20610 Turku Pikahuutokauppatoimikunta [email protected] Järjestelytoimikunta/ rakentaminen 02-253 0776 Irtaimistovarasto 040-501 2860 Juhani Enberg Hallituksen jäsen Varkkavuorenkatu 30 C 69 Järjestelytoimikunta/ näyttely 20320 Turku 02-248 2043 Rainer Nordlund Hallituksen jäsen Puolalanpuisto 1 A 21 02-231 5122 0400-532 180 Mika Särvä Hallituksen jäsen Räntämäenkatu 28 Järjestelytoimikunta/ markkinointi 20100 Turku 040-745 9573 Reino Laakso Hallituksen jäsen Käsityöläiskatu 8 A 13 Järjestelytoimikunta/ suunnittelu 20100 Turku 02-231 5734 Kalevi Grönroos Varainhoito/ kirjanpito Turun Taloinsinöörit Oy Viipurintie 82 20780 Kaarina 02-243 2403 0400-788 392


      • deirmimes

        Terve! Oletko jo saanut tietoa niistä vanhoista rahoista? Jos et,niin voisin auttaa asiassa...


      • jantunenlpr
        jussi tre kirjoitti:

        olen kiinnostunut vahoista suomalaisista rahoista
        llähetä tietoa esim. 25p v.1933 kerron
        sulle hinnan
        jukka hiltunen p 0400-186 425

        Hei Jukka! Minulla on vanhoja kolikoita mm. 200mk-1956, ja 1mk-1928-1951 ja luulen, että nämä ovat hopearahoja. Haluaisin tietää onko näillä vielä tänäpäivänä mitään arvoa?, voisitko ystävällisesti kertoa. Minulla on myös paperiseteleitä markka-ajalta, mutta ne haluan säilyttää itselläni. kesäterveisin päivi (sähköposti: [email protected].


      • reinikaiset
        jussi tre kirjoitti:

        olen kiinnostunut vahoista suomalaisista rahoista
        llähetä tietoa esim. 25p v.1933 kerron
        sulle hinnan
        jukka hiltunen p 0400-186 425

        hei.minulla olisi vuoden 1949 kuparimarkka ilmeisesti ja sadan markan 2kpl kolikoita 1922 ja myös muita niin paljonko niillä olisi arvoa?1markka myös vuodelta 1929 ja 1928.5markkaa vanhin 1945 ja 1markkanen 1941 ja 100markkaa 1956 ja 20 markkasia 1953-1960.voisiko minuun ottaa yhteyttä asian tiimoilta eli reinikainen heidi ja nro 0468977179.


      • eippi3
        reinikaiset kirjoitti:

        hei.minulla olisi vuoden 1949 kuparimarkka ilmeisesti ja sadan markan 2kpl kolikoita 1922 ja myös muita niin paljonko niillä olisi arvoa?1markka myös vuodelta 1929 ja 1928.5markkaa vanhin 1945 ja 1markkanen 1941 ja 100markkaa 1956 ja 20 markkasia 1953-1960.voisiko minuun ottaa yhteyttä asian tiimoilta eli reinikainen heidi ja nro 0468977179.

        hei.omistan seteleitä suomalaisia,50mk vuosi 1945...20mk,vuosi1945..markka.vuosi 1963 5mk,vuosi 1963...kolikoita 10 penniä alkaen vuodesta 199...minkähänlaista hintaa näillä?


    • arvoa on

      Lieneekö kolikkosi Kiteeltä? Siinä tapauksessa tiedän, että ne ovat hyväkuntoisia ja erittäin arvokkaita.

    • Nimetön

      varmasti on arvoa tuon ikäisillä rahoilla... netistäkin varmasti löytyy jotain mutta numismaatikoitakin kiinnostaa aivan varmasti. ite löysin myös iso-vaarini keräämiä rahoja tosin en oo niitä vielä mihinkään kerenny viemään näytille. sitten ensimmäiselle halukkaalle ostajalle ei kannata tietenkään myydä vaan ottaa asiasta ja todellisista arvoista selvää! minkä maan/valtion rahoja pussissa oli?

      • shillinki

        onko jollain tietoa millä vanhoja rahoja sais putsattua pinttyneestä liasta ja kupari rahoihin tulevasta vihreästä aineesta vai kannattaako kajota itse ollenkaan?


      • RAHOJOJA KERÄÄVÄ
        shillinki kirjoitti:

        onko jollain tietoa millä vanhoja rahoja sais putsattua pinttyneestä liasta ja kupari rahoihin tulevasta vihreästä aineesta vai kannattaako kajota itse ollenkaan?

        Hei! Puhdistuksesta Rahaa ei koskaan pidä puhdistaa tarpeettomasti. Huonolla puhdistuksella rahan keräilyarvo alenee, sillä keräilijät kammoavat puhdistettuja ja kiillotettuja rahoja. Jos rahassa on irtonaista likaa, voi varovasti yrittää puhdistaa sitä pumpulilla tai mahdollisesti vedellä ja kevyellä saippualiuoksella. Rahaa ei saa hangata tai harjata. Lopuksi raha on kuivattava hyvin. Veden ja saippuan sijasta voi käyttää asetonia ja pumpulia. Asetoni puhdistaa irtonaisen lian ja haihtuu välittömästi jolloin rahaa ei tarvitse kuivata. Asetoni, jota voi ostaa apteekeista, on erityisen tehokas esim. muovikoteloissa olleiden vihertävien hopearahojen puhdistamisessa Lisää tietoa rahoita ja niiden säilytyksestä jne. saat mm. seuraavilta sivustoilta; http://www.numismaatikko.fi http://www.snynumis.fi http://www.kotkanpostimerkkikerho.com (kohdasta "LINKIT")


      • ei vahingoita
        shillinki kirjoitti:

        onko jollain tietoa millä vanhoja rahoja sais putsattua pinttyneestä liasta ja kupari rahoihin tulevasta vihreästä aineesta vai kannattaako kajota itse ollenkaan?

        otat kaapista ketsuppia ja annat olla siinä 2 tuntia huuttelet vedellä ja se on siinä, puhdas raha,ei uskois mutta on tosi asia.


      • kolikoita omistava

        Mulla on 1 markka vuodelta 1893. Toisella puolella lukee "9448 kappaletta naulasta selwää hopeata" Paljonkohan tällä olisi arvoa?


      • 5 - 250 Euroa,
        kolikoita omistava kirjoitti:

        Mulla on 1 markka vuodelta 1893. Toisella puolella lukee "9448 kappaletta naulasta selwää hopeata" Paljonkohan tällä olisi arvoa?

        "normaali" tapaus on 10 €. Terv. Sulttaani


      • ...joilla ei käyttöä
        5 - 250 Euroa, kirjoitti:

        "normaali" tapaus on 10 €. Terv. Sulttaani

        25P 1929

        1MK 1890
        1MK 1922
        1MK 1922
        1MK 1930

        5MK 1931
        5MK 1973

        sekä 1kpl isokokoinen hopeinen(?) rupla(?) vuodelta 1897


      • ...joilla ei käyttöä kirjoitti:

        25P 1929

        1MK 1890
        1MK 1922
        1MK 1922
        1MK 1930

        5MK 1931
        5MK 1973

        sekä 1kpl isokokoinen hopeinen(?) rupla(?) vuodelta 1897

        Jos on "normaali" kuntoisia, ei mitään erityistä loistoa eikä mitään junan alle jääneitä niin kyseisistä kolikoista saat yleensä max 15 ekua.


      • Teemu.ki
        5 - 250 Euroa, kirjoitti:

        "normaali" tapaus on 10 €. Terv. Sulttaani

        Oletko oikeasti ihan tosissasi?


      • Vanha ven. seteli
        Teemu.ki kirjoitti:

        Oletko oikeasti ihan tosissasi?

        Onkohan venäläisellä 10000 ruplan setelillä vuodelta 1918 paljon arvoa kun kyseisestä rahasta ei tunnu löytyvän mitään tietoa internetistä kun kuva tältä sivulta. http://www.atsnotes.com/catalog/russia/russia.html (kohta 87-97 alin.)


      • kaksikymmentä markkaa

        tietääkö joku onko tämmöinen minkään väärti : 20 markkaa vuosiluku 1993


      • Nuur khalil
        ...joilla ei käyttöä kirjoitti:

        25P 1929

        1MK 1890
        1MK 1922
        1MK 1922
        1MK 1930

        5MK 1931
        5MK 1973

        sekä 1kpl isokokoinen hopeinen(?) rupla(?) vuodelta 1897

        Moi, haluisin kysyy että paljon myisit ton ruplan voisin ostaa sen 16e


    • james.,.
      • heidi78

        Mulla on jemmassa 1. Daler S.M, vuosiluku 1718, saattaapi lukea MERCVRIVS, Daaleritksti puoli on hyväkuntoinen, toisessa puolessa hiukan kulumaa. Mistä tällaisen arvoa kannataisi kysellä Päijät-Hämeen alueella? Voisin vaikka myydä pois kun ei ole itsellä mitään intoa keräillä rahoja.
        [email protected]


      • eg
        heidi78 kirjoitti:

        Mulla on jemmassa 1. Daler S.M, vuosiluku 1718, saattaapi lukea MERCVRIVS, Daaleritksti puoli on hyväkuntoinen, toisessa puolessa hiukan kulumaa. Mistä tällaisen arvoa kannataisi kysellä Päijät-Hämeen alueella? Voisin vaikka myydä pois kun ei ole itsellä mitään intoa keräillä rahoja.
        [email protected]

        tädiltä löytyi Ruotsin kolikko, jossa toisella puolella 3 kruunua jakirjaimet C Rja S.C-kirjain ylinnä ja R ja S alapuolella kolikon reunoilla.Alla vuosiluku 1666.Toisella puolella kolikkoa joku kuvio ja ÖR jonka alla III .
        Onko tämä kolikko jollekin tuttu?Onkohan niitä paljon liikkeellä eli millainen arvo mahtaa olla?
        Mihin kannattaa raha Länsi-uudellamaalla viedä tunnistettavaksi?


      • eg
        eg kirjoitti:

        tädiltä löytyi Ruotsin kolikko, jossa toisella puolella 3 kruunua jakirjaimet C Rja S.C-kirjain ylinnä ja R ja S alapuolella kolikon reunoilla.Alla vuosiluku 1666.Toisella puolella kolikkoa joku kuvio ja ÖR jonka alla III .
        Onko tämä kolikko jollekin tuttu?Onkohan niitä paljon liikkeellä eli millainen arvo mahtaa olla?
        Mihin kannattaa raha Länsi-uudellamaalla viedä tunnistettavaksi?

        vastauksen itse kirjastosta tuohon 1666-vuoden kolikon -mysteeriöön.Raha oli 1600-luvun yleisin ruotsalainen kolikko.Se oli kupariraha jonka arvo oli merkitty hopearahana ( SM)
        ÖR:nalla oleva merkki ei ollut III vaan m-kirjain.Se oli puolen äyrin kolikko.
        Nämä tiedot kirjasta:Raha Suomessa ennen euroa.
        Arvosta en tiedä,mutta olen innokas kuulemaan jos joku sattuu tietämään.


      • se nyt
        eg kirjoitti:

        vastauksen itse kirjastosta tuohon 1666-vuoden kolikon -mysteeriöön.Raha oli 1600-luvun yleisin ruotsalainen kolikko.Se oli kupariraha jonka arvo oli merkitty hopearahana ( SM)
        ÖR:nalla oleva merkki ei ollut III vaan m-kirjain.Se oli puolen äyrin kolikko.
        Nämä tiedot kirjasta:Raha Suomessa ennen euroa.
        Arvosta en tiedä,mutta olen innokas kuulemaan jos joku sattuu tietämään.

        varmasti 1/2 äyrin, eikä 1/6 äyrin kolikko?

        Joka tapauksessa, tuossa Ruotsissa kaupan olleita:
        http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=%f6re 1666&catid=220111&ended=1


      • irmeli65
        eg kirjoitti:

        vastauksen itse kirjastosta tuohon 1666-vuoden kolikon -mysteeriöön.Raha oli 1600-luvun yleisin ruotsalainen kolikko.Se oli kupariraha jonka arvo oli merkitty hopearahana ( SM)
        ÖR:nalla oleva merkki ei ollut III vaan m-kirjain.Se oli puolen äyrin kolikko.
        Nämä tiedot kirjasta:Raha Suomessa ennen euroa.
        Arvosta en tiedä,mutta olen innokas kuulemaan jos joku sattuu tietämään.

        oiskohan vanhoilla pennin kolikoilla mitään arvoa.sitte oisi 50 pennin ja markan kolikoita muutama.pari 10 kolikkoa ja liekin puhaltaja.sekä suomi taisteli hopea raha.


      • örörörö5
        eg kirjoitti:

        tädiltä löytyi Ruotsin kolikko, jossa toisella puolella 3 kruunua jakirjaimet C Rja S.C-kirjain ylinnä ja R ja S alapuolella kolikon reunoilla.Alla vuosiluku 1666.Toisella puolella kolikkoa joku kuvio ja ÖR jonka alla III .
        Onko tämä kolikko jollekin tuttu?Onkohan niitä paljon liikkeellä eli millainen arvo mahtaa olla?
        Mihin kannattaa raha Länsi-uudellamaalla viedä tunnistettavaksi?

        maksan rahasta 10e [email protected]


    • Karkuna

      en tiedä kyllä sorry :(

    • mööxxxxxx

      löytyy monta laatikollista rahoja 1700 luvun alusta alkaen, suomesta venäjään ja amerikkaan, appiukko vainaa kun keräili näitä.. osa todella hyvä kuntoisia. myös seteleitä löytyy

      • mööxxxxxx

        löytyy joitakin vielä 1600 luvulta, latinomaistakin jopa.. Jos joku etsii jotain tiettyä kolikkoa meiltä saattaisi löytyä, melkeenpä kaikki maholliset juhlarahatkin on


      • Rahat on
        mööxxxxxx kirjoitti:

        löytyy joitakin vielä 1600 luvulta, latinomaistakin jopa.. Jos joku etsii jotain tiettyä kolikkoa meiltä saattaisi löytyä, melkeenpä kaikki maholliset juhlarahatkin on

        Laitatko jotain listaa mitä sinulla on esim. 100mk Riemuvuosi 2000 kiinnostaa .
        Lisäksi vanhat Suomalaiset kolikot ja setelit kiinnostaa


      • Mariiaaa12345
        Rahat on kirjoitti:

        Laitatko jotain listaa mitä sinulla on esim. 100mk Riemuvuosi 2000 kiinnostaa .
        Lisäksi vanhat Suomalaiset kolikot ja setelit kiinnostaa

        Mulla on jotain markkoja eikä ole tietoa voiko niitä vaihtaa vielä jossain tai onko niillä keräilyarvoa. Millaset markat on niitä mitä ihmiset haluaa? Itse haluaisin niistä vain eroon.


      • ;) ;)
        Mariiaaa12345 kirjoitti:

        Mulla on jotain markkoja eikä ole tietoa voiko niitä vaihtaa vielä jossain tai onko niillä keräilyarvoa. Millaset markat on niitä mitä ihmiset haluaa? Itse haluaisin niistä vain eroon.

        mutta haku "markat euroiksi" tuotti seuraavan tuloksen.
        http://www.bof.fi/fi/suomen_pankki/faq/index.htm#1
        Katsoppa siitä


      • kolikkomies
        ;) ;) kirjoitti:

        mutta haku "markat euroiksi" tuotti seuraavan tuloksen.
        http://www.bof.fi/fi/suomen_pankki/faq/index.htm#1
        Katsoppa siitä

        Minulla on vuoden 1965 C.G Mannerheim kolikko toisella puolella lukee sparbanksveckan, ja vuoden 1963 Kyösti Kallion kolikko missä lukee toisella puolella säästöpankkiviikko ja vielä vuoden 1944 10 penniä missä on pieni reikä keskelle(reikä kuuluu kolikkoon.

        Olisko noilla mitää arvoa vai roskis kamaa.


      • Jouskari82
        kolikkomies kirjoitti:

        Minulla on vuoden 1965 C.G Mannerheim kolikko toisella puolella lukee sparbanksveckan, ja vuoden 1963 Kyösti Kallion kolikko missä lukee toisella puolella säästöpankkiviikko ja vielä vuoden 1944 10 penniä missä on pieni reikä keskelle(reikä kuuluu kolikkoon.

        Olisko noilla mitää arvoa vai roskis kamaa.

        Vanhat rahat

        Raha vuosi/kpl

        1 penni 1876 AII
        1 penni 1883 AIII
        1 penni 1888 AIII
        1 penni 1891 AIII
        1 penni 1893/10 AIII
        1 penni 1894/2 AIII
        1 penni 1895/4 NII
        1 penni 1898/2 NII
        1 penni 1899/3 NII
        1 penni 1900/5
        1 penni 1901
        1 penni 1902/3
        1 penni 1903/3
        1 penni 1904/2
        1 penni 1907
        1 penni 1909/7
        1 penni 1911/10
        1 penni 1912/3
        1 penni 1914/2
        1 penni 1915/7
        1 penni 1916/4 suomi-venäjä leima
        1 penni 1917/2 suomileijona
        1 penni 1920




        Raha vuosi/kpl

        5 penniä 1892 AIII
        5 penniä 1901 NII
        5 penniä 1906 NII
        5 penniä 1911 NII
        5 penniä 1913 NII
        5 penniä 1915/2 NII
        5 penniä 1918/2
        5 penniä 1919/5
        5 penniä 1920/5
        5 penniä 1921/5
        5 penniä 1914/15
        5 penniä 1927
        5 penniä 1928
        5 penniä 1929/4
        5 penniä 1930
        5 penniä 1932/2
        5 penniä 1935/3




        Raha vuosi/kpl

        10 penniä 1890 AIII
        10 penniä 1897 NII
        10 penniä 1914 NII
        10 penniä 1915 NII
        10 penniä
        10 penniä 1919
        10 penniä 1922/2
        10 penniä 1930
        10 penniä 1936/3
        10 penniä 1938

        Mulla olisi tälläisiä rahoja eikä mulla ole aavistustakaan mitä niille tekisin.. Kuntoluokkia en tiedä, ihan hyvä kuntoisille mun silmään näyttää..

        Voitteko neuvoa miten saisin ne myytyä tms?


      • h3nsku
        Jouskari82 kirjoitti:

        Vanhat rahat

        Raha vuosi/kpl

        1 penni 1876 AII
        1 penni 1883 AIII
        1 penni 1888 AIII
        1 penni 1891 AIII
        1 penni 1893/10 AIII
        1 penni 1894/2 AIII
        1 penni 1895/4 NII
        1 penni 1898/2 NII
        1 penni 1899/3 NII
        1 penni 1900/5
        1 penni 1901
        1 penni 1902/3
        1 penni 1903/3
        1 penni 1904/2
        1 penni 1907
        1 penni 1909/7
        1 penni 1911/10
        1 penni 1912/3
        1 penni 1914/2
        1 penni 1915/7
        1 penni 1916/4 suomi-venäjä leima
        1 penni 1917/2 suomileijona
        1 penni 1920




        Raha vuosi/kpl

        5 penniä 1892 AIII
        5 penniä 1901 NII
        5 penniä 1906 NII
        5 penniä 1911 NII
        5 penniä 1913 NII
        5 penniä 1915/2 NII
        5 penniä 1918/2
        5 penniä 1919/5
        5 penniä 1920/5
        5 penniä 1921/5
        5 penniä 1914/15
        5 penniä 1927
        5 penniä 1928
        5 penniä 1929/4
        5 penniä 1930
        5 penniä 1932/2
        5 penniä 1935/3




        Raha vuosi/kpl

        10 penniä 1890 AIII
        10 penniä 1897 NII
        10 penniä 1914 NII
        10 penniä 1915 NII
        10 penniä
        10 penniä 1919
        10 penniä 1922/2
        10 penniä 1930
        10 penniä 1936/3
        10 penniä 1938

        Mulla olisi tälläisiä rahoja eikä mulla ole aavistustakaan mitä niille tekisin.. Kuntoluokkia en tiedä, ihan hyvä kuntoisille mun silmään näyttää..

        Voitteko neuvoa miten saisin ne myytyä tms?

        haluisikko myyä mulle ton sun 1890 ja 1897 luvun kymmen penniset???
        voit itse keksii hinnan


      • Jaakoo
        h3nsku kirjoitti:

        haluisikko myyä mulle ton sun 1890 ja 1897 luvun kymmen penniset???
        voit itse keksii hinnan

        Minkä arvoisia nuo 10 penniset ovat vuosilta 1865-1917?


    • kolikkotasku

      minulla on 2:n markan hopearaha vuodelta 1867, arvo kiinnostaa ? muitakin nuorempia ( 1930 ja vanhempia )
      on.

      • Tuo vuoden 1867 kaksimarkkanen on kiinalainen kopio. Hinta 2,5 taalaa postikuluineen.


      • Öööre
        cevy kirjoitti:

        Tuo vuoden 1867 kaksimarkkanen on kiinalainen kopio. Hinta 2,5 taalaa postikuluineen.

        Joo elikkä mullakin olisi nuita vanhoja hilkkuja ja haluaisin tietää että on niillä arvoa, jos joku vähän viisaampi voisi kertoa.
        Elikkä tuommosia:

        1 Markka/ suomen tasavalta 1960
        Rebublik Österreich/ Funfzig Groschen 50 1947
        10 Filler Nepköztarsasag Magyar 1969 2kpl, 1957
        20 ---II--- 1965 2kpl
        5 ore Norge 1964
        2 Pfennig 1965
        2 ore norge 1960
        25 ore norge 1962
        2 tva Öre 1950
        1Öre 1950
        25 Bani 1966
        2 ctotnhkn 1962
        Kiitos!


    • ?

      Onko vuoden 1963 kyösti kallio raha pahvissa arvokas???

      • hrrr

        Korkeintaan 5 ekee


    • ???

      minkä arvoinen olisi 200mk kullattu raha vuodelta 1926. rahapajan kolikko.

    • kolokolla pääsee

      ostamassamme vanhassa maalaistalossa oli kivijalkaan hirren alle laitettu 1870 luvun 5 penninen. tummunut nätisti ja koska oli kuistin kohdalla niin siellä se kuivassa oli säilynyt hienosti. kiveen oli tullut ohut tumma rengas.

      ajateltiin laittaa uudelleen talteen ihmeteltäväksi

      arvo kiinnostaa, ei myydä

    • pheor

      haluaisin hinta-arvion seuraavista kolikoista:
      10 p vuodelta 1899 ja 1916
      10 p vuodelta 1942,reikä keskellä
      25 p vuodelta 1909
      20mk kolikko vuodelta 1937
      50mk kolikko1953
      EU 2e juhlakolikko vm 2004 "risuraha"
      [email protected]

    • tunc

      hei
      mulla on 1marka vuodelta 1929.1930,1931,1932,1933,1937,1938,1940,1943,1944,1945,1946,1947,1948,1949,1950,1951 ja kupari 1 markat 1941,1942,ja 1951
      25penni 1935 50p3nni 1939-1944

      5markat 1937,1938,1947,1946,1949,1948,1950,1951
      500marka suomi olimpia 1952 ja1976 montreal 10 doollars
      onko joku kiinosta

    • skilling

      MIkähän mahtaisi olla kukkapenkistä löytyneen kuparisen 1 skilling 1820
      rahan arvo?

    • irmeli7

      Mulla ois 2mk-vuodelta 1866,ja hyvä kuntonen,kuinkahan arvokas se on?

    • Raha-poika

      Terve! Minulla olisi Suomen tasavallan 20mk, vuodelta 1937. Tietäisikö kukaan sen hintaa?

    • ööööööööö

      Haluaisin hinta-arviota Venäjän Ruplista, kaikki seteleitä ja todella hyväkuntoisia...

      10 ruplaa vuosi 1909
      1 rupla vuosi 1898
      1 rupla vuosi 1938
      3 rupla vuosi 1938
      ja sitten vielä 50 kopeken seteli vuosi1916 ehkä ( saksa/puola)
      [email protected]

    • 1899

      Hei! Olen 12 V rahojen keräilijä. Tietäisikö kukaan minkä arvoinen olisi
      10 penniä - 1899 Hyväkuntoinen. Onko sillä vain nimellisarvonsa?

    • zubanho

      ittelläni on suomen itsenäisyyden juhlarahoja vuodelta -67 kaks kappaletta alkuperäisissä koteloissa. Tietäiskö joku niiden arvoa?

      • 1213213212

        Tuo Itsenäisyyden 50-v juhlaraha vuodelta 1967 10mk arvo noin 15 euroa kpl


    • Aatu.A.

      Löysimme mummulasta kätköistä ruotsalaisen rahan 1 ör vuodelta 1749. Toisella puolella joku kirjain/kirjaimet. Olisiko rahalla mahdollisesta jotain arvoa?

      • öreböre

    • Manit mulle
      • Ässä123

    • santt,u

      paljon on arvoa 1968 quater dollar?

      • Tietäjä123

        Kiertäneenä tuolla 1968 Quarterilla on vain nimellisarvo n. 0,17 euroa. Kiertämätön n.1€ tuntumassa


    • akrik

      minkäs arvoinen tämä 10 penniä 1897. ja 10 penniä 1867.

      • keräilijä2

        Ainakin tuolla myynnissä, 1897 oli 25e 67 oli 50e


    • tomanteri
    • En Kerää!

      moi.. ei ole vanhaa rahaa, mutta olisi myynnissä mainiossa kunnossa oleva ns. 2E Risuraha 2004. jos jotakuta kiinnostaa niin tarjousta vaan :)

    • minulla olisi vuoden 1866 1markan hopea markka sekä vanhoja seteleitä 24kpl vanhin 1898 sekä muita kolikoita vanhoja joita olen keräillyt vuosien varrerelta yhteensä noin 150kpl setelit vuodelta 25 p 1918 20 markkaa v.1945 10 markkaa vuodelta 1945 5 markkaa 1945 100 markkaa vuosilta 1955 1957 ulkomaalainen 1898 ja 5seteli 1909 10seteli 1909 sekä muutama seteli joista en ole saanuut selvää mutta vanhoja 5markan kol n.30kpl 50p 1941 alkaen n.10kpl 200 500 100 markan hopea kolikoita 20 markan k.1939 v.mm.tunnistamattomia n.10kpl 1markan k. mm 1942 ym v.10 p.reikä kol.1941 alk 1941 10p.1917 .5.p.v 1917 .25.p 1917 alk .1 markan kol 1942 .alk .5 markan kolikko sarja v.1977 50 p v.77 1 .m .77 10 p.77 5.p.77 1. 77 . rahat hyvä kuntoisia myyn kaikki jos h. sovitaa .myos olum .raha v. 1952 .

    • Neuvoja myynnillesi

      Kannattaa sitten varmaan laittaa jonnekin oikealle foorumille myynti-ilmoitus yhteystietoineen, yksi suosittu ilmoittelupaikka on Keltainen Pörssi josta löytää myös vanhoja suomalaisia rahoja ostavien ilmoituksia aina joskus:

      http://keltainenporssi.fi/

      Markka-ajan rahoissa on vaan se ongelma että niitä yhä harvempi keräilee ja yhä useampi siivoilee nurkistaan tai kuolinpesistä. Eli veikkaisin ettei noista kovin montaa kymppiä saa, niitä tarjotaan kauppiaillekin riesaksi asti. Hopearahoista kyllä maksetaan muutamista euroista kymppiin ja kultarahoista kympeistä jopa satasiin.

      Jotain keskustelua rahojen myynnistä on käyty muuten tuollakin:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/891027

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9711366

      Nyt on muuten vielä aikaa vaihtaa markat euroiksi Suomen Pankissa, useimmissa tapauksissa kannattaa tehdä juuri niin jos kuuluvat vielä vaihdettaviin. Vaihdon viimeinenkin määräaika umpeutuu ensi vuonna ja sen jälkeen on turha itkeä kun useimmat kolikot muuttuvat romumetalliksi vailla edes sitä nimellisarvoa... Katalogeista voi toki käydä rahat läpi siltä varalta että joukossa oilsi jotain arvokkaampaa.

    • Anon797

      Heippa on tossa kans muuton yhteydessä löytynyt muutama kolikko ja tässä mietiskelin onko niillä mitään arvoa eli kolikot ovat: 10 koneek 1980, 5 koneek 1980, 1 konekka 1968, 20 koneek 1961 kaikissa CCCP merkki. Viestiä voi laittaa
      [email protected] jos osaatte sanoa että onko näillä mitään arvoa. Kiitos jo etukäteen :)

    • javiitala

      Mullakin olis seteleitä ja kolikko, joiden arvon tahtoisin tietää. Olis Suomen 10 penniä vuodelta 1915, Suomen 20 markkaa vuodelta 1945 ja Venäjän 5 ruplaa vuosilta 1937 ja 1938. Oiskohan näillä mitään arvoa?

    • Vatusti rahaa

      Eli täältä löytyisi juhlarahoja: (en tiedä paljon kolikoissa on hopeaa, paljon muita aineita)
      J.K. Paasikivi 100-vuotis juhlaraha, 10mk, 1970
      Lahden MM-kisojen juhlaraha, 25mk, 1978, hopeaa
      Kalevalan 150-vuotis juhlaraha, 50mk, 1985, hopeaa
      Suomen itsenäisyyspäivän 50-vuotis juhlaraha, 10mk, 1967, hopeaa
      Ensimmäiset yleisurheilun MM kisat, 50mk, 1983, hopeaa
      1952 olympiaraha 500mk (x3)


      Normaaleja:
      2 x 1p, vuodet 1911 ja 1969
      11 x 5p, vuodet 1907, -35, -38(x4), -21 (x2) , -20, -67, -80
      4 x 10p, vuodet 1993, -72, -27, -16
      20p vuodelta 1954
      1mk vuodelta 1915
      2x10mk vuodet 1930 ja -31
      2x 5mk vuodet 1949 ja 1973

      Seteleitä:

      2x 10mk, ei vuosia tiedossa. Toinen punertava, toisella puolella puu, toisella puu jossa vaakuna. Toinen ruskeanharmaa, samat kuvat, pienempi.
      20mk, ei vuotta, samat kuvat
      100mk vuodelta 1945

      Jos joku tietää arvoja niin lähettäkää viestiä: [email protected]

    • nippee

      Itseltä löytyi vaikka ja mitä rahoja suomesta ja eri maista kun tuolta vhä laatikoita penkoi.
      tietäisikö kukaan esim näiden rahojen arvoja:
      10 pennig, takana lukee bundesrepublik deutschland v.1950 näitä rahoja useampia ja myös eri vuosilta ja eri suuruisia.

      sitten löytyy paljon rahoja joissa lukee koneek ja merkintä CCCP.

      50 PTAS espanjalainen vuoden 1992 barcelonan olympia raha

      jos jollain olisi mahdollisesti tietoa näiden arvoista ja voisi siitä ilmoittaa niin kommentoi tänne tai lähettäää viestiä sähköpostiini: [email protected]

      kiitos jo etukäteen

    • harrastelija 2
    • Keräilijä S

      Minulla olisi vanha yhden pennin kolikko (Suomen) vuodelta 1869, onkohan minkään arvoinen?

      • 12111222211221

        Tuosta 1 pennin koilkosta, vuodelta 1869 on monta varianttia . Joten ota kuva kolikostasi molemmin puolin, niin kyllä sille arvo löytyy.


      • 12111222211221

        Paasikivi 10mk/-56 7e . EMX H:ki 10,mk/-71 7e . Kekkonen 10mk/-75 8e . ,50mk/-81 8e .
        Turku 25mk/-70 8e , Lahti ;MM 25mk/-78 8e , MM Jääkiekko T:pre 50mk/-82 8e , Yleisurh.50mk 1983 8e , Kalevala -85 50mk 8e , Sibelius 100 mk/99 22e , 100mk -/45 - 95 22e . Helene schjerfbeck 100mk-/96 55e , EM 100mk-/94 17e . 100mk-/97 24e , MM-hiihto-89 100mk 17e ,
        Ateneum-89 100mk 17e , Universitas 1640-1990 100mk 17e , Ahvenanmaa 100mk-91 20e
        Jääkiekko-91 100mk 19e , Sotav.liito-90 100mk 17e.

        Arvoa tuolla nipulla noin 250 -300 euroa


      • keräilijä2

        Moi,hyvä hinnan löytöpaikka, www.fintimo.com siellä myynnissä hinnoteltuina kuvien kera,auttaa ymmärtämään rahojen myynti arvoja.


      • keräilijä2
        keräilijä2 kirjoitti:

        Moi,hyvä hinnan löytöpaikka, www.fintimo.com siellä myynnissä hinnoteltuina kuvien kera,auttaa ymmärtämään rahojen myynti arvoja.

        korjaus, siis www.finntimo.com hitto jäi n pois.


      • Keräiliä2

        Noin 150e on sen yleinen myynti hinta,jos joku erikoinen variantti niin monin kertainen arvo.


      • Keräilijä79
        keräilijä2 kirjoitti:

        korjaus, siis www.finntimo.com hitto jäi n pois.

        Kauppiaan sivusto ei ole paras hinta-arvioihin. Rahakauppias maksaa myynnistä veroa, yrityksen kuluja ja tarvitsee myös voittoa.

        Paras foorumi rahojen "päivän arvolle" on Huuto.net, jossa kaupankäynti on hyvinkin vilkasta.


    • A.T.26

      Kiinnistaakohan ketään Juhlaraha, Suomi 75v. 1000 mk kolikko kotelossa aitoustodistuksineen?

    • Moikans

      Mulla on ainakin kanssa natsisaksan ajalta seteleitä

      • Seteli

        Onko mitään arvoa?

        Huonokuntoinen, 20-markan seteli ja väriltään punainen. Vuosiluvusta ei saa selvää.


      • Seteli kirjoitti:

        Onko mitään arvoa?

        Huonokuntoinen, 20-markan seteli ja väriltään punainen. Vuosiluvusta ei saa selvää.

        Punainen väri viittaa 1922 vuosimallin seteliin. Onko setelissäsi Litt. merkintä? Kuva olisi ihan kiva helpoittaisi tätä arpomista huomattavasti.


      • Seteli
        cevy kirjoitti:

        Punainen väri viittaa 1922 vuosimallin seteliin. Onko setelissäsi Litt. merkintä? Kuva olisi ihan kiva helpoittaisi tätä arpomista huomattavasti.

        Kyllä. Litt. merkintä ja iso C tai G.

        Ei uskalla työntää seteliä meikäläisen scanneriin. Se murenis sinne lopullisesti.


      • Seteli kirjoitti:

        Kyllä. Litt. merkintä ja iso C tai G.

        Ei uskalla työntää seteliä meikäläisen scanneriin. Se murenis sinne lopullisesti.

        Kyseessä on vuoden 1922 Litt. C kaksikymppinen. Huonokuntoisena tällä setelimallilla ei ole juurikaan keräilyarvoa (muutama euro korkeintaan). Ainoa hintaan vaikuttava tekiä on että setelissä on harvinaisemmat allekirjoittajat. Itsenäisyydenajan allekirjoittajat löydät tästä linkistä: http://www.setelit.com/artikkelit/seteleiden-allekirjoitukset-kuvat


      • Seteli
        cevy kirjoitti:

        Kyseessä on vuoden 1922 Litt. C kaksikymppinen. Huonokuntoisena tällä setelimallilla ei ole juurikaan keräilyarvoa (muutama euro korkeintaan). Ainoa hintaan vaikuttava tekiä on että setelissä on harvinaisemmat allekirjoittajat. Itsenäisyydenajan allekirjoittajat löydät tästä linkistä: http://www.setelit.com/artikkelit/seteleiden-allekirjoitukset-kuvat

        Kiitos tiedoista ....


    • krista111

      miten voi parhaiten kerätä rahaa mun pitäis saada rahaa koska mul on kiinan matka 13.5.12

    • et näin

      me töihin ja peruuta matka, tilaa matka vasta sitten kun on rahat koossa.

    • Jarmo11111

      minulta löytyy vuoden 1666 markka... ei taida olla minkään arvoinen?

      • huhuhu

        ei ole olemassakaan tuollasta...


    • markkoja myynnissä

      Kiinnoistaisko ketään vanhat markat minulla olisi myynnissä:
      1865 2mk
      1866 1mk
      1875 1p
      1890 10p
      1908 50p
      1916 50p 3kpl
      1917 25p 2kpl
      1930-1940 10p ja 5p noin 10kpl molempia

      seteleitä vuodelta 1916 1mk
      1955 100mk

      jos kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä s-postiin [email protected]

    • rolle1986

      moikka!
      osaako kukaan sanoa kahden euron kolikosta mikä on kokonaan hopean värinen.eli siis normaalisti kun keskiö on kultasen värinen niin minulle tuli kaupasta kolikko mikä on kokonaan hopeinen :O onko jtn arvoa?

    • guggenheimi

      Kolikkosi arvo on se 2e eli laita kiertoon vaan.

      • Dodiinii

        hei guggenheimi! noitten kolikkojen minimilähtöhinta huutokaupas alkaa 200€


    • Keräilijä Kalevi

      Hei!
      Hopea markka vuodelta 1893. Toisella puolella teksti; 94.48kappalettanaulasta selvää hopeaa, sekä jonkinlainen vaakuna.
      Kuparinen 5 penninen vuodelta 1917, taustapuolella jonkinlainen vaakuna (sama kuin hopeamarkassakin)
      Onki arvoa?

      • vain vain

        huono kuntoisena 7e ok kunto 10e 1893 markka


    • Moikka !!
      Kyselisin on arvoa? Löysin laatikostani vanhan 2 Markan kolikon vuodelta 1874
      Lukee teksti : 47.24 Kappaletta naulasta selwää hopeata

      • vain vain

        huonokunto15e ok kunto 20e


    • olisi pyyntö kuka tietää vuosi -52 oleva olempia raha 500mk käyttö raha toisella puolella olupia renkaat, raha on mielestäni arvokkaan näköinen olisiko mahdollista saada oikea tieto kun äiti ei osannut kertoa totuutta ?

      • tissuntassaun

        500mk olympiaraha vuodelta 1952 arvo jos se on hyväkuntoinen on 20€
        muuten noin 10 - 15€ sensijaan jos siellä on arvopuolen lehvästössä
        ylimääräinen "risu" arvo on noin 80€.
        Jos asut paikkakunnalla jossa on Rahaliike käy näyttämässä kolikkoa
        he kyllä kertovat sen tarkan arvon.


    • Anniiiiih

      Hei !

      Mulla olis yks tommonen NORGE 5 ÖRE ja kolikossa vuosiluku 1944.
      Tietäiskö kukaan sen rahallista arvo tai jotain tarkempaa siitä kolikosta ?
      Kiitos jo etukäteen.

    • Voiko joku auttaa?

      Isotätini antoi minulle Ruotsin rahan. Haluaisin siitä rahaarvion. Tässä on sen tiedot:
      Toisella puolella 10, sen alapuolella ÖRE ja alimpana 1945
      Toisella puolella taas kruunun kuva, sen alapuolella SVERIGE. SVERIGEN alapuolella on tosi pieni kuva.
      Se on vähän likainen.
      Onko tietoa?

    • tiu79

      Miulla on kanssa noita vanhoja kolikoita Suomesta ja sit on sellanen todella kirkas (kulta)raha 20 coronaa tms.... Minkähän arvosia?

      • Ostan rahoja!

        Olen kiinnostunut ostamaan Venäläisiä ja Suomalaisia rahoja.Myös vanhat ruotsalaiset kiinnostaa sekä kultarahat.Jos jotain myytävää löytyy,niin laita minulle sähköpostiin lista rahoista sekä kuva niin teen tarjouksen...

        [email protected]


    • kerääääääjä

      Ei tarvitse paljon kysellä kun laitatte ne vain huuto.nettiin myyntiin. Siellä se oikea hinta niille kyllä löytyy

    • topias861

      mieki innostuin ettimään vanhoja rahoja kotoo ja löysin tällasen 10 markan juhlarahan helsingin EM kisoista vuodelta 1971. haluaisin tietää sen arvon suunnilleen?

    • 4286

      Puolalainen kolikko jossa on kuvassa Puolan entinen kuningas Sigismund III.

      Paljon merkintöjä etupuolella naaman kuvan lisäksi SIG III D G REX PO D LI, ja takapuolella IH 1590 GR OS AR RIP CI RI GH ja lisäksi takapuolella isolla sellainen AV-merkki.

      Todella hyväkuntoinen joten ei varmaan kovin vanha mutta näyttää hopealta...Etsin kauan kyseistä kolikkoa monilta sivustoilta enkä ole vielä löytänyt.

      Onko kellään tietoa onko kyseinen kolikko arvokas vaiko ei. Jos joku tarvitsee tunnistamiseen kuvaa niin voin lähettää sähköpostilla.

    • ANSKU__

      Moro!

      Mulla löytys kaappien kätköstä tämmönen liuta rahoja; jos joku jotain arvioo osais nykypäivän hinnoista sanoa tai haluais ostaa koko litannian nii sähköpostia osoitteeseen; [email protected]

      Setelit:

      - Suomen 100 markkaa v. 1957

      - Viron 1 kruunu v.1992 (kuvassa K.Raud)
      - Viron 2 kruunua v.1992 (kuvassa K.E. von Baer)
      - Viron 5 kruunua v.1991 (kuvassa Paul Keres)

      - Venäjän 50 ruplaa v.1992
      - Venäjän 1000 ruplaa v.1993
      - Venäjän 200 ruplaa v.1993
      - Neuvostoliiton 3 ruplaa v.1961 (x2)
      - Neuvostoliiton 1 rupla v.1961

      - Saksan 10 markkaa v.1960

      - Sveitsin 10 frangia v.1965


      Kolikot:


      - Suomen 1 penni v.1893 (Venäjän keisari Aleksanteri II ajalta)
      - Suomen 1 penni v.1900 (Venäjän keisari Nikolai II ajalta)
      - Suomen 5 penniä, kuparia v.1917 (Keisari Nikolai II ajalta)
      - Suomen 10 penniä v.1917
      - Suomen 1 penni, v.1919
      - Suomen 5 penniä, v.1919-1939(x9)
      - Suomen 50 penniä v.1921
      - Suomen 1 markka v.1922
      - Suomen 1 markka, nikkeliä v.1930, v.1933, v.1939(x2)
      - Suomen 50 penniä v.1938(x2)
      - Suomen 25 penniä, rautaa v.1940
      - Suomen 5 penniä v.1943, v.1941(x3)
      - Suomen 10 penniä v.1941(x3), v.1942
      - Suomen 1 markka, kuparia v.1941, v.1942, v.1943(x2)
      - Suomen 25 penniä, kuparia v.1942
      - Suomen 50 penniä, kuparia v.1942(x2)
      - Suomen 1 markka, rautaa v.1943, v.1945, v.1948, v.1949(x2)
      - Suomen 1 markka, alumiinia v.1952, v.1953(x2)
      - Suomen 5 markkaa v.1954
      - Suomen 20 penniä v.1963, v.1964
      - Suomen 10 penniä, pronssia v.1963, v.1971, v.1972
      - Suomen 1 penni, kuparia v.1963-1969 (x17)
      - Suomen 1 penni, alumiinia v.1969-1978 (x17)
      - Suomen 50 penniä v.1968
      - Suomen 1 markka, nikkeliä v.1965, v.1967, v.1971, v.1972, v.1983
      - Suomen 5 penniä, alumiinia v.1977, v.1978, v.1983(x2)
      - Suomen 10 penniä, v.1985,
      - Suomen 10 penniä v.1990
      - Suomen 10 penniä, v.1992
      - Suomen 1 markka v.1993
      - Suomen 50 penniä v.1990, v.1993


      - Neuvostoliiton 15 kopekkaa v.1961
      - Neuvostoliiton 5 kopekkaa v.1990
      - Neuvostoliiton 10 kopekkaa v.1991 (x2)

      - Viron 5 markkaa v.1922

      - Italian 5 liiraa v.1954
      - Italian 10 liiraa v.1966
      - Italian 50 liiraa v.1965

      - Norjan 5 äyriä v.1950
      - Norjan 10 äyriä v.1954

      - Saksan 10 pfennigiä v.1940
      - Saksan 5 pfennigiä v.1940
      - Saksan 1 pfennigiä v.1940(x2)
      - Saksan 2 markkaa v.1960
      - Saksan 10 pfennigiä v.1969, v.1970

      - Tanskan 2 äyriä v.1928
      - Tanskan 5 äyriä v.1973

      - Hollannin 5 senttiä v.1957
      - Hollannin 25 senttiä v.1971

      - USAn 1 penni v.1917
      - USAn 1 penni v.1938
      - USAn 1 sentti v.1919

    • Allu124

      Minulla on vuoden 1963 5 markkanen Kuntoluokka 10. Sarjanumero ( Litt. B I 048xxxxx ) niin minkä arvoinen raha on? Kyseessä on tähtiseteli ilman tähteä

      • numista94

        4e jos kl 10 pitää kutinsa.


      • Allu124
        numista94 kirjoitti:

        4e jos kl 10 pitää kutinsa.

        Arvioitin kysyisen setelin alan ammattilaisella ja sanoi arvoksi 120€. Huutokaupassa voi saada enemänkin.
        Huom! kyseessä ei ole tavallinen 5 markan seteli, vaan korvaava seteli. Sitä on valmistettu numeroin 1-1 440 000.
        Tavallisesta 5 markan setelissä pitääkin tuo 4e paikkaansa.


    • mikä arvoinen on , 25p paperiraha vuosi 1918 kunto uuten veroinen suomen pankki

    • Allu124

      Kyseinen 25p raha vuodelta 1918 arvo on n. 3€

    • ap

      Mulla olisi tällaisia:

      2 x kymmenen penniä vuodelta 1916
      viisi penniä vuodelta 1915 ja 1916
      kymmenen penniä vuodelta 1935

      new pence 2 elizabeth || vuodelta 1979

      jokin venäjän kolikko vuodelta 1814 ja 1842

      sekä pronssinen(?) mitallin näköinen laatta jossa on kuva ritarista ja leijonasta. ympärillä lukee "flink fardig", vuosiluvusta on hankala saada selvää mutta näyttäisi olevan n.1700-luvulta.

      kuvia on mahdollista saada.

      jos kiinnostaa ota yhteyttä!(:
      [email protected]

    • tietämätön

      Moi!
      Ostin juuri venäläisen 20 ruplan setelin vuodelta 1917 (''Kerensky'') ja haluaisin tietää onko sillä jotain arvoa.

    • 123456^^

      oisko kenelläkään tietoa miten arvokas on 20 pennin kolikko vuodelata 1973ja 1984 ja markankolikko 1994?

      • Allu124

        Arvo on niillä se mikä siinnä kolikossa lukee ja muuta se vain euroiksi eli 0.20mk : 5,94573=0.033638 eli arvo on 3 senttiä. Markalla on n. 20 senttiä. Tuo lasku kaava pätee vain 1963 jälkeen lyötyjä rahoja. Paitsi muutamia poikkeuksia kuten 10p 1967, 50p 1981, jossa on vuosiluku kaksoiskaiverrettu ja 10mk 1996-2001


    • asuasu

      Kyllä 1963 jälkeenkin löydyt kolikot ylittävät tuon laskelmasi, jos ovat kuntoluokkaa
      01 tai edes leimakiiltoisia.
      Tuo 50p 1981 ei ole kaksoiskaiverrus, vaan kaksoispuristus, joka syntyy meistiä
      valmistaeessa. Kaksoiskaiverrus: esim. 50p. 1914 vinossa olleen 4 päälle on meistiin kaiverrettu uusi suorassa oleva 4.
      Nämä ovat variantteja , mutta on myös muita vähälyöntisiä metllirahoja 50p 1967, markka 1987N monetmuut, jotka kannattaa lyöntikiiltoisina säilyttää niin etteivät ajan saatossa tummene.Eihän niillä nyt rikastu, mutta pojanpoika, joka ne kuitenkin dokaa voi yllättyä vaarin runsaasta perinnöstä.

    • onko arvoa ?

      mulla olisi vaikka kuinka paljon vanhoja kolikoita, tosi monen eri maan. netistä oon kattonut niitten arvoja, mutta ei niitä oikein löydy ja haluisin tietää onko niillä mitään arvoa ?
      sitten oli kaksi suomalaista isoa 10 pennistä, vuosilta 1917 ja 1913 ja löysin netistä niiden arvoiksi jotain 30 e/kpl ja paljon suomalaisia muitakin vanhempia kolikkoja.

    • vellos

      on olemassa luotteloita esim. world coins josta voi tarkistaa arvoa
      vanhoille rahoille

    • Aloittava

      Moi! mulla on kaikki 12 vanhaa, sekä 5 uuden euromaan kolikot laadukkaassa kansiossa tietääkö joku Paljonko näillä kansioilla on arvoa vai onko ne arvottomia? ( muuta, kuin 3.88€ ).

    • pepezki96

      Moi! Multa löytyis tanskan 1979 vuoden 25 öre:n kolikko oliskohan sillä mitään arvoa???

    • semmoi juttu

      Ja lopuksi että saahan niistä arvottomista( jos pussillinen on) ainakin sen materiaali eli romunhinnan painoonsa nähden,eli kuparipennit vaan kupariromun joukkoon niin kelpaa ainakin romunkeräykseen!

    • aloitteleva2

      Minulta löytyy Venäjän 5 kopek 1806, paino n.53g. onko kyseisellä kolikolla mitään arvoa?

      • Ammattilainen123

        -2 markkaa
        1870= 80€
        1872= 150€
        1906= 80€

        -1 markka
        1915= 15€

        -50p.
        1911= 3€
        1916= 2€
        1916= 2€
        1916= 2€

        -10p.
        1916= 3€

        -5p.
        1901= 100€
        Yht.=437€


      • tyynee
        Ammattilainen123 kirjoitti:

        -2 markkaa
        1870= 80€
        1872= 150€
        1906= 80€

        -1 markka
        1915= 15€

        -50p.
        1911= 3€
        1916= 2€
        1916= 2€
        1916= 2€

        -10p.
        1916= 3€

        -5p.
        1901= 100€
        Yht.=437€

        maksan koko läjästä 30e.


    • kiinnostunut36

      Onko kellään tietoa kyseistä rahoista?
      1 markka 1866
      5 penniä 1899
      25 penniä 1898
      25 penniä 1917
      1 penni 1894
      ja 10 saksan markkaa 1942

    • bartolomeo1

      Terve! olis Venäläisiä Tsaarien aikasia kolikoita 1800-luvulta , yksi kolikko tosi vanha
      kaksipäinen kotka leima lyöty sivuun jollakin "moukarilla vuosiluku epäselvä ?Jos
      kiinnostaa voin myydä?

    • pikkukeräilijä

      olen löytänyt muutaman 1870-1920 luvun kolikon jotka ovat suomen rahaa se ovat 1870-1920
      luvun kymmen pennisiä joissa on joku hieno kuvio olivatkohan nämä kolikot arvokkaita???

    • vanhat rahat

      Minulla myös muutama vanha kolikko.

      10 penniä 1867 A
      10 penniä 1890 A

      10 penniä 1866 A
      10 penniä 1865 A

      5 penniä 1898 N
      5 penniä 1897 N
      5 penniä 1865 A 5 penniä 1898 N
      5 penniä 1875 A
      5 penniä 1896 N

      Tälläisiä kolikoita löytyisi.

    • mimmi_

      minulla olisi vuodelta 1746 kolikko,onkohan minkä arvoinen,??muitakin vanhoja rahoja löytyyy.

    • MattiJK

      250 ruplaa v.1917 ja 3 tservonza? v.1957 löytyivät kaapista, lisäksi isävainaan merimiesajoilta heti sodan jälkeen eri maiden kolikoita It'meri - Pohjanmeri alueelta

    • tinska1

      Minulla olisi myytävänä monenmoisia vanhoja seteleitä,kolikoita ja juhlarahoja.Laitan listan rahoista jos olette kiinnostuneita ostamaan.Niitä on niin paljon,että en nyt viitsi naputella kaikkia tähän.Mutta laitan listan kun laitatte sähköposti osoitteen.Tarvittaessa laitan kuvatkin niistä mistä olette kiinnostuneita.Tiedättekö onko netissä jotain varsinaisia vanhojen rahojen myyntipaikkoja?Numismaatikoiden sivuilla ei kai voi myydä muuta kuin jäseneksi liittymällä.

      • kerää

      • Laita listaa suomalaisista markoista tulemaan postiin: cevy22 (at) suomi24.fi niin teen hyvän tarjouksen, jos löytyy minun kokoelmastani puuttuvaa materiaalia.

        Numismaatikoiden http://www.pk-numismaatikot.fi/forum/index.php sivuilla voi myydä ilman liittymistä mihinkään, rekistöröityminen on vain edellytys, niin kuin esim. tänne suomi24:een

        Myös Huutonet http://www.huuto.net/ on varteen otettava myyntikanava.


    • tinska1

      Kiitos vastauksista.Laitan sähköpostilla listaa tulemaan rahoista,joita kaupan.

    • Sihnu

      Minulla olisi 5markan,10markan ja 20markan setelit vuodelta 1945. Suht hyvä kuntoisia.osaako kukaan kertoa minkähän arvoisia ovat?

      • seteleiden keräilijä

        Arvo riippuu kunnosta, onko Litt.A vai Litt.B merkintä, mikä kirjain on sarjanumeron alussa, kuinka pieni itse sarjanumero on ja painomäärästä. esim. Litt.A A 0000027, Litt.A A specimen tai Litt.A A 10000000 eli viimeinen painos jossa sarjanumero painettu käsin . Samat on Litt.B:ssä. Litt.A kunnon mukaan 0-20€, specimen on
        n. 150-500€. Käsinkirjoitettuja tunnetaan vain 4kpl. Litt.B 0-30€ kunnonmukaan.
        Specimen sama kuin Litt.A:ssa.


    • tinska-1

      Siis jos minulla 5 markan 1945 ja 100 mk 1945 setelissä sarjanumero alkaa kirjaimella A,niin onko ne jotenkin arvokkaampia? Kumpa joku neuvoisi noille seteleille oikean hinta-arvion,ei tunnu mistään sivuilta mistä olen etsinyt,niin en saa oikein selvää vastausta.Kunnosta toki riippuu,mutta välillä ihmetyttää kun jonku mukaan ne on euron arvoisia korkeintaan ja taas esim. Holmaston sivuilla huutokaupattu samaa seteliä hurjan paljon isommalla summalla.Voisko joku auttaa ja kertoa hinnat tai mistä nuo hintavaihtelut johtuu samoissa seteleissä muusta kuin kunnosta?

      • vastaaja1223

        Hintavaihtelu johtuu onko kyseessä ensinmäisen erän seteli vai viimeisen.

        Esimerkki.

        5 markkaa 1963 ilman Litt. merkintää ja on pakkasileä ( ei taitoksia tai muuta käsittelyn jälkeä) on paljon arvokkaampi, kuin Litt.A tai Litt.B painos, jotka on painettu paljon myöhemmin kuin ilman Litt. merkintää oleva seteli.
        esim. ilman Litt. merkintää oleva (A 0000002 Kuntoluokka 9-10 ) Seteli on ensinmäisestä paino erästä oleva suoraan pakasta otettu 5 markan seteli 1963. Tuommoisen arvoa nostattaa A-sarja,
        pieni sarjanumero ja kuntoluokka, siitä voi saada huutokaupassa jopa 300-500€.
        jos on Litt.B A 0000002 pakkasileä siitä saa vain 120-250€.

        A-sarjan seteli on arvokkaampi jos siinä on pieni sarjanumero tai jos kyseessä on korvaava seteli.

        Arviointi sujuu paljon helpommin kun kerrot
        -Onko Kyseessä ilman Litt. merkintää vai Litt.A tai Litt.B merkinnänkanssa?
        -Mikä on sarjanumero?
        -Onko kaksi vai yksi kirjain?
        -Mikä on kuntoluokka.

        Kuntoluokat nopeasti.
        10= ei käsittelyn jälkeä eikä taitoksia

        8= Korkeintaan 1 taitos, sekä terävä ja puhdas paperi ( monesti keskeltä taitettu )

        6= Kahdesti taitettu, paperi viellä kova ja varsin puhdas paperi.

        4=Useasti taitettu, paperi melko puhdas, paperi ehjä, mutta pehmeähkö.

        2=Lukuisia taitoksia, keskellä selvä reikä, paperi pehmeä, useita pieniä repeämiä ja likaa.

        0= ei voi tunnistaa enää seteliksi.


    • 10 pennia

      Minulla on 10 pennia 1876 jossa numero 6 on pienempi, mika on sen arvo?On kuulemma harvinainen.Minulla myos paljon vanhoja kolikoita ja setellirahoja.
      [email protected]

    • alppijääkäri

      mulla on saksalaista piipputupakkaa sota.ajalta hakaristi sinetillä..paljonko arvoa

    • pasodobbble

      Paljon on postauksia tänne tullut, enkä jaksanut kaikkia lukea. Ajattelinkin itse laittaa viestin ja jos vastaisitte jos tietoa on?

      Papan luota löytyi kolikoita, kun teimme tyhjennystä. Onko näillä minkään valtakunnan arvoa vai heitänkö mäkeen?

      - 1 escvdo 1973, vähän ku noppia ois tuossa toisella puolella numerolla 5.
      -EDWARDVS VII, one cent 1909 (tällänen kuva löyty netistä) http://www.mycoindealer.com/Edward-VII-1-Cent-1909-XF-40-Canadian-Coins-p-859.html mutta tuo kuvan kolikko aika likanen? meillä aika hyväkuntoisen oloinen.
      -10 penniä vuodelta 1941, tollanen pieni reikäkolikko
      -onepenny1917, http://www.bidorbuy.co.za/item/7217096/1917_ONE_PENNY_COLLECTORS_ITEM.html ton näkönen about

      iso läjä näitä on, tälläsiä ja sit on paljon muitakin.

    • Namismuutikko

      Jos ihmisiltä löytyy vanhoja markkoja tai neuvostoliiton/tsaariajan ruplia niin lähetä lista kolikoistasi osoitteeseen [email protected]

    • Kiinnostunut?

      Minulla vuoden 1963 seteli markka tähtikuviolla allekirjoituksista en tiedä kenen ovat ja sarja numero A0044*** loput jääköön salaiseksi. 10 penniä v.1867, 10 markkaa v.1929, markan kolikoita vuosilta: 1939, 1942 (-42 näyttäisi olevan kuparia tai vastaavaa, jokatapauksessa näyttäisi olevan tummempi ja erimateriaalia kuin muut markat), 1943 ja 1944. 10 penniä v. 1923, 25 penniä v.1916 ja 1929, 20 markkaa vuodet 1934 ja 1939, 5 markkaa 1949 ja 1951. 5 penniä v.1922
      Osaisiko joku kertoa hinta-arvioita? Kiinnostuneita ostajia?

      • Kiinnostunut?

        Lisäksi markka v. 1937 ja 1930. ja 100 markkaa 1956 ja 100 markan seteli v. 1945


    • Kiinnnostunut?

      Vielä lisäksi 1 markan seteleitä useita vuodelta 1963 sarjat (alkukirjaimet): A, Ä, Z, ja jokin a:n ja ä:n välimuoto , koska A:n yli menee kaareva viiva. ja sadan markan seteli vuosi 1957 sarja AM

    • juhato

      Ukilta minulle jäänyt kolikko:

      2 Markkaa 1865 ja takana teksti 47.24 kappaletta naulasta selvää hopeaa.
      Jossain teksteissä puhutaan "palloista" onko nämä niitä jotka ovat etupuolella olevat köynnöksen kukat vai. Kuusi kummallakin puolella.

      Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta. Otin juuri kuvat kolikosta että löytyy jos joku tarvitsee. Arvo kiinnostaisi.

    • Markka mies

      Mulla ois semmonen markka jossa lukee risto ryti molemilla puolilla muistaakseni ja muita markkoja 1929-1990.Että tietääkö kukaan oisko minkään arvosii tai onko kukaan kiinnostunut??

    • Markka mies2

      Mistä vuodesta mihin ja minkälaiset markat ovat arvokkaita`??? (kolikot/setelit) Olisi nimittäin jonkin verran markkoja juhlapainoksia sun muuta.Saisinko vastauksen tähän ja markka miehn kysymykseen??

      • Numis123

        Kysymykseesi on vaikea vastata, kun on lukuisia erinlaisia ja arvosia markka kolikoita. mm. Cu 1mk 1949 n. 3000- 15000€ tai 1mk 1864 arvo vain n.700€ hyvä kuntoisena eli ikä ei arvoa paljoa ratkaise. Yleisesti jos ei poikkeuksia oteta mukaan niin 1864-1918 väliset kolikot ovat arvokkaita, mutta onniitä uudemisakin kolikoissa arvokkaita rahoja. Seteleissä 1860-1909 ovat arvokkaita mutta on myös mm.1986 luvulle asti tehdyissäkin seteleissä on useiden tonnien arvoisia.


    • Mulla olisi

      Muutamia kolikoita

      Raha vuosi/kpl

      1p 1967
      1p 1968
      1p 1974/2

      5p 1963
      5p 1975/2
      5p 1977

      10p 1963
      10p 1964
      10p 1971
      10p 1975/2

      20p 1985

      1mk 1929
      1mk 1944
      1mk 1945
      1mk 1946
      1mk 1950
      1mk 1951/2
      1mk 1954
      1mk 1956
      1mk 1964
      1mk 1965/4
      1mk 1966/6
      1mk 1968
      1mk 1969/2
      1mk 1970/5
      1mk 1971

      5mk 1938
      5mk 1948
      5mk 1951
      5mk 1956
      5mk 1957
      5mk 1973/3

      10mk 1952

      20mk 1952
      20mk 1954/4

      50mk 1952

      200mk 1956

      mahtaako olla minkään arvosia? kiinnostuneita ostajia?

      • harrastaja3

        Kolikkojesi arvo riippuu kunnosta, jos on huippu kuntosia arvo n.200€ yhteensä.
        Huono kuntoisina muutaman kympin (20-50€).
        Jos haluat myydä rahat ja asuinpaikkasi lähellä on Rahaliike
        esim. Helsingissä: Holmasto,
        Tampere: Rahapaja apaja,
        Jyväskylä: Matinmarkka. sekä lukuisia muita rahaliikkeitä.
        Ostavat rahoja mutta maksavat vain 20-50% keräilyarvosta.
        Myös numismaattisille yhdistyksille voi pistää huutokauppaan tai kun käy numismaatikoiden kokouksessa, siellä voi myydä myös omia rahojaan keräilijöille.
        Huutonet on myös hyvä paikka myydä rahoja.


    • Tietääkö kukaan

      Missä voisi saada/antaa/vaihtaa markat.Olisi ehkä aika arvokkaita ku kattelin paikoista joista voi ostaa markkoja kun oli samanlaisia.Osaako kukaan auttaa??

      • markka taskuun ,niin

        Jaa markat euroiksiko kö? No matinmarkasta vaikka.

        http://www.matinmarkka.com/

        Varmaan parempi että pijät ne markat tallessa euro o kohta mennyttä vai meinaakko että suoli painaa uuvet markat. Se liikasen erkki ei kyllä mitään markkoja suostu painaa niin mulkku demari se on että ennemmin kaataa suomen euroilla ja mamuilla kun markkaan suostuu, niin.


    • Löytölapsi

      Löysin multakasasta 1895 vuoden 5 öre kolikon. Mikäköhän mahtaa olla arvo ? Mistä tätä voisi käydä kysymässä tarkemmin ?

    • phg45

      Löysin kasvimaalta huonokuntoisen, pienen kolikon; klaavapuolella just ja just erottuu teksti ABOA... lopusta ei saa selvää, en ole puhdistanut (ruostetta?) Arvokin on arvailujen varassa. Kruunapuoli on selvempi, siinä on joku kaksitorninen linna, tornien välissä kaksi avainta ristissä ja niiden yläpuolella tasasakarainen risti. Ylempänä jonkinlainen kruunu. Vuosiluku ei näy. En löydä netistä rahan kuvaa. Voiko joku auttaa rahan tunnistamisessa näillä tiedoilla? Onko mokomalla edes arvoa?

    • Mani78

      Minulla olisi vanhoja 1 pennisiä vuodesta 1963 vuoteen 1977, alumiinisia ja kuparisia.
      Ja näitä on monta...
      Mahtaako olla mitä arvoa ja kannattaisiko myydä yksitellen vai isompana könttinä..?

    • waltt

      Olisi tuollainen 1 markka vuodelta 1915. 9448 kappaletta naulasta selwää hopeata..muitakin löytyy mutta tosta nut voisin luopua kunto hyvä en ole kiillottanut eikä myöskään ole päässyt tummumaan hyvin säilytetty. 18€

    • Rahaa nurkissa

      Kellään tietoa, minkä arvoinen mahtaa olla Ruotsin 50 kruunun juhlakolikko vuodelta 1976? Lyöty vissiin Kaarle Kustaan ja Silvian naimisiinmenon kunniaksi. On hyväkuntoinen ja kotelossa.
      Sit mulla on vanhempia(ennen euroaikaa) olevia rahoja, kuten Saksan 10mk seteli ja jotain Kreikan kolikoita(drakmoja). Suomalaisista on mm. "norppavitonen" vuodelta 1995, kotelossa myöskin ja huippukuntoinen.

    • Onko arvoa

      Minulla on 3 10pennistä vuosilta 1907,1916 ja 1917. Sekä 5 penninen vuodelta 1866. Mikä on rahojen arvo? Lisäksi myös kasa muita vanhoja kolikoita.

    • Tädin vanhoja

      5 penniä v. 1865
      1 markka v. 1892

      Minkähän arvoisia nämä olisivat?

    • Vilpuri

      Meillä olisi aikoinaan leikattuja seteleitä. Onko niillä mitään arvoa?

    • marge-58

      onko minkä arvoinen suomen metalli markka vuodelta 1940(vaikuttaa hopeiselta).

    • Onko tietoo

      onko kenelläkään tietoo minkä arvoinen on vuoden 1957 markka jossa on ykkösen yläpuolella reikä

    • eelini

      Osaisiko kukaan kertoa minkä arvoisia ovat vuoden 1918 5 ja 100 markan setelit?

    • 1/6 ör SM

      Todellakin tämä on "numismaatikoiden" palsta...

    • pilli-piipari1

      no näitä vanhoja rahoja olisi minullakin jonkin verran. näitä vanhoja läkki ja kupari pennejä olisi 1960 luvulta. markkoja samoin. yksi 1963 luvun seteli markka ja jotain ulkomaalaisia rahoja. liiroja ehkä ja ruplia, mut ei kauhean vanhoja luulen minä.no sitten vanhin raha mitä minulla on nämä 50 penniset vuodelta 1943 ja 1921 vuodelta. mitähän niillä olisi arvoa. tietääkö kukaan?

    • Olis rahoi

      Minulla olisi tässä pieni raha kokoelma ja mietin että paljon näistä voisi saada yhteensä.Laitanpa listaa.Voin myydä kaikki noin 400E.Tarjota voi.

      Två öre 1945. Hyvässä kunnossa
      5f Belqique 1986.Hyvässä kunnossa
      2 Senti 1997.Täydellisessä kunnossa
      5 Koheek 1961.(takana lukee cccp)Hyvässä kunnossa.
      25 öre sverige 1975.Hyvässä kunnossa
      5 öre 1969.Hyvässä kunnossa.
      5 öre 1965.Hyvässä kunnossa.
      50 bahk 1993.Hyvässä kunnossa. 2kpl näitä samoja.
      1 kroon eesti.2001 Täydellisessä kunnossa.
      500 lira 1989.Todella tumma.Ei erota hyvin numeroita.
      5 öre 1962.Hyvässä kunnossa
      1f belqique 1990.Täydellisessä kunossa.
      2 öre 1969.Hyvässä kunnossa.
      peseta 1933.Ei erota kaikkea hyvin.
      1.100 italian raha.1968.Täydellisessä kunnossa.
      1/2 new shegel.Vuosi ei tiedossla.Ok kunnossa.
      1 frank belgie.1994.Täydellisessä kunnossa.
      25ptas 1957.Hyvässä kunnossa.
      10 öre 1974.Täydellisessä kunnossa.
      10 penniä 1990.Täydellisessä kunnossa.
      5 öre 1968.Hyvässä kunnossa.
      5 öre(ei ruotsi)1940.Hyvässä kunnossa.
      2 öre 1969.Hyvässä kunnossa.
      50 öre tanska.1989.Hyvässä kunnossa.
      1000 lira 1994.Huonossa kunnossa.
      25 öre(ruotsi)1980.Täydellisessä kunnossa
      50 penniä.1976.Hyvässä kunnossa.
      50 francs belqique.1998.Täydellisessä kunnossa.
      5f belqique 1987.Hyvässä kunnossa.
      1 cent (usa)1961.Lincoln takana.Semi hyvässä kunnossa.
      5f 1993.Hyvässä kunnossa.
      2 öre (tanska)1959.Huonossa kunnossa.
      2 öre (ruotsi) 1969.Hyvässä kunnossa.
      10 koheek 1988.Täydellisessä kunnossa.
      2 öre (fosterland) 1918.Huonossa kunnossa.
      50 bahk 1993.Hyvässä kunnossa.
      10 penniä 1990.Täydellisessä kunnossa.
      10 zLotych 1990.Hyvässä kunnossa.
      10 öre (norja) 1985.Täydellisessä kunnossa.'
      Bahrain 1970.Täydellisessä kunnossa.
      10 koheeks 1979.Hyvässä kunnossa.
      10 öre (ruotsi)1970.Hyvässä kunnossa
      5 öre (ruotsi)1978.Hyvässä kunnossa.
      10 öre (ruotsi)1990.Täydellisessä kunnossa.
      10 öre (ruotsi)1981.Hyvässä kunnossa.
      On vielä enemmän mutta ei jaksa kirjoittaa.
      Yhteyden oto [email protected]

      • Numis12234

        Kolikkosi ovat ns. tavallista massatavaraa eli kolikoilla ei ole numismaattisessa mielessä kovinkaan suurta arvoa. Ulkomaan kolikot kannattaa myydä kilotavarana pois, jonka arvo on n. 18€ / kilo. Suomalaisilla markka-ajan kolikoilla pääsääntöisesti 1963 jälkeen lyödyt kolikot kiertäneenä n.20-40€ kilolta. Huom! 1mk kolikot vuosilta 1964-68 ovat hopeaa, joilla on kiertäneenä hopean markkina hinnan mukainen kilo hinta eli n.130€ tienoilla.


    • Ei ole käyttöä näill

      Terve kaikille,

      sain isoisältäni lahjaksi melko painavan tuntuisen pussin Suomen 20 ja markan kolikoita vuodelta 1861 & 1891, ilmeisesti kuparia tai pronssia ja jotakin metalli seosta. Toisella puolella näyttää olevan jokin kaksipäinen kotka.Minne voisin ne myydä josta saisi parhaiten rahaa? Minulle sanottiin foorumissa, että tämän vuoden kolikoista voisi saada peräti 5 euroa kolikolta.

      • markan kolikoita alettiin valmistaa vasta v.1864.Ne markat v,1861 ovat väärennöksiä ja arvottomia.


      • ramita

      • minä ostan jos vielä myyt?


    • administraattori4583
    • dubloni kulta

      Minulla on 1749 luvun kultadubloni

    • dubloni kulta

      Minkä arvoiset olisivat 1915 15 penniä 1749 kultadubloni 1897 1 markka

    • Arnu

      Noin 2€ kpl. Ellei ole harvinaisia:/

    • tartsan3

      minulla on suomen markka 1963 kupari markkoja erivuosilta raha AE HFA1741 ruotsalaisia ja venäläisiä sekä espanja ranskalaisia vanhoja rahoja missä vois saada arvioitua mitä arvoa on noilla.

    • Rahaa

      Suomen pankki yksi markka,4 kpl, vuodelta1963 setelirahana. Å0081419- 22

      onkohan liian tuoreita?

      • Numis12345

        Seteleiden arvo n.2€/kpl, jos ovat täysin virheettömiä ( ei ryppyjä, repeämiä, taitoksia)


    • Arne1

      Tietääkö ketään että minkä arvoinen on on Rooman kolikko vuodelta222 Jkr severeus Alexander?

    • Arne1

      Ostan kyllä kolikoita (ekr) olisiko kellään myytävänä (alle satasella)?

    • harvinainen

      hei!

      mulla on todella vanha ja harvinainen keräilykolikko hallussani. Kolikko on 20 markan pronssiraha vuodelta 1939. erittäin vanha ja harvinainen, joten pyyntihintani tästä kolikosta olisi 650€. voin tietysti neuvotella hinnasta mutta alle 500€ en missään nimessä myy!

      • keraaja

        Olisin maksanut siitä 495e mutta kauppoja ei synny alle 500e hintaan.


      • todellisuuteen palautus

        Toivottavasti et kovin pety hinnan suhteen, mutta kyseisen vuoden 20mk kolikot ovat erittäin yleisiä ja niistä tarjontaa on riittämiin. Kyseisen kolikon realistinen myyntihinta kiertäneenä on 2-5€ välillä ja erittäin hyvä kuntoisen kl.8 kolikoita saa alle 12€ hintaan. Tuosta kolikosta ei kukaan maksa/tule maksamaan edes 15€ ( jos kolikko on kiertänyt) saati pyytämääsi 500€.


    • Ohhoh

      Mä löysin Keski-Suomesta purkutöissä ollessani vanhan kivikirkon kivijalan alta Jeesuksen vasemman jalan proteesin.

      Paljos tästä vois saada, onks kellään tietoo?

    • matte5

      1p 1888
      1p 1905
      1p 1909
      1p 1914


      5p 1916

      25p 1916
      25p 1917

      50p 1911
      50p 1914
      50p 1916

      1mk 1921
      1mk 1941
      1mk 1951

      5mk 1947

      10mk 1930

      20mk 1938

      turun raitiotiet 15 penni

      Mitä näiden arvot ovat?

    • kultaraha

      Hei!

      Minulla olisi ranskalainen kultakolikko 1800-luvulta ei tarvitse sanoa edes vuotta tai kuntoa koska olen kuullut että kultarahat ovat itsessään todella harvinaisia ja vieläpä 1800-luvulta.

      Hintapyyntö: 2000€ ja maksutapana vain käteinen.

      En ala viestittelemään kenenkään kanssa, vaan kerron tässä ihan julkisesti että se kuka on kiinnostunut tästä kolikosta ilmestyy Helsingin keskustan Stockmann tavaratalon pääovien viereen 10.1 klo 15 mukanaan 2000€ käteisellä, ja tällöin kyseinen henkilö saa kolikon heti mukaansa, jos kiinnostuneita on useampia niin silloin nopeus ratkaisee eli se kuka lätkäisee setelitukun ensimmäisenä käteeni saa kolikon.

    • Rahat2

      Mihin niitä käytetään? Säilytetäänkö vain kokoelmassa? Ei kai niillä voi maksaa mitään. Minulla on 1 pennyn kolikko enkä tiedä, mitä sen kanssa tekisin...

      • heissulivei1

        nyt kyllä suoraan sanoen v*tuttaa tommoset amatöörit jotka ei tiiä mistään mitään. "mihin niitä käytetään" no v*ttu työnnetään ahteriin! "eikai niillä voi maksaa mitään" no jumaleisson kokeile vaik maksaa siwan kassalla tolla 1 pennyn kolikolla ja sit näät voiko niillä maksaa mitään. "minulla on 1 pennyn kolikko" ja taas kerran joku neropatti kuvittelee et tommonen bulkkikolikko mikä on maksimissaan 5 sentin arvonen niin se ois sit hirvee arvokas. Mä kysyn ihan suoraan et onks sul varaa kultarahoihin? mä ite omistan 2 vanhaa kultarahaa ja voin sanoo et ne on vähä arvokkaampia ku joku rupinen 1 penny


    • minnietampere
    • Gaabrieli

      Moi. Löysin vanhojen valokuvien seasta 5 markan seteli 1909 vuodelta. Vaalealla pohjalla ja sininen teksti/kuvat. Kysyisin vaan tuosta että minkä arvoinen olisi? On elämää nähnyt selvästi mutta numerolla en löydä mitään googlesta.

    • Juniper1901

      Olisiko vinkata Keski-Suomen alueelta luotettava tyyppi rahojen arviointiin?
      Niitä on niin paljon,etten ala edes listaamaan. Lähtien 1600-luvulta ja useista eri maista, kolikkoa ja seteliä.

    • Öre

      Hei, nostellaan! Multa löytyisi noin 1.5kg 1 ja 2 ören kolikoita vuodesta 1731-1760 luvun lopulle. Kolikoissa on yksi 2ören variantti vuodelta 1964
      Jos löytyy kiinnostusta kolikoista
      [email protected]

    • Anonyymi

      moi, 1750 vuoden raha ÖR/SM teksti kuntoluokka hyvä hinta?
      10 penniä vuosi 1899, 3pl 1914, 1916 , 1917
      10 markkaa 1929 kunto hyvä, 10markkaa 1930, 1938
      20 markkaa 1937 2kpl,
      ym. jos jtn kiinnostaa sähköposti: [email protected]

    • Anonyymi

      Nyt ois erikoinen variantti löytynyt, vanha ja vaihtaa väriä aurinkongon säteessä kun vedessä, koukut tallella. Saatu lähes aina saalista

      • Anonyymi

        Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta rahalta.


    • Anonyymi

      Hei löytyisi,täydellisessä kunnossa olevia vanhoja rahoja ota yhteyttä jos kiinnostaa ninakari274gmail.com. myös ylmpia kolikoita todistuksen kerran. Tiedän että ovat erittäin arvokkaita monta sukupuolen on käynyt .

      • Anonyymi

        Mulla on peltinen pikkusikarilaatikollinen vanhoja rahoja.
        Arvosta en tiedä mitään.

        Myyn hintaan 200€, koko satsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on peltinen pikkusikarilaatikollinen vanhoja rahoja.
        Arvosta en tiedä mitään.

        Myyn hintaan 200€, koko satsin.

        Otin pari kolikkoa rasiasta

        5 penniä 1917

        1 markka 1942


    • Anonyymi

      Kannattaa numismaatikon puoleen

    • Anonyymi

      Löytyi 50mk seteli vuodelta 1922. Millä perustein nämä arvotetaan? Googlasin että rahaliikkeissä myynnissä jopa yli tonnin pyyntihinnalla, sitten huutonetissä toteutuneissa vapaissa huutokaupoissa halvimmillaan myyty kympillä.
      Omassa setelissä merkintä "Litt. B".

    • Anonyymi

      Moro ansku voin ilmaiseksi auttaa sinua selvittämään rahojen arvon terveisin petri😀😍😎

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Appiukon jäljiltä jäänyt kolikoita 20 eri maasta, eri kuntoisia. Sormet tuli likaiseksi kun järjestelin. En tarkistanut vuosilukuja mutta luultavasti 1900 kaikki. Ukko oli rekkamies ja ajeli pitkin Eurooppaa.

      Kolikoita on ainakin Suomi
      Ruotsi
      Tanska
      Norja
      Eesti
      Latvia
      Puola
      Ranska
      Alankomaat
      Belgia
      Portugali
      Espanja
      Tsekkoslovakia
      Unkari
      Itävalta
      Irlanti
      Englanti
      Sveitsi
      Luxemburg
      CCCP
      Saksa
      ja USA,sta 1 kpl Qarter Dollar

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe