SUURPERHE-äidin

vai isän idea?

Mitenkä teillä muilla suurperheellisillä? kumpi vanhemmista kärsii enemmän vauvakuumeesta eli kumman idea se 4.,5.,6.,7. ...lapsi oli?

Meillä on kuusi lasta ja vaimo pitää minua hieman outona kun aloin eilen saunan jälkeen puhumaan "iltatähdestä", jälleen kerran!

13

3780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätös

      Meillä asiasta on keskusteltu jo siinä vaiheessa kun naimisiin mentiin ja lapsia ylipäätään alettiin haluta todellisesti...Kun sitten lapsiluku alkoi karttua kyselin vielä mieheltä,että sanohan nyt, mitä mieltä olet, sillä minulle sopii,jos sinulle sopii... ja sitten kun lapsiluku oli ns.täynnä se oli molemmille sitä.

      • alkuper

        ..kaksi tai max kolme lasta, kolmen jälkeen tuntui että eiköhän se neljäskin menisi jne jne

        Nyt siis puoli tusinaa koossa ja vielä tekisi lisää mieli!


    • vaimo 1

      tämä neljäs oli kyllä minun ideani, mutta sopi miehellekin

      • *##**

        mies olisi halunnut ison lapsikatraan.mä halusin vaan kaks ja hyvä niin.

        Laiska vätys niinku kaikki miehet yleensäkkin on. Helpommalla ja vähemmällä pääsee kahden muksun kanssa. ovat tosin nyt jo ylä-aste iässä:)ja mä nautin elämästä ja omasta vapaasta ajasta:)


      • alkuper.
        *##** kirjoitti:

        mies olisi halunnut ison lapsikatraan.mä halusin vaan kaks ja hyvä niin.

        Laiska vätys niinku kaikki miehet yleensäkkin on. Helpommalla ja vähemmällä pääsee kahden muksun kanssa. ovat tosin nyt jo ylä-aste iässä:)ja mä nautin elämästä ja omasta vapaasta ajasta:)

        Me nautimme elämästämme näin suurperheellisenä. Mitä se sinun "vapaa-aikasi" on ? Minun vapaa-aikaani on parhaimmillaan kun saan olla lasten kanssa hiihtämässä,laskettelemassa, kalassa tms. mukavaa yhdessäoloa ja asioiden yhdessä tekemistä


      • Kaksosten äiti
        alkuper. kirjoitti:

        Me nautimme elämästämme näin suurperheellisenä. Mitä se sinun "vapaa-aikasi" on ? Minun vapaa-aikaani on parhaimmillaan kun saan olla lasten kanssa hiihtämässä,laskettelemassa, kalassa tms. mukavaa yhdessäoloa ja asioiden yhdessä tekemistä

        minulta ei kysyttykään. =)

        Minusta vapaa aika tarkoittaa kaikkea muuta paitsi työssä oloa/ansiotyön tekemistä ja se on jaettavissa moneen erilaiseen aikaan. =)

        Minun OMAA AIKAA (vapaa aikaa siis kuitenkin) on, kun pääsen ilman lapsia ja miestä shoppailemaan, jumppaan, kävelylle. Ihanaa on myös istua keskeytyksettä kahvikupposen äärellä, käydä kylässä tai puhua puhelimessa, nukkua jonain aamuna vaikka edes puolituntia normaalia pidempään. Pieniä asioita, mutta niin tärkeitä ainakin minulle. Jumpan jälkeen jaksaa sitten hyvällä mielellä ja energialla touhuta lasten kanssa, eikä kotityötkään maistu niin puulta.

        Tietysti mekin ulkoillaan, leikitään, harrastellaan myös koko perheen voimin, se on sitä meidän perheen VAPAA AIKAA.

        Sitten on sitä KAHDEN KESKISTÄ AIKAA (ja vapaa aikaa siis sekin), jolloin ollaan ukon kanssa ihan kahdestaan, katsotaan leffaa, käydään ulkona syömässä, saunotaan rauhassa ja hellitään toisiamme.

        Paljon vietetään aikaa koko perheen voimin, mutta myös sitä omaa aikaa sekä minä, että mies tarvitaan ja sitä myös toisilleemme järjestetään. Onneksi lapset menee aikaisin nukkumaan, että jää myös sitä kahden keskistä aikaa, jos vaan molemmat ollaan kotona. Ja mummu haluaa ottaa lapset säännöllisesti luokseen, että saadaan olla hetki miehen kanssa ihan kaksin kotosalla.


      • ei ihan vielä
        Kaksosten äiti kirjoitti:

        minulta ei kysyttykään. =)

        Minusta vapaa aika tarkoittaa kaikkea muuta paitsi työssä oloa/ansiotyön tekemistä ja se on jaettavissa moneen erilaiseen aikaan. =)

        Minun OMAA AIKAA (vapaa aikaa siis kuitenkin) on, kun pääsen ilman lapsia ja miestä shoppailemaan, jumppaan, kävelylle. Ihanaa on myös istua keskeytyksettä kahvikupposen äärellä, käydä kylässä tai puhua puhelimessa, nukkua jonain aamuna vaikka edes puolituntia normaalia pidempään. Pieniä asioita, mutta niin tärkeitä ainakin minulle. Jumpan jälkeen jaksaa sitten hyvällä mielellä ja energialla touhuta lasten kanssa, eikä kotityötkään maistu niin puulta.

        Tietysti mekin ulkoillaan, leikitään, harrastellaan myös koko perheen voimin, se on sitä meidän perheen VAPAA AIKAA.

        Sitten on sitä KAHDEN KESKISTÄ AIKAA (ja vapaa aikaa siis sekin), jolloin ollaan ukon kanssa ihan kahdestaan, katsotaan leffaa, käydään ulkona syömässä, saunotaan rauhassa ja hellitään toisiamme.

        Paljon vietetään aikaa koko perheen voimin, mutta myös sitä omaa aikaa sekä minä, että mies tarvitaan ja sitä myös toisilleemme järjestetään. Onneksi lapset menee aikaisin nukkumaan, että jää myös sitä kahden keskistä aikaa, jos vaan molemmat ollaan kotona. Ja mummu haluaa ottaa lapset säännöllisesti luokseen, että saadaan olla hetki miehen kanssa ihan kaksin kotosalla.

        Mies ilmoitti ekan kerran kun tavattiin että jos juttua jatketaan niin 5lasta kuuluu hänen suunnitelmiinsa.

        Vielä ei ole yhtään, mutta kovasti kyllä itelläkin vauvakuumetta tuntuu olevan :D Ja mikäpä siinä vaikka niitä sen 5 aikoinaan saisikin.


    • Catmam

      oispa tollanen vauvakuumeinen mies!!!!
      Mulla on krooninen vauvakuume,johon ei oo luvassa minkäänlaista helpotusta.
      Viimeiset kaksi lastakin sain miltee "kerjätä" että mies viitsi siemeniään tuhlata :S

    • vaan äidit

      Miehet haluavat ja ajattelevat seksiä ja seksikkäitä naisia suurimman osan päivää. He haluvavat vaan pildeä ja miettivät panoa, näin yksinkertaista se on.

      http://www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/613575?ihmissuhteet-ymmarra_miesta-teoriat_miehista

      Miehiä kiusaa kakaroiden huuto ja tappelu niin, että pienten lasten isät häipyvät "ylitöihin" tai kavedeiden luokse pubiin, missä lestadiolaisekin saavat katsoa telkkaria, kun kotona se on syntistä. Ankeaa on miehen elämä. Ei ihme että semmoista ei mies kestä. Sitten vaimo vaan alkaa levitä kuin pullataikina.

      • paikkaansa

        Meillä ainakin mieskin haluaa lapsia. Ja sitä seksiäkin meillä yleensä ajattelen minä, eikä mies ;) ja varsinkin näin raskaana ollessa ajattelen seksiä noin 3 kertaa 10 sekunnissa... Että paljon muuta ei ehdi oleen mielessä... Olis se raskasta, jos elämä aina olisi tällaista ;)


      • voi vaan kummastella
        paikkaansa kirjoitti:

        Meillä ainakin mieskin haluaa lapsia. Ja sitä seksiäkin meillä yleensä ajattelen minä, eikä mies ;) ja varsinkin näin raskaana ollessa ajattelen seksiä noin 3 kertaa 10 sekunnissa... Että paljon muuta ei ehdi oleen mielessä... Olis se raskasta, jos elämä aina olisi tällaista ;)

        Jos seksiä ajattelet kymmeniä kertoja minuutissa niin miten siinä voi miettiä ruuanlaittoa pyykkäämistä ja muuta, saati että voi niitä tehdä? Jos ajattelee nimittäin seksiä koko ajan, niin eihän siinä näe jos lapsi loukkaa itsensä tai muuta.
        Vai vietättekö koko päivän paneskellen?


      • vietettäisiinkin ;)
        voi vaan kummastella kirjoitti:

        Jos seksiä ajattelet kymmeniä kertoja minuutissa niin miten siinä voi miettiä ruuanlaittoa pyykkäämistä ja muuta, saati että voi niitä tehdä? Jos ajattelee nimittäin seksiä koko ajan, niin eihän siinä näe jos lapsi loukkaa itsensä tai muuta.
        Vai vietättekö koko päivän paneskellen?

        Teen yötyötä ja lapset ovat päivän päiväkodissa kun minä nukun.
        Ei kai sitä ruoan laittoa sen enempää tarvii miettiä, laittaa vaan jotain. harvoin minä sitä mietin ja joka päivä syödään ;)
        pystyn kyllä ajattelemaan ja keskittymään useampaan kuin yhteen asiaan kerrallaan, koska enhän ole mies ;)
        Ja osaahan se mieskin siivota ja pyykätä, ainakin meillä.


    • Ensimmäisessä liitossani sovimme lapsiluvusta jo kun aloimme seurustella.
      12 oli yhteinen unelma ja väliin mies huvittuneena rassasi joidenkin tuttujen/sukulaisten huumorintajua kun usein jo laitokselta kotiutuessamme alkoi suunnitella "seuraavaa".
      Saimme 6(7) ennen kuin mies sitten yllättäin kuoli ja surussani haave "oikeasta" suurperheestä tuntui vain yhdeltä haudattavalta asialta monien muiden haaveiden joukossa.

      Jälkimmäiseen liittoon mennessäni olin sitten siis jo valmiiksi siis suurperheellinen. Kahta yhteistä lasta pahanan pohjimmaisiksi suunnittelimme, mutta nyt kun ne on saatu, niin nyt kumpikin haaveilee vielä siitä "iltatähdestä". Ensimmäisenä tämän haaveen sanoiksi puki mies.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe